چهارشنبه ۱۵ شهريور ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۴۰۷۸ - Sep 6, 2006
ايران - سوريه
بازي سرنوشت امشب در دمشق
آندرانيك تيموريان مركز ثقل ميانه ميدان و تيم ايران در جنگ هاي سخت با سوريه مي تواند عامل برتري شود. او به اتفاق نكونام نبض بازي را در دست خواهند داشت.
015498.jpg
گروه ورزشي حسن حيدري: تيمي كه در سئول با كره جنوبي مساوي مي كند، براي پيروزي در مقابل سوريه نبايد مشكلي داشته باشد. سوريه در شرايط فعلي هرگز حريف برابري براي ما نيست، كلاس فوتبال، موقعيت فني و حتي باشگاهي ما با سوريه قابل مقايسه نيست. كادر فني تيم ما هم دوره اوليه را پشت سر گذاشته و دريافته است كه بدون نفرات لژيونر و ستاره هاي بزرگ قادرنيست بر سوريه پيروز شود. كادر فني خوب مي داند براي پيروز شدن و صعود از اين مرحله بايد زمينه تاكتيكي گذشته را براي خود حفظ كند و دچار نوعي خودمحوري فكري نشود. عقل سليم حكم مي كند كه با همان نفرات (يك تغيير مشكل ايجاد نمي كند)، اما با تغيير تاكتيك كامل امروز به ميدان برويم. ذهن و فكر را بايد متوجه اين بازي كرد. سوريه در بازي رفت در تهران با پنج مدافع (عاطف جنيات، رأفت محمد، علي دياب، تارك الجبان و بابامنصور) سه هافبك (محمود علاضه، مهدي راشد و معتصم علايا) و دو مهاجم (ماهر سعيد و زياد شابو) بازي كرد. ضمن اين كه ماهر سعيد و شابو به تناوب به كمك خط مياني مي آمدند. درواقع سوريه با شش هافبك مقابل ما بازي كرد، اما بسيار حساب شده و سازمان يافته اين سيستم را پياده كردند و در نيمه دوم با حفظ توپ و تنظيم حركت هاي عرضي بازي را در اختيار گرفتند. سوري ها در بازي قدرتي نيز در دقايقي بر ما چربيدند و تا آنجا پيش رفتند كه در دو دقيقه پاياني گل مساوي را نيز به ثمر رساندند. اما تيم مقابل سوريه با يكسري ذهنيات و توهمات آرايش داده شده بود و در بازي با كره به برداشت هاي ملموس و معقول رسيد.
براي پيروز شدن درمقابل سوريه نيز نبايد وعده هاي فوتبال تهاجمي بدون پشتوانه داد. سنجيده ترين تدبير آن است كه يك مهاجم توپ نگهدار با تكنيك و دريبل زن در كنار هاشميان قرار دهيم تا با مانورهاي انفرادي بتواند شرايط او و فضاي مناسب براي هاشميان ايجاد كند.
اين مهاجم مي تواند علي كريمي باشد. تا بتوانيم در خط مياني يك هافبك تهاجمي ديگر به نفرات مياني اضافه كنيم. اين هافبك مي تواند كاظميان باشد. ايران با نيكبخت، نصرتي، رضايي و كعبي خط مطمئن دفاعي خواهد داشت و مهدوي كيا، نكونام، تيموريان و معدنچي نيز در خط مياني بهترين برآيند را خواهند داشت. حضور كعبي در دفاع راست كمك خواهد كرد تا با مهدوي كيا طرح هاي تمرين شده خوبي از سمت راست داشته باشند. اما به نظر مي رسد كه كادر فني مي خواهد از محمود فكري استفاده كند. در آن صورت بايد با سه مدافع متمركز (نصرتي، رحمان، فكري) بازي كنيم كه اين شيوه از ضرب حمله ما خواهد كاست و براي اجراي يك تاكتيك ويژه تهاجمي تاكتيك خوبي نيست با اين احوال تيم ما تحت هر شرايطي و در يك مقايسه ساده تيمي، فردي، تاريخي، تجربه و موقعيت بايد سوريه را ببريم. اين اتفاق خواهد افتاد اگر مرتكب اشتباه عمده در تركيب تيمي و شيوه بازي نشويم.

حمايت رئيس سازمان تربيت بدني از واليبال
015492.jpg
گروه ورزشي فدراسيون واليبال ايران هفته آينده ميزبان سيزدهمين دوره رقابت هاي جوانان آسيا (انتخابي جهان) خواهد بود. هزينه سنگين بازي ها و پذيرايي از هفده تيم خارجي باعث شد تا محمد علي آبادي رئيس سازمان تربيت بدني هم به كمك دست اندركاران برگزاري اين مسابقات بشتابد و دستور مساعد در زمينه حمايت از اين بازي ها صادر كند.
واليبال ايران همواره در دو دهه گذشته ميزباني سربلند در برگزاري مهم ترين رويدادهاي آسيايي و جهاني بوده و اكنون تمامي تلاش ها حول اين محور دور مي زند كه اين بار هم واليبال در دورده انتقال مديريتي خود بتواند از عهده شايسته اين مسابقات به خوبي برآيد. نكته جالب فعاليت هاي يزداني خرم رئيس سابق واليبال است كه جدا از همفكري با محمدرضا داورزني سرپرست جديد از هيچ كمكي مضايقه ندارد. بعيد به نظر مي رسد با تعاملات موجود به ميهمانان اين دوره واليبال بد بگذرد و آنها مثل هميشه با خاطره خوش ميهمان نوازي ايرانيان كه زبانزد خاص و عام است به كشورهاي خود باز خواهند گشت.

تكواندوي فرم جهان
مجموع مدال هاي ايران به شش رسيد
گروه ورزشي دومين روز از پيكارهاي تكواندوي قهرماني جهان در رشته فرم با كسب دو مدال نقره و دو مدال برنز براي ملي پوشان ايران همراه بود. با اين چهار مدال مجموع مدال هاي ايران به شش مدال رسيده است. در پيكارهاي رده سني 41 تا 50 سال سيدحسن زاهدي در جاي سوم ايستاد.
در مسابقات تيمي رده سني زير 35 سال تيم ايران با تركيب سلماني، نادعلي و فروزان صاحب مدال نقره شد. در رده سني 19 تا 40 سال علي سلماني صاحب گردن آويز برنز شد و حاتمي نيز با امتياز 10/8 نقره گرفت.
ايران مقابل تاجيكستان شكست خورد
گروه ورزشي تيم ملي فوتبال نوجوانان ايران در دومين بازي خود در چارچوب رقابت هاي قهرماني آسيا دو بر يك مغلوب تاجيكستان شد. تاجيك ها در همان نيمه نخست دو بار دروازه ايران را باز كردند. در نيمه دوم ايران عليرغم تلاش گسترده تنها يك بار توسط دغاغله به گل رسيد تا درنهايت اين بازي را با نتيجه دو بر يك به پايان برساند.
در بازي ديگر اين گروه تيم هاي عراق و يمن به تساوي يك بر يك رسيدند. ايران فردا در آخرين بازي به مصاف عراق مي رود.

توزيع 3200 مدال در بازي هاي دوحه 2006
گروه ورزشي ورزشكاران در 39 رشته مختلف و در قالب 423 رويداد ورزشي در مجموع 3200 مدال طلا، نقره و برنز را صاحب خواهند شد.
به گزارش سايت خبري سازمان تربيت بدني، اين مدال ها در قالب يك برنامه كه توسط كميته هماهنگي بازي هاي دوحه به اجرا درخواهد آمد بين ورزشكاران توزيع خواهد شد.

مقام سومي جهان براي تيم ملي سپك تاكراي ايران
گروه ورزشي- تيم ملي سپك تاكرا همراه با تيم مالزي به طور مشترك در جايگاه سوم جهان ايستادند.
تيم ملي ايران كه در جمع چهار تيم برتر جهان قرار دارد با شكست مقابل لائوس مقام سوم مسابقات جهاني 2006 تايلندرا بدست آورد. تيم ايران با پيروزي هاي پياپي خود را به مرحله نيمه نهايي در رقابت با 8 تيم برتر جهان رساند.

تأسيس مدرسه وزنه برداري ايران
بر اساس توافق هايي كه بين مسئولين فدراسيون وزنه برداري و كميته ملي المپيك حاصل شده است مدرسه وزنه برداري ايران در محل آكادمي ملي المپيك تاسيس مي شود. آموزش مربيان تحصيلكرده، شناسايي استعدادها و جمع آوري و ترجمه كليه كتب آموزشي مربوط به اين رشته از جمله اهداف مورد نظر در برپايي مدرسه فوق مي باشد. اولين كلاسهاي اين مدرسه در تاريخ 19 آبان ماه سال جاري با شركت 30 مربي از سراسر كشور تشكيل مي شود.

نايب رئيس فدراسيون فوتبال
 ۱۰۰ هزار دلار پاداش به بازيكنان داده شد
ايسنا: سيدرضا افتخاري گفت: در صورت پيروزي برابر سوريه و قطعي شدن صعود تيم ملي به رقابت هاي جام ملت هاي آسيا از بازيكنان لژيونر براي حضور در ديدار برابر چين تايپه دعوت به عمل نخواهد آمد.
نايب رئيس فدراسيون فوتبال گفت: اگر تيم ملي بتواند سه امتياز ديدار برابر سوريه را كسب كند با توجه به قطعي شدن صعودمان به مرحله  بعد بر اساس تصميم اتخاذ شده از بازيكنان لژيونر براي حضور در ديدار برابر چين تايپه دعوت به عمل نخواهد آمد و ما با بازيكنان جوان به مصاف اين تيم خواهيم رفت.
افتخاري درباره  سفر تيم ملي از سئول به تهران و از تهران به دمشق گفت: ما براي اين دو سفر مشكلات زيادي را متحمل شديم چرا كه فدراسيون رئيس قانوني و تام الاختيار ندارد و اين مسئله مشكلاتي را براي ما ايجاد كرده است. ما براي بازي با كره نزديك به يكصد و سي هزار دلار خرج كرده ايم كه از ميان، يكصد هزار دلار در قالب پاداش به بازيكنان اهدا شد.

جام ملتهاي اروپا
فرانسه و ايتاليا، تكرار آن فينال تلخ
015495.jpg
گروه ورزشي فينال جام جهاني خيلي زود تكرار مي شود و امشب در پاريس، فرانسه و ايتاليا با مهره هاي تازه به ميدان مي روند. فرانسه با زخم كهنه شكست در فينال جام جهاني پا به اين ميدان مي گذارد. 3 مهره سرنوشت ساز فينال قبلي در اين بازي غايب هستند. ماتاراتزي گلزن ايتاليا ، كسي كه با زيركي باعث اخراج زيدان شد. ديويد ترزگه مهاجمي كه با به هدر دادن پنالتي خود باعث شكست فرانسه گرديد و كاپيتان زيدان كه بعد از جام جهاني از فوتبال خداحافظي كرد. البته ماتاراتزي بدليل محروميت و ترزگه بواسطه مصدوميت از حضور در اين بازي محروم هستند. ايتاليا در بازي اول خود با ارائه يك بازي ضعيف مقابل ليتواني به تساوي يك بر يك رسيد در حاليكه فرانسه با سه گل گرجستان را مغلوب كرد. در بازي ديگر گروه B ليتواني با اسكاتلند ديدار مي كند، در كيف نيز اوكراين با گرجستان ديدار مي كند. در يكي از بازي هاي حساس امشب روسيه در مسكو به مصاف كرواسي مي رود. گاس هيدينگ سرمربي جديد اين تيم در اولين بازي رسمي خود بايد تيم ملي روسيه را هدايت كند. آلمان بعد از پيروزي كمرنگ مقابل جمهوري ايرلند در خارج از خانه با سن مارينو ديدار مي كند. در هلسينكي نيز فنلاند كه در بازي اول لهستان را در ورشو با سه گل شكست داده بود ميزبان پرتغال نايب قهرمان دوره قبل جام ملتهاي اروپاست. برنامه كامل بازي هاي امشب بشرح ذيل است.
گروه A: آذربايجان قزاقستان، فنلاند پرتغال، لهستان صربستان، ارمنستان بلژيك
گروه B: فرانسه ايتاليا، ليتواني اسكاتلند، اوكراين گرجستان
گروه C : نروژ مولداوي، تركيه مالت، بوسني مجارستان
گروه D: اسلواكي جمهوري ايرلند، سن مارينو آلمان
گروه E: روسيه كرواسي، اسرائيل آندورا، مقدونيه انگليس
گروه F: ايسلند دانمارك، سوئد ليختن اشتاين، ايرلند شمالي اسپانيا
گروه G: آلباني روماني، بلغارستان اسلوواني، هلند بلاروس.

نگاه
هيأت هاي ورزشي جانشين باشگاه ها
علي شاكري
اين روزها در ليگ هاي مختلف ورزشي تيم هايي كه نام هيأت هاي شهر و استان را بر روي خود دارند بيش از گذشته به چشم مي خورد. موضوعي كه به نوعي از آن مي توان به عنوان يك عقب گرد براي ورزش ايران در راه توسعه و تعميم باشگاه ها ياد كرد. با توجه به افزايش لجام گسيخته هزينه تيمداري و دستمزد بازيكن و مربي در فصل جاري اين مشكل كاملا قابل پيش بيني بود و اين كه بسياري از تيم ها با بودجه محدود دولتي و خصوصي نتوانند خود را با تورم روبه رشد تطبيق دهند. نتيجه آن شد كه هيأت هاي ورزشي به دور از شرح وظايف تعريف شده خود جوركش تيم هاي كناركشيده شدند كه تيمداري آنها هيچ گونه توجيه سازماني ندارد.
با تداوم اين مشكل و عدم چاره جويي لازم از سوي سازمان تربيت بدني با زير سئوال رفتن پايه و اساس باشگاه ها ورزش ايران دچار مخاطرات غيرقابل پيش بيني و خسران جبران ناپذيري خواهد شد. نگاهي به ليگ هاي رشته هاي غيرفوتبالي آغاز شده در سال جاري ما را بيشتر با اين واقعيت تلخ آشنا مي سازد. كافي است نگاهي سطحي به ليگ هاي كاراته، تكواندو، بسكتبال و... بياندازيد تا بيشتر حرف  ما را باور داريد.

تيم شوتوكان بانوان مازندران در مسابقات جام درياي سياه
گروه ورزشي مريم رضايي: از 28 شهريور تا سوم مهرماه مسابقات بين المللي شوتوكان با عنوان جام درياي سياه در اوكراين برگزار مي شود و تيم بانوان مازندران به اين مسابقات اعزام مي شود. در اين رقابتها كه هر ساله برگزار مي شود در دو بخش مختلف مردان و زنان ورزشكاران كشورهاي مختلف حضور دارند. تيم چهار نفره شوتوكان بانوان مازندران به نمايندگي از ايران در اين رقابتها شركت مي كنند و اين تيم چهار نفره توانسته اند در مسابقات قهرماني عناوين نخست را از آن خود كنند. شوتوكان يك سبك از رشته كاراته محسوب مي شود.

به دليل مصدوميت شديد
ملي پوش وزنه برداري، رقابت هاي جهاني را از دست مي دهد
گروه ورزشي محمدرضا منصوريان: خبرهاي دريافتي از اردوي تيم ملي وزنه برداري حاكي از آن است كه اصغر ابراهيمي ملي پوش دسته 105 كيلوگرم كشورمان با مصدوميتي جدي روبرو شده و احتمال حضورش در رقابت هاي جهاني دومنيكن بسيار ضعيف است. قهرمان وزنه برداري آسيا در رابطه با اين اتفاق مي گويد: مصدوميت هاي شديدي از ناحيه مچ دست و كتف دارم و به همين دليل نمي توانم به خوبي تمرينات خود را دنبال كنم. ابراهيمي با اعلام اينكه ادامه حضورم در اردوي تيم ملي بستگي به نتيجه MRI دارد مي افزايد: اگر به مسابقات جهاني نروم، تمامي تلاشهاي خود را به كار مي گيرم تا در بازيهاي آسيايي دوحه يكي از مدال آوران تيم ايران باشم.

توقيف اموال باشگاه پرسپوليس
گروه ورزشي - هادي حبيبي، مجيد خدايي، محمدجواد صفايي، سعيد واگذاري، رسول زاده، مهدي خاكزاد، علي و تقي اكبرنژاد، علي اكبر دودانگه و تعدادي ديگر از كشتي گيران تيم پرسپوليس بعدازظهر ديروز به همراه وكيل خود و همچنين مجري اجراي احكام دادستاني با حضور در محل باشگاه پرسپوليس اموال اين باشگاه را توقيف كردند.باشگاه پرسپوليس از سال 83 مبلغ 63 ميليون تومان به كشتي گيران اين باشگاه بدهكار است و با گذشت دو سال از اين زمان و عدم توجه باشگاه در پرداخت مطالبات كشتي گيران، در نهايت آنها تصميم گرفتند با اقدام قضايي براي به دست آوردن حقوق معوقه  خود اقدام كنند و در نهايت ديروز با حضور در باشگاه پرسپوليس اموال اين باشگاه را توقيف كردند.
فرشته فرج زاده وكيل كشتي گيران گفت: فعلا صورت برداري از اموال باشگاه صورت گرفته و به احتمال زياد تا بيست روز ديگر ابلاغ اجراي حكم به باشگاه ارسال مي شود.

فوتبال مقدماتي جام ملتهاي آسيا
ژاپن در يمن به ميدان مي رود
گروه ورزشي رقابت هاي مقدماتي فوتبال جام ملتهاي آسيا امشب در مناطق مختلف قاره آسيا دنبال مي شود.
تيم ژاپن قهرمان دوره قبل اين بازي ها بعد از شكست هفته جاري مقابل عربستان در يمن به ديدار تيم ملي اين كشور مي رود. در همين گروه عربستان پيشتاز گروه A ميزبان هند است.
در گروه B ابتدا كره جنوبي به مصاف چين تايپه مي رود. اين بازي در سئول برگزار خواهد شد. در دمشق نيز ايران با سوريه ديدار مي كند. در گروه C امارات با اردن و عمان با پاكستان ديدار مي كنند.
در اين گروه امارات در صدر جدول قرار دارد. تيم هاي استراليا و كويت تنها بازي گروه D را برگزار مي كنند. تيم استراليا با توجه به دو پيروزي پياپي در اين گروه صعودش به دور نهايي جام ملتهاي آسيا قطعي شده است. تيم استراليا در بازي رفت با دو گل كويت را شكست داده بود.
در ساير بازي ها نيز در گروه E سنگاپور به مصاف چين مي رود و عراق نيز با فلسطين ديدار مي كند. در آخرين گروه مرحله مقدماتي نيز هنگ كنگ با ازبكستان و قطر با بنگلادش روبرو مي شوند.
قطر در اين گروه در صدر جدول ايستاده است.

ورزش
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
حوادث
بين الملل
فرهنگ و آموزش
سياسي
شهر تماشا
سلامت
شهري
علمي فرهنگي
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  فرهنگ و آموزش   |   سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   شهري   |   علمي فرهنگي   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |