چهارشنبه ۲۹ شهريور ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۴۰۸۹ - Sep 20, 2006
حضرت رسول اكرم صلي الله عليه و آله و سلم مي فرمايد:
همانا اين دين محكم است، پس به ملايمت در آن پيش برويد
(مسند احمد، باقي مسند المكثرين، ح 12579)
امروز با حافظ
حقوق بندگي مخلصانه ياد آريد
معاشران ز حريف شبانه ياد آريد
به صوت و نغمه چنگ و چغانه ياد آريد
به وقت سرخوشي از آه و ناله عشاق
آب و هوا
006627.jpg

عكس روز
006642.jpg
عكس: رويترز
جشنواره بين المللي فلفل از ديروز در كشور چين آغاز به كار كرد. در اين جشنواره كه چهار روز به طول خواهد انجاميد پرورش دهندگان فلفل به عرضه محصولات متنوع خود مي پردازند.

در شهر چه خبر
گراني گوشت گاو
قيمت گوشت دام بزرگ در بازار باز هم سير صعودي را طي كرد. در حالي كه تمامي برنامه هاي سازمان پشتيباني امور دام به همراه سازمان ميادين ميوه و تره بار و فروشگاه هاي تعاوني و رفاه مبتني بر توزيع گوشت ارزان و داراي قيمت متعادل بود گوشت باز هم كيلويي 200 تومان گران شد. آگاهان بازار علت اين افزايش را صادرات گوشت مي دانند. محمد ذبيحي فرد مديرعامل اتحاديه گوشت گاو مي گويد: با توزيع 12 هزار تن گوشت قرمز بين واحدهاي صنفي اميدواريم دست كم قيمت ها تثبيت شود.

كابل برگردان
عمليات كابل برگردان با هدف توسعه شبكه در مراكز مخابراتي سيد الشهداء، شهيد باهنر، حافظ، هجرت،  شهيد حق شناس، شهيد خوشقدم و نبوت برخي مناطق شهر را با اختلال هاي تلفني روبه رو كرده است. با اجراي عمليات كابل برگردان ارتباط تلفني مشتركين اين مراكز با پيش شماره هاي 5570 و 5578 در محدوده خيابان هاي قزوين، قلعه مرغي و شيدايي تا پايان روز جاري، 620 شماره نيز با پيش شماره هاي 2200، 2260 ، 2261 ، 2264 در محدوده خيابان هاي قلندري، افشين كاوه مهر، چهارمتري نوروزي و ستار كاشاني به همراه پيش شماره هاي 6670 تا 6676 در محدوده خيابان هاي جامي، امام خميني(ره)، حافظ، استخر و آتش نشاني علاوه بر 300 شماره با پيش شماره هاي 3314، 3315 ، 3365، 3380 تا 3384 در محدوده 15 متري اول خيابان هاي 26 و 28 تا فردا دچار اختلال مي شوند.

حليم غيرمجاز
در سال جاري قيمت گندم پوست كنده حليمي افزايش داشته و از كيلويي 250 تومان به كيلويي 340 تومان رسيده است. به دنبال اين افزايش اتحاديه كبابي و حليم از تغيير قيمت حليم و آش رشته در سال جاري خبر مي دهد. علي رضا فرشيد رخ رئيس اتحاديه مذكور مي گويد: در حال حاضر فقط 700 واحد صنفي مجاز و بهداشتي براي توزيع حليم و آش فعال هستند. باقي اغذيه فروشي ها بدون مجوز به طبخ زيرزميني و غيرمجاز اين غذاها مي پردازند كه هر ساله با مسموميت مصرف كنندگان شكايات زيادي به اتحاديه مي رسد.

جشن آغاز سال تحصيلي
فرهنگسراي مدرسه جشن بزرگ آغاز سال تحصيلي را با عنوان سلام مدرسه با ويژه برنامه هاي متنوع و شاد فرهنگي هنري در روزهاي 29 و 30 شهريور برگزار مي كند. اين جشن با حضور جمعي از هنرمندان و برپايي 50 ايستگاه متنوع با موضوع دانش آموزي در پارك هلال احمر برگزار مي شود و شامل نمايش عروسكي، خيمه شب بازي، اجراي موسيقي و مسابقات متنوع است. علاقه مندان جهت شركت در اين جشن مي توانند از ساعت 16 تا 19 به نشاني خيابان شريعتي، پايين تر از پل سيدخندان، نگارخانه فرهنگسراي مدرسه مراجعه و يا جهت كسب اطلاعات بيشتر با شماره 88505513 تماس بگيرند.

يادواره شهيدان
چهارمين يادواره سرداران و 3800 شهيد شرق تهران به همت فرهنگسراي طبيعت در تاريخ 30 شهريورماه با حضور خانواده هاي شهدا، سرداران و ديگر مسئولان لشكري و كشوري ساعت 20 برگزار مي شود. علاقه مندان براي شركت در اين برنامه مي توانند به نشاني فلكه دوم تهرانپارس، انتهاي خيابان جشنواره، فرهنگسراي طبيعت مراجعه كنند.

سينما
006633.jpg
كافه ستاره
كارگردان: سامان مقدم
بازيگران: افسانه بايگان، هانيه توسلي، رويا تيموريان، پژمان بازغي، حامد بهداد
سينماهاي نمايش دهنده: آفريقا، ايران، آسيا، عصرجديد، المپيا، پارس، فردوسي، شقايق، آسمان آبي، آستارا، سپيده
خلاصه داستان: زندگي سه زن در يكي از محله هاي قديمي تهران...

فرهنگسرا
كارگاه فن بيان
فرهنگسراي سالمند، كارگاه فن بيان را به صورت رايگان برگزار مي كند. اين كارگاه، آموزش هاي لازم در خصوص اصول اوليه گويندگي ارائه مي كند.علاقه مندان جهت كسب اطلاعات بيشتر مي توانند به نشاني ميدان امام حسين(ع)، خيابان 17 شهريور، خيابان خشكبارچي، پارك خيام مراجعه و يا براي كسب اطلاعات بيشتر با شماره 33358688 تماس بگيرند.

در حاشيه خبرها
اعداد كليدي براي كاهش وزن
امير بهادري نژاد- هنگامي كه قصد كم كردن وزن خود را داريم تنها عددي كه به آن توجه مي كنيم وزني است كه ترازوي خانگي نشان مي دهد. اما در فرايند كاهش وزن اعداد حياتي ديگري هم وجود دارند كه توجه به اين اعداد وزن كم كردن را بسيار ساده تر مي كند:
تنها يك بار در هفته خود را وزن كنيد. وزن بدن انسان چند بار در روز نوسان پيدا مي كند به همين دليل اگر چندين مرتبه خود را وزن كنيد و شاهد افزايش وزن باشيد انگيزه خود را براي لاغر كردن از دست خواهيد داد.
سه بار در روز غلات و حبوبات مصرف كنيد. خوردن اين مواد غذايي علاوه بر كاهش وزن در بلندمدت باعث تنظيم قند خون نيز مي شود.
5 بار در روز ميوه و سبزي بخوريد تا هم وزنتان كم شود و هم احتمال ابتلاي شما به بيماريهاي قلبي و سرطان كاهش يابد. البته سعي كنيد در هر وعده از سبزي و ميوه جات متنوع استفاده كنيد.
روزانه حداكثر 6 گرم نمك مصرف كنيد. توجه داشته باشيد كه غذاهايي چون پيتزا، چيپس، سس، ساندويچ هاي حاضري و سوپ هاي كنسرو شده حاوي مقادير زيادي نمك هستند كه باعث افزايش فشار خون مي شوند.
حداقل 8 ليوان در روز آب بنوشيد. آب فاقد كالري است و در بسياري از موارد باعث برطرف شدن گرسنگي مي شود. آب در بلندمدت وزن شما را به ميزان قابل توجهي كاهش خواهد داد.
5 بار در هفته هر بار به مدت 30 دقيقه ورزش كنيد. اين ورزش كردن مي تواند در قالب پياده روي سريع باشد. اگر زود خسته مي شويد مي توانيد 30 دقيقه را به سه مقطع 10 دقيقه اي تبديل كنيد.
خانم ها بايد حداكثر 70 گرم چربي در روز مصرف كنند يعني 25 گرم كمتر از مردان. حتماً از لبنيات كم چرب استفاده كنيد.
هر روز 700 ميلي گرم كلسيم مصرف كنيد. اگر شما سه بار در روز لبنيات كم چرب ميل كنيد ( ماست، پنير و شير) كلسيم مورد نيازتان براي جلوگيري از پوكي استخوان تامين خواهد شد.
خانم ها براي لاغر شدن بايد حداقل 1200 كالري و مردان 1500 كالري در روز مصرف كنند. اگر اين كار را انجام بدهيد در هر هفته يك كيلوگرم لاغر خواهيد شد. دقت كنيد كه رژيم هاي سفت و سخت تنها ماهيچه ها و عضلات بدن را مي سوزاند و چربي ها در امان مي مانند. مطمئن باشيد كه با اين رژيم ها قادر به كم كردن وزن خود در درازمدت نخواهيد بود.

سكه، طلا و ارز
006705.jpg

بازار
006702.jpg
گراني برخي ميوه ها

قيمت برخي ميوه ها در چند منطقه تهران بين 10 تا 30 درصد گران شده است. در اين بين هلو، هلو انجيري، هندوانه، خربزه، گلابي و انواع سيب بيشترين تغييرات قيمتي را به خود اختصاص دادند.
طي دو هفته گذشته قيمت هر كيلو هلو انجيري درجه يك از كيلويي 1200 به 2 هزار تومان رسيد. خربزه نيز تا كيلويي 640 تومان به فروش مي رسد. بنابراين اگرچه تثبيت نسبي نرخ ميوه در سطح ميادين ميوه و تره بار تا حدودي شوك نرخ ها را كاهش داده است، اما اغلب اخبار مثبت مربوط به ميوه فقط شامل آينده اين بازار مي شود. براي نمونه معاون باغباني وزير جهاد كشاورزي مي گويد: تا پايان سال جاري 15 ميليون و 800 هزار تن محصولات باغي و انواع ميوه در كشور توليد خواهد شد. همچنين سود بازرگاني پرتقال و نارنگي براي بهار سال 86 معادل 35 درصد كاهش مي يابد.

آلودگي هواي تهران
006630.jpg

تلويزيون
006708.jpg

شناسنامه
روزنامه صبح ايران: اجتماعي ـ فرهنگي ـ اقتصادي
صاحب امتياز: موسسه همشهري
مدير مسئول : حسين انتظامي
چاپخانه هاي: افست و ايرانچاپ
نشاني و تلفن هاي همشهري
دفتر مركزي: تهران ـ خيابان آفريقا ـ كوچه تنديس ـ شماره ۱۰
كد پستي: ۱۹۱۵۶۵۶۳۵۳ ـ صندوق پستي: ۵۴۴۶/۱۹۳۹۵

نشاني اينترنت: http://www.Hamshahri.org
نشاني پست الكترونيكي: Editorial@Hamshahri.org


سازمان آگهي ها: خيابان مطهري ـ چهارراه سهروردي ـ شماره ۹۱
تلفن: ۸۸۶۰۶۶۰۴ ـ ۸۸۶۰۶۶۲۲ ـ ۸۸۶۰۶۵۹۸ ـ ۸۸۶۰۶۵۹۱ ـ ۸۸۴۲۳۳۶۲ ـ ۸۸۶۰۶۶۰۴
نمابر: ۸۸۶۰۶۶۵۴ ـ ۸۸۴۰۸۳۱۶ ـ ۸۸۴۰۶۱۳۲


دفتر مركزي راهنماي همشهري (نيازمنديهاي صبح تهران):
خيابان كريمخان زند ـ خيابان حافظ ـ كوچه امير رضايي ـ شماره ۲۱۴
تلفن: ۶۶۴۹۸۳۸۱


داستانك
فرماندار
در اولين دستورالعملي كه پس از انتصابش به سمت فرماندار تنظيم نموده بود، تحول عظيمي را در زيرساخت هاي اجتماعي برنامه ريزي كرد. اما قبل از ابلاغ آن ناگهان ياد نصيحت هاي پدر مرحومش افتاد كه گفته بود: پسرم اگر روزي خواستي كه اين خانه را دوباره بسازي اول سردر آن را خراب كن و بساز، اگر مشكلي نبود و موفق شدي بعد خانه را خراب كن. بلافاصله اولين دستورش را براي ابلاغ به كارشناسان خود صادر كرد: بايد اول فرمانداري متحول شود.
اكبر عليزاده اعتمادي

گشتي در دنياي خبرها
فرار از گاو وحشي
006636.jpg
مادريد: همه ساله در يكي از شهرهاي كشور اسپانيا مردم، طناب به دور شاخ هاي گاوهاي وحشي مي بندند و گاوها را در خيابانها مي گردانند. اما بعضاً در طول مسير بسياري از شهروندان از بيم آن كه مورد حمله گاوها قرار نگيرند به مكانهاي مرتفع پناه مي برند. همان گونه كه در تصوير مشخص است اين آقا از ترس بالاي پنجره يك خانه پريده است و آرزو مي كند كه گاو وحشي او را نبيند.
قطع دست در قصابي
منچستر: پزشكان مجبور به قطع دست يك نوجوان 15 ساله داخل قصابي شدند. اين نوجوان كه به صورت پاره وقت در اين قصابي كار مي كرد ناگهان دستش داخل چرخ گوشت گير كرد اما هرچه پزشكان و ماموران آتش نشاني تلاش كردند نتوانستند دست راست وي را آزاد كنند. در نهايت پزشكان به اين نتيجه رسيدند كه بهترين راه حل، قطع كردن دست راست وي از آرنج به پايين است.
دستگيري به خاطر تلفن همراه
رم: يك سارق در ايتاليا با ارتكاب يك اشتباه كودكانه به دام پليس افتاد. وي در حالي كه مشغول سرقت از يك پيرمرد 77 ساله بود تلفن همراهش را در كنار پيرمرد جا گذاشت. به همين دليل پيرمرد گوشي وي را تحويل پليس داد. چند ساعت پس از سرقت ، سارق با شماره تلفن همراه خود تماس گرفت و براي دريافت آن با يابنده قرار گذاشت غافل از اين كه فرد پشت خط يك مامور پليس است. جالب اين كه هنگامي كه وي قصد داشت بر سر قرار حاضر شود در طول مسير اسكوتر يك خانم را به سرقت برد و با آن نزد مامور پليس آمد.
از جرم و جنايت تا شاهين
ريو:  تا حالا مردم شهر ريودوژانيرو برزيل به دليل فراواني جرم و جنايت در اين شهر همواره با ترس قدم به خيابانها مي گذاشتند اما چند روزي است كه يك مشكل به مشكلات اين شهر افزوده شده است. داستان از اين قرار است كه شاهين ها حملات گسترده اي را عليه شهروندان آغاز كرده اند. در يك هفته گذشته چندين بار شاهين ها به رهگذران حمله كرده و روي سر و صورت آنها خراش انداخته اند. به همين دليل بيشتر مردم شهر ريو با چتر در خيابانها حركت مي كنند تا از حملات احتمالي شاهين ها در امان باشند.
۲۰ ماه زندگي در كنار پليس
نيوكاسل: از 20 ماه قبل پليس شهر نيوكاسل انگليس در پي دستگيري يك قاچاقچي 24 ساله مواد مخدر بود كه چندين بار از طريق آگهي هاي تلويزيوني از مردم خواسته شد كه اين شخص را شناسايي و معرفي كنند. سرانجام اين جوان روز گذشته خود را تسليم پليس كرد. اما نكته جالب اين كه در تمام طول اين 20 ماه اين جوان خلافكار در خانه مجاور اداره پليس سكونت داشت.
خميازه بچه پاندا
006639.jpg
پكن: اين بچه پاندا در مركز نگهداري پانداها در استان سي چوآن چين از فرط خستگي خميازه مي كشد. مسئولان اين مركز به صورت شبانه روزي در تلاش هستند تا اين حيوان زنده بماند. حتي دو دامپزشك به صورت 24 ساعته در كنار او هستند تا مبادا دچار مشكل جسماني شود.
دوربين عكاسي بر فراز اورست
لندن: دانشجويان دانشگاه كمبريج انگليس تنها با صرف 1000 پوند، يك دوربين عكاسي كوچك را به آسمان فرستادند. اين دوربين در ارتفاعي معادل چهار برابر ارتفاع قله اورست به مدت سه ساعت به پرواز درآمد و 800 عكس شكار كرد. اين دوربين به وسيله بالن حاوي هليوم به آسمان فرستاده شد.

صفحه آخر
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
حوادث
بين الملل
فرهنگ و آموزش
سياسي
شهر تماشا
سلامت
شهري
ورزش
همشهري ضميمه
شناسنامه
داستانك
دنياي خبرها
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  فرهنگ و آموزش   |   سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |