يكشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۴۰۶۴ - Aug 20, 2006
فروش جوش شيرين از سوي توليدكنندگان
به نانوايي ها ممنوع شد
مهر: در جلسه شوراي عالي سلامت كه ديروز به رياست دكتر احمدي نژاد رئيس جمهور تشكيل شد، بر استفاده هرچه بيشتر از ظرفيت گسترده صدا و سيما براي ارائه آموزش هاي عمومي در راستاي افزايش شاخص هاي مربوط به سلامت عمومي تأكيد شد.
در اين جلسه همچنين مقرر شد با هماهنگي وزارتخانه هاي بهداشت، درمان و آموزش پزشكي، صنايع و معادن و بازرگاني و در يك برنامه زمانبندي شده، ضمن كاهش جدي اسيدهاي چرب ترانس در روغن هاي مايع توليدي، توليدكنندگان ملزم به درج مشخص ميزان ترانس و نوع مصرف مناسب روي بسته روغن هاي مايع شوند.
شوراي سلامت همچنين با بررسي ميزان قند و شكر مصرفي در كشور و ضررهاي مصرف زياد اين محصول مقرر كرد نسبت به تهيه برنامه جايگزيني محصولات مشابه و بي ضرر در مصارف روزمره عمومي اقدام شود.

مهلت يك ماهه پليس به خودروسازان براي ايمني خودروها
ايرنا: معاون  راهنمايي  و رانندگي  نيروي  انتظامي جمهوري  اسلامي ديروز از تعيين  مهلت  يك ماهه  به  خودروسازان ، براي  بهبود ايمني  خودروهاي  توليد داخل ، خبر داد.
سرتيپ  پاسدارمحمد رويانيان  در حاشيه  همايش  معاونان  راهور و فرماندهان  پليس  راه  كشور به  خبرنگاران ، گفت : فرمانده  ناجا دستور داده  است  كه  حداكثر از امروز به  كارخانه هاي  خودروسازي  و وزارت  صنايع  مهلتي  حدود يك ماهه  براي  بالا بردن  ايمني  خودروهاي  توليدي  داده  شود.
وي  افزود: بهبود ضريب  ايمني  خودروها از آن جهت  مهم  است  كه  در برخي  مواقع  تصادفاتي  كه  مي تواند خسارتي  باشد، به  خاطر نقص  فني  خودرو، منجر به  مرگ  سرنشينان  آن مي شود.
رويانيان  در اين  زمينه  به  تصادف  اخير در لرستان  اشاره  كرد و گفت : در حالي كه  اين  تصادف  مي توانست  خسارتي  باشد، به  خاطر نقص  فني  خودرو منجر به  آتش سوزي  شد و جان  ۱۹ تن  را گرفت .
وي  افزود: در نخستين  اقدام  براي  تأكيد بر ضرورت  بهبود ايمني  خودروها، چهارشنبه  گذشته  نامه اي  به  يك  شركت  توليدكننده  اتوبوس  نوشته  شده  و يكشنبه (امروز) هم  نامه  موكدي  با امضاي  فرمانده  ناجا براي  وزير صنايع  و رئيس اين  كارخانه  ارسال  خواهيم  كرد.
رويانيان  همچنين  از تصويب  لايحه  جديد قانون  نحوه  اخذ جرايم  راهنمايي  و رانندگي  در شور اول  مجلس  شوراي  اسلامي  خبر داد.

با همكاري بسيج سازندگي، كميته امداد و سازمان هلال احمر
استان هاي در معرض خشكسالي حمايت مي شوند
012369.jpg
گروه اجتماعي- ليلا خاكسار: استان هايي كه با مشكل خشكسالي روبه رو هستند، امسال مورد حمايت قرار مي گيرند.
به گزارش همشهري، مدير خدمات پزشكي بسيج سازندگي ضمن اعلام اين مطلب، گفت: امسال ۱۱ استاني كه با مشكل خشكسالي مواجه هستند و دوره خشكسالي آنها به ۸سال رسيده است، با همكاري كميته امداد و سازمان هلال احمر تحت پوشش حمايتي قرار مي گيرند.
سرهنگ محمد مظفري تيم هاي پزشكي، توزيع بسته هاي غذايي، ارائه آموزش هاي بهداشتي و درماني در زمينه بيماري هاي انسان، دام و مزارع، ساخت مدارس كوچك و كپر زدايي، بهسازي مدارس، مساجد و بهداري ها، احداث كانال آبرساني، لايروبي قنات ها و... را از جمله اقدامات مشترك اين سازمان عنوان كرد كه تابستان سال جاري در قالب اردوهاي هجرت با بهره گيري از اوقات فراغت جوانان داوطلب در حال انجام است.
طرح بسيج سلامت
طرح بسيج سلامت با ۳۰هزار نفر روز توسط بسيج سازندگي آغاز شد. اين طرح از ابتداي هفته جاري شروع شد و ۳۵۰ روستاي استان قزوين، با اولويت مناطق محروم در اين طرح قرار مي گيرند.
در اين طرح بسيج استان قزوين در اقدامي تازه دندان هاي كودكان ۵ تا ۱۰ ساله را در سراسر استان قزوين معاينه و در صورت نياز درمان مي كنند و متخصصان پزشكي از جمله گروه هاي مامايي و پرستاري اكيپ هاي خود را به مناطق محروم به ويژه بخش هاي «رجايي دشت الموت» اعزام خواهند كرد.
ساخت خانه سالمندان
در مناطق محروم
۴۰ خانه سالمند براي افراد تحت پوشش كميته امداد در استان سيستان و بلوچستان ساخته مي شود.
آغاز اين طرح از هفته گذشته با حضور ۲۰ هزار نفر روز به اجرا درآمده است و مصالح و اعتبارات آن توسط كميته امداد امام خميني(ره) تامين شده و دانش آموزان و جوانان بسيجي استان ساخت اين واحدهاي مسكوني را تا پايان شهريور ماه به اتمام مي رسانند.
فيروز جهان تيغ، رئيس سازمان بسيج سازندگي استان سيستان و بلوچستان همچنين از كمك بانوان بسيجي به كشاورزان و بسته بندي خرما خبر داد و گفت: ۱۵ هزار نفر روز از خواهران در سه شهرستان اين استان تا دهم شهريور ماه در اين طرح مشاركت مي كنند و اين طرح از شهرستان هاي «ايرانشهر» و «نيك شهر» آغاز مي شود.
حضور دانشجويان در طرح هاي محروميت زدايي
دانشجويان دانشگاه هاي امام صادق(ع)، شهيد رجايي و سمنان براي كمك به محروميت زدايي در مناطقي از استان خراسان جنوبي اردو زدند. اين گروه كه شامل ۱۲۰ نفر مي شوند از دهم ماه جاري در روستاهاي شهرستان «قائن» مستقر و در حال ساخت خانه براي خانواده هاي بي بضاعت، بهسازي مدارس، انجام امور فرهنگي و ورزشي از جمله تشكيل كلاس هاي آموزشي هستند.اين گروه جانشين گروه ۶۰نفره اي از همين دانشگاه شده اند كه از اواخر ماه گذشته به مدت ۱۵ روز ميهمان منطقه بودند.
همچنين گروه ۴۰ نفره دانشجويان سمناني در هفته آخر مرداد ماه به مدت ۱۵ روز در قالب ده تيم كاري به مناطق مختلف استان اعزام خواهند شد.

۵/۳ ميليون نفر در كشور مشترك
صندوق هاي صدقات هستند
گروه اجتماعي- بخش مشاركت هاي مردمي كميته امداد امام خميني(ره) بعد از ۲۱ سال توانسته است واسطه خير و امانت داري امين براي خيرين و مردم ايران اسلامي بوده و انفاق مومنين و محسنين را به نيازمندان و محرومان برساند.
معاون مشاركت هاي مردمي كميته امداد امام خميني(ره) افزود:مشاركت هاي مردمي در سه زمينه صدقات، اكرام ايتام و زكات فعاليت گسترده اي را آغاز كرده است و در حال حاضر داراي ۵/۳ميليون مشترك صندوق صدقات است و در طرح اكرام نيز كه وظيفه رسيدگي به ايتام خانواده ها را مد نظر قرار داده و زمينه ارتقاي و تامين معيشت يك يا چند يتيم را از سوي فرد حامي فراهم مي كند.
يزداني افزود: در حال حاضر بيش از ۳۸۰ هزار كودك يتيم زير ۱۸ سال تحت حمايت هستند كه از اين تعداد بيش از ۱۸۰ هزار كودك يتيم از سوي حاميان نيكوكار مورد حمايت قرار گرفته اند.معاون مشاركت هاي مردمي كميته امداد همچنين تاكيد كرد: درباره زكات به عنوان يك فريضه واجب الهي حدود ۳ سال است كه فعاليت هاي اجرايي گسترده اي در كشور آغاز شده كه در اجراي اوامر رهبر معظم انقلاب اسلامي مبني بر احياي فرائض و سنن اسلامي در سال ۸۴ بالغ بر ۶۷۳ ميليون تومان زكات جمع آوري شده و پيش بيني مي شود اين رقم در سال ۸۵ به ۲ ميليارد تومان برسد.

وزير رفاه:
بخش عمده بودجه افزايش يافته وزارت
رفاه صرف سازمان بهزيستي شد
گروه اجتماعي - وزير رفاه و تامين اجتماعي گفت: بخش عمده بودجه افزايش يافته ۴۶درصدي وزارت رفاه و تامين اجتماعي صرف هزينه هاي سازمان بهزيستي كل كشور شد.
پرويز كاظمي با بيان اين مطلب افزود: از جمله كارهاي صورت گرفته در سازمان بهزيستي، ايجاد تغييراتي در حقوق مددجويان اين سازمان است كه با افزايش ۴۶درصدي بودجه وزارت رفاه، حقوق مددجويان افزايش يافت.
كاظمي با اشاره به افراد تحت پوشش سازمان بهزيستي فاقد پوشش بيمه اي گفت: تعداد اين افراد بين ۳۴۰ تا ۳۵۰هزار نفر بودند كه با استفاده از بودجه ۴۶درصدي افزايش يافته وزارت رفاه، تعداد اين افراد به ۶۰۰هزار نفر رسيد كه اميدواريم اين تعداد تا پايان امسال به ۹۰۰هزار نفر برسد.
وزير رفاه و تامين اجتماعي همچنين در مورد فعاليت هاي اين وزارتخانه در مورد كاهش آسيب هاي اجتماعي گفت: وزارت رفاه به منظور جلوگيري از روند رو به گسترش آمارهاي طلاق و در نتيجه آن بروز آسيب هاي اجتماعي فراوان، مشاوراني را در دادگاه هاي خانواده مستقر مي كند.
وي افزود: يكي از اصلي ترين عوامل بروز آسيب هاي اجتماعي در كشور، مسأله طلاق است كه در نتيجه آن، پديده هاي مختلفي چون كودكان خياباني بي سرپرست و افراد معتاد به وجود مي آيند. به همين منظور، وزارت رفاه مشاوراني را در دادگاه هاي خانواده مستقر مي كند تا قبل از آنكه زن و مردي كه با هم اختلاف دارند پيش قاضي بروند، مشكل شان توسط اين مشاوران مرتفع و حل شود.
كاظمي در ادامه تاكيد كرد: اين عمل وزارت رفاه يك حركت بنيادي و پايه اي است كه نتايج آن در درازمدت با كاهش آمار طلاق و آثار ناشي از آن در اعتياد، كودكان خياباني و... مشخص مي شود.
وزير رفاه اظهار داشت: مسأله اعتياد، يك عامل و پايه اقتصادي دارد؛ يعني جواني كه اشتغال ندارد، با اولين پيشنهاد براي كسب درآمد، تبديل به يك قاچاقچي و در نهايت يك معتاد مي شود كه بايد اين معضل را از ريشه و با ايجاد اشتغال حل كرد.
وي افزود: وزارت رفاه در حال حاضر افراد آسيب ديده را سر و سامان مي دهد و براي معتاداني هم كه علاقه مند به ترك اعتياد هستند امكانات لازم را فراهم مي كند.

معاون توسعه وزارت بهداشت:
وزارت بهداشت امسال ۹۶۸ ميليارد
تومان كسري بودجه دارد
ايسنا: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي براي سال ۸۵ با حدود ۹۶۸ ميليارد تومان كسري بودجه مواجه است.
حافظي، معاون توسعه و مديريت منابع وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي با بيان اين مطلب و با اشاره به كسري بودجه وزارت بهداشت در سال ،۱۳۸۵ اظهار كرد: وزارت بهداشت در سال جاري با ۶۶۸ ميليارد تومان كسري بودجه مواجه است، همچنين كسري بودجه باقي مانده از سالهاي گذشته نيز حدود ۳۰۰ ميليارد تومان است. وي افزود: پيش بيني مي شود كه مانند سال گذشته اين كسري بودجه از محل متمم بودجه تامين شود، در غير اين صورت اين امر منجر به كاهش ناخواسته كيفيت و كميت خدمات ارايه شده مي شود.
معاون توسعه و مديريت منابع وزارت بهداشت با اشاره به سرانه اي شدن بودجه دانشگاه ها، خاطر نشان كرد: محاسبه سرانه اي يا عملياتي بودجه، روش پسنديده و مطلوبي است، ولي اين امر منوط به واقعي بودن نرم و برآورد هزينه هاست.
وي ادامه داد: به عنوان مثال اگر تيمي كارشناسي هزينه سربار آموزشي براي هر تخت بيمارستاني را ۴۰۰ هزار تومان محاسبه كند ولي در بودجه به ازاي هر تخت ۱۰۰ هزار تومان پرداخت شود، اين امر معناي بودجه ريزي عملياتي را زير سوال مي برد.

سكونت نيم ميليوني اتباع خارجي در استان تهران
فارس: فرمانده نيروي انتظامي استان تهران با تاكيد بر وجود بيشترين اتباع خارجي در استان تهران گفت: هم اكنون نيم ميليون از اتباع عراقي، پاكستاني و بنگلادشي در اين استان سكونت دارند كه نزديك به ۲۰۰ هزار نفر از آنها غير مجاز هستند.
سردار زارعي افزود: ازدواج غيرمجاز اتباع خارجي با زنان ايراني و وجود بچه هاي بدون هويت از جمله مشكلاتي است كه در خصوص اين افراد وجود دارد.
وي در پاسخ به سؤالي در مورد ميزان وقوع جرائم توسط اتباع خارجي در استان تهران گفت:  جرائمي كه از سوي اين افراد بروز مي كند در مورد اتباع افغاني  بيشتر مربوط به خودشان است به طوري كه بيشترين جرائم خشن مانند قتل در بين خود افاغنه صورت مي گيرد. وي با بيان اينكه جرائمي مانند جعل اسناد دولتي عموماً توسط اتباع بيگانه غير افغاني انجام مي شود، گفت:  اتباع افغاني حتي در اختلافاتي كه در بين خودشان بروز مي كند ترجيح مي دهند تا موضوع به حاكميت كشيده نشود بلكه خودشان آن را حل و فصل كنند.
سردار زارعي با اشاره به در نظر گرفته شدن سهميه ۸۰هزار نفري جهت بازگشت اتباع بيگانه گفت:  از اين تعداد ۶۵ هزار نفر مربوط به اتباع بيگانه ساكن استان تهران است كه بايد در زمان محدودي از كشور طرد شوند.
فرمانده نيروي انتظامي استان تهران با بيان اينكه بايد مكانيزم عدم بازگشت افراد طرد شده از كشور را در طرح بازگشت در نظر بگيريم گفت: بايد هزينه بازگشت افراد طرد شده از كشور كه دوباره بازمي گردند بسيار سنگين شود تا اين افراد ديگر به كشور باز نگردند.

بن بازنشستگان از اين پس نقدي پرداخت مي شود
فارس: مديرعامل سازمان تامين اجتماعي از جايگزيني پرداخت نقدي به جاي بن هاي غيرنقدي به مستمري بگيران و بازنشستگان تحت پوشش اين سازمان خبر داد.
داوود مددي گفت: تاكنون سازمان تامين اجتماعي هر چند ماه يك بار به مستمري بگيران و بازنشستگان تحت پوشش خود، بن غير نقدي پرداخت مي كرد كه متاسفانه منجر به بروز شغل كاذب خريد و فروش بن در بازار شده بود كه تامين اجتماعي براي جلوگيري از اين مسئله تصميم گرفت از اين پس به جاي بن، معادل نقدي آن را پرداخت كند.
وي در ادامه گفت: از طرف ديگر براي بازنشستگان به علت كهولت سن، مراجعه به فروشگاههاي زنجيره اي براي دريافت كالاهاي اين بن ها بسيار مشكل بوده كه با اين روش اين مسئله هم حل مي شود.
مديرعامل سازمان تامين اجتماعي اظهار داشت: از اين پس ترجيح مي دهيم با هماهنگي با شوراي عالي تامين اجتماعي تمام مساعدت هاي غيرنقدي را به صورت نقدي پرداخت كنيم. فرخ ملكوند، معاون فني درآمد سازمان تامين اجتماعي نيز پيش از اين ميزان بن پرداختي به بازنشستگان و مستمري بگيران را امسال براي هر فرد ۸۴ هزار تومان اعلام كرده بود.

شناسايي پرندگان مشكوك به بيماري آنفلوآنزا
ايلنا: رئيس دانشگاه علوم پزشكي مازندران اعلام كرد: با توجه به اينكه مازندران مسير مهاجرت پرندگان مهاجر است، بايد براي جلوگيري از شيوع آنفلوآنزي پرندگان همه شرايط بهداشتي را كنترل كنيم.
خراساني گفت: پرندگان زيادي در مسير مهاجرت خود از استان مازندران عبور مي كنند، به همين دليل امكان انتقال بيماري آنفلوآنزاي پرندگان وجود دارد. وي افزود: با توجه به اين موضوع هر پرنده اي كه مشكوك به بيماري باشد، توسط سازمان دامپزشكي معدوم مي شود و معدومسازي پرندگان صنعتي و خانگي در استان به صورت پراكنده انجام مي شود. وي گفت: هيچ موردي از بيماري مذكور در كشور ديده نشده و شرايط كاملاً تحت كنترل است.

كاهش ۲ميليوني تشكيل پرونده در محاكم قضائي
مهر: مديركل پيگيري امور استان ها و سازمان هاي وابسته به قوه قضائيه ، گفت: امسال با روند كاهش تشكيل پرونده ها در محاكم قضائي مواجه خواهيم بود.
حسن حميديان افزود: بر اساس تمهيدات صورت گرفته و در جهت كاهش پرونده هاي تشكيل شده در محاكم قضائي ، بنا شده از ميزان تشكيل پرونده ها كاسته شود.
وي گفت: در سال گذشته در حدود ۷ ميليون پرونده در محاكم تشكيل شده بود كه امسال به طورحتم اين ميزان به ۵ ميليون پرونده كاهش خواهد يافت.
حميديان تصريح كرد: تشكيل بيش از ۷ ميليون پرونده در يك سال بار سنگيني به دستگاه قضائي تحميل كرده است و به طور حتم با چنين روندي در سال جاري مواجه نخواهيم بود.وي رسيدگي پرونده ها در محاكم مختلف قضائي را از دلايل افزايش تشكيل پرونده ها عنوان كرد و گفت: رسيدگي به برخي پرونده ها ممكن است در محاكم مختلف انجام شود و در واقع تشكيل يك پرونده در چندين محاكم باعث مي شود تعداد پرونده هاي تشكيل شده افزايش يابد.مديركل پيگيري امور استانها و سازمان هاي وابسته به قوه قضائيه ، همچنين سياست جرم زدايي از قوانين را در كاهش ورودي پرونده ها به دستگاه قضائي موثر دانست.

از ميان نامه ها
نقش مهم شوراهاي حل اختلاف در رسيدگي به دعاوي مالي
به دليل مراجعات بسياري از مردم به مجتمع هاي قضايي براي رسيدگي به دعاوي و شكايات و در نهايت دادرسي، تجربه هايي به مرور به دست مي آيد كه مي تواند ضمن كوتاه كردن مراحل دادرسي، به سرعت كار در دادگاه ها كمك شاياني كند و بديهي است قاطبه مردم وقتي به چنين تجاربي مي رسند، آن را به مسئولان محترم قوه قضائيه نيز ارائه مي دهند. اين همان نيازي است كه بارها از زبان مسئولان محترم قوه، مطرح شده است. در پاسخگويي به همين نيازها، براي ايجاد تسهيلات بيشتر به منظور رسيدگي به دعاوي مالي بالاتر از ۵ميليون تومان، راه حلي را پيشنهاد مي كنم كه اميدوارم در صورت امكان، مورد توجه قرار بگيرد.
در حال حاضر مجتمع هاي قضايي براي دعاوي مالي بالاتر از ۵ميليون تومان، طرفين دعوا را ملزم به داشتن وكيل مي كنند كه تناسبي با اصل۳۴ قانون اساسي و ماده ۱۵قانون امور حسبي ندارد. لذا همان طور كه در بسياري از كشورهاي جهان حدود ۸۰درصد دعاوي از طريق شوراهاي حل اختلاف مورد رسيدگي قرار مي گيرد و نتايج خوبي هم حاصل مي گردد، پيشنهاد مي كنم صلاحيت شوراهاي حل اختلاف را در زمينه مسائل مالي از مبلغ يك ميليون تومان به مبلغ ۵۰ميليون تومان افزايش دهيد تا بسياري از مشكلات مالي كه موجب طولاني شدن روند رسيدگي به پرونده واتلاف وقت مراجعان و دادگاه ها مي شود از طريق كدخدامنشي و توسط خود مردم حل و فصل گردد. اين كار نيازمند هزينه هاي اضافي، توسعه نيروي انساني و ساير امكانات نمي باشد.
م- مستوفي- تهران

با مردم
سفره هاي مجازي و ...
مي خواستم يادآوري كنم، قرار دادن تنگ هاي بزرگ بلوري پر از نوشابه هاي گازدار بر سر سفره ها در سريال هاي تلويزيوني، كودكان و نوجوانان را به مصرف اين نوشابه ها ترغيب مي كند، در حالي كه به گفته كارشناسان تغذيه، افراط در مصرف اين نوشابه ها خطر بيماري ديابت و چاقي را براي كودكان و نوجوانان در پي دارد.
در هر كاري بايد تعادل را رعايت كرد، بخصوص در تلويزيون كه ميليونها مخاطب دارد.
خانم حبيبي- تهران
باز هم خودروي فرسوده رها شده
در ابتداي خيابان كردستان واقع در منطقه ۶ شهر تهران يك خودروي فرسوده و رها شده وجود دارد كه فضاي زيادي را اشغال كرده است، به طوري كه مانع آبرساني به فضاي سبز حاشيه خيابان مي شود. به هر كجا كه براي برچيدن اين لاشه خودرو فراموش شده مراجعه كرديم، نتيجه نگرفته ايم.
آقاي رضايي- تهران
سه دهه در انتظار سند
در سال۱۳۵۷ از تعاوني مسكن سازمان اتكاء آپارتماني خريداري كردم. اما پس از گذشت نزديك به سه دهه، هنوز موفق به دريافت سند اين آپارتمان نشده ام.
آقاي لوايي - تهران
هم جريمه، هم فرهنگ  سازي
بخشي از پاكيزگي شهر بر عهده مردم است و نمي توان همه مشكلات را به گردن شهرداري انداخت. متأسفانه شاهديم بعضي از شهروندان آب دهان، پوست ميوه و بقاياي ميوه يا كيسه هاي نايلوني را از داخل ماشين خود به بيرون پرتاب مي كنند.
لازم است مثل همه جاي دنيا اين قبيل خاطيان جريمه شوند و همچنين صدا و سيما در لابه لاي برنامه هاي پربيننده سهمي را نيز به فرهنگ سازي از اين قبيل اختصاص بدهد.
خانم شرفي- تهران
يادآوري در مورد پل هاي عابر پياده
پوشيده شدن كامل فضاي بصري پل هاي عابر پياده توسط بيلبوردهاي تبليغاتي، فضا را براي بانوان قدري ناامن مي كند. براي هر پل نيز نمي توان يك نگهبان گذاشت اختصاص فضا به بيلبوردها بايد متعادل باشد تا تمام فضاي بصري را كور نكند.
خانم فخر- تهران
از كجا خسارت بگيريم؟!
خسارت ديدگان آتش سوزي نمايشگاه مبلمان در محل نمايشگاه بين المللي تهران كه در سال ۱۳۸۴ اتفاق افتاد، به هر كجا كه براي جبران زيان هاي وارده مراجعه كردند، نتيجه اي نگرفتند. روا نيست اين مسأله همچنان لاينحل بماند.
آقاي احمدي- تهران
پاركينگ، نياز حياتي تهران
هر روز بر تعداد خودروهاي تهران افزوده مي شود، اما به همين نسبت، كلانشهر تهران پاركينگ عمومي ندارد و بنابراين فضاي خيابان ها هر روز به علت پارك كردن خودروها، براي تردد تنگ تر مي شود. ايجاد پاركينگ هاي جديد براي تهران حياتي است، پيش از آن كه تمام شهر تبديل به يك پاركينگ بزرگ شود.
آقاي آقايي- تهران
اين يارانه چرا حذف شد؟
بانك مسكن حدود ۶ سال در ازاي پرداخت وام براي آپارتمان هاي زير ۷۵ متر مربع،  يارانه در نظر مي گرفت، اما اكنون اين يارانه قطع شده است در حالي كه جهت گيري  سياست هاي اقتصادي دولت بايد متوجه اقشار كم درآمد باشد.
آقاي جاراني- تهران
در انتظار آب و برق
۱۳ سال پيش در شهرك نادري اردبيل وابسته به اداره راه و ترابري تعدادي ساختمان براي تأمين مسكن كاركنان ساخته شدكه بنا به وعده قرار بود آب و برق اين واحدها را اداره راه و ترابري تأمين نمايد. اما اين وعده هنوز عملي نشده است.
آقاي مهديزاده- اردبيل
خط اتوبوس داير كنيد
با توجه به توسعه شهرك شهران واقع در شمال غربي تهران، آمد و شد ساكنان اين شهرك به نقاط مختلف تهران نيز فزوني يافته است، به همين دليل ايجاد خط اتوبوسراني از شهران تا خيابان وليعصر ضروري است.
آقاي مجتبي- تهران
اين تپه را سبز كنيد
بين محله مسكوني ما با اتوبان هاي رسالت و يادگار امام(ره) يك تپه خاكي حايل مي باشد كه در فصل پاييز و زمستان و اوايل بهار گل و لاي را به خيابان گلستان پانزدهم واقع در مرزداران - زير پل يادگار امام سرازير مي كند.
شهرداري منطقه مي تواند با تبديل اين تپه به فضاي سبز هم باعث تلطيف هوا بشود و هم به مشكل ساكنان يك خيابان پايان بخشد.
سالار سمندر- تهران
خدمات بد ايران خودرو
روز پنج شنبه به نمايندگي ايران خودرو در منطقه سعادت آباد براي خريد لوازم مراجعه كردم،گفتند سرمان شلوغ است، روز شنبه مراجعه كرده ام همين جواب را مي دهند، ادعاي خدمات پس از فروششان هم كه گوش فلك را كر كرده است. به كجا بايد شكايت كرد.
احمد توسلي

اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
حوادث
بين الملل
فرهنگ و آموزش
سياسي
شهر تماشا
سلامت
شهري
علمي فرهنگي
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  فرهنگ و آموزش   |   سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   شهري   |   علمي فرهنگي   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |