يكشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۴۰۰۶ - Jun 11, 2006
تيم ايران رو در روي چهارمين تيم جهان
ايران - مكزيك با انديشه ها و انگيزه هاي مشترك
000972.jpg
000906.jpg
000924.jpg
گروه ورزشي _علي شاكري: با گذشت دو روز از آغاز هجدهمين دوره مسابقات جام جهاني فوتبال، امروز نوبت به شروع بازيهاي گروه D مي رسد ، گروهي كه تيم ملي فوتبال ايران در سومين تجربه جهاني خود با تيم هاي پرتغال، مكزيك و آنگولا در آن قرار دارد. ايران و مكزيك آغازگر بازيهاي اين گروه در شهر نسبتاً كوچك نورمبرگ در جنوب آلمان و در ايالت باواريا خواهند بود. ورزشگاه نورمبرگ درمجموع ۴۱۹۲۶ نفر گنجايش دارد كه ۳۶۸۹۸ نفر آنها مي توانند نشسته بازي را تماشا كنند. ورزشگاهي كه قبل از اين بازي در جام كنفدراسيون ها ميزبان دو بازي مهم آلمان _ آرژانتين و آلمان _ برزيل بود.
سابقه رويارويي دو تيم
سابقه تنها رويارويي دو تيم ملي فوتبال ايران و مكزيك به تاريخ نهم ژانويه سال ۲۰۰۰ در شهر اوكلند ايالت كاليفرنيا آمريكا در يك بازي دوستانه بازمي گردد. در آن ديدار تيم ايران ۲ بر يك بازي را به مكزيك واگذار كرد. بازي امروز ايران و مكزيك نخستين ديدار رسمي دو تيم محسوب مي شود. مكزيك با حضور در دوازده دوره جام جهاني شرايطي كاملاً متفاوت با فوتبال ايران دارد، اما در جام جهاني و در ورزشي كه غيرقابل پيش بيني است هرگونه اتفاقي را مي توان شاهد بود. تيم ايران هيچگاه به لحاظ روحي در دو جام جهاني پيشين شرايط امروزي را نداشت و با وجود آن كه حريف امروز ايران تيمي با ستاره هاي تراز اول بين المللي است، اما روحيه بالاي اعضاي تيم ايران اين فرصت را فراهم مي سازد تا آنان تيمي از پيش باخته تلقي نشوند. مكزيكي ها سخت از ايران و بازي اول هراس دارند و اين نكته را به خوبي مي توان در لابلاي صحبت هاي «ريكاردو لاولپه» و شاگردانش خواند. برعكس برانكو و بازيكنان ايران كه در گفته هايشان اميدواري حضور در مرحله دوم موج مي زند. وجود چنين روحيه اي خود امتياز بزرگي براي تيمي است كه مي خواهد بهتر از دو دوره گذشته در مهم ترين رخداد فوتبال جهان نمايش دهد.
مكزيك با شيوه (۲-۳-۵) به ديدار ايران مي شتابد. اسوالدو سانچز ديروز پس از شركت در مراسم درگذشت پدرش از مكزيكوسيتي خود را به نورمبرگ رساند تا امروز پس از دو دوره نيمكت نشيني در جام هاي ۱۹۹۸ و ۲۰۰۲ اولين بازي جام جهاني خود را انجام دهد، شايد هم رفتن به مكزيك او را از اين بازي محروم سازد. ساليرو، پينه دا، ماركز، ريكاردو، اسوريو و كاسترو خط دفاعي مكزيك را تشكيل مي دهد. تورادو، نلسون و پاردو در خط هافبك در انديشه تغذيه دو مهاجم تند و تيز و فرصت طلب خود بورگتي و گيلرمو فرانكو خواهند بود. در تيم ايران ابراهيم ميرزاپور در درون دروازه است. يحيي گل محمدي، محمد نصرتي، رحمان رضايي و حسين كعبي در خط دفاع ظاهر مي شوند. جلوي اين خط جواد نكونام و آندرانيك تيموريان قرار خواهند گرفت و يك خط جلوتر به دروازه وحيد هاشميان، علي كريمي و مهدي مهدوي كيا قرار مي گيرند تا علي دايي پراميدترين بازيكن ايران را در رسيدن به دروازه حريف ياري دهند. احتمال تغييرات در تركيب دو تيم در طول بازي بسيار خواهد بود.
پاس هاي كوتاه و بي نقص، ارسال از كناره ها و در نهايت ضربات ايستگاهي را كارشناسان از نقاط قوت مكزيك مي دانند، اما ايران هم با دراختيار داشتن بازيكنان تكنيكي و خلاق به اين بازي به چشم يك فينال و نردبان صعود مي انديشد، تساوي و پيروزي در اين ميدان هر دو تيم را به صعود اميدوار خواهد ساخت.

امروز بازي برگشت هما و مس كرمان
گروه ورزشي _ تكليف دومين تيم صعودكننده از رقابت هاي فوتبال دسته اول جام آزادگان به ليگ برتر امروز روشن مي شود. امروز هما در زمين اختصاصي خود در تهران ميزبان مس كرمان است. در بازي رفت مس با پيروزي ۳ بر يك يكقدم به صعود به ليگ برتر نزديك تر شده است. هما در صورت برتري دو بر صفر و يا با نتيجه اي بهتر مي تواند مانع از صعود حريف شهرستاني خود شود. مس با يك تساوي و حتي باخت خفيف هم جواز صعود خواهد گرفت.

سمندر در پست خود ابقاء شد
گروه ورزشي- جلسه رؤساي كاراته فدراسيون هاي غرب آسيا ديروز در تهران برگزار شد و طي آن عليرضا سمندر همچنان در پست رياست فدراسيون كاراته غرب آسيا ابقاء شد.در اين نشست رؤساي فدراسيون هاي كشورهاي تاجيكستان، امارات، كويت، سوريه، لبنان و عراق حضور داشتند. اولين رئيس فدراسيون كاراته غرب آسيا ناظريان بود و سمندر اكنون جانشين او شده است. آغاز به كار اين فدراسيون از سال ۲۰۰۱ بود و در نشست ديروز اعضاي كميته داوري، مربيان، كميته پزشكي و امور بانوان هم شركت داشتند. جمشيد سليمي از كشورمان همچنان در پست كميته فني باقي ماند.

تيم تكواندوي ايران به چين مي رود
گروه ورزشي _ تيم تكواندوي ايران براي برپايي يك اردوي مشترك با تيمي چهار نفره عصر امروز راهي پكن مي شود.عليرضا نصر آزاداني، مرتضي رستمي، اميد غلامزاده و محمدرضا مهدي زاده نفراتي هستند كه به همراهي حسن ذوالقدر، كريمي و مهماندوست(گروه مربيان) در اردوي مشترك حاضر خواهند شد.

ايران اين هفته ميزبان بهترين جودوكاران جهان است
گروه ورزشي- محمدرضا منصوريان: در هنگامه برگزاري رقابت هاي جام جهاني فوتبال و در هفته جاري شهر تهران ميزبان گروهي از بهترين جودوكاران جهان است. بهانه حضور اين عده كه قرار است در قالب تيم هاي مختلفي به كشومان سفر كنند، برگزاري پيكارهاي بين المللي جودو «جام فجر» است.اهميت برپايي اين مسابقات در تهران آن هم در دوره اي كه جودو ايران با بهره مندي از چهره هايي جوان به دنبال كسب اعتبار و موقعيت تازه اي در جهان است، شرايط ويژه اي را براي جودو كشورمان و مسئولين آن فراهم آورده تا به اين دوره از مبارزه هاي «جام فجر» نگاه جدي تري داشته باشند. بديهي است كه اين مسابقات در جهت انتخاب گزينه هاي برتر براي حضور در تيم ملي مي تواند يك نقطه عطف باشد، البته به شرط آن كه تمامي شركت كنندگان ايراني در اين ميدان از امتياز يكساني برخوردار باشند و اسم و رسم قهرمانان نامي اين رشته كه در يكي دو سال اخير عملكرد مطلوبي در مسابقات مختلف نداشته اند، بار ديگر اصل انتخاب و حضور در پيكارهاي جهاني ۲۰۰۶ فرانسه نباشد.

سايپا، پتروشيمي و پيكان
صيادان بزرگ نقل و انتقالات واليبال
000909.jpg
گروه ورزشي _ با وجود آنكه كمتر از ده روز به پايان فصل نقل و انتقالات واليبال باقي مانده است، سه تيم پتروشيمي ماهشهر، پيكان و سايپا تهران را بايد صيادان بزرگ فصل ناميد. پيكان بعد از بازگشت از باشگاه هاي آسيا و قهرماني در هانوي با حميد جعفري،  پرويز پزشكي، سيد محمد موسوي عراقي و مهران زارع به توافق رسيد. پتروشيمي ماهشهر هم پس از جذب سيد مهدي بازارگرد و عباس قاسميان با محمد تركاشوند در يكقدمي رسيدن به توافق نهايي است. ناصر شهنازي هم پس از يك سال دوري دوباره به پتروشيمي پيوسته است. سايپا اولين تيمي بود كه قبل از فرارسيدن نقل و انتقالات عليرضا نادي، امين معمري و محمد محمدكاظم را به خدمت گرفته است. در روزهاي آتي بايد شاهد جابه جايي هاي ديگري نيز در ديگر تيم ها بود.

پيروزي دشوار انگليس بر پاراگوئه
گروه ورزشي- حسن حيدري : تيم ملي انگليس در اولين ديدار خود موفق شد با يك گل پاراگوئه را شكست دهد.
در اين بازي انگليس چهره درخشاني از خود بروز نداد و خط حمله اين تيم كه متشكل از «كراچ» و «اوون» بود عملكرد بسيار ضعيفي از خود به نمايش گذاشتند.
تنها گل اين بازي در دقيقه ۶ روي ضربه ايستگاهي ديويد بكهام و ضربه سر گامارا كاپيتان پاراگوئه تغيير مسير داد و درون دروازه اين تيم جاي گرفت.
در اين بازي «وين روني» غيبتش در خط حمله انگليس كاملاً مشهود بود.تيم ملي انگليس در دومين بازي اش به مصاف ترينيداد و توباگو مي رود. در اين بازي «خوستو ويار» دروازه بان پاراگوئه به دليل آسيب ديدگي مجبور به ترك زمين شد و به جاي او «بوباديا» در تركيب پاراگوئه قرار گرفت.
پرتغال با بحران ترك اردو
از سوي «دكو»
تيم ملي فوتبال پرتغال امروز در اولين بازي خود در كلن به ديدار آنگولا مي رود. پرتغال در دوره گذشته جام جهاني نيز در مرحله مقدماتي حذف شد و اسكولاري قصد دارد تا اين بار تيمش به دور بعدي راه يابد.
در حال حاضر شرايط اردوي پرتغال در مارين فلد به دليل اعتراض «دكو» و ترك اردوي تيم ملي بحراني است.
اسكولاري در مورد تيم پرتغال مي گويد: مي خواهيم جزو ۸ تيم برتر رقابت ها باشيم. اين حداقل خواسته ما از جام جهاني ۲۰۰۶ است.در بازي ديگر امروز تيم ملي هلند در لايپزيك با صربستان روبرو مي شود. هلند در سالهاي اخير با فوتبالي با طراوت و هجومي بار ديگر خود را به سطح اول فوتبال دنيا نزديك كرده است و يكي از مدعيان قهرماني به شمار مي رود. ماركو فان باستن بازيكن سابق اين تيم در جام جهاني ۱۹۹۰ كه در حال حاضر رهبري اين تيم را برعهده دارد در مورد ديدار با صربستان مي گويد: آنها حريف قدرتمندي هستند و ما بايد محتاطانه ظاهر شويم.
هلند با داشتن مهاجم سرشناسي چون رود وان نيستلروي اميدوار است دروازه صرب ها را در اين ديدار با خطر مواجه كند.
برنامه بازي هاي امروز
لايپزيك: ساعت ۳۰/۱۶ صربستان _ هلند
نورمبرگ: ساعت ۳۰/۱۹ ايران _ مكزيك
كلن: ساعت ۳۰/۲۲ پرتغال _ آنگولا

كوتاه از جام جهاني
000903.jpg
اميدواري اكوادور به صعود
000915.jpg
گروه ورزشي- پيروزي مهم اكوادور مقابل لهستان به قدري اهميت دارد كه مي تواند باعث صعود اين تيم به دور بعدي باشد.اين تيم در بازي بعدي مقابل كاستاريكا ضعيف ترين تيم گروه A بازي آساني را در پيش دارد.فرناندز سوارز سرمربي تيم اكوادور در اين باره گفت: براي ديدار بعدي بازيكنان بايد عملكرد بهتري داشته باشند تا بتوانيم به دور بعدي صعود كنيم.وي در ادامه افزود: بازيكنان بايد درك كنند كه ما تنها يك گام به جلو رفتيم و بايد به اين روند تداوم ببخشيم در غير اين صورت در بازي هاي آينده دچار مشكل مي شويم.اكوادور پنج شنبه هفته جاري در هامبورگ به مصاف كاستاريكا مي رود.
فيستر استعفا داد!
000912.jpg
اتوفيستر سرمربي توگو به دليل مشكلات مالي از سمت خود استعفا داد.
با اين اوضاع شرايط تيم توگو در جام جهاني بحراني شد. فيستر ۸ سال پيش عربستان را به جام جهاني ۱۹۹۸ فرانسه هدايت كرد اما در آستانه بازي ها از سمت خود بركنار شد.توگو كه براي اولين بار به رقابت هاي جام جهاني راه يافته است در گروه G با تيم هاي كره جنوبي، فرانسه و سوئيس همگروه است.
در حال حاضر كوجووي مائونا دستيار فيستر بطور موقت رهبري اين تيم را برعهده گرفته است. تيم توگو در اولين ديدار روز سه شنبه به مصاف كره جنوبي مي رود.
عذرخواهي از رونالدو
000921.jpg
رئيس جمهور برزيل به دليل اينكه در مصاحبه اي ويديويي در مورد چاقي رونالدو از او سئوالي كرده است عذرخواهي كرد.«لوييس ايناسيولولا داسيلوا» رئيس جمهور برزيل در نامه اي اظهار داشت قصد هيچگونه توهيني نداشته است و يكي از هواداران اصلي رونالدوست.رونالدو در اين باره گفت: تمامي برزيلي ها بايد براي حمايت از تيم ملي متحد باشند. نامه رئيس جمهوري خيلي خوب بود و نشان داد كه او هيچ قصدي نداشته و اين ماجرا از نظر من تمام شده است.
«دل پيه رو» : مشكلي براي نشستن روي نيمكت ندارم
000918.jpg
الساندرو دل پيه رو مهاجم تيم ملي فوتبال ايتاليا گفت: مشكلي با نيمكت نشيني در اولين مسابقه اين تيم در روز دوشنبه مقابل غنا ندارم.اين مهاجم ۳۰ساله كه پيش از آغاز جام جهاني براي رسيدن به اوج آمادگي خود تلاش مي كرد، بيشتر فصل گذشته را روي نيمكت ذخيره هاي تيم يوونتوس سپري نمود.وي كه براي حضور در تركيب ايتاليا در رقابت با فرانچسكو توتي است، تأكيد كرد: اگر مارچلو ليپي سرمربي تيم، كاپيتان رم را انتخاب كند، شكايتي نمي كنم.دل پيه رو افزود: ياد گرفته ام كه هر وضعيتي را حتي در مواقع سختي به خوبي تفسير كنم. من هميشه لبخند را حفظ مي كنم. مهم نيست چقدر بازي مي كنيد بلكه مهم اين است كه چطور بازي مي كنيد. از نظر فيزيكي احساس خوبي دارم و آماده بازي هستم.اين بازيكن در مورد رابطه خود با توتي نيز اظهار داشت: پيش از هر چيز بايد بگويم كه هيچ مشكلي بين ما وجود ندارد.ليپي در مورد انتخاب بازيكنان تصميم مي گيرد و بايد بهترين كار را براي تيم انجام دهد.وي با اشاره به رسوايي هاي اخير فوتبال در مسابقات سري آ ايتاليا هم گفت: فوتبال ايتاليا در حال سپري كردن زمان دشواري است و وظيفه سنگيني بر دوش بازيكنان است. عملكرد خوب ايتاليا در جام جهاني مي تواند به پاك كردن چهره فوتبال اين كشور كمك كند.

ورزش
اجتماعي
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
حوادث
خارجي
فرهنگ و آموزش
سياسي
شهر تماشا
سلامت
شهري
علمي فرهنگي
راهنما
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   خارجي   |   فرهنگ و آموزش   |  
|  سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   شهري   |   علمي فرهنگي   |   راهنما   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |