دوشنبه ۲۹ آبان ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۴۱۳۷ - Nov 20, 2006
واليبال قهرماني مردان جهان (ژاپن)
فرانسه انتقام سختي از برزيل گرفت
ايران و بازي غرورآفرين مقابل ايتاليا
002307.jpg
گروه ورزشي تيم ملي واليبال ايران به رغم بازي غرورآفرين در مقابل تيم نامدار ايتاليا در پيكار سوم خود در مسابقات قهرماني جهان مغلوب شد. ايتاليايي ها كه 8 قهرماني در ليگ جهاني و سه قهرماني در مسابقات قهرماني جهان را در كارنامه خود دارند چندان راحت به اين برد نرسيدند. از همه جالب تر اظهارنظر جيان پائولو مونتالي سر مربي ايتاليا در كنفرانس مطبوعاتي پايان بازي بود كه گفت: من به بازيكنانم گفته بودم كه امروز ديداري آسان برابر ايران نخواهيم داشت.
وي افزود: ايران با روشي مدرن بازي كرد و چيزي كه مايلم بگويم اين است كه آنها با جسارت فراوان بازي كردند.
ايتاليا 3 ايران يك
گيم ها (15 25، 25 21، 21-25، 19-25)
داور اول: محمد عبدل (مصر)
داور دوم: اوليويرا (پرتغال)
تيم ايران هنگامي كه ست اول را خيلي راحت به حريف صاحب نام خود واگذار كرد، از ست دوم به بعد بدل به تيمي ديگر شد. تيمي كه ديگر هراسي از نام و آوازه حريف نداشت. اوج كار ايران در همان ست دوم بود كه با ورود محمد محمد كاظم و سيد مهدي بازارگرد به تركيب اصلي شرايطي متفاوت پيدا كرد. دفاع هاي خوب نادي و مشاركت فعال تر سرعتي زنان ما (نادي و منصوري) در كنار تفوق اسپكرهاي قدرتي (محمد كاظم و پيمان اكبري) موجب شد تا دفاع بلند حريف شكاف بردارد و در نهايت تسليم جسارت بيشتر ملي پوشان ايران شود. واقعيت آنكه تيم ايران در ست  هاي سوم و چهارم هم شرايطي بدي نداشت ولي برتري تاكتيكي و تجربه بيشتر بين المللي بازيكنان ايتاليا مانع از شكل گيري هرگونه شگفتي شد. در جمع لاجوردي پوشان ايتاليا آلبرتوكيسولا، سرنيك و لوئيجي  ماسترنجلو درخششي بيشتر از سايرين داشتند و در جمع نفرات ما محمد محمد كاظم بهترين بود. عليرضا نادي و پيمان اكبري هم ديگر بازيكنان پرثمر ايران در بازي با ايتاليا بودند.
در ساير بازيها و در مهم ترين بازي روز سوم بايد به شكست برزيل تيم مدافع عنوان قهرماني و قهرمان ليگ جهاني هفدهم در برابر فرانسه اشاره كرد. فرانسه انتقام سختي به تلافي شكست ليگ جهاني از برزيل گرفت و اين تيم را در پيكاري حساس سه بر يك برد. شكست جمهوري چك و يونان مقابل آمريكا و آلمان از ديگر نتايج دور از انتظار اين روز بود.
امروز را تمامي تيم ها در گروههاي چهارگانه استراحت دارند و فردا بازيهاي روز چهارم پي گرفته مي شود. ايران در روز چهارم به مصاف تيم بي  شكست بلغارستان مي رود.
تابلوي نتايج روز سوم
* ايتاليا 3 ايران يك
* ژاپن 3 پورتوريكو يك
* لهستان 3 مصر صفر
* آرژانتين 3 چين 2
* روسيه 3 كانادا صفر
* صربستان 3 تونس صفر
* كره جنوبي 3 قزاقستان يك
* فرانسه 3 برزيل يك
* آلمان 3 يونان صفر
* كوبا 3 استراليا صفر
* بلغارستان 3 ونزوئلا يك
* آمريكا 3 چك يك

نخستين هم انديشي بين المللي تاريخ ورزش ايران
گروه ورزشي- نخستين هم انديشي بين المللي تاريخ ورزش ايران با حضور مسئولان ورزشي و پژوهشگران داخلي و خارجي امروز در محل آكادمي ملي المپيك برگزار مي شود.
اين همايش با پيام دكتر سيدمحمد خاتمي رئيس مؤسسه بين المللي گفتگوي تمدنها و دكتر كارل لنازتر و آنتوني بيكرك رئيس و دبيركل انجمن بين المللي تاريخ نگاران المپيك آغاز مي شود.بيست و يك سخنران داخلي و خارجي در سه نشست باستان شناسي، تاريخ، ادبيات، مردم شناسي، دين، جامعه شناسي، فرهنگ و بين المللي سخنراني خواهند داشت.
محورهاي اصلي اين همايش ورزش ايران در دوران باستان، ورزش ايران از زمان اسلام تا عصر صفويه و ورزش از عصر صفويه تا امروز است.

ورزشگاه نقش جهان ميزبان ليگ قهرمانان آسيا
گروه ورزشي- از سوي هيأت فوتبال استان اصفهان ورزشگاه نقش جهان ميزبان بازي هاي تيم فوتبال سپاهان در رقابت هاي ليگ قهرمانان آسيا به كنفدراسيون فوتبال آسيا معرفي شد.براساس اين تصميم گيري ورزشگاه فولادشهر ذوب آهن نيز به عنوان ورزشگاه دوم اصفهاني ها به كنفدراسيون فوتبال آسيا معرفي شد.قرار است در هنگام برگزاري ديدارهاي تيم فوتبال سپاهان در ليگ قهرمانان آسيا هتل هاي عالي قاپو و آسمان براي تيم هاي ميهمان و هتل عباسي به عنوان محل اسكان داوران و ناظران كنفدراسيون فوتبال آسيا در اختيار ميهمانان باشد.محمدرضا ساكت مدير باشگاه سپاهان در اين باره گفت: تلاش ما اين است تا مردم اصفهان از ميزباني مسابقات جام باشگاههاي آسيا محروم نشوند و در همين رابطه تلاش گسترده اي را به خرج داده ايم تا تمامي امكانات براي اين ميزباني آماده شود.

نصرالله دهنوي مدير تيم هاي ملي وزنه برداري شد
002304.jpg
گروه ورزشي-نصرالله دهنوي نايب قهرمان اسبق جهان كه يكي دو سالي است به عنوان ناظر كميته ملي المپيك در كنار ملي پوشان وزنه برداري فعاليت مي كرد از سوي بهرام افشارزاده سرپرست اين فدراسيون به عنوان مدير تيم هاي ملي منصوب شده است. افشارزاده در حكم خود خطاب به دهنوي آورده است: اميد است با درايت و كفايتي كه در شما سراغ دارم با استفاده از وجود همكاران با تجربه و مطلع شاهد شكوفايي هرچه بيشتر استعدادهاي فردي و پيشرفت و اعتلاي سطح تيم هاي ملي در رده هاي مختلف نوجوانان، جوانان و بزرگسالان باشيم.
گفته مي شود كه دهنوي از افرادي نظير مسعود قاسمي، بهمن زارع، حسين توكلي، كوروش باقري و هادي پانزوان براي همكاري در رده هاي مختلف تيم هاي ملي براي همكاري دعوت به عمل آورده است.

رئيس فدراسيون كاراته
كنفدراسيون آسيا نگاه مغرضانه اي به ايران دارد
گروه ورزشي در ادامه نشست رسانه اي رشته هاي اعزامي به بازيهاي آسيايي دوحه ديروز نوبت كاراته بود تا برنامه هاي خود را تشريح كند. در اين نشست كه در اطاق كنفرانس فدراسيون هندبال برگزار شد، سمندر از تكرار نتيجه درخشان در بازيهاي آسيايي 2002 بوسان گفت و اينكه اميدوار است تيمي كه در تركيب خود چهار مدال دار جهاني را دارد دوباره بتواند در ميان رشته هاي ورزشي رزمي بدرخشد. رئيس فدراسيون كاراته ايران از نگاه مغرضانه كنفدراسيون آسيا انتقاد كرد و عنوان داشت: آنها تنها به دنبال منافع خود هستند و جاي تأسف دارد كه ايران به عنوان يكي از 5 قدرت اصلي كاراته جهان جايگاه مناسبي در اين كنفدراسيون ندارد. وي ژاپن را يكي از مخالفين حضور بانوان ايراني خواند و گفت: آنها متكي به درخشش بانوان خود هستند و چون در قسمت مردان حريف ما نيستند به همراه بعضي از كشورهاي آسيايي سنگ اندازي مي كنند.

۳ مدال در انتظار دو و ميداني ايران
گروه ورزشي تيم ملي دووميداني براي حضوري پرقدرت در رقابت هاي آسيايي دوحه تلاش گسترده اي را آغاز كرده است.
در اين رابطه عيدي عليجاني مدير تيم هاي ملي گفت: بيشتر ملي پوشان دووميداني ايران كه در اردوهاي آمادگي بسر مي برند در شرايط ايده آلي هستند.وي در ادامه افزود: درحال حاضر مهدي شاهرخي و هادي سپهرزاد زيرنظر مربيان تمرينات شان را در اوكراين   پيگيري مي كنند كه به واسطه بدي آب و هوا شاهرخي قرار است به تهران بازگردد و به همراه صميمي و احسان حدادي در بوشهر تمرينات را ادامه دهند.عليجاني گفت: درحال حاضر محسن رباني تمرينات خود را زيرنظر مربيان مربوطه ادامه مي دهد و در جزيره كيش نيز ديگر ملي پوشان كشورمان درحال رسيدن به مرز آمادگي براي حضور در بازي هاي آسيايي دوحه هستند.
وي در پايان گفت: اميد اول ما در كسب مدال در رشته هاي پرتاب ديسك، 1500 متر و 800 متر است.

كره جنوبي قدرت دوم آسيا با 655 ورزشكار در دوحه
گروه ورزشي - بزرگترين كاروان ورزشي كره جنوبي با 655 ورزشكار عازم رقابت هاي بازي هاي آسيايي دوحه خواهد شد.
كره جنوبي در دوره قبل بازي هاي آسيايي بوسان با مجموع 96 مدال طلا پس از چين كه 150 مدال طلا بدست آورده بود به مقام دوم رسيد. كره جنوبي در حالي پا به رقابت هاي آسيايي دوحه مي گذارد كه در انديشه كسب 75 مدال از 424 مدال طلاي اين بازي ها است تا به عنوان قدرت دوم ورزش آسيا مطرح شود.مقامات ورزش كره جنوبي اعتقاد دارند كه حداقل 7 مدال طلا در تكواندو، سه مدال طلا در جودو ، سه مدال طلا در شمشيربازي و مدال هاي بيشتري در رشته هاي تير و كمان، هاكي، فوتبال، كشتي، بولينگ و دووميداني و دوچرخه سواري كسب مي كنند.
كره شمالي با اعزام 150 ورزشكار اميدوار است كه حداقل در مكان پنجم جدول مدال ها قرار گيرد.

نگاه
نفس تازه تيم فوتبال اميد
جهانگير كوثري
بازي كره جنوبي تمام شد. بازيهاي آسيايي دوحه، يعني بزرگترين رخداد ورزشي قاره آسيا را پيش رو داريم. ميعادگاه بزرگ ورزشكاران و محل تلاقي سياست ها و پيشرفت هاي ورزشي. در ميان انبوه شركت كنندگان اين دوره تيم فوتبال اميد ايران هم حضور دارد، تيمي كه در آوار تيم ملي فوتبال بزرگسالان در حال فراموش شدن است. مسئولين فدراسيون فوتبال به ويژه دبير فوتبال ديده و تجربه آموخته خوب مي داند در اين مقطع حمايت از تيم اميد تا چه اندازه مي تواند در آستانه بازيهاي آسيايي مهم باشد.
تيم نوجوانان، جوانان در همين مسير و هياهوي تيم بزرگسالان قرباني شدند و هيچكس نديد كه اين استعدادهاي ناب كه مي توانستند تا فينال پيش بروند و براي تيم هاي ملي پشتوانه قابل بحثي باشند، چگونه به زمين ريختند. تيم اميد قهرمان بازيهاي آسيايي است و يدك كشيدن اين مقام بار آنها را سنگين تر و مسئوليت آنها را بيشتر و با اهميت تر مي كند. سيموئز سرمربي تيم اميد به اندازه ما به حساسيت مسئله و موقعيت تيم اميد واقف نيست، مبادا فراموش كنيم كه اين تيم مسئول، مدير، سرپرست و يك مرد آشنا به فوتبال مي خواهد. اگر مديريت وطني بالاي سر اين تيم نباشد بر آن همان مي رود كه بر نوجوانان و جوانان رفت.
آقاي مصطفوي خوب مي داند كه اهميت يك مدير در تيم اميد تا چه اندازه مي تواند از مشكلات آنها بكاهد. مبادا تيم اميد را در فاصله باريك كميته ملي المپيك و سازمان تربيت بدني فراموش كنيم. ما قهرمان چهار دوره بازيهايي هستيم كه افتخار كمي نيست. آقاي دبير كل اهل فن و فوتبالي،  ارتباط خوبي هم با مقامات كنفدراسيون آسيا داري ، فوتبال هم بازي كرده اي و  زير و بم تمام فوتبال را در قاره مي داني، خود، اين تيم را تا پايان بازيهاي آسيايي هدايت كن تا هياهو و خبرهاي حاشيه اي بزرگسالان آنها را به فراموشي نسپارد. تبليغات كاذب ماندن و رفتن به اين باشگاه و تيم ملي را چون پتك سنگيني بر سر تيم اميد نكوبيد، اجازه بدهيد آنها نيز نفسي تازه كنند و خود را در آينه فوتبال ببينند.

خبرهاي فوتبال جهان
زسكا مسكو قهرمان روسيه

گروه ورزشي- تيم فوتبال زسكا مسكو با موفقيت از عنوان قهرماني خود در ليگ فوتبال باشگاهي روسيه دفاع كرد. در آخرين ديدار اين فصل، قهرمان سال 2005 جام يوفا توانست با نتيجه چهار بر صفر بر ولاديو وستوك غلبه كند. با كسب اين سه امتياز تيم زسكا با رقيب خود اسپارتاك مسكو هم امتياز شد كه طبق قوانين فوتبال روسيه با شمارش تعداد پيروزي ها (17 پيروزي در 29 مسابقه)، تيم زسكا موفق به قهرماني شد.به اين ترتيب تيم زسكا مسكو سومين قهرماني خود پس از تقسيم كشور شوروي و در مجموع دهمين قهرماني خود را جشن گرفت.
كارت قرمز براي بوفون
002310.jpg
تيم فوتبال يوونتوس براي سومين مرتبه در اين فصل به نتيجه تساوي رضايت داد. با اخراج جان لوئيجي بوفون، يوونتوس نتوانست نتيجه اي بهتر از تساوي 1 بر 1 در مقابل آلبينو لفه به دست آورد. به اين ترتيب يوونتوس پس از ناپل و پياچنزا در رده سوم جدول رده بندي سري B ايتاليا قرار گرفت. يووه كه پس از رسوايي در فوتبال ايتاليا اين فصل در سري B بازي مي كند، مجبور شد فصل جاري را با 9 امتياز منفي آغاز كند.

ورزش
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
حوادث
بين الملل
سياسي
شهر تماشا
سلامت
شهري
علمي فرهنگي
دانش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   شهري   |   علمي فرهنگي   |   دانش   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |