پنجشنبه ۱۶ شهريور ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۴۰۷۹ - Sep 7, 2006
واكنش آصفي به اظهارات بوش
گروه سياسي -سخنگوي وزارت خارجه، سخنراني رئيس جمهوري آمريكا را تكراري ارزيابي كرد و گفت: رئيس جمهوري آمريكا درآستانه يازدهم سپتامبر و پس از گذشت پنج سال با
سوء استفاده از رويدادي كه هنوز هم در هاله اي از ابهام قرار دارد، در صدد توجيه ناكامي واشتباهات خود است.
آصفي گفت: كسي از آمريكا دعوت نكرده به اين منطقه بيايد. حضور آمريكا در عراق تروريسم و تروريستها را تقويت كرده و اكنون همگان به اين نتيجه رسيده اند كه ترورها در عراق با هدايت و حمايت كاخ سفيد صورت مي گيرد.
وي تصريح كرد: ادعاهاي تكراري و بي پايه آقاي بوش با هدف انحراف واقعيت فعاليتهاي صلح آميز هسته اي جمهوري اسلامي ايران و اعمال فشار به متحدان خود است و آمريكا درمقابل منطق قوي و اراده مصمم جمهوري اسلامي ايران براي حفظ و تامين حقوق مشروع خود كماكان به جوسازي منفي و شانتاژ ادامه مي دهد.
سخنگوي وزارت خارجه اضافه كرد: تعريف رييس جمهوري آمريكا از ديكتاتور و ديكتاتوري مطابق فهم جامعه بين المللي از اين واژه نيست و مشخص نيست آقاي بوش چه اصراري بر استفاده از ادبيات نامانوس در عرصه روابط بين المللي دارد.
آصفي گفت: اگر آقاي بوش آزاد انديش است و براستي آزادي و عدالت و امنيت، آرمان اوست به دعوت براي مناظره پاسخ مثبت مي داد.

رئيس جمهوري در همايش مهدويت:
تحولات عالم به سمت حاكميت توحيد در حركت است
015840.jpg
گروه سياسي- محمود احمدي نژاد رئيس جمهوري تاكيد كرد: تحولات عالم به سرعت به سمت حاكميت اسلام ناب محمدي و حاكميت توحيد و عدالت در حال حركت است.
احمدي نژاد صبح ديروز در دومين همايش بين المللي دكترين مهدويت در سالن اجلاس سران و در جمع پژوهشگران و محققان خارجي و داخلي افزود: امروز در جهان يك گرايش باشتاب فزاينده به سمت آرمان و كمال بشريت شكل گرفته است و امروز روزي است كه بشريت به سرعت به اين حقيقت پي مي برد كه سعادت، عدالت، آرامش، عشق و محبت و به طور كلي همه آرزوهاي بشر فقط و فقط در سايه حاكميت انسان كامل ميسر است زيرا ماركسيسم به تاريخ پيوسته و ناتواني ليبراليسم نيز در اداره جهان آشكار شده است.
وي تصريح كرد: كساني كه در صحبت كردن با مردم دست خود را روي بمب مي گذارند و حرف مي زنند، نمي توانند بشريت را رهنمون كنند. رئيس جمهوري خطاب به مدعيان حقوق بشر، دموكراسي و آزادي گفت: چرا همه مسايل جهان را مي خواهيد با اسلحه حل كنيد و قدرت و شخصيت خود را از زرادخانه هاي هسته اي مي گيريد و مي خواهيد، مناسبات جهاني را با زور به پيش ببريد، اما بدانيد دوران اسلحه گذشته زيرا دوران كنوني دوران فكر و فرهنگ است.
احمدي نژاد با بيان اين كه برخي از اين مدعيان مقبوليتي حتي بين مردم خود ندارند، اما خود را نماينده دنيا مي دانند، گفت: اين جلوه استكبار و ريشه همه تبعيض ها و جنگ ها است، انديشه مهدويت و علوي با اين روحيه مخالف است و ما نيز با صداي بلند فرياد مي زنيم با اين شيوه مديريت جهان وروحيه ظلم و فريب و بي عدالتي مخالف هستيم و با اين كه آمريكا و انگليس نيز بخواهند خود را بر دنيا مسلط و به چپاول بپردازند مخالفيم اما در عين حال اهل منطق و گفتگو هستيم، اگر استدلالي است ما آماده ايم.
در افتتاحيه اين همايش كه تعداد زيادي از شخصيت ها و مسئولان كشوري و لشكري ازجمله محمدرضا مهدوي كني و سيدحسين فيروزآبادي حضور داشتند، پيش از سخنراني رييس جمهوري، امامي كاشاني امام جمعه موقت تهران نيز در سخناني به بررسي ابعاد وجودي حضرت ولي عصر عليه السلام و موضوع مهدويت پرداخت. اين همايش دوروزه كه در محل اجلاس سران كشورهاي اسلامي برگزار مي شود، امروز پايان مي يابد.

مخالفت آلمان با حمله نظامي
ايران به اتهامات آمريكا پاسخ داد
015837.jpg
گروه سياسي جورج بوش در نطقي مقارن با انتشار گزارش مبارزه آمريكا با تروريسم مدعي شد ايران مسلح به سلاح اتمي خطري براي دنياي آزاد و كشور آمريكا است و او اجازه نخواهد داد چنين اتفاقي رخ دهد. روز گذشته حميدرضا آصفي سخنگوي وزارت خارجه ايران در پاسخ به اين ادعاي بوش گفت اظهارات رئيس جمهوري آمريكا تكراري و فاقد مبناي عقلي است.
آصفي تصريح كرد آمريكا پس از گذشت پنج سال از حادثه يازدهم سپتامبر و اتفاقي كه هنوز در هاله اي از ابهام است، قصد دارد ناكامي و اشتباهات خود را توجيه كند.
بوش همچنين در نطق خود اضافه كرد دنياي آزاد اجازه نمي دهد ايران به سلاح اتمي دست پيدا كند. اظهارنظرهاي خصمانه بوش با پاسخ چند متحد آمريكا همراه شد. وزير خارجه فرانسه در گفت وگويي با فرانس پرس تصريح كرد سخنان بوش مايه تقبيح است و نبايد چنين با مردم ديگر كشورها سخن گفت. نخست وزير چين در خبري كه رويترز منتشر كرده، گفته چين به هيچ وجه مقابله با ايران را توصيه نمي كند و به دنبال راهي مسالمت آميز است. آلمان نيزكه يك بار در جنگ عراق با آمريكا مخالفت جدي كرده، بار ديگر مخالفت با حمله نظامي را تأييد كرد. صدراعظم آلمان روز گذشته در پارلمان اين كشور حاضر شده و تصريح كرد كشورش به هيچ وجه در اقدام نظامي عليه ايران شركت نمي كند و حمايتي نيز از اين كار ندارد. به گزارش شبكه خبري بلومبرگ، آنگلامركل گفت: گزينه نظامي را نمي توان يك گزينه تلقي كرد چراكه خود راهكار سياستي متفاوت است و معناي آن اين است كه ديگر گفت وگويي در كار نيست و آلمان به اين سمت نمي رود.
آمريكا در جهت تحقق اهداف خود و تحريم ايران رايزني گسترده خود با ديگر كشورهاي عضو 1+5 را آغاز كرده است. نيكلاس برنز، معاون وزير خارجه آمريكا نيز امروز در برلين با ديگر نمايندگان 1+5 مذاكراتي غيررسمي را برگزار مي كند. آسوشيتدپرس با اعلام اين خبر اضافه كرد كه شايد روسيه نيز همراهي خود را با آمريكا بيشتر كند. در مسكو، كرملين در يك بيانيه كه ريانووستي آن را منتشر كرده از قول يك مشاور ارشد رياست جمهوري روسيه خبر داده مسكو نبايد به هيچ وجه در جريان فشار آوردن بر ايران قرار گيرد چراكه ممكن است با اين كار تمام اوضاع از كنترل خارج شود و ديگر نتوان با ايران هيچ معامله اي انجام داد. خبرگزاري فرانسه از مسكو گزارش داد وزير خارجه اين كشور گفته بررسي برخي تحريم ها عليه ايران آغاز شده است. سرگئي لاوروف، وزير خارجه اين كشور گفته مسكو برخي تحريم هاي اقتصادي را در دست بررسي دارد چراكه بايد با جاه طلبي هسته اي ايران برخورد كرد اما در همين حال تأكيد كرد توسل به زور در مقابل ايران را بايد كنار گذاشت. لاوروف همچنين گفته بايد هرگونه مجازات ايران متعادل با تهديد براي امنيت بين الملل باشد و از اين رو روسيه گزينه اول را ديپلماسي مي داند اما در عين حال برخي اقدامات تنبيهي را نيز در برنامه دارد.قرار بود نتيجه رايزني ها پس از ديدار لاريجاني و سولانا مشخص شود.
اين دو طبق رايزني هاي قبلي بنا داشتند در وين ديدار كنند كه وزير خارجه ايران خبر داد زمان و مكان اين ديدار در آينده اعلام مي شود. علي اصغر سلطانيه نماينده ايران در آژانس بين المللي انرژي اتمي نيز به رويترز گفت: هنوز تاريخ اين ديدار قطعي نشده اما ممكن است جمعه آينده اين ديدار در وين برگزار شود. چين اما در اين ميان هنوز موضعي قاطع در اختيار دارد و نخست وزير اين كشور به گزارش خبري كه ايرنا منتشر كرده به خبرنگاران گفت: مسئله هسته اي ايران و كره شمالي با تحريم حل نمي شود.
ون جيابائو، نخست وزير چين در ادامه تصريح كرد: از همه قدرت ديپلماتيك خود استفاده مي كنيم تا از ايران بخواهيم نگراني هاي بين المللي را در برنامه هسته اي خود برطرف كند.كاخ سفيد در گزارش 23 صفحه اي خود كه استراتژي ملي مبارزه با تروريسم را تبيين كرده ايران و سوريه را در ادعايي تكراري از فعال ترين دولت هاي حامي تروريسم بين المللي برشمرده است. سخنگوي وزارت خارجه تمامي ادعاهاي مطرح شده در اين گزارش را رد كرده است.

رئيس قوه قضائيه:
ضعف مقررات به اقتصاد كشور لطمه مي زند
ايرنا: رييس قوه قضاييه توجه به مسائل اقتصادي و معيشت و رفاه مردم جامعه را امور بسيار مهم توصيف كرد و گفت: متاسفانه فرصت سوزي ها و ضعف مقررات در برخي از بخشها، ضربات سنگين و جبران ناپذيري به اقتصاد كشور و رفاه جامعه وارد كرده است.سيد محمودهاشمي شاهرودي در ارتباط زنده تلويزيوني (ويدئو كنفرانس) با شوراي تامين استان اصفهان اعلام كرد: شركت هاي مشمول اصل 44انون اساسي بايد درست و سالم واگذار شوند و پيشنهاد مي كنم حتي در اين زمينه به سبب حجم بالاي نقل و انتقال، در يك فضاي رقابتي و حضور در بورس، اين واگذاريها صورت پذيرد.

در پاسخ به سئوال همشهري عنوان شد
انتقاد حداد عادل از بي نظمي ها در مجلس
015834.jpg
گروه سياسي ياسر مرادي: رئيس مجلس ضمن تأييد بي نظمي هاي اخير نمايندگان در مجلس گفت: موضوع ريشه دارتر از آن  است كه بتوان با تذكرات اخلاقي آن را حل كرد.
روز گذشته كنفرانس مطبوعاتي رئيس مجلس قبل از تعطيلات تابستاني برگزار شد كه در اين جلسه خبرنگار همشهري از رئيس مجلس پرسيد كه در كمتر از ده روز اخير، سه مرتبه جلسات مجلس به علت حاضر نبودن نمايندگان در صحن علني از نصاب افتاده و تعطيل شده است كه اين امر در مجلس ششم و هفتم سابقه نداشته و از سويي هم نمايندگان در يك ونيم سال باقي مانده عمر مجلس سفرهاي تبليغاتي بيشتري به حوزه انتخابيه خود داشته و احتمال افزايش بي نظمي در جلسات مجلس وجود دارد، شما چه تدبيري براي جلوگيري از اين بي نظمي ها انديشيده ايد؟ حداد عادل نيز در پاسخ با اشاره به وظايف قانونگذاري نمايندگان گفت: در كشور ما نمايندگان با درخواست هايي مواجه اند كه جزء وظايف آنها نيست. وظيفه نمايندگان قانونگذاري و نظارت بر اجراي صحيح قانون است اما مردم مشكلات مالي و عمراني حوزه خود را از طريق نمايندگان دنبال مي كنند و اين يك انحراف مهم در وظايف نمايندگي در 100 سال اخير پس از مشروطيت است.رئيس مجلس در ادامه گفت: بايد از ادامه اين طور اشكالات جلوگيري شود ولي فكر نمي كنم در ماه هاي آينده مشكلات چنداني در اداره جلسات داشته باشيم.وي گفت: تمامي نمايندگان هر استان آقاي رئيس جمهوري را در سفرهاي استاني همراهي مي كنند و اين امر گاهي اوقات با سفرهاي ديگري مانند سفر هفته گذشته من به لرستان متقارن مي شود و همين امر موجب كاهش تعداد نمايندگان مي شود.حداد ادامه داد: وظيفه هيأت رئيسه اين است كه بدون هيچ گونه ملاحظه اي به وظيفه خود عمل كند و افرادي كه برخلاف آيين نامه در جلسات حاضر نمي شوند را رسما اعلام كند كه نمايندگان هم به اعلام نامشان از اين طريق خيلي حساس هستند.
امكان برخي گله ها بين دولت و مجلس
حداد عادل در ادامه در پاسخ به سئوالي درخصوص بحراني شدن روابط دولت و مجلس گفت: رابطه دولت و مجلس همواره مهم و ظريف و شكننده بوده است. دولت علاقه به كار شتابان دارد و مي خواهد به سرعت تحولات مثبت ايجاد كند ولي اقتضاي مجلس اين است كه كارها را با صبر و حوصله دنبال كند و همين امر ممكن است موجب برخي گله ها شود. رئيس مجلس تصريح كرد: اما در مجلس هفتم اراده اي براي تضعيف يا مخالفت با دولت وجود ندارد و ما هماهنگي با دولت را براي كشور نعمت مي دانيم.
حل معضل بنزين
حداد در پاسخ به سئوالي درخصوص رد فوريت لايحه برداشت از صندوق ذخيره ارزي براي واردات بنزين گفت: عدم رأي به اين لايحه به اين معني نيست كه مجلس مايل به حل معضل بنزين نيست. الان معلوم شده كارت هوشمند كه در دولت قبلي تصميم به اجراي آن گرفته شده بود مشكل را حل نمي كند و جوابگو نيست و لذا اگر مجلس با دولت در زمينه واردات بنزين همكاري نكند، تكليف مردم چه خواهد شد؟ وي تصريح كرد اين لايحه  در كميسيون مربوطه و سپس صحن علني طرح خواهد شد و نمايندگان نظرات خود را درمورد آن ارائه مي كنند.
همكاري با آژانس معنا ندارد
حداد درخصوص تصويب طرح ممنوعيت ورود بازرسان آژانس انرژي هسته اي به ايران در كميسيون امنيت ملي گفت: ما قبلا اين امر را اعلام كرده بوديم كه در صورت ناديده گرفتن حقوق ايران، مجلس هم همكاري با آژانس را محدود مي كند. اين معنا ندارد كه ما با مجموعه اي همكاري كنيم كه نمي خواهد هيچ حقي را براي ما به رسميت بشناسد.رئيس مجلس در پايان گفت: اميدوارم با آغاز دور جديد مذاكرات اين گونه مسائل هم حل شود و كار به تصويب مصوبه كميسيون امنيت ملي در صحن علني نكشد.

حسيني جانشين آصفي مي شود
گروه سياسي يك منبع آگاه در وزارت خارجه در گفت و گو با همشهري خبر مشخص شدن جانشين حميدرضا آصفي را تأييد كرد. سيد محمد علي حسيني سخنگوي جديد وزارت خارجه در هفته آينده معارفه شده و با توديع آصفي، سخنگوي سابق وزارت خارجه راهي امارات متحده عربي مي شود تا سفارت ايران در اين كشور را هدايت كند. سيد محمد علي حسيني پيش از به اين به عنوان سفير ايران در برخي كشورهاي آسياي ميانه انجام وظيفه كرده و آخرين پست وي مديركلي ارزيابي و نظارت وزارت خارجه بوده است.

جنگنده صاعقه به ناوگان نيروي هوايي پيوست
015846.jpg
گروه سياسي - وزير دفاع كشورمان از آزمايش يكي از مهمترين دستاوردهاي وزارت دفاع در رزمايش هوايي ضربت ذوالفقار خبر داد.
مصطفي محمد نجار از اين دستاورد بزرگ كه در راستاي تقويت بنيه دفاعي كشور و تحقق اصل بازدارندگي صورت گرفته است، به عنوان يكي از اقدامات بسيار مهم صنايع دفاعي وزارت دفاع در سال 1385 ياد كرد. وي افزود: بار ديگر متخصصان اقتدارآفرين وزارت دفاع شگفتي آفريدند و موفق شدند با همكاري نيروي هوايي ارتش جمهوري اسلامي ايران براي نخستين بار در كشور، بمب دوهزار پوندي هدايت شونده با نام قاصد را طراحي و توليد نمايند كه ان شاء الله ظرف روزهاي آينده توسط خلبانان تيز پرواز نيروي هوايي در رزمايش هوايي ضربت ذوالفقار آزمايش مي شود.
نجار افزود: با توليد مهمات هدايت شونده، ضمن ارتقاء چشمگير توان رزمي - عملياتي نيروي هوايي ارتش و سپاه، جمهوري اسلامي ايران به جمع بسيار محدود كشورهاي داراي تكنولوژي تسليحات و مهمات هوشمند و هدايت شونده پيوست.
هواپيماي صاعقه نيز با اجراي موفق پروازهاي عملياتي و شليك راكت هاي هوا به زمين در پنجمين مرحله از رزمايش بزرگ ضربت ذوالفقار رسماً به ناوگان هواپيماهاي شكاري نيروي هوايي ارتش پيوست. سخنگوي اين رزمايش ويژگي مهم اين جنگنده را پشتيباني نزديك هوايي اعلام كرد و افزود: اين جنگنده با دستان پرتوان متخصصان نيروي هوايي ارتش طراحي و ساخته شده است.
سرتيپ دوم خلبان جواد محمديان با بيان قابليت اين جنگنده در حمل و شليك انواع بمب و موشك با سيستم رادار پيشرفته، خاطرنشان كرد: هواپيماي صاعقه در طول سال گذشته با ده ها سورت پرواز آزمايشي مراحل مختلف پروازي را با موفقيت پشت سر گذاشت. وي تصريح كرد: توانايي اين جنگنده در يك پرواز عملياتي ضمن استفاده از انواع مهمات جنگي در رزمايش بزرگ ضربت ذوالفقار به اثبات رسيد. به گزارش ايسنا رئيس ستاد كل نيروهاي مسلح نيز رزمايش بزرگ ضربت ذوالفقار را بيانگر ابتكارات جديد تاكتيكي، به كارگيري سلاح هاي جديد و نوآوري جديد در به كارگيري سلاح ها تعريف كرد.

از سوي نمايندگان تصويب شد
كليات لايحه ارتقاي سلامت نظام اداري
عكس: جواد گلزار
015792.jpg
گروه سياسي - نمايندگان در جلسه روز گذشته خود، كليات لايحه ارتقاي سلامت نظام اداري و مقابله با فساد را بررسي و تصويب كردند.
به گزارش خبرنگار پارلماني همشهري در صورت تصويب اين لايحه هر نوع فعاليت اقتصادي، به صورت مستقيم و غيرمستقيم براي كليه دستگاه هاي نظارتي، نظامي، انتظامي و امنيتي و ساير دستگاه هاي مسئول اين قانون كه در وظايف و اختيارات آنها فعاليت اقتصادي پيش بيني شده است، ممنوع مي باشد.
حمايت از حريم خصوصي در كميسيون صنايع
در حاشيه جلسه روز گذشته رمضانعلي صادق زاده عضو كميسيون صنايع و معادن از تصويب كليات طرح حمايت از حريم خصوصي در اين كميسيون به عنوان كميسيون فرعي خبر داد و گفت: براساس اخبار، كليات اين طرح در كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي هم به تصويب رسيده است.
تحقيق و تفحص از وزارت ارشاد قرائت شد
گزارش تحقيق و تفحص از وزارت ارشاد مربوط به عملكرد اين وزارتخانه در دولت گذشته كه توسط اعضاي كميسيون فرهنگي مجلس هفتم انجام شده ديروز در صحن علني مجلس قرائت شد.
در اين گزارش آمده به دليل فقدان نظارت مناسب بخش قابل ملاحظه اي از توليدات اين وزارتخانه نه تنها در راستاي اهداف و سياست هاي فرهنگي نظام نبوده بلكه از محتواي سوءفرهنگي و ضدفرهنگي برخوردار بوده است.
در اين گزارش ۱۴صفحه اي به محتواي كتب، فيلم ها و ساير آثار هنري منتشر شده طي اين سال ها پرداخته شده است.
قرائت اين گزارش در صحن علني موجب شد تا ولي الله شجاع پوريان از اعضاي مطرح فراكسيون اقليت در تذكري گزارش مذكور را خارج از معيارهاي عادي تحقيق و تفحص بداند و مطرح كند كه اين گزارش نقد سياست هاي فرهنگي دولتي بوده كه رأي مردم را داشته است.
آرين منش مخبر كميسيون فرهنگي نيز گفت: به اندازه يك وانت مدرك و مستندات در اين زمينه داريم. من تعجب مي كنم افرادي كه بدترين توهين ها را در مجلس تحمل مي كنند، قرائت يك گزارش مستدل را نمي توانند تحمل كنند.
مقاله اي كه به مجلس كشيده شد
هفده نفر از نمايندگان مجلس در تذكري مكتوب قصد داشتند نسبت به لزوم جلوگيري از گفتارها و رفتارهاي برخي از اطرافيان رئيس جمهوري به وي تذكر دهند اما اين امر با مخالفت هيأت رئيسه مواجه شد. لذا اكبر اعلمي به عنوان مطرح كننده اين تذكر گفت: هيأت رئيسه حق اظهارنظر در اين مورد را ندارد و صرفا موظف است اين تذكر را قرائت كند.
باهنر كه رياست جلسه را برعهده داشت تذكر اعلمي را ناوارد دانست و گفت: اين كه رئيس جمهوري به اطرافيان خود توصيه كند كه كار خوب انجام دهند جزء وظايف قانوني او نيست. اگر چنين استدلالي كنيم هركس در كشور بد اخلاقي كرد رئيس جمهوري موظف خواهد بود به او تذكر دهد. وي در ادامه گفت: به نظر من تذكر دادن به رئيس جمهوري ۸۰ امضا لازم دارد هرچند اين امر هنوز در هيأت رئيسه تصويب نشده است.
اما اين مسئله به اينجا ختم نشد و در جلسه مطبوعاتي حداد عادل هم مطرح شد. يكي از خبرنگاران نظر رئيس مجلس را درخصوص مقاله خانم رجبي پرسيد كه رئيس مجلس پاسخ داد: روش من اين بوده از تشديد هرگونه تشتت جلوگيري كنم و كلا جاروجنجال را به سود كشور نمي دانم.
وي درمورد تذكر ۱۷ تن از نمايندگان نيز گفت: تذكر را بايد در حيطه قانوني هركسي، به او داد.  ما نمي توانيم توصيه اخلاقي را از تريبون مجلس مطرح كنيم. اگر فردي منسوب به يكي از همكاران رئيس جمهوري حرفي بزند، ما نمي توانيم به رئيس جمهوري تذكر بدهيم. خيلي ها مي خواهند به نام تذكر، نطق كنند كه اين امر صحيح نيست.
توضيحي درباره يك تجمع
در ستون «كوتاه از خانه ملت» روز سيزدهم شهريور ماه خبر تجمع كارگران كارخانه «مه نخ» به چاپ رسيده بود، كه به روزنامه اطلاع داده شد كه تجمع كنندگان مربوط به اين كارخانه نبوده اند.

دبير اجرايي حزب كمونيست چين در ديدار با اعضاي خانه احزاب ايران:
ايران با حوصله و بدون شتابزدگي موضعگيري كند
گروه سياسي- مي يونگ رئيس دبيرخانه حزب كمونيست چين و يكي از ده تن رهبران اين حزب در ديدار با اعضاي شوراي مركزي خانه احزاب ايران با تأكيد بر دفاع چين از حق ايران در دستيابي به فناوري صلح آميز هسته اي در شوراي امنيت سازمان ملل از ايران خواست تا براي حل مسئله پرونده هسته اي خود اعتمادسازي كرده و با حوصله و بدون شتابزدگي موضعگيري كند.
مهدي عليخاني رئيس كميته بين المللي خانه احزاب ايران كه در اين سفر حضور دارد در گفت وگو با خبرنگار ما گفت: مي يونگ همچنين از مواضع ايران درخصوص مسئله تايوان و بحث حقوق بشر در چين تشكر كرد وبه توسعه روابط كشورش با ايران تأكيد نمود.
عليخاني اضافه كرد: پس از پايان ديدار از چين سه تن از اعضاي شوراي مركز خانه احزاب ايران (سيدحسين موسوي تبريزي رئيس خانه احزاب، يدالله طاهرنژاد عضو شوراي مركزي خانه احزاب و نماينده حزب كارگزاران و حسين كاشفي عضو حزب مشاركت و از اعضاي شوراي مركزي خانه احزاب) عازم كشور كره جنوبي مي شوند تا در اجلاس احزاب آسيايي شركت كنند.

باشگاه احزاب
تعيين دستور كار براي اصولگرايان
محمد نبي حبيبي با اشاره به نزديك شدن انتخابات خبرگان گفت: اصولگران  بايد براي رقابت انتخابات خبرگان و شوراها دستور كار تعيين كنند.
دبير كل موتلفه با اشاره به توطئه هاي دشمنان انقلاب تصريح كرد: دشمن در انقلاب مشروطيت و نهضت ملي با هدف گرفتن وحدت ملي و مخالفت با روحانيت اين دو نهضت را ناكام گذاشت.وي با اشاره به سخنان مقام معظم رهبري در ديدار با خبرگان مبني بر اين كه مراقبت شود در انتخابات فضاي تخريب و مخدوش شدن چهره ها به وجود نيايد، گفت: يك جريان قليل سكولار و بي اعتقاد به مباني نظام، اختلاف افكني بين علما و عمده كردن تفاوت ديدگاه ها بين خبرگان را يك فرصت مي داند.
حضور فعال مجاهدين انقلاب در انتخابات آينده
دبيركل سازمان مجاهدين انقلاب اسلامي با اشاره به آخرين گام هاي برداشته شده تشكل متبوعش جهت شركت در انتخابات آتي تأكيد كرد كه به جد تصميم داريم در هر دو انتخابات خبرگان و شوراها شركت كنيم.
محمد سلامتي خاطرنشان كرد: تمام مقدمات مربوط به هر دو انتخابات خبرگان و شوراها را فراهم كرده ايم. مثلا براي ائتلاف، رايزني هاي مختلف و جلسات مكرري را درباره كار سازمان در تهران و شهرستانها صورت داده ايم و مقدمات كار براي تهيه اسامي مربوط به ليست انتخابات شوراها انجام شده است.
نقد عملكرد اقتصادي دولت احمدي نژاد
شوراي مركزي دوره سوم خانه احزاب ايران در پايان شهريورماه جاري همايش فصلي خود را با عنوان نقد عملكرد اقتصادي دولت برگزار مي كند.
براي تشكيل ميزگردي به همين منظور از چند نماينده اقتصاددان مجلس و اساتيد دانشگاه دعوت به عمل آمده است. همچنين برخي مقامات دولتي نيز براي دفاع از عملكرد اقتصادي دولت دعوت شده اند.

سياسي
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
حوادث
بين الملل
شهر تماشا
سلامت
شهري
دانش
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   شهري   |   دانش   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |