پنجشنبه ۲۰ مهر ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۴۱۰۸ - Oct 12, 2006
قاليباف: متعهد به اتمام پروژه ها در موعد مقرر هستيم
احداث مجموعه شهر آفتاب در پايان ماه رمضان آغاز مي شود
گروه شهري- شهردار تهران در گفت وگو با خبرگزاري ها خبر از تعهد شهرداري براي اتمام به موقع پروژه ها و آغاز احداث شهر آفتاب پس از ماه رمضان داد.
محمدباقر قاليباف در گفت وگو با ايسنا گفت: كلنگ احداث شهر آفتاب پس از پايان ماه رمضان رسما به زمين مي خورد.
وي با بيان اينكه احداث شهر آفتاب طبق برنامه زمانبندي شده درحال انجام بوده و اين پروژه به تاخير نيفتاده است، تصريح كرد: عمليات اجرايي احداث شهر آفتاب از شهريورماه آغاز شده اما كلنگ احداث آن به طور رسمي بر زمين نخورده كه پس از ماه رمضان اين كار انجام خواهد شد.
به گفته شهردار تهران، قراردادها با سرمايه گذاران به امضاء رسيده و كليه اقدامات مربوط به احداث شهر علمي دانشگاهي آفتاب انجام شده است.
شهردار تهران همچنين درخصوص اصلاح ساختار شهرداري گفت: اقدام لازم در اين خصوص انجام شده اما شوراي اسلامي شهر تهران، خود تصميم گرفته تا بررسي آن را به مدت سه ماه به تاخير بيندازد.
وي افزود: از مهلت سه ماهه شورا براي تعيين تكليف لايحه اصلاح ساختار شهرداري 20 روز سپري شده كه بدين ترتيب اين لايحه يا در دوره پاياني فعاليت شوراي شهر دوم و يا شوراي شهر سوم، به نتيجه مي رسد.
قاليباف گفت: لايحه اصلاح ساختار شهرداري آماده است و به تاخير افتادن اين لايحه در شوراي شهر دلايل ديگري دارد و شورا تصميم گرفت در فرصت بعدي به بررسي آن بپردازد.
وي با تاكيد بر اينكه ساختار شهرداري نيازمند اصلاح و بازنگري جدي است اظهار اميدواري كرد كه با بررسي لايحه اين اصلاحات انجام شود.
از سوي ديگر خبرگزاري فارس هم با شهردار تهران گفت وگويي داشت كه طي آن قاليباف با اشاره به تاخير در افتتاح برخي از پروژه هاي شهري گفت: از اين پس قول مي دهم كه تمامي پروژه هاي شهر تهران حتي يك روز هم تاخير نداشته باشند.
وي در پاسخ به اين سئوال كه چرا روزشمار برخي از پروژه ها صفر مي شود ولي بعد از گذشت 10 روز پروژه افتتاح مي شود گفت: در چند پروژه همانند هجرت و رسالت اين اتفاق افتاده كه براي اين تاخير نيز شهرداري تهران دلايل قانع كننده اي دارد.
شهردار تهران با اشاره به اينكه برخي از پروژه ها در شهر تهران تاخير 15 ساله دارند گفت: تاخير 15 ساله پروژه ها اصلا قابل مقايسه با تاخير 10 روزه در افتتاح برخي از پروژه ها نيست.
به اعتقاد قاليباف، تاخير 10،  20 روزه براي افتتاح يك پروژه هيچ اشكالي ندارد.
شهردار تهران درخصوص تاخير در افتتاح پروژه هجرت در خيابان پيروزي گفت: پروژه هجرت به جهت عمراني و فني در همان زمان كه روزشمارش صفر شد، آماده بهره برداري بود ولي در ضلع شمال شرقي اين پل، ديوار پادگان صفر يك ارتش يكي از معارضين اصلي اين پروژه بود.
وي ادامه داد: شهرداري تهران پول عقب نشيني اين ديوار را به پادگان پرداخت كرده است، ولي پادگان صفر يك ارتش با وجود دريافت پول عقب نشيني نكرد.قاليباف اضافه كرد: شهرداري تهران يك هفته افتتاح پروژه هجرت را به تعويق انداخت تا شايد معارض اين پروژه برطرف شود، ولي بعد از گذشت يك هفته اين مشكل برطرف نشد و شهرداري تهران تصميم گرفت با وجود معارض اين پل را افتتاح كند.
وي تصريح كرد: پروژه هجرت را افتتاح كرديم ولي در كنار پروژه تابلويي نصب كرديم كه پادگان پول عقب نشيني را گرفت ولي عقب نشيني نكرد.
شهردار تهران در پايان خاطرنشان كرد: شهرداري تهران اصلا به دنبال مناسبت خاصي نيست كه يك پروژه را افتتاح كند، زماني كه يك پروژه آماده بهره برداري شود حتما آن پروژه افتتاح مي شود.

از فردا آغاز مي شود:
بارندگي و كاهش 5 درجه اي دما در تهران
003156.jpg
گروه شهري- دماي هواي تهران طي سه روز آينده حدود 5 درجه كاهش يافته و بارش هاي پراكنده نيز اين شهر را فرامي گيرد.
به گزارش خبرنگار ما نمايه هاي پيش بيني هوا در شماري از سايت هاي معتبر هواشناسي حكايت از آن دارد كه از فردا آسمان شهر به تدريج ابري شده و افت دما نيز از امشب آغاز مي شود، اما جلوه هاي اصلي ورود آب و هواي پاييزي از يكشنبه ديده خواهد شد و انتظار مي رود حداقل دماي تهران به 14 درجه رسيده و همچنين رگبارهاي پاييزي در اغلب پهنه تهران مشاهده  شود.
براساس اين گزارش طي روزهاي آينده رطوبت تهران نيز به تدريج به 47 درصد رسيده و وزش باد در صبحگاه نيز شدت پيدا خواهد كرد. همچنين ناپايداري جوي موجب خواهد شد دست كم تا سه شنبه هواي تهران در شرايط سالم  قرار داشته باشد اما از اين روز به بعد با احتمال بروز پايداري هوا و وقوع وارونگي دما احتمالا دوباره هوا در شرايط ناسالم قرار مي گيرد.
اساس اين گزارش طي روزهاي آينده رطوبت تهران نيز به تدريج به 47 درصد رسيده و وزش باد در صبحگاه نيز شدت پيدا خواهد كرد. همچنين ناپايداري جوي موجب خواهد شد دست كم تا سه شنبه هواي تهران در شرايط سالم  قرار داشته باشد اما از اين روز به بعد با احتمال بروز پايداري هوا و وقوع وارونگي دما احتمالا دوباره هوا در شرايط ناسالم قرار مي گيرد.

افتتاح۹پروژه عمراني تا پايان بهمن ماه
در تهران
زيرگذر ميدان رسالت تابستان آينده به بهره برداري مي رسد
گروه شهري - معاون فني عمراني شهرداري تهران گفت: از ابتداي فعاليت قاليباف در شهرداري تهران، 1400 پروژه شهري در دستور كار قرار گرفت.
به گزارش ايسنا ، دنيا مالي اظهار داشت: تاكنون بخشي عمده اي از اين پروژه ها به بهره برداري رسيده اند و يا تكميل شده و آماده بهره برداري هستند و بخش قابل توجهي از آنها نيز تا پايان سال نهايي مي شوند.
وي خاطرنشان كرد كه بخشي از اين پروژه ها كاركرد محلي و منطقه اي و بخش ديگري مثل اتوبانها و گذرگاههاي غيرهمسطح، كاركرد فرامنطقه اي دارند كه گروه دوم در اولويت هستند.
وي با اشاره به هزينه هاي 6 ماهه اول پروژه هاي عمراني امسال شهرداري نسبت به مدت مشابه سال قبل اظهار داشت: در بخش آسفالت و تامين منابع عملكرد دو برابري داشته ايم.
معاون فني و عمراني شهرداري تهران همچنين با اشاره به برنامه امتداد بزرگراه سرخه حصار و تعريض خيابان دماوند تا اتوبان شهيد بابايي اظهار داشت: درحال مذاكره با مسؤولان سازمان هوافضا در محدوده سه راه آزمايش به سمت جاده تلو براي گرفتن موافقت در تصاحب بخشي از زمينهاي آنها هستيم تا با انجام اين اقدامات ترافيك منطقه گردش مناسب خود را داشته باشد.
دنيامالي همچنين گفت: شهردار تهران منتظر اظهار نظر قوه قضاييه در مورد بزرگراه شهيد زين الدين است و افزود: مسئولان قوه قضاييه نظر مثبتي نسبت به رفاه حال شهروندان دارند.
وي در ادامه با اعلام اين خبر كه اتوبان زيرگذر ميدان رسالت، تابستان سال آينده به بهره برداري مي رسد، اظهار داشت: با بهره برداري از اين زيرگذر مكمل، دسترسي شهروندان از شرق به غرب و جنوب به شمال و بالعكس تسهيل خواهد شد.
افتتاح پروژه ها در بهمن ماه
از سوي ديگر مدير عامل سازمان مهندسي و عمران شهرداري تهران نيز از افتتاح 9 پروژه عمراني در اين شهر تا پايان بهمن ماه امسال خبر داد.
به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از روابط عمومي شهرداري تهران، سيد مسعود نصر آزاداني افزود: سه پروژه تقاطع بزرگراه شهيد كاظمي - آيت الله سعيدي، تقاطع بزرگراه آزادگان - اتوبان تهران-كرج و تقاطع اتوبان جهاد - شقايق تا پايان مهرماه افتتاح مي شود.
وي ادامه داد: پل هاي تقاطع آزادگان، شهرزاد و فداييان اسلام نيز تا پايان مهرماه افتتاح خواهند شد.آزاداني اظهار داشت: تا پايان آبان ماه نيز دو پروژه زيرگذر بزرگراه افسريه به پيروزي و اتوبان امام علي(ع) از دارآباد تا رسالت افتتاح شده و مورد بهره برداري قرار خواهد گرفت.
مدير عامل سازمان مهندسي و عمران شهرداري تهران همچنين درباره پروژه هايي كه در بهمن ماه سال جاري افتتاح خواهند شد، گفت: بزرگراه امام علي(ع) از رسالت تا مسيل ابراهيم آباد و تقاطع سئول و نيايش از ديگر پروژه هايي هستند كه به زودي افتتاح خواهند شد.
وي درپايان افزود: تا پايان بهمن ماه سال جاري 9 پروژ عمراني ديگر به بهره برداري رسيده و مورد استفاده شهر وندان قرار خواهد گرفت.

مديرعامل شركت تاكسيراني تهران اعلام كرد:
طرح جايگزيني تاكسي هاي فرسوده از هفته آينده
براي طرح جايگزيني تاكسي هاي فرسوده، 60 هزار تاكسي بالاي 15 سال سن شناسايي شد
003117.jpg
گروه شهري- در راستاي اجراي تبصره 13 قانون بودجه سال 85 مبني بر نوسازي ناوگان تاكسيراني و طرح از رده خارج كردن خودروهاي فرسوده، 60 هزار تاكسي بالاي 15 سال سن شناسايي شد.
به گزارش خبرنگار ما حسن تيموري مديرعامل شركت تاكسيراني اعلام كرد از تاريخ 85/5/14 تاكنون بيش از 6 هزار و 251 تاكسي پلاك موقت و پلاك دايم ثبت نام كردند.
تيموري ادامه داد: آن دسته از تاكسي هايي كه در طرح نوسازي ثبت نام كرده اند و شماره ثبت نام آنها تا 1300 است به منظور استفاده از تسهيلات پيش بيني شده در طرح نوسازي حداكثر تا تاريخ 85/7/28 به واحد تبديل به احسن سازمان تاكسيراني مراجعه كنند.
به گفته تيموري تاكنون 47درصد از متقاضيان براي سمند 47درصدبراي پژو و 6درصد براي پرايد ثبت نام كردند. وي اظهار داشت: متقاضياني كه خواستار پرايد باشند مي توانند اين خودرو را با 2 ميليون تخفيف و تا سقف 5 ميليون تومان وام با سود 14درصد كه پرداخت 7درصد آن را دولت تقبل كرده است در اختيار گيرند. همچنين به متقاضيان پژو و سمند هم 3 ميليون تومان تخفيف و 5 ميليون تومان وام با همان سود تعلق خواهد گرفت.
تيموري خبر داد: ظرف يكي دو هفته آينده نخستين سري واگذاري خودروهاي سمند مدل EL به تعداد 60-50 دستگاه آغاز خواهد شد.
وي درباره نحوه تعيين تكليف آن دسته از رانندگان متقاضي كه ماههاست عليرغم تحويل خودرو و انجام اقدامات لازم هنوز خودروي جديدشان را تحويل نگرفته اند گفت: تقاضاي اين گروه از تاكسيرانان مربوط به قبل از اجرايي شدن تبصره 13 قانون بودجه بود. با اين حال در جلسه اي كه با مسئولان وزارت كشور داشتيم مقرر شد اين دسته از افراد خارج از نوبت و سريعتر خودرويشان را دريافت نمايند.

غرب به شرق تونل رسالت مسدودمي شود
003111.jpg
ايسنا: پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ از مسدود شدن غرب به شرق تونل رسالت خبر داد .
پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ اعلام كرد: به دليل رفع اختلاف سطح پل بزرگراه مدرس، مسير غرب به شرق ،تونل رسالت از ساعت 22 پنجشنبه 20 مهر ماه الي۴ صبح شنبه 22 مهر ماه مسدود خواهد بود.
بر اين اساس رانندگاني كه از مسير غرب به شرق بزرگراه رسالت تردد مي كنند به علت بسته بودن تونل بايد از معابر موازي ديگر استفاده كنند.

پيش از آغاز فصل زمستان و بارندگي
معابر و خيابان هاي در معرض آب گرفتگي
بازسازي مي شوند
003114.jpg
گروه شهري- پيش از شروع فصل زمستان، معابر و خيابان هايي كه سال گذشته دچار آبگرفتگي شده بودند تعمير و بازسازي مي شوند.
به گزارش سما، عليرضا كشميري - مدير اجرايي سازمان مهندسي و عمران شهر تهران - ضمن بيان اين مطلب افزود: براي آنكه امسال با آبگرفتگي معابر مواجه نشويم، ابلاغيه اي به شهرداران مناطق 22گانه تهران ارسال شده تا هرچه سريعتر معابر و خيابان هايي كه هر سال دچار آبگرفتگي مي شوند را شناسايي كرده و مورد بازسازي قرار دهند.وي با اشاره به اينكه خرابي معابر گاهي اوقات خطر ساز مي شود گفت: براي آنكه در مواقع ضروري و اورژانسي، لكه گيري آسفالت هاي خراب سريع و اصولي صورت گيرد ، 25 دستگاه لكه گير از كشور آلمان وارد شده و در اختيار مناطق 22 گانه شهر تهران قرار گرفته است.مدير آسفالت سازمان مهندسي و عمران شهرداري تهران همچنين اظهار داشت: دستگاههاي ديگري نيز توسط شهرداري تهران خريداري شده كه به وسيله ساخت آسفالت حفاظتي مانع از تخريب آسفالت ها مي شود. وي افزود: اين دستگاه ها آسفالت سرد توليد مي كنند كه به وسيله آن مي توان آسفالت هايي كه در معرض تخريب قرار دارند را ترميم كرد.
وي تصريح كرد: لايه نازكي از آسفالت سرد بر روي آسفالت هايي كه در حال تخريب هستند كشيده مي شود و با اين كار عمر مفيد آسفالت ها افزايش مي يابد.
عليرضا كشميري در پايان گفت: با تمهيدات و طرحهايي كه در حال اجراست اميدواريم امسال شاهد آبگرفتگي معابر و خيابانها نباشيم.

نوسازي ميدان ونك از اسفندماه امسال آغاز مي شود
فارس: مدير عامل سازمان زيبا سازي شهرداري تهران از آغاز عمليات عمراني ميدان ونك در اسفندماه امسال خبر داد.
حجت الله ملاصالحي افزود: در حال حاضر مشاوران طرح بازسازي ميدان را آماده كرده اند و اين طرح آماده ارايه به كميسيون ماده 5 است.
مدير عامل سازمان زيبا سازي شهرداري تهران با اشاره به اينكه عمليات عمراني اين ميدان از اسفندماه آغاز مي شود گفت: طبق برنامه زمان بندي شده، آبان ماه سال 1386 كار ساخت ميدان ونك به اتمام خواهد رسيد.
وي در خصوص هزينه هاي ساخت ميدان ونك گفت: چون اين پروژه يك پروژه اقتصادي است، تمامي هزينه هاي پروژه بعد از اتمام و فروش غرفه هاي آن تامين مي شود.
ملاصالحي خاطرنشان كرد: در اين طرح ميدان ونك 9 متر به زير زمين خواهد رفت و در كنار آن نيز يك پاركينگ طبقاتي ساخته خواهد شد و همچنين در پايين ميدان ونك غرفه هاي تجاري ساخته مي شود.

نگاه
003108.jpg
ابوالفضل محترمي

طرح جهادي 137 هفته آينده در منطقه 21 اجرا
گروه شهري - طرح جهادي 137 از روز شنبه، 22 مهرماه به مدت يك هفته در منطقه 21 شهرداري تهران اجرا خواهد شد.
به گزارش سما، به نقل از روابط عمومي شهرداري منطقه 21، با شروع اين طرح شهروندان منطقه مي توانند با شماره 137 تماس گرفته و مسئولان شهري را از مشكلات محله خود آگاه سازند تا نيروهاي مستقر در محدوده نسبت به رفع آن مشكلات اقدام كنند.
شهرداري منطقه۲۱ از شهروندان منطقه خواست تا شرايط مناسبي را براي تردد كاميون ها و ماشين آلات مورد نياز خدمات رساني در روزهاي تعيين شده فراهم كرده و نسبت به شست و شو، نظافت و رنگ آميزي در و ديوار منازل، جويها، انهار، احياي فضاي سبز و رسيدگي به نظافت كوچه و خيابان محله خود كمك كنند تا در كنار ماموران شهرداري در بهبود وضعيت محيط شهري سهيم باشند.

معاون امور مناطق شهرداري تهران:
محله گرايي بايد اولويت مهم مناطق شهرداري باشد
گروه شهري - معاون امور مناطق شهرداري تهران ديروز در منطقه 12 شهرداري تهران حاضر شده و بعد از بازديد ميداني از منطقه در جلسه اي مشترك با شهردار، معاونان و مديران اين منطقه شركت كرد.
به گزارش سما، در اين جلسه كه در شهرداري منطقه 12 تهران برگزار شد علاوه بر يعقوبي، معاون امور مناطق شهرداري تهران كه رياست جلسه را بر عهده داشت تعدادي از معاونان شهرداري تهران، شهردار منطقه 12، معاونين، مديران و مشاوران منطقه نيز حضور داشتند.
در ابتداي اين جلسه نادر كرمي، شهردار منطقه به ارايه گزارشي از عملكرد شهرداري منطقه 12 پرداخت. سپس معاونان شهرداري گزارش خود را ارايه كردند.
در پايان اين جلسه كه 3 ساعت به طول انجاميد يعقوبي محله گرايي را از اولويت هاي مهم برنامه هاي شهرداري دانست و گفت: همه ديدگاه ها، اقدامات و فعاليت هاي شهرداري بايد در راستاي محله گرايي باشد به طوري كه تمامي نيازهاي محله ها تامين شود.
وي ارتباط و تعامل خوب بين شهرداري و شوراياران محله ها را از مهمترين عوامل تحقق اين امر دانست و گفت: اگر مديران شهرداري با شوراياران محله ها ارتباط مناسبي داشته و با مشكلات و مسايل محله ها بيشتر آشنا شوند ، مي توانند گام موثري در تامين نيازهاي محله ها بردارند.

مجري جايگزيني خودروهاي فرسوده خبر داد:
پلمب يك مركز ثبت نام غيرمجاز در طرح تعويض
ايسنا: مجري طرح جايگزيني خودروهاي فرسوده از پلمب يك مركز ثبت نام غيرمجاز در تعويض خودروهاي فرسوده خبر داد.
سيد رضا فاطمي با اشاره به اين كه اين مركز در تهران در كار فروش پارچه بوده است، افزود: هم اكنون پرونده اين مركز در دادسرا مطرح است.مجري طرح جايگزيني خودروهاي فرسوده به متقاضيان تعويض خودرو هشدار داد كه جهت ثبت نام فقط به شعب نمايندگي معرفي شده توسط خودروسازان مراجعه كنند.وي از شهروندان خواست كه فقط به نمايندگي هاي مجاز و منتخب خودروسازان مراجعه كنند و توجه داشته باشند كه براي ثبت نام تعويض خودروهاي فرسوده، نبايد پول بپردازند.مجري طرح جايگزيني خودروهاي فرسوده با اشاره به اين كه پيگيري شكايت هاي مردمي با جديت ادامه دارد افزود: بسياري از شعب نمايندگي خودروسازان كه از مردم پول دريافت كرده اند، در حال بازپرداخت مبالغ به مراجعان هستند.وي از مالكان خودروهاي فرسوده خواست موارد تخلف را با شماره تلفن 66723780 در ميان بگذارند تا با متخلفين برخورد قضايي لازم صورت گيرد.

شهري
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
حوادث
بين الملل
فرهنگ و آموزش
سياسي
شهر تماشا
سلامت
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  فرهنگ و آموزش   |   سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |