پنجشنبه ۱۶ شهريور ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۴۰۷۹ - Sep 7, 2006
فردا در ميدان آزادي برگزار مي شود؛
جشن بزرگ انتظار
015831.jpg
بودن يك قفل، خود مي گويد كه كليدي حتماً هست. در انتظار نبودي، اگر نه مي آمد... و براي منتظران هر چراغ كه روشن مي شود، نشانه اي است از حسرت دلي كه در مشتاقي و مهجوري بي تاب است... و اين گونه است كه شهر، اين روزها چراغاني شده و هر كس مي كوشد كوي و برزن را بايسته تر شايسته ميزباني مهماني از جان عزيزتر كند، كه خواهد آمد، حتماً خواهد آمد.
فردا بزرگترين جشن خياباني تهران در ميدان آزادي برپا مي شود، جشني كه اگرچه شهرداري براي برپا داشتن آن و براي آن كه شهر در اين ايام مبارك سرخوش تر از هميشه باشد جد و جهد بسيار داشته، اما شور خود را از شوق خودجوش ميليونها شهروندي مي گيرد كه خواهند آمد در استقبال از قدوم فرخنده منجي موعود... كه در راه است.
فردا ميدان آزادي، روز بي نظيري را شاهد خواهد بود.

گروه شهري - جشن بزرگ انتظار همزمان با ميلاد امام زمان(عج) در ميدان آزادي و با حضور محمدباقر قاليباف شهردار تهران برگزار مي شود. دهمين و آخرين خيابان هنر، ۱۷ شهريورماه در ميدان آزادي برپا خواهد شد. در آخرين خيابان هنر علاوه بر برپايي ۲۰ كارگاه هنري در زمينه هاي تجسمي، نمايش عروسكي و استقرار غرفه هاي صنايع دستي، جشن بزرگ انتظار با مراسم شاد و مفرح اجرا مي شود.
پانتوميم، شاهنامه خواني، پرده خواني، تئاتر سايه، قاليبافي، گليم بافي، رفوگري فرش، پرداخت كاري، خيمه شب بازي، تئاتر عروسكي از جمله هنرهايي هستند كه در معرض ديد شهروندان قرار مي گيرد. طبق تمهيدات از پيش طراحي شده ورودي هاي منتهي به ميدان آزادي از ساعت ۱۷ تا ۲۲ روز جمعه مسدود خواهد بود.
احمد نوريان معاون فرهنگي اجتماعي شهردار تهران در گفت وگو با خبرنگار ما اظهار داشت: كليه شهروندان مي توانند در جشن بزرگ انتظار حضور يابند.
وي افزود: طي هماهنگي به عمل آمده با شوراياري ها، شهروندان از ۳۷۰ محله تهران به صورت رايگان با اتوبوس هاي شركت واحد براي شركت در جشن بزرگ انتظار حضور مي يابند.
نوريان ادامه داد: شماري از كاميون ها كه بر روي آنها گروه هاي هنرمند مستقرند همزمان با اجراي برنامه هاي نمايشي به سمت ميدان آزادي حركت مي كنند.
وي از نورافشاني هاي جذاب كه براي نخستين بار در ميدان آزادي به نمايش گذاشته مي شود خبر داد و گفت: با استقرار چند ايستگاه در محدوده ميدان آزادي برنامه هاي متنوع و ويژه اي براي كودكان اجرا خواهد شد.
به گفته نوريان قرار است به هم نامان حضرت مهدي(عج) و مادر آن حضرت كه در جشن بزرگ انتظار شركت كرده اند هدايايي اهدا شود.
نصب صدها تخته پرچم الوان، ده ها هزار لامپ رنگارنگ و ريسه شيلنگي، برپايي راهروهاي نوراني و رنگارنگ در سطح شهر ازجمله اقداماتي است كه روابط عمومي شهرداري تهران با همكاري سازمان زيباسازي به منظور آراستگي و تزئين شهر به كار برده است.نورياني گفت: گروه هايي از كشورهاي هند و عراق و لبنان در مراسم جشن بزرگي كه در ميدان آزادي برپا مي شود شركت خواهند كرد.
در ضمن به متوليان نمونه برپايي جشن انتظار در سطح مناطق شهر تهران به رسم تقدير، هدايايي اهدا خواهد شد.

كانال هاي جمع آوري آب هاي سطحي احداث مي شود
تلاش شهرداري براي حل مشكل آب گرفتگي ها در تهران
علاوه بر اقدامات انجام شده تا پايان امسال نيز ۲۰ پروژه جمع آوري آبهاي سطحي به پايان خواهد رسيد
015813.jpg
گروه شهري- شهر تهران نيازمند حدود ۵۰۰ كيلومتر كانال، مسيل و تونل هاي زيرزميني براي جمع آوري ۱۶۵ ميليون متر مكعب آب روان در سطح شهراست كه از ۱۰ سال قبل تاكنون نسبت به احداث ۳۰۰ كيلومتر از اين مقدار اقدام شده است.
روز گذشته خبرنگاران رسانه هاي گروهي به دعوت معاونت فني عمراني شهرداري تهران از نزديك نحوه عملكرد مجريان طرح جمع آوري و هدايت آبهاي سطحي شمال و شمال شرقي تهران را در عمق۳۰ متري زمين مشاهده كردند.
پروژه جمع آوري و هدايت آبهاي سطحي محدوده جمشيديه در ۵ تقاطع شمال فرمانيه، پاسداران، دستواره و سازه اتصال تونل جمشيديه به كانال غياثوند، كانال باقلازار از سرشاخه هاي مسيل دارآباد كه نهايتاً پس از عبور از بزرگراه رسالت به نام كانال ابراهيم آباد به كانال باختر تخليه مي شود. پروژه كانال سازي محدوده كاشانك واقع در خيابان پاسداران، نارنجستان و جبلي در برنامه بازديد روز گذشته خبرنگاران قرار داشت كه تا اواخر سال آينده به ترتيب آماده بهره برداري خواهد بود و متعاقب آن وسعت ۷ هكتاري شرق جمشيديه، غرب باقلازار، جنوب صدر و كوهستانهاي منظريه هرگز مشكل آبگرفتگي نخواهند داشت. به گفته آقابزرگي مديرعامل شركت خاكريز آب معاونت فني عمراني شهرداري تهران تا پايان امسال نيز ۲۰ پروژه جمع آوري آبهاي سطحي به طول ۴۶ كيلومتر شامل، كانال و لوله گذاري با هزينه ۶۰۰ ميليارد ريال به پايان خواهد رسيد.
وي در مورد ضرورت احداث چنين كانالها و تونل هاي زيرزميني به خبرنگار ما گفت: گسترش شهرسازي در سال هاي اخير با توجه به احداث ساختمان ها و خيابان هاي زير پوشش آسفالت و بتن نفوذ پذيري خاك را در مناطق مختلف شهر كاهش داده و كوچكترين بارش در شهر باعث آبگرفتگي و جاري شدن آب هاي سطحي خواهد شد به همين دليل ايجاد شبكه جمع آوري و هدايت آب هاي سطحي براي كلان شهر تهران الزامي است.
آقابزرگي درباره اهداف احداث تونل هاي زيرزميني و كانال هاي جمع آوري آب هاي سطحي اظهار داشت: جلوگيري از ورود آبهاي سطحي جاري در اثر بارندگي به واحدهاي تجاري، اداري و مسكوني، پيشگيري از آبگرفتگي معابر و ايجاد اختلال در تردد وسايل نقليه و عابرين، هدايت روان آبها به مخازن جهت مصارف كشاورزي، جلوگيري از وقوع سيلاب و خطرات احتمال جاني و مالي آن است.
وي از ديگر پروژه هاي آماده مناقصه در سال جاري را دو كانال شرياني سرخه حصار، جمع آوري آبهاي سطحي خيابان مقدس اردبيلي، تونل انحرافي پل دماوند در تقاطع مسيل باختر، كانال سازي مسيل وردآورد، لوله گذاري خيابان آيت ، جمع آوري آبهاي سطحي نعمت آباد، لوله گذاري خيابان جويبار و ميدان فاطمي جمعاً به طول ۲۱ كيلومتر تونل، كانال و لوله گذاري بتني با هزينه اي حدود ۲۰۰ ميليارد ريال اعلام كرد.

نخستين كارگروه تخصصي مجسمه سازان
با چوب درپارك جمشيديه
گروه شهري- نخستين كارگروه تخصصي مجسمه سازي با چوب در ايران از سوي سازمان زيباسازي شهرداري تهران برگزار مي شود.
به گزارش روابط عمومي سازمان زيباسازي شهرداري تهران اين كارگروه تحت عنوان «چوب و احساس» توسط هفت هنرمند طي هفت روز در نگارخانه جمشيديه به اجرا درخواهد آمد به گونه اي كه هفت هنرمند بزرگ در عرصه مجسمه سازي با چوب با تراشيدن پيكره هفت درخت در فضاي باز پارك جمشيديه و با حضور علاقه مندان به هنر مجسمه سازي آثار خود را در هفت روز تكميل مي كنند.
حميدرضا حكيمي، كامبيز شريف، كامران شريف، منصور طيب زاده، محمدحسين عماد، جمشيد مراديان و ناصر هوشمند وزيري هفت هنرمند مجسمه سازي هستند كه در اين كارگروه شركت دارند. از ويژگي هاي اين كارگروه بداهگي و زنده بودن خلق اثر است به نحوي كه در طول هفت روز مجسمه هايي از چوب خلق خواهد شد.
مراسم افتتاحيه نخستين كارگروه مجسمه سازي با چوب در ايران شنبه ۲۵ شهريورماه از ساعت ۱۷ تا ۱۸ در نگارخانه جمشيديه واقع در خيابان باهنر، خيابان فيضيه، بوستان جمشيديه برگزار مي شود.
بازديد از نخستين كارگروه تخصصي مجسمه سازي با چوب در ايران براي عموم آزاد است و علاقه مندان مي توانند از تاريخ ۲۶ تا ۳۱ شهريورماه از ساعت ۱۴ تا ۲۰ از اين كارگروه ديدن كنند.

شركت كنترل كيفيت هوا پيش بيني كرد:
احتمال تعطيلي مدارس در اول مهر به دليل آلودگي هوا
ايسنا: در حالي كه تنها چند هفته به بازگشايي مدارس باقي مانده است، شاخص كيفيت هوا همچنان در شرايط «ناسالم» قرار دارد و مركز هماهنگي اطلاع رساني آلودگي هواي تهران براي چندمين روز پياپي از كودكان و بيماران قلبي و تنفسي خواسته است از ترددهاي غيرضروري در هواي آزاد جدا خودداري كنند، كارشناسان و مسؤولان كاهش آلودگي هوا اعلام كردند كه هنوز حتي يك ريال هم از بودجه آلودگي هواي تهران در سال ۸۵ تخصيص نيافته و پيش بيني مي شود كه در صورتي كه كار خاصي براي كاهش آلودگي هوا در روزهاي باقيمانده سال انجام نشود، مدارس به ناچار در اول مهر به دليل آلودگي شديد هوا تعطيل شوند.
به اين ترتيب ميانگين غلظت آلاينده منوكسيدكربن به عنوان اصلي ترين آلاينده در تهران به ترتيب در فاطمي، بازار، شهرري و اقدسيه بيشتر از حد مجاز قرار دارد. اين در حاليست كه اطلاعات اين آلاينده از ايستگاههاي «تجريش»، «قلهك»، «بهمن» و «آزادي» كه متعلق به سازمان حفاظت محيط زيست است به مركز مهار ارسال نشده است. همچنين ميزان آلاينده ذرات معلق هم در ايستگاه «آزادي» بيش از حد مجاز قرار دارد.
بسطامي، مسؤول روابط عمومي شركت كنترل كيفيت هوا در اين خصوص با اشاره به اين كه وضعيت دو آلاينده منوكسيد كربن و ذرات معلق نسبت به سال قبل بدتر شده است، گفت: بررسي ها نشان مي دهد در حالي كه ۱۰ درصد روزهاي مرداد ۸۴ به لحاظ آلاينده منوكسيدكربن در شرايط «پاك» قرار داشت اين رقم در سال جاري به صفر درصد رسيد. همچنين ۲۳ درصد روزهاي مرداد ۸۴ كيفيت هوا به لحاظ آلاينده ياد شده در شرايط «ناسالم» بود كه اين رقم در مدت مشابه سال جاري به ۲۹ درصد افزايش يافت.
به گفته وي يكي از راهكارهاي پيشنهادي براي تعطيل نشدن مدارس، زمان بندي آغاز مدارس است، يعني هفته اول دبستاني ها، هفته دوم راهنمايي ها، هفته سوم دبيرستاني ها سركلاس بروند.
بسطامي  با اشاره به افزايش سفر در روزهاي پاياني شهريور ماه گفت: اين امر موجب افزايش انباشت آلودگي هوا مي شوند كه اگر شرايط جوي مساعد نباشد، آلودگي هوا در تهران به شدت افزايش مي يابد.
فتح الله امي، مجري طرح جامع كاهش آلودگي هواي تهران نيز با اعلام شرايط «ناسالم» و افزايش ميزان آلودگي در پايتخت گفت: هنوز حتي يك ريال از بودجه ۷/۱۶ ميليارد توماني كاهش آلودگي هوا در سال ۸۵ به ما تخصيص داده نشده است.وي با اشاره به اين كه هواي «ناسالم» بر روي كودكان و بيماران قلبي تنفسي اثرات نامطلوب خواهد داشت، گفت: روزهاي بدي در انتظار خواهد بود، مگر اين كه ميزان سفر در تهران كاهش يابد.
مجري طرح جامع كاهش آلودگي هواي تهران منطقه ۷ خصوصا زير پل سيدخندان را آلوده ترين منطقه تهران عنوان كرد و گفت: علت اين امر استقرار ميني بوسها و اتوبوسهاي فرسوده در اين منطقه است.

شهر نگار
سونامي آلودگي هوا
* مسعود زلفي
ظريفي مي گويد تهران، عروسي است كه «آلودگي هوا» و «ترافيك» از سياهه اصلي جهيزيه آن مي باشد. به عبارتي ديگر هر كس خواهان و طالب زندگي در تهران است، بايد آلودگي هوا و ترافيك بي مثال آن را نيز پذيرا باشد. از سوي ديگر گفته مي شود آلودگي هوا و ترافيك، دو مؤلفه اصلي كلانشهر تهران به شمار مي آيد.
طبق تازه ترين گزارش مراجع مربوطه، هواي تهران در شرايط بسيار ناسالم قرار دارد و اين در حالي است كه پيش بيني مي شود با آغاز سال تحصيلي جديد و بازگشايي مراكز آموزشي و افزايش ۳۰ درصدي حجم سفرهاي درون شهري، بايد شاهد آلوده ترشدن هواي شهر باشيم.
براساس گزارش بانك جهاني، ميزان خسارت سالانه آلودگي هوا در كشور، ۱۴ هزار و ۴۲۰ ميليارد ريال است كه اين رقم معادل ۶/۱ درصد توليد ناخالص داخلي است. آمارهاي ديگر اين بانك نشان مي دهد مرگ و مير ناشي از آلودگي هواي شهر در تهران، سالانه ۱۰۰ ميليارد ريال يعني ۵۷ درصد از توليد ناخالص ملي به اقتصاد ايران خسارت وارد مي كند. همچنين خسارت ناشي از ابتلاي افراد به بيماري هاي مرتبط با آلودگي هوا، هر ساله معادل ۲ هزار و ۱۰۰ ميليارد ريال و خسارت مرگ و مير ناشي از آلودگي هوا هزار و ۶۰۰ ميليارد ريال برآورد شده است.
آلودگي هوا، افزون بر بروز تبعات منفي در حوزه اقتصادي، ضريب سلامت و بهداشت شهروندان را شديدا در معرض خطر جدي قرار مي دهد. سالانه در حدود ۴۰ هزار شهروند تهراني به دليل مرگ و مير ناشي از آلودگي هوا كه چهاربرابر بيشتر از نرخ مرگ و مير ناشي از بيماري ايدز است مي ميرند. همچنين اين رقم ۶/۲ برابر نرخ ناشي از سرطان خون و ۵/۱ برابر تلفات ناشي از تصادفات رانندگي برآورد شده است. هر تهراني روزانه به طور متوسط ۶۰۰ گرم از انواع آلاينده را استنشاق مي كند. اين در حالي است كه به دليل بالابودن ميزان هيدوركربن هاي حلقوي در هوا، ميزان بيماري سرطان در تهران هم افزايش يافته و شهروندان در معرض ابتلا به بيماري مرگبار قرار گرفته اند. در همين زمينه به آمارگيري توجه كنيد: سالانه ۴۱ ميليون تن گازهاي گلخانه اي و روزانه ۱۶ تن ذرات پلاستيك و هفت تن آزبست لنت ترمز در هواي شهر تهران منتشر مي شود كه تهديدي جدي براي سلامت شهروندان است.
تاكيد مي شود؛ آلودگي هوا كه عمدتا ناشي از تردد حدود ۵/۳ ميليون خودرو و ۵/۲ ميليون موتورسيكلت مي باشد، مسئول بيماري هاي گوناگوني است و روي افراد مختلفي تاثير مي گذارد. آلودگي هوا بر روي افرادي كه بيماري هاي حاد برونشيت، آسم، چشم و قلب دارند، شديدتر است.سقط مكرر جنين، نازايي، ناباروري، وجود رفتارهاي خصمانه بين مردم و... همگي ناشي از همين آلودگي هواست.
با توجه به آنچه گفته شد بايد پذيرفت كه آلودگي هوا در حقيقت سونامي و يا ديوي است كه از زير پوست شهر، سلامت و بهداشت شهر و شهروندان را مورد تعرض قرار داده است.
*كارشناس مديريت و برنامه ريزي شهري

ثبت  خودروهاي فرسوده ؛ ۵ تا ۲۲ مهر
015816.jpg
گروه شهري - مجري طرح خروج خودروهاي فرسوده ۵ تا ۲۲ مهر را فرصت مالكان خودروهاي فرسوده شخصي براي ثبت نام در نمايندگي هاي شركت خودروساز اعلام كرد.
به گزارش خبرنگار ما سيد رضا فاطمي با اعلام اين خبر گفت: امسال پيش بيني مي شود با همكاري بانك ملت، شركت هاي خودروساز و هماهنگي دستگاههاي ذيربط ۲۵۰ هزاردستگاه خودرو فرسوده از رده خارج شوند كه در حال حاضر از اين تعداد تاكنون ۲۰ هزار تاكسي فرسوده ثبت نام شده اند.
به گفته فاطمي پس از قراردادي كه با بانك ملت بسته شد اين بانك ۶۹۳ شعبه خود در كل كشور را براي اعطاي تسهيلات به دارندگان خودروهاي فرسوده در نظر گرفت.
مجري طرح خروج خودروهاي فرسوده تسهيلات جايگزين خودروهاي فرسوده را ۵ ميليون تومان وام با كارمزد ۷ درصد و اقساط ماهيانه ۹۸۰ هزار ريالي اعلام كرد. براين اساس خودروهاي شخصي ۳ سيلندر و كمتر و تك و دو ديفرانسيل با سن بالاتر از ۳۰ و ۲۵ سال، خودروهاي پلاك  قرمز و عمومي با سن بالاتر از ۱۵ سال و نيز انواع وانت با حداقل سن فرسودگي ۲۰ سال مشمول اين تسهيلات مي شوند. همچنين خودروهاي شخصي مدل ۱۳۵۵ و پايين تر و خودروهاي خارجي مدل ۱۹۷۷ كه پس از ۱۱ دي ماه امسال در سن فرسودگي قرار مي گيرند نيز مشمول اين اطلاعات مي  شوند.
فاطمي با اشاره به اينكه ۲۲ مركز در كل كشور آماده اسقاط خودروهاي فرسوده هستند گفت: مالكان ۱۵ روز پس از اسقاط خودروهايشان خودروي جايگزين دريافت مي كنند و در صورتي كه در اين مدت خودروي خود را تحويل نگيرند خودروسازان مكلفند به ازاي هر روز تأخير ۵۰ هزار ريال به عنوان خسارت ديركرد به مالك پرداخت كنند.
وي تصريح كرد: مالكان خودروهاي فرسوده در صورتي كه نخواهند خودروي جايگزين دريافت كنند از نيمه دوم مهرماه مي توانند با مراجعه به مراكز اسقاط اعلام شده و پركردن فرم هاي لازمه خودروي فرسوده خود را اسقاط كرده و شانزده ميليون و پانصد هزار ريال در ازاي آن دريافت كنند.
فاطمي تأكيد كرد كه مالك خودروي فرسوده شخصي هنگام ثبت نام بايد خودروي خود را به همراه سند و كارت به نمايندگي ببرد و حضور مالك يا وكيل او به همراه مدارك شناسايي خودرو و مالك و كارت ملي الزامي است.

تشكيل شوراي پارك در پارك هاي تهران
مهر: رئيس گروه مشاوران جوان شهرداري تهران از تشكيل شوراي پارك در تمامي پارك هاي سطح شهر تهران از ابتداي ماه آينده خبر داد.
سيد مجيد حسيني در جمع خبرنگاران به جمعيت ۴ميليون و ۱۰۰ هزار نفري جوانان تهران اشاره كرد و افزود: شهر تهران ۱۱ ميليون و ۷۰۰ هزار نفر جمعيت دارد كه بيش از يك سوم آنها را جوانان تشكيل مي دهند كه اكثر آنها در مناطق جنوبي ساكن هستند.
وي در مورد تشكيل شوراي پاركها گفت: از اين پس تمام فعاليتهاي فرهنگي، تفريحي، هنري و ورزشي از جمله برگزاري مسابقات، نمايشنامه ها و پخش فيلم و همچنين اجراي مراسم هاي ويژه، افتتاح زمينهاي ورزشي و... با همكاري سازمان پاركها به صورت سازماندهي تر شده با مشاركت مستقيم شوراي پاركها اجرا مي شود.
حسيني تصريح كرد: برنامه هاي شهرداري به منظور جلب مشاركت بيشتر جوانان در حوزه شهري و بر اساس تاكيد شهردار كم كردن تصدي گري نهادهاي اجرايي در فعاليتهاي حوزه شهري و سپردن آنها به جوانان مهمترين رويكرد شهرداري تهران در حوزه جوانان است.وي گفت: واگذاري عملي فعاليتهاي اجرايي شهرداري به جوانان در قالب راه اندازي و تثبيت خانه شهرياران جوان در سطح شهر تهران، افتتاح پايگاه مديريت دانش شهري و ارتباط با نخبگان و تمركز بر انجام فعاليتهاي فكري و انديشه اي در حوزه شهري با حضور نخبگان، دو فعاليت عمده خانه شهرياران جوان براي جلب مشاركت جوانان در حوزه شهري بوده است.
رئيس گروه مشاوران جوان شهرداري تهران درباره اجرايي نشدن مشاركت فعال جوانان در اجراي طرح هاي جهادي ۱۳۷ شهرداري تهران، گفت: شهردار تهران بسيار نسبت به اين موضوع نظر مثبت داشتند اما از آنجا كه هنوز بسترهاي اجرايي اين كار فراهم نشده است اميدواريم بتوانيم در آينده نزديك از مشاركت فعال جوانان در اجراي طرحهاي اينچنيني نيز بهره مند شويم.
وي همچنين از آموزش گروه ديگري از جوانان علاقه مند در حوزه مديريت بحران با همكاري اين سازمان خبر داد و افزود: در مرحله نخست قرار است تعدادي از جوانان علاقه مند در حوزه مديريت بحران فعاليتهاي ابتدايي آتش نشاني را آموزش ديده و سپس در محله خود فعال شوند.
حسيني همچنين از تشكيل شوراي آفتاب گردان در محلات شهر تهران خبر داد و گفت: در حوزه ورزش به ويژه براي بانوان قرار است شوراي آفتابگردان به همت خانه شهرياران جوان از اين پس با رويكرد توجه جدي به ورزش دختران در محلات تهران تشكيل شود.

شهردار تهران: اعتمادسازي مهم ترين
هدف طرح جهادي ۱۳۷ است
گروه شهري - شهردار تهران تصريح كرد: اعتمادسازي و ايجاد بستر مناسب براي مشاركت شهروندان، مهم ترين هدف از اجراي طرح جهادي ۱۳۷ است.
به گزارش سما، محمدباقر قاليباف ديروز در جمع معتمدان محلات، نخبگان و فرهيختگان منطقه ،۱۴ گفت: اين كشور متعلق به همه مردم و به بركت امام (ره) و شهدا بنا شده است و هدف نيز، فقط كارآمدي دين در جامعه بوده است.وي افزود: با كارآمد شدن دين، جامعه رو به رشد و تكامل مي رود و هر كس دغدغه نظام و انقلاب را دارد هيچ راهي جز خدمت ندارد و كشور ما نيازمند كار و تلاش همراه با عقل و تدبير است.
قاليباف در ادامه اظهار داشت: امام(ره) انقلاب را با مردم اداره كرد و پيش برد و با تكيه بر خدا پيروز شد و امروز نيز در حوزه شهر نيازمند همكاري مردم هستيم و با مشاركت آنان مي توانيم به نتيجه رسيده و پيشرفت كنيم.
وي افزود: كار مردم را بايد به دست مردم سپرد و با ايجاد بستر مناسب براي حضور آنان در همه ابعاد به صورت عادلانه و يكنواخت، اداره شهر را به آنان سپرد.
چرا كه هزينه شهر را همين شهروندان پرداخت مي كنند.
شهردار تهران با اشاره به فعاليت هاي شهرداري، گفت: شهرداران مناطق بايد مسائل كلان شهر را به ما بسپارند و خدمات رساني آنان نيز در مقياس محله و كوچه به شهروندان مناطق صورت پذيرد.وي گفت: مسجد محوري و تفكر مسجدي اساس فعاليت مديريت شهري است و امروز شهروندان بايد به جاي اينكه فقط از شهرداري انتظار خدمات داشته باشند، خواستار تربيت و رشد مسائل فرهنگي و اجتماعي نيز باشند.
قاليباف با تاكيد بر اينكه شهرداري را بايد نهاد اجتماعي دانست، افزود: ترديدي نيست كه خانواده اساس اجتماع است اما بايد پذيرفت كه محيط نيز در انحراف جوانان بسيار موثر است و مثلث خانواده، مدرسه و اجتماع بايد توسط شهرداري هماهنگ شود و در راستاي رفع مشكلات فرهنگي گام برداريم.
قاليباف با تاكيد بر نظارت شوراياري ها بر فعاليت شهرداري و نقش آنان، اظهار داشت: معتمدان محلات بايد به كار شهرداري نظارت كنند و در زمينه هاي شهري به شهروندان آموزش همگاني دهند، چرا كه محلات پايه و اساس جامعه هستند و معضلات اجتماعي بايد از محلات بر طرف شود و به تدريج از سطح اجتماع برداشته شود.

نگاه
015810.jpg
بهمن عبدي

شهري
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
حوادث
بين الملل
سياسي
شهر تماشا
سلامت
دانش
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   شهري   |   دانش   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |