شنبه ۴ آذر ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۴۱۴۱ - Nov 25, 2006
ماه آينده 90 سالن ورزشي ويژه بانوان در تهران گشايش مي يابد
آغاز بهره برداري از 12 سالن چندمنظوره در جنوب شهر
عكس: گلناز بهشتي
003120.jpg
گروه شهري - به منظور توسعه فرهنگ و فرصت فعاليتهاي ورزشي براي بانوان و با هدف تحقق شعار تندرستي بانوان، تندرستي جامعه ، دوازده سوله چندمنظوره در مناطق جنوب شهر تهران توسط محمدباقر قاليباف، شهردار تهران به بهره برداري رسيد.
به گزارش همشهري، كاركردهاي محتمل براي اين سوله هاي چندمنظوره در شرايط عادي، آموزش و اطلاع رساني در حوزه ايمني و مديريت بحران به شهروندان ساكن ناحيه، استقرار گروه هاي امدادي از سازمان هاي ارائه كننده خدمات اضطراري، ذخيره سازي كالاهاي امدادي و تجهيزات ويژه جست وجو و نجات و ورزش بانوان و در شرايط بحراني،   استقرار مديريت بحران نواحي، ارائه خدمات درماني و بهداشتي ، اسكان موقت خانواده ها به ويژه در بحران هاي كوچك و محل استقرار تيم هاي استان هاي معين در نظر گرفته شده است. از سوي ديگر، پيشنهاد نام گذاري روز ميلاد حضرت فاطمه معصومه(س) به نام دختران از سوي شهرداري تهران در شوراي فرهنگ عمومي كشور مطرح شد كه پس از موافقت با اين پيشنهاد امسال جشن نخستين همزماني روز ملي دختران با ميلاد حضرت معصومه(س) و آغاز هفته بسيج از سوي شهرداري تهران برگزار شد و طي آن از 12 سالن چند منظوره بهره برداري شد.
قاليباف شهردار تهران طي سخناني در مراسم بهره برداري از اين پايگاه ها در مناطق 19و 16 از وقوع حركتي بزرگ در ورزش بانوان سخن گفت و ادامه داد: با وجود آن كه زنان 50 درصد جمعيت جامعه ما را تشكيل مي دهند اما از جهت تاثيرگذاري در فعاليت هاي اجتماعي، فرهنگي، اقتصادي و ورزشي در مقايسه با مردان به مراتب ضعيف تر و در بسياري از شاخص ها از سهم كمتري برخوردارند. اين در حالي است كه به اعتقاد قاليباف زنان در هر زمينه اي به ويژه در عرصه علم و دانش كه از امكانات و شرايط مساوي با مردان برخوردار بوده اند نشان دادند كه مي توانند حتي نقش برجسته تر و تاثيرگذارتري از مردان داشته باشند بنابراين بايد توجه داشت چنانچه در عرصه مديريتي از توانمندي هاي اين بخش از منابع انساني محروم شويم در آينده دچار مشكل خواهيم شد. وي با تأكيد بر اين كه فرهنگ اسلامي و ملي ما نيز همپايي مردان و زنان در عرصه هاي اجتماعي را حق مي داند بر ضرورت تحرك و سلامت روحي، رواني و جسماني بانوان تأكيد كرد.
شهردار تهران خبر داد: به همين منظور هر هفته 10 سوله و تا قبل از آغاز ماه دوم زمستان 90 سوله ورزشي براي بانوان احداث خواهد شد كه اين رقم در اوايل سال آينده به 120 پايگاه افزايش خواهد يافت. شهردار تهران گفت: رسيدگي به مناطق جنوبي شهر در اولويت برنامه هاي شهرداري تهران قرار دارد چرا كه معتقديم بايد امكانات و تجهيزات به شكلي عادلانه در مناطق مختلف شهر تهران تقسيم شود به همين دليل با توجه به محروميت مناطق جنوبي شهر امكانات و تجهيزات بايد بيشتر به اين مناطق اختصاص يابد. وي در اين باره با اعلام خبر افتتاح مجتمع فرهنگي ورزشي امام علي(ع) در منطقه 19 گفت: عمليات اجرايي احداث بزرگترين مجتمع ورزشي، فرهنگي جنوب تهران تا دو هفته آينده آغاز مي شود. اين مجتمع در منطقه انبار نفت واقع شده و ظرف حداكثر 32ماه به بهره داري خواهد رسيد.

شهردار تهران:
احداث شهر آفتاب هفته آينده آغاز مي شود
گروه شهري - شهردار تهران گفت: ما در شهرداري به دنبال اعتمادسازي ميان مردم هستيم كه اين امر بدون تاثيرگذاري و ايفاي نقش نخبگان و فرهيختگان جامعه ميسر نمي شود.
به گزارش روابط عمومي شهرداري تهران محمدباقر قاليباف كه چهارشنبه گذشته در جمع نامداران و فرهيختگان منطقه سه شهرداري تهران سخن مي گفت با تسليت رحلت آيت الله تبريزي و همچنين تبريك به مناسبت نزديكي هفته بزرگداشت بسيج افزود: از نخبگان و نامداران و بزرگان جامعه مي خواهم كه براي شهر وقت بگذارند. وي منطقه 3 را يكي از مناطق استثنايي و منحصر به فرد تهران دانست و گفت: اگر با نگاه ارزشي از ابعاد ايدئولوژيكي، انقلابي و ملي نگاه كنيم اين منطقه به خاطر حضور قريب به 30 درصد متخصصين و انديشمندان از نظر آمار بسيار برجسته و نمونه است.
شهردار تهران تربيت نيروي انساني و پرداختن به معضل آسيب هاي اجتماعي را از رسالت هاي مهم شهرداري دانست و گفت: يكي از اين معضلات بيكاري است كه ما بايد با رسيدگي به اين موضوع تلاش خود را جهت كاهش آن به كار گيريم و در كنار آن بايد به اوقات فراغت جوانان توجه كنيم. وي افزود: در اين راستا از ابتداي امسال به جوانان قول افتتاح 500 زمين ورزشي داديم و از ارديبهشت ماه تاكنون 300 زمين به بهره برداري رسيده و بقيه آن تا پايان سال افتتاح خواهد شد. اين در حاليست كه در طول ساليان گذشته تعداد زمينهاي ورزشي شهر به 30 عدد هم نمي رسيد. وي در ادامه به پروژه بزرگ شهر آفتاب در جنوب تهران اشاره كرد و گفت: اين پروژه عظيم با اعتباري بالغ بر 800 ميليارد تومان در زميني به مساحت 13 هكتار و با ارزش 25 ميليارد تومان در روز ولادت امام رضا (ع) كلنگ خواهد خورد.
اجراي طرح جهادي 137 در منطقه 3
از سوي ديگر منطقه 3 شهرداري در هفته گذشته شاهد رويداد ديگري نيز بود. طرح جهادي 137 كه چند ماهي است در محلات مناطق 22 گانه شهر تهران در حال انجام است، هفته گذشته در سطح نواحي 6گانه منطقه 3 شهرداري تهران اجرا شد.
در اين هفته در 6 ناحيه اين منطقه رفت و روب  معابر، شست و شوي گاردريل ها، لايروبي انهار، شستشوي علائم ترافيك و ايستگاههاي اتوبوس، رنگ آميزي ديوارها و جداول، طعمه گذاري و تله گذاري براي موشها، اصلاح هندسي در چند خيابان، لكه گيري و آسفالت معابر، درختكاري و رسيدگي به فضاي سبز و... انجام شد.
همچنين به جز 6 ناحيه شهرداري منطقه 3 در دو پارك طالقاني و ملت هم طرح جهادي 137 اجرا شده است. در پارك طالقاني اين طرح شامل عمليات پاكسازي فضاي پارك بود و در پارك ملت نيز معاونت خدمات شهري و فضاي سبز، واحد موتوري سنگين و واحد زيباسازي مشاركت داشتند. البته از آنجا كه به دليل سرماي هوا امكان پخش تمام 60 هزار تن آسفالتي كه قرار بود در قالب اجراي طرح جهادي 137 در سطح منطقه ريخته شود ، وجود نداشت و فقط يك سوم از اين مقدار محقق شد ، قرار شد پخش مابقي اين 60 هزار تن آسفالت در سطح منطقه تا دو هفته ديگر ادامه داشته باشد.

احتمال تعطيلي دفتر طرح جامع كاهش آلودگي هواي تهران
ايسنا: در حالي كه نزديكي به فصل سرما احتمال بروز وارونگي هوا را در تهران افزايش مي دهد، با گذشت 93 روز همچنان اطلاعات منواكسيدكربن 4ايستگاه سنجش آلودگي هواي تجريش ، قلهك ، بهمن و آزادي كه در نقاط پرتردد و آلاينده شهر تهران واقعند، قطع است و دفتر طرح جامع كاهش آلودگي هواي تهران به دليل آنچه كه به گفته مجري طرح جامع كاهش آلودگي هواي تهران عدم تخصيص بودجه لازم براي اجراي طرح عنوان شد، پس از 5 سال از ايجاد، در آستانه تعطيلي و انتقال وظايف به وزارت كشور قرار گرفته و مجري طرح جامع كاهش آلودگي هواي تهران نيز استعفا داده است، رئيس سازمان محيط زيست هم گفته است كه بزودي شهرك هاي صنعتي جديدي كه قابليت استقرار صنايع را دارند در تهران مشخص مي شوند، خبر جديدتر هم اين كه مديركل محيط زيست استان تهران اعلام كرد كه امسال حتي يك ريال هم براي كاهش آلودگي هوا و پايش صنايع آلاينده در استان تهران در اختيار اين اداره كل قرار نگرفته است. اين در حاليست كه بر اساس اعلام شركت كنترل كيفيت هوا در سال جاري تا پايان آبان ماه 25 درصد روزها شاخص كيفيت هواي پايتخت در شرايط ناسالم به بالا قرار داشت.
بزرگيان، مديركل محيط زيست استان تهران به ايسنا گفت: امسال حتي يك ريال هم براي كاهش آلودگي هوا و پايش صنايع آلاينده در استان تهران در اختيار اين اداره كل قرار نگرفته است. مدير كل محيط زيست استان تهران با اشاره به اينكه حدود 30 درصد آلودگي هواي تهران مربوط به 540 هزار صنعت در تهران است، گفت: متأسفانه تنها 5 تا 7 درصد اين صنايع مورد پايش قرار مي گيرند. فتح الله امي، مجري طرح جامع كاهش آلودگي هواي تهران نيز گفت: متأسفانه سازمان مديريت و برنامه ريزي كشور از 13 ميليارد تومان بودجه درخواستي در سال جاري تنها با اختصاص 6 ميليارد تومان موافقت كرده است.
وي افزود: بدين ترتيب وظيفه دفتر طرح جامع كاهش آلودگي هواي تهران در سال جاري از 9 محور كاهش آلودگي هواي تهران شامل خودروهاي نو، خودروهاي مستعمل، حمل و نقل همگاني، بهبود كيفيت سوخت، معاينه فني خودروها، مديريت ترافيك، كنترل منابع ثابت، پايش و آموزش و اطلاع رساني، تنها خروج 10 هزار دستگاه موتورسيكلت فرسوده و 900 دستگاه ميني بوس فرسوده از محور خودروهاي مستعمل است كه اين امر نيز بر اساس مصوبه اخير دولت از وظايف وزارت كشور بوده و بايد در اختيار آنها قرار گيرد، اين در حاليست كه اجراي اين دو پروژه تنها نيم درصد در كاهش آلودگي هواي تهران مؤثر خواهد بود.
مجري طرح جامع كاهش آلودگي هواي تهران گفت: سازمان مديريت همچنين در توافقنامه خود خواستار كاهش تعداد پرسنل دفتر طرح جامع كاهش آلودگي هواي تهران از 10 نفر به 3 نفر شده است.

نگاه
003117.jpg
ابوالفضل محترمي

هيچ اقدامي در شهرداري بدون پيوست اجتماعي امكان پذير نيست
گروه شهري شهردار تهران گفت: هيچ اقدامي در شهرداري بدون پيوست اجتماعي امكان پذير نيست و بخش اجتماعي و فرهنگي ركن اصلي اقدامات شهرداري است.
به گزارش روابط عمومي شهرداري تهران شهردار تهران چهارشنبه گذشته در جلسه شوراي معاونان شهرداري كه در منطقه 3 برگزار شد، گفت: انعكاس مشكلات به معناي حل آن نيست بلكه گامي براي حل آنها است. قاليباف خطاب به مديران منطقه 3 درباره برنامه بودجه سال 86 گفت: سعي كنيد اولويت را به مشكلات اختصاص دهيد و بودجه را بر اساس آن تنظيم كنيد زيرا قصد داريم براي سال 86 بودجه اي كاملا عملياتي تنظيم كنيم.
وي افزود : به نظر من شهرداري بايد قابليت انعطاف در انجام عمليات ها را دارا باشد. شهردار تهران با بيان اينكه شهرداري منطقه 3 نبايد دغدغه پروژه ها در مقياس شهري را داشته باشد گفت: همه دغدغه اين منطقه بايد براي 300 هزار شهروندي كه در اين منطقه زندگي مي كنند باشد و پروژه هايي در مقياس شهر بايد بر عهده ما در شهرداري تهران قرار گيرد. قاليباف افزود: منطقه 3 در حوزه فعاليتهاي اجتماعي از ظرفيت بالايي برخوردار است و جزو معدود بافتهايي است كه مي توان از فرهنگ ديني، علمي و شهرنشيني آن در جهت اقدامات اجتماعي استفاده كرد. وي شوراياري ها را بازوي نظارتي در تشخيص اولويت ها، اعتمادسازي ميان مردم و مشاركت مردم با شهرداري ها دانست و گفت: شهرداري ها بايد با شوراياريها ارتباط نزديك و تنگاتنگي داشته باشند.
شهردار تهران به ظرفيت بالاي شهرداري منطقه 3 در حوزه سرمايه گذاري و توسعه اشاره كرد و گفت: با توجه به ظرفيت بالاي منطقه در حوزه سرمايه گذاري و توسعه، بايد تلاش كنيم تا بر اساس نيازهاي منطقه و شهر گام برداريم. شهردار تهران در ادامه اين جلسه بر آمادگي مناطق برف گير تهران نظير منطقه 3 در فصل زمستان با بهره گيري از تمام امكانات شهرداري تاكيد كرد. وي همچنين درباره بهسازي پياده رو خيابان وليعصر (عج) گفت: اين كار با سرعت خوبي در حال انجام است اما به نظر من نبايد در ظرافت هاي فني آن كج سليقگي كرد.

شهري
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
حوادث
بين الملل
فرهنگ و آموزش
سياسي
شهر تماشا
سلامت
ورزش
يادداشت
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  فرهنگ و آموزش   |   سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   شهري   |   ورزش   |   يادداشت   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |