يكشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۴۰۵۸ - Aug 13, 2006
ادعاي عجيب متهم به قتل در دادگاه:
مي خواستم به مقتول كمك كنم، مُرد
چون مي دانستم مشكل قلبي دارد مقدار اندكي مرفين به او تزريق كردم اما چون حالش خوب نشد وي را رها كردم!
011112.jpg
011118.jpg
مقتول حادثه
گروه حوادث- مهديه مصطفايي: يك مأمور محافظ كه با تزريق مرگبار مرفين باعث مرگ يك مهندس صنايع مشهور شده بود، در حالي در مقابل ۵ قاضي دادگاه كيفري استان قرار گرفت كه عمدي بودن حادثه را رد كرد و مدعي شد تزريق ها را براي كمك به مقتول انجام داده است.
به گزارش همشهري، در اين پرونده مرد ۳۲ ساله اي به نام كيارش متهم است كه ۲۲ آبان ۸۴ مرد همسايه  شان را كه يك مهندس صنايع به نام محمود بود با تزريق مرگبار به قتل رسانده و جسدش را در زير پل يادگار امام(ره) رها كرده است.
ماجراي اين حادثه هولناك زماني در دستور كار پليس قرار گرفت كه عصر روز حادثه، همسر مقتول به كلانتري ۱۰۴ قلهك رفت و از ربوده شدن همسرش با خودروي زانتيايش خبر داد.
اين زن به ماموران گفت: آدم ربايان با گوشي همراه همسرم و تقليد صداي يك زن با خانه ما تماس گرفتند و گفتند كه همسرم را به گروگان گرفته اند و در قبال آزادي وي، تقاضاي ۷۰ ميليون تومان كردند.
با شروع تحقيقات، فرداي روز حادثه، جسد مهندس ناپديد شده در حالي در زير پل يادگار امام(ره) پيدا شد كه آثار متعدد تزريق بر روي مچ دست هاي مقتول مشهود بود. اين در حالي بود كه متخصصان پزشكي قانوني، علت مرگ وي را نارسايي تنفسي ناشي از تزريق هوا عنوان كردند.
با شروع بررسي ها، كارآگاهان پليس به رديابي تلفن همراه مقتول كه از هنگام ربوده شدن او ناپديد شده بود پرداختند و توانستند جواني به نام كيارش را كه تلفن همراه در اختيارش بود شناسايي كنند.
به اين ترتيب، اين جوان كه همسايه مقتول بود تحت بازجويي قرار گرفت كه وي در بازجويي ها با اعتراف به جنايت گفت: روز جنايت به بهانه اي سوار خودروي مهندس شدم، وقتي نزديك يك داروخانه رسيديم از او خواستم توقف كند، به داخل داروخانه رفتم و دو عدد سرنگ خريدم. در طول مسير يك ماءالشعير خريدم و قرص خواب آوري را در آن انداختم و به وي دادم، او بعد از نوشيدن نوشيدني حالش خراب شد و در اين زمان من سرنگي حاوي مرفين و هوا به او تزريق كردم و وقتي از مرگش مطمئن شدم او را در زير پل رها كردم.
ماموران در ادامه تحقيقات از اين مرد دريافتند كه وي محافظ يكي از مقامات سابق بوده و يك بار در سال ۸۳ به اتهام شروع به سرقت مسلحانه از داروخانه اي در خيابان دولت و حمل بدون مجوز اسلحه دستگير اما تبرئه شد.
آنچه در دادگاه گذشت
بنا بر اين گزارش، صبح ديروز كيارش در حالي مقابل ۵ قاضي شعبه ۷۱ دادگاه كيفري استان قرار گرفت كه اولياي دم با حضور در جايگاه درخواست قصاص نفس (اعدام) وي را كردند. كيارش پس از تفهيم اتهام ضمن رد اتهام قتل عمدي گفت: شب حادثه من تنها قصد نجات محمود را داشتم. آشنايي ما به ۴ سال پيش برمي گردد و من بارها با وي قرار ملاقات گذاشته بودم.
روز حادثه با وي به تپه هاي سعادت آباد رفتيم، اما در آنجا مهندس يك باره حالش خراب شد در حالي كه نفسش بالا نمي آمد.چون مي دانستم مشكل قلبي دارد مقدار اندكي مرفين كه به همراه داشتم به او تزريق كردم اما چون حالش خوب نشد وي را رها كردم.وي در پاسخ به سؤال قاضي مبني بر اين كه اگر تو محمود را به قتل نرساندي پس چرا او را در زير پل رها كردي اظهار داشت: من تمام تلاشم را براي نجات او انجام دادم، اما وقتي ديدم حال او خوب نشد سريعاً او را رها كردم و با اورژانس تماس گرفتم. بعد از اين كه به منزل رفتم با تغيير صدا چندين بار با منزل محمود تماس گرفتم تا ببينم او فوت كرده يا نه. خود اين مساله نشان دهنده  اين است كه من قصد كشتن او را نداشتم. علاوه بر اين هيچ انگيزه اي براي انجام اين كار نداشتم.بر پايه اين گزارش عصر روز گذشته قاضي عزيز محمدي و ۴ قاضي دادگاه حكم قصاص متهم را صادر كردند.

دستبرد سارقان خونسرد به صرافي هاي پاساژ
011106.jpg
عكس: جواد گلزار
گروه حوادث- سارقان ناشناس پس از ورود به يك پاساژ در خيابان فردوسي ، قفل در ورودي را عوض كرده و در سرقتي بي سابقه ، نزديك به ۱۶۰ ميليون تومان سكه طلا، دلار، يورو و پول نقد را به سرقت بردند.
به گزارش همشهري ،ساعت ۱۰ صبح جمعه ۲۰ مرداد زماني كه مالك مغازه صرافي در پاساژ كيهاني قصد ورود به داخل را داشت، متوجه شد قفل در ورودي عوض شده و او قادر نيست در را باز كند.
اين مرد آخرين كسي بود كه شب پيش از پاساژ خارج شده و در را قفل كرده بود. به همين خاطر به ماجرا مشكوك شد و با ديگر مغازه داران پاساژ تماس گرفت. دقايقي بعد مالكان هشت مغازه پاساژ مقابل در ورودي جمع شدند و وقتي فهميدند عوض كردن قفل كار هيچ كدام از آنها نبوده است ، آن را شكستند و از پله ها بالا رفتند. آنها وقتي پا به آخرين پله گذاشتند با در ورودي دوم كه قفل آن شكسته و تخريب شده بود مواجه شدند .
فضاي به هم ريخته مغازه ها ، قفلهاي شكسته ، درهاي تخريب شده و گاوصندوقهاي خالي براي لحظه اي همه آنها را شوكه كرد و همگي به طرف مغازه هاي خود دويدند.از ميان هشت مغازه پاساژ ،هفت مغازه مورد دستبرد سارقان قرار گرفته بود.در دو گاوصندوق با ميله هاي فلزي تخريب شده و همه وجوه نقد ، ارزهاي خارجي و طلاجات موجود در آنها به سرقت رفته بود. بقيه گاوصندوق ها نيز به راحتي باز شده و مورد دستبرد قرار گرفته بودند. در اين ميان، بيشترين آسيب به مغازه اي رسيده بود كه گاوصندوق آن حاوي ۵۰۰ سكه طلا و بيش از ۱۳ هزار دلار و يورو و ميليونها تومان چك مسافرتي بود. به گفته مالك اين مغازه ، او روز پنج شنبه ۵۰۰ سكه طلا از بانك خريداري كرده بود تا روز شنبه آنها را به مشتري خود تحويل دهد.به گفته مالك اين مغازه، ارزش اموال مسروقه از گاوصندوق او ۱۵۰ ميليون تومان بوده و از ديگر مغازه ها نيز در مجموع ۱۰ ميليون تومان پول نقد و ارز خارجي به سرقت رفته بود اما آنچه بيشتر جلب توجه مي كرد پيدا شدن ادوات مصرف مواد مخدر در پاساژ بود كه نشان مي داد سارقان با خيال راحت دست به اين سرقت زده اند.
از سوي ديگر، پيدا شدن ميله هاي آهني در كنار گاوصندوق ها حاكي از آن بود كه سارقان با اهرم قرار دادن اين ميله ها دست به تخريب در گاوصندوق ها زده اند.اين در حالي بود كه به گفته يكي از مغازه داران پاساژ، تخريب هر گاوصندوق با اين روش بيش از سه ساعت زمان مي برد و حركت دادن آنها نيز نياز به نيروي دو مرد قوي دارد. بنابراين سارقان بيش از دو نفر بوده اند.اين مرد كه بيش از ۳۰ سال در پاساژ مغازه دارد به خبرنگار همشهري گفت: سارقان از قبل با پاساژ آشنايي داشته اند. آنها مي دانستند كه اين پاساژ نگهبان ندارد و كليد در ورودي اول را نيز همراه خود داشته اند. اما به دليل اينكه در ورودي دوم داراي دو قفل بود مجبور به شكستن قفل ها شده اند. آنها با خيال راحت وارد پاساژ شده اند و ساعتها در حال باز كردن در گاوصندوقها بوده اند.
محمد تورنگ ، رئيس مركز اطلاع رساني نيروي انتظامي تهران بزرگ روز گذشته با بيان اينكه دليل سرقت از اين پاساژ نبود سيستم امنيتي ، دوربين مداربسته و نگهبان بوده است گفت اين پاساژ حتي كمترين تجهيزات امنيتي را نيز نداشت.
هم اكنون پرونده اين سرقت در كلانتري ۱۰۹ بهارستان در حال رسيدگي است و به گفته رئيس مركز اطلاع رساني پليس تهران بزرگ جستجوي گسترده اي را براي يافتن سرنخي از سارقان آغاز كرده است.

مرگ رئيس مركز حيات وحش شهرداري منطقه ۱۰
011121.jpg
حميد تاج بخش- مقتول بيگناه
گروه حوادث- رئيس مركز حيات وحش شهرداري منطقه ۱۰ بعد از چند روز كه در حالت كما به سر مي برد،جان باخت.
به گزارش همشهري، محمد تورنگ رئيس مركز اطلاع رساني پليس تهران بزرگ روز گذشته ضمن تاييد خبر فوت رييس مركز حيات وحش شهرداري منطقه ۱۰ تهران به همشهري گفت: «حميد تاج بخش ساعت ۹‎/۵۰دقيقه روز گذشته بعد از گذشت يك هفته از زمان وقوع حادثه در بيمارستان شريعتي جان سپرد. كارآگاهان جنايي تهران از همان روز حادثه با تحقيق از خانواده مجروح ضارب را مورد شناسايي دقيق قرار داده اند كه با سرنخ هاي به دست آمده به زودي دستگير خواهد شد.»
بر پايه اين گزارش، حميد تاج بخش روز پانزدهم مرداد سوار بر خودروي پژو خود با قرار قبلي كه با ضارب براي حل مشكل خود با وي گذاشته بود به خيابان اميرآباد شمالي رفت ولي احتمالاً پس از جر و بحث لفظي كه در داخل خودروي مقتول بين او و ضارب رخ داد، متهم به قتل با شليك سه گلوله وي را مجروح كرده و متواري شد. مقتول به بيمارستان شريعتي انتقال يافت ولي در تمام اين مدت، به رغم تلاش هاي پزشكي فراوان وي در حالت كما به سر برده و درنهايت، صبح ديروز جان سپرد.

جايزه بزرگ براي دستگيري متهم جنايت خانوادگي
011115.jpg
متهم فراري
گروه حوادث - با گذشت ۱۳۰ روز از جنايت فجيع قتل عام خانوادگي در «شهر قدس» شهريار، پليس استان تهران جايزه ويژه اي را براي اطلاعاتي كه به دستگيري عامل جنايت منتهي شود، تعيين كرد .
بنا به اين گزارش ماجراي اين جنايت وحشتناك كه در طي آن ۴ عضو يك خانواده با ضربات مرگبار پتك به قتل رسيده بودند ، عصر روز ۱۶ فروردين ماه هنگامي به پليس گزارش داده شد كه مردي به نام «ذبيح الله» با مراجعه به ماموران پليس از وقوع جنايتي هولناك در منزلش خبر داد. با حضور ماموران در محل جنايت مشخص شد كه همسر ، دختر و دو پسر جوان شاكي در رختخواب خانه به طرز فجيعي به قتل رسيده اند،با آغاز تحقيقات و با توجه به دست نوشته هايي كه بر روي ديوار وجود داشت كارآگاهان پليس دريافتند عامل جنايت عموي ۲۸ ساله  فرزندان خانواده به نام «علي» است كه شب قبل از حادثه بر سر اختلافات مالي با برادر زاده جوان خود به شدت درگير شده است .در ادامه بررسي ها مشخص شد علي از ۱۵ سال پيش با خانواده برادرش زندگي مي كرده ولي از مدتي قبل به خاطر سرمايه گذاري۲۰ ميليون توماني در زمينه گلدكوئيست با برادر زاده اش درگيري پيدا كرده و سرانجام به خاطر همين موضوع و با انگيزه انتقامجويي اعضاي خانواده برادرش را به قتل رسانده است .
به گفته سرهنگ اسماعيل هادئي، معاون آگاهي فرماندهي انتظامي استان تهران متهم در ديوار نوشته اي كه در ساعت ۷‎/۵۰ دقيقه صبح روز حادثه،به امضا رسيده بود نوشته بود : «دست شما به زنده ام نمي رسد؛ مگر اين كه جنازه ام را پيدا كنيد. خداحافظ زندگي با آرزوهاي سوخته».به گفته سرهنگ هادئي ماموران آگاهي شهريار، در جريان پيگيري هاي انجام شده، رد متهم را در شهرستان مشهد شناسايي كرده بودند اما با مراجعه به مكان مورد نظر متوجه شدند كه وي از آن محل نيز گريخته است.
جايزه بزرگ
سرهنگ هادئي با اشاره به با مجوز مقام قضايي براي انتشار تصوير متهم بدون پوشش چهره و با بيان اينكه پليس جايزه ويژه اي براي ارايه اطلاعاتي درباره متهم در نظر گرفته است از كساني كه از مخفيگاه متهم اطلاعي دارند خواست موضوع را به پليس اطلاع دهند .

پايان پرونده نوعروس با مراسم قسامه
011109.jpg
گروه حوادث- نوعروس زنداني كه يكي از جنجالي ترين پرونده هاي جنايي را به خود اختصاص داده است، صبح ديروز در حالي در شعبه ۱۱۵۹ مجتمع قضايي بعثت حضور يافت كه قرار شد با اجراي مراسم قسامه و سوگند۵۰ نفر بر بي گناهي وي، پس از ۶ سال آزاد شود.
به گزارش همشهري، در اين پرونده دختر ۲۷ ساله اي به نام مريم متهم است كه اوايل سال ،۷۸ مدت كوتاهي پس از عروسي، همسرش به نام علي را به قتل رسانده است. جسد مثله شده علي كه در سه نقطه از تهران كشف شد اين فرضيه را قوت بخشيد كه عامل جنايت تنها به انگيزه انتقامجويي دست به چنين جنايتي زده است. بنابراين از آنجايي كه همسر قرباني علي رغم ميل باطني اش با علي ازدواج كرده بود، تنها مظنون پرونده شناخته شد. اما مريم در طول ۶ سال هرگز به قتل همسرش اعتراف نكرد و با وجود اينكه سه بار از سوي دادگاه هاي مختلف جنايي به اعدام محكوم شد اما احكام صادره از سوي قضات ديوان عالي كشور نقض شد و وي براي آخرين بار مقابل قاضي محمد ياري -رئيس شعبه ۱۱۵۹ مجتمع قضايي بعثت قرار گرفت.
صبح ديروز قرار بود تا اولياي دم با حضور ۵۰ نفر در مراسم قسامه اين زن حضور يابند اما به خاطر عدم حضور آنها در دادگاه، اين جلسه به وقت ديگري موكول شد و اين بار قرار است تا اين نوعروس با آوردن ۵۰ نفر بر بي گناهي خود قسم ياد كند تا پس از ۶ سال آزاد شود.

عامل شوخي مرگبار بازداشت شد
گروه حوادث - كارآگاهان اداره دهم آگاهي تهران بزرگ با شناسايي عامل شوخي مرگبار كه در پي آن پسر جواني به قتل رسيده بود، متهم را در منزل يكي از بستگانش در شرق تهران دستگير كردند.
به گزارش همشهري، اواخر سال ،۸۴ خبر مرگ مشكوك جوان ۲۵ ساله اي به نام جعفر كه بعد از ۴۰ روز بستري بودن در بيمارستان جان سپرده بود به اطلاع كارآگاهان اداره دهم آگاهي تهران بزرگ رسيد.بررسي هاي پزشكي علت اصلي مرگ جعفر را شكستگي دو مهره گردن پسر جوان نشان مي داد. در مراحل اوليه تحقيق پليسي مشخص شد كه جعفر روز حادثه به مغازه يكي از دوستانش به نام مهدي رفته بود كه بعد از مجروحيت جعفر دوست وي نيز متواري شده است.مهدي به عنوان اولين مظنون به ارتكاب قتل جعفر تحت تعقيب پليس جنايي پايتخت قرار گرفت تا اين كه عصر روز جمعه، كارآگاهان جنايي موفق به شناسايي مخفيگاه وي در حوالي خيابان ابوذر شده و او را طي يك عمليات غافلگيرانه بازداشت كردند.
روز گذشته سرهنگ حسين خوئيني معاونت اداره آگاهي تهران بزرگ ضمن اعلام اين خبر درخصوص اعترافات اين متهم بعد از بازداشت گفت: مهدي در تحقيقات نخستين پليس به قتل دوستش اعتراف صريح كرده و درخصوص چگونگي وقوع اين حادثه گفت: روز حادثه جعفر براي ديدنم به مغازه آمد. ما بر سر يك موضوع شروع به شوخي با يكديگر كرديم. چند دقيقه اي از مزاح بين ما نگذشته بود كه من براي اين كه سربه سر جعفر گذاشته باشم با پايم دو لگد محكم به گردنش زدم كه موجب شكستگي مهره هاي گردن او شد. جعفر را به بيمارستان رساندم ولي بعد از ۴۰ روز مداوا جان سپرد. من قصد كشتن او را نداشتم و اكنون با گذشت چندين ماه از مرگ او هنوز داغدار هستم.

تكرار حادثه پارك شهر تهران در ساري
قايق تفريحي سوراخ ۳ دختر جوان را به كام مرگ كشاند
گروه حوادث- يك قايق تفريحي با ۱۲ سرنشين در آبندان «مهدشت» شهرستان ساري غرق شد كه در اين حادثه سه تن از سرنشينان آن در دم جان باختند.
به گزارش همشهري، عصر روز جمعه زماني كه اعضاي يك خانواده ۱۲ نفري در منطقه پنبه چوله تصميم گرفتند براي تفريح به كنار رودخانه بروند، هرگز تصور نمي كردند كه حادثه اي تلخ در انتظار آنها باشد.
اعضاي اين خانواده، پس از مدتي استراحت و تفريح تصميم گرفتند دقايقي را با قايق در داخل رودخانه بگذرانند؛ به همين خاطر از يك قايقران خواستند با قايقش آنها را به تفريح ببرد. اما هنوز دقايقي از سوار شدنشان نگذشته بود كه ناگهان قايق به طور كامل واژگون شد و هر ۱۲ سرنشين به داخل آبندان سقوط كردند.
در پي وقوع اين حادثه، به رغم حضور نيروهاي امدادي در محل، مالك قايق بلافاصله به همراه چند تن از افراد محلي وارد عمل شده و موفق شدند، ۹ تن از سرنشينان قايق را از داخل آبندان خارج كنند. اين در حالي بود كه سه تن از سرنشينان غرق شده و جان باختند. با گزارش وقوع حادثه به نيروهاي امدادي، بلافاصله امدادگران سازمان آتش نشاني ساري به همراه دو اكيپ غواصي و امدادگران هلال احمر شهرستان با تجهيزات امدادي در محل حاضر شده و عمليات جست وجو را آغاز كردند.
با آغاز عمليات امدادي پس از گذشت نزديك به ۳ ساعت از وقوع حادثه سرانجام جسد سه دختر جوان به نامهاي «مريم ــ م» ۲۰ ساله، «مهديه ــ الف» ۱۷ ساله و «فاطمه ــ ز» حدود ساعت ۲۱ شب گذشته از داخل آبندان بيرون كشيده شد.
بهزاد پورمحمد، رئيس ستاد حوادث و سوانح پيش بيني نشده استان مازندران درخصوص اين حادثه گفت: اين قايق از همان ابتدا سوراخ بوده و ۱۲ نفر را بدون در نظر گرفتن ظرفيت قايق سوار كرده و اين در حالي است كه تاكيدي از سوي مالك قايق مبني بر رعايت نكات ايمني صورت نگرفته بود. وي با بيان اين كه آبندان با ۱۵۰ هكتار وسعت، حدود ۸ متر ارتفاع دارد، اضافه كرد: اجساد اين سه دختر جوان نيز به دليل وجود لجن هاي حدود يك متر از محل حادثه حركت كرده و در فاصله دورتري قرار گرفته بود، به همين دليل عمليات امدادرساني حدود سه ساعت به طول انجاميد.

كشف ۴۰ ميليون چك مسروقه در بانك
گروه حوادث - پليس مردي را كه با ۸۰ فقره  چك مسافرتي مسروقه به يكي از شعب بانك مراجعه كرده بود دستگير كرد.
به گزارش همشهري، صبح روز گذشته با حضور مشكوك مردي در يكي از شعب بانك ملي تيمي از مأموران پليس در محل حاضر شده و اقدام به بازداشت وي كردند.محمد تورنگ رئيس مركز اطلاع رساني پليس تهران بزرگ در توضيح اين خبر به همشهري گفت: در اولين ساعات شروع به كار بانك اين متهم با همراه داشتن ۸۰ فقره چك مسافرتي پانصد هزار توماني وارد بانك شد. كارمندان بانك با مركز فوريت هاي پليس ۱۱۰ تماس گرفتند. مأموران پليس بعد از اطلاع از موضوع خود را به محل رسانده و پس از بازداشت مرد، وي را تحت بازجويي قرار دادند. تورنگ در ادامه افزود: متهم اعتراف كرد كه عصر روز جمعه در ميدان ارگ كيف دستي مردي را زورگيري كرده كه بعد از بررسي محتواي داخلي كيف ۸۰ فقره تراول چك را يافته و براي نقد كردن آن به بانك مراجعه كرد كه بازداشت شد. بر پايه اين گزارش، تاكنون مردي كه جعفر مدعي است كيف دستي او را با ۸۰ فقره تراول چك پانصد هزار توماني زورگيري كرده است شناسايي نشده و تحقيقات از اين متهم براي فاش شدن حقيقت ماجرا و يا ارتكاب جرايم ديگر از سوي وي در پليس آگاهي تهران ادامه خواهد يافت.

حوادث
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
بين الملل
فرهنگ و آموزش
سياسي
شهر تماشا
سلامت
شهري
ورزش
يادداشت
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  فرهنگ و آموزش   |   سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   شهري   |   ورزش   |   يادداشت   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |