پنجشنبه ۱۶ شهريور ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۴۰۷۹ - Sep 7, 2006
حضرت رسول اكرم صلي الله عليه و آله و سلم مي فرمايد:
خداوند دوست دارد ميان فرزندان خود حتي در بوسيدن آنها به عدالت
رفتار كنيد.
(كنزالعمال ج 16 ص 445 ح 45350)
امروز با حافظ
به كام غمزدگان غمگسار باز آيد
زهي خجسته زماني كه يار باز  آيد
بدان اميد كه آن شهسوار باز آيد
به پيش خيل خيالش كشيدم ابلق چشم
عكس روز
015804.jpg
عكس: رويترز‎/ پل يونگ
نمايشگاه بين المللي ساعت هنگ كنگ، ديروز با حضور 819 شركت از 19 كشور جهان آغاز شد. عكس، ورودي اين نمايشگاه را نشان مي دهد.

آب و هوا
015795.jpg

در شهر چه خبر
آخر هفته در تنگه واشي
تعطيلات آخر اين هفته مصادف با سالروز تولد حضرت مهدي (عج) منجي عالم بشريت، زمان مناسبي براي خروج از هياهو و شلوغي شهر و دل سپردن به نجواي طبيعت است. 10 كيلومتري جاده فيروزكوه پس از زيارت امام زاده هاشم(ع) و اندكي طي مسافت تنگه واشي قرار دارد. شهرت اين منطقه نسبتا بكر به آب هايي كه رهگذران را به كندن پايپوش ها وامي دارد، باز مي گردد تا لذت گام برداشتن در خنكاي رود را به آنها هديه كند.

لاستيك گران شد
اغلب فروشندگان لاستيك هاي داخلي ارقام روي اتيكت هاي قيمت لاستيك ها را تغيير دادند. حدود 40 درصد رشد قيمت لاستيك در حالي روي داد كه چندي بود كارشناسان و مسئولان اتحاديه لاستيك و روغن نسبت به افزايش قيمت مواد اوليه توليد لاستيك هشدار مي دادند. بهاي كائوچوي طبيعي كه از كشورهاي آسياي جنوب شرقي وارد مي شود تا 5 برابر رشد كرد و بالاخره موجبات گراني 40 درصدي قيمت لاستيك را فراهم آورد. علاوه بر اين رشد قيمت توليدات داخلي همزمان با حضور لاستيك هاي وارداتي چيني و تاريخ مصرف گذشته روي داد كه توجه بيشتر خريداران را براي دقت و تشخيص آنها مي طلبد.

ثبت نام سيم كارت اعتباري
همزمان با اعياد شعبانيه و برگزاري نخستين جشنواره بين المللي تخصصي ارتباطات سيار از متقاضيان سيم كارت هاي اعتباري در محل اين نمايشگاه ثبت نام به عمل مي آيد. هنگام ثبت نام هيچ وجهي از متقاضيان دريافت نخواهد شد و فقط به همراه داشتن كد پستي، كد ملي و كارت شناسايي معتبر براي ثبت نام الزامي است. علاقه مندان مي توانند براي ثبت نام و بازديد از اين جشنواره تا 17 شهريورماه به كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان واقع در خيابان فاطمي خيابان حجاب مراجعه كنند.

كاهش قيمت روغن مايع
هر چند گرماي تابستان سال جاري هم برخلاف روند سال هاي پيش تأثير چنداني در كاهش بهاي روغن خوراكي نداشت اما اواخر اين فصل به ويژه در طول هفته گذشته اندكي متوسط بهاي انواع روغن مايع را كاهش داد. در مقابل ثبات بهاي روغن هاي جامد كه در حال حاضر نرخ آن ها براي هر حلب 5 كيلويي در ميادين ميوه و تره بار 4 هزار و 440 تومان و در مغازه ها 4 هزار و 660 تومان است نرخ روغن مايع از ليتري 1195 تومان به 1180 در مغازه ها و 1000 تومان در ميادين ميوه رسيد. اگر چه اين كاهش جزئي بود اما در زمان كمبود واردات روغن خام از اروپا قابل توجه مي نمود.

آموزش رايگان باغباني
كلينيك گل و گياه قائم وابسته به شهرداري منطقه 18 تهران براي ترم پاييزه از تاريخ 20 شهريورماه به صورت رايگان و ويژه بانوان در زمينه هاي نگهداري و تكثير گياهان آپارتماني، پرورش قارچ خوراكي، آشنايي با انواع گل هاي فصل، انواع درخت و درختچه ثبت نام مي كند. علاقه مندان مي توانند از زمان مذكور به اين مركز واقع در بلوار معلم، بوستان قائم مراجعه و يا با شماره 66209567 تماس بگيرند.

به استقبال نيمه شعبان
مهتاب مهر
015849.jpg

بازار
آشفته بازار قيمت خودرو
015822.jpg
بهاي برخي خودروها مانند سمند معمولي كه تا بهار امسال حدود
10 ميليون و 800 هزار تومان بود به 11 ميليون و 900 هزار تومان رسيده و بهاي پژو 206 تيپ 2 معمولي از 10 ميليون و 150 هزار تومان به 11 ميليون تومان رسيده است.
جلال ريخته گر قديمي، رئيس اتحاديه صنف دارندگان نمايشگاه و فروشندگان خودرو ضمن تأييد اين افزايش ميليوني، آن را ناشي از كاهش عرضه خودروسازان مي داند.
بنابراين تا روشن شدن علل رشد قيمت خودروهاي صفر و ثبات بازار خودرو توجه به قيمت جديد خودروهاي كار كرده كه توسط كارشناسان مركز همگاني خودروهاي كار كرده منتشر شده، قابل اعتمادتر مي نمايد.

آلودگي هواي تهران
015798.jpg

تلويزيون
015828.jpg

تئاتر
015801.jpg
اكبر آقا آكتور تئاتر
كارگردان: اكبر عبدي
طراح صحنه: مجيد ميرفخرايي
موسيقي: زهره عشقي
طراح پوستر: حسين خسروجردي
بازيگران: اكبر عبدي، محمود راسخ فر، دانيال عبدي، مليحه موسوي، شقايق رهبري، فرزانه نوشادي، علي اصغر شريفي، محسن افشار و شيرين امامي.
مكان اجرا: تالار سنگلج
زمان اجرا: 20:30
قيمت بليت: 3000 تومان

سكه، طلا و ارز
015825.jpg

فرهنگسرا
اجراي كنسرت تجربي
فرهنگسراي اقوام به مناسبت ميلاد باسعادت حضرت امام زمان(عج) كنسرت تجربي هنرجويان موسيقي فرهنگسرا را برگزار مي كند. اين اجرا با هدايت اساتيد موسيقي سنتي و هنرجويان فرهنگسرا، پنجشنبه 23 شهريور ماه ساعت 17 برگزار مي شود. علاقمندان جهت شركت در اين مراسم مي توانند به نشاني: ميدان ابوذر، ميدان بهاران، فرهنگسراي اقوام مراجعه و يا جهت كسب اطلاعات بيشتر با شماره تلفن  66237470 تماس بگيرند.

مسابقه دهكده را بگرديم
فرهنگسراي بهمن با هدف معطوف ساختن توجه شهروندان به فضاهاي فرهنگي دهكده، هر هفته مسابقه اي با عنوان دهكده را بگرديم برگزار مي كند. موضوع مسابقه اين هفته بعثت پيامبر اعظم (ص) است. علاقمندان جهت كسب اطلاعات بيشتر در اين زمينه مي توانند با شماره 55058893 تماس بگيرند.

شناسنامه
روزنامه صبح ايران: اجتماعي ـ فرهنگي ـ اقتصادي
صاحب امتياز: موسسه همشهري
مدير مسئول : حسين انتظامي
چاپخانه هاي: افست و ايرانچاپ
نشاني و تلفن هاي همشهري
دفتر مركزي: تهران ـ خيابان آفريقا ـ كوچه تنديس ـ شماره ۱۰
كد پستي: ۱۹۱۵۶۵۶۳۵۳ ـ صندوق پستي: ۵۴۴۶/۱۹۳۹۵

نشاني اينترنت: http://www.Hamshahri.org
نشاني پست الكترونيكي: Editorial@Hamshahri.org


سازمان آگهي ها: خيابان مطهري ـ چهارراه سهروردي ـ شماره ۹۱
تلفن: ۸۸۶۰۶۶۰۴ ـ ۸۸۶۰۶۶۲۲ ـ ۸۸۶۰۶۵۹۸ ـ ۸۸۶۰۶۵۹۱ ـ ۸۸۴۲۳۳۶۲ ـ ۸۸۶۰۶۶۰۴
نمابر: ۸۸۶۰۶۶۵۴ ـ ۸۸۴۰۸۳۱۶ ـ ۸۸۴۰۶۱۳۲


دفتر مركزي راهنماي همشهري (نيازمنديهاي صبح تهران):
خيابان كريمخان زند ـ خيابان حافظ ـ كوچه امير رضايي ـ شماره ۲۱۴
تلفن: ۶۶۴۹۸۳۸۱


داستانك
كبوتر با كبوتر، باز با باز
سرقت خودروهاي مدل بالا فايده اي نداشت با آن همه آژير و دزدگير و قفل و بند و سيستم هاي از كار انداختن و دزد ، گير مي افتاد. اسپايك هيچ دوست نداشت توي يك خودرو مدل بالا بميرد. يك شورلت ايمپالاي مشكي مدل 1967 چشم او را گرفت. راست  كار او بود. مثل دسوتو خودش بود. عين كشتي.
سيم هاي لخت استارت جرقه زد و موتور به غرش درآمد. اسپايك با سلامي دوانگشتي گاز ماشين را گرفت و از پاركينگ غذاخوري بيرون رفت.
چند كيلومتر دورتر نگه داشت و رفت تا در صندوق عقب را باز كند. سنگ نمك، صليب و گلوله هاي نقره اي را پر كرده بودند آن تو، به كاهدان زده بود.
جان كتينگ / اسدالله امرايي

گشتي در دنياي خبرها
۴ روز در باتلاق
ميامي: يك مرد 62 ساله هر روز عادت داشت در وقت ناهار از محل كار خود خارج شود و به مدت نيم ساعت در خيابانها بدود. اما چند روز قبل وي پس از خارج شدن از اداره ديگر به اين مكان باز نگشت به همين دليل پليس جستجوي گسترده اي را براي يافتن اين مرد آغاز كرد. سرانجام پس از 4 روز مشخص شد كه وي تا كمر داخل يك باتلاق گير افتاده بود و يك استاد دانشگاه كه از كنار باتلاق مي گذشت او را پيدا كرد. به گفته پزشكان تمام بدن وي را حشرات مختلف گزيده بودند. او براي زنده ماندن مجبور شده بود آب باتلاق را بنوشد.
تصوير سه بعدي با ميخ
015807.jpg
تيرانا: يك هنرمند آلبانيايي بزرگترين تصوير صورت سه بعدي جهان را خلق كرد.
اين هنرمند 40 ساله با استفاده از 500 هزار ميخ صنعتي تصوير صورت سه بعدي لئوناردو داوينچي نقاش معروف ايتاليايي را روي يك سطح به مساحت 8 متر مربع ايجاد كرد .
وي اين كار را در مدت 24 روز انجام داد و هر روز 14 ساعت كار مي كرد .
پرداخت هزينه ناهار با اثر انگشت
رم: قبلا دانش آموزان ايتاليايي براي پرداخت هزينه ناهار در مدارس مجبور بودند شماره حساب بانكي خود را وارد يك دستگاه الكترونيكي كنند. اما از اين پس اثر انگشت آنها براي انجام پرداخت كافي خواهد بود. يك مدرسه در شهر رم ايتاليا اثر انگشت تمام دانش آموزان را اسكن مي كند كه اين اثر انگشت همراه با شماره حساب بانكي آنها در سيستم كامپيوتر رستوران مدرسه ثبت مي شود. در واقع كافي است دانش آموزان پس از دريافت ناهار انگشت خود را روي دستگاه الكترونيكي قرار بدهند تا هزينه ناهار از حساب بانكي آنها كسر بشود. با اين تكنولوژي امكان تقلب به صفر مي رسد.
سرقت با بولدوزر
آتن: سارقان در يونان با استفاده از بولدوزر از يك بانك سرقت كردند.
12 سارق ابتدا خيابانهاي اطراف بانك را به بهانه انجام عمليات عمراني مسدود كردند و سپس با بولدوزر وارد شعبه بانك شده و گاوصندوق آنرا به كاميوني كه بيرون از شعبه قرار داشت منتقل كردند. پليس عمليات گسترده اي را براي دستگيري سارقان آغاز كرده است.
يورش زنبورها به عسل
برن: يك شركت حمل و نقل دريايي در سوئيس مورد تهاجم زنبورها قرار گرفت. داستان از اين قرار بود كه يك بشكه بزرگ حاوي عسل در اين كشتي باري نشتي داشت به همين دليل صدها ليتر عسل طبيعي سطح كشتي را در بر گرفت. در پي نشت عسل هزاران زنبور عسل گرسنه به كشتي هجوم آوردند و حركت آنرا مختل كردند. به همين دليل اين شركت مجبور به فراخواني آتش نشاني شد كه ماموران اين نيرو پس از چند ساعت تلاش عسل ها را جمع آوري و زنبورها را فراري دادند.
دويدن از پاريس تا توكيو
پاريس: يك مرد فرانسوي 52 ساله كه قبلا كارمند شركت بيمه بود فاصله پاريس تا توكيو را دويد. در واقع وي مسافت 19097 كيلومتر را بدون اينكه يك روز كامل استراحت كند طي 260 روز دويد. وي به طور متوسط در هر روز 73 كيلومتر مي دويد و در طول مسير از 19 كشور از جمله ايران عبور كرد.

صفحه آخر
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
حوادث
بين الملل
سياسي
شهر تماشا
سلامت
شهري
دانش
ورزش
همشهري ضميمه
شناسنامه
داستانك
دنياي خبرها
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   شهري   |   دانش   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |