شنبه ۱۴ مرداد ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۴۰۵۲ - Aug 5, 2006
نفرات برتر كنكور سراسري معرفي شدند
گروه علمي فرهنگي -  نفرات برتر آزمون سراسري سال ۸۵ دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالي كشور معرفي شدند.
به گزارش خبرنگار همشهري، در گروه علوم رياضي و فني كنكور ۸۵ ، فرزانه فرهادي، سام رضايي و سيده نفيسه موسويان به ترتيب اول تا سوم شدند.
همچنين نغمه مؤمني  كارم سري، حميد شكيبا، محمدتقي كتان باف نژاد، حميد ابراهيمي، محسن محمدي، آرين حاذقي و سيد ميلاد مرتضوي راوري، ساير رتبه هاي گروه رياضي و فني را به خود اختصاص دادند.
در گروه علوم تجربي نيز سيده پريا سعادت، اميرحسين عبدي، نويد ابوالفتح زاده قلعه جوقي، محمد داود قانع عزابادي، شيرين حبيبي خراساني، حسين فرخي، بهاره آدهمي مجرد، بابك رضايي، علي فتاح پور و برنا فرازمند به ترتيب رتبه هاي يكم تا دهم را به خود اختصاص دادند.
در گروه علوم انساني نيز رتبه هاي اول تا سوم نصيب ساحل رمضاني تبار، محمد مهدي برغي و ريحانه صديقي هشتجين شد. همچنين الهام كاظمي، سحر انزلي، نرگس نخجواني، مهدي امينيان، امير جانفدا، فاطمه مرادي و راضيه مهردادفر رتبه هاي بعدي را در گروه علوم انساني به خود اختصاص دادند.
در گروه هنر نيز رتبه نخست را آناهيتا قزويني زاده كسب كرد و شهرزاد پژمان و حسام رفيعي نيز به ترتيب دوم و سوم شدند.
نفرات برتر گروه زبان هاي خارجي آزمون سال ۸۵ نيز سهيل عشقي، مونا ارباب و الهه قائمي مهدوي معرفي شدند.

اعضاي جديد هيأت مديره و بازرسان انجمن صنفي
روزنامه نگاران پانزدهم مرداد ماه مشخص مي شوند
ايسنا: انتخابات هيأت مديره و بازرسان انجمن صنفي روزنامه نگاران ايران در نوبت سوم مجمع عمومي عادي ساليانه، ساعت ۱۳ روز يكشنبه مورخ پانزدهم مردادماه در سالن حسينيه ارشاد برگزار مي شود.
بدرالسادات مفيدي دبير انجمن صنفي روزنامه نگاران ايران در گفت وگويي با اعلام اين خبر افزود: هيچ گونه تصميمي براي لغو نشست روز پانزدهم وجود ندارد و اعضاي جديد هيأت مديره و بازرسان انجمن در همان روز انتخاب خواهند شد.
وي با تأكيد بر قانوني بودن برگزاري نوبت سوم مجمع عمومي عادي ساليانه و مجمع عمومي فوق العاده، درباره اظهارنظر وزارت كار مبني بر ضرورت اصلاح اساسنامه و برگزاري انتخابات پس از آن و همچنين تهديد وزارت مذكور به ابطال مجمع عمومي نوبت سوم در صورت برگزاري، تصريح كرد: طبق اعلام رسمي وزارت كار در سال ،۱۳۸۰ برگزاري نوبت سوم مجمع عمومي با نصاب حداقل ۵۰ نفر قانوني است و حتي اگر اظهارنظر مقامات جديد وزارت كار مبني بر اين كه پاسخ وزارت كار در سال ،۱۳۸۰ قابل تسري به مجمع عمومي برگزار شده در همان سال است، صحيح باشد، باز هم لطمه اي به قانوني بودن نوبت سوم مجمع عمومي نخواهد خورد.
مجموعه تصميمات هيأت مديره انجمن صنفي فاقد مشروعيت قانوني است
در همين حال، يكي از نامزدان هيأت مديره انجمن صنفي روزنامه نگاران ايران شبهه وارده به اساسنامه انجمن و نيز تعيين تكليف مرحله سوم انتخابات را كاملا درست دانست و گفت: با اتفاقات بوجود آمده به نظر مي رسد مجموعه تصميمات هيأت مديره انجمن صنفي طي اين سالها فاقد مشروعيت قانوني است كه اين افراد بايد پاسخگو شوند.
محمد مهاجري در گفت و گو با خبرنگار اجتماعي فارس اظهار داشت: نامه اي توسط جمعي از اعضاي انجمن صنفي روزنامه نگاران به معاونت روابط كار وزارت كار جهت روشن شدن تكليف انتخابات نوبت سوم نوشته شد كه وزارت كار هم با ارسال نامه اي به انجمن صنفي، انتخابات را پس از اصلاح اساسنامه قانوني اعلام كرده است. فقط مي توان بر اين نكته تأكيد شود كه اعضاي هيأت مديره فعلي بايد در برابر اقدام خلاف مقرراتشان پاسخگو باشند.
وي ادامه داد: متأسفانه اين گروه با بيان شعار قانونگذاري عليه قانون و برخلاف اساسنامه عمل كرده اند كه به وجود آمدن شبهه قانوني در انتخابات انجمن نتيجه آن شده است.مهاجري گفت: اما اين سؤال كه با به تعويق افتادن انتخابات، اساسنامه انجمن بايد اصلاح شود و آيا حضور ۷۰۰ الي ۸۰۰ نفر متصور خواهد شد يا نه، مشكل انجمن صنفي است به اين معني كه اين انجمن طي اين سالها بايد براي خودش آن قدر مشروعيت ايجاد مي كرد كه اعضاء در انتخاباتي كه اعلام مي شود، حاضر شوند.
مهاجري با بيان اينكه روزنامه نگاران در امور صنفي متشكل  تر از ساير صنوف عمل مي كنند، تصريح كرد: اما اين انجمن حتي در يك موضوع كاملاً صنفي آنقدر اعضا را به دعواها و بازي هاي سياسي وارد كرد كه اعضا حاضر نيستند دور هم جمع شوند.
وي اضافه كرد: در تمامي اين سالها اعضاي هيأت مديره با استفاده از منصب خود هر حركتي به جز كار صنفي انجام دادند كه مسئوليت قانوني اين عواقب كاملاً متوجه آنان خواهد بود.

براي رسيدگي به پرونده هاي بالاي يك ميليارد تومان
مجتمع قضايي امور اقتصادي تشكيل مي شود
همشهري آنلاين- مينا شهني-دستورالعمل تشكيل مجتمع قضايي امور اقتصادي توسط آيت الله هاشمي شاهرودي ابلاغ شد.
به گزارش سايت رسمي قوه قضائيه تشكيل مجتمع قضايي امور اقتصادي با هدف رسيدگي به پروندهاي كلان اقتصادي و پيگيري فساد اقتصادي در كشور بيان شده است.رئيس قوه قضائيه به منظور اجرايي كردن فرمان مقام معظم رهبري و حمايت از سرمايه گذاري سالم در كشور و نيز پيشگيري از بروز و اشاعه فساد دستور تشكيل اين مجتمع را صادر كرده است.
اين مجتمع شامل دادسرا، دادگاه بدوي و دادگاه تجديد نظر است و رياست آن با ابلاغ رئيس قوه قضائيه براي مدت ۲ سال انتخاب خواهد شد ودبيري اعضاي مشورتي مجتمع را بر عهده خواهد داشت.براساس دستورالعمل صادر شده اعضاي مشورتي اين مجتمع عبارتند از معاون اول قوه قضائيه، وزير دادگستري و سخنگوي قوه قضائيه، رئيس حوزه نظارت قضايي ويژه، رئيس سازمان بازرسي كل كشور، رئيس حفاظت و اطلاعات قوه قضائيه و رئيس كل دادگستري استان تهران.
در ماده هفتم دستورالعمل صادر شده از سوي رئيس قوه قضائيه آمده است: به منظور حمايت از سرمايه گذاري سالم و پيشگيري و كشف مفاسد اقتصادي، دفتري در اين مجتمع تحت عنوان «دفتر حمايت از سرمايه گذاري و پيشگيري از مفاسد اقتصادي تشكيل مي شود. اين دفتر با استفاده از كارشناسي هاي علمي و هماهنگي با نهادها و دستگاه هاي ذي ربط در چارچوب سياست هاي مصوب در ستاد عالي مبارزه با مفاسد اقتصادي و در راستاي برقراري امنيت سرمايه گذاري و حمايت از آن فعاليت خواهد كرد.
گفتني است كه رئيس اين دفتر نيز با پيشنهاد رئيس مجتمع و تائيد رئيس قوه قضائيه برگزيده مي شود.
با تشكيل اين مجتمع كليه نهادهاي كاشف جرائم اقتصادي اعم از سازمان بازرسي كل كشور، وزارت اطلاعات، ديوان محاسبات و... موظف خواهند شد تا پرونده هاي جرائم كلان اقتصادي را به اين مجتمع ارسال نمايند.
رسيدگي به پرونده هاي اقتصادي با حد نصاب ۱۰ ميليارد ريال و بيشتر كه توسط كاركنان دولت يا با كمك آنان از اموال عمومي يا دولتي سوء استفاده شده باشد در دستور كار مجتمع قضايي اقتصادي قرار خواهد گرفت. كليه پرونده هاي رسيده به اين مجتمع حداكثر ظرف ۲۴ ساعت مورد رسيدگي قرار گرفته و چنانچه مشمول تعريف مفاسد اقتصادي باشند به دادسراي مجتمع ارجاع و در غير اين صورت به دادسراي عمومي و انقلاب تهران و يا مراجع ذيصلاح ارجاع مي شود.

غرق شدگي در سواحل شمالي كشور ۵۰درصد كاهش يافت
009939.jpg
گروه اجتماعي - جانشين معاونت اطلاعات نيروي انتظامي از كاهش ۵۰درصدي غرق شدگان در سواحل شمال كشور خبرداد.
امير محمدي فر با بيان اينكه امنيت سواحل با نيروي انتظامي است، گفت : ايجاد حصار امنيتي و تامين امنيت در سواحل و محلهاي طرح سالمسازي و همچنين انجام وظايف جاري از مهمترين مسئوليتهاي نيروي انتظامي درسواحل دريا است.
وي گفت: نيروي انتظامي در ۳۳۰ كيلومتر ساحل مازندران، ۲۸۰ كيلومتر ساحل گيلان و ۱۰۱ كيلومتر ساحل گلستان تلاش مي كند تا مسافران را به محلهاي تعيين شده راهنمايي وهدايت كند.
وي تاكيد كرد: جمعيت هلال احمر مسئول امداد و نجات در سواحل درياست.
جانشين معاونت اطلاعات نيروي انتظامي با اشاره به كاهش غرق شدگان در مقايسه با سالهاي گذشته گفت: آمار غرق شدگان امسال در استان گيلان حدود ۴۳ درصد و دراستان مازندران حدود ۵۱درصد نسبت به سال گذشته كاهش يافته است .
استاندار مازندران نيز با تاكيد برشنا در مكانهاي تعيين شده گفت : حدود ۸۰درصد از غرق شدگان خارج از طرح و در ساعات غير مقرر غرق شده اند.
«شفقت» در بخش گفتگوي ويژه خبري شبكه دو سيما با اشاره به كاهش آمار غرق شدگان سواحل استان مازندران نسبت به سال گذشته گفت: تاكنون ۶۲نفر در سواحل و خارج از سواحل استان غرق شده اند كه درمقايسه با سال گذشته ۵۱ درصد كاهش داشته است.
استاندار مازندران عدم آشنايي با فن شنا، شرايط كششي آب درياي خزر و
بي احتياطي شناگران را از مهمترين عوامل حوادث دانست.
وي با اشاره به فراهم كردن محيط هاي فرهنگي در سواحل درياي مازندران براي جذب مسافران گفت : بيشتر مسافران استان مازندران براي استفاده از دريا و ساحل آن به اين استان مي  آيند. براين اساس نهادهاي مرتبط دراستان تلاش كرده اند تا محيط سالم و جذابي براي مسافران ايجاد كنند.

۴۴۴ ميليون تومان كمك غيرنقدي
فارس: نهمين محموله امدادي جمعيت هلال احمر به لبنان ارسال شد.
جمعيت هلال احمر كشورمان در راستاي اهداف بشردوستانه خود و در ادامه ارسال اقلام امدادي به منظور كمك به آسيب ديدگان ناشي از تجاوزات رژيم اشغالگر قدس نهمين محموله امدادي خود را به لبنان ارسال كرد. اين محموله شامل ۳ هزار و ۷۰۰دستگاه چادر معادل ۴۴۴ ميليون تومان صبح پنجشنبه به مناطق آسيب ديده لبنان ارسال شد.

۶۷۰ ميليارد تومان كسري بودجه وزارت بهداشت
ايسنا: مدير كل دفتر مديريت منابع و بودجه وزارت بهداشت صراحتا اعلام كرد كه درآمد اختصاصي مراكز درماني و بيمارستانهاي دولتي كه طبق قانون بايد صرف تجهيز و توسعه مراكز و در نتيجه ارتقاي سطح كيفي خدمات درماني شود، صرف پرداخت حقوق و دستمزد پرسنلي مي شود. مسعود ابوالحلاج با بيان اين كه دانشگاه هاي علوم پزشكي كشور ۹۰ميليارد تومان به شركتهاي پخش دارو بدهكارند و حتي برخي از مراكز استاني شركتهاي پخش از تحويل دارو به بيمارستانها امتناع مي كنند، گفت: حقوق پرسنل جزو ديون ممتازه و اولين ديني است كه بر كارفرما وارد است لذا درآمد اختصاصي مراكز درماني به جاي پرداخت بدهكاريها و تجهيز و توسعه مراكز درماني صرف پرداخت حقوق و دستمزد پرسنلي مي شود. وي افزود: طبق اصل ۲۹ قانون اساسي از وظايف حاكميتي، تامين بهداشت و درمان آحاد مردم است در حالي كه با نگاهي جدي به منابع مالي بخش بهداشت و درمان در مي يابيم كه اين بودجه كافي نيست به نحوي كه بر اساس  آخرين برآوردهاي بودجه اي در پايان سال ۸۵ با ۶۷۰ ميليارد تومان كسري بودجه مواجه خواهيم بود.

همه ايرانيان ۳ سال ديگر پزشك خانواده دارند
فارس: معاون سلامت وزارت بهداشت اعلام كرد: با تشكيل ستاد اصلاح نظام سلامت كشور طرح پزشك خانواده و نظام ارجاع تا سه سال آينده در سراسر كشور اجرا مي شود.
سيد مؤيد علويان افزود: اجراي كامل طرح پزشك خانواده و نظام ارجاع در همه شهرها و روستاهاي سراسر كشور جلوي بسياري از تخلفات را مي گيرد، رابطه پزشك و بيمار را تقويت مي كند، از مصرف بي حد دارو و بكارگيري غير علمي دستگاههاي تشخيصي جلوگيري مي كند و به خصوص اقتصاد نابسامان سلامت را بهبود مي بخشد.
وي گفت: در زمان حاضر بخش زيادي از اعتبارات و بودجه هاي مصوب نظام سلامت كشور هدر مي رود، دوباره كاريها در اين سيستم بسيار زياد است،مردم و بيماران در انتخاب پزشك خود سردرگم هستند و مثلا نمي دانند اگر سردرد گرفتند به چه پزشكي مراجعه كنند در حالي كه سيستم ارجاع و پزشك خانواده به خدمات نظام سلامت جهت مي دهد، اتلاف منابع را به حداقل مي رساند و اثربخشي خدمات را بالا مي برد.
علويان افزود: در زمان حاضر تكليف بيمه درماني حدود ۲۵ درصد مردم كشور به خوبي روشن نيست، در حالي كه با اجراي طرح پزشك خانواده در سراسر كشور در شهرها و روستاها براي همه مردم پرونده سلامت تشكيل مي شود و بر اساس آن تكليف بيمه همه مردم مشخص مي شود.
وي گفت:تا كنون حدود ۲۲ ميليون نفر از جمعيت كشور در روستاها و شهرهاي زير ۲۰ هزار نفر زير پوشش طرح پزشك خانواده رفته اند اما تا زماني كه نتوانيم اين طرح را در شهرهاي بزرگ اجرا كنيم به نتيجه مطلوب نمي رسيم و همچنان هدر رفتن منابع را خواهيم داشت اما براي اجراي كامل اين طرح همكاري نزديك مجلس، سازمان مديريت، وزارت رفاه و جامعه پزشكي را در كنار وزارت بهداشت و دانشگاههاي علوم پزشكي نيازمنديم.
معاون سلامت وزير بهداشت اضافه كرد: مشكلي كه اكنون در نظام سلامت كشور داريم اين است كه همه اقدامات با بخشنامه از بالا پيگيري مي شود، كمبود تختهاي سوختگي و رواني، برنامه مديريت بيماريها و رفع هر مشكل ديگر نيز از بالا هدايت مي شود اما سيستم ارجاع مي تواند از نزديك به رفع مسائل بپردازد ضمن اينكه ارزيابي و حسابرسي برنامه ها هم دقيقتر مي شود.

كانون مدافعان حقوق بشر غيرقانوني اعلام شد
گروه اجتماعي - دبيرخانه كميسيون ماده ۱۰قانون فعاليت احزاب و جمعيتها در ايران، با صدور اطلاعيه اي فعاليت كانون مدافعان حقوق بشر را كه چهار سال است به عنوان تشكلي غيردولتي در ايران فعاليت دارد، غير قانوني اعلام كرد.
در اطلاعيه اين دبيرخانه كه نهادي وابسته به وزارت كشور است آمده كه تاكنون مرامنامه و اساسنامه كانون مدافعان حقوق بشر به تأييد كميسيون ماده ۱۰ نرسيده و بنابر اين، هرگونه فعاليت اين كانون، غيرقانوني و متخلفان تحت پيگرد قضايي قرار مي گيرند.
به گزارش بي.بي.سي: كميسيون ماده ۱۰قانون فعاليت احزاب و جمعيتها، اعطاي مجوز تأسيس و فعاليت تشكلهاي مدني و احزاب سياسي را برعهده دارد و اعضاي آن را معاون سياسي وزارت كشور، دو نماينده از قوه قضائيه و دو نماينده از مجلس شوراي اسلامي تشكيل مي دهند.
كانون مدافعان حقوق بشر ايران را شيرين عبادي، برنده ايراني جايزه صلح نوبل، محمد سيف  زاده، محمدعلي دادخواه، عبدالفتاح سلطاني و محمد شريف تأسيس كرده اند كه همه از وكلاي دادگستري اند و طي سالهاي اخير دفاع از متهمان پرونده هاي سياسي را به عهده داشته اند.
رياست كانون هم اكنون در دست عبادي است و فعاليت خود را بر سه محور دفاع از زندانيان سياسي ـ عقيدتي، اعلام موضع و نظر نسبت به موارد بارز نقض حقوق بشر و حمايت از خانواده فعالان سياسي زنداني، در چارچوب قوانين ايران اعلام كرده است.
شيرين عبادي اين كانون را تنها تشكل مدني در ايران اعلام كرده كه پيش از آنكه در داخل كشور ثبت شود به عضويت فدراسيون بين المللي جوامع حقوق بشر درآمده و به نوعي ثبت بين المللي شده است.

با مردم
مشكل ارتقاء معلمان در شهرري
براي ارتقاء گروه معلمان، آموزش و پرورش شهرري شرايطي در نظر گرفته كه در برابر قاعده كلي يك استثناء محسوب مي شود. در همه مناطق سقف امتيازات براي ارتقاء شغلي ۶۰۰ است اما در شهرري ۷۰۰ مي باشد و اين شرط براي ارتقاء شغلي معلمان باسابقه مشكلاتي ايجاد كرده است.
نام محفوظ
با مردم: نام پيام دهنده در همشهري موجود است.
زمين معوض بدهند
۶۰۰ متر زمين موروثي ما را سازمان جنگلباني در اختيار گرفته و تاكنون تلاش ما براي دريافت بهاي زمين و يا معوض آن به جايي نرسيده است. در حالي كه عدالت حكم مي كند كه حق صاحبان اراضي تأمين گردد.
خانم زاهدي- تهران
تاكسي هاي بزرگ را بيشتر كنيد
تاكسي هاي بزرگ به نام «ون» مي توانند نقش بيشتري در جابه جايي مسافران درون شهري داشته باشند و به سود شبكه حمل ونقل عمومي تهران است كه از اين تاكسي ها بيشتر استفاده كند.
پوران- س- تهران
تقاضا از شركت واحد
با توجه به افزايش نياز مردم به ويژه كارگران و كارمندان شيفت شب در تهران، پيشنهاد مي كنم شركت واحد اتوبوسراني در صورت امكان، بر تعداد اتوبوس هاي شب بيفزايد.
آقاي قبادياني- تهران
چاره انديشي فني- مهندسي
در بلوار آبشناسان (ايرانپارس سابق) نبش خيابان ستاري، پمپ بنزيني وجود دارد كه به لحاظ موقعيت مكاني نقش زيادي در افزايش ترافيك سنگين دارد. آيا امكان اقدامات فني و مهندسي ترافيك براي حل اين معضل وجود دارد؟
آقاي معيني- تهران
تورم را چاره كنيد
سير صعودي قيمت ها همچنان ادامه دارد. مسئولان بايد براي تورم كه عامل مهم اين گراني است، راه چاره پيدا كنند.
خانم اسلاميان- تهران
دستگاه هاي دولتي دامن نزنند
مسئولان بلندپايه وزارت نيرو راه حل خاموشي هاي برق را در افزايش تعرفه برق مي دانند. اين راه حل اصولي نيست و در شرايطي كه گراني، بر اقشار كم درآمد جامعه فشار وارد مي كند، حداقل دستگاه هاي دولتي نبايد حتي به صورت شفاهي به اين مسئله دامن بزنند.
آقاي محمدخاني- شهميرزاد
تشكر از ۱۳۷
براي انجام كاري با تلفن ۱۳۷ تماس گرفتم و مشكلم برطرف شد. از اين حسن توجه و رسيدگي سريع سپاسگزارم.
آقاي دانشمند- تهران
پاسخ هم بدهند
همه روزه در همشهري و در پيام هاي تلفني مردم مي خوانيم كه سازمان تأمين اجتماعي به فكر بازنشستگان تحت پوشش اين سازمان هم باشد. اما آيا پاسخي هم داده شده است؟
آقاي رضايي- تهران
با مردم: جهت اطلاع پيام دهنده محترم، يادآوري مي كنيم كه پاسخ هاي مرتبط به اين مسائل، معمولاً در مصاحبه هاي مطبوعاتي يا راديو و تلويزيوني، توسط مسئولان سازمان تأمين اجتماعي مطرح مي شود. اما بهتر است، روابط عمومي سازمانها با توجه به كثرت مراجعان به رسانه ها، پاسخ ها را به صورت مستقل نيز از طريق مطبوعات از جمله ستون پيام هاي تلفني و نامه ها در اختيار مردم قرار دهند.

اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
حوادث
بين الملل
فرهنگ و آموزش
سياسي
شهر تماشا
سلامت
شهري
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  فرهنگ و آموزش   |   سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |