دوشنبه ۲۹ آبان ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۴۱۳۷ - Nov 20, 2006
آزادي كودك 8 ساله با بررسي 2 حلقه فيلم
آخرين حلقه فيلم، دستگيري آدم ربايان بود
جوان آدم ربا در كنار افسر مخفي پليس
002322.jpg
محمد به همراه خانواده اش در اداره آگاهي
002319.jpg
گروه حوادث-كودك 8 ساله بعداز۸۱ روز اسارت دربند كودك ربايان به كارآگاهان اداره يازدهم آگاهي كه اورانجات داده بودند گفت: دزدها به اين شرط برايم يك ماشين پليس اسباب بازي خريدند كه وقتي بزرگ شدم، آنها رادستگير نكنم .
هشتم شهريور گذشته، والدين پسر بچه 8ساله اي به نام محمد سراسيمه به كلانتري ولنجك مراجعه كرده و پليس را درجريان ربوده شدن فرزندشان توسط دو مرد ناشناس قرار دادند.
پدر محمد كه در ساخت وساز منزل فعاليت داشت، در توضيح ماجرا به ماموران گفت : هنگام عصر پسرم براي بازي با دوستانش به كوچه رفت ولي دقايقي از خروج او از نگذشته بود كه دوستانش هراسان به جلوي خانه ما آمده و خبر دادند كه دو سرنشين خودرو پژو 405 مشكي رنگي ،پسرم را كه درپارك روبه روي خانه مشغول بازي فوتبال با دوستانش بود، ربوده اند.
با گذشت 24 ساعت از زمان ربوده شدن كودك ، در حالي كه بررسي هاي پليسي براي يافتن ردي از خودروي پژو ادامه داشت ، مردان ناشناس در تماس تلفني با منزل پدر كودك در خواست 300 ميليون تومان پول نقد در مقابل آزادي كودك كردند. آنها تهديد كردند در صورتي كه پليس در جريان ماجرا قرار گيرد، آنها ديگر هرگز فرزندشان را زنده نخواهند ديد. با ارجاع پرونده به كارآگاهان اداره يازدهم آگاهي تهران ، شناسايي ربايندگان پسربچه در دستور كار پليس قرار گرفت، اما آدم ربايان حرفه اي هيچ ردي از خود برجاي نمي گذاشتند و دايم در تماسهاي كوتاه تلفني با تلفنهاي همراه ماهواره اي برتهديدات خودشان مي افزودند.
فيلمي بر روي سنگ قبر
۸ روز بعد از شروع آدم ربايي، آدم ربايان با تلفن همراه پدر محمد تماس گرفته و به وي گفتند فيلمي درباره وضعيت فرزندشان برروي سنگ قبري درقبرستان گذاشته اند. والدين كودك وحشت زده و نگران خود را به بهشت زهرارسانده ودر روي سنگ قبر، يك سي دي  پيدا كردند كه در آن كاغذي بر روي شيشه يك تلويزيون چسبانده شده و بر روي آن نوشته شده بود اگر 300 ميليون تومان را پرداخت نكنيد ، دفعه ديگر فيلم جسد محمد را برايتان ارسال خواهيم كرد. در حالي كه آدم ربايان سعي داشتند پليس را گمراه كرده و وانمود نمايند كودك به پاكستان انتقال داده شده است، ولي بررسي هاي تخصصي كارآگاهان بر روي فيلم ارسالي، بيانگر آن بود كه كودك از ايران خارج نشده است.
دومين فيلم زير صندلي
در حالي كه يك ماه از زمان ربوده شدن كودك مي گذشت ، والدين كودك فيلم دومي را كه زير يكي ازصندلي هاي سالن انتظار فرودگاه مهرآباد جاسازي شده بود دريافت كردند، در اين فيلم صحنه هاي شكنجه دردناك كودك و التماس هاي او از پدرش كه از او
مي خواست۳۰۰ ميليون تومان درخواستي آدم ربايان را پرداخت كند، نشان مي داد. با دريافت اين فيلم، كارآگاهان اداره يازدهم آگاهي تهران كه به رياست سرهنگ شفيقي وسرپرستي سرهنگ بهگذر به طور ويژه رديابي مكان اختفاي ربايندگان كودك را در دستور كار داشتند، تلاش هاي گسترده اي را براي پايان دادن به ماجرا آغاز كرده و درنهايت بعد از گذشت 81روز كار پليسي، ردي از كودك ربايان درحوالي جنت آباد پيدا كردند .
سرهنگ سلطاني معاونت اداره آگاهي تهران ديروز با اعلام اين خبر گفت: عمليات دستگيري شبانه ساعت 22روز شنبه آغاز شد و پس از آنكه خانه متهمان تحت محاصره كامل ماموران قرار گرفت،دو مرد ويك زن كه همدستان متهم اصلي پرونده هستند در عمليات ضربتي با حضور داديار پرونده در صحنه دستگير شدند .
آزادي پس از 81 روز
كارآگاهان پليس محمد را كه 81 روز را به دور ازوالدينش گذرانده بود،درحالي كه در يكي از اتاقهاي خانه درحال بازي با دوكودك صاحب خانه بود يافتند. لحظاتي بعد از آزادي كودك از بند آدم ربايان وي در حالي كه يك ماشين پليس اسباب بازي به همراه داشت به ماموران پليس گفت: دزدها به اين شرط برايم اين ماشين را خريدند كه وقتي بزرگ شدم با اين ماشين پليس آنها رادستگير نكنم . برپايه اين گزارش متهمان دستگير شده مدعي هستند كه آنها تنها نقشه فردي به نام پتي محمد را به اجرا گذاشته اند كه بعد از اخراج از شركت پدر محمد به قصد انتقامجويي، كودك ربايي را طراحي كرده است وچون آنان به پتي محمدكه هم اكنون در كشور پاكستان است در پي معامله موادمخدر 19ميليون بدهكار بودند مجبور به همكاري با او شده اند.
ادعاهاي اين متهمان در حالي مطرح شده است كه پدر محمد هرگونه آشنايي با متهمان به خصوص پتي محمد را رد مي كند.كارآگاهان اداره يازدهم جستجوي خود براي دستگيري رضا كه طرف اصلي معامله با پتي محمد بوده واكنون در خاش مخفي شده را ادامه مي دهند تا با بازداشت وي كه حلقه اتصال آدم ربايان به پتي محمد است انگيزه اصلي اين كودك ربايي
۸۱ روزه فاش شود.

با دستور ويژه قاضي مجتمع قضايي بعثت
بازگشايي پرونده قتل دختر خردسال پس از 10 سال
002313.jpg
گروه حوادث- پرونده دختر خردسال يك كارخانه دار كه 10 سال قبل همزمان با يك آتش سوزي از مقابل خانه اش ربوده و به قتل رسيده بود، براي بررسي مجدد و شناسايي عاملان جنايت به شعبه 1156 مجتمع قضايي بعثت انتقال يافت.
ماجراي اين حادثه تلخ زماني در دستور كار ويژه پليس قرار گرفت كه ظهر 26 آبان 75 يكي از ساكنان آپارتماني در منطقه( لشكرك) با مركز آتش نشاني تماس گرفت و از وقوع آتش سوزي در طبقه چهارم آپارتمانشان خبر داد. اما زماني كه ماموران آتش نشاني در حال اطفاي حريق بودند، يكي از همسايگان دريافت فرزندش به نام سحر هنوز از مدرسه بازنگشته است. مادر سحر نگران از تاخير فرزندش به راننده سرويس مدرسه تلفن كرد و جوياي فرزندش شد.اما هنگامي كه وي گفت مثل هميشه دختر
دانش آموز را مقابل آپارتمانشان پياده كرده و شاهد ورود وي به آپارتمان بوده است مادر كودك با نگراني موضوع را با پليس در ميان گذاشت.
در بررسي هاي مقدماتي از محل آتش سوزي مشخص شد عاملان آتش سوزي آپارتمان احتمالا با داشتن كليد به راحتي واردآپارتمان شده و پس از به آتش كشيدن آنجا پا به فرار گذاشته  اند كه احتمالاً آتش سوزي با ورود سحر به خانه همزمان بوده است . هنگامي كه در تحقيق از همسايگان و خانواده سحر مشخص شد وي به خانه همسايه رفت و آمد داشته و به اين دليل بيشتر كساني كه با اين همسايه آشنايي داشتند، وي را مي شناختند، بازجويي از مرد صاحبخانه آغاز شد.
در حالي كه صاحبخانه مدعي بود چون دائماً در مسافرت است كليد خانه اش را در اختيار چند نفر از بستگانش قرار داده است، اين فرضيه كه عاملان آتش سوزي هنگام خروج از آپارتمان با سحر روبه رو شده و چون دختر كوچولو آنها را مي شناخته اقدام به ربودن وي كرده باشند، قوت گرفت.
به اين ترتيب، تمام كساني كه در هنگام نبودن صاحبخانه وارد خانه مي شدند،تحت بازجويي قرار گرفتند، اما هيچ دليل محكمه پسندي براي دستگيري عاملان آتش سوزي و آدم ربايي به دست نيامد،تا اينكه سه روز پس از وقوع آتش سوزي جسد مثله شده كودك پيدا شد. با كشف جسد كودك، پرونده وارد مرحله جديدي شد و تيمي از كارآگاهان دايره ويژه قتل مسئول رسيدگي به پرونده شدند. اما پليس در طول 10 سال گذشته به  رغم تلاش هايي كه صورت داد، نتوانست قاتل اين كودك خردسال و عاملان آتش سوزي را شناسايي كند. صبح ديروز پرونده اين حادثه تلخ براي بررسي مجدد و شناسايي عاملان اين جنايت وحشتناك به شعبه 1156 مجتمع قضايي بعثت ارجاع شد و قاضي الهي زاده با دستور ويژه از پليس آگاهي تهران خواست به بررسي نقاط مبهم در اين پرونده بپردازند تا عاملان جنايت شناسايي شوند.

گودبرداري غيراصولي در اردبيل با 5 كشته و زخمي
اردبيل خبرنگار همشهري: گودبرداري غيراصولي در يك خيابان در اردبيل 4 كشته و يك زخمي بر جاي گذاشت.
شامگاه روز شنبه در يك هواي باراني در حالي كه كارگران مشغول گودبرداري در عمق 20 متري زمين در چهارراه امام خميني(ره) بودند، ناگهان ديوارهاي اطراف فروريخت و 7 كارگر در زير آوار مدفون شدند. به رغم تلاش هاي گروه هاي امداد و نجات، 4 نفر از كارگران جان خود را از دست دادند ولي 3 نفر از آنها نجات يافتند.
به گفته مسئول روابط عمومي دادگستري اردبيل، پرونده اين حادثه بلافاصله تشكيل شده و در بازپرسي ويژه قتل دادسراي عمومي و انقلاب در حال بررسي است.وي افزود: نظريه دادسرا بر اين است كه پيمانكار و كارفرماي پروژه، اصول لايه برداري و ايمني كارگران را رعايت نكرده اند و كارگران حادثه ديده با لباس معمولي و بدون كلاه ايمني و در شرايط جوي نامناسب مشغول كار بوده اند.

كلاهبرداري از بازيگر مشهور سينما
گروه حوادث - زن و شوهر جوان كه به بهانه خريد خانه از افراد آشنا و اقوام خود كلاهبرداري مي كردند، پس از فريب بازيگر مشهور سينما و تلويزيون نقشه كلاهبرداري 70 ميليون توماني از وي را به اجرا درآوردند. مدتي پيش يكي از بازيگران مشهور سينما با مراجعه به مجتمع قضايي شميران از زن و شوهري كه به بهانه خريد خانه از او كلاهبرداري كرده بودند، اعلام شكايت كرد.
وي به قاضي پرونده گفت: دو سال پيش زن و شوهري كه مدتها آنها را مي شناختم و با آنها رفت و آمد خانوادگي داشتيم به من پيشنهاد خريد خانه اي را دادند كه به گفته آنها قيمت بسيار خوبي داشت و سرمايه گذاري خوبي براي آينده محسوب مي شد. وي ادامه داد: اين زن و شوهر با چرب زباني و سوء استفاده از اعتمادي كه به آنها داشتم مرا فريب داده و براي خريد خانه مبلغ 71 ميليون تومان از من گرفتند، اما پس از گذشت ماهها از اين ماجرا در حالي كه قرار بود سند خانه به زودي به دستم برسد، هيچ خبري از خانه و سند آن نشد و هنگاميكه از آنها خواستم تكليف خانه ام را هر چه زودتر مشخص كنند، شروع به تهديد كرده و گفتند اگر از آنان شكايت كنم زندگيم را نابود خواهند كرد.
پس از اظهارات زن بازيگر در حالي كه هر روز به تعداد شاكيان اين زوج كلاهبردار افزوده مي شد، قاضي پرونده دستور رسيدگي به موضوع را صادر كرد كه ماموران پليس در تحقيقات خود دريافتند، متهمان تمامي طعمه هاي خود را از بين افراد آشنا و اقوام انتخاب كرده و با سوء استفاده از اعتماد آنها و به بهانه خريد خانه هاي مناسب، آنها را فريب داده و با دريافت مبالغ هنگفتي نقشه شوم خود را عملي مي كردند.
همچنين در اين تحقيقات مشخص شد كه زوج كلاهبردار براي جلوگيري از شكايت طعمه هايشان با ارسال نامه و نوارهاي ضبط شده، آنها را تهديد به
پرونده سازي و فرستادن به زندان مي كردند. با به دست آمدن اين اطلاعات، دستور بازداشت زوج كلاهبردار صادر شد و تحقيقات درباره اين پرونده ادامه دارد.

عامل دو جنايت در آستانه اعدام
002316.jpg
گروه حوادث- با تاييد حكم عامل قتل معلم جوان در نظرآباد و پيرزني در اطراف كرج، وي در آستانه اعدام قرار گرفت.
۱۲ اسفند سال 82 جسد دختر 20 ساله اي در نظرآباد كشف شد، در حالي كه كارآگاهان جنايي شناسايي عامل جنايت را در دستور كار خود قرار داده بودند، زني با مراجعه به پليس آگاهي همسرش را به عنوان قاتل زن جوان معرفي كرد. هنگامي كه همسر اين زن به نام بهزاد دستگير شد، وي ضمن اعتراف به قتل معلم جوان به قتل يك پيرزن نيز اعتراف كرد. هنگامي كه وي در بازجويي ها انگيزه جنايات خود را سرقت اموال مقتولان عنوان كرد، قضات شعبه 71 دادگاه كيفري استان تهران وي را به سه بار اعدام محكوم كردند. با تأييد حكم اعدام اين متهم در شعبه 27 ديوان عالي كشور، وي در آستانه اعدام قرار گرفت.

سرقت برگه هاي جريمه پليس
فارس: پسر جواني كه به خاطر ورود به محدوده طرح ترافيك از سوي پليس جريمه شده بود ، اقدام به ربودن قبض هاي جريمه كرد تا تخلفش ثبت نشود.
اين ماجرا روز شنبه و زماني رخ داد كه يكي از ماموران راهنمايي و رانندگي متوجه ورود خودرويي بدون مجوز به محدوده طرح ترافيك شد. او پس از متوقف كردن خودرو، راننده جوان آن را جريمه كرد ولي درست يك ساعت بعد زماني كه مامور راهنمايي و رانندگي در حال انجام وظيفه بود ناگهان جواني كه سوار يك دستگاه موتورسيكلت بود به او نزديك شده و پس از سرقت قبض هاي جريمه پا به فرار گذاشت. مامور پليس بلافاصله به تعقيب جوان موتور سوار پرداخت و پس از دستگيري او متوجه شد كه وي همان جواني است كه ساعتي پيش به دليل ورود به محدوده طرح ترافيك جريمه شده بود. پسر جوان در بازجويي ها گفت: وقتي جريمه شدم، به خاطر اينكه جريمه ثبت نشود، تصميم به سرقت قبض هاي جريمه گرفتم. به همين دليل يك پيك موتوري به مبلغ 4 هزار تومان كرايه كردم و قبض هاي جريمه را به سرقت بردم.

حوادث
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
بين الملل
سياسي
شهر تماشا
سلامت
شهري
علمي فرهنگي
دانش
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   شهري   |   علمي فرهنگي   |   دانش   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |