پنجشنبه ۲۰ مهر ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۴۱۰۸ - Oct 12, 2006
مدال يونسكو به احترام مولانا جلال الدين بلخي رومي
گروه اجتماعي - نشست شوراي اجرايي يونسكو به پيشنهاد، كشورهاي ايران، افغانستان، مصر و تركيه تهيه مدال مولانا در سال 2007 ميلادي به مناسبت هشتصدمين سال ولادت مولانا را تصويب كرد. شوراي اجرايي با بررسي زندگي، آثار و افكار عالي و بشردوستانه مولانا كه فراتر از هرگونه مرز تمدني و ملي بوده و سرشار از تعليمات بشردوستانه است و باتوجه به اين كه مولانا، از فلاسفه و شاعراني است كه به كل بشريت تعلق دارد و با اين اميد كه تهيه اين مدال مشوق هرچه بيشتر كساني باشد كه در ترويج عميق و عالمانه آراء و عقايد مولانا دخيل هستند، تصميم به تهيه اين مدال گرفت.

پرداخت بخشي از هزينه هاي درماني
در بيمارستان هاي خصوصي تصويب شد
003000.jpg
گروه اجتماعي- مريم غفاري: تلاش مجلس جهت پرداخت خسارات متفرقه در بخش خصوصي به ثمر رسيد و بر اساس مصوبه جديد مجلس، بخشي از هزينه هاي درماني بيمه شدگان دربيمارستانها خصوصي بر اساس تعرفه دولتي پرداخت خواهد شد.
به گزارش همشهري، پرداخت هزينه ها بر اساس تعرفه دولتي، مبلغ ناچيزي از هزينه هاي تحميل شده خواهد بود و اگر به جاي اين طرح سعي و تلاش از جهت واقعي شدن تعرفه هاي درماني صورت مي گرفت كمك بيشتري به كاهش بار مالي بر دوش مردم مي شد.پيش از اين سازمان هاي بيمه گر از پرداخت هزينه هاي درماني بيمه شدگان مراجعه كننده به بخش خصوصي، خودداري مي كردند كه با تصويب مجلس سازمان هاي بيمه گر ملزم به پرداخت هزينه هاي درماني شدند. اين در حالي است كه ارايه خدمات درماني نامناسب در بخش دولتي باعث افزايش مراجعات بيمه شدگان به بخش خصوصي مي شود.
تصويب اين طرح، همچنان بار مالي اختلاف تعرفه هاي دولتي و خصوصي آن هم در شرايط ترغيب بيماران در مراجعه به بخش خصوصي را به دوش مردم و بيمه شدگان بيمار تحميل مي كند. حميدرضا سفاري، سرپرست دفتر سياستگذاري و برنامه ريزي وزارت رفاه در گفت وگو با همشهري صراحتاً اعلام كرد: اين طرح عملاً بار قابل ملاحظه اي را از دوش مردم در كاهش هزينه هاي درماني برنمي دارد و از اعتبار بيمه هاي پايه و قراردادهاي بين مراكز دولتي و بيمه هاي همگاني نيز كاسته مي شود كه نتيجه آن كاهش سهم دولت از هزينه هاي سلامت است.
به گفته وي، هم اكنون سهم دولت از هزينه هاي درمان به كمتر از 50 درصد رسيده است، در حالي كه بر اساس قانون برنامه چهارم سهم دولت بايد به 70 درصد افزايش يابد.سفاري افزود: در گذشته هم در صورتي كه بيمه شدگان در بيمارستان هاي خصوصي بستري مي  شدند، سازمان هاي بيمه گر بخشي از هزينه هاي درماني آنها را بر اساس تعرفه هاي درماني مصوب دولتي پرداخت مي كردند كه متاسفانه اين طرح به تدريج به دليل روند منفي و نزولي منابع صندوق هاي بيمه گر از ميان رفت و سازمان هاي بيمه گر بيمه شدگان خود را الزاماً به بيمارستان هاي طرف قرارداد سوق دادند.
باغبانيان، نايب رئيس كميسيون بهداشت و درمان مجلس نيز در اين خصوص گفت: پيش بيني شده بود تا پايان اجراي برنامه چهارم توسعه سهم مردم در پرداخت هزينه هاي درماني به 30 درصد برسد، ولي متاسفانه با تصويب بودجه بخش بهداشت و درمان در سال 85 و با وجود تعرفه هاي درماني غيرواقعي تصور ما بر اين است كه سهم پرداختي مردم از جيب، در هزينه هاي درماني تا پايان سال نه تنها 5 درصد كاهش نمي يابد، بلكه احتمالاً با 5 درصد افزايش به حدود 60 درصد خواهد رسيد.
وي معتقد است: با اجراي اين دستورالعمل بخشي از هزينه ها و بار مالي ناشي از خسارت متفرقه از دوش سازمان هاي بيمه گر كاسته شد، اما همچنان بخش قابل توجهي از هزينه هاي درماني به مردم تحميل شد.
اين گزارش مي افزايد، فلسفه وجودي سازمان هاي بيمه گر حمايت از بيمه شدگان به هنگام مراجعه به مراكز درماني است،  از اين رو سازمان ها بايد از بيمه شدگان خود حتي به هنگام بستري در مراكز درماني بخش خصوصي هم به ازاي پرداخت تعرفه هاي درماني مصوب دولتي حمايت و پشتيباني لازم را داشته باشند. در همين حال كارشناسان حوزه بيمه هاي درماني معتقدند، با تصويب اين طرح اقبال بيمه شدگان در مراجعه به مراكز درماني بخش خصوصي افزايش يافته و بار مالي آن به دوش سازمان هاي بيمه گر تحميل خواهد شد. به اعتقاد آنها اصلاح سرانه درماني واقعي هم به نفع بيماران هم به نفع بيمه شدگان، هم به نفع سازمان هاي بيمه گر و هم به نفع نظام سلامت كشور است، ضمن اين كه از تخلفات محدود پزشكان جلوگيري كرده و بخش دولتي را نيز در ارايه خدمات درماني با كيفيت توانمند مي سازد.

۸۰ درصد اختلالات بينايي قابل پيشگيري اند
شناسايي۷۶ هزار نابينا در كشور
002997.jpg
گروه اجتماعي- مينا شهني: تاكنون 76 هزار نابينا در كشورمان شناسايي شده اند.
كاظم نظم ده، معاون امور توانبخشي سازمان بهزيستي، با اعلام اين خبر گفت: 76 هزار و 707 نفر از كساني كه دچار معلوليت بينايي در كشور هستند تاكنون براي دريافت خدمات به سازمان بهزيستي مراجعه كرده اند كه اين سازمان تنها به 34 هزار و 551 نفر سرويس مي دهد. بر اساس آمارهاي منتشر شده از سوي سازمان بهداشت جهاني 2/4 درصد جمعيت جهان دچار معلوليت هاي گوناگون هستند كه بر اين اساس سهم ايران از معلوليت هاي گوناگون جمعيتي بالغ بر 2 ميليون و 400 هزار نفر است و پيش بيني مي شود 400 هزار نفر از اين جمعيت دچار معلوليت هاي بينايي باشند.
نظم ده با اين توضيح معتقد است كه بسياري از معلولين كم بينا و نابيناي كشورمان تاكنون براي دريافت كمك به هيچ سازمان و مؤسسه اي مراجعه نكرده اند؛ از همين رو ما فقط جمعيت كمتر از 80 هزار نفري ثبت شده را در دسترس داريم.نظم ده مهمترين عامل بروز نابينايي و كم بينايي شديد در كشور را آب مرواريد عنوان كرده و گفت: آمارها نشان مي دهد كه 9/47 درصد اختلالات بينايي در كشور بر اثر بروز بيماري آب مرواريد است كه اميدواريم با مداخله به موقع اين مشكل به حداقل برسد.
وي با تأكيد بر اين كه مي توان از 80درصد كم بينايي ها جلوگيري كرد افزود: از ميان عوامل بروز ايجاد كم بينايي 80درصد قابل درمان است. در واقع 60درصد از اين عوامل قابل درمان و 20 درصد ديگر نيز قابل پيشگيري اند. به اين ترتيب 80 درصد اختلالات بينايي قابل پيشگيري هستند. معاون امور توانبخشي سازمان بهزيستي درباره خدمات ارائه شده از سوي بهزيستي توضيح داد: در بحث خدمات تأكيد ما بر پيشگيري است. در واقع سازمان بهزيستي به دنبال راه كارهايي است كه بروز معلوليت ها و در اين زمينه اختلالات بينايي را كاهش داده و از بين ببرد.
نظم ده در خصوص اقدامات پيشگيرانه سازمان بهزيستي گفت: اجراي طرح غربالگري بينايي كودكان زير 6 سال كه همه ساله انجام مي شود منجر به شناسايي 50 هزار كودك در معرض آسيب  بينايي بوده است كه اين كودكان پس از معرفي به مراكز پيشگيري و درمان و مداخله بهزيستي از خطر نابينايي نجات يافته اند.
مي توان گفت با اين اقدام بهزيستي از بروز 50 هزار نابينايي در كشور جلوگيري كرده است. گفتني است بر اساس آمارهاي سازمان بهداشت جهاني حدود 161 ميليون نفر در دنيا دچار اختلال بينايي هستند. از اين تعداد 124 ميليون نفر دچار اختلالات كم بينايي هستند و 37 ميليون نفر نابيناي مطلق هستند.80 درصد نابينايان سن بالاي 50 سال دارند و يك ميليون و 400 هزار نفر نابيناي زير 15 سال سن دارند.بر اساس اين آمارها در هر 5 ثانيه يك نفر دچار اختلالات بينايي مي شود.

احداث 5هزار واحد مسكوني و اختصاص
10هزار فقره وام براي نيازمندان
ايسنا: معاون مشاركت هاي مردمي سازمان بهزيستي اعلام كرد: 113هزار خانوار تحت پوشش بهزيستي، فاقد سرپناه مناسب و در نوبت دريافت مسكن قرار دارند.
حجت الاسلام والمسلمين سيد محمدي افزود: در جهت تأمين سرپناه مددجويان۷۵۰،واحد مسكوني در سال 83 احداث و تحويل شده است. وي تصريح كرد: در سال گذشته 5/2 ميليارد تومان اعتبار به منظور تأمين مسكن مددجويان اختصاص يافت كه با اين رقم قرارداد احداث يكهزار و 500 واحد مسكوني منعقد شد. سيدمحمدي افزود: در سال جاري نيز از طريق شناسايي منابع جديد مالي و هماهنگي با سازمان مديريت و برنامه ريزي و با استفاده از تبصره 19 قانون بودجه، اعتبار اين بخش به بيش از 10ميليارد تومان افزايش يافت كه اميدواريم تا پايان سال قرارداد احداث حداقل 5 هزار واحد مسكوني بسته شود.
معاون مشاركت هاي مردمي سازمان بهزيستي با بيان اينكه ساخت و ساز مسكن براي نيازمندان از طريق موسسات خيرين مسكن ساز در كشور انجام مي گيرد، گفت: 114 مؤسسه خيريه ثبت شده با هدف ساخت مسكن براي مددجويان سازمان بهزيستي و نيازمندان فعال هستند. معاون مشاركت هاي مردمي سازمان بهزيستي يادآور شد: همچنين تفاهماتي با بنياد مسكن انقلاب اسلامي در حال انعقاد است تا با استفاده از تسهيلات اين بنياد در شهرهاي زير 2هزار نفر جمعيت، وام 5 ميليون توماني با كارمزد 4 درصد به منظور احداث مسكن مددجويان واگذار شود. به گفته وي همچنين با هماهنگي وزارت مسكن 10هزار فقره وام سه ميليون توماني وديعه مسكن بدون كارمزد در اختيار واجدين شرايط كه از سوي بهزيستي معرفي مي شوند، قرار مي گيرد.

رئيس سازمان امداد و نجات هلال احمر خبر د اد:
راه اندازي نخستين مركز نگهداري سگهاي زنده ياب
003003.jpg
فارس: رئيس سازمان امداد و نجات هلال احمر از راه اندازي اولين مركز مجهز نگهداري سگ هاي تجسس زنده ياب متناسب با سيستم هاي روز جهان تا 2 ماه ديگر خبر داد.
منصور آقانصير گفت: اولين مركز مجهز نگهداري سگ هاي تجسس در مهرشهر كرج روبروي فرودگاه قرار دارد كه در حال حاضر آخرين مراحل تجهيز را طي مي كند. وي در ادامه افزود: اين مركز داراي لانه ها و فضاي مناسبي براي نگهداري سگ هاي تجسس است كه به محض اتمام مراحل تجهيز آن، سگ هاي تجسس زنده ياب از سازمان امداد و نجات هلال احمر به آنجا منتقل مي شوند.ويژگي سگ هاي تجسس زنده ياب هلال احمر در زمينه يافتن مجروحان زير آوار و بهمن است و در حال حاضر 20 استان كشور مجهز به سگ هاي تجسس زنده ياب هستند و تا پايان سال تمام استانهاي كشور مجهز به 2سگ تجسس مي شوند.

بهزيستي حق الزحمه وكالت معلولان را پرداخت مي كند
مهر: معاون امور توانبخشي سازمان بهزيستي گفت: به منظور حمايت حقوقي از معلولان بهزيستي حق الزحمه معلولان را پرداخت مي كند.
دكتر كاظم نظم ده افزود: در صورتي كه معلولان با مشكل قانوني مواجه شوند كه براي رفع آن نياز به گرفتن وكيل داشته باشند سازمان بهزيستي بر اساس قانون حمايت از حقوق معلولان موظف است مشكل اين افراد را بر طرف كند.وي خاطر نشان كرد: البته برطرف كردن مشكلات حقوقي و قضائي تمامي افراد معلول نياز به اعتبارات زيادي دارد در صورتي كه در سال جاري يك دهم اعتبارات مورد نياز براي اجرايي كردن قانون جامع حمايت از حقوق معلولان اختصاص يافته است كه اين امر نيز به هيچ وجه كافي نيست.معاون امور توانبخشي سازمان بهزيستي تاكيد كرد: به جز پرداخت حق الزحمه وكالت براي معلولان بهزيستي مشاوره هاي حقوقي نيز به اين افراد ارائه مي دهد.

سوء استفاده از 223 ميليون كودك
گروه اجتماعي كميسر عالي حقوق بشر سازمان ملل متحد گفت: براساس آمار گزارش جهاني خشونت عليه كودكان، 150 ميليون دختر و 73 ميليون پسر بچه مورد سوءاستفاده جنسي قرار گرفته اند.
به گزارش مركز اطلاعات سازمان ملل متحد خانم لوئيس آربور در مقاله اي كه در سراسر جهان انتشار يافت، افزود: براساس اين آمار، از 218 ميليون كودك كارگر در سال 2004 ، پنج ميليون و 700 هزار نفر به طور اجباري به كار گمارده شده، يك ميليون و 800 هزار كودك مجبور به فحشا و يك ميليون و 200 هزار نفر نيز قرباني قاچاق انسان بوده اند.به گفته وي ، كنوانسيون حقوق كودك از كودكان در برابر سوءاستفاده فيزيكي و رواني، صدمات، غفلت، سوءرفتار و استثمار، شامل سوءاستفاده جنسي حمايت مي كند. وي اظهار داشت : ناكامي در حمايت از كودكان متوجه آناني است كه مستقيما مسئول امنيت خانواده ها ، مدارس و جوامعي هستند كه در آن زندگي و كار مي كنند.وي   به نقل از گزارش جهاني خشونت عليه كودكان كه روز 11 اكتبر برابر با 19 مهرماه به وسيله سازمان ملل متحد در سراسر جهان انتشار يافت، گفت: متاسفانه افرادي كه با كودكان زندگي مي كنند ، مبناي اكثر اقدامات خشونت آميزي هستند كه كودكان ، تجربه مي كنند.

درمان اختلالات رواني و كاهش آمار خودكشي ها
ايسنا: سازمان جهاني بهداشت (WHO) به مناسبت روز جهاني بهداشت رواني (سلامت رواني)، توجه به خودكشي را كه عامل مهمي در وقوع مرگ و ميرهاي زودهنگام و البته قابل پيشگيري است، خواستار شد.
اين سازمان در اطلاعيه اي اعلام كرد كه سازمان جهاني بهداشت هم اكنون نياز به آگاه سازي در اين زمينه و كاهش خطرات ناشي از خودكشي و در مقطعي گسترده تر نياز به توجه به بيماري هاي رواني را در عصر حاضر درك مي كند. آندرس نورداستروم، دبيركل موقت سازمان جهاني بهداشت گفت: در بيشتر موارد، افزايش آمار خودكشي ها نشان دهنده پيامد غم انگيز اشتباه در تشخيص و درمان بيماري هاي مهم و خطرناك رواني است. وي افزود: براي كاهش آمار خودكشي از طريق كاهش درصد ابتلا به بيماري هاي رواني،يك واكنش متمركز بهداشت عمومي در سطح جهاني، ملي و همچنين در بين جوامع و خانواده ها مورد نياز است.

رانندگان تاكسي بي سيم تهران بيمه مي شوند
رانندگان تاكسي بي سيم تهران تحت پوشش قانون بيمه تامين اجتماعي قرار مي گيرند.
اين موضوع بر اساس مصوبه هيات مديره سازمان تامين اجتماعي انجام خواهد شد.بنابر گزارش سازمان تامين اجتماعي ، در حال حاضر و طبق آمارهاي موجود حدود يك صد نفر با دريافت تاكسي در سطح شهر تهران مشغول به كار هستند كه اين تعداد تا پايان سال جاري به 1500نفر افزايش خواهد يافت. مصوبه نرخ پرداخت حق بيمه طبق ماده 28 قانون تامين اجتماعي ، معادل 27 درصد دستمزد مبناي كسر حق بيمه خواهد بود و اين افراد از حمايت هاي درمان ، بازنشستگي ، از كار افتادگي و فوت و طبق مقررات تامين اجتماعي و برابر ضوابط اجرايي برخوردار خواهند شد.مطابق با اين مصوبه ، حداكثر سن پذيرش اين افراد 50 سال تمام از تاريخ اولين ليست ارسالي خواهد بود و سوابق پرداخت حق بيمه قابل قبول نزد سازمان تامين اجتماعي به سن 50 سال اضافه مي شود.

كاهش محروميت با ارائه خدمات درماني در اردوهاي هجرت
گروه اجتماعي- ارائه خدمات درماني در قالب اردوهاي هجرت بسيج سازندگي توسط جوانان، شتاب محروميت زدايي در عرصه سلامت را افزايش مي دهد. جهانبخش اميني- عضو كميسيون بهداشت و درمان مجلس شوراي اسلامي- ضمن اعلام اين مطلب گفت: مردم از 80درصد خدمات بهداشتي كه ارائه مي شود رضايت ندارند.
وي علت اين مسأله را كمبود شديد اعتبارات در شبكه هاي بهداشتي دانست و اعلام كرد: ارائه خدمات درماني رايگان يا كم هزينه به مستضعفين و قشر كم درآمد، با بودجه فعلي بهداشت و درمان، دولت را با مشكل مواجه كرده است.اميني افزود: بايد در زمان تدوين بودجه،  اعتبارات ويژه اي براي بخش بهداشت و درمان كشور در نظر گرفته شود.
عضو كميسيون بهداشت و درمان مجلس همچنين گفت: هر سال در زمان تدوين و تصويب بودجه، بخش هاي مختلفي در اولويت  قرار گرفتند اما بخش بهداشت و درمان با توجه به اهميتي كه نسبت به ساير بخش ها داراست و از عوامل توسعه محسوب مي شود، هيچ گاه در اولويت قرار نگرفته است و ديدگاه مسئولين به وضعيت سلامت در كشور بايد تغيير كند.اميني گفت: در سال 84 بودجه اين بخش 55درصد افزايش پيدا كرده كه بهبود چشمگيري در شبكه هاي بهداشتي كشور- به خصوص در روستاها- ايجاد كرده اما هنوز به وضعيت مطلوب نرسيده و نيازمند يك توجه ويژه از طرف مسئولين است.وي بر محروميت روستاها از خدمات بهداشتي مناسب تأكيد كرد و با اشاره به فعاليت هاي داوطلبانه جوانان در عرصه سلامت روستاها در قالب طرح اردوهاي هجرت و بسيج سازندگي، اين گونه اقدامات جهادي را موجب شتاب محروميت زدايي به خصوص در بخش بهداشت و درمان دانست.

پرداخت يارانه براي داروهاي پرهزينه
ايسنا: وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي در حاشيه بازديد از بازارچه خيريه جشن رمضان گفت: جهت گيري دولت نهم در محروميت زدايي، توجه به اقشار محروم و گسترش عدالت بوده و وزارت بهداشت در دوره جديد سعي دارد خدماتش را در جاهايي كه بيشترين نياز وجود دارد و براي محروم ترين افراد گسترش دهد.دكتر باقري لنكراني با اشاره به مشكلات بيماران در تهيه داروهاي گران قيمت گفت: امسال نيز جهت داروهاي پر هزينه 224ميليارد تومان يارانه اختصاص يافته است. وي با قدرداني از خدمات كميته امداد امام خميني، در بخش هاي مختلف خاطرنشان كرد: اين نهاد توانسته است يك پوشش مناسب و جامع بيمه درماني جهت مددجويان خود فراهم كند.

با مردم
درخواست يك طرفه كردن كوچه
اخيراً خيابان كارگر شمالي كوچه چهاردهم (شهيد رضا عزيز) كه از حدود 35 سال پيش يك طرفه بود، و حالا كه تعداد ساكنان اين كوچه نسبت به آن زمان چند برابر و تردد خودروها نيز بيشتر، شده است، اين خيابان را دوطرفه كرده اند، با توجه به اينكه كوچه هاي مجاور به يكديگر راه دارند، تقاضا مي شود اين كوچه ها يك در ميان يك طرفه شود.
آقاي محمودي تهران
موانع تحصيل در مقطع كارشناسي
رشته مربي مراكز پيش از دبستان در دانشگاه علمي كاربردي، امكان ادامه تحصيل تا كارشناسي وجود ندارد. با اينكه اين رشته از طرف دانشكده پيش تازان آيين زندگي طراحي شده، اما هنوز هيچ اقدامي جهت تحصيل در مقطع كارشناسي نشده است. از مسئولان تقاضاي پيگيري موضوع را خواستاريم.
معصومه سيدحسيني به نمايندگي دانشجويان رشته مربي پيش دبستاني
در انتظار ارزان شدن تيرآهن
در اوايل سال 85 دولت وعده داد نسبت به ارزان شدن تيرآهن اقدام خواهد كرد، اما هنوز وعده عملي نشده و روز به روز شاهد گرانتر شدن تيرآهن هستيم، از مسئولان سؤال داريم كي اين وعده عملي خواهد شد؟
آقاي وثوق تهران
عدم پرداخت يارانه مسكن
حدود چهار سال است كه وزارت آموزش و پروش يارانه مسكن پرداخت نكرده است. از مسئولان تقاضا دارد، دليل عدم پرداخت آن را اعلام نمايند.
خانم حيدري تهران
عدم روشنايي بزرگراه علت اصلي تصادفات
بزرگراه خاور شهر، از اول خاورشهر تا سر عباس آباد فاقد روشنايي مناسب است. با توجه به عبور و مرور خودروهاي زياد در اين مسير و وجود دست انداز و چاله و نبود روشنايي، حوادث رانندگي متعددي در اين گذرگاه رخ مي دهد.
مهدي اعصاري تهران
محدوديت در پخت نان
در خيابان پنجم نيروي هوايي، مقابل كلانتري تهران نو سابق، يك نانوايي بربري وجود دارد كه تمامي نانها را با خشخاش ارايه مي كند.اين واحد مثل همه نانوايي ها بايد ملزم به عرضه بربري ساده هم باشد.
آقاي كرمي تهران
تقاضاي زمان بندي براي دو آزمون
آزمونهاي شركت مترو و مقطع فوق ديپلم دانشگاه شهيد بهشتي هر دو در تاريخ دوازدهم آبان ماه برگزار مي شود، و اين براي كسي كه مي خواهد در هر دوي اين آزمونها شركت كند، مشكل آفرين است.با توجه به اينكه شركت مترو هنوز كارت ورود به جلسه را تحويل نداده  است، تقاضا مي شود در صورت امكان موعد برگزاري اين آزمون ها طوري زمان بندي شود كه داوطلبان بتوانند در صورت لزوم در هر دو شركت كنند.
خانم شريفيان تهران
متقاضيان استخدام در يك سازمان
حدود چهار ماه پيش نامه اي از سوي رياست سازمان ملي انرژي اتمي خطاب به رياست دانشگاه صنعتي شريف جهت استخدام فارغ التحصيلان آن دانشگاه روي بردهاي دانشكده نصب شد. من و تعدادي از دانشجويان جهت استخدام اقدام كرديم، اما پس از گذشت اين مدت با توجه به تماسها و پيگيري مكرر موفق به دريافت پاسخ مثبت نشده ايم.
روح الله حيدري تهران
لطفاً تجديدنظر كنيد
دخترم در دبيرستان تيزهوشان درس مي خواند، امسال قانوني به تصويب رسيد كه طبق آن آموزش و پرورش اعلام كرد كه تدريس دبيران مرد در دبيرستانهاي دخترانه لغو شود. با توجه به اينكه در برخي رشته ها دبيران مرد كارايي بيشتري دارند تقاضا مي شود براي بالا رفتن سطح علمي دانش آموزان در اين قانون تجديد نظر شود.
خانم صابري كاشان
مشكل آب آشاميدني خاورشهر
منطقه خاورشهر با اينكه فاصله زيادي با تهران ندارد فاقد آب آشاميدني شهري است و مردم ناگزير، آبي را كه در تصفيه خانه هاي كوچك تهيه مي شود خريداري مي كنند، اميد است مسئولان به مشكل آب اين منطقه رسيدگي كنند.
خانم گودرزي تهران
شش ماه در انتظار ابلاغ
از حدود سه سال پيش شكايتي را در دادسراي صدر خيابان ميرعماد طرح كردم كه پس از پيگيري هاي فراوان، گفتند شش ماه پيش جواب شكايت به دايره ابلاغ ارسال شده است اما تا امروز چيزي دريافت نكرده ام.
اسدالله ملايي تهران
ورزشگاه بزرگ كرج استخر ندارد
ورزشگاه انقلاب كرج كه بزرگترين ورزشگاه اين شهر مي باشد، فاقد استخر شنا مي باشد. احداث استخر شنا در اين ورزشگاه، امكان بيشتري براي تفريحات سالم جوانان اين شهر فراهم مي كند.
احمدرضا جلالي كرج

پاسخ مسئولان
نظارت بيشتر انجام مي شود
بازگشت به مطلب مندرج در ستون با مردم آن روزنامه به مورخه 12/6/85 تعداد اتوبوس هاي خط رسالت- فرجام كم مي باشد به اطلاع مي رساند: با توجه به بررسي هاي انجام شده دو خط 12-9 (چهارراه اشراق- ميدان آرژانتين) و 20-9 (ميدان رهبر- ميدان رسالت) به ترتيب از فلكه دوم تهرانپارس و ميدان رهبر با 35 دستگاه اتوبوس سازماني تحت پوشش قرار گرفته و در ساعات پيك مسافر در صورت لزوم اتوبوس هاي كمكي خطوط ديگر براي جابه جايي مسافر به اين خطوط اعزام مي شود. علي ايحال توجهات لازم به كليه مسئولان داده شده تا نظارت بيشتري را اعمال نمايند.
روابط عمومي شركت واحد اتوبوسراني تهران و حومه
اصلاح هندسي انجام شده است
عطف به مطلب مندرج در آن روزنامه مورخ 15/6/85 در ستون با مردم در خصوص شيب تند خيابان شريعتي حد فاصل خيابان ملك تا سه راه طالقاني به اطلاع مي رساند معبر مذكور حد فاصل بهار شيراز تا سه راه طالقاني داراي دو دستگاه پل عابر پياده مي باشد كه در مقابل مراكز توليد و جذب سفر نصب شده است. همچنين در تقاطع خيابان هاي بوشهر و شريعتي به منظور افزايش تردد ايمني، اصلاح هندسي اجرا شده است.
روابط عمومي شهرداري منطقه 7
مشاهده نگرديد
عطف به مطلب مندرج در آن روزنامه مورخ 29/5/85 در ستون با مردم مبني بر وجود خودرو اسقاطي در ابتداي خيابان كردستان به اطلاع مي رساند: با توجه به بازديد و گزارش كارشناس حوزه هيچ گونه خودرو اسقاطي در محل اعلام شده مشاهده نگرديده است.
روابط عمومي شهرداري منطقه 6
نشاني دقيق و تلفن تماس اعلام شود
در پاسخ به مطلب مندرج در ستون با مردم  روزنامه همشهري مورخ 2/7/85 تحت عنوان در انتظار اشتراك برق به آگاهي اهالي محترم منطقه آبسرد دماوند مي رساند كه جهت رسيدگي به موضوع نياز به شماره درخواست متقاضي مي باشد، لذا مقتضي است مشترك محترم آدرس دقيق محل و شماره درخواست خود را به واحد ارتباط مردمي شركت به شماره تلفن 88842363 اعلام تا پيگيري لازم به عمل آيد.
روابط عمومي شركت توزيع نيروي برق شمال شرق تهران
عوارض قانوني بايد پرداخت شود
عطف به مطلب مندرج در ستون با مردم آن روزنامه مورخ 9/6/85 با عنوان سند مالكيت نداريم خواهشمند است به استناد ماده 23 قانون مطبوعات نسبت به درج جوابيه شهرداري اين منطقه اقدام فرماييد.مالك مجتمع تجاري و اداري كاكتوس به پلاك ثبتي 1276/2 مي بايست در وهله نخست پس از پرداخت عوارض قانوني خود به شهرداري نسبت به دريافت پايان كار اين ملك اقدام و سپس جهت دريافت سند مالكيت از طريق اداره ثبت اسناد اقدام نمايد.
روابط عمومي شهرداري منطقه 18

اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
حوادث
بين الملل
فرهنگ و آموزش
سياسي
شهر تماشا
سلامت
شهري
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  فرهنگ و آموزش   |   سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |