يكشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۴۰۶۴ - Aug 20, 2006
معادن، بانك ها و هلدينگ ها را كنار زدند
جدول بزرگان بورس در پايان مرداد ماه ۸۵
012390.jpg
گروه بورس - تازه ترين گزارش هاي آماري از وقوع جابه جايي هاي گسترده در جدول بزرگان بورس تهران حكايت دارد.
به گزارش همشهري، همزمان با شدت گرفتن روند صعود سهام شركت هاي توليدكننده مواد پتروشيمي و معادن از يك سو و نزول سهام سيمان و واسطه گري هاي مالي از سوي ديگر، در يك ماه گذشته تركيب بازيگران بزرگ بازار سهام به طور كلي متحول شده است.
اين گزار ش ها نشان مي دهد، در طول مرداد ماه، بانك پارسيان براي نخستين بار در يك سال و نيم اخير از جمع ۱۰ شركت بزرگ بورس تهران به لحاظ ارزش بازار خارج شده است. در اين ميان جايگاه شركت هاي هلدينگ نيز به طرز جالب توجهي تضعيف شده و دو شركت سرمايه گذاري صندوق بازنشستگي و سرمايه گذاري بانك ملي از رتبه هاي پنجم و ششم جدول بزرگان بورس به رتبه هاي هشتم و دهم اين جدول سقوط كرده اند.
براساس اين گزارش، در يك ماه گذشته، سهامداران دو شركت معدني چادرملو و گل گهر سريع ترين رشد ارزش بازار را در تالارهاي بورس به نمايش گذاشته اند. به اين ترتيب چادرملو از رتبه دهم به رتبه پنجم جدول بزرگان بورس صعود كرده و گل گهر از جايگاه دوازدهم به جمع ۷ شركت اول بازار پيوسته است.
در ديگر تحول به وجود آمده، پتروشيمي خارك در رقابتي ميلي متري جاي ايران خودرو را در رتبه سوم جدول بورس گرفته و براي اولين بار در طول پنج سال گذشته در جمع سه شركت بزرگ بورس تهران ايستاده است.
پتروشيمي اراك ديگر توليدكننده مواد پتروشيمي حاضر در بورس، جايگاه خود را در رتبه نهم حفظ كرده است.
در حال حاضر سايپا با ارزش بازاري در حدود ۲۲ هزار و ۶۰۰ ميليارد ريال بزرگترين شركت بورس به حساب مي آيد و سرمايه گذاري غدير در رتبه دوم قرار دارد.ارزش بازار سهام غدير ۲۰ هزار و ۶۰۰ ميليارد ريال است.

۹۱ كارگزار مجوز فعاليت در بورس گرفتند
012348.jpg
گروه بورس - مدير بازرسي و امور كارگزاران بورس اوراق بهادار از صدور مجوز فعاليت ۹۱ شركت كارگزاري در بازار سهام خبر داد.
ايوب باقرتبار گفت: از اين تعداد ۲۸ شركت ، كارگزاري استاني هستند. هم اكنون در سراسر ايران بيش از ۳۲۰ ايستگاه معاملاتي فعال بورس وجود دارد. به تازگي مجوز فعاليت دو شركت كارگزاري استاني جديد به نام هاي شركت كارگزاري بانك پاسارگاد در اراك و شركت كارگزاري بهمن پويا در اصفهان صادر شده است.
باقرتبار توضيح داد: مديريت بازرسي و امور كارگزاران از واحدهاي نظارتي بورس است. اين واحد زير نظر رئيس سازمان بورس و معاون عمليات و نظارت فعاليت مي كند و از سه واحد بازرسي، شكايات و امور كارگزاران تشكيل شده است. وي در تشريح وظايف واحد بازرسي گفت: اين واحد بررسي گزارش هاي ماهانه شركت هاي كارگزاري مانند تراز آزمايشي از حساب هاي اين شركت ها، به همراه تراز معين بانك ها و صورت مغاير تهيه شده براي بانك، همچنين بررسي صورت هاي مالي سالانه كارگزاري ها را به همراه گزارش حسابرس و بازرسي قانوني به عهده دارد.
باقرتبار ادامه داد: بازديد منظم و موردي از دفاتر شركت هاي كارگزاري و بررسي سيستم كنترل داخلي اين شركت ها، پيگيري تخلف هاي كشف شده و ارائه گزارش آن به رئيس بورس و معاون عمليات و نظارت سازمان براي طرح و بررسي در كميته رسيدگي به تخلفات كارگزاران از ديگر وظايف اين بخش است.
او پيگيري شكايات مشتريان از كارگزاري ها، گزارش تخلفات كارگزاري ها و بررسي آن در كميته رسيدگي به تخلفات كارگزاري ها را از وظايف واحد شكايات توصيف كرد.

شاخص ۱۱ واحد بالا رفت
012342.jpg
گروه بورس- شاخص كل قيمت سهام در نخستين روز هفته به شدت تحت تأثير معاملات ۴ شركت پتروشيمي خارك، چادرملو، سرمايه گذاري مسكن و زامياد قرار گرفت و به روند رشد خود ادامه داد.
به گزارش «همشهري»، در اين روز شاخص كل ۱۱ واحد افزايش پيدا كرد و در رقم ۹ هزار و ۲۰۸ واحد ثبت شد.براساس اين گزارش ديروز شاخص عملكرد تالار اصلي با ۱۵ واحد افزايش به ۸ هزار و ۹۸۸ واحد نزديك شد، اما در مقابل شاخص عملكرد تالار فرعي ۳/۳ واحد افت كرد و به ۹ هزار و ۲۷۸ واحد بازگشت.در اين روز شاخص صنعت كه عملكرد شركت هاي صنعتي را نشان مي دهد با ۹ واحد افزايش به ۷ هزار و ۳۴۵ واحد رسيد و شاخص واسطه گري هاي مالي در نتيجه عملكرد خوب شركت هاي سرمايه گذاري ۱۶ واحد افزايش يافت و روي ۱۷ هزار و ۵۷۹ واحد ثابت شد.در نتيجه معاملات ديروز بورس تهران شاخص سهام وسايل نقليه ۷ واحد، شاخص سهام فلزات اساسي ۵/۶ واحد و شاخص سهام كاني هاي فلزي ۴/۵ واحد افزايش يافتند. اما شاخص سهام نفت و سوخت هسته اي با ۱۳۵ واحد افت به رقم ۲۴ هزار و ۱۲۱ واحد رسيد.

بازگشت آرامش به بورس لبنان
گروه بورس- آرامش به اقتصاد خاورميانه بازمي گردد. در پي اعلام آتش بس در جنوب لبنان، اخبار دريافتي از صعود دوباره شاخص بورس هاي آسيايي و خاورميانه حكايت دارد.
شبكه تلويزيوني الجزيره گزارش داده، شاخص بورس بيروت، بلافاصله پس از آتش بس دو درصد افزايش يافته، براساس اين گزارش در پايان هفته گذشته ۶۱هزار مورد داد و ستد به ارزش دو ميليون و ۸۰۰ هزار دلار در بورس بيروت انجام شده است.از طرف ديگر خبرگزاري فارس هم از شرق آسيا خبر داده، با فروكش كردن جنگ در لبنان بورس هاي آسيايي نيز در هفته اي كه گذشت، بازگشت به دوران آرامش را آغاز كرده اند. روند رو به رشد بورس هاي بزرگ جهان از جمله لندن و نيويورك نيز به خوش بيني بورس بازان شرق آسيا افزوده است.

باما صدرنشين جدول تقاضا شد
012345.jpg
گروه بورس- ارزش تقاضاهاي موجود براي سهام ۵ شركت باما، پتروشيمي اصفهان، پتروشيمي اراك، ايران خودرو و چادرملو طي معاملات ديروز بيش از ۱۰ ميليارد ريال اعلام شد.
به گزارش «همشهري»، در اين روز ۱۲۱ دستور خريد براي ۶۰۴ هزار سهم باما به ارزش ۵/۲۲ ميليارد ريال صادر شد و ۳۱۱ دستور خريد نيز براي ۸/۲ ميليون سهم پتروشيمي اصفهان به ارزش ۵/۱۹ ميليارد ريال در سيستم هاي معاملاتي كارگزاري هاي بورس تهران به ثبت رسيد.طي معاملات اين روز ۱۴۳ نفر براي خريد ۲/۱ ميليون سهم پتروشيمي اراك به ارزش ۴/۱۳ ميليارد ريال اقدام كردند و ۵۲۳ نفر براي ۷/۴ ميليون سهم ايران خودرو به ارزش ۳/۱۳ ميليارد ريال دستور خريد صادر كردند. كارگزاري ها ديروز براي ۲/۱ ميليون سهم چادرملو به ارزش ۱۱ ميليارد ريال دستور خريد در سيستم هاي معاملاتي خود ثبت كردند.در اين روز پس از شركت هاي ياد شده تقاضا براي خريد سهام پارسيان، معدني املاح، پتروشيمي خارك، سرمايه گذاري البرز و داملران بيش از سهام ساير شركت هاي بورسي بود.از سوي ديگر ديروز يك هزار و ۷۸۳ نفر ۶/۵ ميليون سهم سرمايه گذاري غدير به ارزش ۳/۲۲ ميليارد ريال را به فروش گذاشتند.در اين روز ۷۹۲ نفر۶ ميليون سهم سرمايه گذاري بانك ملي را در مجموع به ارزش ۷/۱۴ ميليارد ريال را در بازار سهام عرضه كردند.اين گزارش نشان مي دهد: عرضه ۲/۱۱ ميليون سهم سرمايه گذاري بهمن در جريان معاملات ديروز توسط يك هزار و ۸۲۸ نفر موجب شد اين شركت در جدول عرضه مقام سوم را از آن خود سازد.

مديران جديد ۴ شركت بورس معرفي شدند
گروه بورس- سازمان بورس اوراق بهادار خلاصه اي از نتايج مجمع ۴ شركت را از طريق اطلاعيه هاي جداگانه اي منتشر ساخت.
قند شيروان
بر اساس تصميم مجمع عادي به طور فوق العاده  قند شيروان سيد جمال هاشميان، جعفر صياد شيرازي، محمدعلي تقوي و توفيق كريمي به عنوان اعضاي هيأت مديره جديد اين شركت معرفي شدند. همچنين بنياد مستضعفان هم به عنوان عضو هيأت مديره اين شركت انتخاب شد.
خدمات انفورماتيك
خدمات انفورماتيك اعضاي جديد هيأت مديره و مدير عامل خود را معرفي كرد. بر اين اساس مهران شريفي و زهرا ميرحسيني به عنوان عضو و سيد عمادالدين قاضوي و سيد مهدي نجاتي گيلاني به ترتيب به عنوان رئيس و نايب رئيس هيأت مديره شركت انتخاب شدند.
سينا دارو
شركت سينا دارو اعضاي جديد هيأت مديره را در مجمع عمومي عادي به طور فوق العاده خود معرفي كرد. بر اين اساس شركت هاي سرمايه گذاري خوارزمي، پاياپاي ملي، كارت ايران، سرمايه گذاري ملي و مديريت سرمايه گذاري بانك ملي به عنوان اعضاي جديد هيأت مديره اين شركت براي مدت دو سال انتخاب شدند.
بيسكويت گرجي
بيسكويت گرجي اعضاي اصلي و علي البدل هيأت مديره خود را معرفي كرد. اين شركت حسين شيوايي، محمد مهدي گرجي برادران و شركت سرمايه گذاري ملي را به عنوان اعضاي اصلي هيأت مديره خود انتخاب كرد.
همچنين عباس صراف يزدي رئيس هيأت مديره و مدير عامل شد.

بورس  نفت  چين  هم راه افتاد
ايرنا:نخستين  بازار اوراق  بهادار نفت  در شهر شانگهاي  واقع  در شرق  چين  معاملات خود را آغاز كرد.
به گزارش  خبرگزاري  شين  هوا، بورس  معاملات  نفتي  شانگهاي  نخستين بازار اوراق  بهادار براي  معاملات  نفتي  است  كه  به  طور رسمي  در اين  كشور راه اندازي  شده  است . اين  بورس  در منطقه  جديد«پودونگ» در شهر شانگهاي  واقع  است  و معاملات  نفتي  و محصولات  و فرآورده هاي  نفتي  از جمله  بنزين  و گاز مايع  در آن  انجام  مي شود. سرمايه  ثبت  اين  بازار اوراق  بهادار هم اكنون  ۱۳ ميليون  دلار است  و سازمان ها و شركت هاي  بزرگ  نفتي  چين  از جمله  «پتروچاينا» و «ساينوپك » درآن  فعال  شده اند.

تغييرات قيمت سهام
درصد
تغيير قيمت
قيمت
نام شركت
۲-
۱۶۴-
۸,۰۵۴
آلومتك
۰
۰
۲,۱۸۵
آلومينيم پارس
۱.۷-
۶۵-
۳,۷۵۰
آهنگري تراكتورسازي ايران
۱.۹۹
۱۴۵
۷,۴۳۷
افست
۲-
۱۰۷-
۵,۲۵۶
ايران ارقام
۱.۹۹-
۱۶۰-
۷,۸۷۲
ايران ترانسفو
۱.۹۹
۵۵
۲,۸۲۲
ايران خودرو
۰
۰
۸,۹۹۷
ايران دارو
۱.۹۹
۴۸
۲,۴۵۵
ايران ياساتايرورابر
۱.۴۲-
۱۱۴-
۷,۹۳۵
بازرسي فني وكنترل خوردگي تكين كو
۲
۷۳۲
۳۷,۳۶۱
باما
۰.۰۷
۱
۱,۳۷۴
بانك اقتصادنوين
۱.۹۳
۲۳
۱,۲۱۵
بانك پارسيان
۰.۱۵
۳
۱,۹۴۹
بانك كارآفرين
۱.۹۹
۲۳۱
۱۱,۸۲۴
بهنوش ايران
۲
۲۷۸
۱۴,۱۸۵
بين المللي محصولات پارس
۲
۳۶
۱,۸۴۰
پارس خودرو
۱.۹۶
۱۸۰
۹,۳۵۲
پارس دارو
۲
۵۰
۲,۵۵۴
پاكسان
۰.۵۶
۶۹
۱۲,۳۶۷
پتروشيمي آبادان
۱.۹۹
۲۱۱
۱۰,۸۰۵
پتروشيمي اراك
۲
۱۳۸
۷,۰۵۳
پتروشيمي اصفهان
۱.۹۹
۲۴۹
۱۲,۷۴۶
پتروشيمي خارك
۱.۹۷
۱۸
۹۳۲
پتروشيمي شيراز
۱.۹۹
۱۳۱
۶,۶۹۹
پتروشيمي فارابي
۰.۲-
۲۴-
۱۲,۱۹۷
تامين ماسه ريخته گري
۱.۹۹
۱۱۲
۵,۷۴۹
تراكتورسازي ايران
۱.۹۷-
۲۴-
۱,۱۹۴
توسعه صنايع بهشهر(هلدينگ )
۰.۲۷-
۴-
۱,۴۵۹
توليد تجهيزات سنگين هپكو
۱.۹۹-
۲۱۰-
۱۰,۳۳۹
توليد سموم علف كش
۰.۰۷-
۱۹-
۲۶,۹۸۵
توليدمواداوليه داروپخش
۳.۷۷
۱۱
۳۰۳
حق تقدم بانك اقتصادنوين
۲.۴۴-
۳-
۱۲۰
حق تقدم توسعه صنايع بهشهر(هلدينگ )
۳.۹۱
۴۲
۱,۱۱۶
حق تقدم عمران وتوسعه فارس
۳.۹۶-
۱۶-
۳۸۸
حق تقدم كابل هاي مخابراتي شهيدقندي
۰
۰
۱۰,۴۰۲
حمل و نقل پتروشيمي
۱.۹۷
۴۴
۲,۲۸۳
حمل و نقل توكا
۰
۰
۴,۰۲۷
خاك چيني ايران
۱.۹۴
۱۹۱
۱۰,۰۵۸
خدمات انفورماتيك
۰.۳۸-
۲۳-
۶,۰۵۴
خدمات دريايي تايدواتر خاورميان
۱.۱۴
۶۹
۶,۱۰۰
خوراك دام پارس
۱.۹۹-
۱۷۳-
۸,۵۱۰
داروپخش (هلدينگ )
۱.۲۵-
۱۶۱-
۱۲,۷۰۰
داروسازي اكسير
۰
۰
۱۲,۸۴۵
داروسازي جابرابن حيان
۲-
۴۳۷-
۲۱,۴۴۸
داروسازي زهراوي
۲-
۷۰-
۳,۴۳۰
داروسازي سبحان
۲
۲۳۷
۱۲,۱۱۰
دارويي رازك
۲-
۸۶-
۴,۲۱۶
دارويي لقمان
۰.۰۸
۱
۱,۲۵۱
درخشان تهران
۲
۲۸
۱,۴۲۹
ريخته گري تراكتورسازي ايران
۰.۳۸
۴
۱,۰۶۰
رينگ سازي مشهد
۱.۹۸
۷۲
۳,۷۰۰
زامياد
۱.۹۶
۳۷
۱,۹۲۴
ساختمان اصفهان
۰
۰
۱۵,۲۴۰
سازه پويش
۱.۹۶-
۲۶-
۱,۲۹۹
سايپا شيشه
۱.۹۸
۳۱
۱,۵۹۹
سايپاآذين
۱.۹۵-
۲۵-
۱,۲۵۵
سخت آژند
۰
۰
۱,۵۷۸
سراميك هاي صنعتي اردكان
۱.۹۵-
۲۷-
۱,۳۶۱
سرما آفرين
۱.۹۷
۳۲
۱,۶۵۵
سرمايه گذاري البرز(هلدينگ )
۱.۹۹-
۴۹-
۲,۴۱۷
سرمايه گذاري بانك ملي ايران (هلدينگ )
۱.۹۷-
۱۸-
۸۹۵
سرمايه گذاري بوعلي
۱.۹۴-
۲۸-
۱,۴۱۷
سرمايه گذاري پتروشيمي (هلدينگ )
۱.۹۸-
۶۲-
۳,۰۷۳
سرمايه گذاري توسعه شهري توس گستر
۰.۹۸
۷
۷۲۰
سرمايه گذاري توسعه صنعتي ايران
۰.۷-
۲۳-
۳,۲۵۱
سرمايه گذاري توسعه معادن وفلزات (هلدينگ )
۱.۹۹
۱۰۳
۵,۲۷۷
سرمايه گذاري توكافولاد(هلدينگ )
۲
۴۲
۲,۱۴۳
سرمايه گذاري رنا(هلدينگ )
۱.۹۵
۳۹
۲,۰۳۴
سرمايه گذاري ساختمان ايران (هلدينگ )
۰
۰
۱,۰۰۰
سرمايه گذاري سپه
۱.۹۹-
۳۵-
۱,۷۲۳
سرمايه گذاري صندوق بازنشستگي كشوري
۱.۹۱-
۲۱-
۱,۰۷۷
سرمايه گذاري صنعت بيمه
۱.۹۹-
۲۹-
۱,۴۲۹
سرمايه گذاري صنعت نفت (هلدينگ )
۱.۹۹
۵۳
۲,۷۱۱
سرمايه گذاري مسكن
۰.۲
۲
۱,۰۰۵
سرمايه گذاري ملي ايران
۰.۴۳
۴
۹۳۷
سرمايه گذاري نيرو
۰.۰۱-
۲-
۱۹,۳۶۰
سنگ آهن گل گهر
۱.۸۱-
۷۹۶-
۴۳,۱۰۹
سيمان اروميه
۰.۷۶-
۱۵۹-
۲۰,۸۸۸
سيمان اصفهان
۲-
۲۲۷-
۱۱,۱۴۸
سيمان بهبهان
۱.۹۹-
۱۳۳-
۶,۵۵۹
سيمان تهران
۱.۸۶-
۱۳۶-
۷,۱۶۱
سيمان خاش
۱.۳۱-
۱۰۴-
۷,۸۴۶
سيمان شاهرود
۱.۸-
۷۱-
۳,۸۸۳
سيمان شرق
۲-
۱۳۹-
۶,۸۲۷
سيمان صوفيان
۰.۳۹
۱۳
۳,۳۵۶
سيمان فارس و خوزستان
۲-
۱۱۶۸-
۵۷,۲۵۴
سيمان قاين
۰.۲۸
۱۰
۳,۵۷۱
شاهد
۱.۹۹
۱۹۳
۹,۸۶۸
شهد
۰
۰
۱,۵۱۸
شهد ايران
۱.۹۹-
۳۱-
۱,۵۳۰
شيشه قزوين
۱.۹۵-
۲۳-
۱,۱۵۶
شيشه و گاز
۰.۶۵
۲۳
۳,۵۶۹
شيمي داروئي داروپخش
۱.۹۸
۲۵
۱,۲۸۷
صنايع آذرآب
۲-
۱۹۵-
۹,۵۷۱
صنايع جوشكاب يزد
۰.۸۹
۳۲
۳,۶۴۰
صنايع كاغذسازي كاوه
۱.۹۱
۲۱
۱,۱۲۰
صنايع گالوانيزه فجرسپاهان
۱.۹۴-
۱۵-
۷۵۹
صنايع مخابراتي راه دورايران
۱.۹۹
۵۳
۲,۷۱۱
صنعتي بهشهر
۱.۹۸-
۵۰-
۲,۴۷۴
عمران و توسعه فارس
۱.۹۸
۶۲
۳,۱۹۲
فرآورده هاي تزريقي ايران
۱.۹۷
۳۵
۱,۸۱۰
فرآورده هاي نسوز آذر
۲
۹۴۰
۴۷,۹۸۴
فرآوري موادمعدني ايران
۱.۹
۱۸
۹۶۷
فنرسازي خاور
۱.۹۶-
۴۵-
۲,۲۴۹
فولاد كاويان
۱.۱۴-
۱۹۵-
۱۶,۸۷۶
قند اصفهان
۱.۹۸
۵۸
۲,۹۹۰
قند ثابت خراسان
۱.۹۶
۴۴
۲,۲۸۹
قند شيرين خراسان
۱.۹۶-
۷۴-
۳,۷۱۱
قند هكمتان
۱.۹۸
۶۲
۳,۲۰۰
قندنقش جهان
۲-
۱۳۰-
۶,۳۸۳
كابل باختر
۱.۹۸-
۱۱۲-
۵,۵۳۷
كارتن ايران
۱.۹۹
۱۲۴
۶,۳۶۶
كارخانجات داروپخش
۱.۹۹
۵۴
۲,۷۷۰
كارخانجات قند قزوين
۰.۵۷-
۴۴-
۷,۷۰۰
كارخانجات مخابراتي ايران
۱.۹۸
۲۳
۱,۱۸۷
كارخانه فارسيت درود
۱.۵۲
۲۰
۱,۳۳۳
كاشي پارس
۱.۹۸
۳۵
۱,۸۰۶
كربن ايران
۰.۹-
۳۸-
۴,۱۶۶
كمباين سازي ايران
۱.۹۷
۴۷
۲,۴۳۲
كمك فنر ايندامين
۱.۹۹
۸۷
۴,۴۵۳
كيميدارو
۱.۹۹-
۳۷-
۱,۸۲۰
گازلوله
۱.۷-
۱۳-
۷۵۰
گروه صنعتي بوتان
۱.۶۱-
۴۹-
۳,۰۰۰
گروه صنعتي قطعات اتومبيل ايران
۱.۹۷
۵۷
۲,۹۴۷
گلتاش
۲
۳۶
۱,۸۳۶
لعاب ايران
۰.۰۷-
۱-
۱,۴۲۴
لوله وماشين سازي ايران
۰.۷۲
۷
۹۸۱
ليزينگ خودروغدير
۰.۷-
۱۳-
۱,۸۵۵
مارگارين
۱.۹۹-
۷۹-
۳,۸۸۵
ماشين آلات صنعتي تراكتورسازي ايران
۱.۹۹
۳۴
۱,۷۴۱
مجتمع هاي توريستي ورفاهي آباد
۱.۹۸-
۱۱۸-
۵,۸۵۲
معادن منگنز ايران
۲
۱۵۶
۷,۹۵۷
معدني املاح ايران
۱.۹۹
۱۸۴
۹,۴۱۰
معدني و صنعتي چادرملو
۰.۴۹
۳۰
۶,۱۸۷
ملي سرب و روي ايران
۱.۹۷
۲۵
۱,۲۹۴
مهركام پارس
۱.۹۸
۵۹
۳,۰۳۷
موتورسازان تراكتورسازي ايران
۱.۹۸
۲۷
۱,۳۸۸
موتوژن
۱.۹۹-
۲۷۷-
۱۳,۶۱۰
نفت بهران
۰
۰
۱۳,۲۲۲
نفت پارس
۲
۳۰
۱,۵۳۳
نورد قطعات فولادي
۱.۹۸
۴۱
۲,۱۱۱
نوسازي وساختمان تهران
۱.۹۶
۳۱
۱,۶۱۰
نيرو محركه
۱.۹۵-
۳۵-
۱,۷۵۹
نيروترانس

بـورس
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
زادبوم
حوادث
بين الملل
فرهنگ و آموزش
سياسي
شهر تماشا
سلامت
شهري
علمي فرهنگي
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
بورس
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  فرهنگ و آموزش   |   سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   شهري   |   علمي فرهنگي   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |