دوشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۴۰۵۹ - Aug 14, 2006
با وجود افزايش قيمت بليت در دو ماه گذشته
تماشاگران سينما افزايش يافتند
ميزان تاثير افزايش بهاي بليت برفروش سينماها (اعداد به هزار است)
011217.jpg
ايسنا: نتيجه مطالعات و بررسي هاي دقيق در دو مقطع مشابه (يك ماه قبل و بعد از شناور شدن بليت سينماها) ، نشانگر افزايش شمار بينندگان آثار سينمايي در سالن هاي پايتخت است.
اين مطالعه يك ماه قبل از افزايش قيمت بليت (از هفتم خرداد ماه  ۱۳۸۵) تا يك ماه بعد از افزايش قيمت بليت (تا ششم مرداد ماه) را در بر مـــي گيرد. اما پيش از بيان دقيق جزئيات اعلام دو نكته ضروري به نظر مي رسد.
اول اينكه در دو مدت مشابه اعلام شد، هشت فيلم ايراني و چهار اثر سينمايي خارجي بر پرده سينماهاي پايتخت در حال اكران بوده است. نكته ديگر اينكه افزايش قيمت بليت سينماها عموماً مشمول سينماهايي با درجه ممتاز بوده است.
در اين بررسي فروش فيلم هاي آتش بس ، سوغات فرنگ، چند مي گيري گريه كني، به آهستگي، انتخاب، باغ هاي كندلوس، ازدواج به سبك ايراني، يك تكه نان، شغال و فيلم هاي خارجي شامل آثار تاجر ونيزي، تانگي، ناپولا، يورش به زندگي، در مقطع اول مورد مطالعه آثار اكران شده از هفتم خرداد ماه تا ششم تيرماه  ۸۵ (قبل از افزايش قيمت بليت) بررسي شده است و در مقطع دوم مورد مطالعه فيلم هاي روي پرده از هفتم تيرماه تا ششم مرداد ماه آتش بس، سوغات فرنگ، چند مي گيري گريه كني، به آهستگي، انتخاب، باغ هاي كندلوس، ازدواج به سبك ايراني، يك تكه نان، شغال، شام عروسي، زن بدلي، طبل بزرگ زير پاي چپ و فيلم هاي خارجي شامل عناوين تاجر ونيزي، تانگي، ناپولا، يورش به زندگي، دره گرگها و پنهان مي باشند.
شمار بينندگان در مقطع اول (قبل از افزايش قيمت بليت) شامل  ۵۵۹‎/۸۰۴ نفر و در مقطع دوم شامل  ۹۷۰‎/۰۵۲‎/۱ نفر بوده است كه درصد تغيير رشدي در حدود  ۹‎/۳۰ + را اعلام مي كند.
فروش سينماهاي پايتخت نيز نشانگر درصدي تغييري در حدود  ۵‎/۴۷ + مي باشد كه اين افزايش نيز با توجه به فروش در مقطع اول  ۰۶۷‎/۶۰۴‎/۶ (واحد هزار ريال) و در مقطع دوم (بعد از افزايش قيمت )  ۰۳۱‎/۷۴۱‎/۹ به ثبت رسيده  است.
همچنين مطالعه و تطبيق دو مقطع زماني ياد شده نشانگر افزايش فروش  ۲‎/۴۴ درصدي فرهنگسراها از  ۰۰۶‎/۳۵۰ به  ۶۲۹‎/۵۰۴ (هر واحد هزار ريال است) مي باشد.
همانگونه كه بررسي تطبيقي فوق نشان مي دهد،  افزايش نسبي قيمت بليت ورودي سالن سينماها نه تنها موجب كاهش تعداد تماشاگران از گردونه ديدن آثار سينمايي نشده كه حدود سي و يك درصد موجب افزايش در تعداد تماشاگر و چهل و هفت درصد در ميزان فروش، شده است.
بي ترديد چنين رويكردي از سوي تماشاگران در صورتي مي تواند تداوم داشته باشد كه شيوه اداره مديريت سالن ها، كيفيت سالن  نمايش، ايمني، كيفيت نمايش تصوير و صدا، رفاه و خدمات جنبي همچنان ارتقا يابد.

اخباري از خوانندگان پاپ ايران
011265.jpg
011202.jpg
011205.jpg
محمد اصفهاني: محمد اصفهاني خواننده موسيقي پاپ چندي پيش از برگزاري دوازده كنسرت در كشورهاي آمريكايي و اروپايي در تابستان امسال خبر داد. تمامي اين كنسرت ها توسط نوازندگان خارجي همراهي خواهند شد .
آمريكا ، كانادا و ده كشور اروپايي مكان هاي برگزاري اين كنسرت ها در تابستان سال جاري خواهند بود. وي در حال حاضر مشغول آماده سازي نوارهاي ويدئويي كنسرت هاي تهران و اصفهان است كه به زودي آنها را منتشر مي كند.
عليرضا عصار : از چندي قبل قرار بود، آلبوم جديد عليرضا عصار با آهنگسازي شهداد روحاني منتشر شود و برهمين اساس به تازگي عصار با شهداد روحاني ضبط آلبوم تازه اش را شروع كرده است. عصار از خوانندگان موسيقي پاپ است كه از اولين سال فعاليت حرفه اي، هرسال يك آلبوم موسيقي به بازار فرستاده است. سال 84 اولين سالي بود كه اين اتفاق نيفتاد. قرار بود ششمين آلبوم موسيقي او شهريور ماه سال گذشته به بازار بيايد، اما به دلايلي از انتشار آلبوم منصرف شد و هم اكنون در نظر دارد،آلبوم تازه اي را منتشر كند.
قاسم افشار: همچنين قاسم افشار خواننده موسيقي پاپ نيز قرار بود جديدترين آلبوم خود را در تابستان سال جاري عرضه كند، اما به دليل بروز برخي از مشكلات ارايه اين اثر به زمان ديگري موكول خواهد شد. به گفته  افشار، اين آلبوم در قياس با آثار گذشته اين خواننده كاملا متفاوت است و از 9 ترانه تشكيل شده و علاوه بر اين او به بازخواني برخي از آثاري كه در گذشته خوانده است در اين آلبوم مي پردازد. افشار اگر شرايط اجراي كنسرت فراهم شود، در سال جاري به اجراي برنامه خواهد پرداخت.
حسين زمان: آلبوم قصه نگفته به خوانندگي حسين زمان قرار بوده سال گذشته به بازار موسيقي عرضه شود. اين آلبوم شامل 8 قطعه به نام هاي ايران ايران ، قصه نگفته ، هراس ، كودك فردا ، هبوط ، از توخوندن ، دريا و عسل مي باشد كه آهنگسازي اين قطعات بر عهده چراغعلي بوده كه برخي تنظيمات توسط محمدرضا عقيلي ومهدي فردي صورت گرفته است. قطعه ايران ايران در اين آلبوم، يكي از قديمي ترين قطعاتي است كه در گذشته توسط خوانندگان ديگري خوانده شده است كه در آلبوم قصه نگفته با تنظيم دوباره به چشم مي خورد.
آريان و بنيامين : همچنين گفته مي شود، بنيامين به همراه گروه آريان تا چند روز ديگر به خارج از كشور خواهد رفت تا براي برپايي كنسرت هاي تابستاني خود در خارج از مرز ها اقدام كنند. اولين كنسرت آنها در روز 10شهريور و به مدت يك هفته در سوئد خواهد بود.

تازه ترين فيلم گيبسن توزيع كننده پيدا كرد
گروه ادب و هنر- آپوكاليپتو تازه ترين ساخته سينمايي مل گيبسن توسط كمپاني والت ديزني توزيع مي شود. فيلم گيبسن در شرايطي توسط اين كمپاني بزرگ فيلمسازي پخش مي شود كه هنوز بحث هاي مربوط به اظهارات ضد صهيونيستي اين بازيگر ادامه دارد.
گزارشگر بي بي سي مي گويد: مسئولين كمپاني ديزني به اين دليل سريعاً خبر فوق را پخش كردند كه برخي شايعات رسانه اي حكايت از اختلاف و دوري از كمپاني ديزني و گيبسن مي كنند. سخنگوي ديزني گفت: اقدام اخير كمپاني نشان مي دهد كه اختلاف و فاصله اي بين ما و اين هنرمند سرشناس وجود ندارد.
هفته قبل برخي رسانه ها مدعي شدند كمپاني ديزني تصميم گرفته كه امتياز پخش آپولكاليپتو را – بعد از صحبت ضدصهيونيستي گيبسن- به يك شركت فيلمسازي ديگر واگذار كند. سخنگوي ديزني اين شايعات را غيرواقعي ارزيابي كرد.
آپوكاليپتو يك درام تاريخي دلهره آور است كه يك قصه قديمي را تعريف مي كند. فيلم از نگاه يكي از مردان يك قبيله روايت مي شود و زبان آن مربوط به زبان دوران باستان  است. اين فيلم هم مثل مصائب مسيح با زيرنويس انگليسي روي پرده سينماها مي رود. نه تنها مل گيبسن در فيلم جديدش بازي ندارد، بلكه كل بازيگران آن افراد بومي و غيرحرفه اي هستند.

ضبط سمفوني امام  (ره) در اوكراين يا چك
سوئيت سمفوني امام خميني (ره) در چهار قسمت در حال نگارش است و تا پايان آبان ماه كار ضبط آن در اوكراين يا چك انجام خواهد شد. اين سمفوني در چهار قسمت از ابتداي زندگي امام خميني (ره) شروع مي شود و تا رحلت امام (ره) ادامه دارد. قسمت اول به نام هبوط به تولد امام (ره) و به جريانات سياسي آن زمان اشاره دارد، قسمت دوم به نام اوج، به مبارزات ايشان در انقلاب و چگونگي شكل گيري پيروزي انقلاب اسلامي مي پردازد و قسمت سوم به نام قيام به فرمان جنگ تحميلي و هشت سال دفاع مقدس به رهبري امام(ره) خواهد پرداخت. در قسمت چهارم به نام عروج نيز به سال هاي آخر زندگي امام(ره) پرداخته مي شود.

رضا قيصريه: شايد بايد مديون كتاب هاي عامه پسند باشيم
011271.jpg
گروه ادب و هنر- رضا قيصريه، نويسنده و مترجم كهنسال ايراني كه با رمان كافه نادري كمي دير به شهرت رسيد، درباره ادبيات عامه پسند مي گويد: نقد ادبي ما هنوز نتوانسته است تعريف حداقلي از ادبيات عامه پسند، مردمي، بازاري و مبتذل ارائه كند، در حالي كه بين اين گونه ها تفاوت هاي عمده اي وجود دارد. تازه، شايد هم بايد مديون كتاب هاي عامه پسند باشيم كه بازار كتاب را رونق مي دهند و حتي توليد خواننده مي كنند.
قيصريه كه در رمان پرخواننده كافه نادري به ادبيات مردمي نزديك شد و توانست به خوبي از عهده پيوند ادبيات عامه پسند و جدي برآيد، به خبرگزاري دانشجويان ايران مي گويد: در غرب، ادبيات مردمي در جنبش هاي رمانتيسم سده نوزدهم ريشه دارد كه هدف آن فراگير كردن ادبيات در ميان مردم بود، براي شناخت بيشتر از گذشته تاريخي كشورشان. بنابراين رويدادهاي تاريخي در اين گونه رمان هاي مردمي كه رمان هاي تاريخي هم نام گرفته اند، نقش عمده اي دارد. مثل هوگو، دوما، ديكنز و حتي استندال.قيصريه اما رمان عامه پسند را پديده جامعه مردن قرن بيستمي مي داند و آن را تداوم نوعي رمانتيسم در جامعه صنعتي پيشرفته معرفي مي كند؛ رمان هايي نظير آثار پليسي و عاشقانه با توليد انبوه كه داراي ارزش هاي ادبي متفاوتند. او از نحوه برخورد نقد ادبي ايران با اين گونه آثار نيز انتقاد كرده و مي گويد: از بستر تاريخي، اصولاً نقد ادبي ما توانايي چنداني در بررسي و برخورد با اين نوع ادبيات از خود نشان نداده است، اما عامل ديگر را بايد شمارگان اندك و محدود كتابخوان دانست كه طيف آن چنان گسترده اي را دربرنمي گيرد تا بتوان از توليد انبوه كتاب صحبت كرد. در نتيجه اين جور تقسيم بندي ها چيزي جز تقليد صورت از كشورهايي كه در آنها اين تفاوت ها مصداق عيني دارد، نيست.

اخبار كوتاه
مراسم نهمين سالروز درگذشت بيژن نجدي
مراسم نهمين سالروز درگذشت بيژن نجدي بر سر مزارش برگزار مي شود. چهارم شهريورماه علاقه مندان اين شاعر و داستان نويس به شيخان بر لاهيجان مي روند و ياد او را گرامي  مي دارند. در اين مراسم كه دانشجويان او نيز حضور خواهند داشت، شعر و خاطره و پخش صداي خود نجدي از برنامه هاست. او به وصيت خود در اين مكان كه مدفن شيخ زاهد گيلاني است، به خاك سپرده شده است.
خطي تا آسمان خوشنويسي
جشنواره خوشنويسي خطي تا آسمان همزمان با سال پيامبر اعظم(ص) از هشتم تا هجدهم شهريورماه در استان تهران برگزار مي شود. اين جشنواره با موضوع هاي نبي مكرم اسلام(ص)، اعياد شعبانيه و ديني- آييني و مذهبي(آزاد) ويژه گروه سني 14 تا 35 سال برپا خواهد شد.مهلت ارسال آثار تا پايان مردادماه جاري تعيين شده و شماره  تلفن هاي 4222600 يا 4364350-0229 براي دريافت اطلاعات بيشتر اعلام شده است.
مشرق خيال موزه  هنرهاي معاصر
نمايشگاه مشرق خيال با موضوع هنر قدسي و مروري بر آثار بزرگان هنرهاي تجسمي و جديدترين آثار هنرمندان معاصر فردا در موزه هنرهاي معاصر افتتاح مي شود. اين نمايشگاه ساعت 30/16 فردا در موزه هنرهاي معاصر تهران گشايش مي يابد و بازديد از آن از روز 25 مردادماه آزاد است.
كارگاه آب و رنگ در فرهنگسراي تهران
فرهنگسراي تهران وابسته به منطقه 22 سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران در راستاي جشنواره تابستانه خود كارگاه آب و رنگ را برگزار مي كند.
اين كارگاه ويژه گروه سني كودك و نوجوان روزهاي يكشنبه هر هفته ساعت 18 تا 30/19 زير نظر مربيان مجرب برگزار مي شود.
طنين موسيقي قشقايي در فرهنگسراي هنر
گروه موسيقي حاوا به سرپرستي پروين بهمني 2و۳ شهريورماه در فرهنگسراي هنر به اجراي موسيقي قشقايي مي پردازد.در اين برنامه گروه موسيقي حاوا در دو بخش به اجراي برنامه مي پردازند كه در بخش نخست قطعاتي چون هلهله، اويان، خسرو، لالايي، كوچ عيوض، درنالار و مارالاباخ را در دستگاه شور و در بخش دوم قطعات همچون آواز گرايلي، عاشق گلدي، آوازبيستون و نمچي نمچي را در دستگاه بيات اصفهان اجرا خواهند كرد.
جشنواره  فرهنگي - هنري طليعه ظهور
جشنواره فرهنگي - هنري طليعه ظهور با موضوع امام عصر (عج) در قم برگزار مي شود. رشته هاي شركت كننده در اين جشنواره شعر، داستان، فيلم كوتاه، نمايشنامه و نامه اي به امام زمان (عج) را شامل مي شوند. زمان برگزاري مراسم يادشده از 11 شهريور به مدت 10 روز در مجتمع فرهنگي امام خميني (ره) است.

رئيس كيميايي كليد خورد
گروه ادب و هنر - رئيس فيلم تازه مسعود كيميايي چند روز پيش در جاده آبعلي كليد خورد.
در بيست و ششمين ساخته كيميايي كه مضموني اجتماعي دارد، فرامرز قريبيان، پولاد كيميايي، امين تارخ، مهناز افشار، لعيا زنگنه، داريوش ارجمند و خسرو شكيبايي حضور دارند. رئيس كه برداشتي امروزين از شاهنامه و داستان رستم و سهراب است، حكايت يك پدر و پسر خلافكار را روايت مي كند. پدر پس از سال ها در جستجوي پسر به ايران مي آيد و البته رضا - رفيق قديمي اش- را بازمي يابد و از او ياري مي طلبد.
در فيلم تازه كيميايي تركيبي از بازيگران جوان و با تجربه حضور دارند. او سال گذشته حكم را بر پرده داشت كه مورد توجه مردم و منتقدان قرار گرفت. رئيس در واقع در تداوم تجربه حكم ساخته مي شود. طبق برنامه ريزي هاي صورت گرفته فيلمبرداري رئيس حدود دو ماه به طول خواهد انجاميد.

يك اقتباس ديگر؛ شاهزاده دزدان
011211.jpg
گروه ادب و هنر- صنعت سينما براي پيدا كردن يك سوژه خوب يك بار ديگر به سراغ دنياي ادبيات رفته است.
كتاب پرخواننده و تحسين شده شاهزاده دزدان تازه ترين اثر ادبي است كه تبديل به فيلم سينمايي مي شود.به نوشته خبرگزاري رويتر، شاهزاده دزدان كه سال۲۰۰۵ روي پيشخوان كتابفروشي ها قرار گرفت، خيلي سريع در صدر فهرست كتاب هاي پرفروش قرار گرفت. كتاب همچنين موفق به دريافت جايزه ادبي همت شد. اين جايزه به خاطر توانايي نويسنده در خلق يك دنياي پرتنش و دلهره آور به چاك هوگان نويسنده آن داده شد.
شاهزاده دزدان كه از آن به عنوان يك قصه رابين هودي امروزي اسم برده مي شود، در شهر بوستون اتفاق مي افتد. قصه چهار كاراكتر اصلي دارد كه اگرچه سارق هستند اما در عين رقابت با يكديگر، تلاش مي كنند تا با هم دوست باشند. دو كاراكتر ديگر قصه يك پليس بداخلاق و يك زن مرموز هستند كه سعي مي كنند با در دام انداختن اين چهار نفر، دنياي آنها را خراب كنند.كمپاني برادران وارنر تهيه كننده فيلم است. آدريان لين كه از سال 2002 به اين سو فيلمي را كارگرداني نكرده است، به عنوان كارگردان شاهزاده دزدان انتخاب شده است. تا به حال حضور برادپيت در يكي از نقش  هاي اصلي قطعي شده است.

نايب  رئيس كميسيون فرهنگي مجلس:
دولت با حمايت از جشنواره ها مي تواند سياست گذاري كند
011208.jpg
مهر: دولت از طريق حمايت از برگزاري جشنواره هايي چون تئاتر ماه مي تواند به ارزيابي فضاي فرهنگي و هنري و سياستگذاري برنامه هاي فرهنگي آينده خود بپردازد.
جواد آرين منش با بيان اين مطلب افزود: اگر جشنواره تئاتر ماه و نظاير آن با درنظرگرفتن سياست هاي فرهنگي و همچنين چشم انداز بيست ساله جمهوري اسلامي به جلو گام بردارد، مطمئنا بخش زيادي از نيازهاي فرهنگي كشور مرتفع خواهد شد .وي گفت: فاصله زماني يك ساله هر دوره اين جشنواره فرصتي است تا ضعف ها و قوت ها ارزيابي شود و در يك برنامه ريزي كارشناسانه ضعف ها اصلاح و قوت ها مورد تاكيد بيشتري قرار گيرد .عضو كميسيون فرهنگي مجلس تصريح كرد: يكي از رسالت هاي دولت در نظام جمهوري اسلامي، اين است كه به هدايت و حمايت از جشنواره هايي چون تئاتر ماه- كه معنويت را هدف اصلي خود قرار داده- بپردازند و بر چگونگي اجراي آن نيز نظارت داشته باشند .آرين منش از وضعيت امروز تئاتر انتقاد كرد و گفت: تا رسيدن به اهداف مورد نظر فاصله زيادي داريم و شرايط فعلي به هيچ وجه راضي كننده نيست زيرا نه اصحاب هنر و تئاتر و نه دولت و مردم، از وضعيت تئاتر راضي نيستند. تئاتر امروز ايران چراغي است كه كورسويي دارد و گاهي به خاموشي نيز مي گرايد. حل اين مشكل بر عهده دولت و وزارت ارشاد است و همياري تئاتر و دست اندركاران هنر و تئاتر كشور را مي طلبد .

يوزپلنگ طلايي در دستان بانوي سوييس و آلمان
011214.jpg
فارس: فيلم بانوي جوان محصول مشترك كشورهاي سوييس و آلمان برنده يوزپلنگ طلايي ، جايزه برتر جشنواره لوكارنو، در پنجاه و نهمين دوره از رقابت ها شد.
هيات داوران پنجاه و نهمين جشنواره بين المللي فيلم لوكارنو به سرپرستي آن هويي ، فيلم بانوي جوان به كارگرداني آندريا ستاكا از كشور سوييس را بعنوان برنده اين دوره از رقابت ها معرفي كرد. فيلم بانوي جوان داستان ارتباط ميان سه زن است كه هر سه از يوگسلاوي سابق به آلمان مهاجرت كرده اند و هر يك بگونه اي خاص خودشان، خود را با غربت وفق داده اند. ستاكا ، كارگردان فيلم گفت: من مي خواستم از طريق به تصوير كشيدن اين شخصيت ها نشان دهم كه علي رغم شباهت ها و تفاوت ها، همه انسان ها تنها هستند و اين استعاره اي بود از يوگسلاوي از هم جدا شده. در اين دوره از رقابت هاي لوكارنو، جايزه ويژه هيات دوران نيز به فيلم آمريكايي "Half Nelson" به كارگرداني ريان فلك رسيد. همچنين جوايز يوزپلنگ طلايي بهترين بازيگر زن و بهترين بازيگر مرد به ترتيب به امبر تمبلين براي فيلم "Stephanie Daley " و بورگارت كلاوسنر براي فيلم مردي از سفارت رسيد.

چهره روز
مرگ در سكوت
011268.jpg
گروه ادب و هنر- سعيد مروتي: حميد رخشاني، كارگردان و تهيه كننده سينما، صبح روز شنبه به دليل عارضه قلبي در گذشت.
او كه متولد سال 1335 در تهران و فرزند رضا رخشاني بازيگر قديمي سينما بود، در سال هاي اخير فعاليتي در سينما نداشت.
از ساخت آخرين فيلم رخشاني بيش از 7 سال مي گذشت. او در كل فيلمساز كم  كاري بود و در طول بيش از دو دهه فعاليت در سينما توانست تنها 5 فيلم بلند مقابل دوربين ببرد.
رخشاني اغلب خود تهيه كنندگي فيلم هايش را
بر عهده داشت ؛ فيلم هايي كه تقريباً هيچ كدامشان گيشه پررونقي نداشتند و همين مسئله باعث فاصله زماني زياد ميان كارهاي اين كارگردان مي شد.
رخشاني سال 1364 راه دوم را به عنوان اولين ساخته بلند سينمايي اش مقابل دوربين برد. راه دوم به عنوان ملودرامي خانوادگي تنها ويژگي  بارزش بازي ناصر طهماسب، دوبلور قديمي، در آن بود.
شكست فيلم در گيشه باعث شد تا رخشاني فيلم بعدي اش را با پنج سال تأخير كارگرداني كند. شب بيست و نهم به عنوان فيلمي در ژانر وحشت از معدود نمونه هاي موفق اين گونه در سينماي ايران محسوب مي شود؛ فيلمي كه تا اندازه اي تحت تأثير خاچيكيان هم به نظر مي رسد. جالب اينكه شب بيست و نهم توسط خاچيكيان تدوين شد.
شب بيست ونهم به خاطر سياست هاي سينمايي دهه 60، اكران مهجور و محدودي را تجربه كرد و در گيشه شكست خورد ولي در سال هاي بعد به يكي از پرمخاطب ترين فيلم هاي شبكه ويدئويي مبدل شد.
پرواز را به خاطر بسپار فيلم بعدي رخشاني، داستاني معمايي را روايت مي كرد؛ فيلمي كه خوش ساخت ترين اثر رخشاني به شمار مي آيد.
پرواز ... تكنيك قابل توجهي داشت و فيلمبرداري اش هم سيمرغ بلورين گرفت ولي با وجود همه اميدهايي كه رخشاني داشت، نتوانست مورد توجه مخاطبان قرار گيرد.
رخشاني براي اعاده امنيت دو سال وقت گذاشت و با كنار كشيدن تهيه كنندگان، خود تهيه آن را بر عهده گرفت؛ فيلمي در فضاي دهه چهل كه از تعلق خاطر رخشاني نسبت به سينماي كيميايي خبر مي داد.
اعاده امنيت با تأخير چند ساله و قدري جرم و تعديل به نمايش درآمد تا طلسم ناكامي هاي رخشاني تكميل شود. مونس فيلم بعدي رخشاني هم شكستي همه جانبه بود. چنان كه او ناچار شد به خاطر مشكلات مالي دفتر فيلمسازي اش را هم تعطيل كند.

ادب و هنر
اجتماعي
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
حوادث
بين الملل
سياسي
شهر تماشا
سلامت
شهري
دانش
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   شهري   |   دانش   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |