پنجشنبه ۱۶ شهريور ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۴۰۷۹ - Sep 7, 2006
گزارش نخستين نشست مطبوعاتي كتاب سال دفاع مقدس
آثار ضدجنگ را حذف نمي كنيم
معيارمان ادبيات است اما براي كساني كه خود، خواستار آن نيستند كه كتابشان در چرخه داوري قرار گيرد، هيچ كاري نمي توانيم بكنيم
گروه ادب و هنر- كامران محمدي: اولين نشست مطبوعاتي و راديو تلويزيوني دهمين جايزه كتاب سال دفاع مقدس روز سه شنبه 14شهريورماه در بنياد حفظ آثار و نشر ارزش هاي دفاع مقدس برگزار مي شود. احتراماً بدين وسيله از جنابعالي يا نماينده محترم آن رسانه وزين دعوت مي شود تا براي آگاهي از برنامه ها و روند داوري هاي دهمين دوره جايزه كتاب سال دفاع مقدس، در اين نشست، حضور به هم رسانيد.
در اين نشست خبري، حميدحسام (معاون ادبيات و انتشارات بنياد حفظ آثار و نشر ارزش هاي دفاع مقدس)، محمدرضا سنگري (دبير علمي) و پرويز شيشه گران (مسئول دبيرخانه) به سؤالات شما خبرنگاران و كارشناسان محترم پاسخ مي دهند. زمان: سه شنبه 14شهريورماه‎/ ساعت 10:30
مكان: بنياد حفظ آثارو نشر ارزش هاي دفاع مقدس (تقاطع خيابان شهيدمطهري و ميرعماد، پلاك چهار، طبقه پنجم، سالن كنفرانس ها).
... اما نخستين مصاحبه مطبوعاتي كتاب سال دفاع مقدس، در طبقه منفي دو ساختمان بنياد و تنها با حضور محمدرضا سنگري برگزار شد:
هدف ما تنها معرفي چند چهره برتر و ممتاز نيست، بلكه جهت دهي به تأليف در اين زمينه و يافتن معيارهاي اثر برتر در حوزه ادبيات دفاع مقدس، مورد نظر است.
سنگري توضيحي درباره تغيير مكان و نيامدن دو عضو ديگر جلسه نمي دهد. راست مي رود سر اصل مطلب و خبرنگاران را با آمار و ارقام محاصره مي كند؛ تعداد كتاب هاي رسيده، كميته ها، سرداوران و... ؛ امسال 113 عنوان كتاب در حوزه خاطره به دبيرخانه رسيده است و 69 عنوان زندگينامه. بعداز اين دو، شعر قرار دارد با 41 عنوان.
معيارهاي گزينش داوران
اين پرسش كه چرا از ميان تمام چهره هاي دفاع مقدس، اين 9 نفر، سرداوران كتاب سال اين حوزه شده اند، اولين و آخرين پرسش انبوه خبرنگاران حاضر در اين مصاحبه مطبوعاتي است.
امير حسين فردي(داستان)، تركي(شعر)، رحيم مخدومي(خاطره)، جعفر ابراهيمي(كودك ونوجوان)، حسين مسافر آستانه(هنر)، علي شجاعي(تحقيق و پژوهش نظامي)، اكبري(تحقيق و پژوهش ادبي)، جواد محقق(جنگ و زندگي نامه)، نصرت الله محمود زاده( زندگي نامه داستاني)؛ اين فهرستي است كه با آمار و ارقام تعداد كتاب هاي رسيده، به همه خبرنگاران داده شده است. سنگري توضيح مي دهد: بر مبناي تجربه هاي گذشته و شناختي كه از داوران داشتيم، سرداورها را انتخاب كرده ايم، اما سه شرط براي اين انتخاب وجود داشته است .
سنگري داشتن توليد علمي در حوزه مربوط، شاخص بودن چهره مورد نظر در جامعه و فعاليت در حوزه نقد را به عنوان سه معيار انتخاب، نام مي برد و توجه همه را دوباره به فهرست 9نفره سرداوران جلب مي كند، اما درباره كميته گزينش سرداوران توضيحي نمي دهد. در ايران، معمولاً كار انتخاب داور در حد يك رابطه فردي و با استفاده از يك تماس تلفني صورت مي گيرد و اينكه كميته اي متشكل از تمام حوزه هاي درگير، دور يك ميز نشسته و كميته اصلي داوري را تعيين كنند، بيشتر به يك رؤيا مي ماند. مثل هميشه، سنگري درباره كساني كه سرداوران را انتخاب كرده اند چيزي نمي گويد: در نشستي كه اينجا در خدمت دوستان داشتيم، با حضور كساني كه تجربه دوره هاي گذشته را داشتند و پيشنهاد داوران قبلي و البته خود من به عنوان دبير جشنواره و با مشاركت دوستان بنياد، سرداوران را انتخاب كرديم .
كاش انتخاب سرداورها با حضور نمايندگاني از ناشران، نهادهاي دولتي و خصوصي فعال در اين حوزه و... انجام مي شد. آن وقت شايد احتياط سنگري در بردن نام سرداوران در سال هاي گذشته و داوران امسال، كمتر بود.
تهيه آثار و حضور شهرستاني ها
تقريباً هيچ وقت در هيچ يك از داوري هاي كوچك و بزرگ ادبيات جنگ و غير جنگ، شهرستاني ها را نمي بينيم. آنها كه خود به سراغ آثار مي روند، تنها ناشران تهراني را مي بينند و آنها كه مي نشينند تا آثار برايشان فرستاده شود، تنها به اطلاع رساني اكتفا مي كنند و اطلاع رساني، هميشه ناقص است. علاوه بر اين، چند تن از نويسندگان بزرگ و كوچك را مي توان نام برد كه آثارشان را براي جايي نمي فرستند؟ چند نويسنده هستند كه وقتي به فهرست داوري جايزه اي نگاه مي كنند، تمايل چنداني براي فرستادن اثرشان نشان نمي دهند؛ داوراني كه همگي در يك طيف قرار مي گيرند؟
خيلي تلاش كرديم كه طيف را باز ببينيم و با اندكي تسامح به اين قضيه نگاه كنيم، اما به طور طبيعي براي كساني كه خود، خواستار آن نيستند كه كتابشان در چرخه داوري قرار گيرد، هيچ كاري نمي توانيم بكنيم اما همه كساني كه خواسته اند و كتابشان را فرستاده اند، بي هيچ دليلي، كتابشان را در ابتدا كنار نمي گذاريم.
سنگري هيچ كاري را با تأكيد مي گويد و معلوم است كه به اين نكته، اعتقاد راسخي دارد كه نمي توان براي كساني كه احتمالاً داوران اين جايزه را نمي پسندند، كاري كرد. ادامه مي دهد: به طور طبيعي، هر تحليل، داوري و بررسي، حوزه، ساحت و جغرافيايي دارد كه برگزاركنندگان آن بايد به آن وفادار بمانند و سعي كنند بر اساس همان معيارها و همان محدوده عمل كنند اما اگر منظور حضرتعالي اين است كه گاهي كساني با نگاه ديگري به موضوع نگاه كرده باشند و مثلاً در نگاه اول به نظر بيايد كارشان ضدجنگ است، نه؛ اين موضوع، دليلي براي حذف اثر هرگز نبوده است .
سنگري هرگز را هم با تأكيد مي گويد و در مقابل اين سؤال كه چرا احمد دهقان جزو سرداوران نيست؟ مكث غيرمعمولي كرده و لبخند مي زند و مي گويد: مي توان به غير از آقاي دهقان، ده ها نفر ديگر را هم مطرح كرد. دهقان براي همه ما عزيز است و نويسنده بسيار موفقي در حوزه داستان دفاع مقدس است .
اما به گفته سنگري، دهقان يا همان ده ها نفر، امتياز لازم را براي سرداوري كسب نكرده اند؛ مجموعه اي كه نشسته اند، در امتيازدهي نهايي به گزينه ديگري رسيده اند. در اينجا يك نفر، تصميم گيرنده نبوده است.
دهمين دوره كتاب سال دفاع مقدس در هفته آخر كتاب(آبان ماه) برگزار مي شود. تا آن زمان بايد براي شنيدن نام  داوران و انتخاب هايشان در 9 رشته يادشده صبر كنيم.

آمار فروش سينما در 6 ماهه اول سال اعلام شد
تهراني ها 5 ميليارد تومان فيلم تماشا كردند
015615.jpg
گروه ادب و هنر- فيلم هاي ايراني كه در 6 ماهه اول امسال در تهران روي پرده رفته اند، رقمي در حدود 5ميليارد تومان فروش داشته اند.
به گزارش ايسنا، در 6 ماهه اول امسال در سينماي ايران بيش از 20 فيلم ايراني به نمايش درآمد و همچنان تعدادي از فيلم ها به نمايش  خود ادامه مي دهند.
چهارشنبه سوري به كارگرداني اصغر فرهادي، زيردرخت هلو به كارگرداني ايرج طهماسب، هوو به كارگرداني عليرضا داودنژاد، يك تكه نان به كارگرداني كمال تبريزي، ازدواج به سبك ايراني به كارگرداني حسن فتحي، مرباي شيرين به كارگرداني مرضيه برومند، آتش بس به كارگرداني تهمينه ميلاني، چند مي گيري گريه كني؟ به كارگرداني شاهد احمدلو، به آهستگي به كارگرداني مازيار ميري، باغ هاي كندلوس به كارگرداني ايرج كريمي، سوغات فرنگ به كارگرداني كامران قدكچيان، انتخاب تورج منصوري، شام عروسي ابراهيم وحيدزاده، طبل بزرگ زير پاي چپ كاظم معصومي به نمايش درآمدند و زن بدلي مهرداد ميرفلاح ، كافه ستاره سامان مقدم، به نام پدر ابراهيم حاتمي كيا، سرود تولد علي قوي تن و باغ فردوس پنج بعدازظهر به كارگرداني سيامك شايقي همچنان به نمايش خود ادامه مي دهند.
اين گزارش بر مبناي آمار فروشي كه هر هفته از طريق بنياد سينمايي فارابي در اختيار مطبوعات قرار مي گيرد جمع بندي شده و همچنين لازم به يادآوري است كه اين آمار به طور تقريبي و فقط براي سينماهاي تهران است.
همچنين آتش بس تهمينه ميلاني با فروش يك ميليارد توماني به عنوان پرفروشترين فيلم در شش ماهه اول سال معرفي شد.

جشنواره
015675.jpg
دادشكر از مبارك بازماند
فارس: حسن دادشكر يكي از كارگردانان تئاتر عروسكي از حضور در جشنواره بين المللي تئاتر عروسكي تهران (مبارك) بازماند.
حسن دادشكر ضمن اعلام اين خبر گفت: متاسفم از اينكه در جشنواره امسال به عنوان شركت كننده حضور ندارم. علت نرسيدن اجراي من، مسائل مالي بود؛ اينكه هزينه هايي كه نمايش نياز داشت با مبلغي كه براي اين نمايش در نظر گرفته شده بود هماهنگ نبود. موسيقي و عروسك هايم بيش از
8 ميليون مي شود و هزينه اي كه ارشاد متقبل مي شد اندك بود و نخواستيم كه زير دين ديگر هنرمندان باشم.
وي گفت: پيشنهاد مي كنم كه گروه هاي حرفه اي را انتخاب كنند و بنا بر هزينه هايي كه مي برند، به آنها بودجه پرداخت شود. در اين صورت است كه گروه ها كاري در حد خودشان و بدون استرس روي صحنه مي آورند. من به نفع بقيه كنار رفتم.
اين كارگردان تئاتر افزود: متن قرار بود براي كانون پرورش فكري توليد شود. برآورد مالي آن هم مورد تاييد قرار گرفت و كار شروع شد و هيات بازبين آن را ديد، اما متاسفانه براي رساندن باقي كمك مالي تا اين ساعت كه روز دوم جشنواره است، علي رغم تلاش هاي مديريت كانون، در چمبره مسائل اداري مانده و بودجه به ما نرسيد و امسال از شركت در جشنواره بازمانديم.

سينماي ايران در جشنواره ونيز
فارس: فيلم باز هم سيب داري؟ به كارگرداني بايرام فضلي ، تنها نماينده ايران در اين دوره از رقابت هاي ونيز، امروز در بخش خارج از مسابقه اين جشنواره به نمايش در خواهد آمد.
به گزارش سايت رسمي جشنواره ونيز، فيلم 90دقيقه اي باز هم سيب داري به كارگرداني بايرام فضلي و بازي ذبيح افشار ، ليلا موسوي ، علي يعقوبي ، احمدرضا اكبري و مريم بوباني امسال تنها نماينده ايران در جشنواره فيلم ونيز است كه امروز در بخش خارج از مسابقه به نمايش درخواهد آمد.
سال گذشته از ايران هيچ فيلمي در جشنواره ونيز پذيرفته نشد و بزرگ ترين افتخار حضور سينماي ايران در اين جشنواره در سال هاي اخير علاوه بر حضور فيلم هاي خانواده مخملباف و كسب شير طلايي توسط فيلم باد ما را خواهد برد (عباس كيارستمي)، كسب شير طلايي اين جشنواره توسط جعفر پناهي براي فيلم دايره بوده است.
شصت و سومين جشنواره بين المللي فيلم ونيز كه 30 آگوست آغاز شده، نهم سپتامبر(18شهريور) به كار خود پايان خواهد داد.

بهترين فيلم موزيكال تاريخ سينما معرفي شد
015618.jpg
گروه ادب و هنر- آواز در باران به عنوان بهترين فيلم موزيكال تاريخ سينما انتخاب شد. انستيتو فيلم آمريكا به دنبال انتخاب بهترين هاي تاريخ سينما در رشته هاي مختلف، اين بار به سراغ سينماي موزيكال رفت.
به نوشته آسوشيتدپرس، نكته جالب در ارتباط با انتخاب جديد اين است كه فقط 25فيلم در انتخاب انستيتو حضور دارند و اين در حالي است كه نمايندگان انستيتو در دوره هاي قبلي دست به انتخاب هاي صدتايي زده اند. علت كاهش چشمگير تعداد فيلم هاي موزيكال در انتخاب جديد، اين است كه در كل تاريخ سينماي آمريكا، تعداد زيادي فيلم موزيكال ساخته نشده است !
آواز در باران كه سال 1952 ساخته شد، نام جين كلي و استنلي دانن را به عنوان كارگردان بر خود دارد. جين كلي، دبي رينولدز و دائلد اوكانر نقش هاي اصلي اين فيلم را بازي مي كنند. با وجود آنكه اين فيلم نه نامزد اسكار بهترين موسيقي شد و نه نامزد بهترين فيلم كمدي و موزيكال مراسم گلدن گلوب، اما آواز در باران يكي از تحسين شده ترين محصولات كل صنعت سينماست.
۰۱فيلم اول انتخاب انستيتو فيلم آمريكا به شرح زير است: 1- آواز در باران(1952) 2- داستان  وست سايد(1691) 3- جادوگر شهر زمرد(1939) 4 - اشك ها و لبخندها(1965) 5 -كاباره (2791) 6- مري پاپينز(4691) 7- ستاره اي متولد مي شود(4591) 8- بانوي زيباي من (4691) 9- يك آمريكايي در پاريس(1951) 10 - مرا در سن لويي ملاقات كن(1944).

جشن ملي چين با نمايش فيلم جكي  چان
015681.jpg
گروه ادب و هنر- كمدي  اكشن جديد جكي چان در چين اكران عمومي مي شود. سازندگان فيلم روز اول اكتبر را براي نمايش عمومي فيلم راب- هود انتخاب كرده اند.
به نوشته نشريه ورايتي، تعطيلات ملي چين كه يك هفته طول مي كشد از اول اكتبر آغاز مي شود، تهيه كنندگان راب- هود هم همين هفته را براي آغاز نمايش كار خود انتخاب كرده اند تا بتوانند شمار بيشتري از تماشاگران را جذب سالن هاي نمايش كنند.
راب- هود توسط بني چان كارگرداني شد كه البته هيچ نسبت فاميلي با خود جكي چان ندارد. با اين حال اين دو اخيراً كمدي  اكشن قصه جديد پليس را با هم كار كردند. مايكل هويي و لوئيس كو ديگر نقش هاي اصلي راب- هود را بازي كرده اند.
قصه فيلم درباره يك سارق خرده پا- با بازي چان- است كه عده اي ناشناس او را مي ربايند. در ادامه ماجرا، وي مجبور مي شود پرستاري و مراقبت از يك بچه كوچك و شيطان را به عهده بگيرد؛ بچه اي كه مادرش ثروتمندترين زن شهر است. طبق معمول فيلم هاي جكي چان، او در طول ماجرا يك سري شيرين كاري هاي رزمي و كاراته اي مي كند. جكي چان اين روزها خودش را آماده بازي در ساعت شلوغي 3 مي كند. در اين فيلم كه در شهر پاريس جلوي دوربين مي رود كريس راك هم بازي دارد.

قربانيان و عاملان جنگ ايرلند روبه روي هم مي نشينند
قيمت گذاري روي صلح در يك شبكه تلويزيوني
ايسنا: برنامه تلويزيوني موسم مصلحان با توجه به جنگ هاي اخيري كه در كشورهاي مختلف جهان به وقوع پيوسته به مدت يك ماه پخش مي شود.
اين برنامه كه پخش آن از دوم سپتامبر 11 شهريور از سوي تلويزيون بي بي سي آغاز شده، دلايل درگيري دولت ها و راه هاي حل اختلافات در سراسر جهان را با ساختاري گفت وگو محور به بحث مي گذارد.
پخش موسم مصلحين تا اول اكتبر (9 مهر ماه) ادامه خواهد يافت و در خلال آن با دو تن از دارندگان جايزه صلح نوبل صحبت مي شود. پخش چهار مصاحبه، (دو مصاحبه در دنور آمريكا و با زينب بداوي، دو مصاحبه با استفان ساكور در لندن) از بخش هاي اصلي اين برنامه است كه دراين مصاحبه ها راه حل هايي براي برقراري صلح در جهان از سوي مصاحبه شوندگان ارائه مي شود. سه قسمت از مجموعه تلويزيوني موسم مصلحان نيز به گفتگوي جذاب و ديدني قربانيان و عاملين جنگ در ايرلند شمالي اختصاص دارد. در اين قسمت ها قربانيان و عاملان جنگ براي نخستين بار رو در رو، مقابل هم قرار مي گيرند.
قسمت هايي از اين مجموعه تلويزيوني كه ساخت آن 6 سال به طول انجاميده نيز روي زندگي 5 تن از نوجوانان آمريكايي تمركز دارد. آنها كه در جامعه سرشار از خشونت بزرگ شده اند با كمك مربياني كه در زمره دارندگان جايزه صلح نوبل قرار مي گيرند، به ناگاه تغيير مي كنند. به نقل از سايت بي بي سي، موضوعات برنامه موسم مصلحان عبارتند از: گفتگوي جهاني (قيمت صلح چقدر است؟) گفتگوي جهاني (مصلحان)، مواجه شدن با حقيقت و هيچي به نام صلح.

دعوت ليندسي لوهان به مشاركت در امور سياسي
015678.jpg
گروه ادب و هنر- ليندسي لوهان بازيگر 20 ساله سينما كه مهمان جشنواره بين المللي فيلم ونيز است، مي گويد كه اميدوار است فيلم تازه اش بابي باعث تشويق جوانان به حضور در فعاليت هاي سياسي و اجتماعي شود.
به نوشته سايت بي بي سي، بابي ساخت اميليو استيونز در بخش مسابقه جشنواره ونيز حضور دارد و خط اصلي قصه آن در ارتباط با ترور سناتور رابرت كندي در سال۱۹۶۸ در شهر لس آنجلس است. فيلم كه بيست و دو كاراكتر مختلف دارد، ماجراي ترور كندي را از ديدگاه آدم هاي مختلف مورد بحث و بررسي قرار مي دهد. سر آنتوني  هاپكينز،  شارون استون،  دمي مور، ويليام اچ ميسي و مارتين شين هم در فيلم بازي دارند.
لوهان گفته است: اميدوارم تماشاي فيلم نه تنها جوانان را متوجه بخشي از تاريخ كشورشان بكند، بلكه باعث شود تا آنها نسبت به حوادثي كه پيرامونشان رخ مي دهد، توجه بيشتري  نشان دهند. جوانان بايد متوجه اين نكته باشند كه نمي توان نسبت به مسائل سياسي و اجتماعي بي تفاوت بود. فيلم بابي هم با همين هدف ساخته شده و اميدوارم كه به هدف خود دست پيدا كند.
در بابي ليندسي لوهان – كه تلويزيون در ايران نوروز امسال فيلم هربي  را از او نمايش داد – نقش جواني را بازي مي كند كه تازه ازدواج كرده است. همسر او به خدمت سربازي احضار شده ولي نمي خواهد به جبهه جنگ ويتنام اعزام شود. براي همين منظور او از رفتن به خدمت سر باز زده است.

هنر ايراني
اصفهان- نمايشگاه عكس صداي سكوت
نمايشگاه آثار عكاسي كورش اديم شامل 35 قطعه عكس با عنوان صداي سكوت در نقش خانه حوزه هنري اصفهان برپا مي شود.
اين نمايشگاه از 16 شهريور به مدت دو روز صبح ها از ساعت 9 تا 12 و عصرها از ساعت 16 تا 19 برقرار است. اديم كه مسئول انجمن ها و مجامع خانه عكاسان ايران و عضو هيات موسس و دبير بخش عكس هفته نامه تنديس است، تاكنون در بيش از 55 نمايشگاه و جشنواره داخلي و بين المللي شركت داشته و از وي مجموعه عكس هاي
راز روي ، حضور مبهم معنا ، حضور ناب و كرانه هاي ديدار به چاپ رسيده است.
قم- 46 فيلم  در جشنواره  طليعه  ظهور
۴۶ فيلم  كوتاه  طي  سه  روز گذشته  در حاشيه  جشنواره  طليعه  ظهور در مجتمع امام  خميني (ره) قم  به  نمايش  در آمد.
اين  فيلم ها در بخش هاي  مختلف  از جمله؛   بخش  ويژه  مروري  بر فيلم هاي  كوتاه  مربوط به  لبنان  و فلسطين ، بخش  فيلم هاي  ديني  و مسابقه  فيلم هاي  مربوط به  مهدويت  اكران  شده  است . اكران فيلم  از صبح  در سالن  نمايش  فيلم  با حضور علاقه مندان  آغاز شده  و تا هفت  شب  ادامه  خواهد داشت . جشنواره  طليعه  ظهور تا 20 شهريورماه  سال جاري  ادامه  خواهد داشت .
سنندج - جشنواره  دف نواي رحمت
مسئول  روابط  عمومي  حوزه  هنري  استان  كردستان  از برگزاري  دومين  جشنواره  منطقه اي  دف  نواي  رحمت  در سنندج  خبر داد.
اين  جشنواره  با شركت  هنرمندان  موسيقي  استانهاي  آذربايجان  غربي ، ايلام ، كرمانشاه ، لرستان  و كردستان  29 و 30 شهريور ماه  در سينما بهمن  سنندج  برگزار مي شود. اين  جشنواره  در بخشهاي  مسابقه  و جنبي  و گروه  نوازي  و تك نوازي  در چهار گروه  سني ، از 13 تا 30 سال  برگزار مي شود.
وي  ادامه  داد: بخش  مردان  به  صورت  تك  نوازي  و بخش  زنان  نيز به  صورت  گروه  نوازي  همراه  با گروه  كر برگزار خواهد شد.
انديمشك-تعطيلي تنها سينما
تنها سينماي  شهر 200 هزارنفري  انديمشك  به  دليل  استقبال  نكردن  مردم  و نبود درآمد تعطيل شد.
مدير و مالك  سينما بهمن  انديمشك  با اعلام  خبر تعطيلي  اين  سينما به ايرنا گفت : علت  اصلي  تعطيلي  اين  سينما ورشكستگي  مالي  است .
فرهاد اقبال هزينه هاي  سنگين  نگهداري  سينما را دليل  تعطيلي  آن  عنوان  كرد و افزود: با توجه  به  عدم  فروش  مناسب  و مشكل  در تامين  هزينه ها چاره اي  جز تعطيلي  سينما نبود. رئيس  اداره  فرهنگ  و ارشاد اسلامي  شهرستان  انديمشك  با تاييد تعطيلي  سينما بهمن  اين  شهر گفت : اين  سينما به  علت  عدم  تأمين  هزينه ها پس  از 35 سال  اوائل  هفته  جاري  تعطيل  شد.
كرمانشاه- جشنواره تئاتر بسيج
هفتمين جشنواره تئاتر بسيج استان كرمانشاه در كانون بسيج جوانان آغاز شد.
در اين جشنواره نمايش هاي برگ ريزان، شبيه پدر، نمايشي براي جشنواره و شير علي از شهرستانهاي اسلام آباد غرب، كنگاور، سنقر و شهر كرمانشاه به اجرا درآمدند. دبير جشنواره انتقال و تبادل تجربيات، رقابت سالم و افزايش سطح آگاهي و تربيت هنرمندان كارآمد تئاتر را از اهداف اين جشنواره اعلام كرد و گفت گروه برتر به جشنواره سراسري تئاتر بسيج كه آبان امسال در شهر مشهد برگزار مي شود راه خواهد يافت.
كرج- نمايش در هفته دفاع مقدس
نمايش مولكول بهزاد دودانگه كه براي حضور در جشنواره بين المللي تئاتر دانشجويي برگزيده شده، به مناسبت هفته دفاع مقدس از اول مهر به مدت سه روز در كرج روي صحنه مي رود.
در نمايش مولكول معصومه ابراهيمي، مهدي رحيمي، شيرين زماني، عباس يوسفي، نيما محمود حسيني و محراب سلطان شاه بازي مي كنند و موضوع نمايش مربوط به نويسنده اي است كه با شخصيت داستان هاي خود زندگي مي كند و با آنها درگير مي شود، به نحوي كه تجلي اين كار در زندگي وي نمود دارد. در آخرين شب اجراي نمايش مولكول از استاد جعفر برقي  كيوان پيشكسوت تئاتر كشور تجليل خواهد شد.

ادب و هنر
اجتماعي
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
حوادث
بين الملل
سياسي
شهر تماشا
سلامت
شهري
دانش
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   شهري   |   دانش   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |