يكشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۴۰۶۴ - Aug 20, 2006
شأن و احترام تيم ملي در ورزشگاه ها
تيم ملي براي صعود فرصت مي خواهد
عكس: مجتبي جانبخش
012426.jpg
گروه ورزشي - جهانگير كوثري: در هر پديده اي تغيير و تحولات هميشه عارضه هايي را به همراه دارد. در آغاز يك حركت و يك هدف نيز نمي توان انتظار يك معجزه يا موفقيت چشم گير داشت.
تيم ملي فوتبال ايران در مقابل سوريه تيم قدرتمند و مسلطي نبود. اين واقعيت را نمي توان كتمان كرد كه فاصله با تيم ملي قبل از جام جهاني بسيار است و كادر فني فرصت لازم نياز دارد تا با احاطه به كليت و موجوديت فوتبال ما به نتايج درخشاني دست پيدا كند. حتي شكست در مقابل كره جنوبي هم براي ما پايان فوتبال نيست. اگر مسئولان ورزش به دنبال ساختار تازه اي در فوتبال ملي اند بايد اين نوع شكست ها و عارضه ها را بپذيرند كه هر خواسته اي در مسير خود خطرهايي در پيش رو دارد. اگر مي خواهيم از برانكو به كادر فني فعلي برسيم حتماً بايد آمادگي هر نوع شكست و حذف  شدن را داشته باشيم.
كلاس، موقعيت جهاني و دانش فوتبال برانكو قابل مقايسه با هيچ يك از مربيان داخلي نيست. قبول كرديم كه از مربي داخلي استفاده كنيم، پس بايد عوارض و عواقب آن را نيز به گردن بگيريم، اما با حفظ احترام شخصيت ها،  سلسله مراتب و رديف مديريت ها از آغاز راه به سمت جاده هاي اختلاف و مقابله ها نرويم، اجازه بدهيم هر كس در حيطه وظايف خود، از پتانسيل مديريتي خود استفاده كند، احترام، قدمت و شأن مديريت را باور كنيم.
تمام مشكل علي آبادي با دادكان در عدم پيشنهادها  و خواسته هاي مديريت بالاتر بود، اجازه بدهيم تيم ملي شكل بگيرد و  زماني كه جايگاه و مقامي به دست آورد مدعي شويم و فضاي مديريت را با حرف هاي لحظه اي و بي منطق مشوش كنيم. هنوز زمان به اندازه كافي داريم و رئيس سازمان تربيت بدني اگر از همين نقطه احترام مديران خود تعريف نكند، در روزهاي آينده احترام مديريت خودشان نيز زير سؤال خواهد رفت. فوتبال را دريابيد و اجازه ندهيم در زمان بازي تيم ملي چنين هتاكي ها و پرخاش هايي بين تماشاگران فضاي ورزشگاه را آلوده كند. اگر با شهامت مربي تيم ملي را از يك باشگاه خاص انتخاب كرده ايم به فكر موقعيت فرهنگي و اعتباري فوتبال هم باشيد. از اين نوع حركت ها در فوتبال آن هم فوتبال ملي زياد نداشته ايم آقاي علي آبادي كمي نگرانيم.

بااختصاص بودجه اي ويژه از سوي رئيس جمهوري
خانه وزنه برداري در اردبيل احداث مي شود
گروه ورزشي-  رئيس جمهوري كه در ادامه سفرهاي استاني خود جهت رسيدگي به مشكلات استان ها راهي استان اردبيل شد ديدار دوستانه اي با حسين رضازاده قويترين مرد جهان داشت.
به گزارش روابط عمومي فدراسيون وزنه برداري، در اين ديدار احمدي نژاد از امكانات و وضعيت ورزشي استان و همچنين آمادگي رضازاده جهت حضور در ميادين آتي سئوال كرد و رضازاده نيز به تشريح اوضاع پرداخت.
ضمناً در اين ديدار و با درخواست حسين رضازاده مقرر شد تا با تخصيص بودجه اي ويژه، خانه وزنه برداري ايران با تمامي امكانات و تجهيزات لازم در اردبيل احداث گردد.

مصطفوي با حمايت از سرمربي تيم ملي فوتبال:
ما همه يك تيم هستيم
012420.jpg
ايسنا: دبير موقت فدراسيون فوتبال گفت: امير قلعه نويي، سرمربي تيم ملي فوتبال مورد حمايت من بوده و خواهد بود.
داريوش مصطفوي پس از مطالبي كه درخصوص انتقاد وي از تاكتيك تيم ملي و عملكرد امير قلعه نويي مطرح شده بود گفت: من هرگز نگفتم كه تاكتيك تيم ملي منسوخ شده است، اين شيطنت برخي از خبرنگاران و روزنامه ها بوده است.گله  من از برخي خبرنگاران است كه گفته هاي من را بد به سرمربي تيم ملي منتقل كرده اند. وي با بيان اين كه «دخالت» و «نظارت» دو مقوله  جداگانه است، گفت: همه مي توانند اظهار نظر كنند. اظهار نظر من درمورد تيم ملي پس از بازي با سوريه از جايگاه دبيركلي فدراسيون نبوده است بلكه به عنوان مصطفوي نظراتم را مطرح كردم. دوباره تأكيد مي كنم كه ما همواره يك نوع گل خورده ايم.گل هاي تيم ملي اصولا از تير دوم وارد دروازه ما شده است كه مربيان بايد براي اين مشكل راه حلي بينديشند.
مصطفوي ادامه داد: ما همه يك تيم هستيم. علي آبادي، هاشمي، قلعه نويي، بنده، كميته المپيك و تمام دست اندركاران فوتبال هدف مان پيشبرد ورزش به ويژه فوتبال است.

برنامه بازيهاي حريف تداركاتي
تيم هاي واليبال ايران در تهران
012432.jpg
گروه ورزشي - علي شاكري: از سوي فدراسيون واليبال برنامه بازيهاي تيم واليبال «نواي» روسيه با تيم هاي ملي واليبال بزرگسالان و جوانان ايران اعلام شد.
تيم روسي كه يكي از تيم هاي ليگ برتري اين كشور محسوب مي شود طي مدت اقامت يك هفته اي خود شش بازي انجام مي دهد.
برنامه بازيهاي اين تيم به شرح زير اعلام شد:
چهارشنبه اول شهريور: جوانان ايران - نواي روسيه ساعت ۱۷
پنج شنبه ۲ شهريور: تيم ملي بزرگسالان ايران - نواي روسيه ساعت ۱۱ صبح
جمعه ۳ شهريور: تيم جوانان ايران - نواي روسيه ساعت ۱۷
شنبه ۴ شهريور: تيم ملي بزرگسالان ايران - نواي روسيه ساعت ۱۱ صبح
يكشنبه ۵ شهريور: تيم جوانان ايران - نواي روسيه ساعت ۱۷
دوشنبه ۶ شهريور: تيم جوانان ايران - نواي روسيه ساعت ۱۷
پيكاني ها در دو مرحله به ايتاليا مي روند
پيكاني ها در دو مرحله راهي ايتاليا مي شوند. قهرمان باشگاههاي ايران و آسيا در مرحله دوم و پس از انجام دو مرحله اردو در تهران خواهد رفت. در اين سفر ابتدا مصطفي كارخانه، حسين حسيني و مصطفي منطقي براي شركت در كلاس مديريت و مربيگري عازم باشگاه پروجيا مي شوند و پس از دو هفته با رسيدن بازيكنان، نوبت به برپايي اردو و بازيهاي تداركاتي خواهد رسيد.
بخت بلغارستان و لهستان بيشتر شد
امشب با به پايان رسيدن دور مقدماتي هفدهمين دوره ليگ جهاني واليبال چهره تيم هاي صعود كرده به مرحله نهايي بطور كامل مشخص مي شود. با وجود صعود قطعي روسيه، برزيل و فرانسه سيزده تيم ديگر تكليف خود را نمي دانند.
در گروه يك صربستان با از دست دادن دو «ست» در بازي با آمريكا در رقابت با لهستان اميدهايش كمرنگ شد. نايب قهرمان دوره پيش به سختي در زاگرب ۳ بر ۲ از پس آمريكا برآمد. در گروه چهارم كوبا و بلغارستان هر دو يك بازي از دو ديدار خود را مقابل كره جنوبي و مصر با پيروزي پشت سر گذاشتند، اما سرنوشت اين دو تيم به بازي امشب آنان در هاوانا و قاهره بستگي دارد. در صورت پيروزي مشابه بخت بلغارستان براي صعود بيشتر خواهد بود. مرحله نهايي هفدهمين دوره ليگ جهاني از روز اول شهريورماه با حضور شش تيم برتر دور مقدماتي (چهار تيم سرگروه + روسيه ميزبان مرحله نهايي و تيم برگزيده FIVB) در شهر مسكو آغاز خواهد شد.

پيكارهاي بين المللي كشتي آزاد جام زيكلوفسكي - لهستان
يزداني و حيدري موفق ترين كشتي گيران ايران
در اولين روز
012417.jpg
012423.jpg
گروه ورزشي - محمدرضا منصوريان: از جمع ۶ نماينده كشتي آزاد ايران در اولين روز پيكارهاي بين المللي جام زيلكوفسكي در كشور لهستان عليرضا حيدري و رضا يزداني كارنامه بهتري داشتند.
اين دو كشتي گير در اوزان ۹۶ و ۸۴ كيلوگرم با پيروزي مقابل كليه حريفان، خود را به فينال رساندند. در وزن ۸۴ كيلوگرم رضا يزداني ابتدا كشتي گير تركيه را برد، سپس حريف مجارستاني خود آرپادرايتر نايب قهرمان جهان در سال ۸۵ را از پيش روي برداشت و درپي دو پيروزي خوب برابر كشتي گيران آلمان، قزاقستان به ديدار پاياني رسيد. در وزن ۹۶ كيلوگرم هم عليرضا حيدري با يك قرعه استراحت و دو پيروزي مقابل نمايندگان لهستان و آلمان فيناليست اين وزن شد.
اما سرنوشت ديگر كشتي گيران ما در اولين روز اينچنين بود: مسعود مصطفي جوكار نايب قهرمان المپيك ۲۰۰۴ آتن اولين كشتي گير حذف شده تيم ايران در مسابقه هاي بين المللي كشتي آزاد جام زيكلوفسكي بود.
جوكار در اولين دور اين رقابتها در وزن ۶۶ كيلوگرم مغلوب باتيروف از جمهوري بيلوروسي شد كه به دليل شكست باتيروف مقابل سرافيم بارزاكوف بلغاري در دور بعد كشتي گير ما از جدول مسابقات كنار رفت. ديگر كشتي گير ناكام ما در اولين روز مهدي حاجي زاده قهرمان سال ۲۰۰۲ جهان بود. حاجي زاده بعد از يك دوره استراحت مقابل احمد گولهان كشتي گير سرشناس تركيه قرار گرفت و با قبول شكست مقابل وي در گروه بازنده ها قرار گرفت.
ديگر نماينده ما در اين وزن علي اصغر بذري بود كه ديروز صبح دو كشتي خوب گرفت. او ابتدا حريف ايتاليايي خود را با شكست روبه رو ساخت و سپس مقابل نماينده مجارستان به برتري رسيد.
ديگر نماينده تيم ايران در وزن ۹۶ كيلوگرم سعيد ابراهيمي مقابل كشتي گير قزاقستان ضربه فني شد. وي پيش از اين حريف سوئيسي خود را برده بود. تقي داداشي، فردين معصومي و عليرضا رضايي كشتي گيران ما در اوزان ۵۵ و ۱۲۰ كيلوگرم امروز با حريفان خود روبه رو مي شوند. اين مسابقات امشب به پايان مي رسد.

دوپينگ قهرمان كشتي فرنگي دانشجويان
گروه ورزشي - نمونه تست دوپينگ عليرضا غريبي ملي پوش و قهرمان سنگين وزن مسابقات كشتي دانشجويان جهان مثبت اعلام شده است.
عارف ربطي - دبير فدراسيون كشتي در اين مورد كه در جريان مسابقات قهرماني دانشجويان جهان در مغولستان نمونه گيري شده بود، گفت: فيلا به فدراسيون نامه اي نوشته كه در صورت تقبل هزينه ها نمونه دوم (بي) را براي آزمايش ارسال كند.پاسخ فدراسيون كشتي نيز اين است كه اين ورزشكار از طرف فدراسيون ورزش دانشجويي در مسابقات دانشجويان جهان شركت كرده است و ربطي به فدراسيون كشتي ندارد. اكبر ايرانمنش رئيس انجمن كشتي وزارت علوم، تحقيقات و فناوري درمورد دوپينگي بودن اين ورزشكار اظهار داشت: تست اول اين ورزشكار كه در يكي از آزمايشگاه هاي كره جنوبي مورد آزمايش قرار گرفته است، مثبت اعلام شده و غريبي در اين مورد گفته: ممكن است مربوط به داروهايي باشد كه در زمان شكستگي دستش در بيمارستان به وي تزريق شده است.

اعزام ملي پوشان تكواندو به جام جهاني تايلند
گروه ورزشي- چند ملي پوش برجسته تكواندو در كنار اعضاي برگزيده تكواندوي ايران براي اين پيكارها به مسابقات جام جهاني تايلند اعزام مي شوند.
رئيس فدراسيون تكواندو اعزام هادي ساعي، بهزاد خداداد، يوسف كرمي، علي تاجيك و وحيد عبداللهي را افزايش انگيزه، استفاده احتمالي كادر فني از آنان و آشنايي شان با تغيير روش مسابقات ذكر كرد و عنوان داشت: هادي ساعي به خاطر مصدوميت فعلا مشغول فيزيوتراپي است.سيد محمد پولادگر در مورد اعزام تيم پومسه به مسابقات جهاني سئول گفت: اين تيم با هدايت كانگ شين چال سرمربي كره اي و دو هموطن او با ۹ نفر روز دهم شهريورماه عازم كره جنوبي خواهد شد.

كاوه سرحدي:
رقابتهاي بين المللي واترپلو در ايران برگزار مي شود
ايرنا: سرپرست  تيم  ملي  واترپلوي  ايران  از برگزاري  مسابقات  چندجانبه  واترپلو به  ميزباني  ايران  با شركت  تيم هايي  از كشورمان ، تركيه ، اوكراين  و ازبكستان  پيش  از آغاز بازي هاي  آسيايي  ۲۰۰۶ دوحه  خبر داد.
«كاوه  سرحدي » با اشاره  به  مطلب  فوق  درباره  وضع  تيم  ملي واترپلوي  كشورمان  در اردوي  آمادگي  اين  تيم  در آلماتي  قزاقستان  گفت : وضع  و شرايط  بازيكنان  اعزامي  به  اين  اردو در حد مطلوب  است  و اردونشينان  زير نظر مربيان  تمرينات  روزانه  خود را در دو نوبت  صبح  و عصر به  مدت  ۶ ساعت  برگزار مي كنند.وي  افزود: در راه  آماده سازي  تيم  براي  شركت  در بازي هاي  آسيايي  دوحه  تيم  ايران  فردا به  مصاف  تيم  ازبكستان  مي رود.سرپرست  تيم  ملي  واترپلو ايران  ادامه  داد: در نشستي  كه  با مسئولين  تيم  ازبكستان  داشتيم  تصميم  بر اين  شد كه  پيش  از آغاز بازي هاي  آسيايي  دوحه ، ميزبان  اردوي  آماده سازي  تيم  ملي  واترپلو اين  كشور به  مدت ۱۰ روز در تهران  و در جزيره  كيش  باشيم .

نهمين جشنواره شطرنج بانوان كشور
گروه ورزشي- مريم رضايي: نهمين جشنواره شطرنج بانوان كشور كه با حضور ۱۵۴ شطرنجباز به روش سوئيسي در رشت در حال برگزاري است تا روز ۳۱ مرداد ماه ادامه خواهد يافت.
در دوره ششم اين بازيها فاطمه نادرلو و هانيه خلجي از تهران و مرجان اكبري از مازندران با كسب ۵/۵ امتياز در صدر جدول قرار گرفتند.
اين رقابتها در بخش قهرماني منطقه دو مردان كشور نيز با حضور ۱۷۴ شطرنج باز پي گرفته مي شود و در ششمين دور از رقابتهاي آنان رحيم دلجو از گيلان با ۶ امتياز در صدر جدول قرار گرفت.
امير محمد سوزنكار با ۵/۵ امتياز نفر دوم و فرشيد سبحاني، حسن جوينده و همايون توفيقي هر سه از گيلان در مكانهاي بعد قرار گرفتند.

خداحافظي حميدزيچ از تيم ملي بوسني
012429.jpg
گروه ورزشي - مريم دري منش :حسن سالي حميدزيچ ديگر براي تيم ملي بوسني و هرزگوين به ميدان نخواهد رفت.
هافبك بايرن مونيخ پس از شكست ۲ بر ۱ تيم ملي كشورش برابر فرانسه، نايب قهرمان جهان در روز جمعه، كناره گيري اش را از اين تيم اعلام كرد. وي گفت: پس از آسيب ديدگي هاي متعدد و ده عمل جراحي در ده سال گذشته و نيز صحبت با پزشكاني در آمريكا و آلمان تصميم گرفتم براي حفظ سلامتي ام با فوتبال ملي خداحافظي كنم. حميدزيچ ۲۹ ساله تاكنون ۴۱ بازي براي تيم ملي بوسني انجام داده و ۶ گل نيز به ثمر رسانده است. با اين اقدام، وي قصد دارد تا زماني كه سلامت باشد براي بايرن بازي كرده و روي بازيهاي باشگاهي تمركز كند، قرارداد وي با بايرن در ۳۰ ژوئن ۲۰۰۷ به پايان مي رسد.

۳۵ بازيكن به اردوي تيم ملي فوتسال دعوت شدند
گروه ورزشي - از سوي كميته فوتسال فدراسيون فوتبال ۳۵ بازيكن براي حضور در اردوي آمادگي تيم ملي فوتسال ايران دعوت شدند.
اين بازيكنان بايد روز شنبه هفته آينده خود را به كادر فني تيم ملي فوتسال معرفي كنند.
اين اردو از روز چهارم تا ششم شهريور در محل كمپ تيم هاي ملي ايران داير مي شود. در بين نفرات دعوت شده نام وحيد شمسايي، محمدرضا حيدريان، احمد پري آذر، بابك معصومي، محمد كشاورز و... ديده مي شوند.
حسين شمس چندي پيش از سوي ترابيان رئيس كميته فوتسال فدراسيون فوتبال به عنوان سرمربي تيم ملي فوتسال ايران برگزيده شد.

خبرهاي فوتبال جهان
شكست سنگين هانوفر مقابل هرتابرلين
برلين- ماركو پانتليچ مهاجم صرب هرتابرلين به تنهايي دو بار دروازه هانوفر را گشود.

012435.jpg
گروه ورزشي - حسن حيدري :دومين هفته از رقابت هاي بوندس ليگا با توقف تيم هامبورگ و شكست سنگين هانوفر دنبال شد.
هامبورگ روز گذشته در مصاف با تيم انرژي يوتبوس به تساوي دو بر دو رسيد. در اين بازي مهدوي كيا براي هامبورگ به طور كامل بازي كرد.در اين بازي ابتدا سانگو در دقيقه ۲۹ روي پاس تروچوفسكي گل اول هامبورگ را به ثمر رساند. بعد از اين گل آلمنيا آخن دوبار دروازه ميهمان را گشود. مونتانوا (۵۶) و رادو (۶۹) گلهاي اين تيم را از خط دروازه حريف عبور دادند.تلاش هامبورگ براي رسيدن به گل تساوي در دقيقه ۷۲ نتيجه داد و دي يانگ روي ياس واندروارت نتيجه بازي را دوبردو كرد.
تيم هانوفر نيز در مصاف با هرتابرلين با شكست سنگين چهار بر صفر مواجه شد.اين دومين بازي هانوفر در بوندس ليگاست كه در آن چهار گل دريافت كرده است.پانتليچ در دقايق (۶۳ و ۲۰) دارداي (۳۱) و ايبرت (۷۶) چهاربار توپ را درون دروازه هانوفر جاي دادند. از دقيقه ۵۰ اين بازي تيم هانوفر با اخراج تارنات ۱۰ نفره شد.در اين بازي وحيد هاشميان به طور كامل براي تيمش بازي كرد.در ساير بازي هاي اين هفته وردربرمن در خانه دو بر يك لوركوزن را شكست داد. بروسيا دورتموند در مصاف با ماينتز به تساوي يك بر يك رسيد. اينتراخت فرانكفورت برابر ولفسبورگ به تساوي بدون گل دست يافت. شالكه نيز با يك گل مقابل آلمنيا آخن به پيروزي رسيد.در ادامه بازي هاي هفته دوم بوندس ليگا امروز بوخوم با بايرن مونيخ ديدار مي كند و آرمينيا بيلفلد با اشتوتگارت مصاف مي دهد.درحال حاضر تيم هاي نورنبرگ و وردربرمن هركدام با ۶ امتياز در صدر جدول قرار دارند و هامبورگ با ۲ امتياز در مكان نهم ايستاده است.هانوفر نيز بدون امتياز و تفاضل گل منفي ۶ در انتهاي جدول قرار دارد.
توقف ليورپول وآرسنال
تيم فوتبال ليورپول در هفته نخست رقابت هاي ليگ برتر مقابل شفيلد يونايتد به تساوي يك بر يك رسيد. در اين بازي راب هولس در دقيقه ۴۶ براي شفيلد گلزني كرد و تنها گل ليورپول در دقيقه ۷۰ از روي نقطه پنالتي توسط رابي فاولر به ثمر رسيد.در ساير بازي هاي شب گذشته آرسنال با آستون ويلا به تساوي يك بر يك رسيد. اورتون با دو گل از سد واتفورد گذشت.نيوكاسل در خانه دو بر يك مقابل ويگان به پيروزي رسيد.
پورتموث با سه گل از سد بلكبرن گذشت. ردينگ سه بر دو ميدلزبرو را شكست داد و وستهام نيز سه بر يك مقابل چارلتون به پيروزي رسيد.

مسابقات جهاني آبهاي آرام - مجارستان
تيم كاياك چهارنفره ايران به فينال راه يافت
ايسنا: تيم ملي آبهاي آرام كشورمان طي رقابت هاي قهرماني جهان در مجارستان در رشته كاياك چهارنفره به فينال B مسابقات راه يافت.
در مسافت ۵۰۰ متر رشته كاياك دونفره محسن ميلاد و بابك ثمري به مرحله نيمه نهايي رسيدند و حسين سينكايي، ياسر هدايتي، عباس صيادي و رضا رئيسي در رشته كاياك ۴ نفره با غلبه بر حريفان به فينال B صعود كردند.گفتني است، ۸۲ كشور جهان در اين رقابت ها حضور دارند كه در رشته كاياك ۲ نفره عباس صيادي و رضا رئيسي با ثبت بهترين ركورد در ميان حريفان آسيايي مقام اول را به خود اختصاص دادند.

ورزش
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
حوادث
بين الملل
فرهنگ و آموزش
سياسي
شهر تماشا
سلامت
شهري
علمي فرهنگي
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  فرهنگ و آموزش   |   سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   شهري   |   علمي فرهنگي   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |