دوشنبه ۳ مهر ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۴۰۹۳ - Sep 25, 2006
۹وزنه بردار دوپينگي اعلام شدند
رويداد تلخ براي ورزش ايران
000147.jpg
گروه ورزشي- در آستانه حضور تيم ملي وزنه برداري ايران در رقابت هاي جهاني دومنيكن و در فاصله كمتر از ۲۴ ساعت به سفر اين تيم آژانس بين المللي مبارزه با دوپينگ (وادا) با ارسال نمابري به فدراسيون وزنه برداري ايران اعلام كرد كه درپي آزمايش هاي گرفته شده توسط نمايندگان اين آژانس از جمع ۱۰ وزنه بردار ملي پوش ايران ۹ نفر از آنها مبادرت به استفاده از مواد نيروزا كرده اند كه براساس قوانين موجود دوپينگي شناخته شده و حق شركت در پيكارهاي جهاني را ندارند.
درپي اين اتفاق تلخ،علي مرادي رئيس فدراسيون وزنه برداري ايران و يوردان گئورگي ايوانف سرمربي بلغاري تيم ملي ايران كه ظاهرا مقصر اصلي اين ماجرا است به سازمان تربيت بدني احضار شدند و بعد از گفت وگوهاي اين دو نفر با مسئولان اين سازمان اعلام شد كه سفر تيم ملي وزنه برداري ايران به دومنيكن لغو شده و هيچ وزنه برداري به اين كشور نخواهد رفت.
پيش بيني مي شود بعد از اجلاس ساليانه فدراسيون جهاني وزنه برداري كه يك روز قبل از شروع مسابقه هاي قهرماني جهان برگزار مي شود جريمه و مدت محروميت حضور وزنه برداران ايراني در رقابت هاي جهاني و بين المللي رسما اعلام شود. حسين رضازاده قوي ترين مرد جهان تنها وزنه بردار حاضر در اردوي تيم ملي ايران است كه نمونه هاي آزمايشات وي كاملا سالم اعلام شده است.

گروه ورزشي محمدرضا منصوريان: شنيدن خبر خيلي دردناك بود. 9 تن از اعضاي تيم ملي وزنه برداري ايران در آستانه شركت در رقابت هاي قهرماني جهان در دومنيكن از سوي آژانس بين المللي مبارزه با دوپينگ (وادا WADA) و فدراسيون جهاني وزنه برداري (IWF) متهم به استفاده از مواد نيروزا شده و با دوپينگي شناخته شدن حق حضور در پيكارهاي جهاني از آن ها گرفته شده است. مثبت شناخته شدن نمونه اول آزمايش 9 وزنه بردار تيم ملي كه مستقيما توسط نمايندگان رسمي وادا گرفته شده است درحالي صبح ديروز اعلام شد كه قرار بود اعضاي اين تيم در نخستين ساعت هاي بامداد امروز عازم دومنيكن شوند.
از قرار معلوم علي مرادي رييس فدراسيون وزنه برداري و يوردان گئورگي ايوانف سرمربي بلغاري تيم ملي عازم دومنيكن شده اند تا با حضور در اجلاس ساليانه فدراسيون جهاني وزنه برداري از نزديك با تاماش آيان رييس (IWF) گفت وگو و مذاكره كرده و درخواست تخفيف در محروميت هاي احتمالي كنند. البته باتوجه به اين كه 2 سال قبل وزنه برداران ايراني به دليل مشابهي با يك محروميت طولاني يكساله روبه رو شده بودند بعيد به نظر مي رسد كه مذاكره مستقيم با آيان تاثير زيادي در تصميم گيري هاي آتي فدراسيون جهاني داشته باشد.
درپي اين اتفاق ديروز ايوانف و مرادي با مسوولان سازمان تربيت بدني ديدار كردند و به دنبال آن ايوانف مسووليت دوپينگ وزنه برداران تيم ملي را به عهده گرفت.
او گفت:  از مكمل هاي آلوده در غذاي ورزشكاران استفاده شده كه اين مساله به صورت عادي هميشه انجام مي شده است. حال سئوال اين است كه چگونه مربي سرشناسي نظير ايشان كه در طول مدت برپايي اردو آن هم در اين فاصله نزديك تا شروع مسابقات جهاني مي بايستي تمامي مسايل ريز و درشت وزنه برداران را به طور دقيق كنترل مي كرده اجازه داده است كه مكمل هاي آلوده در غذاي وزنه برداران ريخته شده و آن ها را اين چنين بي اعتبار و بي حيثيت كند. مگر ايوانف همان مربي نبود كه بسياري از وزنه برداران نامي و قديمي ايران را در طول يك سال گذشته به دليل آنكه نمي توانستند خود را با برنامه هاي او هماهنگ سازند از اردوهاي تيم ملي اخراج كرد و حتي اجازه نداد كه آن ها حرف دل شان را به مسوولين فدراسيون برسانند و هميشه دقت و هوشياري و انضباط را سرلوحه برنامه هايش قرار مي داد!؟حال با اين افتضاح به وجود آمده وي خيلي راحت از مكمل هاي آلوده در غذاي وزنه برداران صحبت مي كند و هيچ توضيح محكمه پسندي هم براي آن ندارد.
ظاهرا مشكل اصلي تر در بروز اين واقعه اختيارات بيش از اندازه اي است كه اين مربي بلغاري از آن برخوردار بوده و اين ضعف بزرگي است كه بارها و بارها دلسوزان وزنه برداري آن ها را به مسوولين اين ورزش در كشور گوشزد كرده بودند.باتوجه به اتفاق موجود، اين كه تيم ملي وزنه برداري ايران حق حضور در مسابقات جهاني را از دست داده است يك بعد اين قضيه است و شكل تلخ تر آن احتمالا مدت زمان محروميتي است كه براي حداقل آن يك دوره يكساله پيش بيني مي شود.
حال اگر چنين وضعيتي پيش آيد به طور قطع و يقين اين عده شانس حضور در بازي هاي آسيايي دوحه را نيز از دست مي دهند كه اين خود آثاري زيانبار و تلخ تر را به همراه دارد.
حسين رضازاده سالم است
درپي دوپينگي شناخته شدن وزنه برداران تيم ملي مهم ترين نگراني اطلاع از وضعيت و شرايط قوي ترين مرد جهان حسين رضازاده بود كه خوشبختانه وي و اصغر ابراهيمي تنها وزنه برداران آزمايش شده اي بودند كه توانستند با سلامت از آزمايش دوپينگ بگذرند.درهمين ارتباط رضازاده ديروز به خبرنگاران گفت:  من از خود مطمئن هستم و همه مردم بدانند كه قهرمان شان سالم است.
بيانيه سازمان تربيت بدني
ديروز سازمان تربيت بدني هم با انتشار بيانيه اي اعلام كرد: تا روشن شدن قطعي موضوع دوپينگ وزنه برداران تيم ملي اين تيم به رقابت هاي جهاني اعزام نمي شود و بديهي است كه با اعلام نتايج نهايي آزمايش ها و درصورت مثبت بودن با عاملان و مسببان اين قضيه برخورد قانوني به عمل خواهد آمد. در اين بيانيه آمده است كه بررسي هاي ثانوي و دقيق تر جهت تعيين نتيجه قطعي ادامه دارد.

برنامه جديد هفته چهارم ليگ برترفوتبال
گروه ورزشي فدراسيون فوتبال روز گذشته زمان جديد برگزاري رقابت ليگ برتر فوتبال در هفته چهارم را اعلام كرد.رقابت هاي هفته چهارم از روز چهارشنبه هفته جاري با ديدار تيم هاي استقلال و فولاد خوزستان در اهواز آغاز مي شود.روابط عمومي فدراسيون فوتبال همچنين به دليل مشكل نور در ورزشگاه نفت اهواز و حافظيه شيراز ساعت برگزاري بازي ها در اين دو استاديوم را ساعت 15 اعلام كرد.
برنامه كامل هفته چهارم
چهارشنبه 5/7/85
ساعت 15، فولاد خوزستان استقلال تهران (اهواز)
پنج شنبه 6/7/85
ساعت 20، پرسپوليس استقلال اهواز (تهران)
ساعت 20، ذوب اهن برق شيراز (فولادشهر)
ساعت 20، راه آهن  پيكان (اكباتان)
ساعت 20، صباباتري پاس (رباط كريم)
ساعت 20، ابومسلم- فولاد مباركه سپاهان (مشهد)
ساعت 15، فجر شهيد سپاسي مس كرمان (شيراز)
ساعت 20، ملوان سايپا (انزلي)

رأي نهايي ديدار فجر و پاس امروز اعلام مي شود
گروه ورزشي- رأي نهايي در مورد ديدار نيمه تمام فجر شهيد سپاسي شيراز و پاس تهران امروز اعلام مي شود.رئيس كميته انضباطي فدراسيون فوتبال با بيان اين مطلب گفت: كارشناسان در زمينه قطع برق ورزشگاه حافظيه شيراز موضوع را بررسي و رسيدگي كرده اند.ديدار تيم هاي فجر شهيد سپاسي شيراز و پاس تا دقيقه 72 با نتيجه دو بر صفر به سود پاس در جريان بود كه با قطع برق بازي نيم تمام باقي ماند. در اين زمينه مسئولان برق علي رغم تلاش 70 دقيقه اي موفق به وصل برق نشدند.در آيين نامه ليگ حرفه اي فوتبال آمده است هر ديداري كه به دلايل مختلف كمتر از 90 دقيقه برگزار شود، داور بازي گزارش خود را به سازمان ليگ اعلام مي كند و رئيس سازمان ليگ مي تواند پيشنهاد تكرار بازي را به هيأت رئيسه بدهد و يا موضوع را به كميته انضباطي ارجاع دهد.

مخالفت با اعزام تيم فوتبال بانوان به دوحه
سازمان تربيت بدني موافق، كميته ملي المپيك مخالف
گروه ورزشي مريم رضايي: كميته ملي المپيك، با وجود موافقت رئيس سازمان تربيت بدني براي اعزام تيم ملي فوتبال بانوان ايران به دوحه، مخالفت خود را اعلام كرد. خديجه سپنچي نايب رئيس فدراسيون فوتبال در امور بانوان گفت: هر چند كميته ملي المپيك دليل خاصي براي تصميم خود اعلام كرده است، اما حدس مي زنم كه به دليل نوپا بودن رشته فوتبال براي زنان، كميته فكر كرده است كه سطح بازيهاي زنان در حد ساير تيم ها نيست. وي افزود: تيم بانوان فوتبال ايران آمادگي خوبي دارد هر چند كه ما قول رفتن روي سكو را نداديم. وي در ادامه گفت: برگزاري دور برگشت بازي دوستانه تيم ملي فوتبال بانوان ايران با تيم فوتبال بانوان يكي از باشگاههاي برلين در آبان ماه امسال در آلمان حتمي است و ايران پيشنهاد روز 13 آبان را داده است.

خبرهاي فوتبال جهان
ادامه درگيري دي كانيو و رئيس لاتزيو
000153.jpg
گروه ورزشي مريم دري منش: پائولو دي كانيو كه نتوانست قراردادش با لاتزيو را تمديد كند، رئيس باشگاه لاتزيو را علت جدايي اش از اين تيم مي داند. وي كه اكنون در باشگاه سيسكو روما در سري C رقابتهاي باشگاهي ايتاليا بازي مي كند مدعي است كه لاتزيو دستمزد وي را از ماه مه تا ماه ژوئن 2006 كه حدود 26 هزار پوند مي باشد به وي بدهكار است.
در اين حال لوسيتو، رئيس لاتزيو نيز اظهار مي دارد كه دي كانيو از سال گذشته جريمه هايي دارد كه بايد پرداخت كند. دي كانيو قبلاً به علت اين كه از سلام نازي ها استفاده كرده بود جريمه و محروم شده بود.
پيروزي يوونتوس در سري B
000141.jpg
در هفته چهارم از رقابتهاي سري B باشگاه هاي ايتاليا، تيم فوتبال يوونتوس موفق شد با چهار گل از سد مودنا عبور كند. در اين ديدار ترزگه دو بار، دل پيه رو و پاول ندود هركدام يك بار براي يووه گلزني كردند. يوونتوس در حال حاضر با 7 امتياز منفي در انتهاي جدول سري B قرار دارد. در پايان هفته چهارم، تيم برشا با 10 امتياز صدرنشين مي باشد.
پانصدمين بازي كارلوس و آسيب ديدگي سيسينيو
000144.jpg
روز شنبه تيم فوتبال رئال مادريد موفق شد با تك گل محمد ديارا در دقيقه 7 بر رئال بتيس غلبه كند. در اين ديدار روبرتو كارلوس، مدافع برزيلي مادريدي ها، براي پانصدمين بار با پيراهن اين تيم به ميدان رفت.
در اين مسابقه سيسينيو ديگر بازيكن برزيلي رئال از ناحيه زانوي راست دچار آسيب ديدگي شديدي شد. پزشك باشگاه در مورد او گفت كه بايد ابتدا آزمايشاتي روي پاي وي صورت گرفته و سپس در مورد مدت زمان استراحتش اظهارنظر كند.

آغاز پيكارهاي كشتي فرنگي قهرماني جهان
محمدي امروز با قهرمان جهان ديدار مي كند
گروه ورزشي- با شروع پيكارهاي كشتي فرنگي قهرماني جهان كه سوت آغاز آن از صبح امروز در سالن كشتي شهر كوانگ جوي چين به صدا درمي آيد 3 كشتي گير اعزامي كشورمان رقابت با حريفان جهاني خود را آغاز مي كنند. حميد سوريان قهرمان وزن 55 كيلوگرم دنيا در دور اول با كشتي گير اسپانيا مبارزه مي كند. علي اشكاني نايب قهرمان جهان در وزن 60 كيلوگرم در مسابقه نخست به ديدار پتر اسولا از جمهوري چك مي رود. اسولا همان كشتي گيري است كه در مسابقات جهاني 2003 حسن رنگرز را شكست داده بود . در وزن 66 كيلوگرم علي محمدي در اولين كشتي خود با شرف اوغلو نايب قهرمان المپيك آتن و قهرمان سال 97 جهان از تركيه مصاف مي دهد.

بازتاب وسيع واليبال جوانان آسيا در سايت AVC
000150.jpg
گروه ورزشي سيزدهمين دوره مسابقات واليبال جوانان آسيا (انتخابي جهان) در تهران بازتاب وسيعي در سايت AVC كنفدراسيون واليبال آسيا داشت. با وجود آنكه تا آخر وقت ديروز نتيجه نهايي اين مسابقات در سايت نيامده بود، ولي با رجوع به اين سايت تحرك رسانه اي اين بازيها را كه مسئوليت آن به عهده امير تلوكيان بود را مي شد به خوبي ديد. اكثر خبرهاي رويداد جوانان آسيا در تهران همراه با عكس در سايت AVC نظرها را به خود جلب مي كند. هيچ رويدادي در واليبال آسيا به اندازه رقابت هاي آسيايي تهران حجم قابل توجهي را به خود اختصاص نداده بود.

امروز آغاز ليگ برتر هندبال ايران
گروه ورزشي نوزدهمين دوره ليگ برتر هندبال ايران امروز با حضور ده تيم و با انجام 5 بازي در تهران و شهرهاي يزد، اصفهان و سبزوار آغاز مي شود. تيم هاي آهن بافق يزد، دانشگاه آزاد اسلامي، شهرداري و مس كرمان، فولاد مباركه سپاهان نوين و سپاهان اصفهان، نفت تهران، شهرداري تبريز، كابل خودروي سبزوار و هپكو اراك ده تيم حاضر در مسابقات فصل جاري هستند..برنامه بازيهاي امروز به شرح زير است:
آهن بافق يزد فولاد مباركه سپاهان، دانشگاه آزاد اسلامي شهرداري كرمان، نفت تهران صنعت مس كرمان، فولاد مباركه سپاهان نوين هپكو اراك،
كابل خودرو سبزوار شهرداري تبريز

يك مدال طلا و دو مدال برنز براي ووشوكاران ايراني
يك مدال طلا و دو مدال برنز براي ووشوكاران ايراني گروه ورزشي علي اصغر شعباني ملي پوش ووشو ايران در بخش سانشو در سومين دوره مسابقات ووشو جام ستارگان جهان در چين به مدال طلا دست يافت.
در اين رقابتها كه در شهر شي آن چين در حال برگزاري است، در روز نخست آن سلمان تركي و راضيه طهماسبي دو مدال برنز را در بخش مردان و زنان نصيب ايران كردند و در بخش سانشو نيز مدال طلاي سانشوكار ايراني در وزن منهاي 91 كيلوگرم با پيروزي مقابل بوسنيچ از روماني بدست آمد. اين مسابقات امروز به پايان مي رسد.

ورزش
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
حوادث
بين الملل
سياسي
شهر تماشا
سلامت
شهري
دانش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   شهري   |   دانش   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |