يكشنبه ۲۶ شهريور ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۴۰۸۶ - Sep 17, 2006
ليگ برتر ايران
فرصت تازه پرسپوليس براي خودباوري
پرسپوليس در آزموني دشوار پيش از فينال
017142.jpg
گروه ورزشي حسن حيدري: در آغاز هفته دوم ليگ برتر تيم هاي مدعي اين دوره از بازي ها به پيروزي رسيدند و برق شيراز صدرنشين هفته اول نيز امروز در تهران به مصاف پرسپوليس مي رود تا از عنوان خود دفاع كند. هفته قبل در رقابت هاي روز جمعه يك حادثه فيزيكي بازي ها را تحت الشعاع قرار داد و بار ديگر مشكلات برگزاري بازي در ورزشگاه هاي غيراستاندارد را نمايان كرد.
قطع برق ورزشگاه حافظيه شيراز درحالي كه 72 دقيقه از بازي تيم هاي پاس و فجرسپاسي گذشته بود باعث شد اين بازي نيمه تمام بماند. طبق آيين نامه ليگ اين بازي درحالي كه دو بر صفر به سود پاس در جريان بود بايد تجديد شود.
در حال حاضر سازمان ليگ منتظر گزارش داور است تا پس از آن در مورد اين ديدار تصميم گيري كند.
در هفته دوم تيم استقلال در كرمان مقابل مس به پيروزي رسيد. البته استقلال نيمي از اين موفقيت را مديون رحمتي است كه پنالتي حريف را مهار كرد. همنام اهوازي استقلال تهران نيز در انزلي با پيروزي مقابل ملوان به صدر جدول صعود كرد.
ازجمله حوادث مهم ديگر اين هفته پيروزي دو تيم صنعتي پيكان و سايپا مقابل رقباي خود صباباتري و فولاد بود كه كمتر كسي پيش بيني پيروزي آنها را داشت.
در ادامه بازي هاي هفته دوم امروز پرسپوليس در تهران ميزبان برق شيراز است. در اين بازي تقابل انديشه ايراني ذوالفقار نسب با دنيزلي بسيار ديدني خواهد بود.
پرسپوليس در ديدار رفت فينال جام حذفي نشان داد كه فاصله زيادي تا رسيدن به مرز يك تيم ايده آل دارد. اشكالات عمده پرسپوليس در خطوط سه گانه به ويژه در خط دفاعي، اين تيم پرطرفدار تهراني را با چالشي تازه روبه رو كرده است. پرسپوليس كه يكي از سرمايه هاي بزرگ ورزش كشور محسوب مي شود بايد به جايگاه واقعي خود در فوتبال بازگردد. در اين راه بايد تمامي اركان باشگاه دست به دست هم دهند تا بار ديگر شاهد شكوفايي اين تيم باشيم. پرسپوليس با پيروزي در اين ميدان فرصت خودباوري دوباره اي را پيش از فينال روز جمعه پيدا مي كند.
پرسپوليس در بازي امروز مقابل برق شيراز با تغييرات تازه اي به ميدان مي رود و احتمالا كريم باقري و مهرداد اولادي در تركيب اين تيم قرار خواهند گرفت. البته حضور باقري در تركيب اصلي بيش از اولادي محتمل است. حضور باقري در قلب دفاع پرسپوليس مي تواند باعث برطرف شدن ناهماهنگي در نزد مدافعان اين تيم باشد.
در آن سوي ميدان برق شيراز با ذوالفقارنسب از روز نخست رقابت ها با قدرت ظاهر شده، آنها با تلفيقي از مردان بومي و بازيكنان غيرشيرازي به انسجام تيمي رسيده و براي هر حريفي مي توانند دردسرساز شوند. در بازي ديگر امروز تيم فوتبال سپاهان كه روز جمعه اين هفته بايد ديدار برگشت فينال جام حذفي را در اصفهان برگزار كند در تهران ميهمان راه آهن است.
سپاهان بعد از متوقف كردن پرسپوليس و پيمودن نيمي از راه قهرماني با انگيزه بيشتري به مصاف راه آهن مي رود. سپاهان داراي بازيكنان جوان و پرتواني است كه هركدام داراي يك ويژگي خاص هستند و مي توانند تيم را از بن بست خارج كنند. ابوالهيل، عماد رضا، محمد نوري و حميد شفيعي و... ازجمله سرمايه هاي اين تيم در فصل جاري هستند. در آن سوي ميدان راه آهن بعد از يك شكست تلخ در شيراز ديدار سختي را درپيش دارد. عباس رضوي با ترميم روحيه آسيب خورده تيمش قصددارد تا در تهران سپاهان را شكست دهد. راه آهن نيز ازجمله تيم هاي باسابقه ايران است كه از مكتب آن بازيكنان بزرگي رشد و به فوتبال كشور راه يافته اند.
برنامه بازي هاي امروز ليگ برتر ايران
ساعت 30/17 راه آهن سپاهان اصفهان
ساعت 30/17 پرسپوليس برق شيراز

واليبال جوانان آسيا (تهران)
گام اميدوارانه ايران با عبور از ديوار چين
گروه ورزشي علي شاكري: تيم واليبال جوانان ايران حضورش در مرحله دوم سيزدهمين دوره رقابت هاي آسيايي (انتخابي جهان) را با پيروزي مقابل چين آغاز كرد. تيم ايران كه در دور دوم با تيم هاي چين، چين تايپه و قطر همگروه است، امروز با روحيه اي خوب به مصاف چين تايپه مي رود. چين تايپه ديروز در اين مرحله 3 بر 2 بر قطر تيم سوم دوره قبل پيروز شد. تيم ايران در بازي با چين نمايش قدرتمندانه اي داشت و هيچگاه تسليم ترفندهاي تاكتيكي حريف نشد. چيني ها خيلي تلاش كردند تا با محوريت دو بازيكن برجسته خود سينگ وي ليو و جينگ تائو با اتكاء به سرويس و دفاع بلند شان براي تيم ايران دام شكست بگسترانند، اما بازيكنان ايران با شناخت كافي از حريف و روي خلاقيت هاي صابر نريمان نژاد اجازه خودنمايي را از حريف شرقي خود گرفتند. تيم ايران در گام نخست اميدوارانه از ديوار چين عبور كرد.
ايران 3 چين صفر
گيم ها (17-25، 19-20۲۵، -25)
داور اول: پيتر لوكاس (استراليا) داور دوم: سون گيل چون (كره جنوبي)
تيم ايران تركيبي متفاوت با آنچه كه پنداشته مي شد داشت و اين تركيب در بازي با چين جواب داد. ديروز وقتي كه قرار شد منصور زادون در تركيب اصلي باشد، پوريا فتح اللهي در كنار سجادي قطر او درپست قدرتي دريافت كننده شد. سيدمحمد موسوي و علي نجفي هم دو بازيكن سرعتي ايران بودند و وظيفه بازيسازي هم برعهده صابر نريمان نژاد بود.ايران كه روي تاكتيك سرويس و دفاع به پيروزي در مقابل چين مي انديشيد با به كار نيامدن سرويس، بيشتر در سايه دفاع روي تور و حملات متنوع نريمان نژاد دل بست و اتفاقاً با همين تاكتيك حريف بلندقامت خود را خلع سلاح كرد. برنامه ريزي روي دو بازيكن محوري چين همه برنامه حريف را به هم ريخت. در تيم ايران فتح اللهي، نريمان نژاد و زادون چهره هاي برتر بودند و در تيم چين نيز بايد از هائونگ و ليو ياد كرد.
نتايج بازيهاي ديروز
* قطر 2 چين تايپه 3
* كره جنوبي يك هند 3
* ايران 3 چين صفر
* اندونزي 3 كويت يك
* تايلند 3 امارات يك
برنامه بازيهاي امروز
ساعت 14: كره جنوبي استراليا
ساعت۱۶: ايران چين تايپه
ساعت 18: ژاپن هندوستان
ساعت 20: قطر چين

خبرهاي فوتبال جهان
ركورد جهاني براي بوكا جونيورز
017154.jpg
گروه ورزشي- مريم دري منش : بوكا جونيورز نه تنها قهرمان جديد سوپر جام آمريكاي جنوبي مي باشد، بلكه با 16 عنوان قهرماني بين المللي، ركورد جديدي از خود به جا گذاشته است. باشگاه آرژانتيني در ديدار برگشت در زمين سائوپائولو برزيل به تساوي 2 بر 2 رسيد تا جلوتر از باشگاههايي مثل رئال مادريد، آث ميلان و اينديپندنت قرار گيرد كه هر كدام 15 عنوان قهرماني بين المللي در كارنامه خود دارند. بوكاجونيورز با پيروزي 2 بر 1 در زمين خود و در ديدار رفت قهرمان جام آمريكاي جنوبي شد.
اهميت ديگر اين بازي، خداحافظي آلفيو باسيل بود كه در پست مربيگري اين تيم دريك سال صاحب پنج قهرماني شد. قرار است باسيل هدايت تيم ملي آرژانتين را تا جام جهاني 2010 عهده دار شود.
كناره گيري گراوسن
017148.jpg
توماس گراوسن، بهترين هافبك تيم ملي دانمارك كه در تابستان از رئال مادريد به سلتيك گلاسكو اسكاتلند پيوست اعلام كرد كه مي خواهد از بازي در تيم ملي خداحافظي كند.گراوسن 30 ساله كه قبلا در هامبورگ (2000 1997) و اورتون (تا 2005) بازي مي كرد، از سال 1988 تاكنون 66 بار با پيراهن تيم ملي كشورش به ميدان رفته و پنج گل نيز براي اين تيم به ثمر رسانده است. وي در جام جهاني 2002 و جام ملتهاي 2000 و 2004 اروپا شركت داشته است.مورتن اولسن مربي تيم ملي دانمارك سعي داشت تا وي را از تصميمش مبني بر كناره گيري از تيم ملي منصرف كند.تيم دانمارك در مسابقات مقدماتي جام ملتهاي اروپا با اسپانيا و سوئد در گروه سختي قرار دارد.گراوسن بلافاصله پس از شكست باشگاه جديدش با نتيجه 3 بر 2 برابر منچستر يونايتد در ليگ قهرمانان اروپا خداحافظي اش را اعلام كرد. به علاوه وي اشتباهات متعدد خود در خط دفاعي را عامل بزرگي در شكست تيمش مي داند.
ليپي استراحت مي كند
017151.jpg
مارچلو ليپي مربي تيم ملي ايتاليا، قهرمان جهان در جام جهاني 2006، شايعات پيوستنش به يكي از باشگاههاي انگليسي را رد كرد: از باشگاههاي انگليسي تماسهايي با من گرفته شده است، اما در حال حاضر قصد ندارم به هيچكدام از آنها پاسخ مثبت بدهم. البته زبان انگليسي من ديگر مشكلي برايم نيست، چون آن را خيلي تقويت كرده ام. ليپي قصد دارد پس از جام جهاني تا مدتي استراحت كرده و انرژي خود را ذخيره كند، به همين دليل به هيچ پيشنهادي پاسخ نمي دهد. وي پس از قهرماني در جام جهاني از سمت خود كناره گيري كرد و حتي پست مدير فني در فدراسيون فوتبال ايتاليا را نپذيرفت.

امتناع كاراته كاهاي ايراني از مصاف
با ورزشكاران رژيم صهيونيستي
گروه ورزشي- تيم كاراته ايران ديروز در جريان مسابقات جهاني كاراته سبك شيتوريو شيتوكاي در بخش كميته تيمي به رغم داشتن شانس بالا، در اعتراض به جنايات رژيم صهيونيستي، از مسابقه دادن با تيم اسرائيل خودداري كرد.
پنجمين دوره مسابقات جهاني كاراته سبك شيتوريو شيتوكاي از ديروز با حضور كاراته كاهاي ايراني در سالن ورزش هاي رزمي بودوكان ، در توكيو پايتخت ژاپن آغاز شده است.

مدير تيم ملي كشتي آزاد:
زيرگيري ،سلاح برنده كشتي گيران ايران در چين است
017145.jpg
گروه ورزشي مدير تيم  ملي  كشتي  آزاد ايران  با اشاره  به  تغيير روش  داده  شده  در نوع تمرينات  ملي پوشان  گفت : در دو ماه  گذشته  بر روي  تمرينات  زيرگيري  و كارهاي هجومي  كشتي گيران  كار كرده ايم .منصور برزگر افزود: با توجه  به  تغيير مقررات  كشتي ، مبارزه ها سرعت  بيشتري  يافته  و بايد از لحظه ها نهايت  استفاده  را برد.به  همين  علت  بر روي  زيرگيري  در تمرينات  تمركز زيادي  كرديم  تا كشتي گيران  ملي  پوش  جملگي  مهاجم  شوند.بي شك  زيرگيري  مي تواند سلاح  برنده اي  دردست  كشتي  گيران  ما در مسابقات  جهاني  چين  باشد و آنان  بايد با صرف  فعل خواستن  مزد زحمات  خود را بگيرند.وي  با اشاره  به  اينكه  تيم  ملي  كشتي  آزاد ايران  به  نسبت  مسابقات  جهاني ۲۰۰۵ بوداپست ، آماده تر است  گفت : وفاق  و همدلي  ايجادشده  در كشتي ، شرايط خوبي  را براي  ما فراهم  كرد تا بدون  حاشيه  و تنش  برنامه هاي  خود را در كشتي پياده  كنيم .اعضاي  تيم  ملي  نيز براي  كسب  افتخار از انگيزه  بالايي برخوردارند و آنان  برخلاف  گذشته  ديگر چشم  به  شانس  و شرايط جدول  ندارند و مي  خواهند آنچه  در توان  دارند، در راه  كسب  افتخار براي  كشتي  ايران  در طبق  اخلاص  بگذارند.

يك تا سه بامداد
يك جلسه تمرين براي ملي پوشان وزنه برداري
گروه ورزشي به دستور يوردان گئورگي ايوانف سرمربي بلغاري تيم ملي وزنه برداري ايران ، يك نوبت از تمرينات اين تيم در شب انجام مي شود. به گزارش روابط عمومي فدراسيون وزنه برداري، در آستانه اعزام تيم ملي وزنه برداري ايران به رقابت هاي جهاني دومنيكن، ايوانف جهت آماده سازي ملي پوشان و هماهنگ كردن آنان با اختلاف ساعت ??ساعته ، يك نوبت تمرين ويژه را براي وزنه برداران اعزامي كشورمان در شب در نظر گرفته است.
اردونشينان از بامداد امروز يك نوبت تمرين خود را در ساعات يك تا سه برگزار كرده اند و در ازاي آن تا ظهر به استراحت مي پردازند تا بدين ترتيب با اعزام به دومنيكن دچار مشكل بي خوابي و افت بدني نشوند.

چهارمين دوره مسابقات تاپ كيك بوكسينگ بانوان
گروه ورزشي مريم رضايي: چهارمين دوره مسابقات تاپ كيك بوكسينگ مدرن بانوان قهرماني كشور با حضور 230 ورزشكار از 13 استان به مدت دو روز در جهرم فارس آغاز شد.محمدحسن خادم رييس فدراسيون غيرانتفاعي تاپ كيك بوكسينگ كشور در اين باره گفت: 17 داور كشوري در اين دوره از مسابقات قضاوت مي كنند.

قرعه كشي فوتبال مقدماتي المپيك
ايران در دشوارترين گروه قرار گرفت
گروه ورزشي رقابت هاي انتخابي المپيك 2008 پكن در منطقه آسيا قرعه كشي و طي آن تيم اميد ايران در گروه D با تيمهاي عربستان، اردن يا قرقيزستان، استراليا يا چين تايپه همگروه شده است.
از قاره آسيا سه تيم به رقابت هاي مرحله نهايي المپيك 2008 پكن راه خواهند يافت. در حال حاضر تيمهاي قاره آسيا در سيد يك و دو تقسيم شده اند كه تيم ايران در سيد يك از مرحله گروهي، اين بازيها را آغاز مي كند. تيمهايي كه در مرحله گروهي حضور دارند، عبارتند از عراق، كره جنوبي، ژاپن، بحرين، ايران، عمان، كويت، امارات، عربستان، لبنان، مالزي، كره شمالي، سوريه و قطر و تيمهاي سيد 2 شامل بيست تيم مي شود كه بعد از انجام بازيهاي رفت و برگشت به جمع تيمهاي سيد يك ملحق مي شوند.

ورزش
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
حوادث
بين الملل
فرهنگ و آموزش
سياسي
شهر تماشا
سلامت
شهري
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  فرهنگ و آموزش   |   سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |