سه شنبه ۲۳ خرداد ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۴۰۰۸ - Jun 13, 2006
هفت خوان رستم به روايت كودكان نوازنده
001266.jpg
گروه ادب و هنر- الهام اناري: اركستر موسيقي «كودكان ايران زمين» ، «سفر به ايران به روايت رستم» را روز جمعه در حوزه هنري روي صحنه مي برد.
اين گروه به سرپرستي سودابه سالم، از هنرمندان موسيقي ايراني به همراه گروهي شامل كودكان و نوجوانان نوازنده به اجراي برنامه مي پردازد. سودابه سالم، در مورد اين برنامه مي گويد: اين كنسرت اجراي پژوهشي موسيقي كودك براساس شاهنامه است و «سفر به ايران به روايت رستم» نام دارد و آن را در راستاي ساير فعاليت هايي كه در زمينه موسيقي كودك در ايران انجام داده ام روي صحنه مي برم. به اعتقاد من هيچ مرزي بين ادبيات و موسيقي وجود ندارد. شاهنامه مي تواند تلفيقي از ادبيات و موسيقي نزد كودكان باشد و حتي مي تواند نقاشي هاي كودكانه را نيز شامل  شود.
سالم در ادامه مي گويد: در برنامه روز جمعه، نقال هفت خوان را تعريف مي كند و در هر خوان، موسيقي يكي از نواحي ايران نواخته مي شود يعني در اين برنامه ويژگي هاي فرهنگي نقاط مختلف ايران به تصوير كشيده مي شود و كودكان و نوجوانان با تكثر فرهنگي و غناي فرهنگي كشور خود آشنا مي شوند. هر خوان در يك منطقه از ايران با گويش هاي مخصوص هر منطقه اجرا مي شود. بچه ها در هر خوان با توجه به ويژگي هاي همان منطقه مي خوانند و مي نوازند و ما از آنجايي كه شاهنامه متعلق به همه ايراني ها با گويش هاي مختلف است، اين كار را انجام داديم.
اجرا كنندگان اين برنامه كه از سوي حوزه هنري «اجراي پژوهشي موسيقي كودك براساس شاهنامه» نام گرفته، بچه هايي در فاصله سني ۶ تا ۱۴ سال هستند.
بنابه گفته سالم، اين گروه يك سال ونيم تمرين كرده اند و قبلاً اين برنامه را تنها يك بار در جشنواره فجر اجرا كرده اند.
سالم معتقد است: بايد بچه ها با موسيقي هاي سنتي ايراني آشنا شوند. اين كه بچه هاي ايران در كنار گيتار و پيانو و حتي قبل از آن، كمانچه، تار و تنبك را بشناسند و نوازندگي را با اين سازها فرابگيرند مطلوب ماست.
مخاطبين كنسرت «سفربه ايران به روايت رستم» مي توانند از همه گروه هاي سني باشند ولي مسلماً كودكان از تماشاي هم سن وسالان خود كه سازهاي ايراني را مي نوازند، بيشتر از بزرگترها لذت مي برند.
برنامه بعدي اين گروه «تاثير موسيقي استاد صبا روي كودكان» نام دارد. به اعتقاد سالم، ملودي هاي استاد صبا لطيف، دوست داشتني، پرتحرك و تصويري است.
برگزاركنندگان كنسرت «اجراي پژوهشي موسيقي كودك براساس شاهنامه» اميدوارند بتوانند با حمايت سازمان ها و گروه هاي مختلف، غيراز اين اجرا كه تنها در يك روز انجام مي گيرد، اجراهاي ديگري هم داشته باشند.

«ماشين ها» پرفروش است
001269.jpg
گروه ادب و هنر- انيميشن كامپيوتري جديد كمپاني والت ديزني با استقبال خيلي زياد تماشاگران سينما روبه رو شد. «ماشين ها» موفق شد در سه روز اول نمايش عمومي خود در آمريكا نزديك به ۶۳ميليون دلار فروش كند.
به نوشته آسوشيتدپرس، اين رقم فروش، «ماشين ها» را صدرنشين جدول هفتگي سينماهاي آمريكا كرد. بعد از افتتاحيه هاي ۷۰ميليوني «پيداكردن نيمو» و «خانواده اينكر ديبل ها» ، انيميشن «ماشين ها» سومين انيميشن ديزني و پيكسار است كه با افتتاحيه اي بالاي ۶۰ميليون دلار، نمايش خود را آغاز مي كند.
دومين فيلم جديد جدول هفتگي فروش، نسخه دوباره سازي شده «طالع نحس» است كه با فروش پايين ۱۵ميليون دلاري، مقام چهارم جدول را به خود اختصاص داد. فروش كلي فيلم در پنج روز اول نمايش، به ۳۶ميليون دلار رسيد. «پوزيدون» ،  اين هفته با فروش ۲ميليوني خود، در رديف دهم جدول قرار گرفت. فروش كلي اين فيلم، بعد از ۵ هفته به ۵۵ميليون دلار رسيده است.

عدم حضور در جبهه جنگ
001275.jpg
گروه ادب و هنر- رايان فيليپ نمي خواهد به جبهه جنگ عراق برود!  اين بازيگر جوان سينما براي ايفاي نقش اصلي درام جنجالي «خدمت احتياط» انتخاب شد. قصه اين فيلم درباره جنگ عراق است.
به نوشته نشريه هاليوود ريپورتر، فيليپ در فيلم، نقش جواني را دارد كه خدمت وظيفه او با حمله آمريكا به عراق همزمان مي شود.
«خدمت احتياط» را خانم كيمبرلي پيرس كارگرداني مي كند كه با اولين فيلمش «پسرها گريه نمي كنند» (۱۹۹۹) مورد تحسين منتقدين و دوستداران جدي سينما قرار گرفت.
از فيليپ، درام جنگي جديد كلينت ايستوود به نام «پرچم هاي سربازان ما» آماده نمايش است. او در اين فيلم هم نقش يك سرباز را بازي مي كند كه در جبهه جنگ عليه ژاپن مي جنگد. از اين بازيگر، سال قبل درام اجتماعي و ضدنژادپرستي «تصادف» ، اكران عمومي شد.

«مولان» در چين
001272.jpg
گروه ادب و هنر- چيني ها هم «مولان» مي سازند. نسخه چيني اين افسانه قديمي چيني در شرايطي توسط صنعت سينماي اين كشور آسيايي توليد مي شود كه آنها هنوز بازيگر نقش مولان را پيدا نكرده اند.
به نوشته سايت كونگ فوسينما، فيلمبرداري نسخه زنده «مولان» ماه اكتبر در يكي از شهرهاي قديمي و سنتي چين آغاز مي شود. ميشل يو- بازيگر فيلم «ببرخيزان، اژدهاي پنهان» - در فيلم بازي نمي كند و فقط يكي از تهيه كنندگان آن خواهد بود. هنوز هم معلوم نيست كه ژانگ زي يي ( «قهرمان» و «خانه خنجرهاي پران» ) بازي در نقش مولان را قبول مي كند يا خير.«مولان» بر اساس يك افسانه مشهور و كلاسيك چيني ساخته مي شود.
كمپاني والت ديزني هفت سال قبل نسخه انيميشن «مولان» را تهيه كرد كه با فروش خوبي در سراسر جهان روبه رو شد.

فرهنگسرا
كارگاه هاي آموزشي
فرهنگسراي بانو: دو دوره كارگاه هاي آموزشي راه هاي پيشگيري از بيماري هاي كليوي و تالاسمي با هدف افزايش سطح آگاهي عموم در روز ۲۹ خرداد از ساعت ۱۰تا ۱۲ در فرهنگسراي بانو برگزار مي شود.
اين همايش با حضور متخصصين و كارشناسان به صورت كارگاهي پرسش و پاسخ رايگان برگزار مي شود. علاقه مندان مي توانند طي روز ذكرشده به نشاني خيابان ولي عصر، ضلع شمالي پارك ساعي، كوي ساعي، مراجعه كنند و يا با شماره تلفن هاي ۸-۸۸۷۸۶۲۷۶ تماس بگيرند.
فرهنگسراي انقلاب: به مناسبت ايام سوگواري ارتحال بنيان  گذار جمهوري اسلامي و به منظور ارتباط بيشتر قشر فرهيخته و ادب دوست با آرمان هاي متعالي آن حكيم سفر كرده، شب شعري با عنوان «سوگواره غروب آيينه» در فرهنگسراي انقلاب برگزار مي شود.در اين برنامه شاعران برجسته اي همچون مشفق كاشاني، سيد علي موسوي  گرمارودي، احمد عزيزي و... به قرائت تازه ترين سروده هاي خود به همين مناسب مي پردازند.اين سوگواره ادبي روز چهارشنبه ۲۴ خرداد از ساعت ۱۷ تا ۱۹ در سالن فجر فرهنگسراي انقلاب برگزار مي شود.
دوستداران شعر و ادب مي توانند جهت شركت در اين سوگواره به فرهنگسراي انقلاب واقع در بزرگراه شهيد نواب صفوي خيابان كميل شرقي مراجعه و يا جهت كسب اطلاعات بيشتر با شماره تلفن هاي ۹-۵۵۴۱۹۰۵۷ تماس بگيرند.
فرهنگسراي تفكر: دوره كارگاهي آموزش خبرنگاري در فصل تابستان به صورت رايگان ميزبان نوجوانان و جوانان علاقه مند به دنياي خبر و رسانه است.
«كانون خبرنگاران نسل قلم» از تمامي نوجوانان و جوانان علاقه مند به حرفه خبرنگاري جهت عضويت در اين كانون و بهره مندي از كلاس هاي آموزشي اين كانون به صورت رايگان ثبت نام مي كند.
آموزش هاي كارگاهي اين كانون با سرفصل هاي مباني ارتباطات، مباني روزنامه نگاري، اصول خبر نويسي، اصول گزارش نويسي، اصول گفت وگوي مطبوعاتي و اصول مقاله نويسي براي مطبوعات، در ايام تابستان، هر پنج شنبه از ساعت ۱۱تا ۱۳ برگزار مي شود.در اين كارگاه فعالان و مدرسان حوزه ارتباطات و روزنامه نگاري به ارائه مباحث روزآمد در حرفه خبرنگاري و عرصه رسانه مي پردازند و يا شيوه هاي كاربردي حرفه آموزان را آموزش مي دهند.
انتشار نشريات آماتوري توسط حرفه آموزان و آموزش ميداني آنان براي تهيه خبر و گزارش از رويدادهاي جاري جامعه از ديگر بخش هاي اين دوره كارگاهي است.
نوجوانان و جوانان علاقه مند جهت ثبت نام در كانون خبرنگاران نسل قلم و شركت در دوره هاي آموزشي خبرنگاري مي توانند تا ۱۵ تير ماه همه روزه از ساعت ۸ تا ۱۶ به شهرزيبا- شهران- بلوار شهران- فرهنگسراي تفكر- واحد ثبت نام مراجعه كنند.تلفن تماس: ۹-۴۴۳۰۴۹۷۸
فرهنگسراي دختران: به مناسبت ايام سوگواري شهادت حضرت فاطمه(س) نشستي با عنوان ياس زخمي در فرهنگسراي دختران برگزار مي شود. پريسا تراب نژاد با بيان اين خبر گفت: در اين نشست كه با حضور دكتر غفراني و با همكاري كانون قرآن نور الزهرا برگزار مي شود ابعاد شخصيتي حضرت فاطمه(س) و وجود زن مورد تحليل و بررسي قرار مي گيرد. مسئول هماهنگي كانون هاي فرهنگسراي دختران زمان برگزاري اين برنامه را چهارشنبه ۲۴ خرداد ماه از ساعت ۱۰ تا ۱۲ در سالن آمفي تئاتر فرهنگسراي دختران اعلام كرد. از همه علاقه مندان دعوت شده جهت حضور در اين برنامه به نشاني: فلكه دوم صادقيه، بلوار فردوس، بعداز چهار راه مخابرات، فرهنگسراي دختران مراجعه كنند.
فرهنگسراي سلامت: در راستاي آشنايي با فرهنگ طبخ آبزيان با همكاري شيلات استان تهران به برگزاري دوره هاي آموزشي در تاريخ ۲۸ خرداد اقدام مي كند. علاقه مندان مي توانند در اين روز به آدرس ميدان رسالت- ميدان الغدير- خيابان دلاوران- بلوار آزادگان شمالي، جنب فروشگاه شهروند مراجعه كنند و براي كسب اطلاعات بيشتر با تلفن ۲-۷۷۴۹۱۴۹۱ تماس بگيرند.
همچنين اين فرهنگسرا كافي نت با امكانات ويژه و شرايط سهل راه اندازي كرده است و كتابخانه اين فرهنگسرا كه از ساعت ۸ صبح تا ۹ شب فعال است، عضو مي پذيرد.

جايزه
تمديد ارسال آثار
گروه ادب و هنر- دبيرخانه سومين دوره جايزه سالانه عكاسي مطبوعاتي كاوه گلستان اعلام كرد بنا به درخواست جمعي از عكاسان داوطلب شركت در جايزه كه مايل اند از وقايع پيرامون جام جهاني در كشور عكاسي كنند، مهلت ارسال آثار به دبيرخانه مسابقه تا ۱۰ تير ۸۵ تمديد شده است.

جشنواره
جشنواره سراسري تئاتر كودك و نوجوان
گروه ادب و هنر- سيزدهمين جشنواره سراسري تئاتر كودك و نوجوان، آبان ماه سال ۱۳۸۵ در يكي از مراكز استان ها برپا مي شود. از گروه هاي تئاتري، كارگردانان و نمايشنامه نويسان علاقه مند دعوت  شده نمايشنامه هاي خود را با توجه به اولويت هاي اعلام شده تا ۱۵ مرداد ماه ۸۵ به دبيرخانه دائمي جشنواره ها ارسال كنند.

بازي
Need for Speed: Hot Persuit 2
سيستم :PC/ PS2/ Xbox
سبك : ماجرايي
001182.jpg
ششمين قسمت از سري پر طرفدار Need for Speed و دومين قسمت از عنوانHot Persuit . اين بازي اولين سري مسابقات NFS است كه تعقيب و گريز را وارد اين سري مي سازد. در اين سري شما علاوه بر مسابقه با ساير خودروها بايد از دستگير شدن توسط پليس شديداً اجتناب كنيد.
گرافيك بازي در حد بسيار خوب كار شده و جزئيات هر قسمت با توجه به اينكه مراحل اكثراً به صورت طبيعي (جنگل، كوهستان و غيره) طراحي شده اند در حد بسيار خوبي كار شده است. با توجه به اينكه در هر مرحله پليس در كمين شماست. مسير مسابقه تنها يك مسير نيست بلكه پر است از مسيرهاي ميان بر مختلف كه امتحان كردن هر يك براي جا گذاشتن پليس، تعقيب و گريز بسيار پر هيجاني را بوجود مي آورد.
علاوه بر تمام اينها شما در برخي مراحل خودتان نقش پليس را بازي مي كنيد و با دستگير كردن ماشين هاي مسابقه دهنده بايد مرحله را پشت سر بگذاريد. بسته به تعداد پليس هايي كه پشت سر مي گذاريد (يا تعداد ماشين هاي مسابقه اي كه در حالت پليس، دستگير مي كنيد) امتياز به شما تعلق مي گيرد كه با اين امتيازها مي توانيد ماشين هاي جديدتري را خريداري كنيد.
اين نسخه يكي از بازي هاي بسيار جالب سري NFS به شمار مي آيد.
Strike
سيستم :Mega Drive: Sega
سبك : هلي كوپتر
001185.jpg
يكي از بازي هاي بسيار زيبا و پر خاطره از كنسول هاي ۱۶ بيتي سري جالب و جذاب Strike است. سه نسخه طلايي اين بازي يعني ,Urban , Jungle Desert از جمله بازي هاي تكرار نشدني روي كنسول سگا و سوپر نينتندوي دهه نود ميلادي هستند.
در اين سري بازي ها، كنترل يك هلي كوپتر جنگي در يك فضاي ايزومتريك در اختيار شماست. در هر مرحله تعدادي مأموريت به شما محول مي شود كه بايد از روي نقشه اي كه در اختيار داريد و آنها را به انجام برسانيد.
تهيه سوخت هواپيما، زره براي آن و حتي مهمات بر عهده خود شماست و بايد در هر لحظه علاوه بر برنامه ريزي براي انجام مأموريت، اين سه آيتم حياتي را نيز لحظه به لحظه كنترل كنيد.
در نسخه هاي دوم و سوم خصوصاً دوم، مأموريت ها با برخي وسايل ديگر جنگي از جمله وركرافت و هواپيماي جنگي بر عهده شماست.
نسخه Desert كه حوالي زماني آن به جنگ خليج فارس و حمله عراق به كويت بود در رابطه با همين جنگ ساخته شده حال آنكه در نسخه هاي Jungle نبردي در جنگل و در نسخه Urban مناطق شهري موارد مأموريت شما خواهند بود. دو نسخه ديگر از اين بازي روي PS1 هم آمد و نتوانست موفقيت سه نسخه قبلي را تكرار كند.
پيشنهاد مي كنيم با Download يك Emulator خوب براي سگا يا سوپر نينتندو، Rom هاي اين بازي ها را از اينترنت Download كنيد و اين شاهكارهاي تكرار نشدني را براي خود جاودانه كنيد.

راهنما
اجتماعي
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
حوادث
خارجي
سياسي
شهر تماشا
سلامت
شهري
علمي فرهنگي
دانش
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |  
|  شهر تماشا   |   سلامت   |   شهري   |   علمي فرهنگي   |   دانش   |   راهنما   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |