يكشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۴۰۶۴ - Aug 20, 2006
انجام عمليات تازش هوايي در روز اول «ضربت ذوالفقار»
012408.jpg
گروه سياسي - نخستين مرحله رزمايش بزرگ ضربت ذوالفقار با رمز مقدس يا رسول الله (ص) و اجراي عمليات تازش هوايي آغاز شد.
در اين مرحله از رزمايش كه امير سرلشكر صالحي و فرماندهان عالي رتبه نيروي زميني ارتش از نزديك بر انجام آن نظارت داشتند، عمليات تازش هوايي پس از شناسايي هواپيماهاي بدون سرنشين از منطقه استقرار دشمن و آتش تيم هاي هوانيروز و انتقال سريع ادوات، تجهيزات و نيروها در قالب عمليات واكنش سريع با موفقيت انجام شد.
در مرحله اول پس از فرود چتربازان، عمليات هلي برن تكاوران در مناطق مختلف جنوب شرق و ديگر نقاط مرزي كشور با استفاده از بالگردهاي شنوك و ۲۱۴ هوانيروز اجرا و آرايش لازم با يورش واحدهاي متحرك دوش پرتاب به منظور سد حركات ستون خودرويي دشمن اتخاذ شد.
در ادامه اين مرحله از رزمايش، يگان هاي واكنش سريع و نيروهاي ويژه به اجراي طرح هاي نوين تاكتيكي پرداختند و با استتار و اختفاء و استفاده از پوشش هاي طبيعي منطقه به نفرات، خودروها و ادوات نيروهاي دشمن ضربات موثري وارد كردند.
اين بخش از رزمايش نه تنها در جنوب شرق بلكه در قرارگاه هاي عملياتي ذوالفقار در چهار منطقه كشور با استفاده از بالگردهايي كه طي مدت يكسال اخير توسط كارشناسان و متخصصان وزارت دفاع و هواپيمايي نيروي زميني ارتش بازسازي و نوسازي شده با هدايت خلبانان جوان اجرا شد.
در پايان اين مرحله از رزمايش،امير سرلشكر صالحي فرمانده كل ارتش با حضور در جمع خبرنگاران رسانه ها اجراي مرحله اول رزمايش ضربت ذوالفقار را باشكوه و بدون هيچ اشتباهي عنوان كرد و گفت: بحمدالله با حول و قوه الهي رزمندگان كفرستيز ما در ارتش جمهوري اسلامي ايران توانستند در فرصت بسيار كوتاهي طرح هاي تاكتيكي اين رزمايش بزرگ را در سطح وسيع طراحي و اجرا نمايند و ما امروز شاهد اتمام اين مرحله با موفقيت و دستيابي به اهداف و منظورهاي موردنظر بوديم.

سخنگوي وزارت خارجه:
كمك هاي ايران به حزب الله، معنوي و سياسي است
012414.jpg
گروه سياسي-كمك هاي جمهوري اسلامي ايران به مقاومت حزب الله، كمك مالي   انسان دوستانه، معنوي و سياسي است و اين جنبش به كمك ديگري نياز ندارد.
حميدرضا آصفي با رد ادعاهاي بوش و معاون نخست وزير رژيم صهيونيستي گفت: همكاري جمهوري اسلامي ايران با دولت لبنان و جنبش مقاومت حزب الله شفاف، علني و منطبق با اصول روابط بين الملل و همكاري ميان دولت ها است.
وي افزود: جنبش مقاومت با اتكا به امكانات خود و پشتيباني قاطع مردم لبنان توانست در يك جنگ نابرابر با تجاوز رژيم صهيونيستي مقابله كرده و شكست ديگري را به اين رژيم تحميل نموده و آنان را يكبار ديگر نزد جهانيان رسوا كند.
آصفي تاكيد كرد: آقاي بوش و هم پيمانان صهيونيستي اش نمي توانند با طراحي ادعاهاي واهي بر شكست مفتضحانه خود سرپوش بگذارند.سخنگوي وزارت امورخارجه همچنين با اشاره به اظهارات برخي از چهره هاي لبنان خاطرنشان كرد: شرايط حساس و پيچيده لبنان اقتضا مي كند از اظهارات نسنجيده كه جز در خدمت منافع دشمنان لبنان نيست و موجب سوء استفاده رژيم صهيونيستي است اجتناب شود.
توصيه حسني مبارك به آمريكا
از سوي ديگر حسني مبارك نسبت به هر گونه تلاش براي دخالت هاي سياست هاي داخلي لبنان هشدار داد و از احزاب لبناني خواست از اقداماتي كه اتحاد ملي شان را تهديد مي كند، خودداري كنند.
رئيس جمهور مصر همچنين با اشاره به مساله هسته اي ايران به آمريكا هشدار داد اقدام تجاوزكارانه آمريكا عليه ايران، بر سر برنامه هسته اي تهران خاورميانه را بي ثبات خواهد كرد.
حسني مبارك، در گفتگو با روزنامه  اخبار اليوم اظهار كرد: درگيري ميان ايران و آمريكا بايد از طريق ديپلماسي و گفتگوي مستقيم حل شود، زيرا حمله عليه ايران به معناي پايان ثبات خاورميانه و سراسر جهان خواهد بود.
وي تاكيد كرد كه ايران كشوري مهم در منطقه است و روابط مصر با ايران تحت معاهدات و كنوانسيون هايي قرار دارد كه يكي را از دخالت در امور داخلي ديگري منع مي كند.
آمريكا روز پنج شنبه اعلام كرد كه در صورت خودداري ايران از پذيرش درخواست تعليق غني سازي اورانيوم به سوي تحريم ايران در شوراي امنيت حركت خواهد كرد.

آغاز نهمين كنگره جامعه اسلامي دانشجويان
با پيام رهبر معظم انقلاب
نهمين كنگره  سراسري جامعه  اسلامي  دانشجويان كل كشور صبح شنبه با پيام مقام معظم رهبري در شيراز گشايش يافت.
پيام مقام معظم رهبري در اين كنگره توسط مسئول نمايندگي ولي فقيه در دانشگاهها قرائت شد.
متن پيام مقام معظم رهبري به شرح زير است:
بسم الله الرحمن  الرحيم
جوانان دانشجوي عزيز، به يكايك شما درود مي فرستم و از خداوند متعال بالندگي و سرافرازي آينده اي را كه  بايد به  همت جوانانه و دل پراميد و نشاط روزافزون شما بنا شود، مسئلت مي كنم.امروز شما آيينه  فرداي كشور است، دانش پژوهي و ژرف نگري جوان امروز آنگاه كه با ايمان و پاكدامني و جهاد و تلاشگري همراه شود، فردايي را براي كشور نويد مي دهد كه در آن، همه زواياي زندگي با نورافكن علم و ايمان روشن شده و تاريكي هاي جهل و ذلت و بي عدالتي از آن رخت بربسته است.اين دوران بي نظير را با هدف و با همتي درخور آن بگذرانيد، خداوند يار و ياور همه شما باد.
اعضاي كنگره سراسري جامعه  اسلامي  دانشجويان كشور پس از مراسم افتتاحيه به منظور بررسي و تحليل پيام مقام معظم رهبري تشكيل جلسه  دادند و به تبادل نظر پرداختند.انتخابات اعضاي اين كنگره نيز ديروز در يك جلسه داخلي برگزار شد.

احمدي نژاد:
مردم انگليس دولت بلر را بركنار كنند
گروه سياسي- رئيس جمهوري از رأي دهندگان انگليسي خواست به منظور جلوگيري از واردشدن انگليس به فجايع جديد در خاورميانه، دولت توني بلر را از قدرت بركنار كنند.
محمود احمدي نژاد در نخستين مصاحبه اش به عنوان رئيس جمهوري ايران با يك روزنامه انگليسي كه واحد مركزي خبر بخشي از آن را منتشر كرده است گفت: شكست انگليس در برقراري آتش بس فوري در لبنان و تداوم حضورش در اشغال افغانستان و عراق آسيب جبران ناپذيري به وجهه  اين كشور ميان مسلمانان وارد كرده است.
وي به روزنامه گاردين گفت: مردم انگليس بايد دولت هايي مانند دولت خودشان، آمريكا و اسرائيل را كه در خاورميانه جنگ افروزي مي كنند متوقف كنند.رئيس جمهوري همچنين اظهار داشت: شكست شوراي امنيت سازمان ملل در حل فوري بحران لبنان توانايي اين شورا را براي رسيدگي به مسأله هسته اي ايران زير سؤال برده است.
پيام احمدي نژاد به رؤساي جمهوري سه كشور آفريقايي
وزير جهاد كشاورزي به عنوان نماينده ويژه رئيس جمهوري اسلامي ايران پيام احمدي نژاد را مبني بر گسترش صلح و عدالت در جهان به رؤساي جمهوري تانزانيا، زنگبار و كومور تقديم كرد.
اسكندري رئيس كميسيون مشترك اقتصادي ايران و آفريقا در اين سفر كه در صدر هيأت بلندپايه اي از كشورمان انجام شد، تفاهمنامه هايي را با اين كشورها امضا كرد كه مي توان به استفاده از كشتي هاي صيد و صيادي ايران در آب هاي آزاد اين كشورها اشاره كرد.

معاون سياسي وزير كشور:
ايرادات وارده به لايحه نظام انتخابات سياسي است
گروه سياسي- علي جنتي معاون سياسي وزير كشور اغلب ايرادات وارده به لايحه نظام جامع انتخابات را سياسي خواند .
وي گفت: اين لايحه با هماهنگي كامل شوراي نگهبان و به منظور انسجام بخشيدن به مجموعه قوانين انتخابات و رفع نواقص موجود تنظيم و پس از مطالعه نظام هاي انتخاباتي كشورهاي مختلف دنيا تدوين شده است.
علي جنتي شمارش آرا توسط رايانه را در انتخابات آتي منتفي دانست و افزود: اجراي اين طرح در مرحله نهايي است اما به خاطر وجود برخي مشكلات جزيي انجام آن به دوره  هاي بعد موكول شد. معاون سياسي وزير كشور كه در همايش مديران كل امور اجتماعي و انتخابات استانداري هاي شمال غرب كشور در تبريز سخن مي گفت و واحد مركزي خبر آن را منتشر كرده است با اشاره به همزماني انتخابات مجلس خبرگان و شوراها و تفاوت موجود در شرايط سني اين دو انتخابات تصريح كرد: حداقل سن رأي دهندگان در انتخابات مجلس خبرگان ۱۶ و شوراها ۱۵ سال است كه با اصلاح اين اختلاف شرايط سني يكساني بر انتخابات كشور حاكم خواهد شد.

حداد عادل در پيامي به سيد حسن نصرالله تاكيد كرد:
مشاركت فعال ايران در بازسازي لبنان
012411.jpg
فارس: رئيس مجلس در پيامي به دبيركل حزب الله لبنان اعلام كرد: اين پيروزي مايه مباهات مسلمانان و منشأ افق هاي اميدبخش براي جهان اسلام در رويارويي با سردمداران كفر و نفاق خاصه رژيم صهيونيستي خواهد بود.
غلامعلي حداد عادل رئيس مجلس در اين پيام آورده است: اين پيروزي كه تبلور ايستادگي ستودني مقاومت و جانفشاني سرافرازانه مردم شريف لبنان از رهگذر تقديم صدها شهيد و مجروح براي اعتلاي دين و ميهن خود بود، بار ديگر صلابت و عزت ملت لبنان را در به زمين نشاندن خصم زبون، به رخ جهانيان كشيده و صفحه اي پرافتخار بر كارنامه زرين مقاومت و ملت لبنان افزود.
در پايان پيام رئيس مجلس كشورمان به دبيركل حزب الله آمده است: با تاكيد بر عزم و اراده دولت و ملت جمهوري اسلامي ايران در حمايت همه جانبه از برادرانمان در لبنان، مجدداً آمادگي خود را براي هرگونه همكاري منجمله مشاركت فعال در بازسازي لبنان اعلام مي نمايم.

نامه سخنگوي دولت به دادستان تهران
گروه سياسي- الهام سخنگوي دولت در نامه اي به دادستان تهران ضمن اشاره به انتشار اكاذيب عليه دولت خواستار پيگيري قانوني انبوه خبرهاي دروغين منتشره از سوي مراجع مسئول شد.
غلامحسين الهام در نامه خود به سعيد مرتضوي با بيان اين كه عاملان انتشار اين اخبار مجعول ظاهراً مصونيت دارند كه هرنوع افترايي را به دولت نسبت داده و از ارائه هرگونه مستندي خودداري  كنند هشدار داد كه در صورت عدم برخورد مراجع ذيصلاح سخنگو و رئيس شوراي اطلاع رساني دولت عليه عاملان انتشار اين اكاذيب اعلام جرم كرده و تقاضاي تعقيب عاملان افترا و نشر اكاذيب را طبق موازين شرعي و قانوني مي كند.

باشگاه احزاب
اتحاديه انجمن هاي اسلامي دانشجويان
در اروپا به جناح هاي سياسي وابسته نيست
گروه سياسي - جواد اژه اي نماينده مقام معظم رهبري در امور اتحاديه انجمن هاي اسلامي دانشجويان در اروپا تأكيد كرد: نكته جالب در خصوص جلسات اين انجمن ها عدم وابستگي و استقلال انجمن هاي اسلامي دانشجويان از احزاب يا جناح هاي سياسي است.
اژه اي در آستانه برگزاري چهلمين همايش اين اتحاديه در يك نشست خبري با اشاره به تشريح تاريخچه تأسيس اتحاديه، فعاليتها و عملكرد آن و با تأكيد بر جايگاه ويژه و منحصربه فرد شهيد بهشتي در اين اتحاديه تصريح كرد: شهيد بهشتي سعي مي كرد اتحاديه را مستقل از جريان هاي سياسي داخل نگه دارد .
در اين نشست خبري همچنين محمدباقر خرمشاد معاون فرهنگي وزير علوم و عليرضا صالحي نماينده اتحاديه انجمن هاي اسلامي دانشجويان اروپا در تهران به بيان ويژگيها، سابقه و عملكرد اين اتحاديه پرداختند.
نامه جامعه روحانيت مبارز به دبيركل حزب الله
جامعه روحانيت مبارز طي نامه اي خطاب به دبيركل جنبش حزب الله لبنان، پيروزيهاي پرارزش به دست  آمده توسط جان بركفان حزب الله و سربازان امام زمان(عج) را به سيد حسن نصرالله، همه رزمندگان و مسئولين حزب الله تبريك گفته و خواستار نابودي اسرائيل شده است.
آيت الله مشكيني كانديدا مي شود
حسين مشكيني فرزند آيت الله مشكيني از كانديداتوري پدر خود در انتخابات خبرگان از حوزه انتخابيه تهران خبر داد. وي در گفت وگو با ايسنا با اشاره به وضعيت جسمي پدرش گفت: در حال حاضر وضعيت جسماني و روحي ايشان بهبود يافته و در اوضاع مناسبي بسر مي برند.

يادداشت
رزم نوين در رزمايش ضربت ذوالفقار
*امير سرتيپ سيد ناصر حسيني
رزمايش سراسري ضربت ذوالفقار از صبح روز شنبه در وسعت بي سابقه اي از ايران اسلامي آغاز شده است. ۱۶ استان كشور در ۵ منطقه عملياتي جنوب شرق، شمال شرق، شمال غرب و جنوب غرب ميزبان اين رزمايش هستند و وسعت امكانات و تجهيزات بكار گرفته شده در آن در نوع خود كم سابقه است. مطمئناً هر رزمايشي اهدافي را تعقيب مي كند كه البته تمام آنها در شكل كلي به قصد رسيدن و دستيابي به يك امنيت پايدار براي ايران اسلامي متناسب با استراتژي هاي نيروهاي مسلح كشور انجام مي شوند. اين رزمايش نيز در حقيقت به قصد دستيابي به اين هدف اصلي انجام مي شود كه در كنار آن اهداف ديگري را نيز تعقيب مي كند.
مهم ترين ويژگي اين رزمايش تنوع عمليات ها و تاكتيك هاي بكار گرفته شده در آن است كه با توجه به تهديدات فراروي كشور، شيوه هاي رزمي نويني در اين رزمايش تمرين مي شود. امروز روشهاي جديد در مباحث نظامي و رزمي مطرح شده كه لازم است نيروهاي مسلح كشورمان در كنار آشنايي با آنها اجراي آنها را نيز تجربه كنند. در كنار آن وضعيت منطقه خاورميانه و حضور نيروهاي فرامنطقه اي در رزمايش ضربت ذوالفقار با محوريت نيروي زميني كه از اين هفته آغاز شده، ما در ۵ مرحله تاكتيك هاي مورد نياز براي آمادگي نيروهايمان را تمرين مي كنيم. از عمليات تازش هوايي كه به قصد ضربت سريع به دشمن انجام مي شود گرفته تا عزيمت سراسري ۱۲ لشگر از مناطق سرزميني به مناطق عملياتي و تمرين جابجايي سريع نيروها با استفاده از امكانات ترابري هوايي به اضافه بسياري از موارد ديگر همگي در اين رزمايش انجام مي شوند. از جمله ديگر ويژگيهاي مرحله اول اين رزمايش پرتاب موشك هاي ميان برد به پايگاهها و تأسيسات حياتي دشمن متجاوز و نيز آزمايش سامانه كنترل هوايي حضرت سليمان در مرز به قصد دستيابي به يك ديدباني قوي و همچنين بهره برداري از سيستم هاي نوين جنگ الكترونيك با تجهيزات جديد و عمليات شناسايي با هواپيماهاي بدون سرنشين است. ديگر موضوعي كه براي اولين بار به شكلي عملي در اين رزمايش آزمايش مي شود، بهره گيري از گلوله هاي جديد ضد جليقه است كه تمام جليقه هاي ضد گلوله را براي دشمن آسيب پذير مي كند.
نكته ديگر كه درباره رزمايش ضربت ذوالفقار حائز اهميت است، توجه به شيوه هاي رزم نامنظم است. معمولا در تعريف نظامي، ارتش ها به عنوان نيروهاي منظم و كلاسيك شناخته مي شوند و برنامه هاي كاري آنها انجام رزم كلاسيك و منظم است. اما امروز، با توجه به شرايط حاكم بر منطقه و تهديدات فراروي ما، به نظر مي رسد روش رزم منظم و كلاسيك نتيجه مطلوبي براي ما نخواهد داشت و به همين دليل ارتش در برنامه كاري جديد خود به سمت عمليات غيركلاسيك و نامنظم گرايش پيدا كرده و ضمن ارائه آموزشهاي لازم در ماه هاي گذشته، تغيير چهره داده و به يك ارتش منعطف براي انجام عملياتهاي نامنظم تبديل شده است. رزمايش ضربت  ذوالفقار اولين تمرين جدي اين گرايش جديد است. توجه به اين نكته نيز ضروري است كه شيوه هاي رزم كلاسيك و دقيق بيشتر براي نيروهاي منطقه اي و دشمنان منطقه اي كاربرد دارد كه بحمد الله در حال حاضر تهديدي از جانب كشورهاي همسايه احساس نمي كنيم و تمام اين كشورها دوست و بردار ما هستند اما حضور نيروهاي فرامنطقه اي در حاشيه مرزهاي ما و منطقه خليج فارس و كل خاورميانه، تاكتيكهاي نامنظم و نبردهاي غيركلاسيك را براي مقابله با تجاوزهاي احتمالي با آنها مي طلبد.
در اين زمينه البته نيروي زميني نقش محوري دارد و اكثر تغييرات و آموزش هاي مورد نياز براي انطباق با اقليم كشورمان از قبيل رزم در جنگل، رزم در كوهستان، جنگ در كوير و جنگ در ساحل متناسب با تهديدات به نيروها ارائه شده و در اين رزمايش مورد آزمايش قرار خواهد گرفت.
با برگزاري اين رزمايش، قصد داريم يك بار ديگر اين اطمينان خاطر را به مردم عزيز كشورمان بدهيم كه براي حفظ و تداوم امنيت در كشور عزيزمان ايران آماده فداكاري و جانفشاني هستيم و براي كشورهاي منطقه پيام دوستي داريم. رزمايش ضربت  ذوالفقار را هم درجهت امنيت منطقه خاورميانه مي دانيم و البته با توجه به التهابات جديد ايجاد شده در منطقه ناشي از جنگ ۳۳ روزه اسرائيل عليه لبنان و حضور نيروهاي فرامنطقه اي در اطراف كشور لازم است هميشه آماده و هوشيار باشيم و اين آمادگي را تقويت كنيم. رزمايش ضربت ذوالفقار هوشياري نيروهاي مسلح ما را نسبت به اتفاقات و وقايع پيرامون كشور نيز نشان مي دهد.
* جانشين فرماندهي نيروي زميني ارتش جمهوري اسلامي

وزير دفاع در گفت وگو با همشهري:
ايران آماده است با كشورهاي منطقه
پيمان منع تعرض ببندد
گروه سياسي-وزير دفاع گفت ايران حاضر است با كشورهاي منطقه پيمان منع تعرض امضا كند.
وي درخصوص خطر حمله آمريكا و رژيم صهيونيستي به مراكز هسته اي ايران گفت: گرچه شايد انجام چنين اقدام حماقت آميزي از سوي نومحافظه كاران حاكم بر كاخ سفيد محتمل باشد،اما تصور مي كنم هنوز آن قدر آدم عاقل در آمريكا يافت مي شود كه آنها را ازچنين حماقتي برحذر دارد.
سردار مصطفي محمدنجاركه درگفت وگويي تفصيلي با همشهري به مناسبت هفته دولت سخن مي گفت افزود: آمريكا براي اقدام عليه ايران نياز به حمايت افكار عمومي دارد.افكار عمومي آمريكا در حال حاضر به شدت از اين گونه تجاوزات منزجر است.
علاوه بر آن، آمريكايي ها براي برون رفت از باتلاقي كه در آن گرفتار آمده اند بيش از پيش به ايران نياز دارند.
سران رژيم صهيونيستي هم از آسيب پذيري شديد خود در برابر ما به خوبي آگاهند.
بنابراين بعيد است تمايلي به خودكشي داشته باشند، چون هر نوع تحرك نظامي عليه ايران به منزله خودكشي آنان است.
با وجود اين، گرچه ما مخالف هرنوع درگيري نظامي هستيم، اما اگر مراكز هسته اي مورد تعرض قرار بگيرد، با « جديت » و « قاطعيت » واكنش نشانخواهيم داد.
وزير دفاع با اشاره به توان دفاعي ايران در مقابله با آمريكا تصريح كرد: همه مي دانند كه آمريكايي ها از حيث فن آوري نظامي و جنگ افزارهايي كه در اختيار دارند بسيار مجهزتر از ما هستند.
بودجه نظامي ساليانه آنها چندين برابر بودجه نظامي ما است.
اما، همان گونه كه در جواب سئوال قبلي تان گفتم، « فن آوري نظامي » تنها يكي از فاكتورهاي مهم مؤثر بر توان دفاعي است.
عامل كليدي ديگر نيروي انساني و روحيه آنان است.وي افزود: مطالعاتي كه اخيراً خود آمريكايي ها انجام داده اند، نشان مي دهد كه روحيه ارتش آمريكا پس از حوادث عراق به شدت كاهش يافته است.
عراق خاطره ويتنام و شكست آمريكا در باتلاق آن كشور را براي آنها زنده كرده است.
يافته هاي دپارتمان هاي مختلف ارتش آمريكا نشان مي دهد كه اگر ارتش آمريكا درگير يك جنگ ديگر بشود، در همان روزهاي نخست جنگ بيش از ۵۰درصد آنها دچار « تلفات رواني » مي شوند و از ادامه جنگ باز مي مانند.
نجار ادامه داد: از آن گذشته، يك ارتش زماني مي تواند بجنگد كه از پشتوانه « افكار عمومي » برخوردار باشد.
آمريكا در سطح منطقه از هيچ گونه پايگاه مردمي برخوردار نبوده وبالعكس پشتوانه آن تنفر عمومي در منطقه و مخالفت گسترده جامعه بين المللي مي باشد.
اين در حالي است كه جمهوري اسلامي ايران از يك پايگاه قوي مردمي در داخل و خارج از مرزهاي خود برخوردار مي باشد.
بنابراين اگر مجموع فاكتورها را در نظر بگيريم به اين نتيجه مي رسيم كه توان دفاعي نيروهاي مسلح ما بسيار فراتر از توان دفاعي ارتش آمريكا است و لذا اگر روزي هيأت حاكمه آمريكا حماقت كند و فكر حمله به ج.ا.ايران را به هر نحو عملي سازند، آن گاه بايد منتظر فعال شدن آتشفشان بسيار قوي در سطح منطقه باشند و بزرگترين شكست تاريخ خود را تجربه كنند.
وي تأكيد كرد: ما بارها تأكيد كرده ايم كه آرامش و امنيت در منطقه فقط با همدلي و همكاري كشورهاي منطقه حاصل مي شود و نيازي به دخالت نيروهاي فرامنطقه اي نيست.
براي عملي كردن اين راهبرد و ايده آماده هستيم رزمايش هايي را با كشورهاي منطقه برگزار كنيم.
حتي حاضريم با كشورهاي منطقه«پيمان منع تعرض » امضاء كنيم.
يكي از پيشنهادهاي ديگر ما برگزاري اجلاس مشترك وزراي دفاع كشورهاي منطقه است.
چنين اجلاسي مي تواند زمينه عملي كردن مانور مشترك و امضاي پيمان عدم تعرض را فراهم سازد.
وي درمورد توان موشكي ايران گفت: ما در اين مرحله براساس يك چارچوب امنيتي ـ دفاعي از صنايع موشكي به منزله يك « استراتژي بازدارنده » در برابر تهديدات بهره گرفتيم و در اين زمينه به موفقيت هاي چشمگيري دست يافتيم به گونه اي كه امروزه صنايع موشكي ايران از زمره يكي از پيشرفته ترين صنايع موشكي دنيا است و قادر است تهديدات مختلف رادر نطفه خفه كند.
مشروح اين گفت و گو به زودي در همشهري منتشر مي شود.

سياسي
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
حوادث
بين الملل
فرهنگ و آموزش
شهر تماشا
سلامت
شهري
علمي فرهنگي
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  فرهنگ و آموزش   |   سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   شهري   |   علمي فرهنگي   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |