يكشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۴۰۵۸ - Aug 13, 2006
با حذف استعلام هاي غير ضروري
جزئيات لايحه تسهيل تنظيم اسناد تشريح شد
گروه اجتماعي- ليلا خاكسار: رئيس كانون سردفتران در نشست خبري به تشريح جزئيات تسهيل تنظيم اسناد پرداخت.
هادي معزالديني در ارتباط با اين لايحه گفت: در سال ۸۳ به  دستور آيت الله شاهرودي، رئيس قوه قضائيه طرحي پيشنهاد شد كه در آن بر موضوع حذف استعلامات تأكيد شد. اين لايحه پس از بررسي توسط ثبت اسناد نوشته و به هيأت دولت فرستاده و پس از آن تقديم مجلس شوراي اسلامي شد و در شور اول مورد تصويب قرارگرفت.وي افزود: در شور دوم كارگروهي تشكيل شد و پس از مدتها لايحه تسهيل تنظيم اسناد به صحن مجلس آورده شد. اين لايحه شامل ۹ ماده است كه از اين ۹ ماده، ۳ ماده با تبصره تصويب شده است.
معزالديني در ادامه اظهار داشت: ماده ۴ اين لايحه كه مبتني بر وصول ماليات از طريق دفاتر اسناد رسمي است، به دليل پافشاري وزارت اقتصاد و دارايي با اختلاف يك رأي، رأي نياورد.وي گفت: از سال ۱۳۴۵ تا ۱۳۵۹ ماليات از طريق دفاتر رسمي وصول مي شد و ۸ درصد بود كه ۴ درصد اختصاص به بيمه و يا بازنشستگي و ۴ درصد مختص خود دفاتر بود.
رئيس كانون سردفتران در پاسخ به اين سؤال كه تفاوت دريافت ماليات از طريق دفاتر اسناد با دارايي چيست و چه مزيتي براي مردم دارد؟ گفت: مهمترين مشكل مردم در اين ارتباط رفت و آمد و تعدد مراجعات به مراكز است كه حداقل ۸-۷ بار مراجعه براي اين مراحل وجود دارد و گاهي اوقات يكي، دو ماه طول مي كشد و منجر به تشكيل پرونده هاي بسيار زيادي مي شود.
وي همچنين گفت: در حال حاضر ۳۸۰۰ دفترخانه ثبت اسناد رسمي در سراسر كشور وجود دارد كه علاوه بر آن ۳۸۰۰ دفتريار به عنوان نماينده در دفاتر مشغول به كار هستند و همه اين ها توسط كانون سردفتران نظارت مي شود و اين كانون از سال ۱۳۱۶ تأسيس شده و هدف آن كمك به ارتقاء سطح علمي و عملي سردفتران، كمك به افراد بي بضاعت، بررسي و رفاه سردفتران شاغل و بازنشسته است.وي افزود: تا قبل از انقلاب، انتخابات كانون يك بار انجام شد و تا سال ۱۳۸۱ كه انتخابات جديد انجام شد، هيأت مديره به صورت انتسابي بود. اما در سال ۱۳۸۱ اولين انتخابات برگزار شد و پس از آن هر سه سال يك بار اين انتخابات انجام مي شود.
محمدرضا دشتي اردكاني عضو هيأت مديره كانون سردفتران نيز در اين نشست از عضويت ايران در اتحاديه جهاني سردفتران خبر داد و گفت: كانون دفاتر اسناد رسمي بين المللي ۷۶ عضو دارد ايران نيز از سال آينده عضو آن مي شود، اين اتحاديه كه اكثريت آنها كشورهاي اروپايي و آفريقايي هستند و مقر آن شهر «رم» ايتالياست هر سال يك اجلاس عمومي دارد كه در يكي از كشورهاي عضو برگزار مي شود.وي افزود: هدفي كه اين اتحاديه دنبال مي كند به طور كلي ارتباط با سردفتران است كه شامل افزايش توانايي سردفتران و بهبود موقعيت اجتماعي و اقتصادي آنها، ايجاد زمينه اعتماد مردم به سردفتران كه باعث تضمين سرمايه گذاري و آرامش رواني و اقتصادي در جامعه مي شود و عضويت كانون سردفتران و دفترياران ايران در اين اتحاديه مي تواند بسيار راهگشا باشد.

ضرورت پوشش بيمه اي درمان هاي ليزري در كشور
خدمات ليزر در ايران، تعرفه  مشخصي ندارند
011055.jpg
گروه اجتماعي- مريم غفاري: در حالي كه استفاده غير علمي از ليزر براي زيبايي پوست در دنيا جرم محسوب مي شود در ايران جنبه زيبايي خدمات ليزر بيشتر از جنبه درماني آن است، ضمن اينكه اين ابزار درماني در كشور ما متولي، آيين نامه، تعرفه و بيمه تعريف شده اي ندارد.
به گزارش همشهري، كاربرد تكنولوژي ليزر و نور به عنوان يكي از فناوري هاي نوين قرن ۲۱ است و كاربرد فراوان اين پديده پزشكي، زمينه ساز مطالعات مستمر و گسترده اي در درمان بيماري هاي مختلف شده كه با داشتن اطلاعات علمي كافي در مورد كارآيي ليزر در درمان ناهنجاري هاي اعضاي مختلف بدن به ويژه پوست، مي توان به نتايج قابل قبولي دست يافت.
براي بيماري هايي نظير بيماريهاي چشم، درمان سرطان ها، فتوديناميك تراپي با كاهش درد و سرعت بهبود زخم، برطرف كردن جاي جراحي و سوختگي و تصادفات مي توان از ليزر بهره گرفت. براساس اين گزارش، بازرس فني معاونت سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي گفت: انجام ليزر و زيبايي پوست توسط پزشكان غيرمتخصص و بروز عوارض ناشي از آن، بيشترين شكايات مردمي از جامعه پزشكي را تشكيل مي دهد.
ناصر اشراقي در گفت وگو با ايرنا افزود: آمار عوارض ناشي از ليزر در كشور بيشتر از آمار حوادث است و حدود ۱۵ تا ۲۰درصد موارد تخلفات پزشكي در كشور مورد شكايات مردم واقع مي شود.
اشراقي با بيان اينكه دفتر بازرسي فني معاونت سلامت به پرونده هاي بيماران و يا همراهان وي به عنوان شاكي رسيدگي مي كنند، ادامه داد: برخي از مردم از طريق آگهي هاي موجود در مجلات و تبليغات براي انجام ليزر و زيبايي پوست به پزشكان غيرمتخصص مراجعه مي كنند.وي استفاده غيرعلمي از ليزر و زيبايي پوست را در دنيا جرم دانست و افزود: يكي از سياستهاي دفتر بازرسي فني معاونت سلامت وزارت بهداشت اين است كه سطح آگاهي مردم را در زمينه روشهاي نوين پزشكي افزايش دهد.
ژاله شربياني متخصص پوست و عضو هيأت علمي دانشگاه علوم پزشكي ايران در اين خصوص به همشهري گفت: در همه اختلالات نمي توان گفت ليزر درماني اول است، ولي در بسياري از موارد از انجام عمل جراحي يا درمان هاي شيميايي، كم عارضه تر است.
شربياني در خصوص بحث پوشش بيمه اي ليزر درماني گفت: در برخي موارد درمان با ليزر پوشش بيمه اي وجود دارد، مثلا: ليزر چشم، ولي در خصوص ليزر پوست متاسفانه بيمه ها اين كار را نوعي زيبايي تلقي مي كنند و پوشش بيمه اي ندارد. وي معتقد است به هر حال وجود موهاي زايد، لك و برخي  خال ها از جمله مواردي است كه منجر به مشكلات روحي و رواني نيز مي شود و بايد درصدي از آنها را بيمه ها تقبل كنند. وي معتقد است بالا بودن آستانه گيرنده هاي پوست به هورمون هاي طبيعي مردانه در برخي زنان، اختلالات هورموني، استرس و نوع تغذيه همگي عواملي هستند كه در بروز مشكلات پوستي موهاي زائد موثرند ولي در نهايت اين بيماريها زمينه ژنتيكي دارند، ولي با تكنيك هاي روز قابل درمان هستند.
در حال حاضر آيين نامه مشخصي براي جنبه هاي كاربردي ليزر وجود ندارد؛ مثلاً در كشورهاي پيشرفته از ليزر كم توان پزشكان عمومي هم استفاده مي كنند، ولي در ايران اين امر هنوز جا نيفتاده و در خصوص خدمات ليزر پوست بايد متخصص پوست كه دوره هاي آموزشي لازم را ديده است كار كند، لذا خلاء آيين نامه مشخص در اين امر به خوبي احساس مي شود.

فرم اعلام سوابق بيمه شدگان رمزدار مي شود
گروه اجتماعي- به منظور صيانت از حقوق بيمه شدگان و ارتقاء ضريب امنيتي در اعلام سوابق آنها، فرم سوابق هر بيمه شده مانند اوراق بهادار با كد ويژه اي از سيستم اخذ مي شود و پس از رمزگشايي در شعبه مقصد و تاييد آن قابليت بهره برداري دارد.
به گزارش همشهري، سعيد حسيني- مديركل نام نويسي و حسابهاي انفرادي سازمان تامين اجتماعي- با بيان اين مطلب، گفت: پيش از اين به دليل نبود امكان تعامل مكانيزه بين واحدها، اعلام سوابق به شكل مكتوب بين بخشهاي مختلف رد و بدل مي شد. اداره كل نام نويسي و حسابهاي انفرادي سازمان تامين اجتماعي به منظور ايمن سازي امور، نشست هاي كارشناسي مشتركي با شركت خدمات ماشيني تامين در آبان ماه سال گذشته داشت كه نتيجه آن ساخت نرم افزار جديدي بود كه بر اساس اين نرم افزار فرايند اعلام سابقه با اتصال واحدها به يكديگر و دبيرخانه شعبه به شكل مكانيزه انجام مي شود و فرم نهايي اعلام سابقه نيز به كد ويژه اي مجهز شده است كه اين روش، شيوه نويني در سازمان تامين اجتماعي محسوب مي شود.حسيني در ادامه از صدور بخشنامه جديدي جهت تسريع در پاسخگويي به اعتراضات بيمه شدگان نسبت به سوابقشان خبر داد و تصريح كرد: با وجود اين كه قريب به ۱۰ سال از شروع طرح مكانيزاسيون شعب در اين سازمان مي گذرد، اما ابزار تغيير شماره بيمه در سطح يك سند مولد سابقه براي اولين بار در سال جاري در اختيار واحدهاي اجرايي قرار گرفته است.

ايران ششمين كشور بلاخيز دنيا
گروه اجتماعي-  رئيس بسيج جامعه پزشكي ضمن اشاره به قرار گرفتن كشور ايران در ميان شش كشور حادثه خيز از لحاظ بلاياي طبيعي از آمادگي اين سازمان براي سازماندهي و تجهيز و اعزام تيم هاي پزشكي در موارد اضطراري خبر داد.جديدي گفت: اين سازمان با داشتن ۲۱ هزار پزشك عضو در رده هاي مختلف تخصصي و ارائه خدمات بهداشت و درمان رايگان به مناطق كم برخوردار را دارد و تاكنون نيز در حوادث غيرمترقبه اي مانند زلزله بم، اقدام به اعزام گروه هاي پزشكي مجهز به اين مناطق كرده است.وي افزود: در اين اعزام ها مشاوره پزشكي، روانپزشكي به اهالي و آسيب ديدگان و شناسايي و رسيدگي به بيماري ها و مشكلات شايع ارائه خواهد شد و مناطقي كه از امكانات وجود پزشك و مراكز درماني برخوردار نيستند از اولويت هاي بسيج سازندگي هستند.
رئيس سازمان بسيج سازندگي گلستان نيز از احتمال وقوع مجدد سيل در اين استان طي روزهاي آينده ابراز نگراني كرد.حمزه ميراكبري در اين باره با هشدار نسبت به عدم آمادگي مردم با مشكلات سيل احتمالي گفت:  هم اكنون نيروهاي بسيج و سازمانهاي مرتبط با موضوع، آموزش هاي لازم در زمان وقوع سيل را به مردم ارائه مي دهند.
وي گفت خوشبختانه امسال آمادگي كامل را براي وقوع سيل داريم و كمك به آسيب ديدگان، نجات مردم و اثاثيه آنها، برپايي چادر و ارائه ساير كمك هاي امدادي با همكاري جمعيت هلال احمر انجام خواهد شد.

بيشتر داروهاي اينترنتي قلابي هستند
ايسنا: پزشكان انگليسي هشدار دادند افرادي كه از طريق اينترنت دارو خريداري مي كنند، ناخواسته سلامت خود را به خطر مي اندازند. برخي از اين داروها كه از طريق اينترنت به فروش مي رسد قلابي بوده و مواد تشكيل دهنده آنها فقط اندكي شبيه به محتويات دارويي است كه روي بسته بندي دارو درج شده است. علاوه بر اين حتي اگر بيمار داروي صحيح دريافت كند، باز هم اين خطر وجود دارد كه اثرات جانبي دارو با متخصص كنترل نشده است و ممكن است تداخل هاي خطرناكي را با داروها يا مواد ديگر منجر شود.

مديرعامل سازمان تأمين اجتماعي:
قول افزايش حقوق بازنشستگان تأمين اجتماعي را نمي دهم
مهر: با توجه به اينكه منابع مالي لازم را در اختيار نداريم هيچ قولي براي افزايش حقوق بازنشستگان تحت پوشش سازمان نمي دهم. داود مددي هم با بيان اينكه دولت در عدم افزايش حقوق بازنشستگان سازمان تأمين اجتماعي مقصر نيست ، افزود: طرح افزايش حقوق بازنشستگان كشوري و لشكري به ۲۰۰ هزار تومان از ناحيه دولت نبوده و اين موضوع در كميسيون تلفيق مجلس پيشنهاد و به تصويب رسيده است و در اين ميان بازنشستگان سازمان تأمين اجتماعي ناديده گرفته شده اند ، بنابراين دولت در اين امر مقصر نبوده است.
وي تصريح كرد: با توجه به اينكه منابع مالي لازم را در اختيار نداريم ، هيچ قول و وعده اي براي افزايش حقوق بازنشستگان سازمان تأمين اجتماعي به ۲۰۰ هزار تومان نمي دهيم، اما در صورتي كه دولت در تأمين اعتبار آن به كمك سازمان تأمين اجتماعي بيايد ، قادر به افزايش حقوق خواهيم بود.مديرعامل سازمان تأمين اجتماعي در ارتباط با موافقت دولت با تخصيص اعتبار به سازمان تأمين اجتماعي به منظور افزايش حقوق بازنشستگان تأمين اجتماعي ، گفت: تاكنون صحبتي در خصوص موافقت دولت با اين امر نشنيده ام و به نظر مي رسد هنوز موافقتي صورت نگرفته است.

با مردم
شهروندمداري نه خودرو مداري
در يك سال گذشته پدر و يكي از دوستان صميمي ام را بر اثر حوادث رانندگي ناشي از سرعت در تهران از دست داده ام.
خطر جاني براي عابران پياده در خيابان هاي تهران روزبه روز بيشتر مي شود، آنها حتي روي خط كشي سفيد هم از امنيت لازم برخوردار نيستند. شهر نبايد تنها در اختيار خودروها باشد، بدون امنيت و آسايش انسان شهروند، انباشتن تهران از خودرو چه سودي دارد؟!
خانم برزيري - تهران
در انتظار تحقق يك وعده
افزايش سقف حقوق بازنشستگان سازمان تامين اجتماعي تا مبلغ ۲۰۰ هزار تومان، اجراي وعده هاي صريح مسئولان و تامين عدالت در حق عده كثيري از هموطنان ماست. چشم انتظاريم كه اين وعده ها و گفت وگوها روزي جامه تحقق پوشد.
آقاي متواضع - تهران
تصرف حريم خيابان
در خيابان نياوران، يك ساختمان ۱۰ طبقه در دست احداث مي باشد كه به طور واضح حدود ۴ متر به حريم خيابان تجاوز كرده است. اين پيشروي غيرمجاز از محور خط سفيد خيابان هم قابل رؤيت است. اگر اين قبيل تخلفات باب شود، هر روز بخشي از خيابان ها و پياده روها، توسط دست اندركاران ساخت و ساز تصرف خواهد شد.
آقاي كارور - تهران
نان مرغوب
اخيراً بسياري از نانواني ها ، كيفيت پخت نان را بسيار پايين آورده اند، به طوري كه به عنوان مثال نان سنگك، حتي به صورت تازه به آساني قابل خوردن نيست و چند ساعت بعد از پخت آنقدر سفت مي شود كه جزو ضايعات به حساب مي آيد. اختلافات موجود بر سر قيمت آرد و نان نبايد موجب سوءاستفاده نانوايي ها و زيان مردم شود. بخصوص كه گفته مي شود در بعضي واحدها، آرد مرغوب دولتي در بازار سياه به كارخانه هاي توليد ماكاروني و قنادي ها فروخته مي شود و به جاي آنها آرد نامرغوب براي پخت نان مورد استفاده قرار مي گيرد.
آقاي اكبر لوئي تازه كند - تهران
پل عابر پياده نصب كنيد
در خيابان ۶۵ متري فتح - مقابل كارخانه شيرپاستوريزه تهران همه هفته شاهد وقوع حوادث ناگوار رانندگي هستيم. نصب پل عابر پياده در اين محل مانع از ادامه وضع كنوني و تكرار حوادث اغلب منجر به فوت رانندگي در اين گذرگاه خواهد شد.
آقاي فروغي - تهران
چه كسي بايد جريمه بدهد؟
ساختماني را در منطقه سرآسياب ملارد تهران خريداري كردم. وقتي براي انجام تشريفات مربوطه مراجعه كردم، شهرداري منطقه اعلام داشته كه اين ساختمان به صورت غيرمجاز و غيرقانوني ساخته شده است آيا هزينه اين عمل خلاف را من بايد بپردازم؟
آقاي جليلوند - تهران
ضرورت كوتاه شدن جريان دادرسي
براي تسريع در رسيدگي به پرونده ها در دادسراهاي تهران، پيگيري دستور صريح رئيس محترم قوه قضائيه ضرورت دارد، زيرا بسياري از مراجعان از جمله اينجانب ماه هاست براي رسيدگي به يك پرونده در حال آمد و شد به دادسرا هستند. احتمالاً كوتاه كردن مراحل دادرسي، هم به قضات كمك مي كند و هم براي مراجعان مفيد خواهد بود.
آقاي محمدي - تهران

اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
حوادث
بين الملل
فرهنگ و آموزش
سياسي
شهر تماشا
سلامت
شهري
ورزش
يادداشت
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  فرهنگ و آموزش   |   سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   شهري   |   ورزش   |   يادداشت   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |