سه شنبه ۲۳ خرداد ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۴۰۰۸ - Jun 13, 2006
فرانسه - سوئيس ديدار دو تيم همگروه
استراليا و ۸ دقيقه طلايي
مدافع عنوان قهرماني امروز در برلين به ميدان مي رود
001203.jpg
گروه ورزشي _ تيم ملي فوتبال استراليا روز گذشته دست به يك كار بزرگ زد و در حالي كه با شكست در مقابل ژاپن تنها ۶ دقيقه فاصله داشت به پيروزي سه بر يك دست يافت. استراليا كه بعد از ۳۲ سال به جام جهاني راه يافته است در ابتداي اين ديدار احاطه كاملي بر بازي داشت اما روي يك حادثه دروازه اش در دقيقه ۲۶ توسط ناكامورا بازشد.
استراليايي ها روي اين گل معترض بودند و اعتقاد داشتند روي دروازه بان اين تيم ژاپني ها مرتكب خطا شده اند.
ژاپن از اين حادثه بهترين استفاده را كرد و تا دقيقه ۸۴ نيز سازمان تيمي منظمي داشت اما فشار استراليا به حدي بود كه ناگهان اين تيم در كمتر از۸ دقيقه سه بار توپ را درون دروازه ژاپني ها جاي داد. تيم كاهيل در دقيقه ۸۴ روي اشتباه دروازه بان ژاپن از داخل محوطه جريمه گل اول را به ثمر رساند. ۵ دقيقه بعد ضربه استثنايي همين بازيكن از پشت محوطه جريمه گل ديگري را براي استراليايي ها به ارمغان آورد. با اين گل او دهمين گل ملي اش را به ثبت رساند.
جان آلويسي در دومين دقيقه وقت هاي اضافي روي يك حركت انفرادي به قلب دفاع ژاپن نفوذ كرد و با ضربه اي پرقدرت نتيجه را سه بر يك به سود استراليا تغيير داد. استراليا با اين پيروزي احتمال صعودش به مرحله يك هشتم نهايي را افزايش داد تا در انتظار بازي با برزيل باشد.
ستاره هاي زردپوش برزيل
در مقابل كرواسي
انتظار هواداران فوتبال براي ديدن ستاره هاي زردپوش برزيل به پايان رسيد و تيم رؤيايي و محبوب ترين تيم جهان كه تاكنون فاتح پنج دوره جام جهاني شده است امروز در برلين به ميدان مي رود.
برزيل كه در آخرين دوره جام جهاني نيز فاتح اين بازي ها شده است با تركيبي شبيه به بازي هاي دوره قبل بايد از عنوان خود دفاع كند. مرداني چون رونالدينهو و رونالدو با هنرنمايي و شعبده بازي خود بدون شك امروز تمامي حاضرين در ورزشگاه برلين را به وجد خواهند آورد.
البته كرواسي حريف نخست برزيل تيمي قدرتمند از منطقه بالكان است.
در اين بازي كرواسي با دو مهاجم به ديدار هجومي ترين تيم جام خواهد رفت تا با بهره گيري از شيوه ۲-۴-۴ استحكام خط دفاعي خود را بيازمايد.
داوري اين بازي برعهده «بنيتو آرچونديا» از مكزيك مي باشد.
جدال آسيا - آفريقا
هر چهار تيم گروه G امروز در شهرهاي فرانكفورت و اشتوتگارت به ميدان مي روند. در نخستين بازي تيم كره جنوبي يكي از ۴ نماينده آسيا با تيم آفريقايي توگو ديدار مي كند. «گراهام پل» از انگليس داور اين ديدار است.
كره جنوبي عليرغم برگزيده شدن براي جام جهاني در ديدارهاي مقدماتي چهره خوبي به نمايش نگذاشته و اين موضوع باعث نگراني مسئولين ورزش كره شده است.البته انديشه هاي «ديك ادووكات» سرمربي هلندي با تجربه كره جنوبي در جام جهاني براي اين تيم مفيد خواهد بود. البته در آن سوي ميدان تيم توگو در بدترين شرايط گام به اين مسابقه خواهد گذاشت. اتو فيستر سرمربي آلماني به دليل مشكلات مالي از سمت خود در آستانه اين بازي ها استعفا داد تا مشكلات توگو چند برابر شود. حتي حضور دستيار او به عنوان سرمربي موقت باعث اعتراض بازيكنان اين تيم شده و تعدادي از آنان تمرين تيم را به دليل بي كفايتي او ترك كرده اند.
فرانسه در انديشه جبران جام جهاني دوره قبل
فرانسه مدعي شماره يك صعود از اين گروه كه در يكي از ساده ترين گروه ها قرار گرفته در اشتوتگارت به ديدار سوئيس مي رود. اين دو تيم در مرحله مقدماتي در يك گروه قرار داشته اند و شناخت كافي از تاكتيك هاي هم دارند. البته فرانسه از نفرات ارزشمند و تواناتري برخوردار است كه هركدام به تنهايي مي توانند نقش تعيين كننده اي را در سرنوشت تيم داشته باشند. در اين بازي ويلتورد و ترزگه زوج خط حمله اين تيم را تشكيل مي دهند.داوري اين ديدار برعهده والنتين ايوانف از روسيه مي باشد.
برنامه بازي هاي امروز
ساعت ۳۰/۱۶: كره جنوبي _ توگو
ساعت ۳۰/۱۹: فرانسه _ سوئيس
ساعت ۳۰/۲۲: برزيل _ كرواسي

برانكو همچنان در پيله احتياط
نوشدارو پس از مرگ سهراب
001215.jpg
گروه ورزشي - تيم ملي فوتبال ايران در نخستين بازي خود در جام جهاني ۲۰۰۶ آلمان در مقابل مكزيك (تيم چهارم جهان در رده بندي فيفا) ۷۶ دقيقه با تساوي يك بر يك علي رغم مقاومت خوبي كه داشت بازي را به حريف واگذار كرد. پس از بازي برتر تيم ايران در نيمه اول «لاولپه» سرمربي آرژانتيني مكزيك در شروع نيمه دوم با دو تعويض شرايط بازي را به سود تيم خود عوض كرد و اين در حالي بود كه «برانكو ايوانكوويچ» پس از عقب نشيني تيم ايران روي تاكتيك حريف هيچ نقشه اي نداشت. نيمه دوم بازي ايران و مكزيك بي شباهت به ديدار تداركاتي ايران _ كرواسي در شهر «اوسيك» نبود. در آن بازي ورود مهاجمان سرعتي جوان چون شجاعي و به خصوص آرش برهاني تيم ايران را از زير بار فشار حريف خارج ساخت، اما عجيب بود كه «برانكو» در پيله احتياط حتي به انديشه اش خطور نكرد كه در همان ده دقيقه شروع نيمه دوم با بيرون كشيدن «دايي» كم اثرترين بازيكن ميدان تجربه موفق قبلي را قبل از دستيابي مكزيك به گلهاي برتري بكار ببندد. نتيجه آن شد كه با تحليل رفتن تيم ايران در سايه دوندگي تيم مكزيك حضور برهاني به مثابه نوشدارو پس از مرگ سهراب بود و تيم ملي از وجود برهاني جوان در فضايي آشفته و متأثر از روحيه بالاي حريف هرگز نتوانست از قابليت هايش استفاده لازم را ببرد.
بيرون كشيدن نصرتي از خط دفاعي و نگاه داشتن دايي در ميدان به بهانه افزايش ضريب تهاجمي تيم براي رسيدن به گل تساوي حاصلي به همراه نداشت. تازه بسيار خوش اقبال بوديم كه آندرانيك تيموريان در همان بازيهاي اندك تداركاتي با اثبات شايستگي هايش توانست خود را به تركيب اصلي تيم ملي تحميل كند. بازيكني كه در روز بازي با مكزيك هم يكي از ستون هاي اصلي تيم ايران بود.

واليبال جوانان آسيا
ايران با عمان، كويت و چين تايپه همگروه شد
تيم ايران در گروه اول مسابقات واليبال قهرماني جوانان آسيا با تيمهاي عمان، كويت و چين تايپه همگروه شد. مسابقات واليبال قهرماني جوانان آسيا در روزهاي ۲۲ تا ۳۰ شهريورماه در تهران برگزار خواهد شد.گروه بندي اين مسابقات به شرح زير است:گروه اول: ايران _ عمان _ كويت _ چين تايپه گروه دوم: كره جنوبي _ استراليا _ امارات متحده عربي _ سريلانكا گروه سوم: قطر _ چين _ بحرين _ اندونزي گروه چهارم: ژاپن _ هندوستان _ يمن - پاكستان.

مردم درباره بازي ايران و مكزيك چه مي گويند؟
- سنگربان تيم در قد و قواره جام جهاني نبود چرا از سايرين استفاده نمي كنند؟
- چرا يك بازيكن بايد آن قدر ضعيف عمل كند كه در سطح يك بازي جام جهاني جاي هيچ توضيحي را باقي نگذارد و كارت زرد دريافت كند!
- اين بازي كه گذشت و اميد ۷۰ ميليون ايراني در كمال حيرت به يأس نشست اما اميدواريم اشتباه هاي اين بازي، درس بزرگي براي بازي هاي بعد باشد، هرچند بهاي آن كم نبود.
- با احساس ۷۰ ميليون نفر بازي كردند؛ آنها در زمين بازي نكردند!
- مربي اعتقادي به تعويض نداشت و يا اين كه فكر تعويض را از ابتدا در ذهن نداشت!
- مربي فاقد كمترين تشخيص براي تعويض بود و عامل باخت تيم ۲ نفر بودند.
- چرا تعويض زماني صورت گرفت كه تيم روحيه خود را از دست داده بود؟
- چرا يك بازيكن با مشخص  بودن توان و عملكردش بايد در هر دو نيمه
بازي كند؟
- فوتبال به روز است. جوانترها را چرا به بازي نمي گيرند؟

كوتاه از جام جهاني
001200.jpg
بازتاب بازي ايران - مكزيك

گروه ورزشي- بازي اول ايران در جام جهاني ۲۰۰۶ آلمان با مكزيك با بازتاب وسيعي در داخل و خارج از كشور روبرو شد. به دليل حجم بالاي خبرهاي منعكس شده ترجيح داديم به اختصار نگاهي به ديدگاههاي مختلف در اين زمينه داشته باشيم. نكته مهم اشتراك نظر بازيكنان و كارشناسان در مورد عوامل شكست تيم ايران مقابل مكزيك بود كه همه متفق القول ،عقب نشيني تيم ايران از نيمه دوم و عدم تعويض به موقع را از جمله دلايل عمده باخت تيم ايران تلقي كردند.
مستحق شكست نبوديم
001209.jpg
مهدي  مهدوي كيا با اشاره به آنكه بدشانسي مانع از دستيابي به گل هاي بيشتر از سوي تيم ايران در نيمه اول شد گفت: از اشتباهات فاحش در نيمه دوم نمي توان به سادگي گذشت.
وي افزود: ايران در نيمه دوم اشتباهات بسياري داشت كه همين اشتباهات باعث شكست تيم ملي شد. هافبك ملي پوش كشورمان با اعلام اينكه هنوز تيم ايران شانس صعود به مرحله بعد را دارد گفت: نبايد نااميد شويم بايد حالا فقط به دو بازي با پرتغال و آنگولا فكر كنيم.
عدم درك تغيير روش مكزيك
مكزيكي ها تجربه حضور در جام جهاني را در ۱۳ دوره داشتند و اين تجربه ها ما را شكست داد.ذوالفقار نسب كارشناس فوتبال از نقاط قوت و ضعف تيم ملي ايران مي گويد. وي بر اين باور است كه انگيزه تيم ملي ايران بالا بود و اشتباهات آنها كم بود اما نقطه ضعيف ايران در نيمه دوم عقب نشيني هاي كل تيم بود. در حقيقت زير ساخت ضعيفي كه تيم بعد از پايان نيمه اول انتخاب كرد امكان يك بازي پاياپاي را از ايران گرفت.
دفاع بيش از حد
001206.jpg
با وجود يك بازي قابل قبول و منطقي در نيمه نخست و حتي تا دقيقه ۲۰ نيمه دوم متأسفانه به دليل دفاع بيش از حد در نيمه دوم بازي ،خودموجب از دست دادن فرصتهاي خوب بازي شديم. وحيد هاشميان مهاجم تيم ملي ايران با بيان اين مطلب مي گويد: تيم ايران دو بازي متفاوت از خود نشان داد. در نيمه نخست خيلي خوب و در نيمه دوم به دليل آسيب ديدگي علي كريمي و بيرون رفتن او از زمين متفاوت عمل شد. با از دست رفتن فرصت در بازي نخست ،ايران با تفاضل گل منفي ۲ در انتهاي جدول گروه D قرار گرفته است و براي راهيابي به دور بعد بايد سه امتياز در بازي با پرتغال بدست آورد.
تعويض هاي تيم مكزيك ايران را شوكه كرد!
عدم دقت و مراقبت از تعويض ها و انتخاب بازيكنان مكزيكي در نيمه دوم تيم ملي ايران را دچار شوك كرد و گل هاي دوم و سوم مكزيك دقيقا با تعويض هاي آنها به ثمر رسيد.محصص با بيان اين نكات مي افزايد كه در مجموع عملكرد تيم ايران بد نبود. اما تعويض علي كريمي اشتباه بزرگي بود و تعادل تيم را بر هم زد. به جاي كريمي بايد بازيكني در حد علي كريمي به كمك تيم ملي مي آمد و شجاعي بازيكن خوبي براي پست كريمي بود.خستگي مهاجمان نيز عامل ديگري براي از دست دادن فرصتها بود.هاشميان و علي دايي بازيكنان خوبي هستند و در صورت تعويض آنها از شايستگي آنها نه تنها چيزي كم نمي شد بلكه با اين تصميم نتيجه بهتري به بار مي نشست.
شكست ما در عرض ۵ دقيقه رقم خورد
001212.jpg
به گفته علي دايي مكزيك تيم خيلي قوي نبود اما اشتباهات فردي موجب باخت به حريف شد. البته مكزيك بازي خوبي از خود نشان داد و از موقعيت ها خوب استفاده كرد.به گفته وي در نيمه اول فشار خوبي به حريف وارد شد و مي شد گل هاي بيشتري بدست آورد. اگر ما در اين نيمه اشتباه نمي كرديم شوك به تيم ما وارد نمي شد.

ورزش
اجتماعي
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
حوادث
خارجي
سياسي
شهر تماشا
سلامت
شهري
علمي فرهنگي
دانش
راهنما
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |  
|  شهر تماشا   |   سلامت   |   شهري   |   علمي فرهنگي   |   دانش   |   راهنما   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |