دوشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۴۰۵۹ - Aug 14, 2006
پيامبر اكرم صلي الله  عليه و آله و سلم مي فرمايد:
پنج چيز را پيش از پنج چيز غنيمت شمار: زندگي را پيش از مرگ، صحت را پيش از بيماري، فراغت را پيش از اشتغال، جواني را پيش از پيري و ثروت را پيش از نيازمندي.
(كنزالعمال، ج،۱۵ ص،۸۷۹ ح۴۳۴۹۰)
امروز با حافظ
خرابم مي كند هر دم فريب چشم جادويت
مدامم مست مي دارد نسيم جعد گيسويت
كه شمع ديده افروزيم در محراب ابرويت
پس از چندين شكيبايي شبي يا رب توان ديدن
آب و هوا
011316.jpg

عكس روز
011322.jpg
عكس: رافائل ماركانته
رائول كارسيو گاوباز مشهور اسپانيايي اين بار مغلوب حريف خود در رقابتهاي گاوبازي مالاگا شد.

در شهر چه خبر
كارگاه امداد و نجات
مركز تحقيقات قلب و عروق دانشگاه علوم پزشكي تهران و مركز تحقيقات علوم و اعصاب با همكاري بسيج سپاه پاسداران انقلاب اسلامي در نظر دارد نخستين سلسله دوره هاي آموزشي «كارگاه امداد و نجات ويژه بحران در حوادث و جنگ» را در سه سطح عادي (ويژه عموم)، متوسط (ويژه دانشجويان و پرستاران و...) و پيشرفته (ويژه پزشكان و متخصصان امداد و نجات) برگزار كند.
عموم علاقمندان مي توانند با شماره تلفن هاي ۶۶۴۲۸۹۴۱ و يا
۶-۶۶۹۱۲۲۷۴ داخلي ۲۲۶ تماس حاصل نمايند.

عرضه دام مجاز
حضور چوبداران در كنار خيابان به همراه مقوايي كه بر روي آن عبارت «گوسفند زنده» نوشته شده، نشان مي دهد هنوز هم عرضه دام زنده در تهران  به صورت كامل ساماندهي نشده است.
بر همين اساس سازمان سردخانه و كشتارگاه هاي تهران خواستار معرفي جايگاه هاي عرضه بهداشتي دام شد تا به اين وسيله عرضه دام غيربهداشتي در سطح شهر كاهش يابد.
روابط عمومي سازمان مذكور اعلام كرد شهروندان تهراني براي انجام نذورات و قرباني سالانه خود كه بالغ بر يك ميليون رأس دام مي شود مي توانند از جايگاه بهداشتي عرضه دام زير نظر سازمان دامپزشكي استفاده كنند اما معرفي اين جايگاه ها موضوعي است كه بايد بيشتر مورد توجه رسانه هاي جمعي قرار گيرد. اهميت اين موضوع در زمان شيوع بيماري هاي واگير دامي به مراتب بيشتر مي شود.

چند كلاس رايگان
در سطح اغلب شهرها، تابستان فصل گسترش برگزاري كلاس هاي آموزشي و فرهنگي محسوب مي شود كه در كلان شهر تهران جداي از كيفيت آموزش كميت اين گونه كلاس ها روزبه روز بيشتر مي شود. آخرين اخبار از چنين كلاس هايي حاكي از برگزاري كلاس رايگان چگونگي پرورش گل هاي آپارتماني و گلكاري گياهان فصلي است.
مشاوران اين مراكز نيز آمادگي خود را براي ارائه خدمات رايگان به شهروندان اعلام كرده اند. برنامه هاي ياد شده در كلاس هاي مشق محلات شهرداري منطقه ۲۰ به علاوه موضوعاتي همچون آموزش رايانه، زبان، هنرهاي دستي، قرآن و امداد و نجات در حال برگزاري است.
ساكنان خيابان سيد جمال الدين اسدآبادي نيز تا ۲۶ مرداد ماه مي توانند از برنامه هاي فرهنگسراي دانشجو با عنوان پارك ترافيك در پارك شفق بهره مند شوند. بچه هاي اين منطقه در نمايش هاي عروسكي غرفه هاي نقاشي و گريم سرگرم خواهند شد.

يك چند روزي مانده
روز شمار افتتاح پروژه هاي شهري چند ماهي مي شود كه علاوه بر پرت كردن حواس راننده ها شمارش معكوس دلپذيري هم براي مشتاقان فرار از تله هاي ترافيكي بر قرار كرده است. اما اين اواخر معيوب شدن برخي از اين روزشمارها باعث غير قابل تشخيص شدن روز هاي باقيمانده به افتتاح پروژه ها مي شود. عابرين اين گذرگاه  ها با خود مي گويند به طور حتم يك چند روزي مانده! اما از آنجا كه بسياري از شهروندان براي برنامه ريزي و تعيين مسير رفت و آمد نيازمند اطلاع رساني بهتري هستند ارائه اين اطمينان كه از افتتاح و بازگشايي معبر جديد آگاه خواهند شد مفيد فائده خواهد بود.
اما گذشته از معايب و محاسن اين روزشمارها از شهر خبر مي رسد از امروز روزشماري براي تونل خط دو متروي كرج روشن نخواهد شد زيرا سومين دهانه اين تونل ساعت ۱۸ با حضور نمايندگان مجلس، فرماندار، اعضاي شوراي شهر و شهردار كرج بازگشايي مي شود.

بازار
نفس هاي سخت كارت اينترنت
011331.jpg
كاربراني كه زماني نه چندان دور براي ورود به شبكه اينترنت با سرعت هاي بسيار پايين كارت هاي اينترنت را به قيمت هاي نسبتاً بالا تهيه مي كردند در حال حاضر ميل چنداني به اين نوع كارت ها نشان نمي دهند.
از بازار اينترنت و فروشندگان كارت هاي اينترنتي خبر مي رسد اگرچه زماني تبديل خطوط آنالوگ به خطوط «اي يك» تحول بزرگي محسوب مي شد اما كاربران ،سرويس هايي با سرعت هاي معمولي را نيز قبول ندارند. ارائه خدماتي همچون اينترنت پرسرعت و يا شماره هايي كه مخابرات در اختيار كاربران قرار داده نسل كارت هاي اينترنتي را با خطر انقراض روبه رو كرده است به  طوري  كه قيمت اين نوع كالا سير نزولي را طي مي كند.

طلا، سكه و ارز
011340.jpg

در حاشيه خبرها
چه كار كنيم چاق نشويم؟
امير بهادري نژاد: اين روزها اغلب مردم از اضافه وزن شكايت دارند و همه جا صحبت از رژيم غذايي و كاهش وزن است به ويژه در ميهماني ها. شايد جالب باشد بدانيد كه مهم ترين عامل افزايش وزن، خوردن مواد غذايي مختلف بين وعده هاي اصلي غذا است. هنگامي كه فرد حوصله اش سر مي رود و يا خسته مي شود مي خواهد اين حالت را با خوردن مواد غذايي چرب و شيرين از بين ببرد. اما با عمل به ۸ توصيه مي توانيد در بين وعده هاي اصلي غذا، خوراكي مصرف كنيد و در عين حال چاق هم نشويد:
۱- بين وعده هاي اصلي غذا دندانهاي خود را مسواك كنيد. اگر مسواك در دسترس نبود از نخ و يا دهان شويه استفاده كنيد. باور كنيد كه پس از مسواك كردن ديگر ميلي به خوردن غذا نخواهيد داشت.
۲- وعده هاي اصلي غذا را حذف نكنيد. حذف صبحانه؛ ناهار و يا شام؛ شما را گرسنه تر خواهد كرد. هنگامي كه وعده هاي اصلي را حذف مي كنيد بدنتان به جاي چربي، عضله مي سوزاند.
۳- مقادير زيادي آب بنوشيد. در بسياري از مواقع مغز شما تشنگي را با گرسنگي اشتباه مي گيرد. هر وقت احساس گرسنگي كرديد آب بنوشيد. چند ليوان آب گرسنگي را كاملا برطرف خواهد كرد.
۴- وقتي گرسنه شديد مخلوطي از ماست و ميوه تهيه كنيد و بخوريد.
۵- به جاي شكلات و آب نبات، آجيل خام و به ويژه كشمش بخوريد. همواره در جيب و كيف خود تنقلات بدون نمك داشته باشيد.
۶- يك ليوان چاي گياهي همراه با دارچين، ميخك و يا يك برش ليموترش بنوشيد.
۷- بيكار بودن و جلوي تلويزيون نشستن شما را گرسنه مي كند به همين دليل همواره خود را با انجام كاري سرگرم كنيد حتي اگر نتيجه اين كار، بيهوده باشد.
۸- بو كردن يك ماده غذايي خوشمزه گرسنگي شما را برطرف مي كند. حتي مي توانيد از شامپو و صابوني استفاده كنيد كه حاوي اسانس مواد غذايي هستند.

فرهنگسرا
سفرهاي يك روزه به مناطق حفاظت شده
فرهنگسراي طبيعت در راستاي ايجاد بستري مناسب و بهينه سازي اوقات فراغت شهروندان محترم تهراني اقدام به برگزاري تورهاي يك روزه رايگان به مناطق حفاظت شده سرخه حصار و خجير، لار و پلور، ورجين و... كرده است. اين تورها كه با هدف ترويج و توسعه صنعت گردشگري، آشنايي با حيات وحش،پوشش گياهي و ... مناطق حفاظت شده و ايجاد روحيه نشاط و شادابي در بين شهروندان برگزار مي گردد، همه روزه آماده پذيرايي از شهروندان محترم است. علاقه مندان مي توانند جهت ثبت نام به نشاني فلكه دوم تهرانپارس- انتهاي خيابان جشنواره- فرهنگسراي طبيعت مراجعه و يا با شماره ۷۷۳۲۹۶۲۳ تماس بگيرند.
كنسرت موسيقي آذربايجان
فرهنگسراي بهمن در راستاي برنامه هاي جشنواره تابستانه اقدام به برگزاري كنسرت موسيقي آذربايجاني كرده است. در اين كنسرت قطعاتي از آلبوم هاي عصرين گزلي بياض گجه لر، گئتمه قال و چند قطعه جديد به سرپرستي و خوانندگي رحيم شهرياري اجرا خواهد شد. اين كنسرت در تاريخ ۲۶ و ۲۷ مردادماه از ساعت ۳۰/۲۰ در تالار شهيد آويني برگزار مي شود. علاقه  مندان مي توانند جهت رزرو بليط به نشاني ميدان راه آهن، ميدان بهمن، فرهنگسراي بهمن مراجعه كنند.

آلودگي هواي تهران
011319.jpg

تلويزيون
011343.jpg

سينما
طبل بزرگ زير پاي چپ
011325.jpg
كارگردان: كاظم معصومي
بازيگران: حميد فرخ نژاد، حسين محجوب، بابك حميديان
سينماهاي نمايش دهنده: ايران، فلسطين، فرهنگ، موزه سينما
خلاصه داستان: سه رزمنده ايراني به خاطر شرايط جنگي يك روز تمام در محاصره  ودريك خندق مي مانند و توان خروج از آن را ندارند.

شناسنامه
روزنامه صبح ايران: اجتماعي ـ فرهنگي ـ اقتصادي
صاحب امتياز: موسسه همشهري
مدير مسئول : حسين انتظامي
چاپخانه هاي: افست و ايرانچاپ
نشاني و تلفن هاي همشهري
دفتر مركزي: تهران ـ خيابان آفريقا ـ كوچه تنديس ـ شماره ۱۰
كد پستي: ۱۹۱۵۶۵۶۳۵۳ ـ صندوق پستي: ۵۴۴۶/۱۹۳۹۵

نشاني اينترنت: http://www.Hamshahri.org
نشاني پست الكترونيكي: Editorial@Hamshahri.org


سازمان آگهي ها: خيابان مطهري ـ چهارراه سهروردي ـ شماره ۹۱
تلفن: ۸۸۶۰۶۶۰۴ ـ ۸۸۶۰۶۶۲۲ ـ ۸۸۶۰۶۵۹۸ ـ ۸۸۶۰۶۵۹۱ ـ ۸۸۴۲۳۳۶۲ ـ ۸۸۶۰۶۶۰۴
نمابر: ۸۸۶۰۶۶۵۴ ـ ۸۸۴۰۸۳۱۶ ـ ۸۸۴۰۶۱۳۲


دفتر مركزي راهنماي همشهري (نيازمنديهاي صبح تهران):
خيابان كريمخان زند ـ خيابان حافظ ـ كوچه امير رضايي ـ شماره ۲۱۴
تلفن: ۶۶۴۹۸۳۸۱


داستانك
حواست را جمع كن
چرا نمي گذاريد خبرنگارها از تابوت هايي كه به ميهن بر مي گردد عكس بگيرند؟
براي اين كه نمي خواهيم تعدادشان معلوم شود.
واقعيت اين است كه تعداد كشته هاي ما خيلي زياد نيست. البته زخمي و موجي داريم كه تا حالشان خوب مي شود برشان مي گردانيم بجنگند.
اما قرارداد داريم. كلي تابوت و پرچم و قبر به مناقصه گذاشتيم و قرارداد بستيم. مي داني كه پنتاگون سر قراردادها كوتاه نمي آيد.
براي اين همه تابوت بايد كلي هزينه انبارداري بدهيم. كالاي مصرفي است و مطبوعات هم موي دماغ مي شوند.
اندرو يان دوج‎/ اسدالله امرايي

گشتي در دنياي خبرها
از هواپيما به هلي كوپتر
011328.jpg
بوداپست: يك مرد ماجراجوي مجارستاني ديروز از روي بال يك هواپيماي در حال حركت به يك هلي كوپتر نقل مكان كرد و ركورد جالبي از خود برجاي گذاشت. در عكس عمليات ركورد شكني كاملا مشخص است.
تنبيه رانندگان متخلف
لندن: يك شهروند انگليسي به صورت خودسر به تنبيه رانندگاني مي پردازد كه در حين رانندگي از تلفن همراه استفاده مي كنند. اين شهروند پس از اينكه رانندگان متخلف خودروشان را ترك مي كنند هر چهار لاستيك وسيله نقليه را پنچر مي كند. وي سپس زير تيغه هاي برف پاك كن خودرو يك يادداشت مي گذارد: هشدار! شما در حين رانندگي از تلفن همراه استفاده كرده ايد.
تخم مرغ آب پز
ليدز: يك پيرزن ۸۴ ساله را مي توان سمبل بدشانسي معرفي كرد. البته تمام بدشانسي هاي وي از آب پز كردن يك تخم مرغ سرچشمه گرفت. وي دو روز قبل هنگامي كه از خواب بيدار شد يك تخم مرغ داخل قابلمه مملو از آب قرار داد تا روي اجاق گاز آب پز شود. وي براي اينكه نان بخرد از خانه خارج شد اما وزش شديد باد در را پشت وي بست. با توجه به اينكه وي كليد خانه را همراهش نياورده بود پشت در اسير شد. در همين حال آب قابلمه تمام شد و آتش گرفت و منزل وي در شعله هاي آتش سوخت.
گرانترين دستگاه ضبط و پخش ديجيتالي
منچستر: گرانترين دستگاه ضبط و پخش ديجيتالي ( mp3 player) جهان در معرض فروش قرار داده شده است. قيمت پايه اين دستگاه ۱۳ هزار پوند اعلام شده است. روكش اين دستگاه از طلا است و ۶۳ قطعه الماس روي آن نصب شده است. به گفته شركت سازنده اين دستگاه، براي توليد آن ۱۰۰ ساعت وقت صرف شده است. اين دستگاه را يك ميليونر روسي-كانادايي كه صاحب يكي از تيمهاي رقابتهاي اتومبيلراني فرمول يك است از شركت سازنده آلماني خريداري و به آن طلا و الماس اضافه كرد.
عاقبت خرخركردن
لندن: يك زن ۴۰ ساله در انگليس كه از خرخر كردن شوهرش به ستوه آمده بود به سوي وي چاقو پرتاب كرد و داخل گلويش ماده ضد عفوني كننده ريخت. داستان از اين قرار بود كه اين مرد همواره در خواب با صداي بسيار بلند خرخر مي كرد و به همين دليل همسرش تصميم گرفت او را ادب كند. به همين دليل به طرف وي چاقو پرتاب كرد كه چاقو به پاي او اصابت كرد. البته اين پايان ماجرا نبود چون يك شب هنگامي كه وي خواب بود داخل گلويش ماده ضد عفوني كننده ريخت كه اين مرد دچار سوختگي شديد داخلي شد. قرار است اين زوج از يكديگر جدا شوند.
مشكل سمبل عروسكي
نيويورك : در جريان رقابتهاي فوتبال آمريكايي اتفاق بسيار عجيبي براي يكي از سرشناس ترين بازيكنان تيم نيو اورلينز رخ داد. هنگامي كه بازيكنان اين تيم از رختكن خارج مي شدند ناگهان سمبل عروسكي اين تيم، گاري خود را به پاي بازيكن سرشناس كوبيد و وي را به شدت مجروح كرد. معمولا در زمان استراحت تيم ها در فوتبال آمريكايي، سمبل هاي عروسكي آنها تعداد زيادي هديه داخل يك گاري مي ريزند و اين هدايا را ميان تماشاگران تقسيم مي كنند. اين بار نيز اين سمبل عروسكي به صورت تصادفي گاري خود را به مچ پاي بازيكن سرشناس كوبيد و وي را خانه نشين كرد.

صفحه آخر
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
حوادث
بين الملل
سياسي
شهر تماشا
سلامت
شهري
دانش
ورزش
همشهري ضميمه
شناسنامه
داستانك
دنياي خبرها
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   شهري   |   دانش   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |