سه شنبه ۵ ارديبهشت ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۳۹۶۸ - Apr 25, 2006
نمايشگاه نقاشي پيام آوران صلح در فرهنگسراي نياوران برپاست
جهان بدون جنگ از نگاه كودكان
013443.jpg
گروه ادب و هنر - سعيده امين: بزرگ ترين نمايشگاه نقاشي صلح از نگاه كودكان در فرهنگسراي نياوران در حال برگزاري است.
صلح از ديدگاه بزرگسالان چيزي جز خشونت و جنگ طلبي نيست كه نهايتاً به آتش بس يا صلح موقت  مي انجامد و با يك جرقه كوچك دوباره به آتش جنگ بدل مي شود.
اما صلح از چشم كودكان، دنياي بدون جنگ است؛ زميني بدون تسليحات هسته اي و مين. مين كابوس بعد از جنگ كودكان جنگ است. رد پاي اين كابوس را مي توان در نقاشي هاي كودكانه،  در تصاويري كه انعكاس دغدغه بچه ها از جنگ و خون و وحشت است، ديد.
نمايشگاهي از نقاشي كودكان با موضوع صلح به منظور بيان دغدغه كودكان و اعتراض مصور آنها به جنگ برگزار شده است.
سال گذشته كانون صلح انجمن دفاع شهري تصميم گرفت موضوع صلح را با پنج آيتم به يك نمايشگاه نقاشي كودك ببرد.
خانم ناصري- دبير انجمن- مي گويد: «حقيقي ترين صلح هميشه از ديدگاه كودكان قابل درك است. كودكان صلح را بي پيرايه تعريف مي كنند. كودكان مظلوم ترين قربانيان جنگ هستند اما در حقيقت هيچ نقشي در بروز جنگ ندارند» .
آذرماه سال گذشته، فراخوان عمومي اين مسابقه در سطح مدارس كل كشور اعلام شد و نزديك به هزار دانش آموز، آثار خود را با موضوع صلح به دبيرخانه كانون صلح انجمن دفاع شهري ارسال كردند.
كانون صلح ۵ آيتم را براي اين نقاشي در نظر گرفت؛ اول اينكه جهان بدون جنگ چه تصويري دارد؟ دوم، اتحاد جهاني ملت ها براي صلح و سوم، ارسال پيغام صلح براي كل جهانيان از طريق نقاشي كه البته اين آيتم بيشتر از ساير موضوعات مورد توجه كودكان قرار گرفت.
ناصري مي گويد: «تمام تلاش ما اين بود كه نمايشگاه را تا دي ماه مطابق با سال نو ميلادي آماده كنيم، اما متاسفانه موفق نشديم چون يكي از موضوعات اصلي ما مسيحيت به عنوان دين صلح و آشتي بود. اين موضوع بسيار مورد توجه كودكان قرار گرفت، به ويژه اينكه تعدادي از شركت كنندگان نيز كودكان مسيحي بودند» .
به هر حال هيأت داوران انتخاب نقاشي ها از ميان آثار هزار دانش آموز تعداد ۳۶۰ تابلو را برگزيدند تا به بخش نهايي جشنواره برسد.
در وهله اول اين ۳۶۰ نقاشي در فرهنگسراي نياوران به نمايش گذاشته شده است و برخي از سفراي كشورهاي خارجي از اين نمايشگاه بازديد كرده اند.
اغلب نقاشي ها متاثر از اتفاقات جديد در عرصه منطقه اي و جهاني است. جنگ عراق، بمب گذاري در مكان هاي مقدس، آوارگان افغانستان، برج دوقلوي تجارت جهاني، اتحاد نژادها و اقوام مختلف و جشن گل با حضور همه كشورهاي جهان، از مهمترين سوژه هايي بود كه دستمايه نقاشي كودكان صلح شد و جالب اينكه از ديدگاه بسياري از بازديدكنندگان، اين نقاشي ها بسيار جذاب و قابل تامل عنوان شده اند. يكي از نقاشي ها، معطوف به دين مسيحيت و حضرت عيسي عليه السلام است. اينكه بيشترين جنگ هاي قرن توسط معتقدان به ديني برپا مي شود كه با نام پيامبر صلح شناخته شده است. در اين نقاشي اين طور برداشت مي شود كه چرا پيروان دين صلح تا اين حد آتش افروز و جنگ طلب هستند؟
ناصري مي گويد: «تمام اسامي شركت كنندگان در انجمن نگهداري مي شود، ولي در هر آيتم يك برنده انتخاب شده و هديه اي به وي اهدا مي شود» .
شايان ذكر است انجمن دفاع شهري يك تشكل غيردولتي است و فعاليت هاي زيادي در زمينه صلح انجام داده است. اين انجمن به زودي بين المللي مي شود. اين نمايشگاه تا ۱۳ ارديبهشت در فرهنگسراي نياوران برپاست.

سينماي ايران
قاتل گريخته در فيلمخانه ملي ايران
گروه ادب و هنر: چهارمين برنامه از پنجاه  و نهمين دوره جلسات نمايش فيلمخانه ملي ايران به نمايش «قاتل گريخته» اختصاص يافته است.
امروز ۵ ارديبهشت ماه در ادامه پنجاه و نهمين دوره جلسات نمايش فيلمخانه ملي ايران (بهار ۱۳۸۵)، قاتل گريخته ساخته «باد باتيكر» «بوتيچر» محصول ۱۹۶۵ ساعت ۱۸ و ۳۰دقيقه براي اعضا در سينما صحرا به نمايش درمي آيد.
باد باتيكر در سال ۱۹۱۶ در شيكاگو به دنيا آمد و در سال ۲۰۰۲ درگذشت. باتيكر در چند فيلم دستيار كارگردان بود و در سال ۱۹۴۴ نخستين فيلم بلند خود به نام يك شب اسرارآميز را كارگرداني كرد. فيلم هاي بعدي او در ژانر وسترن به ترتيب عبارتند از: گاوباز و خانم، گاوباز باشكوه، هفت مرد از حالا، هدف بلند، تصميم در غروب، بوكانان تنها مي تازد، تنها بتاز، به سوي غرب و قرارگاه كومانچي، از نظر آنده بازن اغلب اين وسترن ها به ويژه هفت مرد از حالا، فيلم هاي نمونه اي از وسترن محسوب مي شوند.
«خانه خنجرهاي پران» در سينما فرهنگ
فيلم سينمايي «خانه خنجرهاي پران» ساخته ژانگ ييمو كه از شوراي نظارت و ارزشيابي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي پروانه نمايش عمومي گرفته، بزودي در سينما فرهنگ تهران روي پرده مي رود.
فيلم «خانه خنجرهاي پران» دومين فيلم خارجي اكران سال ۸۵ است كه پيش از اين در بيست و چهارمين جشنواره بين المللي فيلم فجر حضور داشت.
اين فيلم داستان افسر پليسي به نام لئو را به تصوير مي كشد كه سعي مي كند با نقشه اي حساب شده از اسرار سازماني مخفي به نام خانه خنجرهاي پران آگاه شود، اما قضايا خيلي پيچيده تر است.

روي آنتن
اخوان ثالث دوباره به راديو مي آيد
مهر: در شصت و ششمين سالگرد تأسيس راديو ، برنامه قديمي «ادبيات ايران» با اجراي مهدي اخوان ثالث بار ديگر از اين رسانه شنيده مي شود.
اين برنامه كه در دهه چهل شمسي با صدا و اجراي مهدي اخوان ثالث، شاعر معاصر از راديو پخش مي شد، امسال بار ديگر با عنوان «ادبيات ايران» يكشنبه شب ها شنيده مي شود.
اين برنامه به موضوعات گوناگون ادبي از قبيل بررسي احوال شاعران، شعر نيما، تأثيرات شاعران پارسي گوي غير ايراني بر شعر فارسي ، خاطرات شاعران و شعرخواني و ... مي پردازد.

فراخوان
قابل توجه ناشران و نويسندگان
از اين پس قصد داريم به طور منظم تري به معرفي كتاب بپردازيم. به شرطي كه كتاب هم به طور منظم تري به دستمان برسد، آن هم كتاب هايي در حوزه فرهنگ و هنر كه- بي تعارف- ارزش معرفي داشته باشند.
بنابراين ناشران يا حتي نويسندگان و مترجمان گرامي اگر مايل به معرفي كتاب هايشان هستند، دو نسخه از اثر را به اين نشاني بفرستند: تهران، خيابان آفريقا، كوچه تنديس، پلاك ،۱۰ روزنامه همشهري، سرويس ادب و هنر صفحه راهنما.

قابل توجه مديران مسئول نشريات
از اين پس، علاوه بر معرفي كتاب، قصد داريم ماهنامه ها و فصلنامه هاي فرهنگي- هنري را نيز به طور مرتب تري معرفي كنيم.
مديران مسئول و سردبيران محترم اين گونه نشريات در صورت تمايل مي توانند دو نسخه از هر شماره نشريه را به نشاني فوق ارسال كنند.

فرهنگسرا
نگارش رنگ و آموزش نقاشي و عكاسي
فرهنگسراي شهر: دوره آموزش خوشنويسي، نقاشي، طراحي و ديگر هنرهاي تجسمي در اين فرهنگسرا آغاز شد. علاقه مندان مي توانند براي ثبت نام با ۴۴۱۴۱۱۳۳ تماس بگيرند.
فرهنگسراي طبيعت: نمايشگاه نگارش رنگ در فرهنگسراي طبيعت آغاز به كار كرد. در اين نمايشگاه آثار مينياتور، تذهيب و خوشنويسي شهين ايرواني و سحر علي آبادي تا ۱۲ ارديبهشت ماه در معرض ديد عموم قرار خواهد گرفت.
علاقه مندان مي توانند براي بازديد همه روزه از ساعت ۱۲-۹ و ۱۹-۱۳ به نشاني فلكه دوم تهرانپارس، انتهاي خيابان جشنواره، فرهنگسراي طبيعت مراجعه كنند.
فرهنگسراي نوجوان: نمايشگاه عكسي با موضوع طبيعت در نگارخانه جوان برگزار خواهد شد. آثار عكاسي علي عليزاده تا ۱۱ ارديبهشت به بيان فرم و فضاهاي ناب و انتزاعي از درختان مي پردازد و قصد دارد تا رازهاي موجود در بافت و نقش درختان را براي بيننده آشكار كند. علاقه مندان مي توانند براي بازديد۴۰ اثر رنگي همه روزه از ساعت ۹ الي ۱۹ در نگارخانه جوان در ميدان خراسان، خيابان جوان، فرهنگسراي جوان مراجعه كنند.

نمايشگاه
افتتاح قلب آبي خليج فارس
فارس: نمايشگاه جشنواره فرهنگي، هنري قلب آبي با موضوع خليج فارس صبح ديروز با حضور مديرعامل كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان و اعضاي آن در سه استان هرمزگان، بوشهر و خوزستان برگزار شد.
اين جشنواره در بخش هاي مختلف وقايع تاريخي، آيين هاي سنتي، ارائه آثار پژوهشي، معرفي اسناد و مدارك، نمايشگاه آثار هنري و ادبي، قصه و قصه گويي، شعر و شعرخواني، نمايش، سرود، بازي و سرگرمي و... با حضور اعضا و مربيان استان هاي هرمزگان، بوشهر، خوزستان و مشاركت ديگر اعضاي كانون در سراسر ايران از ۴ تا ۱۱ ارديبهشت در كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان برگزار مي شود. محسن چيني فروشان در مراسم افتتاحيه اين نمايشگاه تاكيد كرد: دوري از سياست زدگي، مسائل سياسي روزمره كشور و نحله هاي فكري مختلف سياسي از جمله سياست هاي كانون است و يكي از دلايل سلامت كانون نيز همين مسأله است. وي با اشاره به اهميت مسائل ملي گفت: دوري كردن از مسائل سياسي روزمره و جناح بندي هاي مختلف به اين معنا نيست كه كانون از كنار مسائل سياسي، ملي نيز با بي تفاوتي عبور كند و مسأله خليج فارس و انرژي هسته اي از آن جمله است.

آغاز نمايش فيلم هاي هندي در پاكستان
013425.jpg
گروه ادب و هنر: علاقه پنهان و ممنوع پاكستاني ها به فيلم هاي هندي، با نمايش عمومي درام كلاسيك «مغول اعظم» شكل عمومي و علني پيدا كرد.
به نوشته آسوشيتدپرس، «مغول اعظم» اثر مشهور ديليپ كومار و مادهوبالا در كشور پاكستان به نمايش عمومي درآمد. اين كار رومانتيك تاريخي كه پاياني غمگين دارد، سال قبل به كمك كامپيوتر ديجيتالي به صورت فيلمي رنگي درآمد و نمايش موفقيت آميزي در هند داشت. «مغول اعظم» اولين محصول سينماي هند است كه در چهار دهه اخير در سينماهاي پاكستان روي پرده مي رود. هند و پاكستان بعد از دو جنگ كوتاه مدت در دهه،۱۹۶۰ روابط سياسي و فرهنگي خود را قطع كردند. روابط تيره بين دو كشور باعث شد تا نمايش عمومي فيلم هاي هندي در كشور همسايه، ممنوع اعلام شود. مردم پاكستان كه علاقه زيادي به فيلم هاي هندي دارند، محصولات سينمايي اين كشور را طي دو دهه اخير به صورت ويدئويي تماشا مي كردند.
از سال قبل كه روابط سياسي دو كشور رو به بهبود رفت، بحث نمايش عمومي فيلم هاي هندي در پاكستان هم در سطح وسيعي پيش كشيده شد. صنعت سينمايي هند در اولين قدم تصميم گرفت آن دسته از فيلم هاي تاريخي خود را در پاكستان به نمايش بگذارد كه فرهنگ اسلامي را نيز در دل قصه و ماجراهاي خود دارد. قرار است هفته آينده هم درام تاريخي «تاج محل» كه سال قبل ساخته شد، در پاكستان روي پرده سينماها برود.

جدول فروش زير سايه ترس
013440.jpg
گروه ادب و هنر: فيلم ترسناك «تپه خاموش» در اولين هفته نمايش خود در سينماهاي آمريكا، با يك فروش۲۰ميليون دلاري صدرنشين جدول هفتگي فروش شد.
به نوشته آسوشيتدپرس، محصول جديد شركت تري استار پيكچرز در ۲۹۲۶سالن سينما روي پرده رفت. فيلم ،شون بين را در نقش اصلي خود دارد. اين محصول كم خرج تا يكي دو هفته ديگر تبديل به يك كار موفق تجاري مي شود. «فيلم ترسناك۴» كه هجويه اي بر فيلم هاي ترسناك دو سال اخير صنعت سينماست، در هفته دوم نمايش به مقام دوم جدول هفتگي فروش تنزل پيدا كرد، اما فروش ۱۷ميليون دلاري فيلم حكايت از آن مي كند كه استقبال تماشاگران از اين فيلم هنوز هم خوب است. در حقيقت اين فيلم فقط ۳ميليون دلار كمتر از فيلم صدرنشين جدول، فروش كرد. «فيلم ترسناك۴» در ۱۰روز اول نمايش خود ۶۸ميليون دلار فروش كرده است.
درام دلهره آور و سياسي جديد مايكل داگلاس به نام «نگهبان» كه قصه اش در كاخ سفيد رخ مي دهد، دومين فيلم جديد جدول هفتگي فروش است كه فروش۶/۱۴ ميليون دلاري كرد و رديف سوم جدول را به خود اختصاص داد. فيلم بدشانس جدول اين هفته كار جديد هيو گرانت «روياي آمريكايي» بود كه با فروش كم ۶/۳ ميليوني خود در رديف هشتم جدول جاي گرفت. اين فيلم هجويه اي سياسي بر كارهاي بوش رئيس جمهور آمريكا و يك برنامه پربيننده تلويزيوني آمريكايي است.

يك انيميشن ژاپني فيلم مي شود
013428.jpg
گروه ادب و هنر: صنعت سينماي ژاپن قصد دارد يكي از مجموعه هاي قديمي تلويزيوني اين كشور را تبديل به يك فيلم سينمايي كند. اين مجموعه انيميشن «چيبي ماروكو-چان» نام دارد.
به نوشته سايت اينترنتي «ژاپن زون» ، نسخه سينمايي اين كار تلويزيوني يك كار زنده خواهد بود. درام اكشن «چيبي ماروكو-چان» ۱۵سال است كه با موفقيت زيادي روي آنتن است. تهيه كنندگان فيلم اين روزها در جست وجوي دختر هشت ساله اي هستند كه بتواند نقش كاراكتر اصلي ماجراها يعني ماروكو-چان را بازي كند و تماشاگران او را به عنوان اين كاراكتر شيطان و دوست داشتني بپذيرند.
نقش پدربزرگ و پدر ماروكو-چان را دو بازيگر مطرح و محبوب ژاپني موتو نويوكي و تاكاشي كاتسومي بازي مي كنند. شيموزو ميچوكو هم در نقش مادر اين دختربچه ظاهر مي شود. فيلمبرداري فيلم قرار است اواسط تابستان آغاز شود. نمايش عمومي فيلم هم فصل تابستان آينده خواهد بود تا بتواند ركورد فروش فيلم ها را در اين كشور آسيايي بشكند. اين اولين بار است كه صنعت سينماي ژاپن به سراغ دوباره سازي زنده يك مجموعه انيميشن پرطرفدار تلويزيوني مي رود. در صورت موفقيت ، قسمت هاي جديد اين فيلم هم توليد خواهد شد. صنعت سينماي ژاپن اميدوار است مجموعه فيلم «چيبي ماروكو-چان» تبديل به چيزي شبيه «هري پاتر» شود.

نمونه دشوار جدول اعداد ۶۲
013458.jpg
«سودوكو» sudoku واژه اي ژاپني به معناي عددهاي بي تكرار است و به جدول اعدادي گفته مي شود كه امروز يكي از سرگرمي هاي رايج در كشورهاي مختلف جهان به شمار مي آيد. نخستين جدول سودوكو را يك رياضيدان اروپايي در قرن هجدهم طراحي كرد . در سالهاي اخير اين جدول كاربرد عمومي خود را براي سرگرمي پيدا كرده است.
سودوكو انواع گوناگون ساده، متوسط، دشوار و خيلي دشوار دارد. بسياري از سودوكوها هم براي كودكان طراحي مي شوند. كتابهاي گوناگون و متنوعي نيز براي آموزش طراحي و حل اين جدول منتشر شده است. اين جدول هم اكنون در بسياري از روزنامه هاي معتبر دنيا هر روزه به چاپ مي رسد و كتابهاي مجموعه اين جدول ها نيز توسط بخش انتشارات هر روزنامه منتشر مي شود.
اين بازي كه در نمايشگاه بين المللي بازي و سرگرمي آلمان به عنوان محبوب ترين و پرطرفدارترين بازي شناخته شده، قانون بسيار ساده و روشني دارد.
نوع متداول سودوكو در واقع نوعي جدول است كه از ۹ ستون عمودي و ۹ ستون افقي تشكيل شده و البته كل جدول هم به ۹ ستون كوچكتر تقسيم مي شود. شما بايد اعداد ۱ تا ۹ را در هر يك از جدول هاي كوچكتر بدون تكرار بنويسيد به صورتي كه در هر ستون بزرگ تر افقي يا عمودي هيچ عددي تكرار نشود. در واقع هم بايد از تمام اعداد ۱ تا ۹ در همه ستون هاي عمودي و افقي استفاده كنيد و هم بايد مراقب باشيد هيچ عددي تكرار نشود و در همه مربع هاي ۳ ستوني كوچكتر نيز به همين ترتيب همه اعداد ۱ تا ۹ بيايد و تكرار هم نشود. هميشه به عنوان راهنمايي چند عدد در جدول از قبل مشخص مي شود تا بقيه اعداد را شما پيدا كنيد.
حتماً شما هم تا حالا يكي از طرفداران پروپا قرص سودوكو شده ايد و اكنون پس از چند نمونه آسان و متوسط مي توانيد به راحتي نمونه هاي سخت را حل كنيد.
از اين پس به صورت منظم نمونه هاي دشوار سودوكو را تقديم به شما مي كنيم. مطمئناً با تمرين و آمادگي ،شما هم مي توانيد يك حل كننده حرفه اي جدول اعداد شويد.
توضيح:شماره جدول ديروز اشتباهاً به جاي ۶۲ ، ۶۱ درج شده بود.

كتابخانه
013434.jpg
013431.jpg
كتاب هاي پيش از خواب
گروه ادب و هنر- الهام اناري: كتاب هاي كم قطري كه شامل مجموعه اي از داستان هاي كوتاه هستند، اين روزها طرفداران زيادي پيدا كرده اند و بسياري معتقدند عمر يكه تازي رمان هاي طول و دراز ديگر به سر رسيده و حالا كتاب هاي كوچك و سبك مقبول ترند.
داستان هاي كوتاهي كه اگر شب هنگام بي خوابي به سرتان زد، مي توانند نقش يك آرام بخش را بازي كنند؛ يك خواب آرام و لذت بخش پس از خواندن يك داستان كوتاه دلچسب. مي توانيد دراز بكشيد و يك كتاب سبك را در دست گرفته و مطالعه كنيد؛ كاري كه با رمان هاي بلند و حجيم اصلاً امكانپذير نيست.از اين دست كتاب ها، اولين مجموعه داستا ن «آذر رشيدي» را مي توان معرفي كرد؛ مجموعه اي شامل۹ داستان كوتاه ساده و چند صفحه اي كه هر كدام برش كوتاهي از زندگي آدم هاي اطرافمان هستند.ننه تنها در ۱۰۷ صفحه با قيمت۱۰۰۰ تومان توسط نشر اشاره منتشر شده است.يك ايراد آشكار مجموعه ننه تنها، اين است كه در پشت جلد به جاي معرفي نويسنده، بخشي از يك داستان آورده شده است.حال اين تمهيد از سوي ناشر بوده يا نويسنده، چندان مهم نيست، اما به گفته نويسنده،  دو داستان «يك روز زير آوار» و «دزد كيه» از اين مجموعه به زبان اسپانيايي در مجله آرژانتيني لاموخر به چاپ رسيده است.
و اما كتاب اشعار زندان هوشي مينه، مجموعه شعري است كه توسط منوچهر بصير ترجمه و توسط انتشارات سوره مهر روانه بازار كتاب شده است.مترجم در مقدمه اين كتاب آورده كه اشعار زندان هوشي مينه رئيس جمهور و مبارز مشهور و متوفي ويتنام،سياسي نبوده و در عوض آنقدر ساده و صميمي است كه هر انسان آزاده اي از خواندنش لذت مي برد.اين مجموعه شامل بيش از ۷۰ شعر كوتاه است. اشعاري كه حجم بيشتر آنها از ۵ خط تجاوز نكرده و بيانگر احوالات شخصي و خاطرات نويسنده است. جسم تو در زندان است، اما روحت، حاشا!
اگر حدس مي زنيد مطالعه اين مجموعه شعر با روحياتتان سازگار است،مي توانيد با ۵۵۰ تومان آن را تهيه كنيد.

بازي
Full spectrum warriors: Ten Hammer
سيستم:PC / PS2
سبك : تاكتيكي سوم شخص
013464.jpg
پس از موفقيت جالب سبك جديد معرفي شده در نسخه اول اين بازي، Ten Hammer حالا با افزودن نكات جالبي به ماجرا، جذابيت بيشتري را ايجاد كرده است. در FSW شما نقش فرمانده يك گروه از كماندوهاي ويژه را بر عهده داريد و بايد آنها را با فرمان هاي به موقع تك به تك هدايت كنيد.
نماي دوربين حالت سوم شخص را دارد و شما از ميانه ماجرا كنترل افراد را بر عهده داريد. گرافيك بازي در حد قابل قبولي است. در نسخه جديد علاوه بر حالت هاي شبكه اي اضافه شده به بازي، شما در برخي جاها سوار بر خودروهاي نظامي مي شويد و بايد با همان سبك كنترل بازي، خودرو را هدايت كنيد (كه خالي از لطف نيست).
در نسخه قبلي شما توان شليك مستقيم توسط يك نفر را نداشتيد، در صورتيكه در Ten Hammer شما مي توانيد از ديد هر فرد گروه هدف گيري كرده و مستقيماً وارد نبرد شويد. اما هنوز دسته هاي قابل كنترل چهار نفره بوده و در هر نوبت حداكثر چهار نفر را مي توانيد هدايت كنيد. سبك جديد نسخه اول هنوز هم جذاب و جالب است و امتحان كردن Ten Hammer هم لذت بخش است.
Viewtiful joe: Red Hot Rumble
سيستم:PSP
سبك : اكشن _ پلاتفورم سوم شخص
013467.jpg

نسخه اي از اين بازي زيبا كه براي كنسول گيم كيوب طراحي شده بود با نكات جديد و جالب بيشتر براي كنسول دستي PSP روانه بازار شده است. در اين نسخه بيش از ۲۰ شخصيت مشهور اين سري به علاوه شخصيت دانته (از سري كنسول پلي استيشن) در بازي حضور دارند. اما توانايي اين شخصيت با هم برابر نيست و همين، پيشرفت در بازي را براي برخي در مناطق دشوار مي كند.
داستان از اين قرار است كه Caption Blue از فكر قهرمان شدن خارج شده و اكنون مي خواهد يك فيلم سينمايي بسازد و شما در نقش يكي از افراد سري بايد توانايي خود را براي بر عهده گرفتن نقش اول ثابت كنيد.
بايد در مراحل مختلف مأموريت هاي متفاوتي را به بهترين شكل انجام دهيد تا امتيازتان از ساير رقبا بيشتر شود مثلاً در يك مرحله بايد تمام دشمنان را از پا درآوريد و در مرحله ديگر بايد با يك غول مبارزه كنيد و يا حتي امتياز جمع كنيد. نحوه حركات و ضربات شما و زيباتر مبارزه كردنتان امتياز بيشتر براي شما در پي خواهد داشت. اين بازي به زيبايي هرچه تمام تر براي PSP دوباره سازي شده است.

Me & My Katamari
سيستم:PSP
سبك : اكشن _ پلاتفورم سوم شخص
013470.jpg
اين بازي كه در خارج از كشور علاقه مندان بيشماري دارد، به تازگي براي PSP هم در نظر گرفته شده است. در اين قسمت، سلطان بزرگ جزيره اي را از روي كره زمين محو مي كند و شما در نقش پسر پادشاه بايد در زمين بگرديد و هر آنچه براي يك جزيره لازم به نظر مي رسد و يا سكنه سفارش مي دهند را جمع آوري كنيد.
سبك جالب بازي (براي اطلاع علاقه مندان) به اين صورت است كه يك شيء گرد و عجيب به نام Katamari در اختيار داريد كه با غلتاندن آن در صحنه مي توانيد هر چه كه مي خواهيد به آن بچسبانيد و جمع آوري كنيد. بايد دقت كنيد كه ابتدا از اشياء و اجسام كوچكتر شروع كنيد تا به راحتي بتوانيد مقدار تجهيزات بيشتري جمع آوري كنيد.
موسيقي زيبا، گرافيك خوب و كنترل روان همه درKATAMARI Me & My به چشم مي خورد. آلبوم موسيقي اين قسمت تعدادي از موزيك هاي نسخه هاي پيشين را هم در بر دارد.
013461.jpg
راهنماي درجه بندي سني
* مناسب براي تمام سنين، اين درجه بندي شامل بازي هاي فكري و داراي خشونت بسيار پايين است. شخصيت هاي اين بازي ها اغلب حالت كارتوني و كمدي دارند.
* براي نوجوانان ۱۱ سال به بالا مناسب است. بازي هاي اين گروه داراي خشونت در حد متوسط و هيجان معقولي است.
* براي افراد ۱۸ سال به بالا مناسب است. كاربر اين بازي ها اغلب نياز به مهارت بسيار بالايي در پيشبرد بازي دارد. بازي هاي داراي اين نشان از خشونت بالايي برخوردار است.

برنامه
ديوار
نگارخانه نوا: نمايشگاه نقاشيخط و خوشنويسي بزرگمهر اسعدي مقدم/ تا ۵ ارديبهشت/ مقدس اردبيلي، خيابان ب، كوچه چهارم، پلاك ۱/۱۲/ تلفن: ۲۲۰۴۷۷۸۹
نگارخانه شمس: نمايشگاه نقاشي حميدرضا اكبري/ از امروز به مدت يك هفته/ خيابان آفريقا، پايين تر از جهان كودك، كوچه كمان، پلاك ۴/ تلفن: ۸۸۷۷۴۵۷۱
نگارخانه كندلوس: نمايشگاه نقاشي گروهي/ ۷ تا ۱۲ ارديبهشت/ بزرگراه كردستان، خيابان ،۶۴ ساختمان آ.اس.پ، واحد ۲۹/ تلفن: ۸۸۰۳۵۷۱۸
گالري افرند: نمايشگاه نقاشي حميد پازوكي، اكبر نيكان پور و رضا هدايت به همراه نمايش فيلم بي زمان تصوير سازي به كارگرداني ميثم شاه بابايي / ۶ ارديبهشت تا ۱۲ ارديبهشت/ بزرگراه كردستان، خيابان ،۳۵ اشك شهر، جلال حسيني، پلاك ۵۴
گالري ثروت: نمايشگاه گروهي نقاشي آتوسا سروري و هنرجويان/ تا ۷ ارديبهشت/ خيابان آفريقا، بابك مركزي، شماره ۳۵/ تلفن: ۸۸۷۹۸۷۰۷
نگارخانه ماه: نمايشگاه نقاشي مسعود عربشاهي/ تا ۱۹ ارديبهشت/ خيابان آفريقا، بلوار گلستان، پلاك۸۹/ تلفن:۲۲۰۴۵۸۷۹

صحنه
دشمن مردم (كارگردان: اكبر زنجان پور) محل اجرا: سالن اصلي تئاتر شهر‎/ ساعت اجرا: ،۱۹ قيمت بليت: ۴۰۰۰۰ ريال
تيغ و ماه (كارگردان: آتيلا پسياني) محل اجرا: سالن چهارسو ‎/ ساعت اجرا:،۲۰ قيمت بليت: ۲۵۰۰۰ ريال
شب بخير جناب كنت و آهنگ هاي شكلاتي (كارگردان: ميكائيل شهرستاني)محل اجرا: سالن قشقايي‎/ ساعت اجرا: ۳۰:،۱۸ قيمت بليت: ۲۵۰۰۰ ريال
سكوت (كارگردان: محمد يزدي) محل اجرا: تالار سايه‎/ ساعت اجرا: ۳۰:،۱۹ قيمت بليت: ۲۰۰۰۰ ريال
وقتي فرشته خواب سگ مي بيند (كارگردان: علي نرگس نژاد)محل اجرا: سالن شماره ۲ تئاتر شهر‎/ ساعت اجرا: ،۱۸ قيمت بليت: ۲۰۰۰۰ ريال
آواز ستاره ها (كارگردان: مهرداد خرمن بيز) محل اجرا: تالار نو‎/ ساعت اجرا: ،۱۹ قيمت بليت: ۲۰۰۰۰ ريال
افعي طلايي (كارگردان: منصور نوبخت) محل اجرا: تئاتر پارس ‎/ ساعت اجرا: ۱۶و ۴۵:۱۲
رستم و داش ابرام (كارگردان: صبا ملكي) محل اجرا: تئاتر پارس‎/ ساعت اجرا: ۳۰:۱۷
مردي در تاريكي (كارگردان: مصطفي ميرقاسمي) محل اجرا: تئاتر پارس، ساعت اجرا: ۴۵:۱۳

پرده
مرباي شيرين (مرضيه برومند)-بازيگران: ليلا حاتمي، محمدرضا شريفي نيا، ماني نوري، اميرحسين صديق، سيامك انصاري، گوهر خيرانديش، ارژنگ اميرفضلي
فرهنگ،۲ ناهيد، شيرين، پيام، سپيده،۲ فلسطين،۳ سعدي، اروپا، شاهد، شهرتماشا، جي۲ و كانون
ازدواج به سبك ايراني(حسن فتحي)-بازيگران: داريوش ارجمند، فاطمه گودرزي، سعيد كنگراني، حسام نواب صفوي، محمدرضا شريفي نيا، شيلا خداداد، لادن طباطبايي
قدس، ايران،۳ صحرا، شهر قشنگ، فلسطين،۱ مركزي،۲ جي،۱ فرهنگ،۱ ناهيد، كارون، گلريز،۲ حافظ، رودكي، تهران،۱ پايتخت و ميلاد
هوو (عليرضا داودنژاد)-بازيگران: رضا عطاران، علي صادقي، رضا داودنژاد، سپيده علايي و ...
عصر جديد،۱ قيام، تهران،۲ جوان،۱ فردوسي، سروش، جي۳ ، سعدي، مركزي،۳ ملت، دهكده المپيك، شيدا، ماندانا، كانون، قدس و موزه سينما
يك تكه نان(كمال تبريزي)-بازيگران: هومن سيدي، رضا كيانيان، احمد آقالو، رويا نونهالي و ...
فلسطين۲
زير درخت هلو( ايرج طهماسب)-بازيگران: ايرج طهماسب، فاطمه معتمدآريا، حميد جبلي، شهره لرستاني، آتش تقي پور، پوراندخت مهيمن و...
استقلال، جوان،۲ عصر جديد،۲ گلريز،۱ مركزي،۱ بهمن،۱ آستارا، پيروزي، پيوند، ايران،۲ جي،۲ شقايق، بلوار و المپيا
چهارشنبه سوري (اصغر فرهادي)-بازيگران: حميد فرخ نژاد، هديه تهراني، ترانه عليدوستي، پانته آ بهرام
آفريقا، ايران،۱ عصر جديد،۳ پارس،۱ بهمن۲ و آسيا

تابلو
و انسان را...
نمايشگاه طراحي با عنوان «و انسان را ......» آثار هنرمند مشهدي، مريم رحيمي نمين در نگارخانه ميرك برپا شده است. در اين نمايشگاه حدود ۴۰ اثر اكسپرسيو اروپايي اين هنرمند به نمايش گذاشته شده است.

راهنما
اجتماعي
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
شهرستان ها
شهري
انقلاب
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |  
|  داخلي   |   شهرستان ها   |   شهري   |   انقلاب   |   راهنما   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |