پنجشنبه ۱۶ شهريور ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۴۰۷۹ - Sep 7, 2006
گزارش يك ماجراي تلخ
راز جنايت، در چاه ساختمان پنهان بود
از منزل سه برادر افغاني عكس هاي زنان ناشناس به همراه چند كتاب درسي دبيرستان با اسامي دانش آموزان دختر كشف شده است
015780.jpg
گروه حوادث- كشف جسد زني جوان و كتابهاي چند دختر دانش آموز در ساختمان هاي نيمه كاره در شمال تهران احتمال وقوع قتلهاي مشابه از سوي چند نگهبان افغاني را قوت بخشيد.
جنايت در خانه نيمه كاره
بعد از ظهر 26 مرداد صداي آژير خودروهاي پليس در يكي از كوچه هاي منطقه فرمانيه توجه اهالي را به خود جلب كرد، ساعتي قبل كشف جسدي در داخل چاه ساختمان نيمه كاره به كارآگاهان پليس جنايي تهران بزرگ گزارش شده بود. وقتي بازپرس حسين اصغرزاده به محل حادثه رسيد كارگران ساختمان نيمه كاره در حال توضيح نحوه كشف جسد به كارآگاهان جنايي بودند.
يكي از كارگران به افسر پليس گفت: ساعاتي قبل در حال كندن چاه بودم كه متوجه بوي تعفن شديدي شدم، با تصور اينكه بوي فاضلاب است به كار خود ادامه دادم، اما ناگهان متوجه چيزي شبيه گوني در داخل چاه شدم. موضوع را به ديگر كارگران اطلاع دادم و به اين ترتيب گوني را بيرون كشيده و آن را گشوديم، بوي تعفن شديدي به مشام رسيد و آن وقت بود كه با جسد زني كه مدت زيادي از مرگ او مي گذشت مواجه شديم.
روز گذشته بازپرس حسين اصغرزاده در توضيح خبر به همشهري گفت: جسد در محل بسيار مرطوبي در داخل چاه قرار گرفته بود و همين امر موجب تسريع در فساد جسد شده و تشخيص زمان دقيق وقوع جنايت را سخت كرده بود. جسد زن ناشناس كه به احتمال زياد با كارگران افغاني در ارتباط بود در حالي در ميان يك چادر گلدار پيچيده شده بود كه در محل كشف جسد، زني با اين ظاهر كمي بعيد به نظر مي رسيد و همين امر امكان اينكه عامل يا عاملان جنايت بعد از كشتن او را در ميان چادر پيچيده و در داخل چاه قرار داده بودند قوت بخشيد، اين در حالي بود كه كيف دستي مشكي رنگ و عينك طبي وي همراه جسدش در چاه مدفون شده بود. در كنار جسد دو كارت ويزيت پيدا شد كه بررسي شماره تلفن هاي آن سرنخ هاي مناسبي براي پليس جنايي به دنبال داشت.
بازپرس حسين اصغر زاده در ادامه افزود: بررسي متخصصان پزشكي قانوني مشخص كرد كه زمان وقوع جنايت سه ماه قبل از كشف جسد بوده است. به اين ترتيب كارآگاهان جنايي در تحقيقات خود فرضيه وقوع اين جنايت توسط نگهبانان افغاني ساختمان را به صورت جدي تر از فرضيه هاي ديگر مورد بررسي قرار دادند و همين امر منجر به دستگيري سه برادر تبعه افغانستان به نامهاي نسيم، عارف و طاهر شد .
اصغر زاده گفت: در حاليكه اين سه متهم منكر هرگونه ارتباط با وقوع قتل اين زن ناشناس هستند پليس جنايي شواهد و ادله اي در دست دارد كه نشان مي دهد سه متهم احتمالاً بايد عاملان اصلي اين جنايت باشند.
پليس جنايي بررسي مي كند
برپايه اين گزارش، در بازرسي از منزل اين سه برادر چند قطعه عكس متعلق به زناني ناشناس به همراه وسايل زنانه و چند كتاب درسي مقطع دبيرستان با اسامي دانش آموزان دختر كشف شده است، ضمن آنكه همسايگان مدعي هستند رفت و آمدهاي مشكوك شبانه به اين محل صورت مي گرفته است. به اين ترتيب احتمال وقوع جناياتي مشابه از سوي اين سه متهم افغان افزايش يافته است. به اين ترتيب بازپرس حسين اصغرزاده با صدور دستور بررسي دقيق محل كشف جسد و آپارتمان نيمه كاره ديگري در پونك از كارآگاهان پليس جنايي خواست در بررسي هاي تخصصي خود زمين دو ساختمان نيمه كاره كه محل تردد متهمان بوده است را بار ديگر مورد بررسي دقيق قرار دهند.

قاچاقچيان، كوكائين مي بلعيدند
قاچاقچيان آفريقايي كپسول هاي كوكائين را كه براي قاچاق
ساخته شده اند مي بلعيدند
015777.jpg
015783.jpg
گروه حوادث - با دستگيري سه مرد آفريقايي كه با بلعيدن بسته هاي كوكائين، آنها را به ايران قاچاق كرده بودند رسيدگي به پرونده اين باند بين المللي وارد مرحله اي تازه شد.
به گزارش همشهري دستگيري اعضاي اين باند زماني در دستور كار پليس قرار گرفت كه 5 مرد آفريقايي اوايل سال جاري به اتهام قاچاق كوكائين به ايران از سوي ماموران دستگير شدند.
ماجرا از اين قرار بود كه دو نفر از اين افراد هنگام ورود به ايران به دليل پاره شدن بسته هاي كوكائين در معده شان به بيمارستان لقمان منتقل شدند ولي شدت مسموميت به حدي بود كه يكي از آنان پيش از رسيدن به بيمارستان جان خود را از دست داد و ديگري نيز بلافاصله تحت درمان قرار گرفت.
با گزارش ماجرا به پليس، بلافاصله اكيپي از ماموران پايگاه هفتم تحقيقات خود را در اين زمينه آغاز كردند و در بررسي هاي خود دريافتند دو مرد آفريقايي از اعضاي يك باند بين المللي هستند كه كوكائين به ايران قاچاق مي كنند.
با به دست آمدن اين اطلاعات، تحقيقات تخصصي ادامه يافت و ماموران موفق شدند فروردين ماه امسال سه نفر ديگر از اعضاي اين باند را كه از اتباع كشورهاي اوگاندا، غنا و تانزانيا بودند شناسايي و دستگير كنند.
در حالي كه در بازرسي از مخفيگاه متهمان، دو كيلو گرم كوكائين به دست آمده بود تحقيقات پليسي براي شناسايي ديگر اعضاي باند ادامه يافت و ماموران تحقيقات گسترده اي را در اين باره آغاز كردند.
مدتي بعد پليس به اطلاعاتي دست يافت كه نشان مي داد چند آفريقايي ديگر در جنوب شهر تهران زندگي مي كنند كه از اعضاي اين باند هستند و در قاچاق كوكائين به ايران فعاليت دارند.
بدين ترتيب پس از چند ماه بررسي هاي پليسي سرانجام عصر روز سه شنبه گذشته يك مرد غنايي در خزانه بخارايي دستگير و به دنبال آن دو جوان اوگاندايي نيز در همين منطقه شناسايي و دستگير شدند.
در تحقيقات انجام شده از متهمان مشخص شد آنها در يك مسافرخانه در منطقه خزانه اقامت دارند و در بازرسي از اين محل 6 كيلو و 200 گرم كوكائين در بسته هاي كوچك پلاستيكي كشف شد.
سرهنگ عليان، رييس پايگاه هفتم اطلاعات فرماندهي انتظامي تهران روز گذشته با بيان اين خبر گفت: با شناسايي سه عضو ديگر اين باند تلاش پليس براي دستگيري آنها همچنان ادامه دارد.
وي افزود: اعضاي اين باند، كوكائين را در كشور خود بلعيده و پس از طي مسافتي حدود 17 ساعت و رسيدن به تهران، پس از خروج از فرودگاه بين المللي امام خميني (ره)، اقدام به خارج كردن مواد از معده خود كرده و آن را به فروش مي رساندند.
به گفته وي، آخرين عمليات قاچاق اعضاي اين باند مربوط به محموله 5/1 كيلويي بوده كه توسط اين افراد از اوگاندا به تهران انتقال يافته بود.

توسط پليس شهريار
باند جعل چك مسافرتي متلاشي شد
گروه حوادث اعضاي يك شبكه جعل كه اقدام به جعل 278 فقره چك مسافرتي در يك چاپخانه اطراف شهريار كرده بودند، قبل از توزيع چك ها در شهريار به دام افتادند.
به گزارش همشهري، چندي قبل ماموران پليس آگاهي شهريار ازطريق منابع اطلاعاتي خود دريافتند اعضاي يك شبكه جعل، اقدام به چاپ مقادير زيادي چك هاي مسافرتي كرده اند. با پيگيري موضوع به دستور سردار زارعي – فرمانده انتظامي استان تهران – تيمي از كارآگاهان به سرپرستي سرهنگ كريمي رييس پليس شهريار رسيدگي به اين پرونده و شناسايي جاعلان را در دستور كار قرار دادند. با شناسايي مخفي گاه اعضاي باند، در حوالي شهريار ماموران موفق به دستگيري دو تن از اعضاي اصلي اين باند شدند.سرهنگ چمني – رييس مركز اطلاع رساني پليس استان تهران – با اعلام اين خبر گفت: در بازرسي از مخفيگاه اين دو متهم تعداد 278 فقره چك جعلي به ارزش 227 ميليون ريال به همراه تعدادي مهربانكهاي مختلف كشف و ضبط شده است. وي ادامه داد: كاغذ اين چك ها از طريق يكي از كشورهاي همسايه وارد كشور و از طريق يكي از استان هاي غربي به استان تهران منتقل شده است. متهمان براي تحقيقات تكميلي در اختيار دستگاه قضايي قرار گرفتند.

پدر و پسر در كمين بازنشستگان بودند
گروه حوادث - پدر و پسري كه با اجراي نقشه اي زيركانه افراد بازنشسته را هنگام مراجعه به بانك فريب داده و تمامي حقوق ماهانه آنها را به سرقت مي بردند از سوي ماموران كلانتري يافت آباد دستگير شدند.
به گزارش همشهري جست و جوي پليس براي دستگيري اين كلاهبرداران زماني آغاز شد كه چند مرد بازنشسته با مراجعه به كلانتري يافت آباد از سارقان پول هاي خود اعلام شكايت كردند. يكي از مالباختگان به ماموران گفت: براي دريافت حقوقم به بانك رفته بودم و چون به پول نياز داشتم تمامي حقوقم را برداشت كردم اما هنوز از بانك زياد دور نشده بودم كه مردي كه نايلوني در دست داشت از من آدرس بازار طلافروشان را پرسيد و من هم به او گفتم چگونه به آنجا برود. چند لحظه بعد مرد ديگري جلويم را گرفت و گفت چرا به او آدرس دادي؛ اين مرد مي خواست طلاهايش را با قيمت ارزاني بفروشد و اگر آدرس بازار طلافروشان را به دست نمي آورد ما مي توانستيم همه آن طلا ها را با قيمت خوبي بخريم.
شاكي افزود: اين مرد ادعا مي كرد قصد داشته طلاهاي مرد اولي را بخرد ولي بر سر قيمت با او اختلاف پيدا كرده است، در ادامه به من گفت كه اگر طلاها را از مرد اول بخرم او 50 هزار تومان بيشتر آنها را مي خرد و من مي توانم به راحتي 50 هزار تومان سود بدست بياورم به همين دليل وسوسه شدم و به سراغ مرد اول رفتم. او وقتي ديد قصد خريد طلاهايش را دارم آنها را به من فروخت ولي وقتي به سراغ مرد دوم رفتم تا طلاها را به او بفروشم از وي خبري نبود. مالباخته گفت: من كه به ماجرا مشكوك شده بودم بلافاصله خودم را به يك طلافروشي رساندم و آنجا بود كه متوجه شدم طلاهايي كه خريداري كرده ام قلابي هستند و من فريب آن دو مرد را خورده ام. پس از اظهارات شاكيان رسيدگي به موضوع در دستور كار ماموران و تيم تجسس كلانتري قرار گرفت و سرانجام كارآگاهان صبح سه شنبه گذشته دو متهم را به همراه راننده  همدست آنها هنگام فريب فرد ديگري شناسايي و دستگير كردند. در بازجويي هاي انجام شده پدر و پسر كلاهبردار به سرقت اموال 60 پيرمرد با اين روش اعتراف كردند. سرهنگ آزادي، رئيس كلانتري 151 يافت آباد با بيان اين كه دامنه فعاليت اعضاي اين باند در سطح شهر تهران بسيار گسترده است از كساني كه به اين شيوه از آنها كلاهبرداري شده خواست براي شناسايي متهمان به اين كلانتري و يا پليس آگاهي تهران بزرگ مراجعه كنند.

حوادث
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
بين الملل
سياسي
شهر تماشا
سلامت
شهري
دانش
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   شهري   |   دانش   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |