شنبه ۱۴ مرداد ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۴۰۵۲ - Aug 5, 2006
در عمل جراحي يك و نيم ساعته
تومور ۱۸كيلوگرمي از شكم زن تهراني خارج شد
طي عملي يك ساعت و نيمه، توموري به وزن ۱۸ كيلوگرم از شكم يك زن كه ۵۸ كيلو وزن داشت خارج شد
010038.jpg
گروه حوادث- آزاده مختاري: طي يك عمل جراحي در مركز پزشكي امام حسين (ع) صبح روز چهارشنبه تومور ۱۸ كيلوگرمي از شكم يك زن ۵۵ ساله خارج شد.
به گزارش همشهري، يك سال پيش زن ۵۵ ساله اي به تصور ورم معده كه چندين روز بود وي را آزار مي داد به پزشك مراجعه كرد. پزشك بعد از معاينه بيمار عنوان كرد كه دچار بيماري خاصي نبوده و اضافه وزن موجب بزرگ شدن شكم وي شده است. اين زن نيز با تصور اينكه پزشك به طور قطع تشخيص درستي را در اين خصوص داده است رژيم غذايي را پيش گرفت ولي با گذشت زمان نه تنها در وضعيت وي بهبودي حاصل نشد بلكه با اينكه اين زن تحت رژيم غذايي بود روز به روز شكم وي بزرگتر مي شد. در نهايت بعد از گذشت يكسال مشكل به حدي رسيد كه نفس كشيدن برايش سخت شده بود. به اين ترتيب زن با شرايط نامناسب جسمي به بيمارستان امام حسين (ع) انتقال داده شد .
پزشكان اين بيمارستان با مشاهده وضعيت ظاهري زن ميانسال و مطلع شدن از رژيم غذايي سختي كه زن در آن به سر مي برد احتمال دادند توموري در بدن وي وجود دارد. بدين ترتيب تيمي از متخصصان بيمارستان با سرپرستي زهره شاهرودي و همكاري مريم السادات حسيني آزمايشات لازم از اين زن را آغاز كردند.
روز گذشته شيوا مدني ،رزيدنت بخش زنان بيمارستان امام حسين درخصوص عملكرد تيم پزشكي اين بيمارستان براي بهبود اين زن به همشهري گفت: «بعد از انجام آزمايشات معلوم شد در شكم بيمار توموري از نوع موسينوس سيت آردنوماي خوش خيم وجود دارد. اين نوع تومورها به دو دليل ژنتيكي و محيطي ايجاد مي شوند كه تشخيص اينكه بيمار از كدام طريق دچار اين تومور شده است بسيار سخت است. با بررسي نتيجه آزمايشات، تيم پزشكي به سرپرستي دكتر شاهرودي جراحي بر روي اين زن را آغاز كردند و طي يك عمل يك ساعت و نيمه توموري به وزن ۱۸ كيلوگرم از شكم اين زن كه ۵۸ كيلو وزن داشت خارج شد.»شيوا مدني در ادامه افزود: «وضعيت جسمي اين زن هم اكنون بسيار رضايت بخش بوده درحدي كه به راحتي قادر به راه رفتن است.»
بر پايه اين گزارش مراقبت هاي لازم از اين زن ۵۵ ساله زيرنظر پزشكان بيمارستان امام حسين (ع) تا بهبود كامل وي ادامه خواهد داشت.
گزارش تصويري كامل اين خبر را در همشهري آن لاين ببينيد.

درياچه مواد سوختي قاچاق در مشهد
گروه حوادث- درياچه مواد سوختي قاچاق در مشهد كشف شد.
سرهنگ صادقي، رييس مركز مبارزه با قاچاق كالا و ارز فرماندهي انتظامي خراسان رضوي گفت: در پي تشديد عمليات مبارزه با قاچاق مواد سوختي در خراسان رضوي، ماموران ما با نفوذ در يك شبكه بزرگ قاچاق و خروج فرآورده هاي نفتي از كشور، محل نگهداري  ۲ ميليون ليتر نفت مازوت را كشف كردند.وي افزود: محل مذكور داخل كوههاي نزديك روستاي رباط خاكستري مشهد قرار گرفته و متهم دستگير شده با خاكريزي بين دو تپه بلند و حفر گودال عميق، آن جا را به صورت درياچه اي براي نگهداري نفت مازوت در آورده بود.
سرهنگ صادقي در خصوص نحوه كار متهم گفت: وي تانكرهاي حامل نفت مازوت جمع آوري شده از كوره هاي آجرپزي، آهك و حمام هاي روستايي سطح استان و خارج استان را به درون گودال مزبور تخليه نموده و در فرصت مناسب و در پوشش هاي مختلف از جمله بشكه هاي قير توسط قاچاقچيان ديگري به خارج از كشور حمل مي كرد.

سارق كتاب فروشي در دادسراي جنايي تهران
ايسنا: پرونده  مردي كه متهم است براي پس گرفتن كتابي كه فروخته، دست به سرقت زده است در شعبه  ششم بازپرسي دادسراي جنايي تهران رسيدگي مي شود.
هفته  گذشته وقوع يك فقره سرقت به كلانتري ۱۴۸ انقلاب اطلاع داده  شد. طبق گفته هاي شاكي پرونده، ساعت
۲‎/۳۰ دقيقه نيمه شب فردي به مغازه  او رفته و شيشه ها را  شكسته است اما با توجه به اين كه دزدگير مغازه به تلفن همراه صاحب مغازه وصل بوده زنگش به صدا در  آمده، لذا صاحب مغازه همراه ماموران نيروي انتظامي به صحنه  سرقت رفته است. متهم به سرقت كه در پشت قاب عكس نقاشي بزرگي در مغازه مخفي شده بود به وسيله ماموران دستگير شد.
متهم به سرقت در اين پرونده پس از دستگيري مدعي شد سال گذشته كتابي به مبلغ ده هزار تومان به صاحب مغازه فروخته در حالي كه ارزش كتاب بيشتر از اين بوده است، به همين دليل براي پس گرفتن كتابش به اين مغازه آمده و قصد سرقت نداشته است.

آنسوي آب
نقشه بيوه ها براي كلاهبرداري چند ميليون دلاري
010047.jpg
گروه حوادث - بررسي هاي پليس لس آنجلس درباره مرگهاي مشكوك دو مرد
بي خانمان نشان داد كه آنها قرباني نقشه مرگبار دو پيرزن طمعكار شده اند كه براي بدست آوردن حق بيمه چند ميليون دلاري آنها را به قتل رسانده اند.
نيمه شب نخستين روزهاي نوامبر ۱۹۹۹ يك بي خانمان ۷۳ ساله به نام (پائول وادوس) هنگاميكه در حال عبور از خياباني در منطقه هاليوود بود، ناگهان با خودرويي كه با سرعت مرگباري به او نزديك مي  شد برخورد كرد، راننده بدون توجه به اين برخورد به راه خود ادامه داد و دور شد، اما پيرمرد بيچاره بر روي آسفالت خيابان جان باخت، لحظاتي بعد يكي از اهالي محل با پيكر خون آلود اين مرد كه به نظر مي رسيد بر اثر شدت تصادف در همان لحظات ابتدايي جان باخته است روبرو شد، اما پليس هيچ نشاني از راننده فراري نداشت.
حادثه اي مشابه در ۶ سال بعد
در شب تاريك ۱۵ ژوئن ،۲۰۰۵ حادثه اي مشابه در وست وود روي داد و در آن يك مرد ۵۱ ساله بي خانمان به نام (كنت مك ديويد) بر اثر تصادف مرگبار جان باخت و راننده به سرعت از محل دور شد، در اين پرونده نيز پليس نتوانست هيچ سرنخي از راننده فراري پيدا كند.
راز بيمه هاي عمر
در حالي كه چندين ماه از مرگ كنت مك ديويد قرباني دومين تصادف مرگبار گذشته بود، دو زن ميانسال به نامهاي (اولگا رويترزچميدت )۷۳ ساله و (هلن گولاي) ۷۵ ساله با مراجعه به بيمه مركزي لس آنجلس خواستار آن شدند كه بيمه عمر چند صد هزار دلاري مربوط به (كنت مك ديويد) مرد بي خانمان را دريافت نمايند آنها مداركي به همراه داشتند كه نشان مي داد مرد بي خانمان درخواست كرده، در صورت مرگ وي، بيمه عمرش به اين دو بيوه مسن پرداخت شود.
اما در حالي كه مامور بيمه سرگرم بررسي اين تقاضا بود، متوجه شد اين دو زن در سال ۱۹۹۹ بعد از مرگ پائول وادوس بي خانمان ۷۳ ساله ديگري كه وي نيز بر اثر تصادفي مشابه جان باخت، نيز مداركي ارايه داده اند كه نشان مي داد تمامي حق بيمه قانونا بايد به آنها پرداخت شود، نكته جالب اين بود كه در آن مورد نيز راننده بعد از تصادف مرگبار فرار كرده بود و هيچ اثري از خود برجاي نگذاشته بود و به اين ترتيب آنها به حق بيمه
۵۹۵ هزار دلاري دست يافته بودند، با مشخص شدن اين موضوع پليس تحقيقات گسترده اي را در اين باره آغاز كرد و اين فرضيه مطرح شد كه ممكن است اين دو زن با طراحي نقشه مرگبار اين دو بي خانمان را به قتل رسانده باشند. با گزارش موضوع به پليس جنايي، شلي ساموئلز بازپرس جنايي لس آنجلس تحقيقات گسترده اي را درباره مرگ دو بي خانمان و احتمال دخالت اين دو زن در تصادفهاي مرگبار مشابه آغاز كرد .
نقشه صبورانه براي ثروت ميليوني
شلي ساموئلز بازپرس لس آنجلس كه تحقيقات او درباره مرگ و تصادفات عجيب بي خانمان ها، سرنخهاي مهمي درباره جنايتهاي بيوه هاي سياه در اختيار پليس گذاشته است، در توضيح پرونده به آسوشيتدپرس گفت: اين دو زن در ۷۰ سالگي نقشه قتلهاي وحشتناكي را طراحي كرده اند كه بسيار ماهرانه به اجرا گذاشته شده است، وي گفت: آنها ابتدا فرد بي خانماني مانند پائول وادوس و كنت مك ديويد را با بهانه دادن آپارتمان مجاني و غذا به خانه اشان مي كشاندند و سپس از وي به گونه  اي مراقبت مي كردند كه بي خانمان بيچاره به آنها اعتماد مي كرد، آنها از وي مي خواستند تا براي آنكه نشان دهد تا چه حد به آنها اعتماد دارد بيمه عمر خود را به نام آنها كند و وقتي بي خانمان حاضر مي شد بيمه عمر خود را به نام آنها بكند، آنها دو سال - حداقل زمان براي پرداخت حق بيمه عمر - از اين مرد بي خانمان پذيرايي مي كردند و در اين مدت بيمه عمر او را به شركت بيمه پرداخت مي كردند و سرانجام وي را با نقشه اي بي رحمانه با تصادف ساختگي به قتل مي رساندند و حق بيمه وي را كه بين پانصد تا ششصد هزار دلار بود را دريافت مي كردند به گفته بازپرس پرونده، بيوه هاي سياه براي دريافت بيمه عمر ۱۲ مرد بي خانمان ديگر نيز برنامه ريزي كرده بودند و از تمامي آنها امضا گرفته بودند تا در صورت مرگشان بيمه عمر به آنها پرداخت شود، آنها همچنين تعدادي از بي خانمهاي مسن كه دچار مشكلات شناختي و اختلال حواس بودند را نيز به همين ترتيب به خانه خود كشانده و بعد از آنكه آنها را بوسيله تصادف يا پرتاب از بلندي مجروح مي كردند حق بيمه آنها را دريافت مي كردند.
بازپرس شلي ساموئلز در ادامه افزود: بررسي هاي ما به رغم انكار اين دو زن نشان مي دهد كه اين دو زن به طرز وحشيانه اي دو مرد بي خانمان را در شبي تاريك با خودروي خود زير گرفته و فرار كرده اند وسپس براي گرفتن حق بيمه آنها مراجعه كرده اند، آنها در پرونده مرگ پائول وادوس،حق بيمه او را دريافت كردند و قصد داشتند در پرونده كنت مك ديويد نيز حق بيمه او را دريافت كنند. به گفته بازپرس پرونده در نخستين جلسه بازجويي از اين دو زن كه چهارشنبه گذشته برگزار شد، در صورتي كه اتهام اين دو زن اثبات شود آنها طبق قانون به مرگ محكوم خواهند شد.

مرگ دلخراش ۴ عضو خانواده در تصادف مرگبار
010044.jpg
گروه حوادث- خودروي اعضاي يك خانواده كه در حال بازگشت به تهران بودند، پس از برخورد با گاردريل هاي محور اتوبان كاشان - قم دچار آتش سوزي شد كه بر اثر آن ۴ عضو خانواده جان باختند.
به گزارش همشهري، برخورد مرگبار ساعت ۲ بعدازظهر پنج شنبه در محور كاشان - قم در حالي رخ داد كه به گفته شاهدان حادثه، راننده خودروي پژو ۴۰۵ GLX به دلايل نامعلوم نتوانست خودرو را كنترل كند و با سرعت با گاردريل هاي كنار اتوبان برخورد كرد كه پس از اين برخورد شديد، خودرو چپ شده و به سرعت آتش گرفت كه آتش گرفتن خودرو به قدري سريع اتفاق افتاده است كه رانندگان خودروهاي عبوري كه به كمك سرنشينان خودرو آمده بودند نتوانستند سرنشينان آن را نجات دهند.
اعضاي اين خانواده كه مرتضي مُبرّا نيا (راننده)، زهرا حسين زاده، طيبه احمدي و پرهام مُبرّا نيا، نام داشتند در اثر اين حادثه دلخراش در آتش سوختند و تنها يكي از فرزندان خانواده كه پويا نام دارد زنده مانده و در يكي از بيمارستان هاي تهران بستري است.
اين گزارش حاكي است، با انتقال اجساد سوخته قربانيان اين تصادف مرگبار به پزشكي قانوني قم، كاردار فني راهنمايي و رانندگي با بررسي محل تصادف اعلام كرد: علت حادثه برخورد با گاردريل و علت فوت سرنشينان، آتش سوزي مي باشد.خبرنگاران و كادر روزنامه همشهري مرگ دلخراش اين خانواده كه از بستگان  آقاي محسن احمدي همكار عزيزمان در روزنامه همشهري هستند را تسليت مي گويند.

سقوط مرگبار كوهپيماي جوان در ارتفاعات دربند
ايسنا: جوان كوهپيمايي كه در اثر لغزش پايش در ارتفاعات دربند سقوط كرده بود به دليل نبود هلي كوپتر امداد و عدم انتقال به موقع به بيمارستان جان باخت.
بنا به اين گزارش، صبح روز پنج شنبه، «ميثم» ۱۹ ساله به همراه دو تن ديگر از دوستانش براي كوهپيمايي به ارتفاعات دربند رفتند، آنها ساعت ۱۱ صبح به منطقه «آبشار سوتك» دربند رسيدند، اما زماني كه «ميثم» بر روي لبه كوه قرار گرفته بود ناگهان پايش لغزيد و از ارتفاع ۱۰ متري به پايين سقوط كرد.در پي اعلام وقوع حادثه، امدادگران كوهستان هلال احمر، اقدامات لازم را جهت امدادرساني انجام دادند و در حالي كه امدادرساني به مصدوم با توجه به وارد آمدن ضربه به سر و وخيم بودن وضعيت عمومي اش، بايد به سرعت انجام مي گرفت، پس از گذشت نزديك به يك ساعت از وقوع سانحه، نيروهاي امدادي هلال احمر به صورت پياده به محل رسيده و با جسد كوهپيماي جوان مواجه شدند.
عليرضا پرند، معاون عمليات سازمان امداد و نجات جمعيت هلال احمر كشور در توضيح اين كه چرا از سوي جمعيت هلال احمر، بالگردي جهت پوشش اين سانحه سقوط اعزام نشد، تصريح كرد: سازمان امداد و نجات بالگردي جهت پوشش حوادث كوهستاني در اختيار ندارد.
در حال حاضر به رغم وجود سه فروند بالگرد MI17 و پنج فروند بالگرد ،۲۰۵ امكان پوشش حوادث كوهستان وجود ندارد، چرا كه اين بالگردها به دليل وضعيت و شرايط خاصشان نمي توانند در ارتفاعات كوهستان امدادرساني كنند.

دستگيري مظنون جديد در قتل زن باردار
010041.jpg
گروه حوادث - پليس جنايي تهران بزرگ در ادامه تحقيقات پليسي خود بر روي پرونده قتل يك زن باردار كه در منزل پدريش در شرق تهران به قتل رسيده بود مظنون ديگري را بازداشت و تحت بازجويي قرار دادند.
به گزارش همشهري، سي ام فروردين ماه وقوع مرگ دردناك يك زن باردار كه در منزل پدريش به قتل رسيده بود به اطلاع بازپرس بهروز هنرمند رسيد.
قرباني زهرا نام داشت كه با ضربات چاقو در غياب افراد خانواده مورد حمله عامل جنايت قرار گرفته و جان سپرده بود. پليس جنايي در بررسي هاي اوليه از صحنه جرم متوجه شد عامل يا عاملان جنايت هيچ سرقتي از منزل پدري مقتوله انجام نداده و تنها به قصد كشتن زهرا به آن محل مراجعه كرده بودند.
ورود عامل جنايت به محل حادثه نيز به زور و جبر رخ نداده بود. بسته كادوپيچي كه بر روي ميز ناهارخوري وجود داشت نشان مي  داد عامل جنايت از آشنايان خانواده بوده و با يك ترفند خاص در زماني كه هيچ كدام از افراد خانواده منزل حضور نداشتند به محل واقعه مراجعه كرده و با انگيزه اي مبهم اقدام به كشتن اين زن باردار كرده بود.
با انتقال جسد زهرا به پزشكي قانوني بررسي ها براي يافتن علت اصلي مرگ دلخراش اين زن جوان و جنينش آغاز شد.
بعد بازداشت و بررسي چند مظنون روز گذشته بازپرس بهروز هنرمند رييس شعبه چهارم دادسراي امور جنايي تهران درمورد آخرين اقدامات پليس بر روي اين پرونده به همشهري گفت: «كارآگاهان اداره دهم آگاهي تهران بزرگ در ادامه بررسي هاي خود بر روي اين پرونده جنايي به فردي رسيدند كه با خانواده مقتول داراي اختلاف بوده و وقوع اين جنايت بعد از درگيري هاي چندين ماهه وي با پدر زهرا مي تواند انگيزه مناسبي براي كشتن اين زن باردار به انگيزه انتقامجويي باشد.
اكنون اين مرد توسط پليس جنايي تحت بازجويي قرار دارد و مي تواند يك مظنون اصلي ارتكاب قتل زن جوان محسوب شود.»

سرقت از مسافران با بيسكويت هاي مسموم
گروه حوادث- مردي كه با تعارف بيسكويت هاي مسموم ۱۱مسافر را بيهوش كرده و اقدام به سرقت از آنها كرده بود، با پيگيري هاي ماموران آگاهي مشهد به دام افتاد.
اوايل فروردين ماه امسال مردي به نام كريم با مراجعه به اداره آگاهي مشهد با طرح شكايتي مدعي شد كه پس از آشنايي با مردي جوان و خوردن بيسكويت مسموم بيهوش شده و مرد جوان اقدام به سرقت اموال و وسايل همراه وي كرده است .
شاكي پرونده در تحقيقات صورت گرفته، در توضيح ماجرا گفت: روز حادثه در ترمينال مشهد سوار اتوبوسي به مقصد تهران شدم، دركنارم مسافر جواني نشسته بود،دقايقي از حركت اتوبوس نگذشته بود كه مرد جوان باب دوستي را باز كرد و بعد از آن به من بيسكويتي تعارف كرد، من نيز تعارف او را قبول كرده و بيسكويت را خوردم، اما چند لحظه بعد ناگهان احساس سستي و سرگيجه  كردم و پس از گذشت دقايقي از هوش رفتم و زماني كه به هوش آمدم، متوجه شدم بر اثر مصرف بيسكويت دچار مسموميت شده ام، از اين رو با كمك مسافران به اورژانسي در تهران منتقل شدم، پس از به هوش آمدن متوجه شدم وجوه نقد و گوشي تلفن همراهم به سرقت رفته است.
با طرح شكايت اين مرد،تحقيقات كارآگاهان پليس  آگاهي جهت شناسايي و دستگيري متهم در دستور كار قرار گرفت. در حالي كه بررسي ها در اين باره ادامه داشت، ماموران با دو پرونده مشابه ديگر كه در جريان آن دو گوشي تلفن همراه به سرقت رفته بود، مواجه شدند،با رديابي شماره سريال گوشي هاي مسروقه، ماموران رد يكي از تلفن ها را گرفته و فردي به نام مجيد را دستگير كردند.
مجيد در جريان بازجويي هاي اوليه مدعي شدگوشي تلفن را از برادرزاده اش به نام رضا خريداري كرده و مي تواند نشاني وي را اختيار ماموران قرار دهد،كه با اين نشاني متهم در مشهد دستگير شد.متهم ۱۸ ساله در بازجويي هاي اوليه به ۱۱ فقره سرقت بدين روش اعتراف كرد و مدعي شد: با شناسايي طعمه هايم در محورهاي «مشهد ـ تهران» و « مشهد ـ مازندران» با تعارف كردن بيسكويت هاي مسموم اقدام به سرقت مي كردم و اموال سرقتي را در اختيار عمويم قرار مي دادم و او به واسطه مالخري اموال را مي فروخت.
«رضا» در بازجويي هاي پليسي همچنين اعتراف كرد: بيسكويت ها را پس از خريداري به قرص هاي خواب آور آغشته كرده و پس از تعارف به مسافران، اموالشان را به سرقت مي بردم.
بر پايه اين گزارش، هم اكنون تحقيقات پليس براي شناسايي ۹ تن از مالباختگان همچنان ادامه دارد.

حوادث
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
بين الملل
فرهنگ و آموزش
سياسي
شهر تماشا
سلامت
شهري
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  فرهنگ و آموزش   |   سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |