شنبه ۱۴ مرداد ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۴۰۵۲ - Aug 5, 2006
حضرت رسول اكرم صلي الله عليه و آله و سلم مي فرمايد:
از همه بدبختان بدبخت تر كسي است كه فقر دنيا و عذاب آخرت را با هم دارد.
(كنزالعمال، ج ،۶ ص ،۴۹۲ ح ۱۶۶۸۳)
امروز با حافظ
ترا مي بينم و ميلم زيادت مي شود هردم
مرا مي بيني و هردم زيادت مي كني دردم
به درمانم نمي كوشي نمي داني مگر دردم
به سامانم نمي پرسي نمي دانم چه سر داري
آب و هوا
009996.jpg

عكس روز
010011.jpg
عكس: مهدي بيات
مسابقه سه چرخه سواري ويژه كودكان ۳ تا ۷ سال پنج شنبه در خانه فرهنگ ميدان ۱۶ برگزار شد.

در شهر چه خبر
سيم كارت ارزان مي شود
تا ۱۰ روز آينده زمان واگذاري سيم كارت هاي ۱۵۰ هزار توماني اپراتور دوم تلفن همراه مشخص مي شود. از اين خبر كه بگذريم پيش بيني افشار فروتن لاريجاني دبير انجمن فروشندگان سيم كارت مبني بر كاهش قيمت سيم كارت در ماه هاي آينده مهم ترين خبر بازار سيم كارت را تشكيل مي دهد. واگذاري ۵ ميليون سيم كارت تا بهمن ماه، پيوستن سيم كارت هاي اعتباري اپراتور دوم و توسعه شبكه تاليا قيمت سيم كارت را كاهش خواهد داد. علاوه بر اين مراجعه تعداد زيادي از افراد ثبت نامي در اسفندماه سال پيش براي دريافت پول سيم كارت خود، دليل ديگري براي كاهش قيمت هاست.

تقلب صوتي و تصويري
تشخيص اجناس و كالاهاي تقلبي در هر صنفي به راحتي صورت مي گيرد، اما درمورد لوازم صوتي تصويري اوضاع به گونه اي ديگر است. در اين بازار حتي حرفه اي ها هم بايد احتمال مغبون شدن را براي خود محفوظ داشته باشند. از اين بازار خبر مي رسد موج جديدي از كالاهاي متفرقه كه از نام برندهاي معتبر سود مي برند به وسيله فروشنده ها، خود را در سبد خريد شهروندان جا كرده اند. براي نمونه در مورد «دي وي دي»ها حرف آخر يك برند مشهور تغيير يافته و تمامي زوايا و ظرايف آن كپي برداري شده و به قيمت كالاي اصل فروش مي رود. اغلب «دي وي دي»ها در بازار صوتي تصويري حول و حوش ۸۰ هزار تومان قيمت دارند اما آگاهان بازار توصيه مي كنند خريداران براي خريد با كارشناسان و فروشندگان متعهد مشورت كنند.

جريمه «زياده فروشي»
گويا از اين پس علاوه بر «كم فروش»ها، «زياده فروش»ها هم جريمه مي شوند. اين افراد، فروشندگاني هستند كه بدون توجه به ميزان سفارش جنس به صورت خودسرانه جنس خود را به خريدار تحميل مي كنند. نمونه بارز اين فروشندگان، كارگران غرفه هاي ميادين ميوه و تره بار هستند. اما از اين بازار خبر مي رسد غرفه داران ميادين ميوه و تره بار ملزم به ارائه ميوه به اندازه خواست مشتري شدند. عبدالرحمن چراغعلي مديرعامل سازمان ميدان هاي ميوه و تره بار مي گويد: ميوه فروش ها براي هر بار زياده فروشي كه باعث شكايت شهروندان شود يك امتياز منفي دريافت مي كنند و به ازاي هر امتياز منفي ۵ درصد از ميزان اجاره ماهانه آنها بيشتر دريافت مي شود. وي مي افزايد: كم فروشي نيز شرايط مشابه زياده فروشي را دارد و البته باتوجه به درصد پايين اين خطا در ميادين تاكنون برخورد چشمگيري با غرفه داران نشده است.

احتمال افزايش قيمت شير
از بازار شير خام و لبنيات خبر مي رسد، زمزمه هاي جديدي درمورد احتمال افزايش مجدد قيمت شير خام و به دنبال آن لبنيات بين توليدكنندگان رد و بدل مي شود. طي چند هفته گذشته هم توليدكنندگان لبنيات توپ را در زمين دامداران و توليدكنندگان شير خام انداختند و درمقابل، اين صنف نيز از گراني علوفه و افزايش دستمزد كارگران شكايت داشتند. اما ا براز نظر رئيس اتحاديه شركت هاي تعاوني فرآورده هاي لبني اصفهان به اين شايعه قوت بخشيد. وي مدعي شده است، برخلاف بازگشت لبنيات به قيمت سال ۸۴ دولت همچنان به تعهدات خود مبني بر حذف تجميع عوارض و افزايش يارانه شير اقدامي نكرده است. بنابراين با وجود ادامه روند ضرردهي كارخانه هاي توليد لبنيات در روزهاي آينده شير و فرآورده هاي وابسته به آن دوباره سير صعودي قيمت خود را آغاز مي كنند.

آلودگي هواي تهران
009999.jpg

تلويزيون
010035.jpg

سينما
طبل بزرگ زير پاي چپ
010005.jpg
كارگردان: كاظم معصومي
بازيگران: عليرضا محجوب، حميد فرخ نژاد
سينماهاي نمايش دهنده: ايران، فرهنگ، موزه سينما، فلسطين
خلاصه داستان: سه رزمنده ايراني در زمان وقوع جنگ تحميلي به خاطر شرايط جنگي يك روز تمام در محاصره يك خندق مي مانند و توان خروج از آن را ندارند.
شام عروسي
010002.jpg
كارگردان: ابراهيم وحيدزاده
بازيگران: نيكي كريمي، امين حيايي، پويا اميني، مارال فرجاد
سينماهاي نمايش دهنده: عصر جديد، فرهنگ، سروش، مركزي، جمهوري، ملت، كارگر، بهمن، پايتخت، جي، شيدا، فردوسي، كانون، قدس، گلريز، قيام، جوان، تهران، پيوند
خلاصه داستان: يك عروسي بزرگ و باشكوه اما بدون پول در حال برگزاري است. همين قدر بدانيد كافي است، باقي اش را در سينما ببينيد.

فرهنگسرا
ايستگاه نقاشي به نفع كودكان سرطاني
فرهنگسراي ابن سينا به مناسبت ولادت حضرت علي(ع) و با هدف حمايت از كودكان سرطاني برنامه اي تحت  عنوان «ياري سبز كودكانه» شامل ايستگاه نقاشي روي تي شرت، گريم كودكان و... را برگزار مي كند. همچنين فردا نمايشگاه  نقاشي كودكان با حضور هنرمندان صدا و سيما برگزار مي شود. علاقه مندان براي شركت در اين برنامه ها مي توانند به نشاني شهرك قدس، فاز يك، ايران زمين شمالي، مراجعه و يا براي كسب اطلاعات بيشتر با شماره ۸۸۳۶۶۳۶۷ تماس بگيرند.

چهارشنبه ها با مولانا
فرهنگسراي نياوران هر چهارشنبه از ساعت ۱۶ تا ۱۸ نشست هاي شرح و تفسير مثنوي شريف برگزار مي كند. عنوان اين نشست ها «نقد حال» است و در آن «مصطفي بادكوبه اي» پيرامون شناخت بيان نمادگونه مولانا، بررسي فني داستان ها و المان هاي بياني مولانا، تطبيق اهداف مولانا با نمادهاي زندگي امروز، بازشناسي هويت ايراني اسلامي و ... با حضار گفت وشنود خواهد داشت. حضور در اين جلسات براي عموم آزاد و رايگان است.

كنسرت موسيقي سنتي
فرهنگسراي دانشجو پنج شنبه هر هفته كنسرت موسيقي سنتي محلي برگزار مي كند. اجراي موسيقي به صورت رايگان از ساعت ۳۰/۱۸ در محوطه فرهنگسرا برگزار مي شود. علاقه مندان به موسيقي فولكلور مي توانند به نشاني خيابان
سيدجمال الدين اسدآبادي - خيابان ۲۱ - پارك شفق مراجعه و يا براي كسب اطلاعات بيشتر با شماره ۸۸۷۱۷۱۹۵ تماس بگيرند.

شب شعر قانا
فرهنگسراي نياوران، به نمايندگي از جامعه هنري ايراني شب شعر «قانا نمي ميرد» را با حضور شاعران برجسته پيشكسوت و جوان ايراني در سالن خليج فارس فرهنگسرا برگزار مي كند. اين برنامه ساعت ۱۷ روز دوشنبه ۱۶ مرداد برپا مي شود و شاعران كشورمان آخرين سروده هاي خود را درباره تراژدي دردناك لبنان قرائت مي كنند.

طلا، سكه و ارز
010032.jpg

بازار
010029.jpg
نرخ خدمات نشت يابي شست و شوي مدار و شارژ گاز اسپيلت
نرخ خدمات تعميراتي يخچال
پيش از اين در بخش «بازار»، نرخ هزينه هاي تعمير يخچال را با موضوع فوايد آگاه سازي خريداران از نرخ نامه اتحاديه صنف توليدكنندگان و تعميركاران صنايع برودتي و تهويه مطبوع آورديم كه اين خبر واكنش هاي گوناگوني را از سوي شهروندان و برخي تعميركاران يخچال درپي داشت.
در اين بخش،  هزينه هاي نشت يابي و شارژ گاز اسپيلت و شست و شوي مداريخچال ها را از نرخ نامه جديد اتحاديه يادشده براي آگاهي خوانندگان در جدول بازار آورده ايم. در مورد اين جدول يادآوري اين نكته ضروري است كه تعميركاران گاز مصرفي را براساس وزن محاسبه و بهاي آن را دريافت مي كنند.

شناسنامه
روزنامه صبح ايران: اجتماعي ـ فرهنگي ـ اقتصادي
صاحب امتياز: موسسه همشهري
مدير مسئول : حسين انتظامي
چاپخانه هاي: افست و ايرانچاپ
نشاني و تلفن هاي همشهري
دفتر مركزي: تهران ـ خيابان آفريقا ـ كوچه تنديس ـ شماره ۱۰
كد پستي: ۱۹۱۵۶۵۶۳۵۳ ـ صندوق پستي: ۵۴۴۶/۱۹۳۹۵

نشاني اينترنت: http://www.Hamshahri.org
نشاني پست الكترونيكي: Editorial@Hamshahri.org


سازمان آگهي ها: خيابان مطهري ـ چهارراه سهروردي ـ شماره ۹۱
تلفن: ۸۸۶۰۶۶۰۴ ـ ۸۸۶۰۶۶۲۲ ـ ۸۸۶۰۶۵۹۸ ـ ۸۸۶۰۶۵۹۱ ـ ۸۸۴۲۳۳۶۲ ـ ۸۸۶۰۶۶۰۴
نمابر: ۸۸۶۰۶۶۵۴ ـ ۸۸۴۰۸۳۱۶ ـ ۸۸۴۰۶۱۳۲


دفتر مركزي راهنماي همشهري (نيازمنديهاي صبح تهران):
خيابان كريمخان زند ـ خيابان حافظ ـ كوچه امير رضايي ـ شماره ۲۱۴
تلفن: ۶۶۴۹۸۳۸۱


داستانك
خواستگار
هر روز به كافي شاپ مي آمد. صد و هشتاد قدش بود و چشمان آبي روشني داشت. شلوار قرمز خوشرنگي به پا داشت، شاپويي به  سر مي گذاشت. هميشه يك قهوه كوچك با شير و آب جوش سفارش مي داد. در اولين برخورد از من خواستگاري كرد. حتي گفت برايم حلقه الماس نشان مي خرد. كاش هشتاد و خرده اي سال نداشت.
سوزان جيمز مور/ اسدالله امرايي

گشتي در دنياي خبرها
عروسي جنجالي
پاريس: مراسم ازدواج دختر يك تاجر ثروتمند در فرانسه منجر به اعتراض شديد مردم شده است. اين مراسم ازدواج ۲۰۰ ميهمان داشت و تنها ۴۰ هزار يورو صرف خريد لوازم آتش بازي شده بود. البته آنچه باعث اعتراض مردم شده ريختن پول روي سر عروس و داماد است. تاجر ثروتمند كه پدر عروس است به كارمندان خود دستور داده بود اسكناس هاي يورو را خرد كنند و روي سر عروس و داماد بريزند. با توجه به اينكه تخريب اسكناس در فرانسه جرم محسوب مي شود به همين دليل مردم نسبت به تخريب اسكناس در جريان اين مراسم اعتراض كرده اند.
سرويس بهداشتي گرانقيمت
دوبلين: قيمت يك توالت عمومي در كشور ايرلند جنوبي معادل يك خانه لوكس است. در اين كشور متوسط قيمت يك خانه لوكس و نوساز در حدود ۳۰۰ هزار يورو است در حاليكه هم اكنون چندين پيشنهاد بالاي ۳۰۰ هزار يورو براي خريد اين توالت عمومي توسط شهرداري دريافت شده است. اما نكته جالب اينكه توالت مورد نظر به دليل فرسودگي از رده خارج تلقي شده و از چند سال قبل تعطيل شده است. علت قيمت بالاي اين توالت عمومي موقعيت مكاني آن است. به عبارتي ديگر اين توالت تنها ۴۰ ثانيه با پاي پياده از يكي از زيباترين سواحل اين كشور فاصله دارد.
تلويزيون بهتر از الماس
لس آنجلس: تا چندي پيش محبوب ترين كالا نزد زنان و دختران آمريكايي گردنبند الماس بود اما ديگر اينگونه نيست. بر اساس يك نظرسنجي انجام شده از هر چهار زن آمريكايي سه زن تلويزيونهاي پلاسما را به گردنبند الماس ترجيح مي دهند. اين نظرسنجي همچنين حاكي از آن است كه زنان نيز تقريبا به اندازه مردان علاقمند به استفاده از تكنولوژي مدرن هستند.
جشن تولد يك سالگي
010008.jpg
سن ديگو: تصويري كه مشاهده مي كنيد جشن تولد اين بچه پانداي يك ساله است. به همين دليل ماموران باغ وحش با تكه هاي يخ نام او را «سولين» طراحي كرده اند و علاوه بر اين برايش كيك تولد تدارك ديده اند. سولين سومين بچه پانداي بزرگ باغ وحش سن ديگو است.
۱۴ سال برق دزدي
تگزاس: يك مرد ۴۲ ساله كه از ۱۴ سال پيش به سرقت برق مي پرداخت سرانجام به دام افتاد. اين مرد برق مورد نياز منزلش را قبل از كنتور برق با سيم كشي غيرقانوني دزديده بود و برق مورد نياز براي سرمايش و گرمايش خانه اش را تامين مي كرد. همچنين يك انشعاب از اين برق دزدي به داخل پاركينگ خانه وي متصل بود كه از آن براي راه اندازي ابزار برقي و صنعتي استفاده مي كرد.
مأمور فراموشكار
دالاس: يك كارمند بانك در آمريكا هنگامي كه به دستشويي محل كار خود رفت شوكه شد،چون پشت شيرهاي دستشويي يك كلت كمري پر قرار داشت. به همين دليل وي بلافاصله پليس را خبر كرد و ماموران با حضور در صحنه كلت را به اداره پليس بردند. اما چند ساعت بعد مشخص شد كه مامور خودرو حمل پول در حين مراجعه به شعبه مورد نظر به دستشويي رفته و اسلحه خود را در اين مكان جا گذاشته بود.
۵ ساعت آزادي
رم: چند روز قبل تعدادي از زندانيان كشور ايتاليا مورد عفو قرار گرفتند و از زندانها ترخيص شدند. البته گفته مي شود كه علت اين عفو، شلوغ بودن بيش از حد زندانها بوده  است. به هر حال دو زنداني كه مورد عفو قرار گرفته بودند ۵ ساعت پس از آزادي مجددا به سلول خود بازگشتند. اين دو زنداني براي اينكه آزادي خود را جشن بگيرند به رستوران رفتند و تا آنجا كه مي توانستند غذا و نوشيدني خوردند. هنگامي كه آنها از رستوران خارج شدند ماموران پليس آنها را متوقف كرده و از آنان كارت شناسايي خواستند. اما اين دو زنداني بداخلاق به ضرب و شتم ماموران پرداختند و به همين دليل مجددا در زندان حبس شدند.

صفحه آخر
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
حوادث
بين الملل
فرهنگ و آموزش
سياسي
شهر تماشا
سلامت
شهري
ورزش
همشهري ضميمه
شناسنامه
داستانك
دنياي خبرها
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  فرهنگ و آموزش   |   سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |