پنجشنبه ۲۰ مهر ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۴۱۰۸ - Oct 12, 2006
آخرين جزئيات حادثه خيابان اسكندري
متهم: تقصير خود را قبول دارم
به علت اينكه بار قبل كه يك متهم فرار كرده بود برخورد شديدي با من صورت گرفته بود، فقط به دنبال دستگيري متهم بودم
003153.jpg
گروه حوادث- جواد عزيزي: با صدور وثيقه 60 ميليون توماني براي عامل شليكهاي مرگبار در خيابان اسكندري جنوبي، تحقيقات تخصصي درخصوص علت اصلي حادثه و نحوه شليك گلوله ها آغاز شده است.
خيابان اسكندري جنوبي، ساعت 16 بعد از ظهر سه شنبه
سيد سجاد پسر بزرگ خانواده حسيني كه موذن محل به شمار مي رود، براي خريد نان و ميوه براي افطار از خانه خارج شده و به طرف نانوايي اي كه 30 متر آنطرف تر از خانه آنها بود به راه افتاد. در آن ساعت از روز، پياده رو هاي خيابان رفته رفته رو به شلوغي مي گذاشت و سجاد براي آنكه ساعت ها در صف نانوايي منتظر نماند، تصميم گرفت ابتدا به خريد نان بپردازد و پس از آن به مغازه ميوه فروشي برود.
كمي آنطرف تر، زن جواني همراه پسربچه 5 ساله اش به نام اميرحسين كه سوار بر دوچرخه خود بود، از كنار سوپر ماركت نزديك نانوايي مي گذشت. امير حسين با ديدن پاكت هاي چيپس و پفك از مادرش خواست براي او چيپس بخرد و هر دوي آنها وارد سوپرماركت شدند.در همين هنگام بود كه ناگهان صداي فريادي توجه همه را به خود جلب كرد.
سجاد هنوز نان نخريده بود كه توجهش به سمت صدا جلب شد و زن جوان نيز همراه پسربچه اش در حال خارج شدن از سوپرماركت بودند كه متوجه صحنه تعقيب يك متهم شدند. ناگهان صداي شليك دو گلوله شنيده شد و در فاصله  چشم بر هم زدن سجاد و اميرحسين در حاليكه هدف گلوله قرار گرفته بودند بر زمين افتادند.
اهالي محل بلافاصله به طرف دو پسربچه مجروح شتافتند ولي سجاد به دليل شدت خونريزي جان خود را از دست داد و اميرحسين نيز به بيمارستان لقمان منتقل شد.
گلوله اي در كتف
دقايقي پس از اين حادثه دلخراش، در حالي كه اميرحسين از ناحيه كتف به شدت مجروح شده بود با كمك مردم محل و مادرش به بيمارستان لقمان حكيم و پس از آن به بيمارستان امام خميني(ره) منتقل شد.
ساختمان ولي عصر، طبقه چهارم، بخش جراحي عمومي و تخت شماره يك، جايي است كه پسربچه 5 ساله در حالي كه هنوز گلوله از كتفش خارج نشده است همراه مادرش در آنجا حضور دارد. ظهر ديروز وقتي به ملاقات او رفتيم خوابيده بود. مادر اميرحسين درباره حادثه چنين گفت: همراه پسرم از آن محل عبور مي كرديم كه اميرحسين از من خواست برايش خوراكي بخرم.
بنابراين به داخل سوپرماركتي كه در آن نزديكي بود رفتيم اما هنگامي كه از مغازه خارج شديم چشمم به مامور پليسي كه اسلحه اي در دست داشت افتاد و در اين هنگام صداي شليك گلوله اي را شنيدم. چند لحظه بعد امير حسين گفت كتفش مي سوزد و آنجا بود كه متوجه شدم او زخمي شده است.
اظهارات متهم
صبح ديروز نخستين جلسه بازجويي از عامل حادثه مرگبار اسكندري جنوبي كه در جريان آن بر اثر شليك گلوله ، پسربچه اي 12 ساله جان خود را از دست داد و كودك 5 ساله اي نيز از ناحيه كتف مورد اصابت گلوله قرار گرفت، برگزار شد. در اين جلسه هنگامي كه متهم در مقابل اصغرزاده بازپرس ويژه قتل دادسراي جنايي قرار گرفت از اين ماجرا به عنوان يك حادثه و اتفاق ياد كرد و گفت: براي دستگيري متهم فراري اقدام به شليك گلوله كردم و نمي دانستم دو پسربچه هدف شليك قرار مي گيرند.
يوسف 44 ساله در شرح حادثه، اظهار داشت: ساعت 16 روز حادثه، هر دو متهم را درحالي كه به دستهايشان دستبند بود، از يگان قضايي دادگستري استان تهران به منظور انتقال به شهرستان شهريار و كرج تحويل گرفتم، در طول خدمتم بيش از 5 هزار متهم را جابجا كرده  بودم و فكر نمي كردم كسي بتواند دستبندش را باز كرده و متواري شود. بازپرس علت نپوشيدن لباس فرم در زمان وقوع حادثه را از متهم به قتل پرسيد كه وي انجام سريع امور را به علت داشتن كار دليل اين مساله عنوان كرد و گفت: لباس هاي فرمم در صندوق عقب خودروي شخصي ام بود.
هنگامي كه بازپرس درباره اينكه چرا متهمان را به تنهايي انتقال مي داده است از متهم سئوال كرد كه وي پاسخ داد: من به خودم اطمينان داشتم چون متهمان زيادي را به شهرستان هاي مختلف در طول خدمتم تحويل داده بودم، اين بار نيز 2 متهم را در صندلي عقب خودرو دستبند زده، و خود مشغول رانندگي شدم.
متهم به قتل در ادامه افزود: در پشت چراغ قرمز ناگهان يكي از متهمان در خودرو را باز كرد و بدون دستبند شروع به فرار كرد و اين در حالي بود كه متهم ديگر در داخل خودرو بود، دو خيابان را يك طرفه رفتم و متهم را در خيابان اسكندري در حال فرار ديدم، متهم داخل ماشين را به يك شهروند سپردم و سپس به دنبال متهم متواري رفتم.
وي افزود: اسلحه سازماني خود را بيرون كشيدم و داخل كوچه اي سه بار ايست دادم، يك تير هوايي شليك كردم، كه با اخطار من متهم نشست و او را دستگير كردم، كشان كشان به طرف اتومبيل خود برمي گشتم، كه در اين هنگام يك تير ديگر شليك شد كه حالت و علت تيراندازي را نمي دانم. متهم به قتل با بيان اينكه بيست سال سابقه  پليسي دارد، گفت: تقصير خود را قبول دارم و به علت اينكه بار قبل كه يك متهم فرار كرده بود برخورد شديدي با من صورت گرفته بود، فقط به دنبال دستگيري متهم بودم. بازپرس حسين اصغر زاده روز گذشته درخصوص آخرين اقدامات درباره اين پرونده به همشهري گفت: متهم هم اكنون تحويل بازرسي ناجا شده تا بررسي دقيق درخصوص حادثه از وي صورت گيرد.
ضمن اينكه كارشناسان اسلحه اداره كل تشخيص هويت، اسلحه پلمب شده متهم و گلوله هاي شليك شده و باقيمانده در اسلحه را مورد بررسي قرار داده اند.

نقشه برادر سارق براي فرار ناكام ماند
گروه حوادث- پسر جواني كه نقشه فرار برادر سارقش را از بيمارستان طراحي كرده بود، هرگز تصور نمي كرد قبل از اجراي نقشه خود با هوشياري مامور نگهبان به دام بيفتد.
به گزارش همشهري، عصر روز سه شنبه ماموران حراست بيمارستان فيروز آبادي با مركز پليس 110 تماس گرفتند و از وقوع يك درگيري خبر دادند. با حضور ماموران در محل حادثه در بررسي هاي مقدماتي مشخص شد درگيري بين يك سرباز وظيفه و برادر متهمي كه در حال مداوا بود، رخ داده است.
ماموران در ادامه تحقيقات متوجه شدند درگيري زماني آغاز شده است كه مرد جوان به نام منصور قصد فراري دادن برادر سابقه دارش را داشته است كه قبل از اجراي نقشه خود سرباز جوان متوجه شده و با وي درگير شده است. مرد مهاجم نيز در هنگام درگيري با ضربات چاقو وي را مجروح كرده است.
به اين ترتيب، منصور با دستور دانشور- بازپرس شعبه 7 دادسراي شهرري- بازداشت شد و صبح ديروز به همراه سرباز مجروح براي بازجويي به دادسرا انتقال يافت. سرباز جوان با طرح شكايت خود به بازپرس گفت: در حال مراقبت از متهم بودم كه اين مرد جوان به من حمله كرد و در جريان درگيري مرا مجروح كرد، در ادامه منصور با قبول اين اتهام گفت: از هنگامي كه برادرم دستگير شد چندين بار به ملاقات او رفته بودم و مي دانستم كه يك سرباز جوان از وي مراقبت مي كند. بنابراين با شناسايي كامل محل، نقشه فرار برادرم را بدون اينكه خودش بداند، طراحي كردم، بنابراين عصر روز سه شنبه به بيمارستان رفتم تا نقشه خود را عملي كنم اما مامور انتظامي متوجه ماجرا شد و با هم درگير شديم.
برپايه اين گزارش، بازپرس دانشور با قرار قانوني، منصور را بازداشت كرد و براي تحقيقات تكميلي به اداره آگاهي فرستاد.

شاه كليد دستگير شد
گروه حوادث- پليس پايگاه دوم آگاهي تهران بزرگ در جريان تحقيقات در پرونده سرقت خودروها در شمال تهران يك سارق حرفه اي را دستگير كرد.
متهمي كه بعد از ربودن خودروهاي پژو و پرايد با سند نمره كردن، آنها را در شهرستانهاي مختلف كشور به فروش مي رساند پس از دستگيري به 27 فقره سرقت اعتراف كرد. سرهنگ سلطاني معاونت اداره آگاهي تهران بزرگ ضمن اعلام اين خبر به همشهري گفت: پليس آگاهي پايگاه دوم درپي ارجاع چندين پرونده سرقت خودرو با يك روش خاص، تحقيقات خود را آغاز كردند و بعد از جمع آوري سرنخهاي به دست آمده به يك سارق سابقه دار به نام قدرت كه 43 سال سن داشت رسيدند.
پليس آگاهي بعد از چند مرحله جستجو براي شناسايي مخفيگاه قدرت در نهايت ردي از او در حصارك كرج يافته و طي يك عمليات پليسي در حالي كه متهم سوار بر يك خودرو پژو پرشيا مسروقه بود، وي را دستگير كردند. اين متهم بعد از انتقال به اداره آگاهي در جريان بازجويي هاي پليسي به 17 فقره سرقت خودرو پژو پرشيا و پرايد به وسيله شاه كليد اعتراف كرده است. معاونت آگاهي در ادامه افزود: اين متهم خودروهاي مسروقه را پس از سند نمره كردن در شهرستانهاي كرج، رشت، خرم آباد، اصفهان وكرمانشاه به فروش مي رساند. ماموران با مراجعه به اين نقاط، 10 دستگاه خودرو سرقتي را كشف كرده و تلاش جهت كشف ديگر خودروها ادامه دارد.

پليس در تعقيب دندانپزشك قلابي
گروه حوادث- يك دندانپزشك قلابي كه اقدام به تاسيس مطبي در شهرري كرده و به مداواي غير بهداشتي بيماران خود پرداخته بود،با دستور داديار شعبه دوم دادسراي شهرري تحت تعقيب قرار گرفت.
به گزارش همشهري، رسيدگي به اين پرونده زماني در دستور كار پليس قرار گرفت كه زن جواني با مراجعه به دادسراي شهرري با طرح شكايتي از يك پزشك قلابي گفت: مدتي قبل با راهنمايي يكي از دوستانمان به اين دندانپزشك مراجعه كردم. به محض ورود به مطب متوجه شدم دستگاه ها بسيار قديمي و كثيفي هستند. وقتي به منشي مطب در رابطه با اين موضوع اعتراض كردم، وي گفت: دستگاه هاي پيشرفته دكتر در اتاق كارش است.بعد از ورود به دفتر پزشك و پر كردن دندان هايم به خانه رفتم اما فرداي آن روز در دهانم احساس درد شديدي كردم. وي ادامه داد: در ابتدا تصور مي كردم درد دندانم به دليل عملي كه بر روي دندانم صورت گرفته مي باشد اما هر چه بيشتر مي گذشت درد دندان هايم بيشتر مي شد بعد از مدتي دهانم پر از زخم شد. وقتي مجددا به مطب دندانپزشك مراجعه كردم مطب تعطيل شده و مرد دندانپزشك قلابي متواري شده بود. با طرح شكايت اين زن،پرونده اي در اين زمينه تشكيل شد و تحقيقات براي شناسايي اين مرد كه سه شاكي ديگر نيز پس از مراجعه به مطب وي دچار عارضه شده بودند آغاز شد. روز گذشته داديار شعبه 2 دادسراي شهرري با احتمال اين كه دندانپزشك قلابي با تاسيس مطب قصد كلاهبرداري از بيماران خود را داشته است، دستور بازداشت وي را صادر كرد.

حكم اعدام مرد افغاني كه منشي مطب را كشت
گروه حوادث- كارگر افغاني كه به انگيزه سرقت، منشي مطب يك پزشك را در اصفهان به قتل رسانده بود، با حكم قضات شعبه اول دادگاه كيفري استان به مجازات مرگ محكوم شد.
به گزارش همشهري، در اين پرونده مرد افغاني به نام محمد متهم است كه عصر روز 30 ارديبهشت ماه ، منشي مطب يك پزشك راديولوژيست را با ضربات چاقو در خيابان آمادگاه اصفهان به قتل رسانده است.اين مرد جنايتكار كه دقايقي پس از وقوع جنايت در محل حادثه توسط يكي از همسايگان دستگير شده بود،نزد ماموران كلانتري 14 اصفهان به قتل منشي مطب به نام منيره به انگيزه سرقت اعتراف كرد.
با اتمام بازجويي ها از مرد افغاني توسط بازپرس اسدي،كيفرخواست در خصوص پرونده صادر شد و پرونده براي برگزاري جلسه محاكمه به شعبه اول دادگاه كيفري استان ارسال شد.صبح ديروز محمد به اتهام قتل عمدي محاكمه شد و ضمن قبول اتهام مدعي شد: به انگيزه سرقت وارد مطب شده و زماني كه با مقاومت قرباني رو به  رو شده است او را با ضربات چاقو به قتل رسانده ولي فرصت فرار پيدا نكرده است. به اين ترتيب رضايي- قاضي پرونده- به همراه چهار مستشار با توجه به اظهارات متهم و درخواست اولياي دم، مرد افغاني را به قصاص نفس محكوم كردند.

حوادث
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
بين الملل
فرهنگ و آموزش
سياسي
شهر تماشا
سلامت
شهري
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  فرهنگ و آموزش   |   سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |