پنجشنبه ۱۶ شهريور ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۴۰۷۹ - Sep 7, 2006
۲۵ درصد زندانيان كشور جوان هستند
سند آسيب هاي اجتماعي جوانان تدوين مي شود
015702.jpg
گروه اجتماعي - معاون سلامت و اصلاح و تربيت سازمان زندانهاي تهران با بيان اين كه از مجموع زندانيان سراسر كشور ۲۵ درصد در سنين جواني هستند.
وي خاطرنشان كرد: بيشتر مددجويان كانونها را جوانان كمتر از ۱۸ سال تشكيل مي دهند و معمولا آنچه به عنوان بزه در مورد آنها مطرح مي شود، حاصل اراده فردي نبوده و نمودي از كنش و واكنش رواني، جسماني و اجتماعي است، بنابراين رويكرد ما براي بازنويسي تشكيلات اين سازمان مبتني بر تمام اين ضوابط است.
پرويز افشار در جريان بازديد رييس سازمان ملي جوانان از كانون اصلاح و تربيت با بيان اين كه حداقل شرايط استاندارد كانونها تنها در ۲۰ استان كشور وجود دارد، اظهار كرد: ساير استانها در حال نزديك شدن به اين استانداردها هستند، اين در حاليست كه كليه سياستگذاريهاي كانونها به صورت درون سازماني بوده و دستورالعمل ها به گونه اي است كه در برنامه استراتژيك بلند مدت به آن دست پيدا كنند.به گفته وي معمولا قضات بدون در نظر گرفتن نظرات كارشناسان كانون مبادرت به صدور راي نهايي نمي كنند؛ اين در حاليست كه اين كانون ميزبان شخصيتهاي عالي رتبه كشوري و بين المللي جهت بازديد بوده و تمام آنها معترف بودند كه فرايند اصلاح و تربيت در اين كانون الگوي بلامنازع در منطقه و كم نظير در سطح بين المللي است.
آزادي مددجوياني كه به خاطر مبالغ اندك
در كانون هستند
حجت الاسلام والمسلمين محمد جواد علي اكبري در جريان بازديد از كانون اصلاح و تربيت نيز اعلام كرد مددجويان جواني كه به خاطر مبالغ اندك در كانون اصلاح و تربيت به سر مي برند، با كمك سازمان ملي جوانان، در روز نيمه شعبان آزاد مي شوند.
وي افزود: امكان آزادسازي بسياري از افرادي كه به خاطر رقم هاي بسيار كم در كانون به سر مي برند، وجود دارد و اين جوانان بايد به آغوش خانواده هاي خود برگردند؛ بنابراين اين مددجوان با كمك مالي سازمان ملي جوانان، همزمان با تولد حضرت مهدي (عج) و نيمه شعبان، آزاد مي شوند. وي با بيان اين كه در قوه قضاييه نيز بخشي براي اين قبيل كمكها در نظر گرفته شده است، اظهار كرد: متاسفانه ما بودجه زيادي براي اين جوانان نداريم، ولي از بودجه كمي كه براي توانمندسازي جوانان در نظر گرفته شده، مي توان جهت اوقات فراغت، مهارت آموزي و فعاليتهاي فرهنگي آنها استفاده كرد. وي در ادامه با اشاره به تهيه سند آسيبهاي اجتماعي جوانان، با همكاري دستگاههاي مختلف مانند سازمان زندانها، بهزيستي و ... در سازمان ملي جوانان گفت: اين در حاليست كه خانواده ها نيز بايد در اين زمينه توانمند شوند؛ چرا كه بسياري از آسيبهاي مبتلابه اين جوانان، محصول اغتشاش و نواقص موجود در خانواده است. معاون رييس جمهوري ادامه داد: از اين رو اين سند بايد از مرحله پيشگيري تا پس از ورود مبتلايان به اجتماع را در برگيرد، در غير اين صورت، همين مددجويان دوباره مبتلا به آسيبهاي تازه اي مي شوند.
به گفته رييس سازمان ملي جوانان، مقدمات اوليه اين سند طي شده است و پيش بيني مي شود تا پايان سال ارائه شود.
مديركل زندانهاي استان تهران نيز گفت:۷۳ رشته شغلي در سطح زندانها و كانونهاي اصلاح و تربيت به مددجويان و زندانيان آموزش داده مي شود. سهراب سليماني شمار مددجويان كانون اصلاح و تربيت تهران را ۳۲۹ نفر برشمرد و بيان كرد: از اين تعداد ۲۷ نفر دختر و باقيمانده، پسر هستند كه تمام اين افراد كمتر از ۱۸ سال سن دارند و با توجه به سن و نوع جرم در خوابگاههاي مختلفي مستقر هستند.

۳۵درصد بيمارستان هاي خصوصي با بيمه ها قرارداد ندارند
فارس: مخبر كميسيون بهداشت و درمان مجلس گفت: ۳۵درصد بيمارستان هاي خصوصي با سازمان هاي بيمه گر قرارداد ندارند. به همين علت طرحي در مجلس در حال بررسي است كه بر اساس آن، همه بيمارستان هاي خصوصي موظف به عقد قرارداد با بيمه ها و پرداخت خسارت هاي متفرقه به بيماران مي شوند. عوض حيدرپور گفت: بررسي اين طرح در دو هفته اخير در دستور كار كميسيون بهداشت مجلس بوده است اما هنوز براي نتيجه گيري نهايي در مورد تدوين اين طرح نيازمند اطلاعات دقيق از وضعيت سازمان هاي بيمه گر و قراردادهاي آنها با بيمارستان هاي خصوصي هستيم. وي ادامه داد: بايد مشخص شود كه در صورت اجبار بيمارستان هاي خصوصي به عقد قرارداد با بيمه ها، چه درصد از اين هزينه ها به بيمارستان هاي خصوصي تحميل مي شود و تلاش بر اين است كه اين قانون به نحوي تنظيم شود كه بيمارستان هاي خصوصي انگيزه كافي را براي عقد قرارداد با بيمه ها پيدا كنند و از پرداخت خسارت هاي بيماران طفره نروند.

واگذاري مسكن و ارائه تسهيلات رفاهي به پزشكان
ايسنا: معاون امور رفاهي سازمان نظام پزشكي اعلام كرد: پزشكاني كه در هيچ سازماني اشتغال به كار ندارند از بيمه تامين اجتماعي با استفاده از مزاياي ماده ۳ بهره مند مي شوند.
حسن هويدا با اعلام اين خبر توضيح داد: در نتيجه تفاهم نامه اي كه بين سازمان نظام پزشكي و تامين اجتماعي امضا شد، به پزشكاني كه در هيچ سازماني شاغل نيستند بيمه تامين اجتماعي با استفاده از مزاياي ماده ۳ تعلق مي گيرد. وي ادامه داد: اين بيمه شامل تامين اجتماعي، خدمات درماني، غرامت ايام بيماري و ناتواني، بيمه عمر، بيمه مربوط به زايمان و... مي شود.وي افزود: طي مكاتباتي كه با وزارت مسكن و شهرسازي داشتيم قرار است واحدهاي ارزان قيمتي را در اختيار پزشكان- به خصوص پزشكان جوان- بگذاريم كه اين واحدها بيشتر در اطراف تهران قرار دارد.

برج ميلاد براي معلولان مناسب سازي مي شود
015651.jpg
ايسنا: رئيس انجمن دفاع از حقوق معلولان ايران اعلام كرد: بر اساس مذاكرات صورت گرفته، برج ميلاد براي استفاده معلولان، مناسب سازي مي شود.
محمودنژاد افزود: در جلسه اي با حضور دنيامالي- معاون فني عمراني شهردار تهران- و مسئولان ارشد برج ميلاد در دفتر انجمن دفاع از حقوق معلولان ايران، مقرر شد تصميمات لازم به منظور مناسب سازي اماكن و معابر به منظور دسترسي آسان معلولان به طبقات مختلف برج ميلاد مورد بررسي قرار گيرد.
وي تصريح كرد: همچنين در اين جلسه مقرر شد شهرداري تهران در اجراي تبصره «و» قانون جامع دفاع از حقوق معلولان مبني بر معافيت معلولان از عوارض نوسازي و صدور پروانه ساختماني، اقدام لازم را به عمل آورد.
محمودنژاد خاطرنشان كرد: هفته آينده در بازديد از برج ميلاد توسط اعضاي انجمن دفاع از حقوق معلولان، نقطه نظراتي در خصوص مناسب سازي اين برج ارائه خواهد شد. رئيس انجمن دفاع از حقوق معلولان ايران همچنين اظهار كرد: طي جلسه اي با وزارت ارتباطات و فناوري، مقرر شد در راستاي اجراي قانون جامع حمايت از حقوق معلولان۶۰درصد از اپراتوري در مراكز ۱۱۸ به معلولان اختصاص يابد.
وي افزود: همچنين مقرر شد از اين پس شركت مخابرات تنها با شركت هايي عقد قرارداد كند كه حاضر به اجراي قانون جامع حمايت از حقوق معلولان باشد.
محمودنژاد در پايان اظهار كرد: با اجراي اين توافق، ۳هزار معلول در كشور مشغول به كار مي شوند.

آلودگي هوا يكي از عوامل مرده زايي در تهران است
فارس- معاون سلامت وزارت بهداشت اعلام كرد: آلودگي هوا يكي از عوامل مرده زايي در تهران است و متاسفانه گزارش هاي مكرر ما به سازمان حفاظت محيط زيست حاكي از اين است كه روزهاي زيادي از سال را در تهران در وضعيت خطرناك آلودگي هوا قرار داريم.
سيد مويد علويان افزود: رسيدگي به مسأله آلودگي هوا وظيفه وزارت بهداشت نيست و ما فقط وظيفه داريم گزارش هاي لازم را در مورد خطرات ناشي از آلودگي هوا به سازمان حفاظت از محيط زيست و وزارت كشور ارائه كنيم و مرتبا اين كار انجام مي شود، به طوري كه طي ۳ماه گذشته نيز تعداد زيادي از اين گزارش ها كه حاكي از خطرات آلودگي هوا براي سلامت مردم است، به مراجع مسئول ارائه كرده ايم.
وي گفت:  وزارت بهداشت با معلول آلودگي هوا كه بيماران هستند رو به روست و متاسفانه واقعيت هاي موجود نشان مي دهد به علت آلودگي هوا، ميزان مرده زايي، سرطان، بيماري هاي قلب و عروق و سكته در تهران از ميانگين كشوري بالاتر است و به خصوص در روزهايي كه هوا ساكن است، ميزان اين خطر به مراتب افزايش مي يابد.

سومين همايش علمي- كاربردي بهزيستي كشور برگزار  شد
گروه اجتماعي- سومين همايش علمي -كاربردي مديران بهزيستي در استان مركزي برگزار  شد. ارتقاي آگاهي مديران استاني سازمان بهزيستي، هماهنگي در اجراي مقررات و آئين نامه ها و رفع ابهام مديران، انتقال تجربيات استانها به يكديگر و برقراري ارتباط بيشتر ميان مديران استانها و معاونت ها مهم ترين دلايل برگزاري اين همايش علمي -كاربردي عنوان شده است.
در اين همايش معاونت هاي مختلف سازمان موضوعات مورد نظر خود را با برگزاري پانل هاي علمي- پژوهشي به بحث و بررسي گذاشتند.
سومين همايش علمي- كاربردي مسئولان سازمان بهزيستي كشور با حضور پرويز كاظمي، وزير رفاه، و حسين مالكي رئيس ستاد مبارزه با مواد مخدر و كليه مديران و معاونان استانها ديروز و امروز برگزار شد.

مديريت بهداشت روان در كشور متولي ندارد
مهر: وجود يك متولي مستقل در ارائه خدمات روان شناسي و مشاوره، همواره امري ضروري به نظر مي رسد.
محمدكاظم عاتف افزود: مهم  ترين مسئله اي كه در بخش مديريت بهداشت روان افراد جامعه بايد مد نظر قرار گيرد تعريف يك سازمان مستقل براي اين امر است.رئيس انجمن روان شناسي باليني ايران ادامه داد: متاسفانه هنوز متولي بهداشت روان در كشور مشخص نيست، زيرا سازمان بهزيستي، سازمان نظام روان شناسي و مشاوره و وزارت بهداشت هر سه در اين زمينه فعاليت مي كنند اما عملكرد هر يك به عنوان متولي اين امر مستقل از ديگري بوده و همكاري و هماهنگي ميان اين سازمان ها كمتر ديده شده است.

محدوديت هاي تردد طي روزهاي پاياني
هفته در جاده هاي كشور اعلام شد
015654.jpg
گروه اجتماعي - پليس راه نيروي انتظامي محدوديتهاي ترافيكي را در روزهاي پاياني هفته در جاده هاي كشور اعلام كرد.
اين طرح با توجه به حجم فزاينده سفر در تعطيلات آخر هفته و تقارن آن با ميلاد مسعود حضرت مهدي(عج) و به منظور افزايش ايمني و ايجاد كشش و رواني و تسهيل در عبور و مرور از امروز تا ۱۹ شهريور ماه سال جاري به اجرا در مي آيد.
بر اين اساس تردد موتورسيكلت در ايام تعطيلات از امروز پنجشنبه تا پايان روز شنبه ۱۸ شهريور ماه سال جاري از محور كندوان ( كرج ـ چالوس)، فيروزكوه، هراز، قزوين ـ رشت، ساوه ـ همدان و محور تهران ـ سمنان ـ مشهد و بالعكس ممنوع است.
در محور «كرج ـ چالوس» تردد كاميونها كماكان ممنوع و از ساعت ۳۰:۱۲ تا ۲۴ روز شنبه ۱۸ شهريور ماه سال جاري تردد كليه وسايل نقليه از محور كندوان، كرج به سمت چالوس ممنوع و از ساعت ۳۰:۱۵ تا ۲۴ روز شنبه ۱۸ شهريور ماه سال جاري تردد كليه وسايل نقليه از مرزن آباد (دو راهي ديزين) به سمت كرج يكطرفه است.
همچنين در محور «هراز» از ساعت ۱۲ روز پنجشنبه ۱۶ شهريور ماه تا ساعت ۲۴ روز شنبه ۱۸ شهريور ماه سال جاري تردد كليه كاميونها به استثناي كاميونهاي حامل مواد سوختي و فاسد شدني از محور «هراز» ممنوع است.
در اين محور از ساعت ۱۲ تا ۲۳ روز شنبه ۱۸ شهريور تردد كليه وسايل نقليه از رودهن (انتهاي بلوار كريتون) به سمت آمل ممنوع و از ساعت۱۴ تا ۲۲ همان روز تردد كليه وسايل نقليه از آب اسك تا دو راهي رودهن يكطرفه است.
در محور «ساوه ـ همدان» تردد كاميونها به استثناي كاميونهاي حامل مواد سوختي و فاسد شدني از ساعت ۷ تا ۲۴ روز شنبه ۱۸ شهريور ماه سال جاري از ساوه به همدان (از ساوه تا دو راهي قزوين - همدان) و بالعكس و در محور «دماوند» نيز تردد كليه تريلرها به استثناي تريلرهاي حامل مواد سوختي و فاسد شدني از ساعت ۷ تا ۲۴ روز شنبه ۱۸ شهريور ماه سال جاري از تهران به طرف قائم شهر و بالعكس ممنوع است.
همچنين در محور «قزوين ـ رشت» تردد كاميونها به استثناي كاميونهاي حامل مواد سوختني و فاسدشدني از ساعت ۷ تا ۲۴ روز شنبه ۱۸ شهريور ماه سال جاري و در محور «قم» نيز از ساعت ۶ روز جمعه ۱۷ شهريور ماه سال جاري تا ۶ روز يكشنبه ۱۹ شهريور ماه سال جاري تردد كليه وسايل نقليه باربري (تريلي ـ كاميون ـ كاميونت) از محور سلفچگان به قم ـ كاشان به قم و تهران به قم ممنوع است و وسايط نقليه سنگيني كه از استانهاي مركزي و اصفهان به طرف تهران در حركت هستند مي توانند از محور سلفچگان، ساوه ـ تهران و بالعكس تردد نمايند. از سوي ديگر وسايط نقليه سنگيني كه از استانهاي جنوبي كشور (هرمزگان ـ سيستان و بلوچستان ـ كرمان و يزد) بطرف تهران در حركت هستند مي توانند از مسير سه راهي نطنز، مورچه خورت، دليجان، سلفچگان، ساوه، تهران و بالعكس تردد كنند.

با مردم
درخواست مقابله با گراني
از مسئولان درخواست مي كنم با توجه به نزديكي بازگشايي مدارس و لزوم خريد پوشاك و كفش و غيره براي دانش آموزان، تصميماتي اتخاذ كنند كه اجناس مورد نياز گران نشوند تا مردم قدرت خريد آنها را داشته باشيم.
خانم يكتا- تهران
وضعيت نامناسب پياده رو
از ميدان هفت حوض تا ميدان هلال احمر، پياده روها و سطل هاي زباله وضعيت مناسبي از نظر بهداشت عمومي ندارند، از شهرداري منطقه تقاضا داريم رسيدگي كنند.
خانم صفارزاده- تهران
درخواست رسيدگي
در خيابان شهيد اميرابراهيم، خيابان شهيد باهنر منطقه ۵ محل طرح كاربري فضاي سبز، جايي براي اجتماع افراد خلافكار و فروشندگان انواع كالاهاي غيرقانوني شده است. با شهرداري و كلانتري محل تماس گرفته ايم اما تاكنون نتيجه اي نداده است، از مسئولان خواهشمنديم به اين معضل رسيدگي كنند.
آقاي خادميان- تهران
درخواست نصب پل عابر پياده
خيابان جنت آباد جنوبي فاقد پل عابر پياده است و نيز چهارراه ايران پارس كه مركز خريد بهاره است و تردد در آنجا زياد انجام مي گيرد نبود اين گونه پل ها موجب برخورد خودروها با عابران پياده مي شود لطفاً بررسي و اقدام فرمائيد.
آقاي صمدي فرد- تهران
داروفروشان ناصر خسرو
پس از جمع آوري داروفروشان قاچاق از ناصر خسرو، بار ديگر شاهد تجمع اين افراد و فعاليت مجدد آنها در اين خيابان هستيم.
از طرف كسبه خيابان ناصرخسرو
تاريكي خيابان و مزاحمت اوباشان
در بزرگراه رسالت، خيابان دردشت، تقاطع دردشت نرسيده به خيابان جانبازان، خيابان شهيد علياني فاقد روشنايي است كه اين وضعيت شبها موجب بروز مزاحمت هاي اوباش براي افراد مي شود.
آقاي يعقوبي- تهران
افزايش بي رويه
@روند افزايش ساليانه تعرفه خودرو كه از سوي شركت هاي بيمه اعمال مي شود، چندان معقول نيست و با قدرت خريد و درآمد مردم به ويژه اقشار كم درآمد تناسب ندارد. در اين مورد بايد نظارت جدي تري صورت بگيرد.
ابوذر هادي پور- تهران
پيام هاي مفيد
@براي رواج فرهنگ رانندگي صحيح و رعايت مقررات راهنمايي و رانندگي، پيشنهاد مي كنم در فضاي پشت شيشه اتوبوس هاي شهري و مسافري كه حالا به درج آگهي هاي تبليغاتي اختصاص يافته، پيام هاي مرتبط با فرهنگ ترافيك هم گنجانده شود.
كورش.م - تهران
نياز به اتوبوس داريم
@در صورت امكان اتوبوس هاي شركت واحد در مسير خيابان هاي شمشيري و خليج از خيابان هلال احمر- شهرك نوروزآباد هم عبور كنند تا تنگناي آمد و شد ساكنان اين شهرك برطرف شود.
آقاي جوادي- تهران
واحدهاي اشتغالزا در شهرستان ها
براي جلوگيري از گرايش نسل جوان به بزهكاري و عمل خلاف، ايجاد واحدهاي توليدي و اشتغالزا در شهرستان ها ضروري است. انجام چنين طرح هايي از مهاجرت جويندگان كار به تهران نيز جلوگيري مي كند.
آقاي عسگري- بابلسر
خريد و فروش اراضي كشاورزي
در شرايطي كه عده اي به سوي اراضي كشاورزي و حاصلخيز براي ساخت و ساز هجوم آورده اند و اين عمل در آينده بخش كشاورزي را با كمبودهاي جدي روبه رو مي كند، بايد مسئولان براي هدايت نقدينگي و پول هاي سرگردان به بخش توليد و صنعت، اقدام كنند.
روند فعلي در استان هاي حاصلخيز، نگران كننده است.
آقاي صادقي- گرگان
كانوني كه تشكيل نشد و...
@بابت عضويت در كانون هواداران پرسپوليس از بسياري از علاقه مندان به عضويت در اين كانون، هر كدام ۳ هزار تومان دريافت شد، اما اين كانون تشكيل نگرديد. از سازمان تربيت بدني تقاضا دارم مسئله را پيگيري كند.
مجيد بهرامي- تهران
به خاطر ارزان فروشي؟!
يك فروشگاه تعاوني در خيابان فرجام تهرانپارس داير بود كه محصولات گوشت دامي را از توليد به مصرف و با بهاي ارزان عرضه مي كرد. از ديروز با نصب يك پارچه اعلام شده كه از سوي صنف مربوطه تعطيل شده است. آيا علت ارزان فروشي است؟!
محمد رستمي- تهران
پله برقي نصب كنيد
@ايستگاه آزادي از ايستگاه هاي شلوغ مترو مي باشد. براي رفت و آمد راحت و آسان مسافران و به ويژه پيران، بيماران و كودكان نياز به پله برقي دارد كه اميدواريم نصب شود.
روح الله ميرزانژاد - تهران
شناسنامه براي پيمانكاران
زماني صحبت از اين بود كه براي پيمانكاران شناسنامه تهيه شود تا علاوه بر ايجاد مسئوليت، رقابت سالمي را نيز براي انجام هر چه بهتر طرح هاي عمراني به وجود بياورد. اين شناسنامه موقعيت و فرجام بهتري براي طرح ها از سدهاي بزرگ تا تاسيسات كوچك شهري، پديد مي آورد. پيمانكاران بايد در قبال كارهايي كه به انجام رسانده اند مسئول باشند. البته دولت و شهرداري ها هم بايد حق و حقوق پيمانكاران را به موقع بپردازند و طرح تهيه شناسنامه براي پيمانكاران به صورت يك كار ملي و براي خلع يد از عناصر فرصت طلب و رانت خواري، به اجرا درآيد.
آقاي عارف خواه - تهران
سنوات را نگرفته ايم
بازنشسته سال ۱۳۸۳ از كارخانه ريسندگي و بافندگي و نخ قزوين مي باشم، سنوات خدمت ما را هنوز نداده اند.
آقاي عليشاهي- تهران
بابت شهريه يا...؟
فرزندم دانش آموخته دانشگاه علم و صنعت مي باشد. وقتي براي دريافت مدرك تحصيلي خود مراجعه كرده، از او يك ميليون و ۲۰۰هزار تومان مطالبه كرده اند. آيا اين پول بابت شهريه است. در حالي كه علم و صنعت يك دانشگاه دولتي مي باشد. به هر حال بايد علت مطالبه چنين مبلغي اعلام گردد.
خانم حسني- تهران
به مردم اطلاع بدهند
زماني شركت ها و سازمان ها پيش از انجام حفاري و يا كابل برگردان مراتب را به اطلاع مردم مي رساندند تا به عنوان مثال در مقابل قطع تلفن غافلگير نشوند. توقع اين بود كه شركت مخابرات منطقه ۲۲ تهران قبل از عمليات كامل برگردان كه از يك هفته پيش باعث قطع تلفن ها شده است، مردم را مطلع مي ساخت.
خانم منطقي- تهران
قطعات يدكي را نمي دهند
نمايندگي هاي مجاز بعضي از خودروهاي ساخت داخل به اين بهانه كه قطعه يدكي ندارند، از تحويل آن به نيازمندان خودداري مي كنند. وزارت صنايع و ساير متوليان اين شركت ها بايد آنها را ملزم به انجام چنين تعهداتي نمايند علاوه بر اين، اين قبيل امتناع ها، بيشتر نوعي احتكار براي آينده را تداعي مي كند.
آقاي محمدي- تهران
آب آشاميدني نداريم
روستاي قلعك از توابع شهرستان ساوه، از داشتن آب آشاميدني سالم محروم است. نامه هايي نيز به دستگاه هاي مسئول نوشته ايم، اما هنوز به نتيجه نرسيده است.
آقاي ربيعي- روستاي قلعك ساوه

اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
حوادث
بين الملل
سياسي
شهر تماشا
سلامت
شهري
دانش
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   شهري   |   دانش   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |