پنجشنبه ۲۰ مهر ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۴۱۰۸ - Oct 12, 2006
كره شمالي: آزمايش هسته اي موفق بوده است
003084.jpg
گروه بين الملل - گرچه كشورهاي مختلف براي محكوم كردن آزمايش هسته اي كره شمالي از هم سبقت مي گيرند اما ظاهراً كره شمالي نتوانسته است اساساً انجام چنين آزمايشي را ثابت كند.
به گزارش خبرگزاري رويترز هنوز دانشمندان و كشورهايي وجود دارند كه در تأييد آزمايش هسته اي زيرزميني كره شمالي ترديد دارند.
ميشل اليو ماري وزير دفاع فرانسه اعلام كرده است آزمايش هسته اي كره شمالي يا ناموفق بوده يا اصلا هسته   اي نبوده است.
كره شمالي بر اين نكته اذعان دارد كه آزمايش هسته اي انجام شده قدرت انفجاري محدودي داشته، اما بر انجام موفقيت آميز آن تأكيد مي كند. از طرف ديگر دولت ژاپن تصميم گرفته است راساً اقدامات تنبيهي عليه كره شمالي اعمال كند.
به قرار اطلاع ژاپن قصد دارد منع ورود كشتي هاي كره شمالي به بنادر ژاپن و ممنوعيت هرگونه داد و ستد تجاري و بازرگاني بين دو كشور را به مورد اجرا گذارد.
شوراي امنيت سازمان ملل به بررسي گزينه هاي مختلف براي اقدام عليه كره شمالي از جمله پيش نويس قطعنامه پيشنهادي آمريكا درباره اعمال تحريم هاي مالي و تجاري شديد پرداخته است، اما هنوز اعضا به اتفاق نظر نرسيده اند.
چين با اعمال تحريم ها بر ضد كره شمالي موافق است اما ژاپن و آمريكا تحريم هاي شديدتر و تهديد ضمن توسل به زور بر ضد كره شمالي را خواستار هستند.
رئيس مجمع عالي خلق كره شمالي سياست خصمانه آمريكا را اقدام جنگي و اعلان جنگ توصيف كرده است. كيم يونگ نام در مصاحبه با خبرگزاري ژاپني كيودو گفت: موضوع انجام آزمايش هاي هسته اي ديگر به سياست آمريكا در قبال كشور ما بستگي دارد. اگر آمريكا به رفتارهاي خصمانه خود ادامه دهد و به انحاي مختلف بر ما فشار آورد ما چاره اي جز اين نداريم كه گامهايي عملي براي مقابله با آن برداريم.
كره شمالي در بيانيه اي كه از طرف خبرگزاري رسمي اين كشور مخابره شده، اعلام كرده است: قادر است به فشارهاي سياسي آمريكا با اقدامات فيزيكي پاسخ دهد.
ذكري از جزئيات اقدامات فيزيكي نشده است ، اما در عوض اين تهديد هم از سوي آمريكا جدي گرفته نشده است.
گرچه به دلايل واقعي و يا سياسي در كوچك و بي اهميت جلوه دادن برنامه هسته اي كره شمالي عمدي به چشم مي خورد، اما فعلا در همين مرحله نتايج جديدترين نظرسنجي ها نشان داده است اكثر مردم كره جنوبي اميدوارند كشورشان با توجه به آزمايش هسته اي كره شمالي به سلاح اتمي مجهز شود.
از اين رو فعلا مرد م كره جنوبي آزمايش هسته اي كره شمالي را جدي گرفته اند. اما درمورد اينكه آيا آزمايش  هسته اي كره شمالي موفق بوده يا نبوده بايد تا صدور قطعنامه شوراي امنيت صبر كرد. مفاد اين قطعنامه و محدوديت هايي كه بر كره شمالي اعمال خواهد كرد، نمايي از ارزيابي دقيق و فني پيشرفت هسته اي كره شمالي در امور نظامي خواهد بود.

اعتراف سرباز اسرائيلي به جنايات اسرائيل در لبنان
گروه بين الملل- جنايات اسرائيل در تجاوز به لبنان ابعاد گسترده اي داشت. ويران كردن مناطق مسكوني، حمله به آمبولانس ها، قتل عام مردان و زنان پناهنده در قانا و استفاده از بمب هاي خوشه اي تنها گوشه اي از اين جنايات است. جناياتي كه با همه منشورهاي اخلاقي و بين المللي منافات دارد اما به مرور زمان اخبار جديدتري از رفتارهاي غيرانساني اسرائيلي ها در تهاجم به لبنان برملا مي شود.
در تازه ترين اين اخبار يك سرباز اسرائيلي در يك برنامه زنده تلويزيوني برخي از اين جنايات را فاش ساخت.
در برنامه اي كه يك شبكه تلويزيوني ايتاليايي از اين مصاحبه تهيه كرد به خاطر حفظ جان سرباز مذكور چهره وي نمايش داده نشد و همچنين از اعلام نام وي خودداري شد.
اين نظامي اسرائيلي گفت: گروهان  من  حدود هزار و هشتصد موشك  شليك  كرد. هر موشك  در درون  خود ششصد و پنجاه  بمب  جاي  داده  است  كه  مجموعاً شامل  يك  ميليون  و دويست  هزار بمب  خوشه  اي  مي شود. ده  درصد بمب هاي  خوشه  اي  يعني  تقريباً نزديك  به  يكصد هزار بمب  در جنوب  لبنان  منفجر نشده  است.
وي گفت  يك  بار مجبور بوديم  همه  موشكهايي  را كه  در اختيار گروهان  ما قرار داشت  ساعت  چهار و چهل  و پنج  دقيقه  صبح  شليك  كنيم  اما اين  دستور لغو شد، البته  دستور اوليه  مدتها بعد اجرا شد. چند روز بعد از آن  ما مطلع  شديم  قرار بوده  ما با موشكهايمان  چند روستا را دقيقاً در زماني  كه  مردم  از مساجد خارج  مي شوند مورد هدف  قرار دهيم  دليل  اين  كار هم  اين  بود كه  چنين  اتفاقي  باعث  ايجاد ترس  و وحشت  بزرگي  ميان  مردم  مي شد و ديگر نمي توانستند براي  شليك  كاتيوشا هايشان  از خانه  خارج  شوند.

انهدام انبار مهمات ارتش آمريكا در بغداد
گروه بين الملل- اواخر سه شنبه شب انفجاري مهيب در انبار مهمات ارتش آمريكا در عراق موجب وحشت ساكنان اين شهر شد.
اين انبار كه به گزارش خبرگزاريها محل ذخيره انواع گلوله هاي تانك، توپخانه و برخي ديگر از مهمات ارتش آمريكا بود، ساعت ها در آتش سوخت و انفجار مهمات موجود در آن باعث شد تا اطراف انبار مذكور از سكنه خالي شود. اما شدت انفجار به گونه اي بود كه تركش هاي آن در فواصل دور نيز مشاهده شد. ارتش آمريكا متعاقب اين حادثه اعلام كرد كه احتمالاً اصابت موشك كاتيوشا موجب اين حادثه در منطقه الرشيد بغداد شده است.
در همين حال گروه شبه نظامي ارتش اسلامي عراق مسئوليت حمله به اين انبار را بر عهده گرفت. تا لحظه تنظيم خبر از ميزان تلفات و خسارات اين حادثه گزارشي مخابره نشده است.
بزرگترين گروه اهل تسنن عراق در مظان اتهام
هيأت عالي مبارزه با تروريسم در عراق، هيأت علماي مسلمين اهل سنت اين كشور را حامي تروريست خواند.
الجديد، هيأت عالي مبارزه با تروريسم در عراق در بيانيه اي درباره ترور عامر هاشمي برادر طارق هاشمي معاون رئيس جمهور عراق اعلام كرد وقايع و حوادث نشان مي دهد كه هيأت علماي مسلمين اهل سنت بزرگ ترين حامي تروريسم در عراق است.هيأت عالي مبارزه با تروريسم در عراق از دولت خواسته است تا فعاليت هاي اين هيأت را متوقف كند و مسئولان آن را به علت حمايت از تروريسم تحت پيگرد قانوني قرار دهد.
هيأت علماي مسلمين اهل سنت عراق كه از مهم ترين گروه هاي سياسي سني اين كشور است با طرح و ارائه تفكرات افراطي پس از سقوط رژيم صدام ديكتاتور سابق اين كشور در بغداد اعلام موجوديت كرد.
اين هيأت با وجود هم پيماني با حزب اسلامي و جبهه توافق اهل سنت عراق در انتخابات پارلماني اين كشور و كسب چند كرسي در مجلس نمايندگان عراق بارها مخالفت خود را با روند سياسي كنوني عراق اعلام كرده است.
رئيس هيأت مسلمين اهل سنت عراق شيخ حارث ضاري است كه همواره مواضع تندي بر ضد دولت نوري مالكي گرفته است و چندي پيش هم پيمانان سياسي خود را به خيانت متهم كرده بود.
۶۵۰ هزار عراقي از آغاز حمله آمريكا كشته شدند
كارشناسان آمريكايي بهداشت عمومي و دانشگاه بغداد اعلام كردند، از هنگام تهاجم آمريكا به عراق در ماه مارس سال 2003 ميلادي بيش از 650 هزار غيرنظامي عراقي كشته شدند.

نگاه
كره شمالي دسته بندي جديد شوراي امنيت
مراد عنادي
كره شمالي با آزمايش اتمي روز دوشنبه خود جامعه جهاني به ويژه طرف هاي اصلي برخورد با خود يعني آمريكا، ژاپن و كره جنوبي را غافلگير كرد ، خصوصاً اينكه بسياري از كشورهاي حساس به تحولات شبه جزيره كره به اين جمع بندي رسيده بودند كه كره شمالي براساس اعلام روز يكشنبه خود سه ماه ديگر دست به آزمايش هسته اي خواهد زد.
اما غافلگيري جالب تر از آزمايش اتمي كره شمالي سردرگمي در شوراي امنيت سازمان ملل متحد است كه در روز نخست صرفاً به صدور بيانيه بسنده كرد،زيرا برسر تصويب قطعنامه پيشنهادي آمريكا و ژاپن دچار تقابل ديدگاه است. سئوال اين است كه چرا شوراي امنيت نسبت به اقدام كره شمالي يعني آشكار ساختن بالاترين برگ بازي خود يعني آزمايش اتمي قادر نبوده است واكنش فوري نشان دهد؟ درحالي كه آمريكا، انگليس، ژاپن و كره جنوبي به دنبال تصويب قطعنامه هاي شديداللحن براساس مفاد فصل هفتم منشور ملل متحد عليه كره شمالي هستند و در ميان آنها حتي جان بولتون نماينده آمريكا درصدد گنجاندن بندهاي 41 و 42 فصل هفتم در قطعنامه هست كه به نوعي توسل به زور را دراين مورد مستتر دارد. روسيه و چين به تعديل در پيش نويس قطعنامه اعتقاد داشته و معتقدند بهترين راهكار بازگشت به مذاكرات شش جانبه است. نكته جالب اينكه حتي كره جنوبي به عنوان نزديكترين كشور به سياست تهديدزايي كره شمالي برخلاف آمريكا معتقد است نبايستي عليه كره شمالي به زور توسل جست. اين اختلاف ديدگاه در كنار تهديدات كره شمالي به احتمال آزمايش موشك هاي حامل كلاهك هسته اي درصورت تصويب قطعنامه شوراي امنيت بر پيچيدگي تصميم گيري شورا افزوده است.
واقعيت اين است كه شوراي امنيت به دنبال تصويب قطعنامه 1695 عليه كره شمالي در تيرماه اكنون نمي داند توسل به چه شيوه اي مي تواند در تغيير رفتار كره شمالي نتيجه بخش باشد. تحريم گسترده، توسل به زور يا ترغيب پيونگ يانگ به شروع مجدد مذاكرات شش جانبه، ضمن اينكه شوراي امنيت ظاهراً قادر نيست در پاسخ به خواست كره شمالي آمريكا را وادار سازد كه به پيونگ يانگ تضمين امنيتي داده مستقيماً با كره شمالي وارد مذاكره شود.
از طرف ديگر شوراي امنيت معلوم نيست بتواند چين و روسيه را به قطع كمك هاي خود به كره شمالي متقاعد سازد خصوصاً چين كه شاهرگ حياتي كره شمالي به شمار رفته بيش از 75 درصد نيازهاي كره شمالي را تامين مي كند. با چنين مجموعه اي از مؤلفه هاي پيچيده آيا مي توان نتيجه گرفت كره شمالي از مجازات هاي احتمالي رهايي جسته  به طور صددرصد برنده اين بازي شده است؟
ترديدي نيست كه حتي مقامات پيونگ يانگ نيز چنين محاسبه اي نكرده بر اين باورند حركت آنها در آزمايش اتمي هزينه هايي را به همراه خواهد داشت اما درعين حال ممكن است اين اقدام فرصت ساز نيز باشد.
به طوري كه به كره شمالي اين امكان را بدهد با افزايش قدرت چانه زني امتيازاتي را از طرف مقابل بگيرد، تجربه نشان داده است آمريكا در شرايط عادي حاضر نبوده به كره شمالي امتياز بدهد همانگونه كه از عمل به تعهداتش در چارچوب توافقنامه 1994 ژنو طفره رفت اما اين بار كره شمالي براساس قواعدي دست به بازي زده است كه سالهاست آمريكا با همين قاعده سعي در جامه عمل پوشاندن به اهداف خود دارد. يعني توسل به سياست مبتني بر قدرت، شايد روي آوردن دو طرف به چنين سياستي شوراي امنيت را نيز دچار سردرگمي كرده است چه اينكه مشخص نيست فرجام اين بازي منافع طرفين را تامين كند و طوري پيش رود كه ژاپن و كره جنوبي قرباني روند روبه تزايد تهديدات كره شمالي نشوند. در مجموع به نظر مي رسد شوراي امنيت اگرچه با تأخير درمورد كره شمالي به جمع بندي خواهد رسيد ولي اين جمع بندي تنها انعكاس مواضع آمريكا نخواهد بود بلكه در آن مواضع روسيه و چين نيز لحاظ شده ،ممكن است مفري را براي كره شمالي به همراه داشته باشد.

كوتاه ازسياست جهان
ناتو شش ماه آينده را براي افغانستان سرنوشت ساز توصيف كرد
گروه بين الملل سخنگوي ناتو ديروز اعلام كرد فرماندهي ناتو در افغانستان تقويت تلاش هاي بازسازي در شش ماه آينده را به منظور جلوگيري از سلطه مجدد طالبان بر مردم افغانستان سرنوشت ساز مي داند.
به گزارش خبرگزاري فرانسه از كابل مارك ليتي سخنگوي غيرنظامي ناتو اعلام كرد ژنرال ديويد ريچاردز فرمانده نيروي بين المللي كمك به برقراري امنيت در افغانستان ايساف عقيده دارد كه از شش ماه آينده بايد براي بازسازي و توسعه واقعي به منظور حفظ حمايت مردمي از ناتو استفاده شود.ليتي در كنفرانسي خبري در كابل توضيح داد ژنرال ريچاردز درباره خطر فرصت دادن به طالبان براي استفاده از سستي ساكنان محلي هشدار داد. ژنرال ريچاردز در بيانيه اي كه اين سخنگو قرائت كرد اعلام كرد من مي دانم كه ايساف نمي تواند حمايت افغان ها را به عنوان دستاورد خود محسوب كند و ما بايد بي وقفه براي تقويت اعتمادي كه آنان به ما دارند تلاش كنيم.

برگزاري  مذاكرات  چندجانبه  درباره  وضع  ايرلند شمالي 
واحد مركزي خبر: نخست  وزيران  انگليس  و ايرلند جنوبي  ديروز درباره  تعيين وضع  نهايي  ايرلند شمالي  مذاكره  كردند.
به  گزارش  واحد مركزي  خبر از لندن  به  نقل  از شبكه  چهار تلويزيون  بي بي سي ، با مذاكرات  ديروز توني  بلر و برتي  اهرن  در اسكاتلند، نشست  سه  روزه  احزاب  ايرلند شمالي  براي  تعيين  وضع اين  منطقه  اغاز مي شود.دولت  هاي  انگليس  و ايرلند شمالي  تا روز بيست  و چهار نوامبر سوم آذر به  احزاب  ايرلند شمالي  مهلت  داده  اند تا درباره  تقسيم  قدرت  به  توافق  برسند در غير اين  صورت  احتمال  دارد به  كار پارلمان  ايرلند شمالي  پايان  داده  شود.
جري  آدامز، رهبر شين  فين  و ايان  پيزلي  رهبر حزب  وحدت طلب  ايرلند شمالي  نيز در اين  نشست  سه  روزه  در سنت  اندرو اسكاتلندشركت  دارند.پيتر هين، وزير امور ايرلند شمالي  دولت  انگليس  گفت  اين نشست  سه  روزه  بايد با توافق  پايان  يابد.
جري  آدامز هم  گفت : درباره  دست  يافتن  به  توافق  با ايان پيزلي  هيچ  شك  و شبهه  اي  وجود ندارد و فقط تعيين  ضرب الاجل  براي  رسيدن  به  توافق  مايه  نگراني  است .
پارلمان  ايرلند شمالي  در روز چهارده  اكتبر سال  2002 به  سبب  وجود شك  و ترديدهايي  مبني  بر نفوذ عوامل  جاسوسي  در آن  به  حال  تعليق  درآمد.

نشست رؤساي جمهوري سنگال، گابن، سودان و نيجريه در خارطوم
گروه بين الملل – عمر بنگو رئيس جمهور گابن، عبدالله واد رئيس جمهور سنگال و الوسگان اوباسانجو رئيس جمهور نيجريه هفدهم اكتبر (25 مهر) براي گفتگو درباره بحران دارفور راهي خارطوم خواهند شد. به گزارش خبرگزاري فرانسه از ليبرويل پاپ ديوپ رئيس مجمع ملي سنگال كه در ليبرويل به سر مي برد از طرف عبدالله واد، بنگو را براي شركت در نشستي كه قرار است در خارطوم با حضور عمر البشير رئيس جمهور سودان تشكيل شود دعوت كرده است. قرار است وزير امور خارجه سنگال به همراه وزير امور خارجه سودان مقدمات اين نشست را فراهم كنند.

گاه شمار تحولات بحران هسته اي كره شمالي
ايرنا: شوراي  امنيت   بار ديگر براي  بحث  و بررسي  تحريم ها عليه كره  شمالي  تشكيل  جلسه  داد.
خبرگزاري  فرانسه  از سئول  تاريخچه اي  را از روند تحولات  بحران  هسته اي كره  شمالي  به  شرح  زير ارائه  كرد: 1989: تصاوير ماهواره اي  آمريكا وجود يك  كارخانه  بازفرآوري  هسته اي  درمجموعه  يونگ بيون  كره  شمالي  را فاش  كرد.
۱۹۹۴: كره  شمالي  و آمريكا پيمان  موسوم  به  چهارچوب  مورد توافق  راامضا كردند.
پيونگ يانگ  متعهد شد كه  در ازاي  احداث  راكتورهاي  هسته اي  ايمن آب  سبك  و امكان  نقل  و انتقال  نفت  هنگام  اجراي  عمليات  احداث ، برنامه هسته اي  خود را متوقف  كند و برچيند.
۲۰۰۲: اكتبر – گرچه كمك آمريكا به ساخت نيروگاه هسته اي آب سبك براي كره شمالي انجام نشد اما آمريكا مدعي شد كه  كره شمالي  به  اجراي  يك  برنامه  مخفيانه غني سازي  اورانيوم ، برخلاف  پيمان  سال  1994، اذعان  كرده  است .
۲۰۰۲: دسامبر- كره شمالي  درخواستي  را براي  ايجاد امكان  بازرسي  ازتأسيسات  هسته اي  خود رد كرد و از آژانس  بين المللي  انرژي  اتمي خواست  كه مهر و موم  و تجهيزات  نظارتي  نصب  شده اش  در كارخانه  يونگ بيون  را برچيند.
۲۰۰۳: 10 ژانويه  - كره  شمالي  از تصميمش  مبني  بر خروج  از پيمان  منع اشاعه  هسته اي  خبر داد.
۲۰۰۳: 27 تا 29 اوت : نخستين  دور از مذاكرات  شش  جانبه  با حضور دو كره ، چين ، ژاپن ، روسيه  و آمريكا در پكن  برگزار شد، اما نتوانست  به  پيشرفتي درخصوص  حل  و فصل  اختلافات  ميان  واشنگتن  و پيونگ  يانگ  نائل  شود.
۲۰۰۴: فوريه - دومين  دور مذاكرات  شش  جانبه  در پكن  بدون  هيچ  پيشرفت عمده اي  پايان  يافت .
۲۰۰۴: 23 ژوئن - سومين  دور اين  مذاكرات  در پكن  برگزار شد.
آمريكا درجريان  مذاكرات  پيشنهاد داد كه  در صورت  خودداري  كره  شمالي  از تداوم  اجراي برنامه  هسته اي ، واشنگتن  به  اين  كشور در زمينه  سوخت رساني  كمك  مي كند.
۲۰۰۴: 28 سپتامبر- كره  شمالي  از تكميل  فرآوري  8000 ميله  سوخت  هسته اي خبر داد.
۲۰۰۵: 19 ژانويه - كاندوليزا رايس  كانديداي  مورد نظر جرج  بوش رئيس  جمهوري  آمريكا براي  تصدي  وزارت  امور خارجه ، كره  شمالي  را يكي  از شش پايگاه  استبداد خواند.
۲۰۰۵: 10 فوريه -كره  شمالي  با اعلام  اين  كه  سلاح  هسته اي  در اختيار دارد، حضور در مذاكرات  شش  جانبه  را به  دست  برداشتن  واشنگتن  از سياست  خصمانه اش منوط كرد.
۲۰۰۵: 11 مي - كره  شمالي  گفت  كه  در راستاي  توسعه  زرادخانه  هسته اي ، استخراج  ميله  سوخت  مصرف  شده  از راكتور يونگ بيون  را تكميل  كرده  است .
۲۰۰۵: 7 اوت  - چهارمين  دور مذاكرات  ( شش  جانبه ) به  بن بست  رسيد ودرخواستي  مبني  بر توقف  موقت  اين  مذاكرات  مطرح  شد.
۲۰۰۵: 19 سپتامبر- در پي  ازسرگيري  مذاكرات ، كره  شمالي  در بيانيه مشتركي  موافقت  كرد كه  در ازاي  دريافت  ضمانت هاي  امنيتي ، كمك  به  تامين انرژي  و احداث  احتمالي  راكتور آب سبك ، از برنامه  هسته اي  خود صرف  نظر كندو به  ان پي تي  باز گردد.
۲۰۰۵: 9 تا 11 نوامبر- پنجمين  دور مذاكرات  شش  جانبه  در پكن  برگزارشد.
۲۰۰۵: 6 دسامبر- كره  شمالي  تهديد كرد كه  در صورت  تداوم  تحريم هاي  مالي آمريكا، به  مذاكرات  شش  جانبه  باز نخواهد گشت .
۲۰۰۶: 18 ژانويه - نمايندگان  هسته اي  كره  شمالي ، چين  و آمريكا در تلاش براي  احياي  مذاكرات  به  بن بست  رسيده  هسته اي  در پكن  ديدار كردند، اما اين نشست  بدون  هيچ  پيشرفت  مهمي به  پايان  رسيد.
۲۰۰۶: 4 تا 5 ژوئيه ـ كره  شمالي  هفت  فروند موشك ، از جمله  موشك  دوربرد
تي  پودونگ - 2 را شليك  كرد.
۲۰۰۶: 15 ژوئيه - شوراي  امنيت  به  اتفاق  آراء تحريم  كره  شمالي  را به خاطر آزمايش هاي  موشكي  اين  كشور تصويب  كرد.
۲۰۰۶: 3 اكتبر- كره  شمالي  اعلام  كرد كه  در پاسخ  به  تهديدها و تحريم هاي آمريكا، يك  آزمايش  سلاح  هسته اي  را انجام  خواهد داد.
۲۰۰۶: 6 اكتبر- شوراي  امنيت  سازمان  ملل  با تصويب  بيانيه اي  از كره شمالي  خواست  دست  از طرح هاي  آزمايش  هسته اي  خود بردارد و به  مذاكرات  شش جانبه  بازگردد.
۲۰۰۶: 9 اكتبر- كره  شمالي  از اجراي  نخستين  آزمايش  موفقيت آميز سلاح هسته اي  خود خبر داد.
چين  اين  اقدام  را گستاخانه  و آمريكا تحريك آميزخواند.
شوراي  امنيت  نشست  فوق العاده اي  را در اين  خصوص  برگزار كرد.
۲۰۰۶: 10 اكتبر- جامعه  بين المللي  به  بررسي  تحريم هاي  احتمالي  عليه  كره شمالي  پرداخت .
شوراي  امنيت  بار ديگر تشكيل  جلسه  داد.
چين  در اين  نشست  ازتدابير تنبيهي  حمايت  كرد و كره  جنوبي  به  ارتش  خود دستور داد كه  به  حال آماده باش  درآيند.
۲۰۰۶: 11 اكتبر- گزارش هاي  خبري  منتشر شده  در ژاپن  از احتمال  دومين آزمايش  سلاح  هسته اي  خبر داد، اما مقام هاي  مسئول  اين  گزارش ها را تكذيب كردند.

بين الملل
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
حوادث
فرهنگ و آموزش
سياسي
شهر تماشا
سلامت
شهري
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  فرهنگ و آموزش   |   سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |