يكشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۴۰۰۶ - Jun 11, 2006
با اعتراف به ۷ جنايت مرگبار
قاتل زنجيره اي شرق پايتخت بازداشت شد
000930.jpg

000927.jpg
000936.jpg
اعظم و ندا دو قرباني بي گناه جنايت
مصاحبه با عامل جنايت هاي مرگبار در شرق تهران
جنون داشتم
آيا بعد از مجروح كردن زنان جوان موضوع را پيگيري مي كردي؟
بله روزنامه ها را مي خواندم و دنبال مي گشتم تا ببينم كه آيا خبري درباره قتلها در آنها منتشر شده است يا خير، اما بيش از همه خودم دست به كار مي شدم و با شماره تلفنهايي كه در حافظه تلفن همراه آنها بود تماس مي گرفتم و موضوع را جويا مي شدم.
پس اگر اين طوري است چطور نمي دانستي كه ۵ نفر از زنان قرباني ات زنده مانده اند؟
نمي دانم
چرا دست به اين قتلها مي زدي؟
مي خواستم از دختر مورد علاقه ام انتقام بگيرم، دختري را دوست داشتم ولي او به من وفادار نماند و من هم به قصد انتقام گيري تصميم گرفتم هر دختري كه قيافه اش شبيه او بود را به قتل برسانم.
مگر قربانيانت شباهتي به دختر مورد علاقه ات داشتند؟
خودم هم نمي دانم، فقط تصور مي كردم آنها به آن دختر خيلي شبيه بودند.
چقدر درس خوانده اي ؟
دپيلم و بيكار هستم.
وضع خانوادگي تان چطور است؟
در يك خانواده پرجمعيت زندگي مي كنم ۶ تا برادر با وضع مالي متوسط.
خانه تان در كدام منطقه است ؟
در شمال شرق تهران.
پس چرا براي قتلها به شرق مي آمدي؟
سكوت...
آيا هيچكدام از قربانيان را مي شناختي ؟
نه هيچ آشنايي قبلي اي نداشتم ، قتلها اتفاقي بود.
مي دانستي بالاخره روزي دستگير مي شوي؟
فكرش هم برايم محال بود، فكر مي كردم سرنخي به جا نگذاشته ام و هرگز گير نمي افتم.
سابقه بيماري رواني هم داشته اي؟
بله ،
ولي بستري نشده ام.
در آخرين بار با دختري به نام افسانه قرار ملاقات گذاشتي كه در سر قرار دستگير شدي. آيا بازهم قصد جنايت ديگري داشتي ؟
خودم هم نمي دانم چه كار مي خواستم بكنم.
پشيمان نيستي ؟
ديوانه شده بودم ، قتلهايم طرحي از يك جنون بود!

گروه حوادث- آزاده مختاري: با دستگيري جوان مزاحم تلفني، راز ۷ حمله مرگبار به زنان و دختران جوان در شرق پايتخت فاش شد.
به گزارش همشهري، ماجراي قتلهاي سريال دختران جوان شرق پايتخت، شامگاه سي ام آذر هنگامي آغاز شد كه كارمند ۲۱ساله يك شركت خصوصي به نام ( ندا طالبي)، بعد از پايان كار روزانه اش به سمت خانه پدري اش در خيابان گلبرگ تهران حركت كرد .
اما هنگامي كه به مقابل در خانه رسيد، به محض فشردن زنگ در، سوزش دردناك چاقويي را در پهلوي خود احساس كرد، اما قبل از آنكه بتواند چهره قاتل را كه جوان لاغر اندام و كشيده اي بود در تاريكي خيابان ببيند از هوش رفت، لحظاتي بعد خانواده ندا سراسيمه به جلوي در حياط آمده و پيكر خونين او را به بيمارستان انتقال دادند، اما دختر ۲۱ ساله با بي نتيجه ماندن تلاشهاي پزشكي جان باخت.
با گزارش موضوع اين جنايت، كارآگاهان ويژه قتل آگاهي تهران به همراه ولي الله حسيني بازپرس ويژه قتل در صحنه جنايت حاضر شده و تحقيقات خود را در اين باره آغاز كردند. در نخستين مرحله پسر جواني كه چندي قبل به خواستگاري اين دختر آمده و با جواب منفي او روبرو شده بود بعنوان مظنون اصلي جنايت دستگير شد، اما وقتي كه بازجويي ها از وي بي نتيجه ماند پليس در شاخه ديگري به تحقيق پرداخت.
قتل دانشجوي گرافيك
سي ام دي ماه و در آخرين روز پاييز ،۸۴ دختر جواني به نام (اعظم. س) كه دانشجوي رشته گرافيك بود، هنگامي كه در مسير دانشگاه در اتوبان شهيد باقري براي جواب دادن به تلفن همراهش در كنار اتوبان توقف كرد، ناگهان از سوي جواني ناشناس و از پشت سر هدف اصابت چندين ضربه چاقو قرار گرفت.
اين دختر جوان در حالي كه به شدت دچار خونريزي بود با آخرين رمق خود تلاش كرد مشخصات ضارب را براي فردي كه در آن سوي خط با وي در حال گفتگو بود بيان كند اما تنها توانست بگويد كه ضارب پسر جوان قد بلندي بوده است ...
دختر بيگناه دقايقي بعد بر روي آسفالت سرد خيابان بيهوش شد و به رغم انتقال به بيمارستان تلاشهاي پزشكي براي نجات او بي نتيجه ماند.
با مرگ اين دختر دانشجو، اين بار بازپرس حسين اصغرزاده و كارآگاهان اداره دهم آگاهي تحقيقات گسترده اي را براي دستگيري ضارب آغاز كردند ، در نخستين مرحله كارآگاهان پليس چندين مظنون و از جمله دو خواستگاري كه دختر جوان به آنها جواب رد داده بود را تحت بازجويي قرار دادند، اما با بي نتيجه ماندن تحقيقات از اين دو مظنون، استاد موسيقي دختر جوان نيز ۷۰ روز تحت بازجويي قرار گرفت؛ اما تحقيقات از وي نيز نتيجه اي در بر نداشت و بدين ترتيب، راز اين جنايت نيز در هاله اي از ابهام باقي ماند.
۵ جنايت سريالي در شرق تهران
در حالي كه تحقيقات پليسي براي يافتن راز قتل دو دختر جوان در شرق پايتخت همچنان ادامه داشت، كارآگاهان پليس در پرونده جداگانه اي به دنبال يافتن مرد جواني بودند كه در فاصله دي ماه ۸۴ تا ارديبهشت ۸۵ در تاريكي شب به ۵ زن جوان با چاقو حمله ور شده بود، بررسي جغرافياي جنايتها نشان مي داد تمامي آنها در شرق پايتخت رخ داده و در آنها مهاجم جواني به قصد كشتن طعمه هايش آنان را مورد ضرب و جرح قرار داده بود، اما تمامي زنان به صورت معجزه آسايي از مرگ نجات پيدا كرده بودند. هيچكدام از قربانيان قادر نبودند مهاجم را شناسايي كنند؛ چرا كه متهم در تمامي موارد در تاريكي شب و از پشت سر آنها را هدف حمله قرار داده بود و آنها نتوانسته بودند چهره وي را ببينند.
قراري براي گشودن راز ۷ جنايت
اوايل ارديبهشت ماه زنگ تلفن همراه يكي از دوستان نخستين قرباني جنايت به صدا در آمد، در آن سوي خط پسر جواني در حاليكه اين دختر را با نام كوچك صدا مي زد از وي مي خواست با او بيشتر آشنا شود.
دختر جوان به نام (افسانه) از پسر جوان خواست ديگر مزاحم وي نشود، اما جوان ناشناس دايم تماس مي گرفت و تقاضاي خود را تكرار مي كرد.
در نهايت دختر جوان در حالي كه نمي دانست تماس گيرنده قاتل مخوفي است كه ۷ زن و دختر جوان را مورد حمله قرار داده است براي رهايي از مزاحمتهاي اين جوان، ظهر روز جمعه با وي در حوالي چهارراه تهرانپارس قرار ملاقات گذاشت.به اين ترتيب، هنگامي كه پسر جوان قصد نزديك شدن به اين دختر را داشت ناگهان خود را در محاصره ماموران كلانتري فرجام و كارآگاهان جنايي ديد و لحظاتي بعد دستگير شد.
با دستگيري اين جوان از آنجايي كه تحقيقات پليس جنايي تهران نشان مي داد تماس گيرنده ناشناس احتمالا عامل جنايت هاي شرق تهران است، وي را تحت بازجويي هاي فني و پليسي قرار دادند كه وي علاوه بر اعتراف به قتل ندا، به قتل ۶ زن ديگر نيز در شرق تهران اعتراف كرد، وي گفت : پس از آنكه شماره تماس افسانه را از داخل حافظه تلفن همراه ندا پيدا كردم بعد از چند ماه با او تماس گرفتم و از او خواستم تا با يكديگر قرار ملاقات بگذاريم.
با بررسي گزارش هاي پليسي درباره جنايت هاي صورت گرفته در مناطقي كه جوان متهم مدعي بود قربانيان خود را در آنجا به قتل رسانده است ،مشخص شد از ميان ۶ قتل ديگر تنها دختر جواني به نام اعظم. س كه دانشجوي گرافيك بود به قتل رسيده و ۵ زن ديگر به رغم جراحات شديد زنده مانده اند.
انگيزه مبهم
روز گذشته سردار مرتضي طلايي فرمانده پليس تهران بزرگ در مصاحبه اي مطبوعاتي در خصوص دستگيري اين متهم به خبرنگاران گفت : متهم جوان فرزند يك خانواده پرجمعيت و داراي سابقه رواني است.
فرمانده پليس پايتخت در ادامه با بيان اينكه متهم دستگير شده فاقد هرگونه سابقه كيفري بوده گفت: اين متهم در ابتدا انگيزه قتل هاي خود را همانند عاملان قتل سريالي زنان، سرقت اعلام كرده، اين در حاليست كه متهم از ارتكاب ۲ فقره قتل و ۵ فقره مجروح كردن زنان تنها ۳۰ هزار تومان سرقت كرده و بر اين اساس به نظر مي رسد انگيزه اين جنايت ها سرقت نبوده است. در اين ميان، وي در بازجويي هاي پليسي به صورت پراكنده انگيزه خود را انتقام جويي از زنان در پي ارتباط نامزدش با ديگران اعلام كرده، اما هنوز اين مسئله به طور قطع تاييد نشده است.
سردار طلايي با تاكيد بر اين كه اين متهم سوژه هاي خود را بدون آشنايي قبلي و بصورت كاملا تصادفي انتخاب كرده، خاطرنشان كرد: ميانگين زمان ارتكاب جرم از سوي متهم حدودا ۳ دقيقه بوده است. وي تصريح كرد: آخرين جرم اين مجرم در تاريخ شانزدهم خرداد ماه با مجروح كردن شخصي به نام «الهام» رخ داده كه پس از ارتكاب اين جرم، سرنخ هايي براي شناسايي وي به دست آمد و در نهايت منجر به دستگيري وي شد.
يك موفقيت پليسي
در همين حال، محمد تورنگ رئيس مركز اطلاع رساني پليس تهران بزرگ با بيان اينكه آمار كشف جنايت در تهران بين ۸۰ تا ۹۰ درصد است،گفت: اين آمار با مقايسه با آمار كشف جنايت در جهان بسيار بالاست.
فخرالدين جعفرزاده ، رئيس دادسراي امور جنايي تهران نيز روز گذشته درباره پيگيري اين پرونده گفت: چون پرونده نخستين جنايت ( قتل ندا طالبي) از سوي بازپرس شعبه هفتم پيگيري مي شده است ، پرونده اين متهم به قتل هم اكنون در اختيار بازپرس ولي الله حسيني قرار گرفته است.
وي همچنين افزود: اموال مسروقه در مخفيگاه وي كشف شده است.

توضيح و اصلاح
۱۳ خرداد ۸۵ خبري تحت عنوان «دوربين مخفي طلافروشي در اصفهان، سارق آشنا را لو داد» در صفحه حوادث چاپ شد كه در آن خبر نام يكي از متهمان به اشتباه محسن اعلام شده بود، درحالي كه محسن نام صاحب طلافروشي مي باشد كه به اين وسيله اصلاح مي شود.

سردار طلايي:
حق بيمه سرقت به شرط پروانه كسب
و دوربين مداربسته پرداخت مي شود
000933.jpg
ايسنا: فرمانده پليس تهران گفت: نيروي انتظامي به شرطي با بيمه مكاتبه كرده و سرقت رخ داده از مغازه طلافروشي را تأييد مي كند كه مغازه مورد نظر داراي پروانه كسب و دوربين  مداربسته باشد.
به گزارش همشهري، سردار مرتضي طلايي در يك نشست خبري درباره راه اندازي سيستم مانيتورينگ و دوربين مداربسته كه در مركز جواهرفروشي «نگين» كريمخان تهران برگزار شد گفت: نيروي انتظامي به شرطي با بيمه مكاتبه كرده و سرقت رخ داده از مغازه طلافروشي را تأييد مي كند كه مغازه مورد نظر داراي پروانه كسب و دوربين  مداربسته باشد. به گفته فرمانده پليس پايتخت، در حال حاضر حدود ۶ هزار واحد صنفي جواهرفروشي در تهران فعاليت مي كنند كه ۵۰ درصد آنها داراي پروانه كسب و ۵۰ درصد ديگر فاقد پروانه كسب هستند. وي با اشاره به اين كه به  طور كلي ۳۰ درصد جواهرفروشي ها، به سيستم دوربين هاي مداربسته مجهز هستند، گفت: در اين ميان ۷۰ درصد ديگر فاقد دوربين هستند.
سردار طلايي با تأكيد بر اين كه در حال حاضر حدود ۳ هزار واحد صنفي
جواهرفروشي در تهران بدون پروانه كسب فعاليت مي كنند، گفت: هم اكنون بر اساس ماده ۲۷ قانون نظام صنفي شرايط آساني جهت صدور پروانه كسب فراهم شده كه از آن طريق كليه واحدهاي صنفي مي توانند جهت اخذ پروانه كسب اقدامات لازم را انجام دهند. به گفته فرمانده انتظامي  تهران بزرگ هم اكنون كليه واحدهاي صنف جواهرفروشي اعم از داراي پروانه و يا بدون پروانه مي توانند از طريق نيروي انتظامي  اقدام به اخذ گازهاي اشك آور در سيستم هاي دفاع شخصي كنند، پليس نيز جهت ارتقاي ضريب احساس امنيت براي شهروندان و به خصوص جواهرفروشي ها آمادگي لازم جهت واگذاري سريع اين وسايل را دارد.
سردار طلايي با تأكيد بر اين كه كارشناسان پليس در حال بررسي وضعيت ايمني دربهاي ورودي جواهرفروشي ها هستند، گفت: جلساتي بين اتحاديه ها و كارشناسان پليس صورت گرفته تا درب هاي ورودي جواهرفروشي ها نيز جهت كنترل محل و ارتقاي ايمني اين اماكن به سيستم هاي قفل مركزي مجهز شود. وي در ادامه در خصوص ارتقاي سيستم هاي ايمني بانك ها با بيان اين كه پليس با همكاري بانك مركزي و شوراي هماهنگي بانكها، سيستم ايمني بسياري از بانكها را فراهم كرده است، خاطرنشان كرد: طي اين همكاري ها مقرر شده است، هم محيط داخل و هم محيط خارجي بانك به سيستم هاي مداربسته مجهز شوند؛ اين در حالي است كه هم اكنون نيروي پليس با لباس شخصي در محيط بانكها مستقر هستند.

اعترافات تكان دهنده عامل۸ قتل در كازرون:
نمي خواستم دخترم با مرد افغاني ازدواج كند
گروه حوادث- پدر عصباني كه در اقدام غافلگيرانه دختر خود و ۷ مرد افغاني را در كازرون شيراز به قتل رسانده بود، صبح ديروز  نزد بازپرس پرونده به ارتكاب هشت فقره قتل اعتراف كرد.
به گزارش همشهري، ماجراي اين حادثه هولناك زماني در دستور كار فرماندهي انتظامي شهرستان كازرون قرار گرفت كه ظهر روز جمعه ماموران پاسگاه ابوالحياط با تماس تلفني به مركز فرماندهي اين شهرستان، از وقوع يك درگيري خونين در روستاهاي برونجون خبر دادند. با دستور جانشين دادستان، بلافاصله مأموران انتظامي در محل، روستاي برونجون حضور يافتند و در كمال ناباوري با جسد خونين هفت مرد افغاني و يك دختر جوان به نام مرضيه روبه رو شدند.
آنها در بررسي هاي مقدماتي از اهالي محل متوجه شدند اين جنايت مرگبار توسط پدر مرضيه صورت گرفته است. آنها در ادامه تحقيقات خود دريافتند كه سياوش (پدر خانواده) كه مخالف ازدواج دخترش با يك مرد افغاني بوده دست به چنين كاري زده است.
اين مرد در حالي كه مسلح به كلاشينكف بوده پس از آنكه با وساطت معتمدان محل به ازدواج دخترش رضايت مي دهد، در يك اقدام غيرمنتظره عصر روز جمعه زماني كه نورعلي (جوان افغاني) براي تعيين زمان نامزدي به همراه چند تن از بستگانش به در خانه دختر مورد علاقه اش آمده بود، از شدت ناراحتي آنها را به رگبار بسته و دخترش را نيز به قتل رساند. بر پايه اين گزارش، با انتقال اجساد قربانيان اين حادثه تلخ به پزشكي قانوني تيمي از كارآگاهان اداره آگاهي كازرون رديابي هاي مقدماتي خود را براي شناسايي و دستگيري عامل جنايت آغاز كردند و وي را ساعتي بعد دستگير كردند.
در پي اين حادثه رئيس كل دادگستري استان فارس نيز با اظهار تأسف از وقوع اين حادثه اظهار داشت: در پي تماس تلفني پليس كازرون، قاضي كشيك دادگستري شهرستان به همراه مسئولان پزشكي قانوني به محل حادثه عزيمت كرده و از محل جرم بررسي به عمل آورده اند. وي گفت: نتيجه بررسي ها نشان مي دهد كه دختري به نام مرضيه.م فرزند سياوش حدود ۱۶ روز قبل شبانه به همراه يك تبعه افغاني به نام «علي.ل» از منزل متواري شده و بعد از چند روز كه به منزل پدرش باز مي گردد ادعا مي كند كه با «علي.ل» ازدواج كرده است.
پدر از پذيرش دختر متواري امتناع مي كند تا اينكه در روز جمعه گذشته،  ۷ نفر از بستگان جوان افغان به همراه «مرضيه.م» و «علي.ل» به منزل پدر دختر مراجعه مي كنند و وي با ديدن اين اشخاص به وسيله يك عدد اسلحه كلاشينكف، اقدام به تيراندازي مي كند كه در نتيجه آن  ۶ نفر از اتباع افغانستان و «مرضيه.م» به قتل مي رسند و يك نفر نيز از صحنه متواري مي شود كه تاكنون هويت او مشخص نشده است. وي گفت: «سياوش.م» به دنبال اين حادثه به نيروي انتظامي مراجعه كرده و با معرفي خود اسلحه اش را تحويل مي دهد.
بنا به اين گزارش، طي  ۶ ماه گذشته، اين سومين جنايت بزرگ با استفاده از اسلحه است كه در سطح استان فارس رخ مي دهد.

مرد معتاد، قاچاق فروش محله را لو داد
000939.jpg
سرهنگ كشفي
گروه حوادث - ماموران پليس معاونت مبارزه با مواد مخدر نيروي انتظامي تهران بزرگ، با انجام سه معامله صوري با قاچاقچيان عمده موفق به كشف ۲۰ كيلو ترياك و يك كيلو مرفين شدند.
سرهنگ كشفي، معاون مبارزه با مواد مخدر فرماندهي انتظامي تهران بزرگ، درخصوص دستگيري يك عمده فروش مواد مخدر در جريان معامله صوري افزود: اقدامات اطلاعاتي پليس براي شناسايي اين مواد فروش هنگامي آغاز شد كه يك مرد معتاد به واسطه تأخير در رسيدن مخدر مصرفي اش، به قصد انتقام گيري با مركز فوريت هاي پليسي ۱۱۰ تماس گرفته و با اطلاع موضوع فروش مواد مخدر توسط اين قاچاق فروش، نشاني محل سكونت و مشخصات اين فروشنده مواد مخدر را در اختيار ماموران قرار داد. بدين ترتيب ماموران در پوشش خريدار با متهم به هويت «يدالله» ارتباط گرفته و در اولين مرحله برقراري ارتباط با پرداخت چند صد هزار تومان در يك معامله صوري اقدام به خريد ترياك از وي كردند.
به گفته سرهنگ كشفي، در حالي كه گمانه زني هاي پليس حاكي از فروش مواد مخدر با مقادير بيشتري بود، ارتباط ماموران در پوشش خريدار با متهم ادامه پيدا كرد تا با جلب موافقت وي در مرحله بعدي اين بار ۱۰ كيلو ترياك از اين توزيع كننده عمده مواد خريداري شد.
اين در حالي بود كه پيگيري پليس جهت شناسايي محل نگهداري مواد مخدر توسط متهم و ديگر افرادي كه با وي همكاري مي كردند، ادامه داشت، تا اينكه سرانجام ماموران روز جمعه، در حالي كه قرار سومين معامله صوري را با متهم گذاشته بودند و از حضور او در منزلش اطمينان داشتند، پس از اخذ مجوز قضايي اقدام به بازرسي منزل «يدالله» در مهرآباد جنوبي كرده و موفق به كشف ۹ كيلو و ۸۷۰ گرم ترياك به همراه يك كيلو مرفين شدند.
با آغاز تحقيقات از متهم دستگير شده، پليس در جريان همدستي فردي به هويت «يحيي» با وي قرار گرفته و بدين ترتيب با شناسايي محل اختفاي «يحيي» مشخص شد كه مواد توسط فردي به نام «حسين» و از شهرستان قم به تهران انتقال داده شده و در اختيار توزيع كنندگان قرار مي گرفته است. به گفته سرهنگ كشفي ارزش ريالي مواد مخدر مكشوفه بالغ بر ۱۸۰ ميليون ريال است.

نجات معجزه آساي دختربچه ۷ ساله از داخل چاه
ايسنا : دختر بچه ۷ ساله اي كه به داخل چاهي در اتوبان خليج فارس سقوط كرده بود، به طرز معجزه آسايي از مرگ جان سالم به در برد.
بعد از ظهر ديروز در پي وقوع حادثه سقوط يك دختربچه به داخل چاهي در اتوبان خليج فارس، بلافاصله نيروهاي ايستگاههاي ۵۰ و نجات ۶ آتش نشاني به محل حادثه اعزام شده و موفق به بيرون كشيدن دختر بچه از عمق چاه شدند.
نيروهاي امدادي علت بروز اين حادثه را نداشتن حفاظ مناسب بر روي دهانه چاه و بازيگوشي كودك اعلام كردند.

حادثه در شهر
در سه روز گذشته تهران بزرگ شاهد ۲۰۰ حريق و حادثه بود
گروه حوادث - در ۳ شبانه روز گذشته ۱۴۸ آتش سوزي و ۵۲ حادثه گوناگون در سطح شهر تهران رخ داد.
به گزارش روابط عمومي سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني تهران، از چهارشنبه تا جمعه گذشته به ترتيب ۷۷،۶۰ و ۶۳ مورد حريق و حادثه در گوشه و كنار شهر تهران رخ داد كه در جريان اين حوادث يك نفر در اثر يك حادثه رانندگي جان خود را از دست داد، ۳۰ تن از شهروندان تهراني و يك مأمور آتش نشاني دچار مصدوميت شدند و نيز بيش از دو ميليارد و ۵۶۲ ميليون خسارت مالي به بار آمد.
بنا به اين گزارش ، آتش نشانان تهراني در آتش سوزي يك ساختمان مسكوني در شهرري، ۳۰ تن از ساكنان ساختمان كه در محاصره دود و آتش قرار گرفته بودند را نجات دادند. حريق حدود ساعت ۱۴ روز چهارشنبه گذشته در اثر انداختن يك شيء روشن از قسمت نرده پله ها بر روي اجناس انبار شده آغاز شد و به سرعت گسترش يافت.
در جريان اين آتش سوزي ۳۰نفر از ساكنان اين ساختمان در معرض دود گرفتگي قرار گرفتند كه با تلاش مأموران آتش نشاني ايستگاه هاي ۹ و ۱۴ و نيز نيروهاي امداد و نجات اين سازمان همگي نجات پيدا كردند. در جريان اطفاي اين حريق، يك مأمور آتش نشان زخمي شد كه بلافاصله تحت درمان قرار گرفت.

حوادث
اجتماعي
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
خارجي
فرهنگ و آموزش
سياسي
شهر تماشا
سلامت
شهري
علمي فرهنگي
راهنما
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   خارجي   |   فرهنگ و آموزش   |  
|  سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   شهري   |   علمي فرهنگي   |   راهنما   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |