دوشنبه ۲۹ آبان ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۴۱۳۷ - Nov 20, 2006
تهران امروز
به جمع مطبوعات سراسري كشور پيوست
گروه اجتماعي روزنامه تهران امروز به صاحب امتيازي و مدير مسئولي پرويز اسماعيلي به خانواده مطبوعات سراسري كشور پيوست.
در سر مقاله شماره اول اين روزنامه آمده است، تهران امروز مي خواهد روزنامه اي باشد كه خوانده شود و تأثيرگذار و فرهنگ ساز باشد و جمع بين اين سه معيار كاري سهل و ساده نيست.
تهران امروز كه مشي فرهنگي، اجتماعي و سياسي را دنبال مي كند در 16 صفحه رنگي خود مهمترين موضوعات، اخبار و مسائل جامعه را پوشش داده است از فرهنگ، سياست و اقتصاد گرفته تا ادبيات، انديشه، زندگي، شهر، ورزش، حوادث و گوناگون.
ضمن تبريك انتشار تهران امروز براي همكاران مطبوعاتي خود در اين روزنامه آرزوي توفيق روزافزون در عرصه اطلاع رساني مي كنيم.

نامزدهاي جشنواره مطبوعات و خبرگزاري ها
معرفي شدند
گروه اجتماعي- دبيرخانه سيزدهمين جشنواره مطبوعات و اولين جشنواره خبرگزاري ها، نامزدهاي كميته هاي كارشناسي اين جشنواره را معرفي كرد.
به گزارش خبرنگار ما اسامي نامزدها در 31 رشته و گرايش اعلام و پس از داوري نهائي برگزيدگان جشنواره سيزدهم طي مراسمي معرفي مي شوند.
دبيرخانه جشنواره سيزدهم اعلام كرده رديف درج شده در كنار اسامي كانديدها به معناي تقدم يا تأخر آنان نيست به نحوي كه آثار فوق در بررسي هيات داوران از فرصت انتخاب يكسان برخوردار خواهند بود.
اين گزارش مي افزايد: تنوع در تعداد نامزدها در بخش هاي مختلف به دليل ارزيابي نزديك در برخي از آثار توسط كميته هاي كارشناسي بوده، بر همين اساس، هيأت داوران كميته هاي تخصصي تصميم گيري پاياني را به هيأت داوران نهايي محول كرده است.
بر اساس اين گزارش، داوران نهايي در هر رشته، رتبه اول و دوم و برگزيده نشريات محلي را طي مراسمي معرفي خواهند كرد.
مراسم اختتاميه سيزدهمين جشنواره مطبوعات و اولين جشنواره خبرگزاري ها پنجشنبه 2 آذرماه جاري از ساعت 30/14 لغايت 30/17 در تالار وحدت با حضور مسئولان فرهنگي و اصحاب رسانه  برگزار مي شود و به برگزيدگان جوايزي اهدا خواهد شد.

جزئيات كمك هزينه هاي مستمري بگيران
تامين اجتماعي اعلام شد
گروه اجتماعي- براي هر سال بيمه پردازي مازاد بر 20 سال به بيمه شدگان سازمان تامين اجتماعي 200هزار تومان پرداخت مي شود.
فرخ ملكوند، سرپرست معاونت فني و درآمد سازمان تامين اجتماعي، با اعلام اين مبلغ گفت: در سال گذشته بابت هر سال مازاد به بازنشستگان سازمان تامين اجتماعي 150هزار تومان پرداخت مي شد كه اين مبلغ به 200هزار تومان رسيده است. وي با اشاره به بار 500 ميليارد توماني كمك هزينه هاي پرداختي توسط سازمان تامين اجتماعي افزود: در حال حاضر 7 نوع كمك هزينه به مستمري بگيران پرداخت مي شود كه اين كمك هزينه ها بار مالي 500 ميليارد توماني را براي سازمان به همراه دارد.
ملكوند ميزان رشد كمك هزينه ها را نسبت به سال گذشته 11 درصد اعلام كرده و توضيح داد: امسال براي مستمري بگيران با سابقه كمتر از 20 سال حدود 15هزار تومان، با سابقه 20 تا 25 سال 18هزار تومان و با سابقه 25 تا 30 سال 19هزار و 600 تومان و براي مستمري بگيران با سابقه بيش از 30 سال 21 هزار تومان كمك هزينه عائله مندي پرداخت مي  شود.
ملكوند حق اولاد امسال به ازاي هر فرزند 4 هزار و 200 تومان تا سقف 3 فرزند و كمك هزينه همسر بازمانده متكفل فرزند را ماهيانه 6 هزار تومان اعلام كرد.
وي ميزان رشد كالابرگ مستمري بگيران را از 66 هزار تومان در سال گذشته به 120 هزار تومان در سال جاري اعلام كرد و گفت: بن شش ماهه اول پرداخت شده و بن شش ماهه دوم نيز تا پايان سال جاري پرداخت خواهد شد.
ملكوند همچنين يادآور شد: كمك هزينه مسكن نيز در سال جاري 2هزار و 800 تومان براي مستمري بگيران مجرد و 4 هزار و 400 تومان براي متأهلين پرداخت مي شود. وي اعلام كرد: حداقل دريافتي كمك هزينه مستمري بگيران سازمان تأمين اجتماعي ماهانه 48 هزار و 800 تومان و حداكثر 54 هزار و 400 تومان است. سرپرست معاونت فني و درآمد سازمان تامين اجتماعي درباره افزايش كمك هزينه عائله مندي در سال جاري گفت: پيشنهادي مبني بر افزايش اين كمك براي بازنشستگان كشوري مطرح شده كه اميدواريم شامل بازنشستگان سازمان تامين اجتماعي نيز شود.
اظهارات ملكوند در حالي بيان مي شود كه موضوع تفاوت هاي پيش آمده ميان حداقل حقوق بازنشستگان كشوري و بازنشستگان تحت پوشش سازمان تامين اجتماعي سبب بروز نارضايتي هاي بسياري در ميان بازنشستگان سازمان تامين اجتماعي شده است تا آنجا كه در مراسم تجليل از بازنشستگان نمونه سازمان تامين اجتماعي حضور وزير رفاه سبب بروز اعتراضات بازنشستگان شد. گروهي از بازنشستگان با اعتراض از وزير رفاه خواستند كه به اين تبعيض پايان دهد. يكي از موارد اين اعتراضات افزايش حق عائله مندي بازنشستگان كشوري بود.
درآمد نامناسب بازنشستگان در كشور سبب شده است تا اين گروه با مشكلات معيشتي زيادي روبه رو باشند كه به نظر مي رسد در صورت اجراي طرح هدفمند كردن يارانه ها از سوي دولت مي توان اميدوار بود كه به بازنشستگان نيز سهمي اختصاص يابد.وزير رفاه در آخرين واكنش نسبت به هدفمند كردن يارانه ها گفته است كه در صورت تكميل بانك اطلاعاتي درآمدي مردم مي توان نسبت به هدفمند كردن يارانه ها اقدام كرد.
مصري گفت: در آمد مردم بايد در اين بانك مشخص شده و ثبت شود تا بر اساس اين اطلاعات نسبت به سهم در نظر گرفته شده براي گروههاي متفاوت تصميم گيري شود.

تمديد زمان ارسال آثار پژوهشي به
جشنواره مطالعات جوانان
گروه اجتماعي - زمان ارسال آثار پژوهشي به نخستين جشنواره گزينش آثار برتر مطالعات جوانان تا 5 آذر ماه تمديد شد.
آثار ارسالي بايد در فاصله زماني مهرماه 1383تا مهر ماه 1385 تهيه شده و شامل كتاب، مقاله، پايان نامه و پروژه هاي پژوهشي باشند.همچنين در مورد آثار ترجمه شده، لازم است نسخه اي از اصل كتاب يا مقاله به دبيرخانه جشنواره ارسال شود.از ديگر شرايطي كه براي پذيرش آثار اعلام شده، اين است كه قبلاً مورد حمايت سازمان ملي جوانان قرار نگرفته و يا با سفارش اين سازمان انجام نشده باشد.از صاحبان آثار برتر، طي مراسم ويژه اي در هفته پژوهش تجليل به عمل آمده و هداياي ارزنده اي به برگزيدگان اهدا خواهد شد.
علاقمندان به شركت در نخستين جشنواره گزينش آثار برتر، مطالعات جوانان مي توانند آثار خود را به صندوق پستي۶۹۶- 14185 يا پست الكترونيكي reserch@yoir.org ارسال كنند.پژوهشگران مي توانند، به سايت اينترنتي سازمان ملي جوانان به آدرس www.javaa.ir مراجعه كنند.

ماهانه 50 هزار نفر در زندان هاي كشور پذيرش مي شوند
002250.jpg
گروه اجتماعي - مديركل فرهنگي و تربيتي سازمان زندان ها با اشاره به اينكه حدود 140 هزار نفر در زندان هاي كشور به سر مي برند، افزود: ماهانه حدود 50 هزار نفر در زندان هاي كشور طبق اعلام رييس سازمان زندان ها پذيرش مي شوند كه تعداد زيادي با قرار كفالت هاي بسيار سبك از طرف مقام قضايي به زندان معرفي مي شوند.
منصور مقاره عابد، بيشتر جرايم در زندان ها را مربوط به مواد مخدر و جرايم ناشي از پرخاشگري دانست و گفت: قضات قبلاً در صدور حكم از مجازات تعزيري استفاده مي كردند. وي افزايش جمعيت كيفري زندان ها را مشكلي اساسي دانست و گفت: در اين تراكم جمعيتي كار فرهنگي و تربيتي نمي توان انجام داد.
مدير كل فرهنگي و تربيتي سازمان زندان ها به لزوم تشكيل صندوق حمايت تحصيلي از زندانيان اشاره كرد و افزود: ميانگين سطح سواد در زندان هاي كشور بين كم سوادي يا بي سوادي است.
مقاره عابد، ارتقاي دانش مددجويان را سبب اتخاذ تصميمات بهتر و كاهش آسيب ها دانست و گفت: در برگزاري كلاس هاي فني و حرفه اي نياز به همكاري بيشتر وزارت كار براي تأمين و تجهيز كارگاه ها داريم.وي با بيان اين كه در صورت كاهش جمعيت كيفري زندان ها اهداف فرهنگي و تربيتي معنا پيدا مي كند، گفت: در فضاي محدود زندان چنانچه جمعيت كيفري بيشتر از ظرفيت باشد خرده فرهنگ هاي غلط در زندان رشد مي كند. مدير سابق كانون اصلاح و تربيت تهران، با تاكيد بر اينكه افرادي كه كمتر از 10 روز به زندان ها مي آيند نمي توان هيچ كاري فرهنگي و تربيتي براي آنها انجام داد حتي ممكن است اتفاقات ناخرسندي براي اين افراد بيفتد، افزود: با توجه به جمعيت كيفري بالا در زندان ها كه تمام اتاق ها، محل اقامت افراد شده است، برگزاري كلاس هاي درس در مقاطع مختلف امكان پذير نيست. مقاره عابد، بازديد قضات از زندان ها را سبب افزايش دانش قضات نسبت به عملكردشان دانست و افزود: قضات از روي پرونده  كيفري، زندانيان را مي شناسند. وي پيشنهاد مرخصي دادن به زندانيان را نوعي گريز از تراكم جمعيت كيفري دانست كه به واسطه  عدم استفاده از مجازات يا واكنش هاي جايگزين حبس اعمال مي شود و گفت: نزاع، مصرف مواد مخدر، بي توجهي نسبت به گرفتاري هاي خانواده، دور ماندن از مشكلات جامعه و خانواده، لاابالي گري، پرخاشگري، انزوا طلبي و زود به خشم آمدن از جمله خرده فرهنگ هاي شايع در زندان هاي كشور است. وي به راه اندازي كلبه  مطبوعات، پيك دانش، خانه  مطبوعات و سيماي آموزش در زندان هاي كشور اشاره كرد و گفت: يك هزار و 34 نفرزنداني در شش ماهه  اول سال گذشته در آزمون سراسري شركت و 165 نفر به دانشگاه راه يافته اند.
مقاره عابد به رشد 8 درصدي جمعيت زندانيان نسبت به شش ماه گذشته اشاره كرد و افزود: مهارت هاي اساسي، ورزش، تئاتر و برنامه هاي ديگر در زندان ها بومي سازي شده است.

مردم سالانه 9 هزار ميليارد تومان
هزينه هاي درماني مي پردازند
گروه اجتماعي - هر سال بيش از 15 هزار و 300 ميليارد تومان براي سلامت مردم خرج مي شود كه 6300ميليارد تومان آن را دولت و بيش از 9 هزار ميليارد تومان آن را مردم از جيب خودشان مي پردازند.
معاون سلامت وزارت بهداشت با اشاره به اينكه، با وجود هزينه هاي گزاف بخش سلامت مردم، پزشكان و مسئولان بخش سلامت از وضعيت نظام سلامت كشور راضي نيستند گفت: ايران از 190 كشور دنيا، رتبه 106 را از نظر رضايتمندي و مشاركت مردم در نظام سلامت به خود اختصاص داده است.
وي افزود: براي رفع اين معضل بزرگ بايد در مرحله اول اولويت هاي نظام سلامت را بر اساس برآوردهاي هزينه اثر بخشي، بار بيماري ها، نوع بيماري ها و وضعيت آنها در شهرها و روستاهاي مختلف مشخص كنيم و بعد با توجه به اين اولويت ها و منابع محدودي كه در اختيار داريم، براي رفع آنها برنامه ريزي هاي عملي و قابل ارزيابي داشته باشيم.
مهمترين چالش هايي كه اكنون در نظام سلامت با آن مواجه هستيم تأمين هزينه هاي سرسام آور آن است و بايد به نحوي برنامه ريزي كنيم كه مردم با هر درآمدي بتوانند از خدمات بهداشتي -درماني مناسب بهره مند شوند تا هزينه هاي تحمل ناپذير سلامت به حداقل برسد. براي اين كار بايد شاخص مشاركت عادلانه و افزايش رضايتمندي را ارتقا دهيم.
سيد مويد علويان افزود:مديريت و نظام ارايه خدمات نيز بايد به سمت پيشگيري و سلامت محوري تغيير كند در حاليكه اكنون نظام سلامت كشور، بيمار محور است كه براي جبران اين نقيصه به دنبال اجراي سيستم تشويقي و تنبيهي هستيم به نحوي كه هر فردي كه كمتر بيمار شود و سالم بماند پول بيشتري بگيرد. همه اين برنامه ها در شوراي سياست گذاري و ستاد اجرايي نظام ارجاع و پزشك خانواده در حال برنامه ريزي و پيگيري اجرايي است و امسال در ادامه طرح پزشك خانواده در روستا، شهرهاي كوچك كشور نيز تحت پوشش قرار مي گيرند. براي اين كار دو طرح وجود دارد كه بايد در سال 86 اجرايي شود يكي اينكه همه افراد ساكن شهرهاي با جمعيت 120 تا 150 هزار نفر تحت پوشش نظام ارجاع و پزشك خانواده قرار بگيرند.

كسري بودجه و بيمارستان هاي نيمه تمام
۷۰ پروژه عمراني درماني نيمه تمام با پيشرفت فيزيكي بين 10 تا 70 درصد در وزارت بهداشت وجود دارد كه به علت نبود بودجه به حال خود رها شده اند. ساخت بسياري از اين پروژه هاي عمراني كه شامل بيمارستان ها و مراكز بهداشتي - درماني است از 18 تا 20 سال پيش شروع شده است و به علل مختلف از جمله نبود بودجه يا نداشتن توجيه اقتصادي به صورت نيمه كاره رها شده اند.
كسري بودجه باعث شده كه وزارت بهداشت حداكثر تا آخر آذر ماه توان پرداخت حقوق پرسنل را داشته باشد. مسأله كسري بودجه وزارت بهداشت در حالي مطرح است كه مدير كل سلامت سازمان مديريت و برنامه ريزي با ميزان كسري بودجه اعلام شده از سوي وزارت بهداشت موافق نيست و معتقد است در صورتي كه بخشي از درآمد 1300 ميليارد توماني اختصاصي بيمارستان ها كه از محل اخذ هزينه بيماران از بيمه ها دريافت مي شود را در بودجه جاري وزارت بهداشت لحاظ كنيم بخش عمده اي از كسري اين وزارتخانه جبران مي شود. از سوي ديگر مخبر كميسيون بهداشت مجلس با اشاره به اينكه كسري بودجه وزارت بهداشت تا آخر امسال به 1100 ميليارد تومان مي رسد.
100هزار نفر روز براي ارائه خدمات بهداشتي در مناطق محروم
گروه اجتماعي در سه ماهه تابستان امسال بيش از 622 ميليون ريال داروي رايگان در مناطق محروم توزيع شد.مختارزاده، رئيس واحد بهداشت و محيط سازمان بسيج سازندگي كشور با اعلام اين مطلب گفت: در همين مدت يكصد هزار نفر روز از متخصصان و پزشكان براي ارائه خدمات بهداشتي و درماني در مناطق محروم فعاليت كردند. وي با بيان اينكه اين تيم ها توسط بسيج جامعه پزشكي و با پشتيباني بسيج سازندگي در اردوهاي هجرت به روستاهاي محروم اعزام شده اند؛ ادامه داد: اين حجم فعاليت توسط 10 هزار و 242 نفر از پزشكان متخصص و عمومي، پيراپزشكان و پرستاران انجام شده است. مختارزاده با بيان اينكه اين تعداد در قالب 720 تيم چهار تا 150 نفره در مناطق محروم فعاليت كرده اند، گفت: تيم هاي پزشكي مذكور 71هزار و۳۲۲ نفر از روستاييان را تحت معاينه رايگان قرار دادند.

با مردم
پول خرد كيمياي شهرها
@ كمبود پول خرد براي مراجعات روزانه مردم براي خريد يا سفرهاي درون شهري با تاكسي و ساير موارد به صورت يك معضل درآمده است. هنوز معلوم نيست مشكل كمبود از كجا بروز كرده است، بانك مركزي براي رفاه حال مردم بايد به نحو مقتضي اين كمبود را برطرف سازد.
پري سيما دولتخواني- تهران
فرهنگسرا براي تمام استان ها
فرهنگسراها در تهران فرصت هاي تازه اي را براي كودكان و نوجوانان گذاشته اند تا با حداقل زمينه به پرورش استعدادهاي خودشان بپردازند، تقاضا داريم اين قبيل مراكز فرهنگي در سراسر كشور از جمله شهرهاي استان سيستان و بلوچستان هم ايجاد شود تا موجب شكوفايي استعدادها گردد.
برزويي- زاهدان
شمال ايران، مستعد براي پرورش گل
پرورش گل در سراسر جهان كاري پردرآمد و ارزآور است. در شمال ايران با توجه به شرايط و استعدادهاي اقليمي، امكان پرورش انواع گل ها وجود دارد كه مي تواند در قالب طرح هاي ملي و با همكاري و حمايت دولت به اجرا در آيد.
ناصري- تهران
ورزش ارزان تر براي جوانان
بسياري از نوجوانان علاقه مند به ورزش به دليل بالا بودن هزينه ها، نمي توانند از امكانات ورزشي موجود در شهرها استفاده كنند. بهتر است تسهيلات و يارانه كافي براي تأمين اين نياز نسل جوان فراهم شود تا به جاي كارهاي خلاف و اعتياد رغبت به ورزش در ميان جوانان رواج پيدا كند.
نام محفوظ
اين كوچه روشن نيست
كوچه شهيد كاشاني واقع در حدفاصل خيابان سراج و دلاوران فاقد روشنايي لازم مي باشد.
احمدي- تهران
از خودرو جايگزين چه خبر؟
شركت ايران خودرو قرار بود به تحويل دهندگان خودروهاي فرسوده، خودروي آردي آي تحويل دهد، اما خودرو روآ جايگزين آن شد، اما حالا به مراجعين گفته مي شود كه خودرو روآ هم آماده نيست و در شركت ليزينگ مركز هم پاسخگوي مراجعان نمي باشند.
نام محفوظ
با مردم: نام پيام دهنده در همشهري محفوظ است
يارانه فرهنگيان در محاق
از وزارت آموزش و پرورش تقاضا دارم نسبت به پرداخت يارانه معوقه فرهنگيان كه 4 سال از موعد پرداخت آن گذشته اقدام نمايد.
خمسه- تهران

راه پرپيچ و خم مسكن
شركت انبوه سازي نگين غرب در سال 81 طبق قراردادي كه با متقاضيان مسكن به امضاء رساند، قرار بود با دريافت 20ميليون تومان به آنها مسكن واگذار كند. متقاضيان اين مبلغ را پرداخت كرده اند، اما حالا 25 ميليون تومان ديگر، از متقاضيان مطالبه مي شود تا حدود يك سال ديگر براي آنها دعوتنامه ارسال شود، در حالي كه متقاضيان تنها 5 ميليون تومان بدهكار بودند.
محمدي- تهران
كارت منزلت و اتوبوس هاي صدتوماني
با ريالي شدن تعدادي از اتوبوس هاي شركت واحد، امكان استفاده بازنشستگان داراي كارت منزلت از اين اتوبوس ها منتفي شده است، آيا بهتر نيست، مراتب به اطلاع بازنشستگان برسد تا موجب بروز تنش ميان آنها و رانندگان زحمتكش اتوبوس هاي ريالي يا همان 100 توماني شود؟
رضا ميرسعيد قاضي- تهران
سرگرداني مالكان
در سال 1381 زماني كه احمدآباد مستوفي جزو محدوده شهرداري منطقه 18 بود، بخش هايي از اراضي متعلق به مردم، توسط شهرداري درختكاري گرديد و قرار بود، طبق ضوابط پول زمين ها به مالكان آنها پرداخت شود. حالا پس از الحاق اين منطقه به اسلامشهر، مشكل پرداخت بهاي زمين همچنان باقي مانده است.
محمد جعفر احمدي- تهران
۴۰ ساله ها و يك مسأله قديمي
بسياري از افراد بين 35 تا 40 ساله كه به هر علت از محل كار سابق خود بازخريد شده و داراي مهارت ها و تخصص هايي مي باشند به علت محدوديت سقف سن استخدام، بيكار مي مانند. براي اين گروه بايد چاره انديشي شود.
بختياري- شهرري
مسأله اضطراري و فراخوان اداري!
در شانزده متري دوم خيابان مجيديه، جعبه برق از يك ماه پيش رها شده و خطر سيم هاي برق، رهگذران را تهديد مي كند. هر بار كه با شركت برق تماس مي گيريم مي گويند كه بايد به آن اداره مراجعه و فرم پر كنيم. در حالي كه با موقعيت ها ي اضطراري بايد اضطراري برخورد شود.
خداوردي- تهران
كوچه در انتظار روشنايي
از شركت برق تقاضا داريم، نسبت به تأمين روشنايي كوچه شريعتي واقع در مقابل مترو- ترمينال جنوب اقدام نمايد.
صادقي- تهران
خطوط در هم در بزرگراه
بزرگراه شهيد باقري در تهرانپارس از خط كشي استاندارد برخوردار نيست و در هم رفتن خطوط، مشكلاتي براي رانندگان ايجاد كرده است.
سيدمرتضي ميرزايي
ده ونك در چنبره ساخت و سازهاي ناساز
۲۰ سال پيش ده ونك زماني كه بيش از 50 واحد مسكوني در آن نبود، در طرح شهرداري قرار گرفت، اكنون با ساخت و سازهاي بي رويه و ناايمن، جمعيت اين ده به 4 هزار واحد مسكوني رسيده است كه مشكلات و پيامدهاي خود را خواهد داشت. مشخص شدن هرچه سريع تر وضعيت ده ونك، از رشد نابساماني ساخت و ساز و پيامدهاي آن جلوگيري مي كند.
نصيري- تهران
يك ورزشگاه داريم
براي اطلاع يكي از خوانندگان همشهري كه يادآور شده بود، كوي نصر (گيشاي سابق) ورزشگاه ندارد، خاطر نشان مي سازد كه در انتهاي خيابان سيزدهم در جوار مدرسه شهيد حنيف، ورزشگاه دولتي فاطمه زهرا(س) قرار دارد. ضمناً از شهرداري تهران تقاضا دارم به وضعيت كوچه هاي كوي نصر توجه بيشتري داشته باشد.
شهبازيان- تهران
لطفاً ايستگاه را برگردانيد
با برچيده شدن ايستگاه خرمرودي در حد فاصل دانشگاه صنعتي شريف و ميدان صنعت، ساكنان شهرك ژاندارمري از امكانات خط اتوبوسراني شركت واحد محروم مانده اند. لازم است اين ايستگاه دوباره برقرار شود.
ذبيحي- تهران

پاسخ مسئولان
پروژه در اختيار منطقه 5 نيست
پيرو مطلب درج شده در صفحه 6 ستون با مردم مورخ 14/6/85 آن روزنامه با موضوع تاخير در تحويل واحدهاي تجاري به استحضار مي رساند، عمليات ساخت و تكميل واحدهاي پروژه زندگي از سوي شركت توسعه فضاهاي فرهنگي شهرداري تهران در حال انجام بوده و پاسخگويي درباره شرايط قرارداد و زمان تحويل واحدهاي تجاري آن مجتمع بر عهده شركت مذكور است. ضمناً برنامه زمان بندي، اجرا و تحويل آن نيز از عهده اين منطقه خارج است.
روابط عمومي شهرداري منطقه 5 تهران
مشكل برطرف شد
احتراماً در پاسخ به مطلب مندرج در ستون با مردم روزنامه همشهري مورخ 14/8/85 تحت عنوان روشنايي غيرضروري ، به آگاهي اهالي محترم بلوار ميرداماد مي رساند كه با تعويض لوازم معيوب نسبت به رفع اتصالي اقدام و مشكل برطرف شد.
روابط عمومي شركت توزيع نيروي برق شمالشرق تهران

اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
حوادث
بين الملل
سياسي
شهر تماشا
سلامت
شهري
علمي فرهنگي
دانش
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   شهري   |   علمي فرهنگي   |   دانش   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |