چهارشنبه ۱۵ شهريور ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۴۰۷۸ - Sep 6, 2006
برترين هاي آزمون سراسري دانشگاه آزاد اسلامي
مهر: اسامي رتبه هاي اول تا سوم مجموعه هاي رياضي و فني مهندسي، علوم تجربي، كشاورزي و دامپزشكي، علوم انساني و علوم پزشكي دانشگاه آزاد اسلامي در سال ۸۵ مشخص شدند.
به گزارش مهر، از ميان ۱۵ پذيرفته شده ممتاز، ۹ نفر داوطلب زن و ۶ نفر مرد هستند و معدل تمام پذيرفته شدگان برتر ۵/۱۸ تا ۲۰ است كه ۱۱ نفر آنان داراي معدل بين ۵/۱۹ تا ۲۰ هستند.
سهيل عشقي، فاطمه رضايي حسين آبادي و نغمه مومني طارمسري نفرات اول تا سوم مجموعه رياضي و فني مهندسي به شمار مي آيند و مهتاب معتمد، عاطفه ناصحي، حميدرضا اميني در مجموعه علوم تجربي، كشاورزي و دامپزشكي حائز رتبه نخست تا سوم شده اند. برترين هاي مجموعه ۳ علوم انساني را مهدي امينيان، سعيده حسني و سيد ابراهيم موسوي مطلق تشكيل مي دهند و امير جانفدا، شكيبا كوچك پور و فهيمه تقوي مندي برگزيدگان برتر مجموعه ۴ علوم انساني هستند.
مائده شريفيان، سيد محمد حسين ديانت و موژان مدني نيز نفرات اول تا سوم گروه علوم پزشكي هستند.
اسامي ۲۸۰ هزار نفر پذيرفته شده آزمون سراسري دانشگاه آزاد اسلامي روز پنجشنبه ۱۶ شهريور ماه از طريق ويژه نامه فرهيختگان و سايت اطلاع رساني مركز آزمون به نشاني www.Azmoon.org و www.Azmoon.com و خبرگزاري دانشگاه آزاد اسلامي «آنا» به نشاني www.Ana.ir منتشر مي شود.

تسهيلات جديد ادامه تحصيل مشمولان و سربازان
ايسنا: مدير مشمولان ستاد كل نيروهاي مسلح اعلام كرد: كليه مشمولان وظيفه و سربازان نيروهاي مسلح فوق ديپلم و بالاتر كه در دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالي كشور در مقاطع تحصيلي بالاتر پذيرفته شده اند، مجاز به ادامه تحصيل خواهند بود.
سردار موسي كمالي ادامه تحصيل اين دسته از مشمولان را مشروط به آن دانست كه تا پايان روز اداري ۲۳ تيرماه تكليف نظام وظيفه خود را روشن كرده و غايب محسوب نشوند.

موفقيت پژوهشگران ايراني
دانشمندان ايراني به داروي
اثربخش كنترل ايدز دست يافتند
گروه اجتماعي- خبر خوشي كه وزير بهداشت هفته گذشته وعده آن را به خبرنگاران داد، درباره موفقيت پژوهشگران ايراني در كشف داروي جديدي براي كنترل بيماري ايدز است.
اين داروي جديد كه مشابه خارجي ندارد، توسط محققان دانشگاه علوم پزشكي تهران و پس از مدت ها تلاش پيگير به دست آمده است و نتايج، نشان داده است كه مصرف اين دارو موجب بالارفتن سطح ايمني بدن در برابر بيماري ايدز مي شود. پژوهشگران پزشكي كشورمان در طرحي پنج ساله با ساخت تركيبات دارويي جديد به روش نويني براي تقويت سيستم ايمني بدن در بيماران دست يافته اند كه به درمان بيماري ايدز و ساير بيماري هاي ناشي از ضعف ايمني بدن منجر مي شود.
محمد فرهادي- سرپرست اين پروژه- به ايسنا گفت:  اين يافته علمي كه حاصل حدود پنج سال تلاش بيش از ۶۰ نفر از پژوهشگران و متخصصان داخلي و همكاري جمعي از محققان خارجي است، يك روش جديد همراه با تركيب دارويي جديد است كه به تقويت سيستم ايمني بدن مبتلايان به بيماري هايي كه سيستم ايمني بدن را تضعيف مي كنند منجر مي شود. وي تصريح كرد: در نتيجه تقويت سيستم دفاعي بدن در بيماران مبتلا به ايدز و ساير بيماري هاي ضعف ايمني، قدرت دفاعي بدن در برابر عامل بيماري افزايش يافته و توان فعال شدن ويروس يا ساير عوامل بيماري زا به شدت كاهش يافته و در نتيجه علائم كشنده بيماري بروز نمي كند و به تدريج عامل بيماري نابود مي شود.
فرهادي با اشاره به اينكه اين روش جديد درماني در مرحله ثبت بين المللي است گفت: دارو و روش جديد تقويت سيستم ايمني با موفقيت در مراحل تحقيقاتي قبلي، در حال حاضر در فاز ۳ مطالعه باليني روي تعدادي از بيماران، در حال آزمايش است و پس از ثبت نهايي، جزئيات بيشتري از طرح اعلام خواهد شد.
استاد دانشگاه علوم پزشكي ايران در پايان با اشاره به وجود روش ها و داروهاي مختلف براي درمان ايدز در كشورهاي ديگر، تصريح كرد: در روش ابداعي از مسير ديگري براي درمان ايدز و ساير بيماري هاي نقص ايمني استفاده شده كه مزايا و برتري هايي نسبت به روش هاي موجود دارد.
اين گزارش حاكي است: جزئيات اين دستاورد علمي طي مراسمي با حضور رئيس جمهوري، وزير بهداشت و جمعي از مسئولان و سفراي خارجي اعلام مي شود.

عضو هيأت رئيسه كميسيون اقتصادي مجلس خبر داد:
افزايش اعتبارات اردوهاي هجرت در سال آينده
گروه اجتماعي - عضو هيأت رئيسه كميسيون اقتصادي مجلس شوراي اسلامي از افزايش اعتبارات اردوهاي هجرت در سال ۸۶ خبر داد.
ناصر عاشوري ضمن اعلام اين مطلب گفت: با توجه به نتايج به دست آمده از اردوهاي هجرت در تابستان امسال، اين تصميم گرفته شده است و علت اساسي آن، اين است كه در سال هاي اخير بيشتر علوم دانشگاهي به سمت كلاسيك حركت كرده و جوانان كمتر به فعاليت هاي علمي آشنا شده اند.
عضو هيأت رئيسه كميسيون اقتصادي مجلس شوراي اسلامي با تاكيد بر اينكه دروس دانشگاهي، جوانان را وارد عرصه فعاليت نمي كنند گفت: جوانان و تحصيل كردگان دانشگاهي، دچار يك ضعف فرهنگي براي كار و اشتغال شده اند و تصور مي كنند با فراغت از تحصيل در مقاطع مختلف بايد وارد مشاغل اداري شوند.
عاشوري افزود: دانش آموزان، دانشجويان و بسياري از مهندسان و پزشكان با داشتن عالي ترين مدرك تحصيلي، سخت ترين كارها و فعاليت هاي جسمي را در اين مدت در اردوهاي هجرت انجام دادند و به شكل ملموس با آن آشنا شدند.
وي گفت: با توجه به نتايج اردوها و آشناشدن جوانان با عرصه كار و فعاليت و سازندگي مناطق محروم مثبت ارزيابي شد و مجلس و دولت، تمام تلاش خود را در زمينه گسترش اين اردوها انجام خواهند داد.
تدوين طرح آزادسازي امكانات دولتي به نفع جوانان
فارس: رئيس سازمان ملي جوانان گفت: آيين نامه اجرايي طرح« آزاد سازي امكانات دولتي به نفع جوانان» در دست تدوين است و بزودي به هيات دولت ارائه مي شود.
محمد جواد حاج  علي  اكبري در حاشيه مراسم ديدار جوانان نمونه با رهبر معظم انقلاب در جمع خبرنگاران گفت: هم اكنون دو اقدام در مورد طرح آزاد سازي امكانات دولتي به نفع جوانان در حال انجام است. در اقدام اول اين طرح را به كارشناسان سپرديم و كارشناسان در حال بررسي روي اين طرح هستند.
وي با بيان اينكه اين طرح بسيار مهم است، اضافه كرد: مسائل حقوقي و امكانات اجرايي در دست بررسي است و در حال تدوين آيين نامه اجرايي آن هستيم.
حاج  علي اكبري اقدام دوم را فرهنگ سازي دانست و گفت: بايد در خصوص اين طرح فرهنگ  سازي شود. البته خوشبختانه با وضعي كه در دولت داريم و نگاه مثبت و پر تلاش آنان به جوانان، بسيار به انجام اين طرح اميدوار هستيم.
رئيس سازمان ملي جوانان در خصوص صندوق مهر رضا و نقش سازمان ملي جوانان در اين صندوق گفت: سازمان ملي جوانان در صندوق مهر رضا جزو هيات امنا است. در استان ها نيز بازرسان سازمان ملي جوانان در مجمع اصلي صندوق حضور دارند يعني بيشتر در نقش سياست گذاري و تعيين جهت كلي حضور ما وجود دارد.
وي ادامه داد: ميدان عمل صندوق مهر رضا بيشتر در شهرستان ها خواهد بود تا جوانان آنجا بتوانند از امكانات اين صندوق استفاده كنند.

ضرورت معاينات ادواري كارگران مشاغل مضر
015423.jpg
گروه اجتماعي - مريم غفاري: استعمال سيگار، قليان و تماس با آلاينده هاي شغلي عامل ابتلا سرطان حنجره مي باشد كه اين بيماري شايع ترين نوع بيماري سرو گردن در بين مردان است.
ايزدي، جراح و متخصص گوش و حلق و بيني در خصوص علل بروز سرطان حنجره گفت: كارگران جاده سازي، نقاش ها، كارگران صنايع كاغذسازي، پالايشگاهها، كارخانجات توليد مواد شيميايي، نجارها، خشت زنها، كارگران آجرسازي كه با مواد سرطان زا تماس هاي مكرر دارند از افراد در معرض سرطان  هستند و در صورت ثبت اطلاعات كامل وضعيت جسماني اين افراد و با معاينات دوره اي و رعايت بهداشت محيط كار مي توان ميزان تماس هاي شغلي با عوامل سرطان زا را به پايين ترين حد رساند.
ايزدي درباره علايم هشداردهنده سرطان حنجره گفت: گرفتگي طولاني مدت صدا، وجود توده اي در گلو و گردن، تنگي نفس، سرفه مزمن همراه با خلط خوني، مشكل بلع، بوي بد دهان، گوش درد و كاهش وزن از مهمترين علايم اين بيماري به شمار مي روند.
همچنين تحقيقات آماري و باليني روند بدخيمي بيماري سرطان حنجره را با عوامل زير ارتباط مي دهند: استعمال دخانيات، استنشاق گردو غبار چوب و فلزات، آلاينده هاي شغلي(پنبه نسوز)، پوليپ، سن افراد(بالاي ۴۰ سال)، جنس(در مردان ۴ برابر زنان).
مجموعه اي از مشكلات بهداشتي در ارتباط با مصرف مواد دخاني وجود دارد كه به لحاظ شرايط جسماني و مقاومت ايمني در افراد سيگاري بروز مي كند نظير: ريزش مو، آب مرواريد كه در افراد سيگاري ۴۰ درصد بيشتر از ديگران است. سيگاري ها ۳ برابر غيرسيگاريها به عفونت گوش مياني و ۲ برابر به سرطان پوست مبتلا مي شوند. فساد دندانها، پوكي استخوان، بيماريهاي قلبي ناشي از دخانيات كه سالانه بيش از ۶۰۰ هزار نفر را در كشورهاي توسعه يافته از بين مي برد، زخم معده، تغيير رنگ انگشتان، سرطان رحم و سقط جنين، تغيير شكل دادن سلولهاي جنسي در مردان.

با مردم
تأخير در پرواز
بر خلاف اعلام مسئولان درباره به حالت عادي بازگشتن پروازهاي مشهد، پس از گذشت يك ساعت از حادثه آتش سوزي هواپيماي توپولف، من خودم مسافر پرواز ۵۹۰ شركت آسمان بودم، كه با ۹ ساعت تأخير و بدون هيچ گونه امكانات رفاهي در سالن انتظار، انجام شد.
آقاي طباطبايي- تهران
شهريه سنگين مدارس غيرانتفاعي
وقتي كه آموزش و پرورش به علت كمبود مدارس، اقدام به صدور مجوز براي مدارس غير انتفاعي مي كند، چرا بايد براي يك كودك پيش دبستاني مبلغ ۴۵۰ هزار تومان درخواست مي كنند و وقتي علت سؤال مي شود، مي گويند دولت خودش اين نرخ را تعيين كرده است.
آقاي عزيزي- تهران
ايمني خودرو
با توجه به آتش سوزي هايي كه در يك نوع خودروي خاص رخ داده و ۱۲۹ نفر در اين آتش سوزي ها جان خود را از دست داده اند، اينجانب كه دارنده اين نوع خودرو هستم، چگونه از ايمني خودرو مطمئن شوم در حالي كه به نحوه عملكرد تعميرگاه هاي معرفي شده توسط شركت مربوطه نيز اطمينان كافي ندارم، لطفاً كارخانه سازنده، ما را راهنمايي كند.
آقاي اماني- تهران
شيب تند خيابان شريعتي
حدفاصل خيابان ملك تا سه راه طالقاني، خيابان شريعتي يك طرفه شده و حالت سراشيبي تقريباً تند دارد و اغلب خودروها با سرعت از اين مسير عبور مي كنند. چنان كه عبور پياده ها از اين خيابان يك ريسك است. به عنوان مثال: چند روز پيش يك خودرو با يك عابر پياده برخورد كرد كه از قرار معلوم فرد مضروب فوت شد، از مسئولان ذي ربط تقاضا داريم چاره اي بينديشيد تا اين نوع اتفاقات ديگر رخ ندهد.
آقاي جان نثار- تهران
انباشت زباله
در كرج اول جاده چالوس، ميدان حافظ خلج آباد، پيمانكار جمع  آوري زباله  به خاطر اختلاف با شهرداري، زباله هايي را كه مردم بيرون منزل مي گذارند، جمع نمي كند و بدين ترتيب انواع زباله با گذشت زمان بوي تعفن گرفته و محل يك منظره بسيار زشتي پيدا كرده است، خواهشمند است شهرداري محترم هر چه سريع تر به حل اين مسئله بپردازد. چون با ادامه اين وضع بيماري هاي گوناگون، گريبانگير مردم اين محل خواهد شد.
خانم سيف ا... زاده- كرج
ضرورت توجه به لرستان
امكانات اقتصادي كشور بايد بيشتر به مناطق محروم، اما مستعد مثل استان لرستان اختصاص پيدا كند تا روستاها و شهرهاي اين استان از نيروهاي جوان خالي نشود. اغلب جوانان براي جست وجوي كار عازم تهران مي شوند. اين مهاجرت هم به زيان استان لرستان است و هم به ضرر تهران و بايد با مساعي دولت و مجلس اين روند معكوس شود.
احمدي- خرم آباد لرستان
اين باغچه را آبياري كنيد
در كوي زينبيه واقع در خيابان خاقاني كه چند مجتمع آموزشي در آن واقع شده، بخشي از فضاي سبز در محوطه بيروني كه ظاهراً تحت مسئوليت شهرداري منطقه قرار دارد، بر اثر بي آبي در حال از بين رفتن است كه اميدواريم هرچه زودتر آبياري شود.
خانم گلشن پور- تهران
محروم از دريافت تصاوير تلويزيوني
شبكه هاي تلويزيوني صدا و سيما در روستاي كيكاور رباط كريم به راحتي قابل دريافت نيستند. ضمناً مردم اين روستا بهداشت عمومي را رعايت نكرده و زباله هاي منازل خود را در خيابان ها پخش مي كنند. از مسئولان محترم خواهشمند است رسيدگي كنند.
مجيد صيفلو- روستاي كيكاور
درخواست وام مشاركت
در منطقه فلاح تهران، ساختمان كلنگي ۴۰ ساله اي دارم كه در حال ريزش است. با اين كه جواز ساخت نيز دريافت كرده ام، اما وام مشاركتي كه قبلاً بانك ها مي دادند قطع شده است. بدون اين نوع وام ها ساخت مجدد منزل مسكوني ام امكان پذير نخواهد بود. از مسئولان خواهشمندم به طريقي به اقشار كم درآمد براي بازسازي خانه هايشان كمك كنند.
محمد پاك طينت- تهران
تاكسي هاي دربستي و سرگرداني مسافران
از سازمان تاكسيراني تقاضا داريم براي استفاده بهينه مردم از تاكسي در ساعات آغازين صبح و به منظور دسترسي كارمندان دولتي و ... و به خصوص دانش آموزان به وسيله نقليه عمومي جهت رسيدن به موقع به محل كار، نظارت بيشتري بر عملكرد و فعاليت تاكسي ها داشته باشند و آنها را به نوعي موظف كنند در خدمت رساني به شهروندان بيش از پيش كوشا باشند، چون تعداد زيادي از تاكسي هاي گردشي فقط دربستي كار مي كنند!
فاطمه بديعي- تهران
برخورد با مراجعان
ديروز براي درخواست تاسيس شركت به وزارت بهداشت و درمان مراجعه كردم. متاسفانه رفتار مسئولان اين بخش با مراجعه كنندگان مطلوب نبود. شايسته است، بر اساس تكريم ارباب رجوع، در اين بخش نيز امكان پذيرش بهتر مراجعان فراهم شود.
آقاي ميان آبادي- تهران
كمبود آب
در محله ۱۷ شهريور منطقه ۱۸ تهران حدود ۲۰۰ كارگاه صنعتي وجود دارد كه هيچ كدام از آنها آب لوله كشي ندارند. آنها ناچارند براي استفاده از آب، با تانكر آب خريداري كنند. خواستار رفع اين كمبود هستيم.
آقاي لطفي- تهران
گراني و بازنشستگان
من يك معلم بازنشسته ۸۴ ساله هستم كه ۲۰۰ هزار تومان حقوق بازنشستگي دارم و داراي ۱۲ نوه نيز مي باشم. ديروز براي خريد مرغ اقدام كردم با كمال تعجب نرخ آن را ۱۸۰۰ تومان مشاهده كردم كه با قدرت خريد من سازگار نيست.
اگر رشد قيمت ها اجتناب ناپذير است، براي ترميم حقوق بازنشستگان هم چاره انديشي شود.
آقاي نظري- تهران
هزينه هاي اضافي در فيش تلفن
در آخرين فيش تلفن دريافتي مبلغ ۵۲۰۵۰ ريال به عنوان هزينه PRM منظور شده و در همان فيش مبلغ ديگري با همان مقدار به عنوان كاركرد شبكه هوشمند درج شده است، هر چه قدر با مخابرات تماس مي گيريم پاسخ درستي دريافت نمي كنيم. در صورتي كه ما در منزل براي كاربري از اينترنت از كارت مخصوص استفاده مي كنيم. سؤال اين است چرا براي امكاناتي كه از آن استفاده نمي كنيم بايد هزينه بپردازيم؟
آقاي زرين نعل- تهران
كمبود مراكز فرهنگي و تفريحي
در منطقه باغستان شهريار (خادم آباد سابق)، مركز فرهنگي و تفريحي و كتابخانه عمومي وجود ندارد و حتي از نظر مدرسه نيز كمبود داريم. دانش آموزان براي پر كردن اوقات فراغتشان در تابستان هيچ گونه برنامه سالم سرگرم كننده ندارند. بالاخره اين انسان ها نيز مانند همه افراد شهرهاي بزرگ كه از امكانات خوبي بهره مند هستند، نياز به اين سرگرمي ها دارند. اميدواريم مسئولان نگاهي نيز به اين منطقه محروم بيندازند.
آقاي پاكدل- خادم آباد
مشكل رفت و آمد دانشجويان
دانشجوي دانشگاه سما واقع در بزرگراه اشرفي اصفهاني هستم. هر روز براي رفت و آمد و رسيدن به دانشگاه با مشكل روبه رو هستم، زيرا از زمان پياده شدن از اتوبوس تا رسيدن به دانشگاه بايد مسافتي طولاني را طي كنيم. حداقل سرويسي در اين مسير براي دانشجويان در نظر گرفته شود.
«نام محفوظ»
با مردم: نام پيام دهنده در همشهري موجود است.
افزايش بهاي اجاره خانه
افزايش اجاره خانه در تهران و كمبود توان مالي مستاجران براي اجاره خانه، مشكلات گوناگوني براي اقشار كم درآمد ايجاد كرده است.
آقاي مرتضايي- تهران

فرمانده نيروي انتظامي:
وضع مرزهاي شرقي تا پاييز مطلوب مي شود
سايت پليس - فرمانده نيروي انتظامي گفت: تا پايان پاييز امسال عمليات انسداد مرزهاي شرق كشور به نقطه مطلوبي مي رسد.
سردار سرتيپ احمدي مقدم پس از جلسه شوراي مشورتي قرارگاه رسول اكرم«ص» شرق كشور در زاهدان افزود: پس از انسداد مطلوب مرزهاي شرقي مي توان اميدوار بود طرد اتباع بيگانه از كشور با موفقيت انجام شود.
وي بدون اشاره به جزييات تصميمات گرفته شده در اين جلسه تصريح كرد: با برنامه ريزيهاي انجام شده براي ايجاد امنيت پايدار در شرق كشور در يك برنامه پنج ساله و تا پايان برنامه چهارم توسعه تحولات قابل ملاحظه اي در وضع رفاه عمومي در مناطق شرقي و كمتر توسعه يافته ايجاد مي شود.
فرمانده نيروي انتظامي همچنين به كشف ۱۳ تن مواد مخدر در پنج ماه گذشته در كشور اشاره كرد و افزود:  اين مواد مخدر حدود ۲۵ درصد در مقايسه با مدت مشابه پارسال افزايش داشته است.
وي تصريح كرد در زمينه گروگان گيري نيز در اين پنج ماهه ۳۶ درصد كاهش وجود داشته است.

برپايي جشن سراسر ي عاطفه هادر ۲۳ شهريور
گروه اجتماعي - جشن عاطفه ها ۲۳ شهريور ماه به منظور جمع آوري كمك براي دانش آموزان نيازمند در سراسر كشور برپا مي شود.
اين جشن در ميادين و مساجد با همكاري سازمان صدا و سيما، آموزش و پرورش و كميته امداد امام خميني(ره) برگزار مي شود. كمك هاي جمع آوري شده توسط كميته امداد و وزارت آموزش و پرورش بين خانواده هاي نيازمند توزيع مي شود.

اجراي طرح تست سلامت رانندگان كاميون ها و اتوبوس ها
گروه اجتماعي- رئيس پليس راهنمايي و رانندگي از اجراي طرح تست سلامت رانندگان كاميون ها و اتوبوس ها با همكاري وزارت راه خبر داد و گفت: اين طرح از اول مهرماه سال جاري در جاده هاي كشور اجرا مي شود.
سردار «محمد رويانيان» رئيس پليس راهنمايي و رانندگي ناجا صبح ديروز در دفتر نظارت همگاني(۱۹۷) ضمن اعلام اين خبر افزود: تست اعتياد رانندگان بار و مسافر با همكاري وزارت راه از مهر ماه اجرا مي شود. سردار رويانيان، گفت: تست سلامت شامل معاينه چشم، معاينه پزشكي، تست اعتياد رانندگان بار و مسافر مي باشد.
وي تأكيد كرد: بر اساس اين طرح هر ۶ ماه يك بار كليه كاميونها و اتوبوسها بايد برگه تست سلامت را دريافت كنند و در صورتيكه اين برگه را به همراه نداشته باشند، از تردد آنها جلوگيري مي شود.
رييس پليس راهنمايي و رانندگي با اشاره به دو حادثه اخير تصادف كاميون كه منجر به كشته شدن بيش از ۶۰ نفر از هموطنانمان شد، تصريح كرد: در هر دو حادثه راننده وسيله نقليه سنگين كاميون معتاد بودند.
سردار رويانيان در خصوص آموزشگاههاي رانندگي نيز، گفت: يكهزار و ۷۰۰ آموزشگاه رانندگي در كشور وجود دارد كه در صورت بروز مشكل شهروندان مي توانند شكايات خود را از آموزشگاهها با دفتر ارتباط مردمي رئيس پليس راهنمايي و رانندگي و شماره تلفن ۸۸۲۸۸۸۸۸ مطرح كنند.

اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
حوادث
بين الملل
فرهنگ و آموزش
سياسي
شهر تماشا
سلامت
شهري
علمي فرهنگي
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  فرهنگ و آموزش   |   سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   شهري   |   علمي فرهنگي   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |