دوشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۴۰۵۹ - Aug 14, 2006
به منظور بهره مندي از جايزه خوش حسابي شهرداري تهران
شركت ها هزينه تبليغات محيطي خود
را تا پايان شهريور بپردازند
گروه شهري- سازمان زيباسازي شهرداري تهران از شركت هاي توليدي و تجاري داخلي و خارجي داراي تابلو در محدوده شهر تهران درخواست كرد نسبت به پرداخت هزينه تبليغات محيطي ماهيانه خود تا پايان شهريور ۸۵ اقدام كنند و از تسهيلات خوش حسابي اين سازمان بهره مند شوند.
به گزارش سما، طبق مصوبه شماره دويست و چهل و ششمين جلسه شوراي اسلامي شهر تهران، تمامي صاحبان كالا و خدمات و توليدكنندگان داخلي و خارجي كه بخشي از فضاي تبليغات محيطي و تابلوهاي منصوب صنفي را به خود اختصاص داده اند و از آن استفاده تبليغاتي مي كنند بايد نسبت به پرداخت هزينه هاي خود به سازمان زيباسازي اقدام كنند.
مدير بازرگاني سازمان زيباسازي شهرداري تهران با اشاره به در نظر گرفتن جايزه خوش حسابي براي شركت هاي تابلودار كه تا پايان شهريور اقدام به پرداخت هزينه تبليغاتي خود كنند، گفت: اين سازمان در نظر دارد هزينه تبليغات دريافتي از شركت هاي خوش حساب را قسط بندي كرده و به گونه اي كه پس از دريافت بخش كمي از هزينه تبليغاتي مابقي را در اقساط چندماهه تا پايان سال جاري دريافت كند.
به گفته حسن خسروي، تمامي شركت هاي توليدي تجاري و خدماتي كه از سيما و منظر شهري و جداره ساختمان هاي صنفي محدوده شهر تهران استفاده تبليغاتي مي كنند بايد براي دريافت مجوز و پروانه هزينه هاي تبليغي خود به سازمان زيباسازي مراجعه كرده و اقدام كنند.
مدير بازرگاني سازمان زيباسازي شهرداري تهران با بيان اينكه پرداخت به موقع هزينه هاي تبليغاتي صنوف اين سازمان را در اجرايي كردن طرح ها و پروژه هاي زيباسازي شهر و حذف اغتشاشات بصري و ساماندهي شهر كمك مي كند، گفت: از آنجا كه بخشي از فضاي عمومي و چشم انداز شهر توسط تابلوهاي تبليغاتي تصرف شده است، لذا هزينه هاي دريافتي از تبليغ صنوف صرف ساماندهي و زيباسازي سيماي شهري ميدان ها، كف سازي، نورپردازي مساجد، نصب لوازم ورزشي در پارك ها، بازپيرايي،مرمت و نگهداري بافت هاي تاريخي و... مي شود.

سازمان تاكسيراني تهران اعلام كرد:
پيگرد ۲ هزار راننده تاكسي به دليل
عدم استفاده از تاكسيمتر
شهروندان براساس ميزان اعلام شده توسط دستگاه تاكسيمتر كرايه بپردازند
011376.jpg
گروه شهري - مديرعامل سازمان تاكسيراني شهر تهران گفت: براساس گزارش هاي مردمي و بازرسان سازمان تاكسيراني، ۲ نفر از رانندگان متخلف به دليل استفاده نكردن از تاكسيمتر خلع شدند.
سازمان تاكسيراني تهران پيشتر اعلام كرده بود كه تمام تاكسي هاي اين شهر تا ۱۵ تيرماه بايد مجهز به تاكسيمتر شده و پس از نصب براساس آن از مسافران كرايه اخذ كنند. براساس اين اعلام راننده  هايي كه داراي تاكسيمتر هستند ولي هنوز برچسب قيمت كرايه را دريافت نكرده اند نيز موظف به دريافت اين برچسب و نصب آن روي شيشه تاكسي شدند. پس از اين اعلام حدود ۱۵هزار تاكسي فاقد تاكسيمتر موظف شدند تا ۱۵ تيرماه با پرداخت ۴۰ هزار تومان اين دستگاه را بر روي خودروي خود نصب كرده و با استفاده از آن از مسافران كرايه دريافت كنند، چنانكه تاكسيمتر از اين تاريخ به بعد مرجع قانوني تعيين نرخ كرايه تاكسي محسوب شد. اما همان طور كه پيش بيني مي شد بسياري از رانندگان تاكسي با وجود نصب تاكسيمتر و برچسب نحوه محاسبه قيمت، از استفاده از آن سر باز زدند. اين موضوع از نظر سازمان تاكسيراني شهر تهران تخلف محسوب مي شود و بازرسان اين سازمان با بازرسي حضوري و يا تماس هاي مردمي اين تخلفات را ثبت و متخلفان را به هيأت انتظامي تاكسيراني معرفي مي كنند.
پس از طي شدن اين مراحل، روز گذشته مديرعامل سازمان تاكسيراني شهر تهران اعلام كرد كه تاكنون ۲۱۰۲ نفر از رانندگان تاكسي به علت استفاده نكردن از تاكسيمتر معرفي شده اند.
حسين تيموري كرماني گفت: طي تصميماتي كه در جلسه هيأت انتظامي گرفته شده است، ۲ نفر خلع شده و پيگيري ۲ نفر ديگر نيز در هيأت انتظامي در حال بررسي است.
به گفته تيموري تاكنون ۹۵ درصد از تاكسي ها به تاكسيمتر مجهز شده اند و ۳۰ دستگاه خودروي بازرسي براي كنترل و نظارت بر تخلفات در حال گشت زني هستند.
رانندگان رعايت نمي كنند
اما با وجود اخطارهاي سازمان تاكسيراني، بسياري از رانندگان از استفاده از تاكسيمتر سر باز مي زنند.
تاكسيرانان استفاده از اين دستگاه را به ضرر راننده و مسافر مي دانند. به اين صورت كه در مسيرهاي پرترافيك مسافر بايد كرايه اي بيش از حد معمول بپردازد و چون اين كرايه به نظرش گران مي رسد از پرداخت آن سر باز مي زند.
از طرفي رانندگان نيز استفاده از اين وسيله را به ضرر خود مي دانند. ضمن اينكه به دليل رند نبودن كرايه ها در استفاده از تاكسيمتر مسافران و راننده ها به مشكل نداشتن پول خرد هم بر مي خورند.
در عين حال، مديرعامل سازمان تاكسيراني تهران ضمن اينكه بر اجراي طرح استفاده از تاكسيمتر تأكيد مي كند مي گويد كه در كنار اين، بايد حمايت كافي از رانندگان تاكسي صورت بگيرد.

روز شمار شهرداري
برج ميلاد
011346.jpg
404 روز
از قرار معلوم تا پايان شهريورماه برج ميلاد به ارتفاع پيش بيني شده خواهد رسيد و ۴۳۵ متر طولش خواهد بود. هم اكنون هم مرحله دوم بالابري دكل آنتن برج ميلاد آغاز شده است.البته شنيده شده كه كار نصب دكل آنتن برج، چنان عظيم است كه به لحاظ وسعت نصب اين دكل در جهان مقام دوم را دارد و به لحاظ حجم نيز اولين دكلي است كه با اين مشخصات در حال نصب است. البته مرحله دوم بالابري دكل آنتن برج ميلاد قرار است تا ۲۰ شهريور به پايان برسد و همزمان با اين كار، آسانسورهاي آن نصب و تجهيز خواهند شد و لابي برج نيز مراحل ساخت را پشت سر مي گذارد. در هر حال ۴۰۴ روز ديگر كار احداث برج ميلاد به پايان خواهد رسيد .
پل تقاطع آزادگان - كرج ۷۰ روز
011349.jpg
ماجراي احداث كمربندي شهر تهران هم حكايتي است. از قرار اين كمربندي در حال تبديل شدن به يك رينگ ناتمام در محدوده تهران مي شود. ۷۰ روز ديگر يكي از تقاطع هاي مهم بزرگراه آزادگان يعني تقاطع آزادگان - كرج به بهره برداري مي رسد و بخشي از مسير اين بزرگراه براي تردد خودروها هموار مي شود. اين تقاطع يكي از اصلي ترين تقاطع هاي بزرگراه آزادگان است و كمي بيشتر از دو ماه ديگر شاهد بهره برداري از آن خواهيم بود.
بزرگراه امام علي(ع) ۱۸۲ روز
011352.jpg
طول اين بزرگراه ۲۲ كيلومتر است و به عبارتي يكي از بزرگترين بزرگراه هاي پايتخت محسوب مي شود. از قرار معلوم همه چيز در حال آماده شدن است تا اين بزرگراه شمالي جنوبي شرق تهران در ۲۲ بهمن ماه امسال به بهره برداري برسد. چند پروژه بزرگ عمراني در قسمت هاي مختلف اين بزرگراه در حال انجام است كه از قرار هركدام از آنها داراي روزشماري مستقل است. «پل بزرگراه امام علي(ع) - رسالت و ميدان رسالت»، «بزرگراه امام علي(ع) حدفاصل رسالت تا مسيل باختر و پل غيرهمسطح آغاز» و پروژه اصلي«بزرگراه امام علي(ع) ».تا به حال بدون محاسبه هزينه اي كه صرف معارضان ملكي و تملك بناهاي آن شده، بيش از ۴۰ ميليارد تومان صرف اين پروژه عظيم شده است.اين بزرگراه كه در آينده تبديل به يك شريان شمالي جنوبي در شرق پايتخت خواهد شد، ۱۸۲ روز ديگر افتتاح خواهد شد.

فقر در آسيا محيط زيست را تهديد مي كند
همشهري آنلاين- بانك توسعه آسيا و اتحاديه حفاظت جهاني هشدار دادند، فقر مطلق در آسيا در دهه آينده تهديدي جدي براي محيط زيست خواهد بود.
به گزارش خبرگزاري فرانسه در گزارشي كه دفتر منطقه اي بانك توسعه آسيا در فيليپين و اتحاديه حفاظت جهاني منتشر كرده اند، تعداد بسيار بالاي جوامع فقير در منطقه، منابع طبيعي از قبيل آب، مراتع، خاك و جنگل ها را در معرض نابودي قرار داده است.
در اين گزارش كه به نام «فقر، بهداشت و اكوسيستم: تجربه اي از آسيا» منتشر شده است، گفته شده جمعيت ۶۲۰ ميليوني آسيايي كه در فقر مطلق بسر مي برند، بيشترين آسيب را از نابودي محيط زيست مي بينند.
در گزارش همچنين آمده: «اين افراد فقير هستند كه از تخريب محيط زيست آسيب مي بينند، چون با ادامه اين روند خطرات بهداشتي ناشي از استفاده از آب آلوده و هواي كثيف تأثير مخرب بيشتري بر آنها خواهد گذاشت». اين گزارش تأييد مي كند كه در خوش بينانه ترين حالت ممكن تا سال ۲۰۱۵ تعداد كساني كه درآمد روزانه آنها كمتر از ۵/۱ دلار است به ۱۵۰ تا ۳۰۰ ميليون نفر كاهش پيدا خواهد كرد .در اين گزارش گفته شده ؛اين درست نيست كه فقر باعث نابودي محيط زيست خواهد شد، يا بهبود وضعيت محيط زيست باعث كاهش فقر خواهد شد اما تحقيقاتي كه تاكنون انجام شده مشخص كرده، كاهش فقر كاهش فشار بر روي منابع طبيعي را در پي دارد.

نصب ۱۰ هزار مخزن جديد زباله
در سطح تهران طي يك ماه آينده
گروه شهري- مديرعامل سازمان خدمات موتوري شهرداري تهران از نصب ۱۰ هزار مخزن جديد زباله در سطح مناطق تهران با رعايت اولويت ، ظرف يك ماه آينده خبر داد. به گزارش سما ، مصطفي سليمي افزود: از اين ۱۰ هزار مخزن جديد زباله تعدادي توليد داخل و تعدادي خريد از خارج كشور است كه هم اكنون مراحل نقل و انتقال به داخل كشور را طي مي كند.وي با اشاره به برگزاري چندين مناقصه براي خريد مخازن جديد جمع آوري زباله گفت: هم اكنون در حال بررسي چندين نمونه از مخازن توليدي كشورهاي ديگر هستيم، تا در صورت مورد تاييد بودن نسبت به خريداري از اين كشورها اقدام شود.

مديرعامل سازمان پارك ها و فضاي سبز شهرداري تهران خبر داد؛
تكميل عمليات اجرايي فضاي سبز
بزرگراه چمران تا پايان امسال
گروه شهري- مديرعامل سازمان پارك ها و فضاي سبز شهرداري تهران از تكميل عمليات اجرايي فضاي سبز مسير ۳۰ كيلومتري بزرگراه چمران تا پايان سال جاري خبر داد.به گزارش سما، علي محمد مختاري با اشاره به آغاز عمليات اجرايي اين پروژه از ۳ ماه پيش، افزود: مسير رفت و برگشت اين بزرگراه در دو طرف به طول ۲۰ كيلومتر و رفيوژ مياني ۱۰ كيلومتر در مجموع ۳۰ كيلومتر طول اين بزرگراه است كه قرار است به فضاي سبز زيبايي مزين شود.
وي در خصوص فضاي سبز حاشيه اين بزرگراه گفت: در طول مسير و همچنين در رفيوژ وسط اين بزرگراه انواع گونه هاي گياهي سازگار با شرايط آب و هوايي تهران كاشته خواهد شد كه فضاي سبز زيبا و ماندگار را در اين محدوده به منظر ديد قرار خواهد داد.

نگاه
011373.jpg
ابوالفضل محترمي

شهري
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
حوادث
بين الملل
سياسي
شهر تماشا
سلامت
دانش
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   شهري   |   دانش   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |