شنبه ۴ آذر ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۴۱۴۱ - Nov 25, 2006
پيامبر اكرم صلي الله عليه و آله و سلم مي فرمايد:
عاجز و ناتوان ترين افراد كسي است كه از دعا و مناجات با خداوند ناتوان و محروم باشد و بخيل ترين اشخاص كسي خواهد بود كه از سلام  كردن خودداري نمايد.
(امالي طوسي: ج 1، ص 87 ، بحارالانوار: ج 90، ص 291، ح 11)
امروز با حافظ
بر جفاي خار هجران صبر بلبل بايدش
باغبان گر پنج روزي صحبت گل بايدش
كار ملكست آنكه تدبير و تأمل بايدش
رند عالم سوز را با مصلحت بيني چه كار
آب و هوا
003102.jpg

عكس روز
003114.jpg
عكس :همشهري‎/ جواد گلزار
پنج شنبه شب در جريان مراسم معرفي برگزيدگان جشنواره مطبوعات و خبرگزاري ها از خانواده شهداي عكاس و خبرنگار نيز تقدير به عمل آمد.

در شهر چه خبر
طرح حقوقبان
پانزده حقوقدان مسائل و جنبه هاي كاربردي تر حقوق را به شهروندان تهراني آموزش مي دهند. اين آموزش ها در قالب طرح حقوقبان و با موضوع هايي مانند روابط موجر و مستأجر، قانون كار، تجارت، حقوق كودكان، حقوق زن در خانواده و غيره صورت مي گيرد. آموزش حقوق به زبان ساده و قابل درك براي همه اقشار جامعه در فرهنگسرا هاي تمامي مناطق 22 گانه از جمله ويژگي هاي اين طرح است. همچنين در اين طرح كه مركز آموزش سازمان فرهنگي و هنري شهرداري مسئوليت آن را به عهده دارد ضمن برگزاري كلاس هاي آموزشي، مشاوره هاي حضوري رايگان نيز براي مناطق جنوبي و ارزان براي مناطق شمالي شهر صورت مي گيرد.

كابل برگردان
عمليات كابل برگردان با هدف توسعه شبكه كابل در مراكز مخابرات شهيد بهشتي، شهيد صالح طبري و پيام نور آغاز شد. با اين اجراي عمليات امروز ارتباط تلفني مشتركين در مركز مخابرات شهيد بهشتي با پيش شماره هاي 8840 تا 8845 در محدوده خيابان شهيد وزوايي و نارون،  در مركز مخابرات شهيد صالح طبري با پيش شماره هاي 4463 تا 4467 در محدوده خيابان بلوك ب 1 جاده مخصوص با اختلال همراه است. همچنين در مركز مخابرات پيام نور 580 شماره با پيش شماره 4440 تا 4447 در محدوده خيابان شهيد چمران 35 متري گلستان، بلوار شاهين، ستاري، امام حسين(ع) و شهيد باهنر، خيابان شاهد و بزرگراه اشرفي اصفهاني نيز با اختلال همراه است. همچنين واگذاري هزار و 664 شماره تلفن جديد در مركز مخابرات استقلال با پيش شماره 2621 و در مركز مخابرات شهيد نصرآبادي 608 شماره با پيش شماره 2262 و در مركز مخابرات فاز 4 مهرشهر 864 شماره با پيش شماره 3554 مجهز به سيستم نمايشگرCaller ID به تدريج و براساس نوبت ثبت نام انجام مي شود.

قطعي گاز
امروز جريان گاز چند منطقه از تهران بزرگ به صورت موقت قطع مي شود. شركت گاز تهران بزرگ براي انجام پاره اي تعميرات در شبكه گازرساني به اجبار گاز مناطقي از تهران شامل شهرري، خيابان پروين اعتصامي و مجتمع مسكوني رازي و برخي نقاط منطقه 20 شهرداري را از ساعت 10 تا حدود 15 قطع خواهد كرد. شركت گاز از ساكنان محدوده قطع گاز درخواست كرده تا تمهيدات لازم را پيش بيني كنند و تا زمان پايان عمليات تعميري و وصل مجدد گاز به منظور رعايت كامل مسائل ايمني در محل سكونت خود حضور داشته باشند. در صورت بروز هر گونه مشكلي مشتركان مي توانند با شماره تلفن 194 مراكز امدادگازرساني تهران و شماره تلفن 81972255 روابط عمومي شركت گاز تهران بزرگ تماس بگيرند.

شيب تند نرخ سيم كارت
برخي كدهاي سيم كارت هاي دولتي تا 20 هزار تومان افت قيمت داشتند.
بازار سيم كارت كه تا پيش از اين نوسان هاي 5 تا 10 هزار توماني را تجربه كرده بود به يكباره با افت 20 هزار توماني كدهاي 3، 5 و 6 مواجه شد. اين كدها آخر هفته خوبي نداشتند و به نظر نمي رسد ظرف دو روز ابتداي هفته جاري نيز اين كاهش اجباري را جبران كنند. خبر مي رسد در حال حاضر كد چهار بيشترين سهم عرضه و تقاضا را به خود اختصاص داده است و ساير سيم كارت ها از ريسك پذيري بالايي برخوردارند. در بازار پنج شنبه سيم كارت صفر كد 2، 600 هزار تومان خريد و 610 هزار تومان نرخ فروش داشت. سيم كارت صفر كد 3، 5 و 6 نيز با 20 هزار تومان كاهش هر يك به ترتيب 500، 460 و 455 هزار تومان فروش رفت. كد 4 نيز 405 هزار تومان نرخ فروش داشت.

اولويت پرمصرف ها
واگذاري كنتورهاي سه تعرفه اي چگونگي مصرف برق را تغيير خواهد داد. براساس طرح جديد شركت توانير كنتورهاي سه تعرفه  اي ضرايب مختلفي براي ساعات و زمان هاي تعيين شده ثبت خواهند كرد؛ به طوري كه براي مصارف روز با ضريب يك، براي مصارف شب با ضريب 5/2 و براي مصارف آخر شب با ضريب يك چهارم محاسبه مي شود. جالب اينكه واگذاري اين كنتورها با اولويت مشتركان پرمصرف آغاز مي شود.

بازار
ثبات بازار سبزيجات در فصل سرما
003129.jpg
نرخ هاي جديد انواع سبزيجات در ميادين ميوه و تره بار اعلام شد و اين بار هم تغيير چنداني در آن ها ملاحظه نشد. گويا مسئولان مي خواهند جلوي هجوم سرما به نرخ هاي انواع سبزي را بگيرند تا در هفته هاي آينده نيز ميادين ميوه با كاهش عرضه مواجه نشوند. گذشته از اين موضوع، مشكلي كه آغاز فصل سرما براي ميوه ها به ويژه سبزي ها ايجاد مي كرد، يخ زدگي و غيرقابل مصرف شدن آن ها بود. سال  پيش برخي غرفه هاي عرضه سبزيجات توجه چنداني به سلامت محصولات نداشتند و آن ها را به قيمت سبزيجات سالم توزيع مي  كردند. اما قرار است امسال چنين اتفاقي تكرار نشود. به هر حال تا امروز نرخ هر كيلوگرم انواع سبزي جور درجه يك از 180 تومان تجاوز نكرده است.

سكه، طلا و ارز
003132.jpg

فرهنگسرا
نمايشگاه كتاب با تخفيف ويژه
فرهنگسراي سالمند به مناسبت هفته كتاب، نمايشگاه و فروشگاه كتاب را ويژه همه گروههاي سني برگزار كرده است.
در اين نمايشگاه بيش از 400 جلد كتاب با 30 درصد تخفيف به شهروندان عرضه مي شود. كتاب هاي ارائه شده در اين نمايشگاه با موضوعات ادبي، داستاني، هنري، مذهبي، تاريخ، فرهنگ لغت، فلسفه، روانشناسي، ورزشي، اديان، بهداشت، زندگي نامه و كودكان است. نمايشگاه كتاب با هدف گسترش فرهنگ كتاب و كتابخواني در بين شهروندان از تاريخ 2 تا 9 آذر 85 و از ساعت 9 تا 20 برپاست.
علاقه مندان براي كسب اطلاعات بيشتر مي توانند به نشاني ميدان امام حسين خيابان 17 شهريور خيابان شهيد خشكبارچي پارك خيام مراجعه كنند و يا با شماره تلفن: 9-33358688 تماس بگيرند.

طرح پيشگيري از پوسيدگي دندان
خانه فرهنگ و كتابخانه فرزانگان با هدف جلوگيري از پوسيدگي دندان در دوران كودكي، آشنايي رابطه سرب و پوسيدگي، تأثير رژيم غذايي، آشنايي با مراقبت هاي ويژه و استفاده از پروتئين هاي سلول ساز طرح پيشگيري از پوسيدگي دندان را اجرا مي كند.
اين طرح يكشنبه 5 آذرماه ساعت 8 تا 12 با حضور متخصصان و والدين كودكان برگزار مي شود. در اين روز، دندانپزشكان دندان هاي نوگلان پيش دبستاني و مهد فرزانگان را به صورت رايگان معاينه خواهند كرد. علاقه مندان براي كسب اطلاعات بيشتر مي توانند با شماره  تلفن هاي 77820544 77834545 تماس بگيرند و يا به نشاني نارمك، انتهاي خيابان گلستان جنب پارك تسليحات، كوچه شهيد گلستاني ، شماره 128 مراجعه كنند.

برجسته  سازي روي چوب
از نيمه دوم آذرماه كلاس برجسته سازي بر روي چوب در فرهنگسراي دانشجو آغاز مي شود.
پس از برگزاري نمايشگاه چوب نقش در فرهنگسرا و استقبال عمومي از اين هنر، از نيمه دوم آذرماه كلاس آموزش برجسته سازي بر روي چوب داير مي شود. اين كلاسها، پنج شنبه ها و در مدت 10 هفته برگزار خواهد شد. علاقه مندان براي ثبت نام و كسب اطلاعات بيشتر مي توانند به خيابان سيد جمال الدين اسدآبادي، خيابان 21 ، بوستان شفق ، فرهنگسراي دانشجو مراجعه كنند و يا با شماره 88712839 تماس بگيرند.

سينما
003111.jpg
تقاطع
كارگردان: ابوالحسن داودي
بازيگران: بهرام رادان، فاطمه معتمدآريا، بيژن امكانيان، سروش صحت و خاطره اسدي
سينماهاي نمايش دهنده: آسيا، آستارا، بهمن، پيام، جوان، شاهد و عصرجديد.
خلاصه داستان: شوهر دكتر مينو رحماني مرده است و درحالي كه قصد دارد با داريوش ازدواج كند، نگران تنها فرزندش امير است. او بيشتر اوقات خود را با پدرام كه يكي از دوستان هم دانشگاهي است مي گذراند.

تلويزيون
003135.jpg

آلودگي هواي تهران
003105.jpg

شناسنامه
روزنامه صبح ايران: اجتماعي ـ فرهنگي ـ اقتصادي
صاحب امتياز: موسسه همشهري
مدير مسئول : حسين انتظامي
چاپخانه هاي: افست و ايرانچاپ
نشاني و تلفن هاي همشهري
دفتر مركزي: تهران ـ خيابان آفريقا ـ كوچه تنديس ـ شماره ۱۰
كد پستي: ۱۹۱۵۶۵۶۳۵۳ ـ صندوق پستي: ۵۴۴۶/۱۹۳۹۵

نشاني اينترنت: http://www.Hamshahri.org
نشاني پست الكترونيكي: Editorial@Hamshahri.org


سازمان آگهي ها: خيابان مطهري ـ چهارراه سهروردي ـ شماره ۹۱
تلفن: ۸۸۶۰۶۶۰۴ ـ ۸۸۶۰۶۶۲۲ ـ ۸۸۶۰۶۵۹۸ ـ ۸۸۶۰۶۵۹۱ ـ ۸۸۴۲۳۳۶۲ ـ ۸۸۶۰۶۶۰۴
نمابر: ۸۸۶۰۶۶۵۴ ـ ۸۸۴۰۸۳۱۶ ـ ۸۸۴۰۶۱۳۲


دفتر مركزي راهنماي همشهري (نيازمنديهاي صبح تهران):
خيابان كريمخان زند ـ خيابان حافظ ـ كوچه امير رضايي ـ شماره ۲۱۴
تلفن: ۶۶۴۹۸۳۸۱

داستانك
حوصله
درد زانوهاش خيلي اذيتش مي كرد اما اون عصا زنان آمد و آمد و كاغذ باطله اي كه دستش بود انداخت تو سطل بازيافت زباله هاي خشك.
چند متر كه از سطل دور شد پاش سُر خورد و محكم افتاد زمين.
نوه اش حوصله نكرده بود پوست موز رو بندازه تو سطل خاكروبه.
پوران حجت انصاري

گشتي در دنياي خبرها
پليس آمريكا در بزرگراه آلمان
برلين: پليس آلمان با مشاهده خودرو پليس بزرگراه كاليفرنيا آمريكا در يكي از بزرگراههاي اين كشور شوكه شد. جالب اين كه راننده خودرو، لباس پليس آمريكا را بر تن داشت و تمام حركات وي مانند ماموران پليس در فيلم هاي پليسي آمريكايي بود. به هر حال پليس او را متوقف كرد و مشخص شد كه مأمور قلابي قصد داشت اين خودرو را كه 30 ساله و از رده خارج شده بود به يك نفر در آلمان بفروشد.
۲۰۰ سگ در يك خانه
نيويورك: پليس آمريكا بيش از 200 سگ را از خانه يك پيرزن بيرون آورد. اين خانم از 30 سال پيش به جمع آوري و مراقبت از سگ هاي ولگرد مي پرداخت و حتي هريك از شهروندان كه مي خواست از شر سگ خود راحت شود آن را در كنار خانه پيرزن رها مي كرد. جالب اين كه شرايط جسماني تمام سگ ها رضايتبخش بود.
مزاحم تلفني در مدرسه
تگزاس: يك دانش آموز 7 ساله از داخل كلاس درس 49 بار با مركز فوريت هاي پليسي تماس گرفت و در كار اين مركز اختلال ايجاد كرد. داستان از اين قرار بود كه اين دانش آموز گوشي تلفن همراه از رده خارج را پيدا كرده بود و چون تنها قادر بود با اين گوشي شماره مركز فوريت هاي پليسي را بگيرد از داخل كلاس درس در يك مدت زمان بسيار كوتاه 49 بار با پليس تماس گرفت و هربار تلفن را پس از چند ثانيه قطع كرد. با توجه به از رده خارج بودن اين گوشي پليس نمي توانست صاحب آن را بيابد اما چون پشت خط، صداي كلاس درس مي آمد مشخص شد كه تماس گيرنده در يك دبستان حضور دارد. به همين دليل، پليس به بازرسي دبستانهايي كه در محدوده سيگنالهاي گوشي قرار داشتند پرداخت و اين پسربچه را دستگير كرد. البته با توجه به سن وي، امكان اعمال مجازات وجود ندارد.
عمل جراحي زيبايي در پيري
هنگ كنگ: اخيراً يك نظرسنجي در سطح جهان از خانم ها در مورد انجام عمل جراحي زيبايي در سنين بالا انجام شده كه نتايج آن نشان مي دهد 50 درصد زنان روسيه مايل به انجام چنين عملي در پيري هستند. پس از خانم هاي روسيه، زنان يوناني بيشترين تمايل را براي انجام عمل جراحي دارند. در آن سوي جدول خانم هاي كشور هنگ كنگ، مالزي، ژاپن و اندونزي كمترين تمايل را براي انجام عمل جراحي دارند.
كشف خودرو بكهام
اسكوپيه: پليس كشور مقدونيه اعلام كرد خودرو ديويد بكهام بازيكن انگليسي تيم رئال مادريد اسپانيا را كشف كرده است. چندي پيش خودرو بكهام از خيابانهاي شهر مادريد به سرقت رفت كه پليس مقدونيه اين خودرو را در مرز مقدونيه- آلباني كشف كرد. البته در صورتي كه بكهام براي دريافت اين خودرو مراجعه نكند و ادعايي در رابطه با مالكيت آن نداشته باشد آنگاه پليس مقدونيه اين وسيله نقليه را به مزايده خواهد گذاشت.
كلاهبرداري با مورچه
پكن: چند كلاهبردار در چين با اين ادعا كه قصد پرورش مورچه را دارند 198 ميليون پوند از مردم كلاهبرداري كردند. آنها مدعي شده بودند كه قصد پرورش مورچه را دارند و افرادي كه در اين پروژه سرمايه گذاري كنند بين 30 تا 60 درصد سود نصيبشان خواهد شد. به هر حال پس از اين كه آنها 198 ميليون پوند از مردم پول گرفتند متواري شدند و هم اكنون اثري از مورچه ها هم به چشم نمي خورد.
مسابقه خوردن بوقلمون
003108.jpg
واشنگتن: ديروز مسابقه خوردن گوشت بوقلمون برگزار شد كه يك دانشجوي 21 ساله عنوان قهرماني اين مسابقه را به خود اختصاص داد. در اين مسابقه يك بوقلمون سرخ شده 5/5 كيلوگرمي در اختيار شركت كنندگان قرار مي گيرد كه هريك از آنها 12 دقيقه فرصت دارد تا با دندان، گوشت هاي بوقلمون را از استخوان جدا كنند و ببلعد. در پايان فردي كه بيشترين گوشت را خورده باشد به عنوان برنده انتخاب خواهد شد. امسال يك جوان 21 ساله موفق شد در 12 دقيقه 2/2 كيلوگرم گوشت بوقلمون را بخورد و قهرمان شود.

صفحه آخر
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
حوادث
بين الملل
فرهنگ و آموزش
سياسي
شهر تماشا
سلامت
شهري
ورزش
يادداشت
همشهري ضميمه
شناسنامه
داستانك
دنياي خبرها
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  فرهنگ و آموزش   |   سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   شهري   |   ورزش   |   يادداشت   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |