چهارشنبه ۲۹ شهريور ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۴۰۸۹ - Sep 20, 2006
با آزادي كودك 8 ساله صورت گرفت
پايان خوش 105 روز اسارت در پاكستان
گروگانگيران كودك 8 ساله را 105 روز در پاكستان در اسارت نگه داشتند و در قبال آزادي او 18 ميليون تومان درخواست كردند
محمد لحظاتي پس از بازگشت به تهران
006711.jpg
006744.jpg
گروه حوادث- آزاده مختاري : پرواز شماره 070، زاهدان تهران صبح روز گذشته حامل مسافر كوچولويي بود كه 105 روز اسارت در آن سوي مرزهاي ايران در پاكستان را تحمل كرده بود.
كودك از داخل اتاق خواب ربوده شد
نيمه شب نوزدهم خردادماه، محمد كوچولو بر روي تخت اتاق خواب خود خوابيده بود كه دو مرد آرام و آهسته وارد اطاق او شدند، محمد كه از فرط خستگي در خواب عميقي فرو رفته بود متوجه نشد كه اين دو مرد او را به دور از چشم والدينش كه در اتاق ديگري در خواب بودند از خانه خارج كرده و با خوراندن قرص خواب آور او را از پايتخت خارج كردند. محمد چندين ساعت بعد هنگامي كه از خواب بيدار شد خود را در يك كلبه روستايي در ميان خانواده اي پاكستاني ديد.
كودكان خانواده با سروصداي بسيار در فضاي باز اطراف خانه درحال بازي كردن بودند اما محمد از حرف هاي آنها چيزي نمي فهميد، محمد در فضاي غريبه خانه وحشتزده به دنبال والدينش به هر سو دويد، ولي فاصله او با والدين آنقدر زياد بود كه بي قراري هاي كودك فايده اي نداشت، چند روزي طول كشيد تا محمد فهميد كه به اسارت گروگانگيران درآمده است كه در قبال آزادي او 18 ميليون تومان از پدرش طلب كرده اند. روزهاي اول پسر كوچولو حتي حاضر نبود لب به غذا بزند، دوري از مادر دلتنگش كرده بود، مي دانست مادر مهربانش حالا به شدت نگران وضعيت او است، روزها پشت سر هم مي گذشت و محمد چاره اي جز عادت كردن به فضاي ناآشنا نداشت. كودكان خانواده با گذشت روزها طرح دوستي با محمد ريختند و همين مسايل باعث شد، پسر 8 ساله در فضاي كودكانه خود آسانتر با تلخ ترين حادثه زندگيش كنار بيايد.
آغاز تحقيقات
درحالي كه محمد به روزهاي خوش بودن در كنار مادر و پدرش فكر مي كرد، در آن سوي مرز و در پايتخت ايران والدين محمد كوچولو هرلحظه نگران تر از روز قبل دلشوره وضعيت فرزندشان را داشتند. ساعاتي بعد از ناپديدشدن محمد كارآگاهان اداره يازدهم پليس آگاهي تهران بزرگ از وقوع اين كودك ربايي مطلع شدند و بلافاصله عمليات تخصصي پليس براي رديابي محل اختفاي كودك ربايان آغاز شد. شماره تلفني كه آدم ربايان با منزل پدري محمد تماس گرفتند مشخص كرد كه كودك از ايران خارج شده و در روستايي مرزي به سر مي برد. تحقيقات از پدر كودك آشكار كرد كه كودك ربايان كينه توز، درپي اختلاف حساب 18 ميليوني با پدر محمد كه راننده خودروهاي سنگين بود وي را به گروگان گرفته بودند.
پدر كودك به كارآگاهان گفت: دو كودك ربا به بهانه اينكه قصد گفت وگو برسر اختلاف حساب را دارند از بلوچستان به خانه ما در خيابان آزادي آمدند، شب حادثه به عنوان مهمان در منزلم خوابيده بودند كه از غفلت من و همسرم استفاده كرده و اقدام به ربودن كوچكترين فرزندم كردند.
درحالي كه بررسي هاي پليسي براي يافتن مخفيگاه كودك ادامه داشت، تلفن هاي تهديدآميز آدم ربايان هر روز بيشتر از قبل مي شد، ولي 18 ميليون تومان مبلغي نبود كه خانواده كودك به راحتي قادر به پرداختش باشند، كاراگاهان پليس در كنار اقدامات گروگانگيران بررسي هاي ويژه خود بر روي اين پرونده را ادامه داد تا اينكه سرنخ مناسبي از مخفيگاه آدم ربايان كشف شد. با گرفتن نيابت قضايي يكي از افسران زبده اداره يازدهم به شهر مرزي اعزام شد كه با همكاري معاونت اطلاعات انتظامي استان سيستان و بلوچستان و مديريت اطلاعات شهرستان خاش 4 مظنون به كودك ربايي دستگير شدند، اما چون عاملان اصلي متواري بودند كودك آزاد نشد. به اين ترتيب رايزني هاي پليس آغاز شد. در كنار عمليات هاي اطلاعاتي و پليسي در شاخه اي ديگر پاي ريش سفيدان منطقه نيز به ماجرا كشيده شد و سرانجام اين اقدامات در كنار هم موجبات آزادي محمد را فراهم كرد و درنهايت محمد با رايزني ريش سفيدان و تلاش كارآگاهان پليس پس از 105 روز از دست آدم ربايان نجات يافت و همراه افسر آگاهي تهران با پرواز زاهدان تهران صبح ديروز وارد پايتخت شد.
روز گذشت ه محمد در شعبه پنجم دادياري دادسراي امور جنايي تهران در مقابل داديار سليماني قرار گرفت و درحالي كه سعي مي كرد از آغوش مادرش دور نشود به توضيح روزهاي سخت اسارت و جدايي از والدينش پرداخت.

شكلات هاي مسافر نيجريه اي، طعم هروئين داشت
بازپرس زنده دل شكلاتهاي هروئيني را نشان مي دهد
006741.jpg
گروه حوادث مهديه مصطفايي: مرد نيجريه اي كه قصد انتقال دو كيلو هروئين در بسته هاي شكلات را داشت در فرودگاه امام خميني(ره) به دام افتاد.
به گزارش همشهري، سحرگاه يكشنبه گذشته، مأموران پليس فرودگاه امام خميني(ره) به يك مرد سياه پوست نيجريه اي، درحالي كه در خروجي پروازهاي خارجي در انتظار رسيدن زمان پروازبود و بسيار مضطرب به نظر مي رسيد ، مظنون شدند. از آن جايي كه احتمال مي رفت، اين مرد نيجريه اي نيز يكي از اعضاي باند قاچاق مواد مخدر به آفريقا باشد، مأموران وي را دستگير كردند.
مرد نيجريه اي كه ريچارد نام داشت پس از انتقال به محوطه انتظامي فرودگاه تحت بازرسي قرار گرفت. درحالي كه مأموران در حال بازرسي از وسايل وي بودند، متوجه چهار بسته شكلات شدند كه وزن آنها بسيار بيشتر از وزن طبيعي به نظر مي رسيد. هنگامي كه مأموران شكلات ها را باز كردند، متوجه شدند، مقدار قابل توجهي هروئين در داخل شكلات ها جاسازي شده است.
با كشف مواد مخدر ريچارد با دستور زنده دل بازپرس شعبه اول دادسراي شهرري بازداشت شد و براي تحقيقات تكميلي به بازپرسي انتقال يافت. وي در نخستين بازجويي ها نزد بازپرس  از وجود 2 كيلو هروئين در داخل بسته هاي شكلات اظهار بي اطلاعي كرد و مدعي شد جعبه هاي شكلات را يك فرد تانزانيايي به وي داده و از او خواسته تا آن را به خانواده اش در تانزانيا تحويل دهد.
برپايه اين گزارش،  بازپرس زنده دل با شنيدن اظهارات مرد نيجريه اي، دستور تحقيقات تكميلي را درخصوص اظهارات متهم صادر كرد.

دادستان تهران :
پليس قضايي، اجراي تخصصي  شدن تحقيقات مقدماتي است
006738.jpg
گروه حوادث- سعيد مرتضوي دادستان عمومي و انقلاب تهران در جمع پرسنل پليس خدمات قضايي و افسران، سركلانتران كلانتري هاي تهران بزرگ و برخي از فرماندهان نيروي انتظامي گفت: بحث پليس خدمات قضايي در واقع اجرايي كردن امر مهم تخصصي  شدن تحقيقات مقدماتي است. به گزارش روابط عمومي دادسراي تهران وي ضمن اشاره به وجود پليس قضايي در بسياري از كشورهاي پيشرفته دنيا افزود: يكي از نقايصي كه از ابتداي ادغام نيروهاي انتظامي به وجود آمد كمبود پليس تخصصي يا همان پليس قضايي است.
دادستان تهران با تبيين اهميت بحث تحقيقات مقدماتي در پرونده هاي كيفري و لزوم تخصصي  شدن اين گونه رسيدگي ها خواستار ايجاد رشته پليس قضايي در دانشكده پليس و جذب دانشجو در مقاطع كارشناسي و بالاتر شد. دادستان تهران افزود: فنون بازجويي و روانشناسي كيفري از جمله رشته هايي است كه بايد به پليس قضايي آموزش داده شود تا امر تحقيقات مقدماتي به صورت تخصصي و علمي انجام پذيرد. در اين مراسم سردار طلايي فرمانده نيروي انتظامي تهران بزرگ نيز گفت دستگاه قضايي و انتظامي تهران هم اكنون شاهد بهترين نمونه و الگوي تعامل و همكاري در سطح كشور است.

مشروبات الكلي دست ساز جان دو نفر را گرفت
سايت پليس:  استفاده از مشروبات الكلي دست ساز منجر به مرگ 2 نفر و بي هوشي و نابينا شدن فرد ديگري در خراسان رضوي شد.
سرهنگ صفوه اله محمدي رييس پليس آگاهي خراسان رضوي با بيان اين خبر گفت: در پي اعلام شكايت پيرمرد 66 ساله اي مبني بر اين كه فرزند 37 ساله اش به علت مصرف مشروبات الكلي دست ساز در خانه يك زوج خلافكار مسموم شده و در حال كما به سر مي برد تحقيقات پليس براي شناسايي محل سكونت اين زوج آغاز شد. پس از چند شبانه روز تحقيقات پليسي سرانجام ماموران زوج جوان را دستگير و به اداره آگاهي منتقل كردند. متهمان كه در برابر ادله و شواهد موجود راهي جز اعتراف نمي ديدند به پليس گفتند چهل ليتر مشروبات الكلي دست ساز را از فردي به نام هادي خريداري كرده و اين مشروبات را به بيش از ده نفر فروخته اند.
رييس پليس آگاهي خراسان رضوي ادامه داد:  با اين اعترافات،  ماموران هادي را نيز دستگير كردند و وي ادعا كرد مشروبات الكلي را از فردي به نام جلال خريداري كرده است كه تحقيقات براي دستگيري اين فرد ادامه دارد.
وي ادامه داد: با توجه به اهميت موضوع ماموران تلاش وسيعي را براي شناسايي ديگر خريداران و كشف باقي مانده مشروبات الكلي آغاز كردند. در نتيجه مشخص شد دو برادر كه از اين مشروبات الكلي خريداري و استفاده كرده اند قبل از رسيدن به مراكز درماني جان خود را از دست داده اند.

پسر 3 ساله در اشنويه طعمه گرگ شد
گروه حوادث-پسربچه 3 ساله اي در يكي از روستاهاي شهرستان اشنويه آذربايجان غربي طعمه گرگ شد و جان خود را از دست داد.
اين پسربچه روز دوشنبه در حالي كه سرگرم بازي در كنار خانه بود ناگهان مورد حمله يك گرگ گرسنه قرار گرفت و به شدت مجروح شد.
ماموران كلانتري 11 شهرستان اشنويه پس از اطلاع از ماجرا بلافاصله به محل اعزام شدند ولي پيش از هرگونه كمكي به اين پسربچه متوجه شدند او جان خود را از دست داده است.

انفجار سوخت غيرمجاز و۱۴ كشته و مجروح
ايسنا- آتش گرفتن سوخت غيرمجاز در منزل مسكوني در زابل، مرگ 10 نفر و مجروح شدن۴ نفر از اعضاي خانواده اي را به همراه داشت.
سردار اسكندر مومني، معاون عمليات نيروي انتظامي در خصوص اين حادثه،  گفت: اين آتش سوزي در منزل مسكوني در يكي از روستاهاي ميلك حوالي شهرستان زابل استان سيستان و بلوچستان رخ داد. وي افزود: اين آتش سوزي كه در پي آتش گرفتن سوخت غيرمجاز در منزل مسكوني به وقوع پيوست، به كشته شدن 10 تن و مجروحيت 4 تن ديگر از اعضاي منزل منجر شد.

نقشه فرار
نافرجام ماند
گروه حوادث جاعل حرفه اي كه زندان و حبس براي وي درس عبرت نشده بود با ايجاد انفجار در يك مغازه قصد فرار از دست پليس را داشت كه ناكام ماند.
ساعت 6 صبح روز گذشته پليس يك مغازه در نزديك ميدان تجريش را تحت محاصره قرار داد. مأموران حكم جلب مالك مغازه را كه از سوي قاضي صادر شده بود به اتهام جعل اسناد در اختيار داشتند. پليس كه مطمئن بود متهم در داخل مغازه حضور دارد از او خواست تا خود را تسليم كند ولي متهم با مشاهده پليس به جاي اجراي دستور مأموران گفت: شيرگاز مغازه را باز كرده ام اگر اين محل را ترك نكنيد مغازه را منفجر كرده و خود را نيز خواهم كشت. مأموران سعي كردند صاحب مغازه را كه چندي پيش نيز به اتهام جعل اسناد زنداني بوده و به تازگي آزاد شده بود آرام كنند ولي تلاش آنان بي ثمر ماند و وي سرانجام اقدام به منفجر كردن مغازه كرد، ولي به علت وقوع انفجار متهم مجروح شد.
برپايه اين گزارش رسيدگي به اين پرونده در اداره سيزدهم آگاهي تهران بزرگ بعد از بهبود متهم كه بلافاصله به بيمارستان انتقال يافته بود ادامه خواهد يافت.

حوادث
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
بين الملل
فرهنگ و آموزش
سياسي
شهر تماشا
سلامت
شهري
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  فرهنگ و آموزش   |   سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |