چهارشنبه ۲۹ شهريور ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۴۰۸۹ - Sep 20, 2006
واليبال جوانان آسيا تهران
برخورد مدعيان از امروز شكل مي گيرد
ايران يك قدم تا مسابقات جهاني مراكش
006729.jpg
گروه ورزشي علي شاكري: با راهيابي ايران، هند، ژاپن و چين تايپه به مرحله نهايي سيزدهمين دوره واليبال جوانان آسيا (انتخابي جهان) اين رقابت ها به نقطه اوج خود رسيده است. در برخورد مربع مدعيان قهرماني ايران و هند با احتساب پيروزي هايشان در مصاف با دو تيم ديگر حاضر در اين مرحله در دور قبل از شرايط ايده آل تري براي راهيابي به مسابقات جهاني و قهرماني برخوردارند.
ايران و هند اگر امروز بتوانند از كمند دو حريف شرق آسيايي خود ژاپن و چين تايپه عبور كنند با يك تير دو نشان خواهند زد. درصورت چنين اتفاقي بازي پاياني ايران و هند شكل يك فينال تمام عيار را خواهد گرفت و ديگر آنكه هر دو تيم خيالي آسوده از بابت صعود به مسابقات جهاني مراكش پيدا مي كنند. نتيجه اي غير از اين باعث خواهد شد تا شناخت دو تيم برتر آسيا با يك روز تاخير به روز پاياني موكول شود. در دو بازي حساس امروز كار ايران دشوارتر از تيم هند خواهد بود چراكه ژاپن تيم ترين تيم حاضر در جام سيزدهم است كه قدرتش در بازي گروهي نمود پيدا مي كند.
ژاپني ها به لطف اين ويژگي كره اي هاي مغرور را در آخرين لحظه ناكام گذاشته و خود را در آخرين ثانيه هاوارد مربع مدعيان قهرماني ساختند. البته چين تايپه هم حريف آساني براي هندي هاي سن و سال دار نخواهد بود، تيمي كه قدرت عجيبي در بازگشت به بازي دارد و با همين حربه يك ست از ايران گرفت و چين بزرگ را مات كرد.
روزي دشوار براي ايران
تيم ايران طي سه بازي هنوز قادر به استفاده از همه توانمندي هاي خود در مصاف با حريفان نشده است. تيم ايران با بازيكناني پرمايه در داخل ميدان و روي نيمكت با تاكتيكي رو شده براي حريفان به جز بازي با چين نمايش دلپذيري به خصوص در بازي با چين تايپه و قطر نداشته است. عدم ريسك پذيري مربيان ايران در تنگناها در چند نوبت مي رفت كه كار دست تيم ما دهد. حضور ديرهنگام رحمان داودي در بازي با قطر از آن جمله بود. بازيكني كه طي دو بازي تنها براي زدن سرويس به ميدان فراخوانده شده بود، در بازي با قطر ناجي تيم ايران شد. از سوي ديگر معلوم نيست درست در لحظاتي كه تيم ايران به لحاظ دريافت دچار مشكل مي شود چرا از آرش كشاورزي بهترين دريافت كننده تيم استفاده نمي شود.
از دست دادن امتيازات بسيار به دليل آرايش غلط در ميدان ازجمله نكات ديگري بود كه به تيم ايران لطمه زده است. تيم ايران براي رسيدن به قهرماني بايد از اشتباهات روز بازي با قطر پرهيز كند و براي هر حريفي ،تاكتيكي متفاوت اتخاذ كند. تيم ايران درصورت برطرف نكردن عيوب بازي هاي پيشين روز سختي مقابل ژاپن خواهد داشت. ژاپن را با سرويس و دفاع روي تور و با بازي قدرتي مي توان از پاي درآورد، اگر بازيكنان را بتوانيم با ارزيابي حريف درست توجيه كرده باشيم.
نوري يوكي و شوگو دو يار سرعتي ژاپن در وسط تور بسيار پرتحركند.فوجيتا در جلوي تور و پشت خط، بار حمله اين تيم را به دوش مي كشد. شايد نقطه ضعف ژاپن پاسور كوتاه قامت اين تيم در جمع نفرات جلوي تور باشد كه بازي ساز ما نريمان نژاد مي تواند در اين موقعيت شرايط حمله تيم ما را بهبود بخشد.
اوكاماتو با وجود اين ضعف در تقسيم پاس عالي عمل مي كند.امروز مي تواند روز قدرتي زنان تيم ايران باشد.
منصور زادون، سيدعلي سجادي و رحمان داودي موقعيتي عالي براي قرارگرفتن در جمع برترين ها دارند. سرعتي زنان ما نيز با تحركشان مي توانند نقشه حملات سرعتي و بازي تركيبي حريف را در وسط تور خنثي سازند و در نهايت سرويس خوب مي تواند مهم ترين تاكتيك تيم ايران در مقابل حريف چشم بادامي محسوب شود.
برنامه بازي هاي امروز
سالن آزادي
ساعت 17: ايران ژاپن
ساعت 19: هند چين تايپه

مشعل بازي هاي آسيايي دوحه در تهران
مشعل در دستان پرقدرت رضازاده حمل مي شود
گروه ورزشي مشعل بازي هاي آسيايي دوحه فردا بعد از طي مسيرهاي مختلف از كشورهاي آسيايي به تهران مي رسد. به همين مناسبت كميته ملي المپيك طي مراسم ويژه اي اين مشعل را در مسير قله توچال تا آكادمي المپيك به حركت درمي آورد و قرار است در بخشي از اين مسير حسين رضازاده وزنه بردار مشهور كشورمان با دستان پرقدرتش اين مشعل را حمل كند.در حمل مشعل بازي هاي آسيايي 125 نفر از قهرمانان، پيشكسوتان، مربيان و چهره هاي ورزشي شركت خواهند كرد.مسير تعيين شده براي حمل مشعل بازي هاي آسيايي دوحه از سوي نمايندگان كميته تشكيلاتي مراسم بازي هاي آسيايي قطر ترسيم و مورد تاييد نهايي قرار گرفته است.در مسير حمل مشعل فاكتورهايي ازجمله زيبايي مسير، بناهاي تاريخي و همچنين سهولت در رفت و آمد لحاظ شده است. براي حمل اين مشعل 16 ايستگاه درنظر گرفته شده كه مهمترين آن كاخ سعدآباد است كه در اين محل ورزشكاران توقف بيشتري خواهند داشت.مراسم اين دوره از حمل مشعل بازي ها يكي از بهترين مراسم ها در تاريخ 15 دوره اي بازي هاي آسيايي خواهد بود.

پاداش 15 ميليون توماني براي حدادي
006732.jpg
گروه ورزشي سازمان تربيت بدني مبلغ 15 ميليون تومان به احسان حدادي پرتابگر ديسك كشور اختصاص داد. اين پاداش به دنبال مدال نقره اين پرتابگر در رقابت هاي جام جهاني آتن بود. اين پاداش در مقايسه با پاداش هايي كه به قهرمانان رشته هايي چون كشتي، وزنه برداري و فوتبال اختصاص مي يابد بسيار ناچيز است. دووميداني عليرغم اينكه به عنوان ورزش مادر شناخته شده اما همواره ورزشكاران آن مورد بي مهري قرار داشته و توجه كمتري نسبت به ساير رشته ها به آنان شده است. البته علي  آبادي ضمن تبريك مقام ارزشمند حدادي به فدراسيون دو و ميداني در اين باره گفت: بي شك با توجه اصولي به اين رشته و تأمين امكانات و زيرساخت هاي مورد نياز، استعداد ها در اين رشته شكوفا شده و دو و ميداني ايران حرف هاي زيادتري را در عرصه ميادين بين المللي براي گفتن خواهد داشت.

يازده نفر متقاضي رياست فدراسيون كشتي شدند
گروه ورزشي- با اتمام مهلت ثبت نام نامزدهاي رياست فدراسيون كشتي، يازده نفر آمادگي خود را اعلام كرده اند. در آخرين روز ثبت نام مرتضي فرجي نايب رئيس فعلي فدراسيون به همراه صادق محبوبي، حميدرضا كلهر و مرتضي زيارتي به فدراسيون كشتي مراجعه كردند.
پيش از اين نيز جواد رفوگر دبير سابق فدراسيون، خسرو زماني، عليرضا دبير، عباس نمازيان، احمد دامغاني نژاد و محمد رضا يزداني خرم سرپرست فعلي فدراسيون كشتي و رئيس سابق فدراسيون واليبال ثبت نام كرده بودند.
انتخابات فدراسيون كشتي قرار است روز 15 آبان ماه برگزار شود كه طي آن پس از بركناري محمدرضا طالقاني از سوي رئيس سازمان تربيت بدني، رئيس جديد آن پس از 6 ماه مشخص خواهد شد.

سرپرست كاروان ورزشي ايران به دوحه رفت
گروه ورزشي نصرالله سجادي سرپرست كاروان ورزشي ايران روز گذشته عازم دوحه قطر شد. هدف از اين سفر گفتگو و تبادل نظر با مسئولان برگزاري رقابت هاي بازي هاي آسيايي دوحه در زمينه هاي مختلف از جمله بخش هاي ورزشي، صدور كارت، اسكان و برنامه هاي رشته هاي ورزشي كه ورزشكاران در آن حضور دارند خواهد بود.در اين سفر سجادي از دهكده بازي هاي آسيايي و محل اسكان هيأت هاي ورزشي ايران و هتل محل اقامت مقامات ايراني بازديد خواهد كرد.همچنين در اين سفر قرار است فرمهاي ارسالي از كشورمان مورد بررسي قرار گيرد تا نواقص و ساير امور مشابه برطرف شود تا كاروان ايران بدون مشكل در اين رقابت ها حضور پيدا كند.

خبرهاي فوتبال جهان
سه جلسه محروميت براي بالاك
006726.jpg
گروه ورزشي- مريم دري منش: تيم فوتبال چلسي در سه ديدار بعدي خود برابر تيمهاي فولام، استون ويلا و ريدينگ بايد از ميشائيل بالاك صرف نظر كند. پس از دريافت كارت قرمز در ديدار مقابل ليورپول، كاپيتان تيم ملي آلمان از انجام سه بازي بعدي نيز محروم شد. وي در دقيقه 13 بازي روي محمد سيسكو كه ديگر توپ را هم در اختيار نداشته و روي زمين افتاده بود مرتكب خطا شد. اين اولين كارت قرمزي است كه بالاك در طول مدت فعاليتش دريافت كرده است. بالاك 29 ساله پس از بازي به رختكن ليورپول رفته و از سيسكو عذرخواهي كرد.
روماريو و هزارمين گل
006723.jpg
روماريو مهاجم 40 ساله برزيلي هنوز هم به خداحافظي فكر نمي كند. قهرمان جهان در سال 1994 به دنبال زدن هزارمين گل خود بوده و مي خواهد پس از اتمام قراردادش با اف.ث. ميامي آمريكا به استراليا رفته و به تيم آدلايد يونايتد بپيوندد.
روماريو تاكنون 984 گل در فوتبال جوانان و بزرگسالان به ثمر رسانده است كه 20 گل آخرش با پيراهن تيم آمريكايي فلوريدا بوده است. وي هم اكنون از آدلايد يونايتد استراليا پيشنهاد دارد.
كره جنوبي آماده مقابله با ايران
تيم ملي فوتبال كره جنوبي اوايل هفته آينده سفر دو روزه اي به روسيه خواهد داشت. هدف كره اي ها از اين سفر آماده سازي تيم و نيز بررسي شرايط دو بازيكن اين تيم كيم دونگ جين و لي هو مي باشد كه در ماه ژوئن گذشته به تيم پترزبورگ روسيه پيوسته اند. قرار است تيم كره در اردوي خود در ولادي وستك روسيه براي ديدار مقابل تيم ملي ايران و و ديدار دوستانه مقابل تيم ملي غنا آماده  شود.
استراحت طولاني براي باشتورك و گيلبرتو
006735.jpg
در هفته چهارم از رقابتهاي باشگاهي آلمان، تيم هرتابرلين با پيروزي دو بر صفر بر شالكه ،۰۴ به صدر جدول رده بندي بوند سليگا صعود كرد. اما تيم برلين براي حفظ صدرنشيني با مشكلات زيادي رو به روست. در ديدار مقابل شالكه گيلبرتو بازيكن برزيلي اين تيم در مصاف با آلتينتوپ به شدت مصدوم شد بطوري كه مجبور است هشت هفته به استراحت بپردازد، ضمن اينكه هرتابرلين سه هفته نيز بايد از وجود باشتورك چشم پوشي كند كه از ناحيه زانوي چپ دچار آسيب ديدگي شده است.

ساخت هشت دهكده المپيكي در هشت استان كشور
گروه ورزشي مريم رضايي: بازگشت سرمايه در ورزش به ازاي هر دلار معادل 1/3 دلار است و در كشورهاي توسعه يافته به ازاي هر نفر 60 دلار براي ورزش سرمايه گذاري مي شود، اما اين رقم در ايران بسيار اندك است.
محمد علي آبادي رييس سازمان تربيت بدني با بيان اين آمار در جمع روساي ادارات تربيت بدني و هيات هاي ورزشي استان كرمان افزود: در كشورهاي توسعه يافته 55 درصد مردم ورزش مي كنند اما اين شاخص در ايران فقط 8درصد است.وي همچنين از تدوين طرح ساخت هشت دهكده المپيكي در هشت استان كشور خبر داد و گفت: دهكده ها به صورت مركز منطقه اي فعاليت خواهند كرد.وي همچنين از تدوين 50 شاخص براي ارزيابي عملكرد مديران استاني خبر داد و افزود: هر ماه سه هيات برتر و سه هيات ضعيف استان ها معرفي خواهند شد. علي آبادي افزود: با حذف هزينه هاي غيرضروري و سفرهاي بي مورد معادل 28 ميليارد طي شش ماه دوم پارسال صرفه جويي و اين ارقام در بين استان ها توزيع شد.

مدالهاي طلا و نقره تيراندازي دردوحه
گروه ورزشي- زنان تيرانداز ايراني در مسابقات آزمايشي دوحه قطر مدال طلا و نقره گرفتند.الهه احمدي و شيوا سوري در رشته تفنگ خفيف 50 متر در سه وضعيت موفق شدند مدالهاي طلا و نقره را از آن خود كنند. در اين رشته سه نفره نمايندگان 12 كشور حضور داشتند كه احمدي با كسب 568 امتياز اول، صوري با 543 امتياز دوم و يك تيرانداز از عمان با 536 امتياز سوم شدند.تيم ايران تنها تيم دو نفره اين رقابت ها بود. در جريان اين رقابتها، در رشته تپانچه خفيف 50 متر آزاد مردان روز گذشته ابراهيم برخورداري با 536 امتياز چهارم شد و نسيم حسن پور در رشته 25 متر سنترفاير با 553 امتياز مقام پنجم را كسب كرد.

درخشش خيره كننده بانوان كاراته كا در بوداپست
گروه ورزشي مريم رضايي: تيم كاراته بانوان سبك ايتوسوكاي ايران مقام نخست مسابقات بين المللي بوداپست را كسب كرد.اين مسابقات كه در روزهاي 26 و 27 شهريورماه با حضور نمايندگان 23 كشور جهان در مجارستان برگزار شد، تيم بانوان ايران با 5 طلا، 3 نقره و 3 برنز قهرمان شد.ندا حيدري، نازنين دوستي، مهديه شكور، پريسا رحماني و الناز تقي پور مدالهاي طلايي را به دست آوردند.حميده عباسعلي و مائده نصري و نيز تيم كوميته تيمي ايران متشكل از سپيده صاحبكار، ندا حيدري، سمانه خوشقدم، نازنين دوستي و حميده عباسعلي به مدال نقره دست يافتند.سمانه خوشقدم، راضيه هوشمند و ياسمن يوسفي نيز مدال برنز گرفتند.

كشتي آزاد و فرنگي با دو پرواز عازم پكن مي شوند
گروه ورزشي- كاروان تيم هاي ملي كشتي آزاد و فرنگي با دو پرواز عازم مسابقات قهرماني جهان در چين مي شوند.پرواز اول اختصاص به تيم ملي كشتي فرنگي ايران دارد كه امشب با همراهي يزداني خرم سرپرست فدراسيون كشتي و برخي از اعضاي كميته هاي فيلا راهي اين سفر خواهد شد. پرواز دوم روز جمعه هفته جاري صورت مي گيرد كه اعضاي تيم ملي كشتي آزاد با اين پرواز عازم پكن خواهند شد.پيكارهاي كشتي آزاد و فرنگي جهان طي روزهاي 4 تا 9 مهرماه در شهر گوانگ ژو چين انجام مي شود.

۲۰ بازيكن در اردوي تيم ملي فوتسال
گروه ورزشي- از سوي فدراسيون فوتبال 20 بازيكن به اردوي تيم ملي فوتسال ايران دعوت شدند. اردوي تيم ملي فوتسال از 13 آبان تا 14 دي ماه برگزار خواهد شد.اسامي دعوت شدگان: مصطفي نظري، اصغر قهرماني، منصور مولايي، حميدرضا ابزاري نيا، محمدرضا حيدريان، بابك معصومي، احمد پري آذر، مصطفي ايمانوند، مجيد رئيسي، مجيد لطفي، محمد هاشم زاده، مرتضي عظيمايي، جواد اصغري مقدم، حميد شانديزي، حسن كريم پور، محمود طاهري، ابوالفضل سيدي، حميد نصيري، محمد كشاورز و ابراهيم مسعودي.

ورزش
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
حوادث
بين الملل
فرهنگ و آموزش
سياسي
شهر تماشا
سلامت
شهري
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  فرهنگ و آموزش   |   سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |