يكشنبه ۲۶ شهريور ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۴۰۸۶ - Sep 17, 2006
بازپرس دادسراي شميرانات خبر داد:
زن 20 ساله، پيرمرد 85 ساله را نقره داغ كرد
نخستين شرط زن جوان اين بود كه همسرش مي بايست به عنوان مهريه 10 ميليون وجه نقد به او بپردازد و سند خودروي خود را به نام وي كند
گروه حوادث- جواد عزيزي: پيرمرد 85 ساله كه مي خواست براي فرار از تنهايي با زن 20 ساله ازدواج كند ناخواسته قدم به دامي نهاد كه براي تصاحب اموال او پهن شده بود.
به گزارش همشهري، ماجراي اين كلاهبرداري بي سابقه زماني فاش شد كه بستگان پيرمرد 85 ساله با مراجعه به شعبه اول بازپرسي در دادسراي شميرانات از زن جوان اعلام شكايت كردند.
به گفته بازپرس رئيسي اواخر زمستان سال گذشته پيرمردي كه به تنهايي در خانه اي در شمال تهران زندگي مي كرد، تصميم گرفت براي فرار از تنهايي بار ديگر ازدواج كند. او برخلاف انتظار بستگان، زن جواني را كه تنها 20 سال داشت براي همسري خود برگزيد و به او پيشنهاد ازدواج داد. پيرمرد كه مي دانست زن جوان به تازگي از همسر خود جدا شده است براي جلب موافقت او با تمامي شرايط وي براي اين ازدواج موافقت كرد و قرار شد پس از انجام اين شروط زندگي مشترك آنها آغاز شود.
نخستين شرط زن جوان اين بود كه همسرش مي بايست به عنوان مهريه 10 ميليون تومان وجه نقد به او بپردازد و سند خودروي خود را نيز به نام وي كند. پيرمرد كه مي خواست هر طوري شده اين وصلت سر بگيرد با اين شرط موافقت كرد و ظرف چند روز آن را به انجام رساند. دومين شرط زن جوان نيز اين بود كه آپارتمان پيرمرد بايد به مدت دو سال در رهن او قرار مي گرفت و در اجاره نامه آن قيد مي شد كه زن جوان بابت رهن آپارتمان مبلغ 40 ميليون تومان به پيرمرد پرداخت كرده است.
پيرمرد كه از نقشه هاي زن جوان اطلاعي نداشت، با اين شرط نيز موافقت كرد و با مراجعه به يك بنگاه املاك اجاره نامه مورد نظر را تهيه كرد و به زن جوان داد.
بازپرس رئيسي در ادامه گفت: پس از آنكه پيرمرد همه شروط زن جوان را عملي كرد همراه او و اعضاي خانواده اين زن عازم يك دفترخانه شد تا مراحل قانوني اين ازدواج طي شود. به اين ترتيب تاريخ عقد تعيين و قرار شد آنها پس از انجام مقدمات به اين دفتر خانه مراجعه كنند و به عقد هم درآيند.
مدتي پس از اين ماجرا در حالي كه پيرمرد همه شرايط ازدواج را تهيه كرده بود با زن جوان تماس گرفت و از او خواست همراه وي به دفتر خانه برود ولي زن جوان با بهانه هاي مختلف سعي مي كرد پيرمرد را از اين كار منصرف كند و زمان عقد را به تعويق بيندازد.
پيرمرد كه به اين ماجرا مشكوك شده بود عازم آپارتمان خود شد تا با زن جوان صحبت كند ولي با كمال تعجب ديد كه قفل در عوض شده و او قادر به باز كردن آن نيست. به همين دليل با زن 20 ساله تماس گرفت و از او خواست در را باز كند ولي زن جوان گفت كه حاضر نيست به عقد پيرمردي درآيد كه 85 سال سن دارد و مي خواهد تا پايان دو سالي كه در اجاره نامه آنها آمده در اين آپارتمان بماند و پس از دريافت 40 ميليون تومان وديعه رهن آنجا را ترك كند.
پيرمرد پس از شنيدن حرفهاي زن جوان وقتي ديد بزرگترين فريب زندگيش را خورده است دچار حمله قلبي شد و روي زمين افتاد.
با انتقال پيرمرد به بيمارستان تلاش پزشكان براي نجات جان او آغاز شد و بستگان وي نيز با مراجعه به دادسراي شميرانات از زن جوان اعلام شكايت كردند.

دستگيري عامل جنايت خيابان معلم بعد از 24 ساعت
017166.jpg
017163.jpg
گروه حوادث- آزاده مختاري: عامل جنايت در خيابان معلم كه در آن مادر و پسري به طرز دلخراش كشته شده بودند 24 ساعت بعد از آغاز تحقيقات پليس جنايي تهران بزرگ بازداشت شد.
اعترافات تلخ يك قاتل
ديگر نمي خواست با من زندگي كند، براي همين او را كشتم. اين را حسين جوان 27 ساله اي كه در جنايتي تكان دهنده مادر و پسر خردسال را در خانه شان به قتل رسانده است، سه روز پس از وقوع جنايت در اداره دهم آگاهي تهران بزرگ مي گويد.
قاتل جوان كه بعد از كشتن دو قرباني خود، پايتخت را به مقصد يكي از شهرهاي شمالي كشور ترك كرده بود، با نقشه ماهرانه كارآگاهان جنايي به تهران بازگشت و توسط پليس بازداشت شد.
جوان متهم كه كارمند يكي از آزمايشگاه هاي تهران است، ساعت 23 روز جمعه به اداره دهم آگاهي تهران بزرگ انتقال يافت و در پاسخ به سئوالات كارآگاهان درباره انگيزه خود از كشتن قربانيانش گفت: فاطمه همكارم در آزمايشگاه بود، چند سال قبل متوجه اختلاف او با همسرش شدم و پس از مدتي دريافتم كه درگيري هاي خانوادگي آنان به طلاق ختم شده است. با اينكه او 13 سال از من بزرگتر بود به وي علاقمند شدم و به وي پيشنهاد ازدواج دادم، فاطمه قبول كرد ولي خانواده هايمان از اين وصلت بي اطلاع بودند، بدين ترتيب، مخفيانه هشت ماه قبل اين خانه را اجاره كرديم و زندگي مشتركمان در زير يك سقف آغاز شد. مدتي نگذشته بود كه خانواده هايمان از اين ازدواج پنهاني مطلع شدند و به اين صورت، اختلافات شروع شد.
پس از آن هر روز يكي از خانواده ها برايمان مشكل ايجاد مي كرد تا اينكه فاطمه ديگر از درگيري ها خسته شد و عنوان كرد كه نمي خواهد با من زندگي كند، اصرارهايم براي ادامه زندگي بي فايده بود و او حاضر نبود مرا ببيند، ضربه روحي بدي خورده بودم، ولي فاطمه هر روز از من دورتر مي شد، روز حادثه در يك وضعيت روحي نامناسب به منزل مشتركمان رفتم. فكر شوم كشتن فاطمه و فرزندش رهايم نمي كرد، ساعت 2 بامداد سه شنبه، زماني كه فاطمه در خواب بود او را خفه كرده و سپس سراغ فرزندش رفتم و به زندگي مجتبي 6 ساله نيز در خواب خاتمه دادم. سپس اجساد را در داخل كمدي كه در كنار سالن نشيمن بود جاي دادم، پس از آن صحنه جنايت را به مقصد يكي از شهرهاي شمالي كشور ترك كردم.
ترفند زيركانه پليس جنايي
سرهنگ رجبي رياست اداره آگاهي تهران بزرگ روز گذشته ضمن اعلام اين خبر به همشهري گفت: كارآگاهان اداره دهم آگاهي تهران بزرگ، ساعت 17 و 20 دقيقه روز پنجشنبه از وقوع دو قتل در آپارتمان شماره 27 ، كوچه صيادي مطلع شدند و پس از انجام هماهنگي هاي لازم با بازپرس حسين اصغرزاده بلافاصله اقدامات تخصصي خود را براي دستگيري عامل جنايت كه بررسي هاي اوليه نشان مي داد احتمالاً حسين باشد آغاز كردند، دامنه تحقيقات به آزمايشگاه محل كار مقتول و قاتل و در نهايت فرار حسين به شهري در شمال كشور ختم شد.
سرانجام پليس جنايي با ترفند هاي خاص خود متهم به قتل را به تهران كشانده و بازداشت كرد.
اين مرد 27 ساله كه مرتكب قتل همسر صيغه اي خود شده است از صحنه جنايت تنها دو حلقه انگشتر سرقت كرده بود كه از وي كشف و ضبط شد. بررسي هاي تكميلي پليس جنايي بر روي اين پرونده زير نظر بازپرس حسين اصغرزاده ادامه خواهد يافت.

تصادف مرگبار در مراسم جهازكشان
گروه حوادث- در مراسم جهازكشان عروس در شهر گلبهار از توابع شهرستان چناران چندين خودرو با هم برخورد كردند كه در اين ميان 8 نفر جان خود را از دست دادند.
ساعت 21 و 30 دقيقه جمعه شب گذشته، ماجراي يك تصادف مرگبار در كمربندي جاده گلبهار از توابع شهرستان چناران به پاسگاه انتظامي گلبهار گزارش شد ، ماموران پاسگاه بلافاصله عازم محل حادثه شدند.
محل حادثه بلوار جديدي بود كه شهر گلبهار را به روستاي خيج متصل مي كرد، تصادف بين يك دستگاه كاميون و چند وسيله نقليه كه به صورت كاروان در حركت بودند رخ داده بود. شدت تصادف به حدي بود كه 2 نفر از ميهمانان در دم و 6 نفر ديگر نيز پيش از رسيدن به بيمارستان جان خود را از دست داده بودند. راننده كاميون كه از اين حادثه جان سالم به در برده است، درباره اين تصادف گفت: از گلبهار به طرف روستاي خيج در حركت بودم تا از معادن آنجا محموله سنگ بارگيري كنم كه اين حادثه رخ داد.

كلاهبرداري به بهانه گرفتن معافيت سربازي
017157.jpg
گروه حوادث- مردي كه با دادن وعده هاي دروغين به بهانه گرفتن معافيت سربازي اقدام به كلاهبرداري از متقاضيان مي كرد از سوي پليس استان قم دستگير شد.
به گزارش معاونت اجتماعي استان قم، رسيدگي به اين پرونده پس از آن در دستور كار پليس استان قم قرار گرفت كه چندين شكايت مشابه درباره كلاهبرداري به بهانه گرفتن معافيت سربازي گزارش شد. مالباختگان مدعي بودند، فردي كه خود را مامور پليس معرفي مي كرده با دادن وعده دروغين براي گرفتن معافيت كفالت و ساير معافيت ها از آنها كلاهبرداري كرده است. پليس با انجام چهره نگاري و رديابي هاي ويژه توانست منزل اين مرد كلاهبردار را شناسايي و وي را در يك عمليات ضربتي دستگير كند.
بنا بر اين گزارش، اين مرد كه بالغ بر چند ميليون تومان به اين شيوه كلاهبرداري كرده است، پس از دستگيري به جرم خود اعتراف كرد. در بازرسي از خانه وي نيز مدارك و اسنادي كشف شد كه مرد كلاهبردار از آن براي اغفال شاكيان استفاده مي كرد.

دستگيري قاچاقچي ارزان قيمت در تهران
017160.jpg
گروه حوادث - قاچاقچي اجاره اي كه در ازاي دريافت 500 هزار تومان ماموريت يافته بود، محموله 50 كيلويي مواد مخدر را از شرق كشور به تهران قاچاق كند، دستگير شد.
به گزارش همشهري سرهنگ اردشير مطهري فرمانده يگان گشت انتظامي تهران بزرگ با بيان اين خبر گفت: روز جمعه ماموران گشت انتظامي در اتوبان آزادگان به راننده يك دستگاه پژو 206 مظنون شدند و به تعقيب اين خودرو پرداختند.
راننده پژو كه از حضور پليس با خبر شده بود با افزايش سرعت قصد مخفي كردن خود بين ديگر خودروها را داشت اما پس از دقايقي تعقيب و گريز، در اتوبان فدائيان متوقف شد.
ماموران در بازرسي از اين خودرو مقدار 50 كيلو گرم ترياك را كه به طرز ماهرانه اي در آن جاسازي شده بود كشف و راننده را دستگير كردند. او كه ادعا مي كرد در ازاي دريافت 500 هزار تومان ماموريت يافته تا اين محموله را به تهران منتقل كند، براي انجام تحقيقات بيشتر و دستگيري همدستانش او تحويل معاونت مبارزه با مواد مخدر نيروي انتظامي شد.

كلاهبرداري مرد شيك پوش
از اهالي يك روستا
گروه حوادث مرد شيك پوشي كه با شگردي خاص اقدام به كلاهبرداري از اهالي يك روستا كرده بود، پس از دستگيري و محاكمه به تحمل 6 سال حبس محكوم شد.
به گزارش همشهري، يك سال قبل اهالي روستاي برآن با مراجعه به اداره آگاهي اصفهان از وقوع يك كلاهبرداري ميليوني كه توسط مرد شيك پوشي اتفاق افتاده بود، خبر دادند. يكي از روستاييان در طرح شكايت خود مدعي شد: مردي كه خود را مامور يكي از ادارات دولتي معرفي كرده بود، به در خانه مان آمد و پس از مدت كوتاهي صحبت كردن مدعي شد كه قصد دارد روستا را لوله كشي آب كند. او كه خود را مردي نيكوكار جلوه مي داد، از ما خواست با همياري روستائيان و كمك او براي روستا آب لوله كشي بياوريم. ما كه مدتها در انتظار چنين اتفاقي بوديم موافقت كرديم و هر خانوار در ازاي انجام اين كار به مرد شيك پوش مبلغ 50 هزار تومان دادند. اين مرد همان روز اقدام به علامت گذاري محل هاي خاص در كوچه ها كرد و وانمود مي كرد كه قرار است لوله ها از اين مكان رد شود، مرد شيك پوش پس از ساعتي به اصفهان رفت و با آوردن چند كارگر از آنها خواست كوچه هاي روستا را براي لوله كشي حفاري كنند.
شاكي ادامه داد: مدتي از اين اتفاق مي گذشت، تمام كوچه هاي روستا حفاري شده ولي رها شده بود. پس از يك هفته وقتي اهالي روستا از ادامه كار مايوس شدند به اداره اي كه مرد كلاهبردار خودش را كارمند آن جا معرفي كرده بود رفتند، اما با پرس و جو فهميدند كه وي يك كلاهبردار بوده كه با سوءاستفاده از اعتماد روستاييان پول هنگفتي به جيب زده است. بنابراين روستاييان با طرح شكايتي خواستار دستگيري اين مرد شدند. ماموران اداره آگاهي اصفهان با چهره نگاري مرد شيك پوش را شناسايي كرده و او را دستگير كردند. اين مرد 37 ساله كه امير نام دارد در بازجويي به كلاهبرداري از اهالي روستاي برآن اعتراف كرد.
اين مرد پس از تكميل تحقيقات و صدور كيفرخواست صبح ديروز در دادگاه عمومي اصفهان محاكمه شد. پس از درخواست شكات مبني بر مجازات وي، قاضي دادگاه عمومي وي را به تحمل 6 سال حبس و رد اموال مردم روستا محكوم كرد.

حوادث
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
بين الملل
فرهنگ و آموزش
سياسي
شهر تماشا
سلامت
شهري
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  فرهنگ و آموزش   |   سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |