يكشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۴۰۵۸ - Aug 13, 2006
ايران و سوريه چهارشنبه در تهران تيم ملي بدون بازيكنان حاضر در تيمهاي خارجي
تيم ملي با بازيكنان داخلي هم برتر از سوريه است
011097.jpg
گروه ورزشي-جهانگير كوثري: تيم ملي در آرامشي نسبي خود را براي ديدار با سوريه مهيا مي سازد.
همه چيز ظاهراً رو به  راه  است تا تيم ملي با مربي وطني بتواند در اولين آزمون نه چندان سخت به سلامت عبور كند و به بازي با كره جنوبي برسد. پس از بازي با سوريه تيم ملي هفده روز فرصت دارد تا در سئول به مصاف قويترين تيم قاره آسيا برود. كره در بازي اول خود در دمشق با دو گل بر سوريه غلبه كرده است و سوريه نيز در تايپه با چهار گل بر تايوان پيروز شده است.
تيم ايران در شرايطي به مصاف سوريه مي رود كه دوران تغيير و تحولات را پشت سر مي گذارد. تعدادي از بازيكنان كنار گذاشته شده اند و لژيونرها نيز يا رغبتي براي حضور نشان نمي دهند يا درگير مسائل باشگاه خود هستند و تني چند نيز ظاهراً آسيب ديده اند. آندرانيك تيموريان هنوز با بولتون در كش و قوس عضويت است و در اين شرايط قادر نيست خود را به بازي با سوريه برساند. رحمان رضايي نيز چنين وضعيتي دارد. علي كريمي آسيب ديده است و وحيد هاشميان همچون كريمي عنوان كرده است كه پايش دچار صدمه شديد شده است. اگر مهدوي كيا و نكونام نيز نرسند كه البته نكونام هميشه علاقه خود را براي حضور در تيم ملي خالصانه نشان داده است، اما مهدوي كيا با باشگاه خود بايد كنار بيايد تا به جمع ملي پوشان اضافه شود. به نظر مي رسد كادر فني تيم ملي روي نفرات حاضر بيشتر حساب باز كرده اند و احتمالاً هم تيم خود را با همان نفراتي كه با امارات بازي كردند خواهند بست. عقل سليم هم حكم مي كند كه روي نفرات موجود و پتانسيل فعلي حساب باز كنند و دل به آمدن و نيامدن لژيونرها نبندند. تيم ملي در مقابل امارات نشانه هاي خوبي از نفرات موجود داد. تحت هر شرايطي فوتبال ما با هر نفر و تيمي از سوريه سرتر است و اين بازي جاي نگراني ندارد و بايد به بازي با كره جنوبي فكر كرد. شرايط سوريه بهتر از ما نيست؛ تغييرات در كادر فني سوريه، آسيب ديدگي مهره هاي اصلي و آشفتگي دروني كه از نظر روحي آنها را از پاي انداخته است. فوتبال ايران در شرايط فعلي فاصله زيادي با سوريه دارد. نوع فوتبال ما از نظر نمودار جهاني بسيار جلوتر از سوريه است. در روز چهارشنبه از تمام اين فاكتورها بايد بهره بگيريم. تفاوت ها زياد نيست، فاصله طالب لو و ميرزاپور بسيار اندك است و به تعريف عده اي طالب لو جلوتر از ميرزاپور هم قرار دارد. امير حسين صادقي از رضايي چيزي كم ندارد و فكري به مراتب قوي تر از دفاعهاي مياني ما در جام جهاني است. شما زماني كه در خط مياني مبعلي را داري نگران نبود مهدوي كيا نبايد باشي و كاظمي هم خود يك نكونام كاركشته است. زوج خط حمله ما در ليگ بازيهاي خوبي به نمايش گذاشتند. رضا عنايتي يك گلزن تمام عيار است و اكبرپور نيز با هاشميان جور است. نگران نباشيد با اين جمع مستعد تيم ما به راحتي از سد سوريه مي گذرد، اما بايد به بازي با كره بيشتر توجه نمود.

خبرهاي فوتبال ايران
ايران - سوريه در ساعت ۱۸
گروه ورزشي - تيم هاي ملي ايران و سوريه روز چهارشنبه هفته جاري رأس ساعت ۱۸ در ورزشگاه آزادي به ميدان مي روند.
فدراسيون فوتبال روز گذشته زمان برگزاري اين ديدار را اعلام كرد. ديدارهاي بعدي تيم ملي كشورمان طي روزهاي يازدهم شهريور مقابل كره جنوبي در سئول و ۱۵ شهريورماه با سوريه در دمشق خواهد بود.
دستيار خارجي استقلال
معرفي مي شود

تيم فوتبال استقلال تهران از ۲۷ مردادماه براي برپايي يك اردوي تداركاتي عازم تركيه خواهد شد.
استقلال قهرمان فصل گذشته ليگ برتر براي كسب آمادگي بيشتر در رقابت هاي فصل جديد و حضور در ليگ قهرمانان آسيا اين برنامه را براي خود تدوين كرده است.
قرار است، در اردوي تركيه وضعيت دستيار خارجي صمد مرفاوي نيز مورد بررسي قرار گيرد و از بين نفرات واجد شرايط يكي انتخاب شود.
شن سا همچنان در صدر
ليگ فوتسال

در پايان هفته هشتم ليگ فوتسال تيم شن سا ساوه با پيروزي پنج بر دو مقابل علم و ادب مشهد با ۲۲ امتياز همچنان در صدر جدول باقي ماند. در ساير بازي هاي اين هفته، استقلال مقابل صدرا شيراز به تساوي يك بر يك رسيد، تام ايران خودرو هفت بر سه از سد راه آهن تهران گذشت و راه ساري نيز در يك بازي پرگل شش بر پنج از سد فجر قائم گلوگاه گذشت. راه ساري با اين پيروزي با ۱۸ امتياز در مكان دوم قرار گرفت.

تبريك رئيس كنفدراسيون واليبال آسيا به داورزني
011103.jpg
011100.jpg
گروه ورزشي- در پي انتخاب محمدرضا داورزني به عنوان سرپرست فدراسيون واليبال، «ژي هونگ وي» رئيس چيني كنفدراسيون واليبال آسيا پيام تبريكي براي او فرستاد.
در پيام ژي هونگ وي آمده است: اطمينان دارم اين افتخار تنها به واسطه شايستگي نصيب شما شده است. اين موفقيت جديد مسئوليت بزرگتري را برگردن شما خواهد گذاشت. صميمانه اميدوارم كه در جهت دستيابي به نتايجي مطلوب در وظايف جديدي كه از سوي FIVB و AVC بر عهده شما گذاشته است با موفقيت عمل نماييد.
۲۰۰۹ پايان عضويت يزداني خرم

كنفدراسيون واليبال آسيا با ارسال نمابري اعلام داشت: با وجود كناره گيري يزداني خرم از واليبال، وي تا پايان سال ۲۰۰۹ ميلادي همچنان عضو هيأت رئيسه اين كنفدراسيون باقي خواهد ماند. يزداني يكي از قديمي ترين ا عضاي هيأت رئيسه AVC محسوب مي شود كه هم در دوران مسئوليت «ماتسودايرا» و هم در دوره رياست «ژي هونگ وي» از موقعيت خوبي در كنفدراسيون آسيا برخوردار بود.

اسامي مسافران كشتي فرنگي براي سفر به لهستان
گروه ورزشي-از سوي محمدبنا سرمربي تيم ملي كشتي فرنگي بزرگسالان، كشتي گيران اعزامي به مسابقات جام پيتلاسينسكي لهستان معرفي شدند. نمايندگان كشورمان در مسابقات ياد شده به شرح زير انتخاب شده اند:
در وزن ۵۵ كيلوگرم: حميد سوريان، حميد بني تميم، ياسين بهرامي - ۶۰ كيلوگرم: حميد باوفا - ۶۶ كيلوگرم: علي محمدي و مهدي توكلي- ۷۴ كيلوگرم: طالب نعمت پور، مهدي محمدي - ۸۴ كيلوگرم: قاسم رضايي و سامان طهماسبي - ۹۶ كيلوگرم: رضا زيد وند، رضا فردي زاده و مسعود  هاشم زاده - ۱۲۰ كيلوگرم: علي رضا قريبي۱۴ نماينده ايران در كشتي فرنگي روز دوم شهريور ماه سال جاري به مسابقات جام پيتلاسينسكي در كشور لهستان اعزام خواهند شد.

با كسب ۱۰ مدال طلا
نوپهلوانان كشتي ايران، قهرمان آسيا شدند
011088.jpg
گروه ورزشي- محمدرضا منصوريان: ششمين دوره پيكارهاي كشتي آزاد و فرنگي نوجوانان آسيا روز گذشته در شهر بانكوك تايلند به پايان رسيد و نوپهلوانان اعزامي كشورمان در هر دو رشته به مقام قهرماني رسيدند.
در پايان اين رقابت ها در كشتي فرنگي تيم نوجوانان ايران با كسب ۵ مدال طلا، ۲ نقره و ۳ برنز صاحب رتبه اولي آسيا شد و تيم هاي قرقيزستان و قزاقستان به ترتيب دوم و سوم شدند. در كشتي آزاد نيز تيم نوجوانان ما با ۵ مدال طلا، يك نقره و ۲ برنز بر سكوي اول قرار گرفت و تيم هاي قزاقستان و ازبكستان در رده هاي بعدي ايستادند.
اين درحالي است كه تيم هاي نوجوانان ايران سال گذشته در مسابقه هاي آسيايي ژاپن به مقام نايب قهرماني دست يافته بودند. در آخرين روز اين مسابقه ها در كشتي فرنگي و در وزن ۵۸ كيلوگرم مهدي كريمي در فينال حريف كره اي خود را شكست داد و طلا گرفت. در اوزان ۶۹ و ۷۶ كيلوگرم هم دو كشتي گير ما عليرضا حيدري اصل و روح الله حسين زاده در فينال مغلوب حريفان خود شدند و به مدال نقره قناعت كردند. اين درحالي است كه در فينال وزن ۱۰۰ كيلوگرم نيز بشير باباجان زاده درپي پيروزي برابر حريف قرقيزستاني خود مدال طلاي اين وزن را صاحب شد.
در كشتي آزاد منوچهر تورانداز در وزن ۷۶ كيلوگرم در ديدار فينال حريف هندي خود را مغلوب كرده و طلا گرفت و عرفان اميري نيز در وزن ۸۵ كيلوگرم توانست با غلبه بر ديگر كشتي گير هندي قهرمان اين وزن شود.
در وزن ۱۰۰ كيلوگرم كشتي آزاد هم محسن يزديان در كشتي فينال اجازه خودنمايي به كشتي گير هندي نداد و با پيروزي مقابل وي، مدال طلاي اين وزن را به گردن انداخت. اين در حالي است كه حاصل تلاش كشتي گيران نوپهلوان ما در دومين روز پيكارهاي كشتي آزاد و فرنگي نوجوانان آسيا در شهر بانكوك تايلند كسب ۴ مدال طلا و ۲ برنز بود.

ستاد خيرين ورزشي ساز در كشور تشكيل مي شود
گروه ورزشي- با موافقت شوراي معاونين سازمان تربيت بدني، ستاد خيرين ورزشي ساز در سطح كشور تشكيل خواهد شد.
در نشستي كه با حضور رئيس سازمان تربيت  بدني برگزار شد،  حسام معاون سازمان و رئيس مركز توسعه ورزش هاي همگاني و تفريحي، مأمور راه اندازي اين ستاد شد.
در اين جلسه همچنين مصوب شد كه باشگاه هايي كه از اعتبارات دولتي استفاده مي كنند، موظفند در مسابقات خارجي تعدادي از ورزشكاران ورزش باستاني را نيز با خود اعزام كنند تا بستر اين ورزش اصيل ايراني در خارج از كشور فراهم شود.

مدال نقره ايران در مسابقات تكواندوي چين
گروه ورزشي - تيم تكواندوي دانشگاه آزاد اسلامي كه به نمايندگي از كشورمان در رقابت هاي بين المللي چين شركت كرده است، در پيكارهاي ۸۰- كيلوگرم صاحب مدال نقره شد. در اين وزن وحيد عبداللهي ملي پوش كشورمان با برتري مقابل حريفاني از ويتنام، لهستان و اردن در فينال برابر نماينده ايتاليا مغلوب شد و به مدال نقره بسنده كرد. در اين مسابقات ۲۴ تيم از ۱۴ كشور حضور دارند. امروز طبق برنامه حسن شكري و حسن بقابوستاني روي شياپچانگ مي روند.

شانس كسب مدال براي كاراته بانوان ايران در دوحه
گروه ورزشي - مريم رضايي: در حالي كه هنوز فدراسيون جهاني كاراته نظر خود را درباره پوشش سه ورزشكار زن ايراني براي حضور در بازي هاي دوحه اعلام نكرده است، اما نايب رئيس فدراسيون كاراته كشورمان بر اين عقيده است كه تيم بانوان ايران شانس كسب مدال را دارند.
شاه محمدي مي گويد: در سفر ۱۵ روزه به ماكائو، ورزشكاران زن ايراني توانستند شايستگي خود را نشان دهند و با اطلاعاتي كه از حريفان در بازيهاي ۲۰۰۶ دوحه داريم، شانس مدال براي بانوان ايران در رشته كاراته زياد است. وي گفت: با رايزنيهاي انجام شده از سوي فدراسيون و پيگيريهاي رئيس سازمان تربيت بدني نااميد از حضور اعضاي تيم در سه وزن ۵۳ ، ۶۰ و ۶۰+ به اين بازيها نيستيم.

خبرهاي خارجي فوتبال
پانصدمين حضور اوليور كان در بوند سليگا
011091.jpg
گروه ورزشي- مريم دري  منش:اوليوركان دروازه بان با تجربه بايرن مونيخ در اولين مسابقه اين فصل بوند سليگا با پيراهن بايرن مقابل دورتموند قرار گرفت.
وي كه براي پانصدمين مرتبه در يك ديدار از بوند سليگا حاضر مي شد توسط رومنيگه، رئيس هيأت مديره بايرن و هاكمان، رئيس ليگ فوتبال آلمان تقدير شد. اين در حالي است كه كارل هاينس كوربل با ۶۰۲ بازي باشگاهي ركورددار بازي در بوند سليگاست.
تمديد قرارداد سيلوستره و پارك جي سونگ
ميكائيل سيلوستره مدافع فرانسوي منچستر يونايتد كه از سال ۱۹۹۹ در اين تيم بازي مي كند و پارك جي سونگ كره اي كه در سال ۲۰۰۵ به اين تيم پيوست، روز جمعه گذشته قراردادشان را با يونايتد تمديد كردند. قرارداد سيلوستره تا سال ۲۰۰۹ و سونگ تا سال ۲۰۱۰ تمديد شد. الكس فرگوسن با تمجيد از اين دو بازيكن از تمديد قرارداد آن دو اظهار خوشنودي كرد.
برنامه هاي مك كلارن بدون بكهام
011094.jpg
استيو مك كلارن سرمربي جديد تيم ملي انگليس، تنها چند روز پس از تصدي اين پست همه را شگفت زده كرد. وي در اعلام اسامي بازيكنان براي ديدار دوستانه چهارشنبه مقابل يونان در منچستر، نامي از ديويد بكهام نبرده است. بكهام حتي در برنامه هاي آتي اين سرمربي نيز جايي در تيم ملي ندارد. مك كلارن كه پس از جام جهاني جايگزين اريكسون سوئدي شده است گفت: «شروع تازه اي است. هر بازيكن از صفر شروع مي كند، براي همين هم تصميم گرفتم كه بكهام را دعوت نكنم.» بدين ترتيب دوره بازيگري بكهام پس از ۹۴ بازي ملي در تيم ملي انگليس به پايان رسيد.

ليگ ششم قرعه كشي شد
استقلال با ذوب آهن در هفته اول
گروه ورزشي - ششمين دوره رقابت هاي ليگ برتر ايران روز گذشته قرعه كشي شد كه طي آن استقلال قهرمان فصل قبل، در تهران به مصاف ذوب آهن مي رود.
اين رقابت ها از روز ۱۸ شهريور ماه امسال آغاز مي شود. طبق اين قرعه كشي تيم هاي استقلال و پرسپوليس در هفته هشتم اين بازي ها به مصاف هم مي روند.
در ساير بازي هاي هفته نخست راه آهن با برق شيراز، ابومسلم با پرسپوليس، پاس با مس كرمان، سايپا با فجر سپاسي، سپاهان با ملوان، فولاد با پيكان و استقلال اهواز با صباباتري ديدار مي كنند.

ليگ برتر با نام خليج فارس برگزار مي شود
گروه ورزشي- بنابه پيشنهاد فدراسيون فوتبال و تأييد رئيس سازمان تربيت بدني و كيومرث هاشمي نام ليگ برتر به خليج فارس تغيير پيدا كرد. ليگ برتر حرفه اي فوتبال ايران كه نمايندگان استان هاي مختلف كشور را دربرمي گيرد، از اين دوره با نام خليج فارس برگزار مي شود. نام پرمعنايي كه مي تواند در فوتبال ما به عنوان يك الگوي ايراني در جامعه ورزش ما مطرح باشد.

ورزش
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
حوادث
بين الملل
فرهنگ و آموزش
سياسي
شهر تماشا
سلامت
شهري
يادداشت
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  فرهنگ و آموزش   |   سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   شهري   |   ورزش   |   يادداشت   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |