چهارشنبه ۲۹ شهريور ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۴۰۸۹ - Sep 20, 2006
طرح غربالگري تشخيص و مداخله شنوايي
نوزادان اجرا مي شود
با انجام تست OAE ،س۷۲ ساعت پس از تولد مي توان ناشنوايي نوزاد را تشخيص داد
گروه اجتماعي- مريم غفاري: مدير كل دفتر پيشگيري از معلوليت هاي سازمان بهزيستي با اشاره به اجراي طرح غربالگري تشخيص و مداخله به موقع شنوايي نوزادان و شيرخواران براي جلوگيري و درمان اختلالات شنوايي در كشور گفت: تشخيص كودك كم شنواي زير يك ماه در دوران نوزادي و ملاحظات درماني پيش از 6 ماهگي منجر به حل مشكلات زبان، ارتباطات اجتماعي و رفتاري در كودك مي شود.
زهرا نوع پرست افزود: از هر هزار نوزاد، پنچ نوزاد با ناشنوايي و يا كم شنوايي يك يا دو طرفه به دنيا مي آيد و 50 درصد اختلالات ناشنوايي ناشي از عوامل ژنتيكي است و چنانچه درمان اين اختلالات در نوزادان پيش از شش ماهگي انجام شود، نوزاد مي تواند با مداخلات درماني به زندگي طبيعي خود بازگردد.
وي تصريح كرد: در حال حاضر سن تشخيص اختلالات شنوايي در 5/2 سالگي است كه با انجام تست OAE كه انجام آن از 72 ساعت پس از تولد توصيه مي شود، مي توان اين اختلال را به سرعت تشخيص داد.نوع پرست افزود: اين طرح از سال 75 و پس از انجام آزمايشات در تهران، ورامين و قم و از نيمه دوم سال 84 در 26 استان كشور، اجرا شد كه در سال جاري نيز با تهيه 50 دستگاه جديد استانهاي ايلام، خراسان شمالي و جنوبي و قزوين مجهز به انجام تست OAE هستند.
تحقيقات نشان مي دهد كه كودكان متولد شده با كم شنوايي شديد دائمي، بدون تشخيص بيمارستان را ترك مي كنند، در حالي كه با تشخيص سريع تر اين بيماري به والدين مي توان كمك كرد تا برنامه هاي كمكي را براي آنها شروع كنند و كودك بتواند از ساير توانايي هايش حداكثر استفاده را ببرد. بر همين اساس پزشكان معتقدند بهتر است طرح آزمايش شنوايي نوزادان در بدو تولد به منظور غربالگري چنين مشكلاتي در همه بيمارستانها اجباري شود.
يوسف شفقتي، متخصص ژنتيك و استاد دانشگاه با اشاره به اين كه ناشنوايي مي تواند بر اثر عوامل فيزيكي (ضربه)، بيماريهاي عفوني و يا ژنتيكي ايجاد شود، گفت: 50 درصد ناشنوايي هاي افراد، ناشي از وراثت و ژنتيك است.وي افزود: تاكنون صد ناحيه مختلف ژنوم انسان مرتبط با اين مشكل كشف شده كه در هر ناحيه حداقل 10 ژن وجود دارد و انتظار مي رود 20 تا 30 ژن در رابطه با معلوليت در  آينده شناسايي  شود.
شفقتي با اشاره به تفاوت ژنوم انساني عامل شنوايي جمعيت ايراني با ساير جمعيت ها گفت: جمعيت ايراني يك جمعيت بكر ژنتيكي است و از نظر ژنتيك با جوامع ديگر تفاوتهايي دارد. به عنوان مثال يك ژن شناسايي شده كه در كشور ما 50 درصد ناشنوايي را منجر مي شود، در جامعه اروپايي هيچ ارتباطي با بيماري ناشنوايي ندارد.

كانون هموفيلي نسبت به اجراي ناقص
حكم دادگاه اعتراض كرد
006660.jpg
ايرنا: كانون هموفيلي ايران روز دوشنبه نسبت به آنچه كه اجراي ناقص حكم دادگاه از سوي وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي ناميد، هشدار داد.
اين كانون با انتشار بيانيه اي مدعي شده است كه وزارت بهداشت با گذشت ?? ماه از صدور حكم قطعي دادگاه، از تامين داروهاي مورد نياز هموفيلي هاي آلوده به هپاتيت سي امتناع مي كند.
در اين بيانيه ادعا شده است كه يكي از قربانيان آلوده شده به هپاتيت سي اخيراً به علت تامين نشدن داروي مورد نياز جان باخته است.
كانون هموفيلي ايران تهديد كرده است كه اجراي قسمت دوم حكم صادر شده از سوي دادگاه در مورد تامين داروهاي مورد نياز قربانيان آلوده شده به هپاتيت سي را از طريق دستگاه قضايي پيگيري خواهد كرد. به نوشته بيانيه اين كانون، قسمت اول حكم دادگاه كه در مورد پرداخت ديه به مبلغ بيش از 18ميليارد ريال به 974 بيمار هموفيلي آلوده شده به هپاتيت سي بود، اجرا شده است.
در اين بيانيه آمده است: كانون هموفيلي ايران در چندين نوبت اطلاع رساني به وزارت بهداشت، ضرورت تامين داروهاي مورد نياز بيماران آلوده به هپاتيت سي را يادآوري كرده كه نه تنها تاكنون اقدامي صورت نپذيرفته، بلكه اداره داروي اين وزارتخانه نيز رسماً با اعلام نداشتن بودجه از تامين داروي مورد نياز بيماران آلوده شده خود را معذور دانسته است. كانون هموفيلي ايران در بيانيه خود مدعي شده است كه در حكم دادگاه به صراحت به وزارت بهداشت و سازمان انتقال خون ايران تكليف شده  است كه حداكثر سه ماه بعد از قطعيت حكم دادگاه، امكان بهره مندي بيماران را از داروهاي مورد نياز فراهم آورند.
در اين بيانيه همچنين تصريح شده است: بالغ بر يك هزار و ?20پرونده جديد آلودگي بيماران هموفيلي و ديگر مصرف  كنندگان خون و فرآورده هاي خوني در اختيار وكيل بيماران است كه در روزهاي آينده تحويل محاكم قضايي خواهد شد.

جزييات و شرايط ادامه تحصيل دانشجويان انصرافي
گروه اجتماعي- رييس سازمان وظيفه عمومي نيروي انتظامي جزييات و شرايط ادامه تحصيل دانشجويان انصرافي را اعلام كرد.
رييس سازمان وظيفه عمومي نيروي انتظامي اظهار داشت: با توجه به اتمام مهلت اجراي مقررات اعطاي امتيازات ويژه به ايثارگران، قهرمانان ملي و امدادجويان در تاريخ 23/4/85، به منظور مساعدت به دانشجويان انصرافي و خانواده هاي آنان، با كسب شرايطي امكان ادامه تحصيل دانشجويان انصرافي مقدور شده است.
وي در توضيح جزييات اين خبر گفت: ادامه تحصيل آن دسته از دانشجويان انصرافي كه قبل از تاريخ مزبور در آزمون ورودي دانشگاه ها و موسسات آموزش عالي كشور شركت كرده و در مقطع بالاتر يا دانشگاه و رشته بهتر پذيرفته شده ليكن اعلام نتايج آنها بعد از تاريخ فوق مي باشد، بلامانع اعلام مي گردد.
رييس سازمان وظيفه عمومي نيروي انتظامي ادامه داد: لذا با ادامه تحصيل دانشجويان مذكور با رعايت شرايط زير موافقت مي شود:
۱ - فاقد غيبت باشند.
۲ - ضمن برخورداري از معافيت تحصيلي قبلي در آزمون مجدد شركت كرده باشند.
۳ - دانشجوي كارداني ورودي سال 1384 و كارشناسي ورودي سال 1383 بوده باشند.
۴ - فقط يك بار، از ادامه تحصيل انصراف داده باشند.
۵ - در رشته يا دانشگاه بهتر و يا مقطع بالاتر پذيرفته شده باشند.

اختصاص 300 ميليارد تومان بودجه
براي اشتغال۳۰ هزار معلول در سال جاري
006654.jpg
گروه اجتماعي- مشاور وزير رفاه در امور معلولان اعلام كرد: بر اساس تفاهم صورت گرفته با وزارت كار مقرر شد 300 ميليارد تومان از بودجه جاري وزارت كار به اشتغال معلولان اختصاص يابد.
سهيل معيني افزود: اين بودجه به منظور پرداخت وام تا سقف 10 ميليون تومان به كارفرمايان در صورت به كارگيري معلولان اختصاص يافته است.
وي تصريح كرد: اين وام با بهره 14 درصد پرداخت مي شود و در تلاشيم مشمول يارانه بهره شود.
به گفته معيني از طريق اين اعتبار در نيمه دوم امسال 30 هزار معلول به كار مشغول مي شوند.
وي اظهار كرد: همچنين تفاهمنامه اي با وزارت تعاون منعقد شده است كه تسهيلاتي براي تشكيل تعاوني هاي معلولان اختصاص مي يابد و بر اين اساس هر تعاوني چنانچه 70 درصد اعضاي آن را معلولان تشكيل بدهند تا 90 درصد بودجه قابل پيش بيني جهت اجراي پروژه اي كه براي آن شكل گرفته را دريافت مي كند.
معيني تاكيد كرد: تجربه نشان داده كه اگر آموزش لازم به تعاونيها و حمايتهاي ويژه و درازمدت وجود نداشته باشد اين تعاونيها زمين مي خورند و همين طور در بخش خصوصي تشويق كارفرمايان تنها از طريق پرداخت وام براي به كارگيري معلولان جوابگو نيست و نيازمند حمايت هاي همه جانبه دولت است.
جامع حمايت از معلولان
ابوالحسن فقيه رئيس سازمان بهزيستي كشور نيز در ديدار با مددجويان و معلولان افزود: لاينحل باقي ماندن بسياري از مشكلات معلولان ناشي از اجرايي نشدن قانون جامع حمايت از معلولان به دليل عدم تأمين اعتبار مورد نياز است و به نظر مي رسد اجراي كامل قانون جامع حمايت از معلولان آرزوي معلولان شده است.
وي گفت: اكثر مشكلات مطرح شده از سوي معلولان در اين ملاقات ها كه نيازمند تصميم گيري خاص است، مربوط به مسايلي است كه به دليل عدم اجراي كامل قانون جامع حمايت از معلولان ايجاد شده است.
فقيه با اعلام اين كه با راه اندازي مراكز ارتباطات مردمي در ستاد بهزيستي و بهزيستي استان تهران، ارجاع و پيگيري مسايل و مشكلات مددجويان براي استفاده از خدمات بهزيستي تسهيل و تسريع شده است، تصريح كرد: با اين حال مشكلات خاص معلولان و مددجويان در جلسات ملاقات مردمي رييس سازمان با مددجويان رسيدگي مي شود.

برگزاري هفتاد و پنجمين اجلاس مجمع عمومي اينترپل
گروه اجتماعي - هفتاد و پنجمين اجلاس مجمع عمومي سازمان بين المللي پليس جنايي از 28 تا 31 شهريور در شهر ريودوژانيرو برزيل ، برگزار مي شود.
در اين نشست چهار روزه، هيأت هاي نمايندگي 184 كشور عضو اينترپل آخرين مسايل مربوط به همكاري هاي ادارات پليس كشورهاي عضو را براي جلوگيري و پيگيري جرايم بين المللي و فرامرزي بررسي خواهند كرد.
از جمهوري اسلامي ايران نيز هيأتي براي شركت در اجلاس ياد شده عازم برزيل شدند.بر اساس اعلام دبيرخانه كل سازمان بين المللي پليس جنايي، در اين اجلاس در خصوص مسايلي از قبيل الحاق برخي كشورها به سازمان ، پردازش اطلاعات در مورد سوء استفاده جنسي و قاچاق كودكان، قاچاق انسان ، جرايم مواد مخدر مرتبط با اينترنت ، مبارزه با تروريسم و ... تصميم گيري خواهد شد.

جزييات وام استخدام مقرري بگيران بيمه بيكاري اعلام شد
گروه اجتماعي- كارگاه هايي كه با توسعه ظرفيت كاري خود مقرري بگيران بيمه بيكاري را براي 4 سال استخدام كنند از وام قرض الحسنه بهره مند مي شوند.
مشكلات فراروي صندوق بيمه بيكاري سازمان تأمين اجتماعي سبب شده است تا مسئولان براي جلوگيري از رشد بي رويه مستمري بگيران اين صندوق برنامه ريزي كنند.
براساس اطلاعات منتشر شده از سوي سازمان تأمين اجتماعي اين صندوق در پايان 4 ماهه نخست سال جاري با كسري بودجه اي معادل 23 ميليارد تومان روبه رو بوده كه پيش بيني مي شود اين بدهي با رشد فزاينده اي ادامه يابد.
سازمان تأمين اجتماعي با همكاري وزارت كار و امور اجتماعي همواره درصدد ايجاد اشتغال براي مستمري بگيران صندوق بيمه بيكاري و كاهش تعداد اين افراد است.
در همين راستا تفاهم نامه اي ميان وزارت كار و امور اجتماعي، سازمان تأمين اجتماعي و بانك رفاه كارگران منقعد شده تا به كارفرماياني كه براي بيكاران تحت پوشش صندوق بيمه بيكاري توليد اشتغال مي كنند وامي تا سقف 10 ميليون تومان پرداخت شود.
نرخ سود مورد مطالبه بانك رفاه و بانك عامل براي اعطاي تسهيلات 14 درصد است كه 4 درصد آن به عنوان كارمزد از واحدهاي متقاضي تسهيلات دريافت و 10 درصد باقي مانده از محل منابع صندوق بيمه بيكاري به عنوان يارانه نرخ تسهيلات به بانك پرداخت مي شود. دوره بازپرداخت اين تسهيلات 36 ماه است كه پس از پايان دوره تنفس (حسب مورد 3 تا 6 ماه) شروع خواهد شد.
فرخ ملكوند معاون فني و درآمد سازمان تأمين اجتماعي نيز با توضيح اينكه صندوق بيمه بيكاري با كسري جدي بودجه روبه روست گفت: صندوق بيمه بيكاري يك صندوق مستقل است كه هيچ ارتباطي به منابع سازمان تأمين اجتماعي ندارد و با قوانين خاص خودش اداره مي شود.
اظهار نظر اين مسئول در حالي بيان مي شود كه منبع صندوق فوق كسر حق بيمه از بيمه پردازان سازمان تأمين اجتماعي است.
اما وزير رفاه و تأمين اجتماعي بر حمايت كامل دولت از اين صندوق صحه گذاشت و تأكيد كرده است كه دولت از صندوق بيمه بيكاري حمايت كافي به عمل خواهد آورد.اعتبار در نظر گرفته شده براي پرداخت تسهيلات فوق 2 هزار ميليارد تومان است.

پزشكان متخصص مناطق محروم تعرفه بيشتري مي گيرند
گروه اجتماعي - وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي گفت: كمبود پزشك متخصص در برخي شهرها به زودي حل مي شود.
كامران باقري لنكراني در حاشيه بازديد از بيمارستان آرادان گرمسار با اعلام اين كه پزشكان متخصصي كه در مناطق محروم حضور پيدا كنند هم تعرفه بالاتري به آنها تعلق مي گيرد و هم در واقع ميزان دريافتي آنها از كارانه بيشتر است، تصريح كرد: با گفت وگويي كه با سازمان بيمه خدمات درماني در جهت توسعه بيمه روستايي انجام داديم قرار بر اين شده كه پرداخت اضافه به حدود هفتاد شهر كه در واقع شهرهاي محروم كشور هستند به پزشكان متخصص بپردازند تا اين پزشكان در آن جا ماندگار شوند.
وي در ادامه در خصوص بحث زيرميزي در بخش درمان گفت:  دولت نرخ بخش خصوصي و دولتي را اعلام كرده است و با استفاده از اختياراتي كه قانون و تعزيرات به ما داده مي توانيم با موارد تخلف برخورد كنيم.
كامران باقري لنكراني به خبرگزاري فارس گفت: در مورد اين كه چه تعداد از مردم از بيمه هاي مرتبط با سلامت توسط سازمانهاي مختلف بيمه گر استفاده مي كنند آمارهاي مختلفي وجود دارد، بر اساس آنچه بر روي كاغذ وجود دارد تعداد بيمه شده ها از كل جمعيت كشور هم بيشتر است ولي برآوردهاي تخميني از جامعه نشان مي دهد بين 20 تا 25 درصد مردم تحت پوشش هيچ بيمه اي نيستند.
وي اضافه كرد: افرادي كه تحت پوشش هيچ نوع بيمه  اي نباشند مجبورند هزينه هاي درمانشان را خودشان پرداخت كنند و متاسفانه وقتي اين هزينه ها از يك حدي بالاتر مي رود، براي فرد كمرشكن مي شود و باعث مي شود نتواند خدمات مناسب سلامت دريافت كند.
هزينه هاي سلامت و افزايش مداوم سهم مردم از اين هزينه ها علاوه بر اين كه به علت تحت پوشش نبودن تعداد زيادي از مردم، آنان را از دريافت خدمات مناسب سلامت محروم مي كند، هر سال 5/1 ميليون نفر از مردم ايران را به زير خط فقر مي برد.

بيش از 3 هزار نفر در جشنواره الكترونيكي
پيامبر اعظم(ص) شركت كرده اند
گروه اجتماعي - حجت الاسلام حسيني مشاور رئيس سازمان ملي جوانان در سومين گردهمايي سراسري مديران استاني سازمان ملي جوانان از شركت بيش از 3 هزار نفر در جشنواره الكترونيكي پيامبر اعظم(ص) خبر داد.
حجت الاسلام حسيني مشاور رئيس سازمان ملي جوانان در حوزه IT با اعلام اين خبر افزود: جوانان 14 تا 29 سال تا پايان سال جاري براي شركت در جشنواره الكترونيكي پيامبر اعظم(ص) فرصت خواهند داشت.
وي درباره بخش  هاي مختلف جشنواره اظهار داشت: اين جشنواره الكترونيكي در بخش هاي وبلاگ نويسي به صورت عمومي و اختصاصي، شعر، عكاسي در قالب عكس هاي مرتبط با شخصيت پيامبر(ص) و مدينه منوره،نماهنگ و كليپ هاي قابل نمايش در فضاي اينترنتي و داستان كوتاه از زندگي پيامبر اعظم(ص) برگزار مي شود.
مشاور رئيس سازمان ملي جوانان در ادامه تصريح كرد: آموزش الكترونيكي سيره نبوي به صورت چند رسانه اي، فيلم كوتاه، خوشنويسي، گرافيك كارت هاي اينترنتي، چهل حديث از پيامبر و درباره پيامبر(ص) و كاريكاتور كينه ورزي هاي دشمنان پيامبر(ص) در طول تاريخ، در جشنواره الكترونيكي پيامبر اعظم(ص) برگزار مي شود.
حجت الاسلام حسيني اظهار داشت: رشته هاي جشنواره در ابعاد هنري، علمي، آموزشي، با در نظر گرفتن جنبه هاي معرفتي و محتوايي طراحي شده است.
جوانان علاقه مند مي توانند با عضويت در پايگاه اينترنتي اين جشنواره به آدرس www.payambar.ir از برنامه هاي متنوع آموزشي و فرهنگي سايت استفاده كنند

ضرورت سنددار كردن خانه هاي روستايي
006657.jpg
گروه اجتماعي- رئيس سازمان ثبت اسناد و املاك كشور، در ديدار با استاندار كهگيلويه و بويراحمد خواستار همكاري مقامات اجرايي استان در زمينه اجراي ماده 133 قانون برنامه چهارم توسعه كشور و سنددار كردن خانه هاي روستايي شد. اميري همچنين گفت: با توجه به اين كه بيش از 50 درصد جمعيت استان در روستاها سكونت دارند، اجراي ماده 133 قانون برنامه مي تواند مزاياي زيادي براي مردم داشته باشد.
وي افزود: بررسي هاي انجام شده نشان مي دهد در مناطقي كه طرح سند دار كردن خانه هاي روستايي به خوبي اجرا شده شاخص هاي مختلف توسعه از جمله در زمينه اشتغال، جلوگيري از مهاجرت، افزايش توليد، اميد به زندگي و... ارتقاء چشمگيري پيدا كرده است.
استاندار كهگيلويه و بويراحمد نيز آمادگي استانداري، فرمانداري ها، بخشداري ها، شهرداري ها و ديگر دستگاه هاي اجرايي را براي همكاري با سازمان ثبت به ويژه در زمينه اجراي ماده 133 قانون برنامه چهارم اعلام كرد.بهزاد پور معاون برنامه ريزي و مديريت منابع سازمان ثبت نيز در اين ديدار گفت: با توجه به اين كه بودجه ادارات كل ثبت از ستاد سازمان جدا شده است، ضرورت دارد مسئولان اجرايي استان توجه ويژه اي به بودجه اداره كل ثبت داشته باشند تا بخشي از مشكلات موجود حل شود و خدمات بهتري به مردم شريف كهگيلويه و بويراحمد ارائه شود

سرم ضد مسموميت غذايي حاد در كشور توليد شد
ايلنا: مديركل دفتر نظارت بر دارو و مواد مخدر وزارت بهداشت اعلام كرد: سرم ضدمسموميت غذايي حاد كه گاهي منجر به مرگ مي ژشود، در كشور توليد شد.
محمدرضا فاضلي گفت: سرم ضد بوليتيزم كه نوعي مسموميت حاد غذايي است، به توليد داخلي رسيد. وي افزود: ايران از نظر تامين اين دارو كه توليد كشورهاي خارجي است، هميشه با محدوديت روبه رو بوده است. وي تصريح كرد: با توليد اين دارو در كشور، محدوديت ژها برطرف شده و به استقلال مي ژرسيم.
وي يادآور شد: اين داروي توليدي داخل مجوز دريافت كرده و به زودي وارد بازار دارويي كشور مي ژشود.

با مردم
بهاي اراضي عادلانه پرداخت شود
@ اراضي متعلق به مالكان خصوصي در لتمان كن، از چندي پيش، توسط يكي از ارگان ها تحت تملك درآمده است. براي آگاهي از چند و چون پرداخت بهاي اراضي به سازمان موقوفات كن نيز مراجعه كرده ايم، اما نتيجه اي عايد ما نشده است. تقاضا داريم، حداقل بهاي زمين ها برابر قيمت منطقه اي به صاحبان آنها پرداخت شود تا عدالت در اين مورد رعايت شود.
آقاي عظيمي- تهران
فرصت هاي شغلي و اتباع خارجي
@ با توجه به نياز به فضاهاي شغلي جديد براي جوانان هموطن ما به ويژه دانش آموختگان دانشگاه ها، اميدواريم مسئولان ذي ربط درخصوص ساماندهي وضعيت اتباع بيگانه به ويژه اتباع افغاني، اقدام كنند. فرصت هاي شغلي كه دراختيار اين اتباع قرار دارد، رقم قابل توجهي را تشكيل مي دهد و يارانه هاي اختصاص يافته به آنها نيز قابل تأمل است. در حالي كه هر روز بر تعداد جويندگان كار در كشور ما افزوده مي شود، رواست كه حتي الامكان فرصت هاي شغلي كشور در اختيار بيكاران كشورمان قرار بگيرد.
آقاي فرزاد- تهران
منطقه دوهزار و مشكلات پيش رو
دامنه هاي دو هزار در تنكابن واقع در استان مازندران، به لحاظ بافت طبيعي و چشم اندازهاي زيبا و منابع جنگلي از ارزشمندترين نقاط كشور ماست، اما متاسفانه روند ساخت و سازها در اين دامنه ها به صورتي است كه بافت طبيعي و تعادل زيستي آن را در معرض خطر جدي قرار داده است.كنترل ساخت وسازها و انطباق آن با ويژگي هاي طبيعي و زيست محيطي اين منطقه ضروري است.
خانم ابراري- تنكابن
تفاوت قيمت ميوه و تره بار
ميان قيمت هايي كه همه روزه درباره اجناس ميادين ميوه و تره بار شهرداري در رسانه ها درج مي شود، با قيمت عرضه اين فرآورده ها در ميادين تفاوت است و در ميادين ميوه و تره بار با بهاي بيشتري فروخته مي شود، نظارت بيشتر براي انطباق و تحقق قيمت هاي اعلام شده، ضروري است.
خانم ذبيحي- تهران
دريافتي بازنشستگان
شوهرم سي سال براي بيمه تامين اجتماعي، حق بيمه پرداخت كرده است. هم اكنون پس از دريافت حقوق، دريافتي اش 180 هزار تومان مي باشد. لطفاً به وضع و معيشت اين قبيل بازنشستگان رسيدگي شود.
خانم پاكزاد- تهران
كوپن هاي بدون شرح!
سال گذشته تعدادي كوپن ارزاق عمومي در اختيار افراد مبتلا به ضايعات نخاعي تحت پوشش سازمان بهزيستي قرارگرفت، اما تا كنون نوع كالاهايي كه با اين كوپن ها مي توان خريداري كرد مشخص نشده است.
نام محفوظ
با مردم: نام پيام دهنده در همشهري محفوظ است.
درخواست نصب پل عابر پياده
درخواست مي كنيم يك پل عابر پياده بعد از پل چوبي نزديك ايستگاه مترو نصب كنند، چون با بازگشايي مدارس و سرعت بالاي خودروها در اين محل، امكان بروز حوادث رانندگي وجود دارد.
آقاي سيف- تهران
سدسازي و آبخيزداري
سرعت سدسازي با طرح هاي آبخيزداري در كشور ما همخواني ندارد،  در حالي كه ماندگاري و حفظ يك سد مستلزم اجراي طرح هاي آبخيزداري موفق مي باشد. در غير اين صورت شاهد بروز مشكلات فرسايش خاك و عواقب زيست محيطي خواهيم بود. نظير آنچه كه اكنون در اسفراين پيش آمده است.
آقاي اسدي- اسفراين
درخواست افزايش اتوبوس
از مسئولان محترم اتوبوسراني شهرستان ورامين تقاضا داريم تعداد اتوبوس هاي خط ترمينال خاوران- ورامين را بيشتر كنند، چون با اين تعداد كم اتوبوس مردم در مضيقه هستند.
بهمن عامري- ورامين
خيابان پردست انداز
خيابان عبدالحسين قومي (218 شرقي) در تهرانپارس نياز به تجديد آسفالت دارد تا در آستانه فصل پاييز و بارش هاي فصلي، مشكلات سال هاي گذشته تكرار نشود.
آقاي صمدي- تهران
مقابله با اسراف
اسراف نيز از عادات ناپسندي است كه جامعه ما را دچار مشكلات اقتصادي مي كند. با نگاهي به بعضي از اين ميهماني ها و جشن ها متوجه مي شويم كه تا چه اندازه ريخت و پاش مي شود، در حالي كه عده زيادي در كشور از اقشار محروم جامعه هستند.
آقاي صدقي پور- تهران
پنير پيتزا و...
يك قالب پنير پيتزا با مارك يكي از شركت هاي معروف خريداري كردم كه درون آن يك تيغ موكت زنگ زده وجود داشت. آيا اين گونه موادغذايي قبل از عرضه كنترل نمي شوند؟
آقاي حسيني- تهران
كمبود روشنايي در يك خيابان
از دوربرگردان خاورشهر تا قيام دشت، بزرگراه امام رضا(ع)، روشنايي وجود ندارد كه اين مسئله موجب بروز حوادث رانندگي به ويژه در هنگام شب مي شود. با برق منطقه پاكدشت نيز چندين بار تماس گرفتيم، اما نتيجه اي حاصل نشد.
آقاي كاظمي- تهران
بازنشستگي با 25 سال خدمت
در تاريخ 12/2/85 در مطبوعات اعلام شد كه طبق ماده۱۰ قانون اصلاح ساختار صنايع، كارگران با 25 سال سابقه كار بازنشسته مي شوند. از آن زمان تا حال كه شش ماه مي گذرد، اين قانون حالت اجرايي پيدا نكرده است.
لطفاً مسئولان نسبت به اجراي آن اقدام لازم را به عمل آورند.
آقاي حميدي- تهران
بيمه درماني فرزندان ذكور
سازمان تأمين اجتماعي بنا بر مصوبه اوايل سال 85 مجلس شوراي اسلامي، اعلام كرده كه فرزندان ذكور قبل از اين كه اشتغال پيدا كنند مي توانند از دفترچه درماني والدينشان استفاده نمايند. پس از گذشت شش ماه از اين مصوبه، اين سازمان از ارايه خدمات مذكور خودداري مي كند. منتظر پاسخ مسئولان هستيم.
آقاي مهرفر- دماوند
بن مستمري بگيران
مبلغ كمك هزينه مستمري بگيران كه در سال هاي گذشته به صورت بن تحويل مي شد، به علت بروز مشكلات در تأمين ارزاق از فروشگاه هاي بزرگ، براي اغلب مستمري بگيران، قرار شد از مرداد ماه امسال كه مقدار آن 85 هزار تومان مي باشد به صورت نقدي پرداخت شود كه تاكنون انجام نشده است.
آقاي احمدي - تهران


توسط دبيرخانه جشنواره اعلام شد
اسامي داوران نهايي جشنواره مطبوعات و خبرگزاري ها
دبيرخانه سيزدهمين جشنواره مطبوعات اسامي اعضاي هيأت داوران نهايي سيزدهمين جشنواره مطبوعات و اولين جشنواره خبرگزاري ها را اعلام كرد.
به گزارش خبرگزاري مهر، دكتر يونس شكرخواه، دكتر محسن اسماعيلي، دكتر مهدي فرقاني، عباس سليمي نمين، شفيعي سروستاني، دكتر حسام الدين آشنا و رضا مقدسي به عنوان اعضاي هيأت داوران نهايي معرفي شدند.
آثار دريافتي در دبيرخانه سيزدهمين جشنواره مطبوعات پس از بررسي در كميته هاي تخصصي، در دايره ارزيابي داوران نهايي قرار مي گيرد.
اعضاي كميته هاي تخصصي سيزدهمين جشنواره مطبوعات و اولين جشنواره خبرگزاري ها كه مسئوليت بررسي و داوري اوليه آثار دريافتي را بر عهده دارند متعاقباً اعلام خواهد شد.
بر اساس گزارش ستاد خبري دبيرخانه سيزدهمين جشنواره مطبوعات، رقابت صاحبان آثار مطبوعاتي و آژانس هاي خبري در رشته هاي سرمقاله و يادداشت، مقاله (با ۹ گرايش)، عكس، طرح وگرافيك، گزارش (خبري، تحقيقي و توصيفي)، مصاحبه، خبر، تيتر، طنز، كودك و نوجوان و جدول و سرگرمي و بخش ويژه با ۹ گرايش مي باشد.
روزنامه نگاران از بخشهاي تحريري و فني در رسانه هاي مكتوب و آژانس هاي خبري تا پايان شهريور ماه براي ارسال آثار خود به دبيرخانه جشنواره مطبوعات كشور مهلت دارند.
سيزدهمين جشنواره مطبوعات در حالي كه هنوز مهلت دريافت آثار پايان نيافته شاهد افزايش بيش از دو برابري آثار دريافتي نسبت به سال گذشته است.

اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
حوادث
بين الملل
فرهنگ و آموزش
سياسي
شهر تماشا
سلامت
شهري
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  فرهنگ و آموزش   |   سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |