دوشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۴۰۵۹ - Aug 14, 2006
تيم ملي با نيروي جواني و حمايت تماشاگران در آزادي
فاصله فوتبال سوريه با فوتبال ايران
بازي با سوريه فرصت مناسبي براي نيروهاي جوان و پشت خط مانده تيم ملي است تا در راه اثبات شايستگي هاي خود گام بردارند
011307.jpg
گروه ورزشي - جهانگير كوثري: روز چهارشنبه چهره تازه اي از تيم ملي فوتبال به ديدار تيم ملي سوريه مي رود. هيجان اين بازي اگرچه براي علاقمندان به فوتبال چيزي در حد يك بازي باشگاهي است، اما براي كادر فني تيم ملي و مسئولين فدراسيون فوتبال از اهميت ويژه اي برخوردار است و به نوعي در تصميم گرفته شده آنها تاثير مستقيم خواهد گذاشت. آنچه از نگراني مسئولين كم مي كند، توجه به روند روبه رشدي است كه فوتبال ما طي چند سال اخير داشته است. نزديك به چند دهه نيز فوتبال را در سير تكاملي ديده ايم و دوست داشته ايم. سه حضور در جام جهاني، قهرماني در بازيهاي آسيايي ،جام ملت هاي آسيا، باشگاه هاي آسيا و مهم تر از همه حضور بازيكنان ما در باشگاه هاي بزرگ اروپايي است. تمام اين فاكتورها نشان از برتري فوتبال ما دارد و مسئولين كاملا به آن آگاهند كه احساس نگراني نمي كنند. در فوتبال امروز ما تا دلتان بخواهد استعداد و نيروي جوان به چشم مي خورد، اين يك واقعيت محض است كه اين نيروي لايزال هرگز اجازه نمي دهد فوتبال دچار سير نزولي شود و يا در سطح اين تيم دچار افت و شكست گردد. آسمان ورزش پر از ستاره است كه هر كدام در فصل و سالي مي شكفد و مي  درخشد. اگر علي كريمي نباشد، شجاعي به ميدان مي رود. اگر مهدوي كيا نباشد مبعلي و كاظميان وجود دارند، اگر رضايي و گل محمدي نباشند صادقي و فكري بازي مي كنند و در هر خطي جمعي از بهترين ها به چشم مي خورند، نگران غيبت و نبود بازيكن نبايد شد و با كمي آمادگي مي توان به راحتي سوريه را از پيش رو برداشت و همچنان مدعي قهرماني در آسيا شد، چون در رده هاي گذشته كه سه بار قهرماني در آن به چشم مي خورد تيم ما انصافاً پتانسيل بالاتري نسبت به سوريه دارد. كادر فني تيم ملي نگراني نبايد داشته باشد. مجموعه موجود در اردوي تيم ملي به مراتب جوانتر و سرحال تر از تيمي است كه به جام جهاني اعزام شد. نيروي جوان، با انگيزه، دنبال موقعيت و اثبات خود بهتر مي تواند جواب بدهد.
اگر اين گروه از نظر روحي و رواني خوب شارژ شوند، گرفتن بازي فني از آنها كار آساني نيست. پس فردا سوريه در ورزشگاه آزادي و مقابل اين تيم جوان تسليم خواهد بود. تماشاگران نيز يكصدا به استقبال تيم ملي خود مي روند كه حالا تمام ارزشهاي خود را به قدرت داخلي وابسته نموده است.

رئيس فدراسيون ووشو:
در دوحه ۵ مدال مي گيريم
گروه ورزشي- ووشو به عنوان يكي از رشته هاي رزمي در زمره تيم هاي ورزشي دسته اول مدال آور اعزامي به بازيهاي آسيايي دوحه محسوب مي شود. صمد ولي زاده رئيس فدراسيون ووشو در گفت وگو با ايرنا اعلام كرد كه با يازده شركت كننده، اين رشته ورزشي شانس كسب ۵ مدال را دارد كه دو مدال آن به طور حتم طلا خواهد بود.رئيس فدراسيون ووشو با اشاره به وضع نامطلوب اين فدراسيون از نظر مالي گفت: به دليل عدم پرداخت به موقع بودجه از سوي سازمان تربيت بدني اين فدراسيون از نظر تأمين اعتبارات با مشكل روبروست.ولي زاده دراين گفت وگو همچنين از برگزاري مسابقات جام رياست جمهوري در ايران خبر داد و اعلام داشت كه اين رقابت ها آبان ماه سال جاري با حضور چند تيم قدرتمند برگزار خواهد شد.

ابهام در سفر كشتي گيران ايران به لهستان
گروه ورزشي -محمدرضا منصوريان: در شرايطي كه دو روزي بيشتر به سفر تيم كشتي آزاد كشورمان به كشور لهستان براي حضور در رقابت هاي بين المللي جام زيكلوفسكي باقي نمانده است، گفته مي شود كه ويزاي مسافران اين سفر هنوز صادر نشده و اگر اين كار تا يكي دو روز آينده انجام نشود ممكن است انجام اين سفر غيرممكن شود كه اگر اين اتفاق صورت پذيرد آن وقت بايد ديد كه كميته فني فدراسيون كشتي با توجه به اينكه انتخاب قطعي ملي پوشان كشتي براي حضور در پيكارهاي جهاني چين را منوط به شركت تعدادي از آن ها در اين تورنمنت كرده است، چگونه و با چه فرمولي مي خواهد گره از اين كار بگشايد؟ تعجب از علت تأخير در صدور ويزا بيشتر از اين جهت است كه مسئول روابط عمومي فدراسيون كشتي در اين باره مي گويد: از يك ماه پيش تمام كارهاي مربوط به گرفتن ويزا انجام شده و حتي هزينه هاي آن نيز پرداخت شده است، اما تا اين لحظه فدراسيون كشتي لهستان به سفارت اين كشور در ايران دعوت نامه اي ارسال نكرده است!
رئيس حرف آخر را زد
011310.jpg
ظاهراً منصور مهديزاده رئيس كميته فني فدراسيون كشتي بهتر از هر كس ديگري از حال و روز محمد طلايي قهرمان و نايب قهرمان سال هاي ۹۷ و ۹۴ جهان با خبر است، چرا كه وي در رابطه با اضافه شدن نام طلايي به ليست مربيان تيم كشتي آزاد جوانان گفته است: چون طلايي قصد دارد همچنان به كشتي گرفتن ادامه دهد، در اين مقطع حضور ايشان در جمع مربيان تيم كشتي آزاد جوانان منتفي است. اين هم پاسخ روشن رئيس به آن هايي كه در چند روز اخير حضور محمد طلايي در جمع مربيان اين تيم را تمام شده مي دانستند و حتي خبر از گفتگوي مفصل معزي پور با او را داده بودند. شواهد نشان مي دهد كه مصطفي مير عماديان جدي ترين گزينه براي حضور در تيم جوانان است.

تيم ملي هندبال ايران در اردوي آلمان
گروه ورزشي - تيم ملي هندبال ايران يكي از تيم هاي حاضر در بازيهاي آسيايي دوحه قبل از حضور در اين رويداد مهم در آلمان اردو خواهد زد.
تيم ملي هندبال پيش تر قرار بود، در تورنمنت بين  المللي بحرين شركت كند كه با لغو اين بازيها تصميم گرفته شد تا ضمن برپايي اردو در آلمان چند بازي تداركاتي با تيم هاي اين كشور برگزار كند. تيم ملي هندبال ايران با توجه به حضور چندين بازيكن اين تيم در جمع نفرات تيم جوانان و دو تيم باشگاهي شهرداري كرمان و فولاد مباركه سپاهان كه در مسابقات باشگاههاي آسيا شركت خواهند كرد، اردوي اصلي خود را به مهرماه موكول كرده است. همچنين «يوري كليم اف» سرمربي روسي اين تيم نيز به عنوان سرمربي تيم جوانان ايران در مسابقات آسيايي هيروشيما حاضر خواهدشد.

خبرهاي خارجي فوتبال
وين روني بازي فولهام را از دست داد
011301.jpg
گروه ورزشي - حسن حيدري: وين روني ستاره تيم منچستر يونايتد ديدار نخست اين تيم را در رقابت هاي ليگ برتر از دست داد.او در ديدار مقابل پورتو كه در آن منچستر به پيروزي سه بر يك رسيد به مصدوميت از ناحيه زانو دچار شد.منچستر يونايتد يكشنبه هفته آينده در آغاز رقابت هاي ليگ برتر به مصاف فولهام مي رود.
پيروزي بارسلونا و رئال مادريد در آمريكا
تيم هاي بارسلونا و رئال مادريد كه براي آمادگي براي حضور در رقابت هاي لاليگا به آمريكا سفر كرده اند در دو ديدار تداركاتي جداگانه برابر رقباي خود به پيروزي رسيدند.
بارسلونا در مصاف با تيم « ردبولز» شهر ايست روتر فورد به پيروزي چهار بر يك دست يافت. در اين ديدار رونالدينيو دو گل، ساويولا ، و ليونل مسي براي بارسلونا گلزني كردند.در بازي ديگر رئال مادريد با دو گل از سد تيم سالت مك سيتي گذشت.نيستلروي در دقيقه( ۴۵) از روي نقطه پنالتي و روبينيو (۶۵) دو گل اين ديدار را درون دروازه حريف جاي دادند.
زين الدين همچنان محبوبترين
011304.jpg
زين الدين زيدان عليرغم حادثه اي كه در ديدار فينال بوجود آورد همچنان محبوبترين فرد در فرانسه مي باشد.روزنامه «دو ديمانش» طي يك نظرخواهي از بين خوانندگان خود به اين نتيجه رسيد كه او در حال حاضر محبوب ترين چهره در فرانسه است و حتي از يانيك نووات تنيس باز سابق و موسيقيدان كنوني در بين فرانسوي ها از محبوبيت بيشتري برخوردار است.

نگاه
كيش، اما نه مات!
مريم رضايي
در جريان مسابقه انتخابي تيم ملي شطرنج بانوان ايران براي اعزام به بازيهاي آسيايي ۲۰۰۶ دوحه و در يك اقدام غيرمنتظره، شادي پريدر در دور پنجم در مصاف با آتوسا پوركاشيان حريف خود و پيش از پايان مسابقه، بازي را به دلايل متعددي از جمله اعتراض به برخي كارهاي فدراسيون ترك كرد.او گفته است كه سال گذشته ۳بار آتوسا را شكست داده است و كسي كه پايين تر از او بوده، او را مجبور به اين كار كرده است.اين استاد بزرگ شطرنج نكاتي را مورد اعتراض قرار داده كه به طور حتم نيازمند پاسخگويي و موشكافي دقيق از سوي طرفين و مسئولان ذيربط در فدراسيون شطرنج است. اما در اين مقال فقط چند نكته كوتاه ذكر مي شود كه خالي از تعمق نيست.
۱- افلاطون مي گويد: ورزش مكتب شرافت است. اين حركت آن هم از يك استاد بزرگ و بين المللي كه نه در ايران بلكه در فراسوي مرزها بزرگيش به اثبات رسيده است و آن هم در نقش يك بانوي ورزشكار و قهرمان ايراني نيازمند دورانديشي بيشتري بود. پريدر كه خود از توانايي اش واقف بود فقط با راستي توان خود مي توانست خود را اثبات كند.
۲- بروز چنين عملي آن هم در برهه اي از زمان كه براي بانوان ورزشكار ايران پراهميت است، بي موقع بود.
۳- كم كاري و توقف روند بازي دور از منش ورزشكارانه است، هرچند مسائل گفته شده از سوي او نيازمند بررسي دقيق است اما در سطح يك الگوي ورزش حركتي ناخوشايند به نظر مي رسد.
۴- از آنجايي كه زمان زيادي تا بازيهاي ۲۰۰۶ دوحه نمانده و به نظر مي رسد كه با توجه به توانمنديهاي واقعي ورزشكاران در جهت آرمان هاي ملي و اثبات حضور بانوان در عرصه هاي بين المللي نبايد اين فرصت را تبديل به تهديد كرد.

بلندپروازي روس ها در مون پليه
در شروع هفته پنجم ليگ جهاني واليبال، روس ها نمايشي مقتدرانه در شهر مون پليه فرانسه داشتند. تيم روسيه كه در هر شرايطي صعودش در مرحله نهايي به دليل ميزباني مسكو قطعي است، با اين وصف قاطعانه بال و پر فرانسوي هاي مدعي را در بازي خانگي چيد!شاگردان گائيچ در سه ست پياپي اجازه خودنمايي به حريف خود ندادند و با قاطعيت به صدر جدول رفتند. در ساير بازيهاي حساس لهستان در مصافي دشوار ۳ بر ۲ از سد آمريكا گذشت و كوبا هم در وارنا با همين نتيجه بر ميزبان اروپايي خود بلغارستان چيره شد. برزيل سه بر يك بر فنلاند غلبه كرد و آرژانتين هم سه بر صفر توانست از سد پرتغال عبور كند.

سرپرست جديد براي تيم ملي واليبال ايران
گروه ورزشي - علي شاكري: تيم ملي واليبال ايران در بازيهاي آسيايي دوحه با سرپرست جديدي ظاهر خواهد شد. انتخاب سعيد درخشنده سرپرست فعلي تيم ملي براي حضور در كميته كنترل مسابقات واليبال بازيهاي آسيايي موجب خواهد شد تا وي نتواند عملاً اين مسئوليت را بر عهده داشته باشد. براي انتخاب سرپرست تيم ملي بايد منتظر بود و ديد كه سرپرست فدراسيون واليبال چه كسي را براي اين مسئوليت خطير انتخاب خواهد كرد. داورزني كه خود يكبار اين مسئوليت را به هنگام مسابقات قهرماني آسيا در تايلند به سال ۲۰۰۵ عهده دار بود بهتر از هر كس مي تواند با توجه به اهميت موضوع ،بهترين گزينه را انتخاب كند. البته نام چند نفر در هفته هاي اخير مطرح شده است كه همگي آنان در مقاطعي از تاريخ، اين مهم را تجربه كرده اند.

اولين باشگاه اسكي روي آب كشور افتتاح مي شود
گروه ورزشي - اولين باشگاه اسكي روي آب كشور فردا با حضور رئيس كل تربيت بدني استان تهران، معاونين شهرداري استان تهران و فائزه هاشمي و جمعي از مسئولان محلي در منطقه فشافويه افتتاح مي شود. شهريار شهير برزگر مديرعامل باشگاه ورزشي اسكي روي آب فشافويه با اعلام اين خبر گفت:  مهم ترين دلايل راه اندازي اين باشگاه گسترش رشته ورزشي فراموش شده اسكي روي آب و معرفي رشته جديد wakeboard در ايران است.
باشگاه اسكي روي آب فشافويه با مبلغ ۵/۱ ميليارد ريال به بهره برداري رسيده است.

ژيمناست هاي اعزامي به دوحه انتخاب شدند
اعضاي  تيم  ملي  ژيمناستيك  كشورمان  به  منظور شركت  در بازيهاي  آسيايي  دوحه  قطر انتخاب  شدند.در پايان  اين  رقابتها كه  با حضور ۲۰ ژيمناست  برگزار شد، شش  نفر به عضويت  تيم  ملي  كشورمان  درآمدند كه  از اين  تعداد چهار نفر به  عنوان  نفرات اصلي  و دو ورزشكار به  عنوان  ذخيره  برگزيده  شدند.نفرات  انتخابي  عبارتند از:
۱ - حميدرضا بابايي 
۲ - هادي  خناري  نژاد
۳ - محمد مهدي  گائيني 
۴ - محمد رمضانپور
۵ - علي  عزيزي 
۶ - سروش  پولاديان

پيراهن شماره ۱۶ بولتون براي تيموريان
ايسنا: آندرانيك تيموريان درباره قراردادش با بولتون مي گويد: در مدت دو هفته اي كه در انگليس به سر مي بردم قرارداد داخلي خود را با باشگاه منعقد كردم و با توجه به دو بازي تيم ملي در سه هفته آينده و رسيدن به ميزان هفتاد و پنج درصد حضور در بازي هاي ملي مجوز كار برايم صادر خواهد شد و با توجه به اين مسايل قرارداد نهايي خود را با باشگاه بولتون منعقد و به احتمال فراوان فصل بعد  پيراهن شماره  ۱۶ اين تيم را بر تن خواهم كرد.

مقام سومي دانشگاه آزاد در مسابقات بين المللي تكواندوي چين
گروه ورزشي - تيم تكواندوي دانشگاه آزاد ايران با كسب يك مدال نقره و دو مدال برنز در مكان سوم مسابقات بين المللي چين ايستاد.در اين دوره از مسابقات كره جنوبي با دو مدال طلا و يك نقره قهرمان شد و اردن با يك طلا، يك نقره و يك برنز در جاي دوم قرار گرفت.در آخرين روز اين پيكارها حسن بقاء بوستاني در وزن ۸۰+ كيلوگرم همراه با قهرماني از چين سوم شد و در وزن ۶۸- كيلوگرم مشتركاً با قهرماني از استراليا همين عنوان را بدست آورد. پيش تر وحيد عبداللهي توانسته بود ايران را صاحب يك مدال نقره كند. در بخش بانوان تيم هاي چين، كره و تايوان به ترتيب اول تا سوم شدند.

ليست نهايي بازيكنان تيم ملي سه شنبه اعلام مي شود
گروه ورزشي - اسامي بازيكنان تيم ملي براي ديدار با سوريه روز سه شنبه هفته جاري اعلام مي شود.تيم ملي ايران روز چهارشنبه در دومين ديدار از مرحله مقدماتي به مصاف اين تيم مي رود.
امير قلعه نويي سرمربي تيم ملي با اعلام اين خبر گفت: در اين ديدار علي كريمي و وحيد هاشميان تيم ملي را همراهي نخواهند كرد اما نكونام، مهدوي كيا و تيموريان در بين نفرات اصلي خواهند بود.
وي در ادامه گفت: قرار بود فيلم بازي هاي سوريه براي بررسي در اختيار ما قرار گيرد اما به دليل اين كه اين كار عملي نشد، شناختي از تيم سوريه نداريم.وي در پايان گفت: بازي مهمي برابر سوريه در پيش داريم و با توجه به تغييراتي كه در اين تيم انجام شد اطلاعات زيادي از اين تيم در دست نيست.
تيم ملي سوريه امروز در ساعت ۱۷ اولين تمرين خود را در كمپ تيم هاي ملي در زمين شماره ۲ آن برگزار مي كند و يك ساعت بعد از اين تمرينات تيم ملي دور تازه تمريناتش را ادامه مي دهد.
سوريه فردا از ساعت ۱۸ به مدت يك ساعت در زمين اصلي مجموعه ورزشي آزادي تمرين ديگري را در پيش دارد.

ورزش
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
حوادث
بين الملل
سياسي
شهر تماشا
سلامت
شهري
دانش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   شهري   |   دانش   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |