پنجشنبه ۲۰ مهر ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۴۱۰۸ - Oct 12, 2006
احمدي نژاد در جمع مردم شهريار:
ملت ايران عقب نشيني نخواهد كرد
عكس: جوادگلزار
003159.jpg
گروه سياسي - رئيس جمهوري اسلامي ايران تاكيد كرد: ملت ايران هيچ هراسي از تهديدات دشمنان ندارد و مسيري را كه انتخاب كرده با اقتدار ادامه مي دهد وعقب نشيني نخواهد كرد. محمود احمدي نژاد عصر ديروز با حضور در جمع مردم شهرستان شهريار با مردم اين شهرستان ديدار كرد . رئيس جمهوري در اين ديدار كه ايرنا خبر آن را منتشر كرده است اظهار داشت : دشمنان به بهانه دستيابي ايران به سلاح هسته اي بر سر راه موفقيتهاي ملت ايران مانع ايجاد مي كنند، درصورتي كه اين يك دروغ بزرگ است. وي با تاكيد براينكه ما اهل گفت و گو صلح هستيم، گفت : ايران تنها كشوري است كه فعاليتهاي هسته اي اش در چارچوب قوانين ومقررات بوده است . رييس جمهوري، سران آمريكا وانگليس را منزوي و بي اعتبار توصيف كرد و گفت : شما روزبه روز ضعيف تر و منزوي تر مي شويد و حتي در بين ملتهاي خود نيز جايي نداريد. احمدي نژاد خطاب به ملت ايران و مردم شهريار گفت : تا قله فناوري هسته اي فقط يك يا حسين ديگر مانده و ترديد ندارم با ايمان واستقامت ملت در آينده نزديك پيروزيهاي عظيم درانتظار ملت ايران خواهد بود.
رييس جمهوري كه در ورزشگاه شباهنگ شهريار درميان استقبال پرشور مردم اين شهرستان سخن مي گفت ، شهريار را گلستان استان تهران خواند وافزود : دولت مصمم است به تك تك شهرستانهاي استان تهران با نگاه ويژه نگاه كند و براي پيشرفت آنها تصميمات انقلابي بگيرد.
فرهنگ ما الگوي همه ملت ها قرار گرفته است
رئيس جمهوري گفت: امروز ملت ايران عزيز ترين ملت و «شور در جهان است و منطق ملت ما مورد پذيرش همه دولت ها و ملت هاي مستقل عالم است و فرهنگ ما الگوي همه ملت ها قرار گرفته است.به گزارش مهر محمود احمدي نژاد در جمع مردم رباط «ريم، ملت ايران را منطقي ترين ملت در جهان خواند و با اشاره به مسئله هسته اي افزود: در بحث هسته اي منطق ملت ما بسيار روشن است ما از قدرتهاي زورگو و خودخواه عالم سئوال مي «نيم «ه اگر چرخه سوخت هسته اي چيز خوبي است چرا فقط براي عده اي خاص است و اگر شما داريد ملت ايران هم بايد داشته باشد و اگر بد است پس هيچ «س نبايد داشته باشد.
مهمترين سرمايه نظام، اعتماد مردم است
محمود احمدي نژاد با تا«يد بر اين«ه اطلاع رساني بخش عظيمي از «ار است و مي تواند تاثيرات فراواني داشته باشد و اين اطلاع رساني بايد «امل و دقيق باشد، گفت: مهمترين سرمايه ما اين است «ه مردم به ما اعتماد «نند.
رئيس جمهوري صبح ديروز پس از بازديد از بخش هاي مختلف سازمان بازرسي «ل «شور، در جمع «ار«نان و مسئولان اين سازمان كه خبر آن را پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري منتشر كرده است ، بازرسي را يار و «م« اجرا خواند و گفت: سيستم هاي اداري امروز چند ويژگي دارند اول اين«ه مي خواهند خود را گسترش دهند زيرا مديران تمايل دارند حوزه «ارشان افزايش پيدا «ند.
وي افزود :  دومين ويژگي اين است «ه مي خواهند حوزه اقتدار خود را اضافه «نند «ه بايد دراين مسئله مراعات شود زيرا باعث بروز برخي اختلافات خواهد شد.
احمدي نژاد با تا«يد بر اين«ه نظارت واجرا يار ي«ديگر هستند و بدون هم معنا ندارند، گفت :هر نوع نگاهي «ه تقابل و ضديت را القاء «ند مردود است و جريان امور هر چه جلوتر مي رود پيچيده تر مي شود . اين خاصيت زندگي امروزي است و انسان درحال «مال و پيشرفت است و با توجه به توانمنديهاي در حال گسترش تصميم گيري ها، هدايت «ردن ها و عمل «ردن ها نيازمند نظارت دقيق است.

وزراي جهاد و آموزش و پرورش استيضاح مي شوند
گروه سياسي - به دنبال تعيين زمان استيضاح وزير كشاورزي، روز گذشته طرح استيضاح وزير آموزش و پرورش نيز با 45 امضاء تقديم هيأت رئيسه مجلس شد.
به گزارش خبرنگار پارلماني همشهري محمدرضا باهنر جلسه بعدي مجلس را 30 مهرماه اعلام كرد و گفت:  در اين جلسه بحث استيضاح وزير جهاد كشاورزي در دستور كار مجلس قرار خواهد داشت.
سبحاني نيا، عضو هيأت رئيسه مجلس ضمن تاكيد بر اينكه طرح استيضاح وزير جهاد با 51 امضاء اعلام وصول شده است گفت، در اين طرح آمده است: نظر به وظيفه نمايندگان مجلس شوراي اسلامي در دفاع از حقوق ملت و با توجه به ضعف هاي فراوان وزير كشاورزي در مواردي چون عمل  ننمودن به برنامه هاي اعلام شده در زمان كسب راي اعتماد به مجلس، ناتواني در تامين امنيت غذايي و عدم خودكفايي در توليد محصولات استراتژيك، بي توجهي به اهل تجربه و منزوي كردن مديران با تجربه، عدم توجه كافي به مزيت هاي نسبي كشور، ناديده گرفتن توسعه مبتني بر دانايي، عدم ارتقاء بهره وري عوامل توليد، عدم توسعه كارآفريني، بي توجهي به تقويت زيرساخت ها از قبيل توسعه شبكه هاي آبياري نوين، ضعف صنايع تبديلي و كوچك و همچنين واردات بي رويه محصولات كشاورزي، سوءمديريت و ضعف مديران استاني، تبعيض در استفاده از مديران وزارتخانه هاي سابق جهاد سازندگي و كشاورزي به نحوي كه موجب ايجاد اختلاف و تنش و به هدر رفتن نيروها در داخل وزارتخانه گشته است و بي توجهي به مسئوليت خويش در قبال مجلس شوراي اسلامي، نمايندگان ملت خواهان استيضاح ايشان هستند.
از سوي ديگر طرح استيضاح محمود فرشيدي وزير آموزش و پرورش با 45 امضاء در پايان جلسه علني روز گذشته تقديم هيأت رئيسه مجلس شد.
به گفته قدرت الله ايماني كه از طراحان اصلي استيضاح به شمار مي آيد اين طرح روز 30 مهرماه اعلام وصول خواهد شد.
تصويب يك فوريت طرح صيانت جامعه در برابر مفاسد اقتصادي
نمايندگان مجلس شوراي اسلامي به يك فوريت طرح صيانت جامعه در برابر مفاسد اقتصادي راي مثبت دادند.اين طرح كه در تاريخ 25 مرداد ماه در صحن علني رد شده بود با درخواست مجدد 140 نماينده، مجدداً در دستور كار مجلس و با يك فوريت مورد تصويب قرار گرفت.اين طرح در 18 ماده براي رسيدگي به دارايي ،مقامات، مسئولان و كارگزاران نظام در كميسيون حقوقي و قضايي به تصويب رسيده بود و در واقع افراد مسئول اصل 142 قانون اساسي را به نحوي گسترش مي  داد.
هيأتي براي حل مشكل كارگران
چند تن از نمايندگان مجلس در تذكري به وزراي اطلاعات و كشور خواستار برخورد قاطع با افراد منحرف و جلوگيري از ترويج خرافات و سوءاستفاده از احساسات مذهبي مردم شدند.تمدن نماينده شهركرد نيز در تذكر به وزراي اطلاعات و كشور خواستار برخورد جدي با فعاليت مخرب شركت  هاي هرمي با استفاده از قانون مصوب مجلس و شناسايي باندها در اين خصوص شد.
همچنين به دنبال تذكر نماينده بوئين  زهرا و آوج در خصوص رسيدگي به مشكلات كارگران استان قزوين حداد عادل قول داد هر چه زودتر اين مشكل را حل كند.كميسيون اجتماعي هم اعلام كرد هيأتي در اين خصوص تشكيل داده است.
تقدير از شاهرودي
۱۹۲ نماينده در نامه اي به مقام معظم رهبري، حمايت خود را از برنامه هاي توسعه قضايي آيت الله هاشمي شاهرودي اعلام كردند.

اخباركوتاه.
تجمع دانشجويان و طلاب مقابل سفارت دانمارك
گروه سياسي- اعتراض هاي رسمي مقامات كشور به مقامات رسمي كشور دانمارك و اتحاديه اروپا اعلام شده و در چند واكنش جدي وزير خارجه با همتاي دانماركي خود و نيز مقامات فنلاند به عنوان رئيس دوره اي اتحاديه اروپا گفت و گو كرد و مراتب جدي اعتراض جمهوري اسلامي ايران را اعلام كرد.
سه شنبه شب گذشته ايسنا گزارش داد جمعي از دانشجويان و طلاب مقابل سفارت دانمارك تجمع كرده وبا شعار دادن به اهانت به پيامبر اكرم (ص) در آن كشور اعتراض كردند.
رحماني فضلي معاون بين الملل و استان هاي وزارت كشور شد
فارس: عبد الرضا رحماني فضلي به عنوان معاون بين الملل، اقتصادي و امور استان هاي وزارت كشور منصوب شد. وي پيش از اين به عنوان قائم مقام دبير شوراي عالي امنيت ملي فعاليت داشت.
جيمز روبين با مقامات دولتي ديدار نكرده است
ايرنا: يك منبع موثق در وزارت خارجه گفت: جيمز روبين ، سخنگوي پيشين وزارت خارجه آمريكا درپي دعوت خواهر همسر ايراني خود (كريستين امانپور) وارد ايران شده است.اين منبع كه خواست نامش فاش نشود، روز گذشته افزود: روبين به قصد انجام ديدار خانوادگي و با طي كردن مراحل مربوط به اخذ رواديد، وارد ايران شده است.به گفته اين منبع روبين در مدت اقامت پنج روزه خود در ايران، با هيچ مقام دولتي ديداري نداشته است.

تاكيد پوتين برحل موضوع هسته اي ايران
مهر: ولاديمير پوتين رئيس جمهور روسيه بار ديگر با تا«يد بر ضرورت حل موضوع هسته اي ايران از راه ديپلماتي«، خواستار چند جانبه گرايي براي حل اين مسئله شد.پوتين گفت: با وجود اين«ه تحولات اخير در «ره شمالي نگران «ننده است؛ ما بايد براي حل موضوع هسته اي ايران به ش«لي ديپلماتي« و سياسي و با استفاده از چند جانبه گرايي تلاش «نيم.
پوتين در گفتگو با روزنامه آلماني زوددويچه سايتونگ با تا«يد بر وجود ام«ان حل موضوع هسته اي ايران افزود: ما هم ا«نون همه گزينه ها را در حال بررسي داريم و معتقدم «ه ام«اني براي حل موضوع هسته اي ايران وجود دارد.وي ضمن انتقاد از ي«جانبه گرايي آمري«ا افزود: تجربه چند سال اخير به روشني نشان داده اند «ه مسائلي از اين قبيل را تنها مي توان با هم«اري حل «رد و ي« «شور نمي تواند ديدگاهها و روي«رد خود را به ديگران تحميل «ند.وي تصريح «رد: آنچه درباره وضع امروز «ره شمالي صدق خواهد «رد، بايد همان گونه نيز در موضوع ايران با ابزارهاي سياسي و ديپلماتي« اعمال شود؛ وا«نش ما بايد دقيق باشد.

توسط كارشناسان وزارت خارجه اعلام شد
۱۴۳ ايراني در زندان هاي عراق به سر مي برند
ايرنا: دو تن از كارشناسان ارشد وزارت خارجه از ادامه بازداشت حداقل 142 ايراني در زندان هاي عراق خبر دادند و اعلام كردند كه اين افراد به علت ورود غيرقانوني به عراق دستگير شده اند.
محمد عمراني و محمدباقر زنگنه دو كارشناس ارشد وزارت خارجه در امور عراق روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگاران، اعلام كردند كه با پيگيري جمهوري اسلامي ايران از مرداد ماه گذشته تاكنون 77 نفر از ايرانيان زنداني شده در عراق آزاد شده اند ولي كماكان 142 نفر ديگر در زندان هاي عراق به سر مي برند. اين دو كارشناس وزارت خارجه در عين حال گفتند كه اين رقم فقط شامل ايرانياني است كه در زندان هاي متعلق به پليس عراق، به سر مي برند.
عمراني و زنگنه يادآور شدند كه قانون مربوط به ورود غيرمجاز افراد به عراق نسبت به گذشته تغييري نكرده و مجازات آن تحمل شش ماه تا 10 سال حبس است.
اين دو كارشناس وزارت خارجه با اشاره به عواقب سفر غيرقانوني زائران ايراني به عراق، خاطرنشان كردند كه حتي احتمال حبس ابد براي كساني كه به صورت غيرقانوني وارد عراق مي شوند وجود دارد. عمراني كه كارشناس ستاد ويژه عراق در وزارت خارجه است، افراد بازداشت شده توسط پليس عراق را زندانيان خوشبخت توصيف كرد و گفت: ممكن است افرادي كه به صورت غيرقانوني وارد عراق مي شوند، توسط تروريست ها ربوده و يا مفقود شوند.

يادداشت
براي رأي دهندگان صبور
فرشاد مهدي پور
۶۴ روز ديگر كه بگذرد، در جمعه اي داغ، ايرانيان به پاي صندوق هاي رأي خواهند رفت تا در دو سطح متفاوت دست به انتخاب نمايندگان خود بزنند؛ سطح مديران عالي براي خبرگان رهبري و جايگاهي عمومي براي مديريت شهري. آن چه در 24 آذر رقم خواهد خورد بر دوش هماهنگي و همراهي دو ماهه آينده استوار است تا اگر فضايي سالم و سلامت سامان يابد، مردم حماسه اي تازه بيافرينند.غروب سه شنبه حاضران در ميهماني افطار رهبر معظم انقلاب، سخناني را در تشريح چنين رويكردي شنيدند. سخناني سرشار از هشدار و انذار. حفظ سلامت فضاي انتخابات مهم است و همه مطبوعات، رسانه ها و كساني كه از ابزارها و شيوه هاي رايانه اي استفاده مي كنند و صاحبان تريبون هاي عمومي بايد مراقب باشند كه تخريب و اهانت، فضاي انتخابات را ناسالم مي سازد و هيچ گونه منطقي ندارد و جايز نيست. اشاره اي روشن به امكانات تازه اي كه به مدد مناديان رسانه آمده و راه را بر بي راهه روي گشوده است.اما در كلام واپسين، صريح و واضح بر دخالت نكردن مسئولان دولتي و نظامي در انتخابات و عدم تهيه فهرست انتخاباتي از جانب مسئولان و كساني كه كارهاي اجرايي دارند ، تاكيد شد و اين فراز كه بايد به گونه اي عمل كرد كه شخصيت مسئولان دولتي هيچ تأثيري در نتايج انتخابات نگذارد.
با چنين درآمدي، اگر آن ها كه بايد بشنوند كمي گوش فرا دارند مي توان اميد داشت كه انتخابات در مسير درستش روانه شده است؛ و رأ ي دهندگان صبور ايراني مي دانند كه آرايشان امانت است و ميزان و همت بر آن است تا چنين شود.

رئيس جمهوري بلاروس فعاليت هسته اي ايران را صلح آميز خواند
تأكيد ايران و اروپا بر ادامه مذاكرات هسته اي
گروه سياسي همزمان با رايزني هيأت چهارنفره پارلمان ايران در بروكسل، رئيس جمهوري بلاروس نيز در پيامي برنامه هسته اي ايران را صلح آميز خواند. در بروكسل، الهام امين زاده، محمود محمدي، موريس معتمد و يك نماينده ديگر با خاوير سولانا ديدار و گفت وگو كردند و رئيس جمهوري بلاروس با يك روزنامه روسي مصاحبه كرد و اخبار آن را ايرنا منتشر كرده است. در بروكسل تيم نمايندگان مجلس ايران با مسئول سياست خارجي اتحاديه اروپا ديدار و گفت وگو كردند كه پس از آن ابراز شد گفت وگوهاي خوب و مناسبي بين دو طرف برقرار شده است. سولانا در اين ديدار به محمدي بر حق مشروع ايران در زمينه استفاده از فناوري صلح آميز هسته اي تأكيد كرده است. محمدي همچنين به سولانا گفته ملت ايران پذيراي تحريم و تهديد نيست. اين نماينده مجلس خبر داد دو طرف تأكيد كرده اند كه مذاكرات هسته اي ادامه داشته باشد و مسئله با تأكيد بر اصل گفت وگو حل شود. پس از آن گروه پارلماني ايران با رياست پارلمان بلژيك نيز ديدار و گفت وگو داشت.
اما الكساندر لوكاشنكو كه يك ماه پيش با منوچهر متكي ديدار و گفت وگو داشت بار ديگر بر فعاليت هاي صلح آميز هسته اي ايران تأكيد كرد وگفت هدف برنامه هسته اي ايران ساخت سلاح نيست.
رئيس جمهوري بلاروس اتهامات آمريكا عليه جمهوري اسلامي را رد كرد و گفت: تمامي اين حرف ها بي اساس است و با واقعيت مطابقت ندارد. لوكاشنكو گفت تا زماني كه همه كشورها عاري از سلاح هسته اي نشوند، هميشه كشورها به دنبال دستيابي به سلاح هاي هسته اي خواهند بود.
كمي آن طرف تر از بلاروس و در مسكو پايتخت روسيه، سفير ايران با معاون وزير خارجه روسيه ديدار كرد. در ديدار سرگئي كيساك و غلامرضا انصاري دو طرف مسئله هسته اي ايران را مورد بحث و بررسي قرار دادند. ريانووستي پس از ارسال اين خبر به جزئيات اين ديدار اشاره اي نكرد.
درحالي كه قصد تطبيق پرونده ايران و كره شمالي در برخي رسانه هاي غرب مشهود است، فايننشيال تايمز در تحليلي نوشت پرونده ايران و كره شمالي و راه اين دو جدا از هم است. اين روزنامه نوشت قرار بوده تحريم ايران از سوي آمريكا باعث تقويت ان پي تي شود اما آزمايش هسته اي كره شمالي تمامي كشورهاي مدعي حفظ ان پي تي را منفعل كرد.
آمريكا به لحاظ قدرت اتمي كره شمالي را قدرتمند مي ديد اما هيچ گاه نتوانست به اين كشور حمله نظامي كند و به جاي آن عراق و ايران را مورد حمله و فشار قرار داده است آن هم تنها به اين علت كه چين از كره شمالي حمايت مي كند.
چين اما ديروز شاهد گفت وگوي تلفني وزير خارجه كشورش با خاوير سولانا بود. خبرگزاري رسمي چين، شين هوا خبر داد در اين گفت وگوي تلفني پرونده هسته اي ايران به بحث گذاشته شده است. از آبهاي خليج فارس نيز خبر رسيد شوراي همكاري خليج فارس خواستار حل صلح آميز بحران هسته اي ايران شده است.
وزير خارجه بحرين به عنوان يكي از اعضاي شاخص و اصلي شورا در گفت وگويي با روزنامه اي كويتي كه بخش هايي از آن را ايرنا منتشر كرده، خواهان حل صلح آميزاين پرونده شد.
احمد آل خليفه گفت: شوراي همكاري قصد دارد هيأتي را براي گفت وگو راهي تهران كند. مقامات رسمي جمهوري اسلامي ايران نسبت به اين خبر هنوز واكنشي نشان نداده اند.
حسن روحاني، رئيس مركز تحقيقات استراتژيك مجمع تشخيص مصلحت نظام و رئيس سابق پرونده هسته اي كشور در گفت وگويي كوتاه با فارس خبر داد مسئله هسته اي ايران آنقدر پيچيده نيست كه دو طرف اعلام كنند راه حلي براي رسيدن به تفاهم وجود ندارد. ولي روحاني درباره تهديدهاي غرب گفت: اگر غرب دست از تهديد بردارد، امكان دستيابي به تفاهم بسيار زياد مي شود و در دو سوي پيشنهادي كه تحريم و تعليق باشد، نمي توان گفت وگو كرد. وي خواستار گفت وگوي بدون پيش شرط اروپا با ايران شد.

رئيس مجلس:
سكوت سياسي دانشگاه ها پديده مطلوبي نيست
گروه سياسي- رئيس مجلس با اشاره به ركود سياسي دانشگاه ها گفت: سكوت سياسي دانشگاه ها پديده مطلوبي نيست و بنده به عنوان يك دانشگاهي معتقدم كه دانشجويان بايد از جريان امور كشور باخبر باشند و خود را براي اداره كشور در آينده آماده كنند.
به گزارش خبرنگار پارلماني همشهري غلامعلي حداد عادل كه در كنفرانس مطبوعاتي سخن مي گفت با تأكيد بر اين كه دانشجويان مي توانند با روحيه آرماني خود از بسياري از ارزشها حمايت نمايند گفت: بايد علل ركود سياسي را پيدا كرد. البته بنده تصور مي كنم كه يكي از دلايل ايجاد ركود سياسي دانشگاه ها استفاده هاي ابزاري پيشين توسط احزاب و گروه ها از دانشجويان است.
وي با بيان اين كه دانشجويان از نوع برخورد احزاب و گروه هاي سياسي در گذشته تلخ كام هستند و سابقه خوبي براي ورود به عالم سياست ندارند افزود: متاسفانه هر زمان كه احزاب مصلحت ديدند دانشجويان را به ميان آوردند و هر زمان كه مصلحتي در كار نبود آنها را كنار گذاشتند، لذا اين مسئله موجب شد تا دانشجويان احساس استقلال نكنند.
عملكرد صداوسيما مناسب است
رئيس مجلس شوراي اسلامي  در پاسخ به پرسشي مبني بر ارزيابي عملكرد صدا و سيما در قبال دولت و اين كه انتقادات بايد به چه نحوي باشد كه دولت ناكارآمد جلوه داده نشود، گفت: توجه صدا و سيما را به قوه مجريه توجه خوب و مناسب مي دانم و اگر جاي گله باشد مجلس بايد گله كند كه البته ما نيز گله نمي كنيم.غلامعلي حدادعادل در نشست مطبوعاتي ديروز افزود: انعكاس اخبار دولت، سفرهاي رئيس جمهوري۰ و جلسات هيأت دولت از طريق صدا و سيما مناسب است.
استيضاح وزرا
رييس قوه  مقننه در پاسخ به سؤالي مبني بر وجود دو طرح استيضاح در مجلس و در خصوص اظهارات محمدرضا باهنر در جلسه  فراكسيون اصولگرايان مبني بر اين كه موافقان و حاميان استيضاح وزرا از جرگه  اصولگرايي خارج مي شوند، چه قدر صحت دارد و هم چنين اين كه انتقادات مجلس به دولت در چه زمينه اي است طبق اشاره  مقام معظم رهبري، خاطرنشان كرد: مقام معظم رهبري نفرمودند كه زياد از دولت انتقاد نشود بلكه فرمودند دولت و قواي ديگر تضعيف نشوند. مقام معظم رهبري فرمودند نبايد ناكارآمدي هاي دولت تبليغ شود ولي انتقاد حق رسانه ها و حق مجلس است و كشور با انتقاد به سمت اصلاح و پيشرفت گام برمي دارد.
موضع هسته اي
وي در خصوص موضوع هسته اي ايران و نتيجه  نشست 1 + 5 و صحبت هايي كه براي تحريم ايران بيان مي شود و اين كه موضع جمهوري اسلامي ايران چيست؟ و هم چنين در پاسخ به اين كه شما چندي پيش اعلام كرديد كه خبرهاي خوش هسته اي ادامه خواهد داشت، افزود: ما مسلماً كار خود را در زمينه  استفاده  صلح آميز از انرژي هسته اي ادامه مي دهيم و غني سازي را متوقف نكرده ايم. ولي اين اخباري كه در زمينه  بردن مجدد پرونده  ايران به شوراي امنيت منتشر شد خلاف روند مذاكرات دبير شوراي عالي امنيت ملي كشورمان با سولانا بود. در اين مذاكرات كه چندين نوبت انجام شد طرفين بر مثبت بودن مذاكرات تأكيد و عزم خود را بر ادامه  مذاكرات بيان كرده بودند و اين نحوه  تهديد با ادامه  مذاكره سازگار نيست.
حدادعادل تصريح كرد: ما صريحاً اعلام مي كنيم كساني كه مي خواهند موضوع هسته اي را از طريق تهديد و تحريم حل كنند طرفي نخواهند زد.
حدادعادل در ادامه مصاحبه  مطبوعاتي خود در پاسخ به سؤال خبرنگاري مبني بر اين كه با توجه به هشدارهاي مقام معظم رهبري براي عدم ورود دولتمردان به صحنه  انتخابات چه مكانيزمي وجود دارد؟ گفت: با روحيه  اطاعتي كه از سخنان مقام معظم رهبري در دولت وجود دارد قطعاً چنين اتفاقي نخواهد افتاد، لذا احتياجي به تضمين نيست.
شكنجه خوئيني را تأييد نمي كنم
وي در پاسخ به سؤال خبرنگاري ديگر مبني بر اين كه آيا مجلس و رييس مجلس به عنوان نهاد نظارتي پيگيري هاي جدي را در خصوص در زندان به سر بردن علي اكبر موسوي خوييني كه در حال شكنجه و آزار است كرده است يا خير؟ گفت: بنده شكنجه و آزار جسمي را تأييد نمي كنم اما معتقدم كه هر زنداني از نظر روحي ناراحت است؛ چرا كه معناي زندان همين است.
رييس مجلس با بيان اين كه در خصوص آقاي موسوي خوييني با وزير اطلاعات و ديگر مسئولان در تماس بوده ام، خاطرنشان كرد: بنده از آنها خواسته ام تا رفتار قانوني نسبت به ايشان داشته باشند.
عمل دولت به وعده ها
وي در ادامه در خصوص سفرهاي استاني دولت گفت: وقتي هيأت دولت دسته جمعي به استاني سفر مي كنند براي آنها امكان آشنايي و آگاهي بيشتر و تصميمات دقيق تر به وجود خواهد آمد، لذا از اين منظر از هيأت دولت سپاسگزاريم.
رييس مجلس تصريح كرد: البته ممكن است شوق خدمت گذاري سبب شود تا در دادن وعده ها به مردم افراط صورت گيرد، اما انتظار مي رود كه دلسوزان در اين خصوص به دولت تذكر دهند.
حدادعادل به گفته هاي مقام معظم رهبري در ديدارشان با هيأت دولت به مناسبت هفته  دولت اشاره كرد و گفت: مقام معظم رهبري نيز تاكيد دارند نبايد كاري كنيم كه وعده اي كه عملي نمي شود داده شود تا اعتماد مردم سلب نگردد.
به اعتقاد حدادعادل، نبايد مطالبات مردم را دامن زد و وعده هايي داد كه عملي نباشد؛ البته در انجام نشدن برخي وعده ها هم نبايد عجله اي صورت گيرد، چرا كه كارهاي اجرايي وقت مي خواهد و در داوري وعده هاي انجام نشده بايد زمان و شرايط را در نظر گرفت.

وزير كشور خبر داد
۴۹۵ داوطلب مجلس خبرگان ثبت نام كردند
گروه سياسي- مصطفي پورمحمدي با اشاره به آمار 495 نفري داوطلبان انتخابات خبرگان رهبري گفت: ظرف مدت قانوني يك ماهه اي كه شوراي نگهبان براي بررسي صلاحيت ها در اختيار دارد، ما نيز پرونده ها را تكميل خواهيم كرد.
مصطفي پورمحمدي عصر ديروز در دومين نشست خبري خود با خبرنگاران كه ايرنا خبر آن را منتشر كرده است گفت: در سه انتخابات پيش رو حدود يك ميليون نفر در خدمت برگزاري انتخابات ها خواهند بود و تعداد واجدين شرايط براي حضور در سه انتخابات نيز حدود 100ميليون نفر برآورد شده  است.
به گفته پورمحمدي، وزارت كشور اعتقاد راسخ و بنيادي دارد كه همكاري هاي خود را با رسانه ها گسترش دهد و در اين راه از هرگونه همراهي، پيگيري، انتقاد و اطلاع رساني استقبال مي كند.
وزيركشور تصريح كرد: منع حضور خبرنگاران فقط منحصر به ثبت نام كانديداهاي مجلس خبرگان بوده است و در ساير موارد مانند انتخابات شوراها وضع اين طور نيست و خبرنگاران آزاد هستند تا اطلاع رساني كنند.
وي در ادامه گفت وگو با خبرنگاران با اشاره به پيگيري رييس جمهوري در خصوص محدوديت حضور خبرنگاران در ستاد انتخابات وزارت كشور، گفت: رئيس جمهوري در اين خصوص از من سؤال كرد كه چرا خبرنگاران نمي توانند در زمان ثبت نام كانديداهاي مجلس خبرگان در وزارت كشور حضور داشته باشند، كه بنده نيز پاسخ دادم كه حضور خبرنگاران داراي شبهه  قانوني است.
وزير كشور تاكيد كرد: ما ملتزم به رعايت قانون هستيم و كاري به گذشته هم نداريم كه ديگران قانون را رعايت كرده اند يا نكرده اند، اما اين منطق و عدم اطلاع رساني ما را هم رنج مي دهد.
پورمحمدي اظهار داشت: اين رويه قانوني حتي مورد اعتراض روزنامه ها و برخي شخصيت هاي اصولگرا قرار گرفت، اما ما ملتزم به رعايت قانون هستيم.
وزير كشور افزود: حتماً از پخش شبنامه، حرمت شكني، اهانت، ايراد تهمت و اتهام به افراد با قدرت جلوگيري مي شود و اجازه نمي دهيم، فضا مسموم و حق كسي ضايع شود.
وي در زمينه شائبه هاي برخي گروههاي سياسي در خصوص برگزاري سالم انتخابات، گفت: گروههاي سياسي فرافكني نكنند و نظرات خود را مستند ارائه دهند كه چه اتفاقي افتاد و چه شده كه نگراني و شائبه در ذهنشان ايجاد شده است.
پورمحمدي در خصوص اين كه ناظر و مجري در انتخابات آينده از يك جريان سياسي هستند، ادامه داد: در گذشته دوره هايي بوده است كه ناظرين و مجريان هم افق سياسي بوده اند، اما جريان رقيب پيروز شده  است.
وزير كشور هم چنين در اين نشست اعلام كرد كه مجتبي ثمره هاشمي معاون سياسي وزير كشور ديگر مشاور رييس جمهوري نيست. وي تصريح كرد: تنها پست رسمي ثمره هاشمي معاونت سياسي وزير كشور است.
خبرنگاري از وزير كشور در مورد علت حضور ثمره هاشمي در سفر استاني رييس جمهوري سؤال كرد، پورمحمدي در پاسخ گفت: سفرهاي استاني را بخشي از وظايف وزارت كشور مي دانيم.
وي افزود: ثمره هاشمي از باب تبادل نظر و مشورت با استانداران و فرمانداران و رييس جمهوري در سفرهاي استاني حضور مي يابد و مي تواند در پربار كردن سفرها مفيد باشد.
ايان ثبت نام خبرگان
پايان وقت اداري ديروز، زمان قانوني براي ثبت نام نامزدهاي انتخابات خبرگان رهبري به پايان رسيد. 495 نفر در نقاط مختلف كشور نام نويسي كردند تا پس از تأييد صلاحيت توسط شوراي نگهبان به رقابت به منظور حضور در مجلس خبرگان رهبري كه 86 عضو دارد بپردازند.
به گزارش ايسنا، اكبر هاشمي رفسنجاني، علي مشكيني و رضا استادي از جمله چهره هاي شاخصي به شمار مي روند كه روز گذشته براي اين انتخابات ثبت نام كردند.
ستاد انتخابات براي خبرنگاران بسته نيست
رئيس ستاد انتخابات وزارت كشور گفت: اين يك تبليغ نادرست است و مغلطه است كه بگوييم كه در ستاد انتخابات به روي خبرنگاران و ملت بسته شده است. مجتبي ثمره هاشمي در حاشيه سفر رئيس جمهوري به شهريار و رباط كريم در جمع خبرنگاران تأكيد كرد: حضور خبرنگاران در ستاد انتخابات در زمان ثبت نام در هيچ يك از دوره هاي گذشته انتخابات اعم از مجلس، خبرگان و شوراها سابقه نداشته است و فقط در رياست جمهوري است كه خبرنگاران مي توانند حضور داشته باشند.وي افزود: ممنوعيت حضور خبرنگاران در ستاد انتخابات وزارت كشور منحصر به زمان ثبت نام كانديداهاست و در اين زمينه نيز استدلال ما روشن است.

نماز جمعه تهران، فردا
به امامت رهبر معظم انقلاب اقامه مي شود
گروه سياسي همزمان با نوزدهم ماه مبارك رمضان سالروز ضربت خوردن مولي الموحدين حضرت علي (ع)، نماز جمعه تهران به امامت حضرت  آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي اقامه مي شود.
ستاد نماز جمعه تهران در اطلاعيه اي اعلام كرد: در سومين جمعه از ماه پر فيض رمضان و همزمان با ليالي قدر نماز جمعه اين هفته با حضور گسترده مردم مؤمن و روزه دار به امامت ولي امر مسلمين حضرت آيت الله خامنه اي اقامه مي شود.

سياسي
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
حوادث
بين الملل
فرهنگ و آموزش
شهر تماشا
سلامت
شهري
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  فرهنگ و آموزش   |   سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |