پنجشنبه ۲۰ مهر ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۴۱۰۸ - Oct 12, 2006
فوتبال مقدماتي جام ملت هاي آسيا
تيم ملي فوتبال ايران، بدون انگيزه به پيروزي رسيد
دو گل علي كريمي ايران را به مرحله نهايي فرستاد
003072.jpg
ايران 2 چين تايپه صفر
گل ها: علي كريمي دقايق 10 و 56
داور: حسين طيب شمس الزمان از بنگلادش
اخراج: كائوهائوچي دقيقه 75
بازيكنان تيم ايران: حسين رودباريان، حسين كعبي (جواد كاظميان)، رحمان رضايي، محمدنصرتي، علي كريمي، پژمان نوري، جواد نكونام، آندرانيك تيموريان، مهدي مهدوي كيا، رسول خطيبي، رضا عنايتي (فرهاد مجيدي)
گروه ورزشي حسن حيدري: تيم ملي فوتبال ايران با پيروزي دو بر صفر در مقابل چين تايپه توانست صعود خود به مرحله نهايي اين مسابقات را مسجل كند. پيروزي آسان ايران در مقابل چين تايپه خيلي آسان و ساده اتفاق افتاد، هرچند انتظار مي رفت كه ايران با گل هاي بيشتري در اين بازي به پيروزي برسد. اتفاقاً نفرات اصلي تيم به گونه اي آرايش داده شده بودند كه بتوانيم به اين هدف برسيم. تيم ايران چندان روي سيستم و نقشه خاصي بازي نكرد، هركس هر كاري خواست كرد تا تيم گل بزند و درنهايت اين علي كريمي بود كه با درايت بيشتر و استفاده از فضاي مناسب دو گل ايران را به ثمر رساند. اگر داور ضعيف بنگلادشي اجازه مي داد و كمك هايش كمي فوتبال مي فهميدند، تيم ما به گل هاي بيشتري دست مي يافت. ضعف داوري و آمادگي دروازه بان چين تايپه نمي تواند دليلي براي بد بازي كردن و بي برنامه بودن تيم ايران باشد. رودباريان چندان در اين بازي دچار مشكل نبود، نصرتي، رحمان و كعبي در خط دفاع قرار گرفتند و نوري، كريمي،  نكونام، تيموريان و مهدوي كيا در خط مياني بازي كردند و عنايتي و خطيبي نيز خط حمله ما را تشكيل دادند. در نيمه دوم كاظميان جايگزين كعبي شد تا ضرب حمله تيم ما بيشتر شود و مجيدي نيز به جاي عنايتي در كنار خطيبي قرار گرفت.
مربي ژاپني چين تايپه تيمش را به نيمه خود برده بود تا با فشردگي خط دفاع و هافبك فضاهاي لازم را از مهاجمان سريع و دريبل زن ما بگيرد، هرچند نيروي اصلي ما در خط مياني تقسيم شده بود، چيني ها تنها به فكر گل نخوردن بودند و در اين راه از خشونت و خطا نيز استفاده كردند تا سرانجام يك بازيكن آنها اخراج شد و در پانزده دقيقه باقيمانده كه چين تايپه ده نفره بازي مي كرد، نتوانستيم به گلي دست پيدا كنيم و سرانجام با همان نتيجه دو بر صفر بازي را به پايان برديم. درحالي  كه مي توانستيم با اتخاذ يك تاكتيك فريبنده تيم چين تايپه را به جلو بكشيم و به آنها فضاهاي كاذب بدهيم تا از خط دفاعي خود جلوتر بيايند و سپس ضربه را وارد كنيم. شرايط تيم ما چندان مناسب نبود و حريف دليل بي انگيزگي بازيكنان ما بود. اما اين كه صعود خود را تثبيت كرديم در نوع خود مي تواند ارزنده باشد. تيم ملي ايران روز 24 آبان در تهران با كره جنوبي روبه رو مي شود.
توقف كره جنوبي در سئول مقابل سوريه
در دومين ديدار از رقابت هاي گروه B تيم كره جنوبي در خانه مقابل سوريه تن به تساوي يك بر يك داد. در اين بازي چائوجاجين در دقيقه 18 گل اول اين بازي را به ثمر رساند ولي نه دقيقه بعد ماهر السعيد كاپيتان سوريه دروازه تيم ميزبان را گشود.كره جنوبي با اين تساوي و با 11 امتياز به دليل تفاضل گل بهتر در صدر اين گروه قرار گرفت و ايران با همين امتياز در جاي دوم ايستاد.در بازي ديگر مرحله مقدماتي ژاپن مقابل هند به پيروزي سه بر صفر رسيد تا اين تيم نيز صعودش به مرحله نهايي قطعي شود.

انتخاب مجمع كشتي با تأخير برگزار مي شود
گروه ورزشي در حالي كه قرار بود انتخابات مجمع فدراسيون كشتي در نيمه آبان ماه برگزار شود اما به درخواست تعدادي از اعضا و كانديداها اين انتخابات به بعد از بازيهاي 2006 دوحه منتقل شد. محمد حسن عالي مديركل دفتر امور مشترك فدراسيون هاي ورزشي در اين باره توضيح داد: به درخواست تعدادي از اعضاي مجمع و همچنين برخي از كانديداها قرار بر اين شد كه انتخابات بعد از بازيهاي دوحه برگزار شود و علت موافقت اين درخواست هم منطقي بودن آن است زيرا موجب مي شود كه تيم هاي كشتي آزاد و فرنگي در بازيهاي آسيايي دوحه قدرتمند حاضر شوند. همچنين به تأخير افتادن انتخابات موجب مي شود كه فضاي انتخاباتي هم در آرامش و بي دغدغه برگزار شود. وي گفت: اين پيشنهاد مورد موافقت معاون سازمان تربيت بدني و رئيس مركز توسعه ورزش قهرماني هم قرار گرفت.

7 ملي پوش دو و ميداني در راه دوحه
ايرا نيوز با توجه به اين كه رقابت هاي انتخابي تيم ملي دووميداني 24 مهرماه برگزار مي شود، پيش بيني مي شود حداكثر 7 ملي پوش بتوانند مجوز حضور در دوحه را دريافت كنند.در شرايطي كه كميته ملي المپيك حداكثر 25 مهر ماه را به عنوان مهلت فدراسيون ها براي اعلام اسامي نفرات اعزامي خود به دوحه تعيين كرده است، فدراسيون دووميداني روز دوشنبه هفته آتي يك مسابقه انتخابي برگزار مي كند تا تكليف مسافران ايران مشخص شود.البته نام 15 ورزشكار به كميته ملي المپيك ارسال شده است اما از اين تعداد تنها ورزشكاراني مجوز سفر به قطر را دريافت مي كنند كه بتوانند ركوردهاي ورودي را ثبت كنند.البته باتوجه به بررسي شرايط ورزشكاران و همينطور همكاري كميته ملي المپيك با فدراسيون پيش بيني مي شود، اين ورزش مادر حداكثر 7 نفر از ملي پوشان خود را روانه پانزدهمين دوره بازي هاي آسيايي قطر كند.ملي پوشان پس از انتخاب نهايي، در فاصله چند روز مانده تا اعزام، به كيش مي روند تا در شرايط آب و هوايي شبيه به دوحه تمرينات نهايي خود را دنبال كنند.

درخشش دانشجويان دانشگاه آزاد در ايرلند
گروه ورزشي تيم هاي اعزامي دانشگاه آزاد اسلامي در هشتمين دوره بازيهاي بين دانشگاهي 2006 دانشجويان جهان كه در ايرلند در حال برگزاري است در سه رشته واليبال، بسكتبال و فوتسال درخشيدند.در مسابقات بسكتبال،   تيم منتخب دانشگاه آزاد با دو پيروزي مقابل تيم هاي ايتاليا و روسيه در صدر جدول قرار گرفت اين تيم يك بازي هم با ميزبان دارد.در مسابقات واليبال هم مقابل تيم هاي روسيه و بلژيك به پيروزي دست يافت و بازي با ميزبان هم آخرين بازي اين تيم است.در فوتسال با دو پيروزي پر گل مقابل تركيه و پرتغال صدرنشين جدول شد و دو بازي با روسيه و صربستان را در گروه خود پيش رو دارد

هيأت مديره جديد استقلال مدير عامل مي آورد
گروه ورزشي- تغييرات تازه در هيأت مديره باشگاه استقلال خبر از چرخش سياست اين باشگاه در برنامه هاي آينده خواهد داد. با استعفاي عبدالرضا مصري،  محمدحسين قريب و هاشم يكه زارع هيأت رئيسه به بافت كوچكتري رسيده است تا سياست هاي لازم   را به اجرا درآورد.
اولين برنامه هيأت مديره جديد انتخاب مديرعامل باشگاه است كه گزينه هيأت مديره قبلي بود، اما هيأت مديره پنج نفره جديد شخص ديگري را انتخاب خواهد كرد. با آمدن احمد رسولي نژاد و يك نماينده ديگر از مجلس، مجمع هيأت مديره به تركيب معقول تري خواهد رسيد تا مشكلات جاري حل و همه چيز به راه بيفتد.

منصور مهديزاده
در دوحه از رقابت هاي انتخابي خبري نيست
003066.jpg
ايرنا: رئيس كميته فني فدراسيون كشتي گفت : براي انتخاب تيم هاي ملي كشتي آزاد و فرنگي ايران به منظور شركت در بازيهاي آسيايي 2006دوحه قطر ، رقابتهاي انتخابي در هيچ وزني برگزار نخواهد شد. منصور مهديزاده در اين زمينه اظهار داشت : طبق تصميم اعضاي كميته فني فدراسيون كشتي از جمله سرمربيان تيم هاي ملي كشتي آزاد و فرنگي ايران كه در جلسه روز سه شنبه اتخاذ شد ، رقابتهاي انتخابي براي بازيهاي آسيايي دوحه قطر به هيچ وجه برگزار نخواهد شد.
وي با اشاره به فرسايشي خواندن رقابتهاي انتخابي تيم هاي ملي پس از شركت در پيكارهاي جهاني گوانگ جو چين تصريح كرد : بدن كشتي گيران پس از شركت در پيكارهاي سنگين و پرفشار جهاني، اكنون با افت مواجه شده است.

دو مربي خارجي براي تيم هاي ملي راگبي و سافت بال
گروه ورزشي براي تقويت تيم هاي راگبي و سافت بال بانوان دو مربي خارجي به ايران مي آيند.زهرا ناطقي نايب رئيس فدراسيون بيس بال، راگبي و سافت بال و كريكت با بيان اين خبر افزود: باتوجه به بخشنامه سازمان تربيت بدني براي استفاده از مربيان زن رايزني براي جذب دو مربي خارجي زن با كنفدراسيون آسيايي در حال انجام است و ما منتظر ورود مربيان به ايران هستيم.قرار است بانوان راگبي ايران در مسابقات بين المللي راگبي دوبي كه 200 تيم جهان در آن شركت مي كنند، حضور يابد.

تيم ملي واليبال بزرگسالان در فرانسه
مغلوب تيم باشگاهي رن شد
ايرنا:تيم ملي واليبال بزرگسالان كشورمان كه هم اكنون در اردوي تداركاتي فرانسه به سر مي برد، شب گذشته در اولين بازي تداركاتي خود مغلوب تيم رن شد.
تيم ملي واليبال بزرگسالان، شب گذشته به مصاف تيم باشگاهي رن فرانسه رفت كه در پايان با حساب 3 بر 2 و با نتايج (19 - 25)، (19 - 25)، (25 - 19)، (25 - 27) و (12 - 15) مغلوب حريف خود شد.
در ادامه ديدارهاي تداركاتي تيم ملي واليبال كشورمان در فرانسه، ملي پوشان ايران فردا به مصاف تيم براو يكي ديگر از تيم هاي ليگ برتري فرانسه خواهد رفت.
در اين تيم فرانسوي پاسور تيم ملي بلغارستان و چند بازيكن مطرح خارجي نيز حضور دارند.

نامزدهاي بهترين هاي قاره آسيا در فوتبال
وحيد شمسايي يكي از بهترين هاي فوتسال آسيا
003069.jpg
گروه ورزشي- كنفدراسيون فوتبال آسيا نامزدهاي دريافت جايزه بهترين تيم هاي ملي، باشگاهي، بهترين بازيكن فوتبال و فوتسال را در سال 2006 اعلام كرد.
نامزدهاي دريافت جايزه بهترين هاي آسيا در سال 2006؛
فدراسيون فوتبال سال: استراليا، چين، كره شمالي، ژاپن، تاجيكستان
مربي سال: چوكوانگ سوك( تيم زير بيست سال زنان كره شمالي)
ماليانگ ژينگ( تيم ملي زنان چين )محمد ابراهيم( القادسيه كويت ) محمد كوايد ( الكرامه سوريه)
تيم ملي فوتسال سال: ايران، ژاپن، قرقيزستان، ازبكستان
باشگاه برتر: الكرامه سوريه، القادسيه كويت، موتورز و اولسان كره جنوبي
تيم ملي فوتبال سال: استراليا، ايران، ژاپن، كره جنوبي، عربستان سعودي
بازيكن جوان: توختاسونوف (تاجيكستان)، ماژياژو (چين)، يوچيرو كاكيتاني (ژاپن)
بازيكن برتر فوتسال: وحيد شمسايي (ايران)، كنيچيرو كوگوره (ژاپن)، هورشيد تايبايف (ازبكستان)، آندري پسترياكوف (قرقيزستان)، عبدالغدير اوتيل (عراق)
تيم جوانمرد سال 2006 آسيا نيز از ميان تيم هاي بنگلادش، چين، هنگ كنگ، هند، ژاپن، اردن، كره جنوبي، عربستان، سنگاپور و سوريه انتخاب خواهد شد.
همچنين تيم برتر سال آسيا براساس عملكرد پنج تيم ايران، ژاپن، عربستان، كره جنوبي و استراليا در رقابت هاي آسيايي و جام جهاني انتخاب خواهند شد.

لورانت رفت،  دايي قطعي شد
گروه ورزشي- ورنر لورانت را بايد براي سايپا تمام شده تلقي كرد. لورانت با باشگاه اريس اسپورتيك قرارداد دوساله امضا كرد و جانشين مصطفي اوگور شد. مسلماً لورانت بايد براي تخطي از قراردادش خسارت باشگاه سايپا را بدهد.
سايپا با آگاهي از قطعي شدن قرارداد لورانت براي علي دايي حكم مربيگري سايپا را صادر كرد تا بتواند از تجربيات او براي موفقيت تيم استفاده كند.

خبرهاي فوتبال جهان
نوار پيروزي هاي برزيل ادامه دارد
003063.jpg
گروه ورزشي- تيم ملي فوتبال برزيل موفق شد در يك ديدار دوستانه دو بر يك اكوادور را مغلوب كند. در اين ديدار كه در شهر استكهلم سوئد برگزار شد 35 هزار نفر براي تماشاي اين بازي گردهم آمده بودند. گل اول اين بازي توسط فليكس بورخا در دقيقه 23به ثمر رسيد. بعد از اين گل در دقيقه (44) فرد روي اشتباه مدافعان اكوادور گل مساوي برزيل را درون دروازه حريف جاي داد. در نيمه دوم كاكا مهاجم اين تيم در دقيقه 74 روي پاس رونالدينيو گل برتري را به ثمر رساند. در اين بازي رونالدينيو در نيمه دوم وارد ميدان شد. تيم اكوادور نيز از دقيقه 29 اين بازي با اخراج لوئيس آنتونيو والنسيا 10 نفره شد. در نيمه دوم اين ديدار تماشاگران سوئدي بارها با ورود غيرقانوني به زمين مسابقه باعث وقفه در جريان بازي شدند.
پيرلو  بخت اول توپ طلايي
003057.jpg
كلارنس سيدورف بازيكن هلندي آث ميلان ، آندره پيرلو هم تيمي ايتاليايي خود را بخت اول توپ طلايي مي داند.
وي در اين باره گفت: حضور موفق پيرلو در تركيب تيم ملي ايتاليا در رقابت هاي جام جهاني 2006 كه باعث قهرماني اين تيم بعد از 24 سال شد از جمله دلايلي است كه او را شايسته احراز اين جايزه بزرگ مي دانم. سيدورف حتي فراتر از اين پيرلو را شايسته عنوان بهترين بازيكن جهان نيز مي داند.
توپ طلايي همه ساله به بهترين بازيكن اروپا كه از سوي مجله فرانس فوتبال انتخاب مي شود اهدا مي شود.

مشعل بازي هاي آسيايي وارد دوحه شد
مشعل پانزدهمين دوره بازي هاي آسيايي روز گذشته وارد دوحه پايتخت قطر شد.
اين شهر اولين ايستگاه دو امدادي حمل مشعل به شمار مي رود و مشعل بازي ها سفر خود را از دوحه آغاز خواهد كرد. ايستگاه بعدي حمل مشعل پس از دوحه، دهلي نو است؛ چرا كه اين شهر ميزبان اولين دوره اين بازيها در سال ????بوده است.پس از دهلي نو، سفر مشعل به كشورهاي آسيايي شركت كننده در اين بازيها ادامه خواهد يافت.
اين مشعل طي مراسم باشكوهي در دوحه پايتخت قطر برافروخته شد و قرار است در طول سفر خود از ??شهر واقع در ??كشور منطقه عبور كند.
پس از بازگشت از اين سفر، مشعل اول دسامبر (??آذر) وارد ورزشگاه خليفه در دوحه خواهد شد تا پانزدهمين دوره بازيهاي آسيايي كه دو هفته به طول مي انجامد رسماً آغاز شود.سفر سه روزه مشعل به هند از اين جهت اهميت دارد كه طبق سنت قديمي  در آنجا اين مشعل به ازدواج مشعل دائمي  شوراي المپيك آسيا كه بر فراز استاديوم ملي دهلي نو قرار گرفته، درخواهد آمد.در طول ??روز مسافرت خود، اين مشعل با طي ?? هزار كيلومتر از ??شهر واقع در ??كشور خواهد گذشت و حدود ???? نفر نيز در طول اين مسير مشعل را حمل خواهند نمود.در واقع اين مراسم در نوع خود بزرگترين و طولاني ترين مسير حمل مشعل در تاريخ بازيهاي آسيايي است.پيش بيني مي شود بيش از ده هزار ورزشكار و مقام مسئول در بازيهاي آسيايي دوحه حضور يابند و شاهد رقابت ?? كشور مختلف در ?? رشته ورزشي باشند.

پيروزي استراليا در جام ملت هاي آسيا
003060.jpg
تيم ملي فوتبال استراليا موفق شد با پيروزي دو بر صفر مقابل بحرين به پيروزي هايش در مرحله مقدماتي جام ملتهاي آسيا ادامه دهد.
در اين بازي كه در سيدني برگزار شد ابتدا يوهان آلوسيو در دقيقه 17 دروازه سيد ثابت عباس را روي پاس برسكيانو با شليكي از فاصله 12 متري باز كرد. در دقيقه 24 برسكيانو براي دومين بار توپ را از خط دروازه بحرين عبور داد. تيم استراليا با اين پيروزي با 9 امتياز به كار خود در گروه D پايان داد. صعود اين تيم به مرحله نهايي جام ملتهاي آسيا قطعي شده بود.
استراليا در بازي رفت نيز در منامه با نتيجه سه بر يك به پيروزي رسيده بود.
بعد از استراليا كويت با 4 امتياز در مكان دوم جدول گروه D قرار دارد و شانس اول صعود به عنوان تيم دوم از اين گروه مي باشد. اين تيم در ماه نوامبر بازي حساسي را در منامه مقابل بحرين در پيش دارد كه تنها با يك مساوي نيز به مرحله نهايي صعود مي كند و باعث حذف بحرين خواهد شد. تيم فوتبال ازبكستان نيز در گروه F موفق شد چهار بر صفر مقابل بنگلادش به برتري برسد. با اين پيروزي اين تيم با 8 امتياز در جايگاه دوم اين گروه ايستاد.

اعتراض تورام
003054.jpg
ليليان تورام مدافع فرانسوي باشگاه بارسلونا نسبت به نيمكت نشيني خود در اين تيم اعتراض كرد. تورام از زمان حضورش در اين تيم تنها در 3 بازي به ميدان رفته است. وي در اين باره گفت: من همواره در تيم هايي كه در آن عضويت داشته ام بازيكن ثابت بودم و اين كه اكنون اوضاع فرق كرده است برايم بسيار جديد و كسل كننده است. وي در ادامه گفت: به نيمكت نشيني عادت ندارم. اما سعي مي كنم به اين جريان عادت كنم. ليليان تورام بعد از اينكه تيم يوونتوس به رقابت هاي سري B سقوط كرد اين باشگاه ايتاليايي را ترك و به بارسلونا پيوست.
تورام در پايان گفت: مهمترين مسئله اين است كه مي دانم ريكارد به من نياز دارد.

ورزش
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
حوادث
بين الملل
فرهنگ و آموزش
سياسي
شهر تماشا
سلامت
شهري
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  فرهنگ و آموزش   |   سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |