سه شنبه ۵ ارديبهشت ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۳۹۶۸ - Apr 25, 2006
نگاه «هان»به قدرت فوق العاده ابومسلم
تلاطم فوتبال ، قدرت هاي كاذب و پيروزي
013536.jpg
گروه ورزشي- سيامك قليچ خاني: پرونده قهرماني هنوز باز است، انگار به فولاد و صبا هم در ليگ قهرمانان آسيا ديگر اميدي نيست و اكثر روزنه ها بسته شده و مانده قهرماني جام حذفي و عبور از لايه هاي داخلي و رسيدن به دروازه آسيا. اينچنين است كه هنوز رقابت جريان دارد و اثرات آن را مي توان خارج از ميدان هم ديد.
بازيهاي حاشيه اي ليگ، هر چند هنوز تمام نشده اما ديگر به داغي جام حذفي نيست. عمده تفاوت جام حذفي با ليگ در اين است كه دومي محل خلق شگفتي هاست. اما در جام حذفي ديگر نمي توان با سلاح اتهام و تباني به هدف رسيد. هر بازي سراسر انگيزه است و هر كدام بسان فينالي است كه بازنده فنا مي شود و برنده خود صاحب جامي است به نام صعود به مرحله بعد. پس بايد روشي تازه بكار برد و ترفندي دگر زد.
«به من خبر رسيده كه بازيكنان ابومسلم، دوپينگ مي كنند. فدراسيون فوتبال و مسئولان ورزش بايد رسيدگي كنند، ابومسلم اگر پيروز شود با دوپينگ است.»
آري هان سرمربي هلندي پرسپوليس در مصاحبه با خبرگزاريها اينچنين بازي حساس امروز در جام حذفي را به مسير ديگري برده است. اين مصاحبه تا آن حد بازتاب داشته كه ستاد ملي مبارزه با دوپينگ نيز وارد ميدان شد، تا در مشهد از بازيكنان آزمايش به عمل آورد. مجيد جلالي بعد از بازي فينال سال قبل حذفي مي گفت: « زماني كه ابومسلم را آناليز مي كردم، اين تيم پر از حفره هايي بود كه مي شد با استفاده از آن ده گل به ابومسلم زد اما در ميدان، بازيكنان اين تيم به گونه اي مي دويدند كه انگار چند شش دارند.» يكي از استنادهاي آري هان، همين صحبت هاي مجيد جلالي است.
ابومسلم نيز خود راههاي ديگري انتخاب كرده است. سرپرست ابومسلم ضمن رد شايعه دوپينگ بازيكنانش مي گويد: «پرسپوليس هيچ شانسي براي پيروزي ندارد، از تيم ما چهل هزار تماشاگر ابومسلمي حمايت مي كنند و بعيد مي دانم حتي يك تماشاگر قرمز در ورزشگاه حضور داشته باشد.» با اين صبحت ها بعيد است طرفداران ابومسلم اجازه حضور طرفداران پرسپوليس را در ميدان دهند.
***
از حواشي كه بگذريم. پرسپوليس با آري هان هنوز در يك ابهام موقعيتي قرار دارد. پس از پاكسازي هاي متعدد اين بار نوبت علي انصاريان و داود سيدعباسي است كه از تركيب اصلي دور شدند. استراتژي پرسپوليس هماني ست كه در مقابل استقلال بود، بازي فشرده با شعاع هاي محدود و استفاده از سرعت جوادكاظميان و معدنچي از كناره ها براي ضد حمله. تاكتيكي كه مقابل استقلال تهران جواب داد و با اين بضاعت، اين تنها راه كنوني پرسپوليس است.
ديروز اما مصطفي دنيزلي مربي پاس آخرين جمله اش در تهران را به گونه اي به زبان آورد تا متوجه قدرت ابومسلم شويم. دنيزلي مي گويد: «اگر آندرانيك تيموريان را داشتم، پاس قهرمان ايران و آسيا مي شد.» آندو ( لقب تيموريان) نقطه محوري و قدرتي ابومسلم است كه سال گذشته تا فينال جام حذفي آمد و امسال نيز پس از كسب عنوان بهترين تيم شهرستاني مدعي جدي قهرماني جام حذفي است. در اين ميان حسين بادامكي قدرت پنهان اكبر ميثاقيان است. از همه نكات برجسته ابومسلم كه بگذريم باز مي رسيم به قدرت دوندگي فوق العاده اين تيم مشهدي كه برخلاف تصور آري هان ما آن را ناشي از نحوه آماده سازي ميثاقيان مي دانيم. ابومسلم همان گونه مي دود كه شموشك تحت نظر ميثاقيان مي دويد. بهمن فروتن در مورد ابومسلم اظهارنظر جالبي دارد. او مي گويد:«در بوندس ليگا تيمي بود به نام «هانزا روشتوك» كه با قدرت دوندگي اش مي توانست هر تيمي را شكست دهد. درست روزي روشتوك رو به سقوط رفت كه خواست نوع بازي اش را تغيير دهد. »

با دستور رئيس جمهوري به رئيس سازمان تربيت بدني
مشكل حضور بانوان براي تماشاي مسابقات فوتبال حل شد
013545.jpg
گروه ورزشي _ مريم رضايي: در طول سالهاي گذشته تاكنون، درخصوص حضور بانوان در ورزشگاه ها بويژه براي مسابقات فوتبال، رؤساي تربيت بدني و يا فدراسيونهاي مختلف موضع گيري كرده و درخصوص رفع موانع اين حضور، مباحث متعددي را عنوان كرده اند و حتي در پاره اي موارد فضاهايي را در مسابقات مختلف ورزشي از جمله فوتبال براي بانوان تدارك ديدند، اما اين موارد از تعداد انگشتان يك دست فراتر نرفته است.
در تازه ترين خبري كه روز گذشته منتشر شد دكتر احمدي نژاد رئيس جمهوري در قالب نامه اي به رياست سازمان تربيت بدني دستور داده است كه با برنامه ريزي صحيح و مقتضي شئون بانوان، بخشي از مرغوب ترين مكان هاي تماشاگران در ورزشگاه هايي كه مسابقات فوتبال ملي و مهم برگزار مي شود، به طور ويژه براي بانوان و خانواده ها اختصاص يابد.
وي در اين نامه خطاب به مهندس علي آبادي نگاشته است: برگزاري مسابقات فوتبال از جاذبه هاي فراواني برخوردار است بويژه در موارد حساس ملي و ديدارهاي برجسته باشگاهي ميليون ها نفر به تماشا مي نشينند و ده ها هزار نفر از جمله خانواده هاي زيادي هستند كه علاقه مند و مشتاقند به اتفاق و از نزديك و در محل ورزشگاه اين مسابقات را مشاهده كنند.
برخلاف تصور و تبليغ عده اي، تجربه نشان داده است كه حضور انبوه خانواده ها و بانوان در محيط هاي عمومي، سلامت، اخلاق و عفاف را در آن محيط ها حاكم كرده است. جامعه زنان در تمامي صحنه هاي حماسه ساز دهه هاي اخير در خط مقدم قرار داشته اند و امروز نيز طلايه دار حضور سازنده و با نشاط همراه با حفظ ارزشها و قداست ها و مسئوليتهاي ويژه زن متعالي در عرصه هاي گوناگون هستند.
از اين رو ضرورت دارد با همكاري وزارت كشور و با برنامه ريزي صحيح و مقتضي شئون بانوان، بخشي از مرغوب ترين مكان هاي تماشاگران در مسابقات فوتبال ملي و مهم به طور ويژه به بانوان و خانواده ها اختصاص يابد.
هدايت الله ميرمراد زهي نماينده مردم سراوان در مجلس شوراي اسلامي نيز در اين خصوص گفته است: براي مسئله حضور زنان در ورزشگاه ها بايد اقدامات اجرايي مناسب را طراحي كرد و متخصصان در دولت و مجلس همه زمينه ها را بررسي كنند.

ليگ باشگاهي آمادگي جسماني در كشور برگزار مي شود
گروه ورزشي: سرانجام با تصويب فدراسيون آمادگي جسماني و ايروبيك قرار شد كه ليگ باشگاه هاي ايران و مسابقات آمادگي جسماني قهرماني كشور از آبان ماه امسال برگزار شود.فاطمه ابوالقاسمي رييس فدراسيون آمادگي جسماني و ايروبيك در اين باره گفت: در دو رده مردان و زنان از آبان امسال، براي عمومي كردن ورزش آمادگي جسماني و شناخت قهرمانان برتر اين رشته جهت اعزام به مسابقه هاي جهاني، ليگ باشگاه هاي ايران برگزار مي شود.وي افزود: فدراسيون درنظر دارد به ۴۵ كشور عضو فدراسيون بين المللي جسماني و ايروبيك بپيوندد. همچنين براي بانوان نيز قرار است كه لباس مناسب جهت شركت در مسابقات آسيايي و جهاني طراحي شود.

جلسه معارفه ملي پوشان واليبال با مربيان
گروه ورزشي _ علي شاكري: اردوي تيم ملي واليبال بزرگسالان ايران ديروز با حضور همه دعوت شدگان و بدون غايب در سالن واليبال آزادي آغاز شد.
در جلسه معارفه بازيكنان با مربيان تيم ملي رئيس فدراسيون واليبال هم در جمع دعوت شدگان حاضر شد و با برشمردن اهميت حضور ايران در دو ديدار بزرگ جهاني و آسيايي از حاضرين خواست تا با درك شرايط پايه هاي يك تيم قدرتمند را ترسيم كنند. محمدرضا يزداني خرم به بازيكنان يادآور شد در طي زمان اردويي سعي نمايند خود را در سه زمينه سرويس، دفاع روي تور و توپگيري آبديده سازند كه افزايش مهارت در اين موارد موفقيت آنان را تضمين خواهد كرد.
همچنين در اردوي ديروز نادر شوندي رسما به عنوان مربي بدنساز و دكتر صالحي به عنوان پزشك ارتوپد تيم ملي واليبال ايران معرفي شدند.

اعتراض مهرعليزاده به حكم ديوان عدالت اداري
خطيب: به خدا پناه مي برم
ايسنا: ديوان عدالت اداري به دليل دو شغله  بودن حجت الله خطيب مدير كل تربيت بدني استان تهران و مديرعامل سابق باشگاه پرسپوليس كه در زمان حضور مهندس مهرعليزاده به اين سمت منصوب شده بود، براي وي حكم شش ماه و براي مهندس مهرعليزاده كه وي را منصوب كرده بود حكم سه ماه انفصال از خدمت دولتي را صادر كرد.
مهندس محسن مهرعليزاده رييس سابق سازمان تربيت بدني كه اين حكم را قانوني ندانسته و مي گويد  دو شغله بودن خطيب از نظر قانون تخلف محسوب نمي شود. وي در موسسه اي كه صد درصد دولتي است و به كارش مرتبط بود فعاليت كرد در حالي كه يك ريال هم دريافت نكرد و طبق قانون اين روال غير قانوني نيست.
وي با بيان اين كه در سيستم دولتي اگر فردي شغل دومش مرتبط با شغل اول باشد هيچ گونه مشكلي وجود نخواهد داشت گفت: با اين توصيف و با توجه به اين كه تيم پرسپوليس از جمله تيم هاي تهراني بود و مدير كل تربيت بدني استان تهران نيز يكي از وظايفش حمايت از تيم هاي استاني است، شغل دوم خطيب در وظايف اجرايي اش نهفته بود.
حجت الله خطيب نيز درباره صدور اين حكم گفت: «فقط بنويسيد خطيب سكوت كرده است. در جايي كه دادرسي نيست به خدا پناه مي برم.»

خوزستان غول خفته وزنه برداري ايران
013533.jpg
گروه ورزشي _ محمدرضا منصوريان: درخشش وزنه برداران تيم هاي نفت اهواز و نفت مسجد سليمان در مسابقه هاي قهرماني باشگاه هاي آسيا در شهر تاشكند ازبكستان و قهرماني آنها در هر دو رده جوانان و بزرگسالان آن هم با حضور تيمها و نفرات قدرتمندي از كشورهاي چين و كره جنوبي و جمهوري هاي آسياي ميانه بار ديگر نشان داد كه خطه زرخيز خوزستان همچنان قطب اول ورزش وزنه برداري ايران است و عليرغم كم توجهي ها و مشكلات، نفرات حاضر در اين استان ،مدعيانه قدرت و اعتبار تاريخي خود را به رخ مي كشند.بيش از ۶۰ سال از آن دوره اي كه مرحوم جعفر سلماسي در لباس معلمي ساده اولين پايه هاي ورزش وزنه برداري را در خوزستان بنا نهاد تا به امروز كه جوانان شايسته تيمهاي نفت اهواز و مسجد سليمان قدرتمندانه در يك ميدان آسيايي سرافرازي مي كنند، مي گذرد و متاسفانه هنوز هيچ برنامه و طرحي در زمينه احيا و توسعه اين ورزش در اين منطقه مورد توجه قرار نگرفته است. در تاريخ معاصر وزنه برداري ايران همواره قهرمانان بزرگي از خوزستان به تيمهاي ملي راه يافته و افتخارآفريني كرده اند، اما هيچگاه چنين فكري به ذهن مسئولان ورزش خطور نكرده است كه با تامين بودجه و اعتبار لازم و با ايجاد پايگاهي علمي در خوزستان جوانان بيشتري را زير نظر گرفته و پاي اين سرمايه عظيم و مستعد را به تيمهاي ملي بكشانند.امروز بر طبق شواهد موجود بيش از ۱۰ هزار وزنه بردار در استان خوزستان به فعاليت در اين ورزش مشغولند كه نيازمند توجه و مراقبت هاي بيشتري هستند. ايجاد پايگاه اول ورزش قهرماني در خوزستان بايد جزو اصلي ترين برنامه مسئولين ورزش براي رشد و اعتلاي وزنه برداري باشد. مي توان گفت: خوزستان غول خفته وزنه برداري ايران است.

ليگ برتر واليبال را زودتر آغاز كنيد
گروه ورزشي:يكي از مربيان ليگ برتر واليبال ايران با توجه به زمان ۶ ماهه تا شروع مسابقات قهرماني جهان و بازيهاي آسيايي پيشنهاد جديدي براي واليبال دارد. اكبر نائيني كه سابقه همراهي تيم ملي بزرگسالان را در ميدان هاي مهمي دارد به فدراسيون توصيه كرد با توجه به محيط سخت اردويي بهتر است براي تغيير آب و هوايي بازيكنان ملي پوش، دور رفت ليگ برتر را قبل از اين دو رويداد آغاز كنند. وي دليل اين امر را انجام ضرورت مسابقه براي ملي پوشان در حين حضور در تمرينات اردويي ذكر كرد و عنوان داشت: تمرين همراه با مسابقه رل مهمي در كسب آمادگي جسماني و ذهني بازيكنان خواهد داشت.

منجيل ميزبان قايقراني قهرماني مردان و زنان ايران
ايرنا: نخستين دوره مسابقات قايقراني اسلالوم قهرماني ايران در دو بخش آقايان و بانوان، يازدهمين دوره مسابقات اسپرينت آبهاي خروشان در بخش آقايان و سومين دوره بانوان در همين رشته از ديروز دوشنبه در رودخانه سپيدرود شهرستان منجيل برگزار شود.اين مسابقات به ميزباني هيات قايقراني استان گيلان و با شركت تيم هايي از ۱۴ استان به مدت ۵ روز برگزار مي شود.مسابقات آبهاي خروشان با استفاده از قايق يك نفره كانو انجام مي شود و هر تيم شامل دو ورزشكار مرد، يك ورزشكار زن و يك نفر مربي خواهد بود.از نفرات برتر اين دوره از مسابقات، جهت شركت در اردوي آماده سازي تيم ملي براي شركت در مسابقات آسيايي ۲۰۰۶ چين دعوت به عمل خواهد آمد.

برنامه هاي دووميداني در سال ۸۵
گروه ورزشي: كميته فني فدراسيون دووميداني با حضور حسين جلالي رئيس اين فدراسيون تشكيل شد. در پايان اين نشست جلالي رئيس فدراسيون دووميداني در اين ارتباط گفت: اين فدراسيون در سال ،۸۵ چهل و شش رقابت داخلي و بين المللي در نظر گرفته است.بجز رقابتهاي ليگ در رده هاي سني متفاوت مسابقات قهرماني كشور، ۲۳ رقابت بين المللي نيز به شوراي برون مرزي سازمان تربيت بدني اعلام شده تا در صورت تصويب، دووميداني كاران ايران در اين رقابتها حضور يابند.رقابتهاي صحرانوردي قهرماني جهان (ژاپن)، جايزه بزرگ آسيا و روسيه، ستارگان آسيا، جوانان جهان (چين)، جام جهاني (يونان)، بازيهاي آسيايي (دوحه) و مسابقات بين المللي تركيه، بلاروس، مجارستان، قزاقستان، قرقيزستان و... از جمله اين سفرهاي برون مرزي است.

شكست تيم بسكتبال صباباتري مقابل بلواستار لبنان
ايرنا: تيم  صبا باتري  تهران  نماينده  ايران  در مسابقه هاي  بسكتبال  باشگاه هاي  كشورهاي  غرب  آسيا بعد از ظهر دوشنبه  در بيروت  مقابل  تيم  بلواستار لبنان شكست  خورد. در اين  ديدار كه  در ورزشگاه  اميل  لحود در شرق بيروت  برگزار شد.تيم  صباباتري  در ديدار برگشت  خود با نتيجه  ۷۷ بر ۴۷به  تيم  بلواستار لبنان  باخت .بازيكنان  تيم  صبا باتري  به  قضاوت  داور ترك  اين  مسابقه  اعتراض  داشتند وخواهان  رسيدگي  به  اعتراض  خود شدند.اين  بازي  از مرحله  برگشت  مرحله  نيمه  نهايي  مسابقه هاي  بسكتبال  باشگاههاي غرب  آسيا برگزار شد.تيم  صبا باتري  در ديدار رفت  با نتيجه  ۸۹ بر ۸۱ پيروز ميدان  شد.تيم  صبا باتري  و بلواستار لبنان  روز دوشنبه  آينده  سومين  ديدار خود را در تهران  برگزار خواهندكرد تا تيم  صعودكننده  به  ديدار پاياني  مشخص  شود.

محمد احمدزاده: به نقاط ضعف خود پي برده ايم
ايرنا: سرمربي  تيم  فوتبال  نوجوانان  ايران  از برگزاري  دو ديدار تداركاتي  با تيم هاي  داخلي  خبر داد.به گزارش  پايگاه  اطلاع  رساني  فدراسيون  فوتبال ، محمد احمدزاده  كه  تيمش  براي  شركت  در رقابت هاي  تهران  آماده  مي شود، اظهار داشت : ما از ابتداي  ارديبهشت  ماه  براي  آمادگي  هر چه  بيشتر و هماهنگي  بازيكنان ، اردوي  خود را دايركرده ايم  تا به  اميد خدا با قدرت  بتوانيم  در اين  رقابتهاحضور يابيم .وي  وضع  تيم  فوتبال  نوجوانان  كشورمان  را بسيار مناسب  توصيف  كرد و گفت : ما امروز مقابل  تيم  فوتبال  جوانان  سايپا و روز چهارشنبه  در مقابل  تيم اميد اكباتان  به  ميدان  مي رويم .

تيم بسكتبال جوانان ايران به استانبول مي رود
گروه ورزشي: تيم بسكتبال جوانان ايران جهت برپايي اردوي ده روزه بامداد امروز عازم استانبول تركيه مي شود.
اين تيم كه خود را آماده حضور در مسابقات غرب آسيا مي كند طي حضورش در تركيه با تيم هاي بزرگسالان و جوانان باشگاههايي چون بشيكتاش، فنر باغچه و گالاتاسراي روبرو خواهد شد. اين تيم چهارشنبه هفته آينده به ايران بازمي گردد تا از روز ۲۵ ارديبهشت ماه در مسابقات غرب آسيا در اردن شركت كند.
معرفي مربيان تيم ملي بسكتبال
مدير تيم هاي ملي بسكتبال ايران از معرفي مربيان تيم  هاي ملي در دو روز آينده خبر داد. رضا مشحون با اعلام اينكه از گزينه هاي جديد قرار است در تيم هاي ملي (الف و ب) استفاده شود گفت: اردوهاي تيم ملي الف از هفته آينده آغاز مي شود و دعوت شدگان تمرينات خود را آغاز خواهند كرد.

بانوان قايقران تا پيش از اعزام به هلند
پنج اردو خواهند داشت
ايرنا: نايب رئيس فدراسيون قايقراني گفت: تيم ملي كانوپولو بانوان ايران براي حضور موفق در مسابقات جهاني هلند در پنج مرحله اردوي ديگر شركت خواهد كرد.مسابقات قايقراني قهرماني جهان مردادماه امسال در هلند برگزار خواهد شد.مهين فرهادي زاد گفت: نخستين اردوي تيم كه به مدت ۱۵روز در بندرانزلي جريان داشت، روز جمعه به پايان رسيد.دومين اردو از اواخر اين هفته به مدت ۲هفته در آبادان برگزار مي شود و به دنبال آن ۴مرحله اردوي ديگر خواهيم داشت كه هنوز برنامه آن قطعي نشده است.وي افزود: نفرات برتر اين اردوها براي شركت در مسابقات جهاني كه مرداد ماه در هلند برگزار خواهدشد، انتخاب مي شوند.

معرفي تيراندازان برتر بانوان
در رشته هاي تپانچه و تفنگ خفيف
ايرنا: مسابقات  تيراندازي  به  اهداف  ثابت  گراميداشت  روز ارتش  با معرفي  نفرات برتر در دو رشته  تفنگ  و تپانچه  خفيف  بانوان  پايان  يافت .
در اين  مسابقات  كه  روز دوشنبه  در تهران  به  پايان  رسيد، نفرات  زير در رشته هاي  مختلف  عناوين  برتر را كسب  كردند.
تپانچه  سنتر فاير بانوان:
۱) مريم  سلطاني  از چهار محال  و بختياري  با ۲۷۳ امتياز
۲ ) نسيم  حسن  پور از شركت  نفت  با ۲۶۷ امتياز
۳ ) شكوفه  عكاشه  از اصفهان  با ۲۵۴ امتياز
تفنگ  خفيف  بانوان:
۱ ) الهام  هاشمي  از تهران  با ۲۹۰ امتياز
۲ ) الهه  احمدي  از تهران  با ۲۸۷ امتياز
۳ ) ليدا فريمان  از آذربايجان  شرقي  با ۲۸۶ امتياز
براساس  اين  گزارش  مسابقات  تيراندازي  مردان  در رشته  تپانچه  بادي ، تپانچه  سنترفاير و تفنگ  خفيف  ۵۰ متر كه  با حضور ۲۵۰ تيرانداز از روز گذشته  آغاز شده  است  همچنان  ادامه  دارد.

فضاي ملتهب كشتي و اختلاف تازه
013542.jpg
گروه ورزشي _ محمدرضا منصوريان: محسن كاوه سرمربي تيم ملي كشتي آزاد در تازه ترين اظهارات خود گفته است با عباس جديدي صحبت كرده ام و اگر به هماهنگي برسيم، با هم همكاري مي كنيم.
معني اين حرف يعني اينكه بين اين دو مربي هنوز هم اختلاف نظر و سليقه وجود دارد و نبايد اين موضوع كش دار شود كه اگر اين كار تداوم پيدا كند كشتي بيشتر از هميشه متضرر مي شود.
فضاي ملتهب كشتي بيش از اين تحمل چنين مشكلاتي را ندارد. متأسفانه نگاه دبير محترم فدراسيون كشتي هم نگاهي محكمه پسند در جهت رفع اين مشكل نيست. قطعاً بهشتيان از اين نكته آگاهي دارد كه براي رسيدن به هماهنگي در جهت توسعه و پيشرفت بايد با درايت و عمق فكري بيشتر به تجزيه و تحليل نقطه نظرات تمامي طرف هاي ذينفع پرداخت. متأسفانه چنين برنامه اي براي رفع اين مشكل تاكنون مورد توجه قرار نگرفته است. شايد اگر مسئولان فدراسيون كشتي تجزيه و تحليل روشن تري از اظهارات چند روز قبل محسن فرح وشي يكي از مربيان سابق تيم ملي پيدا مي كردند، به راحتي مي توانستند به راه حل مشكل اختلاف بين كاوه و جديدي برسند، اما فعلاً تنها چيزي كه رسم است اين است كه در كشتي بيمار ما به جاي آنكه متوليان آن به تعامل بهتر و بيشتري از رفتار و گفتار خود برسند، متأسفانه درصدد حذف و مقابله با هم برآمده اند.
آيا آفت اصلي در جهت لغزش و سقوط كشتي نمي تواند علت بروز چنين رفتارهايي باشد؟

خبرهاي فوتبال جهان
طوفان بازي بارسلونا را لغو كرد
013548.jpg
گروه ورزشي - حسن حيدري: بارش شديد در شهر سويل باعث لغو ديدار تيمهاي بارسلونا و سويل از هفته سي و سوم لاليگا شد.
۴۵ دقيقه قبل از آغاز اين بازي بارش همراه با طوفان آغاز و باعث شد تا چمن ورزشگاه اين شهر پر از آب شود. حتي بعد از گذشت يك ساعت از زمان مقرر اين ديدار باز هم آب داخل ميدان جذب نشد و داور دستور لغو بازي را داد.
فرانك ريكارد سرمربي بارسلونا در اين باره گفت: نمي دانم اين تصميم درست بود يا خير اما آنچه مي توانم بگويم اين است كه اگر اين ديدار برگزار مي شد تيم ما در فرم اصلي خود باقي مي ماند.
وي در ادامه گفت: تنها مشكل اين ديدار اين بود كه داور با تأخير بسياري دستور لغو بازي را داد كه اين اتفاق خوبي نبود.
بارسلونا چهارشنبه اين هفته در نيوكمپ در چارچوب ليگ قهرمانان اروپا به مصاف آ.ث.ميلان مي رود. در حال حاضر بارسلونا با ۷۳ امتياز و يك بازي كمتر در صدر جدول قرار دارد. نكته جالب بازي با سويل غيبت رونالدينهو در صورت برگزاري اين ديدار بود كه به دليل مصدوميت نمي توانست تيمش را همراهي كند. حالا بارسلونا با استراحتي بيشتر نسبت به آ.ث.ميلان خود را براي بازي با آ.ث.ميلان آماده مي كند.
كاسانو و نگراني براي حضور در جام جهاني
آنتونيو كاسانو ممكن است در تركيب نهايي تيم ملي ايتاليا در رقابتهاي جام جهاني ۲۰۰۶ قرار نگيرد. كاسانو در اين باره مي گويد: براي حضور در ليست نهايي هنوز نااميد نيستم اما فكر مي كنم رقابت دشواري در زمينه انتخاب بازيكنان خط حمله وجود داشته باشد. عليرغم اظهارات كاسانو، مارسلوليپي واكنشي به آن نشان نداده و بايد ديد از بين مهاجمان طراز اولي چون، اينزاگي، ويري، جيلاردينو، توتي، دل پيه رو و... جايي در ليست نهايي براي كاسانو باقي خواهد ماند.
ماكاي با بايرن تمديد كرد
013539.jpg
روي ماكاي مهاجم هلندي تيم فوتبال بايرن مونيخ آلمان قرارداد خود را با اين تيم تا سال ۲۰۰۸ تمديد كرد. اين مهاجم در ديدار اين هفته تيمش با ماينتز هر دو گل تيمش را به ثمر رساند تا بايرن از شكست رهايي يابد.ماكاي ۳۱ ساله در ژوئيه سال ۲۰۰۳ از تيم لاكرونيا به بايرن مونيخ انتقال يافت. ماكاي از زمان حضورش در بايرن مونيخ تاكنون ۶۱ گل به ثمر رسانده است. وي در اين باره گفت: از اين كه قراردادم را با بايرن تمديد كردم، بسيار خوشحالم و اميدوارم بتوانم در اين تيم آلماني به موفقيت هاي بيشتري برسم.
روي ماكاي هلندي عليرغم حضور در خط حمله بايرن مونيخ ممكن است از سوي فان باستن سرمربي تيم ملي هلند به تيم ملي اين كشور دعوت نشود.

هندبال يك تير و دو نشان
مربي صرب در راه ايران
013551.jpg
گروه ورزشي- علي شاكري: «دراگان نيشيچ» مربي سرشناس هندبال اهل صربستان بزودي به عنوان مربي در ايران مشغول به كار مي شود. همان مربي كه سه سال پيش به طور همزمان هدايت تيم فولاد مباركه سپاهان و تيم ملي بزرگسالان ايران را برعهده داشت. اين بار هم او رسماً به عنوان سكاندار تيم فولاد قهرمان باشگاه هاي ايران دعوت به كار شده است ولي روابط خوب حاكم بين فدراسيون هندبال و باشگاه فولاد مباركه سپاهان باعث شده تا فدراسيون اين بار هم او را نامزد سرمربيگري تيم نوجوانان ايران كند.هندبال با اين مربي با يك تير دو نشان مي زند. «نيشيچ» جانشين «بوريس چيزوف» اوكرايني خواهد شد كه درست همانند او هدايت سپاهان و تيم جوانان ايران را برعهده داشت. اين سرمربي اهل صربستان در دوران كوتاه حضور قبلي اش تأثير مثبتي در روند حركتي هندبال ايران از خود برجا گذاشته بود.
نوجوانان آسيا ۱۰ تا ۱۴تير در تهران
رقابت هاي هندبال قهرماني نوجوانان آسيا (انتخابي جهان) در روزهاي ۱۰ تا ۱۴ تيرماه به ميزباني تهران انجام خواهد شد. اصفهاني ها هم سخت خواهان برگزاري اين بازيها در اين شهر بوده اند، اما با توجه به اعلام قبلي كنفدراسيون آسيا در معرفي تهران به تيم هاي شركت كننده اين امر منتفي شد. براي حضور در اين مسابقات تاكنون ده كشور آسيايي اعلام آمادگي كرده اند. تيم ايران در دوره قبلي اين بازيها به نايب قهرماني رسيده بود.

ورزش
اجتماعي
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
شهرستان ها
شهري
انقلاب
راهنما
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |  
|  داخلي   |   شهرستان ها   |   شهري   |   انقلاب   |   راهنما   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |