دوشنبه ۳ مهر ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۴۰۹۳ - Sep 25, 2006
در شعبه 1051 دادسراي شميران فاش شد
خواستگار سارق خود را دانشجوي دكترا معرفي كرد
پسر جوان وقتي از دختر مورد علاقه اش شنيد كه او دانشجوي فوق ليسانس است، خود را دانشجوي دكترا معرفي كرد ولي سرانجام اين دروغ به زندان ختم شد
000165.jpg
گروه حوادث- جواد عزيزي: جوان بيكار وقتي براي ازدواج با دختر مورد علاقه اش خود را دانشجوي مقطع دكترا جا زد وارد بازي خطرناكي شد كه با سرقت و فرار از تهران همراه شد.
به گزارش همشهري، ماجرا از اين قرار است كه مدتي پيش جواني به نام مجيد با دختري به نام شهلا آشنا شد، مدتي كوتاه از اين آشنايي نگذشته بود كه اين دختر و پسر جوان به يكديگر علاقه مند شدند.
پسر جوان كه پس از پايان دوره دبيرستان ترك تحصيل كرده بود، وقتي از دختر مورد علاقه اش شنيد كه او دانشجوي فوق ليسانس است به دروغ ادعا كرد كه او نيز دانشجوي دكتراست.
مجيد با ادعاي دروغين خود پس از مدتي اعتماد شهلا را جلب كرد و به او پيشنهاد ازدواج داد. دختر جوان كه احساس مي كرد خواستگار دلخواه خود را پيدا كرده است، با اين پيشنهاد موافقت كرد، اما شرط كرد كه وي هرچه زودتر خانه اي اجاره كند تا خانواده  اش با ديدن وضعيت مالي خوب وي، با اين ازدواج موافقت كنند.
وقتي دختر دانشجو اين موضوع را با مجيد در ميان گذاشت او بي آن كه حرفي درباره وضعيت اقتصادي نامناسب خود و خانواده اش بزند با اين شرط موافقت كرد و تصميم گرفت هر طوري شده خانه اي اجاره كرده و خانواده دختر را به آنجا دعوت كند.
ميهماني پرماجرا
چند هفته پس از اين ماجرا دختر دانشجو براي آشنايي خانواده اش با پسر جوان، وي را به خانه خواهرش دعوت كرد و مرد جوان نيز اين دعوت را پذيرفت. او كه نمي خواست خواهر دختر پي به ادعاهاي دروغينش ببرد در روز قرار بهترين لباس  خود را به تن كرد و راهي خانه دختر شد. با حضور مرد جوان در خانه، وي كه متوجه شده بود خواهر زن جوان كليد خانه را در كيف دستي اش گذاشت تصميم گرفت مخفيانه كليد را بردارد تا در فرصتي مناسب براي سرقت وارد خانه شود.
هنوز هوا تاريك نشده بود كه دانشجوي قلابي در حالي كه كليد خانه خواهر دختر را در جيب داشت از آنها خداحافظي كرد و از خانه خارج شد.
چند روز پس از اين ماجرا سرقت شبانه از يك آپارتمان در شمال تهران به پليس گزارش شد. ماموران وقتي خود را به محل سرقت رساندند با زن جوان و دختري مواجه شدند كه ساكنان خانه بوده و ماجراي سرقت را به پليس اطلاع داده بودند. زن صاحبخانه به پليس گفت: وقتي نيمه شب همراه خواهرم به خانه برگشتيم متوجه شديم طلاجات و اموال با ارزشمان به سرقت رفته است. با آغاز تحقيقات پليسي درباره اين سرقت پليس متوجه شد سارق يا سارقان از قبل با خانه و ساكنان آن آشنايي داشته اند؛ چرا كه به راحتي وارد خانه شده و از موقعيت آنجا آگاهي داشته اند. كارآگاهان در نخستين مرحله به تحقيق درباره كساني پرداختند كه با اين دو خواهر آشنايي داشته و به خانه آنها رفت و آمد مي كردند. در اين ميان پليس كه از ماجراي خواستگار جوان آگاه شده بود به عنوان نخستين مظنون تصميم به تحقيق از او گرفت ولي پسر جوان از تهران خارج شده و به تماس هاي دختر جوابي نمي داد. اين مساله باعث شد ظن ماموران به او بيشتر شود و وقتي آنها متوجه شدند در روزي كه پسر جوان در آن خانه دعوت بود كليد آپارتمان به طرز مرموزي ناپديد شده است جست وجو براي دستگيري او را آغاز كردند.
پليس كه به دنبال سرنخي براي ردگيري خواستگار دروغگو بود سرانجام زماني كه وي با دختر مورد علاقه اش تماس گرفت توانست رد او را در مسافرخانه اي در اصفهان به دست آورد و به اين ترتيب روند پرونده وارد مرحله اي تازه شد. كارآگاهان با دريافت نيابت قضايي عازم اصفهان شدند و در يك عمليات غافلگيرانه موفق شدند پسر جوان را دستگير كنند.
او پس از انتقال به تهران در بازجويي هاي انجام شده گفت: چون مي خواستم هر طوري شده با دختر مورد علاقه ام ازدواج كنم، خودم را دانشجوي دكترا معرفي كردم و براي آن كه به خانواده اش نشان دهم وضعيت مالي خوبي دارم، تصميم گرفتم هر طوري شده خانه اي اجاره كنم. به همين دليل روزي كه مهمان او و خواهرش بودم با ديدن كيف دستي او وسوسه شدم و كليد آپارتمان را برداشته و به وسيله آن اقدام به سرقت كردم.
پس از اظهارات پسر جوان رسيدگي به پرونده او در شعبه 1051 دادسراي شميران آغاز شد و در پايان قاضي پرونده او را به تحمل حبس و شلاق محكوم كرد.

نقابداران سياه سرقت خونين را بازسازي كردند
000156.jpg
گروه حوادث - اعضاي باند نقابداران سياه كه در جنايتي مخوف در هنگام سرقت از طلافروشي فردوسيه شهريار پس از مجروح كردن طلا فروش، همسايه وي را به قتل رسانده بودند، روز گذشته به بازسازي صحنه جنايت پرداختند.
سردار زارعي- فرمانده پليس استان تهران - درخصوص اين حادثه تلخ كه عاملان آن 48 ساعت بعد از وقوع حادثه دستگير شده اند، به همشهري گفت: ظهر روز يكشنبه متهمان اين پرونده با حضور در محل حادثه، اقدام به بازسازي صحنه حادثه كردند. از آن جايي كه در اين پرونده ابهامات زيادي وجود دارد، بايد بررسي هاي بيشتري بر روي پرونده صورت گيرد. فرمانده پليس استان تهران در خصوص اعتراف به 4 فقره قتل در اين پرونده بيان داشت: اعترافات متهمان در حال بررسي تخصصي است و به زودي گزارش كاملي از اين حادثه اعلام خواهد شد.
بر پايه اين گزارش، در حادثه سرقت مسلحانه منطقه فردوسيه شهريار، چهار مرد مسلح با حمله به طلافروشي، 2 كيلو طلا را در حالي به سرقت بردند كه صاحب طلافروشي به نام سيد مرتضي را مجروح و صاحب يك شيريني فروشي به نام اصغر را با شليك گلوله به قتل رساندند. متهمان اين حادثه 48 ساعت پس از سرقت با تلاش پيگير پليس آگاهي شهريار دستگير شدند و در اعترافاتشان به سه فقره قتل ديگر اعتراف كردند.

ابعاد تازه در پرونده جنايت در ساختمان نيمه كاره
گروه حوادث - با دستگيري يك پسر جوان ابعاد تازه اي در پرونده جنايت در ساختمان نيمه كاره فرمانيه گشوده شد.
پليس جنايي تهران بزرگ اواسط هفته گذشته در پي تحقيقات بر روي پرونده جنايت در ساختمان نيمه كاره فرمانيه كه قرباني آن زن مجهول الهويه اي بود، به پسر 24 ساله اي رسيد كه با بازداشت وي هويت مقتول اين پرونده كه يك زن خياباني است فاش شد.
بازپرس حسين اصغرزاده روز گذشته در خصوص اين پرونده به همشهري گفت: در تحقيقات كارآگاهان اداره دهم آگاهي تهران بزرگ سرنخهايي از يك پسر 24 ساله ايراني كه با سه برادر افغاني در ارتباط بود به دست آمد. دستور بازداشت اين پسر جوان كه مي توانست راز جنايتي را كه سه برادر افغاني علي رغم بازجويي هاي پليس همچنان فاش نكرده اند برملا كند صادر شد.
اين جوان بعد از دستگيري عنوان كرد كه مقتول را مي شناسد و او را بارها به افراد مختلف و از جمله كارگران افغاني معرفي كرده است. ولي او نيز از چگونگي مرگ زن مقتول كه جسدش در چاه ساختمان نيمه كاره كشف شده بود، اطلاعي نداشت .
برپايه اين گزارش، كارآگاهان جنايي تحقيقات از سه برادر افغاني كه وسايل زنانه، كتابهاي دبيرستاني چند دختر دانش آموز كه مي توانند از قربانيان احتمالي آنها باشند در منزلشان كشف شده است را ادامه مي دهند تا راز اين جنايت كه پليس معتقد است عامل اصلي ارتكاب آن اين سه برادر هستند فاش شود.
اين در حاليست كه اوايل هفته گذشته دختر نوجواني به دادسراي امور جنايي مراجعه كرده و مدعي شد كه بعد از خواندن خبر دستگيري اين متهمان در روزنامه ها و ديدن تصاوير سه برادر افغاني بار ديگر تلخ ترين خاطره زندگيش را به ياد آورده است، اين دختر مدعي است كه اين سه برادر او را در راه مدرسه ربوده و قصد آزار او را داشتند كه با التماسهاي وي از اجراي نقشه شوم خود منصرف شدند.

رئيس آگاهي كرج خبر داد
اعتراف زن و مرد جوان به۱۰فقره سرقت
000159.jpg
000162.jpg
گروه حوادث - زن و مرد جواني كه با شگردي خاص اقدام به سرقت هاي مسلحانه خودرو در شهرك هاي اطراف كرج مي كردند، با تلاش هماهنگ كارآگاهان پليس آگاهي كرج به دام افتادند.
وقوع حادثه
به گزارش همشهري، شامگاه اول تير امسال صداي شليك چندين گلوله ساكنان خياباني در مهرشهر را به وحشت انداخت. دقايقي بعد اهالي محل با راننده مسافركشي روبرو شدند كه از ناحيه دست مجروح شده و در گوشه  كوچه بن بست بر روي زمين افتاده بود. با گزارش موضوع به ماموران پليس 110 و حضور پليس در صحنه، مرد مجروح به بيمارستان انتقال يافته و تحت بازجويي مقدماتي قرار گرفت.
مرد جوان كه عليرضا نام داشت در اظهارات اوليه خود گفت: ساعت 18 و 30 دقيقه بعدازظهر زماني كه با خودرو پرايدم در خيابان ستارخان در حال تردد بودم، زن و مرد جواني با پيشنهاد مبلغي خواستند آنها را به صورت دربستي به مهرشهر برسانم، اما پس از رسيدن به مهرشهر آنها دائما از من مي خواستند تا داخل كوچه هاي خلوت بروم در حاليكه هوا تاريك شده بود به كوچه بن بستي رسيديم، ناگهان مرد جوان اسلحه كلت كمري اي را از جيبش خارج كرد و با تهديد از من خواست خودروام را ترك كنم.
وي ادامه داد: وقتي قصد مقاومت را داشتم، مرد جوان اقدام به تيراندازي كرد و با مجروح كردنم مرا از خودرو به بيرون انداخته و با سرقت خودرو و گوشي تلفن همراهم از محل متواري شدند.
آغاز عمليات براي دستگيري
ماموران با شنيدن اظهارات عليرضا، از وي خواستند تا اقدام به چهره نگاري زن و مرد سارق كند. اما او كه نتوانسته بود چهره سارق را در تاريكي شب به درستي ببيند، نتوانست چهره آنها را شناسايي كند. بنابراين كارآگاهان پليس با متمركز كردن فعاليتشان بر روي رديابي گوشي تلفن همراه شاكي، تحقيقات خود را در حالي ادامه داد كه چند شاكي ديگر كه به همين روش مورد سرقت قرار گرفته بودند، اعلام شكايت كرده بودند.
هنگامي كه ماموران اداره مبارزه با سرقت مسلحانه در رديابي هاي خود دريافتند چندين مرتبه با گوشي سرقتي راننده پرايد با فردي در مهرويلا تماس گرفته شده صاحب شماره به اداره آگاهي احضار شد كه پيگيري موضوع پليس را به فروشنده گوشي تلفن همراه رساند. اين مرد مدعي شد گوشي را از دايي خود به نام محمود خريداري كرده است. با رسيدن سرنخ ها به محمود از آن جايي كه احتمال مي رفت وي همان سارق خودرو باشد، محل سكونت وي در حصارك شناسايي و وي در يك عمليات ضربتي دستگير شد.
محمود كه از دستگيري غافلگيرانه اش تعجب كرده بود، به سرقت خودرو پرايد اعتراف كرد و مدعي شد در سرقت ها زني كه همسر صيغه اي او مي باشد نيز او را همراهي كرده است كه با شناسايي اين زن جوان، وي دستگير شد.
بنابراين گزارش، سرهنگ مطهري - رئيس اداره آگاهي كرج - روز گذشته با اعلام اين خبر گفت: در بازرسي از منزل سارقان يك قبضه سلاح كلت كمري كشف شد و متهمان اين پرونده تاكنون به 10 فقره سرقت خودرو بدين روش اعتراف كرده و با قرار بازداشت روانه زندان شدند.

حوادث
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
بين الملل
سياسي
شهر تماشا
سلامت
شهري
دانش
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   شهري   |   دانش   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |