شنبه ۴ آذر ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۴۱۴۱ - Nov 25, 2006
ربايندگان دختر نوجوان دستگير شدند
پايان 15 روز اسارت دختر 16 ساله در يك دامداري
مأموران پليس پس از شناسايي تمامي دامداري هايي كه نزديك به ريل قطار بودند سرانجام توانستند اسارتگاه دختر نوجوان را شناسايي كنند
گروه حوادث- دختر نوجوان كه پس از فرار از خانه توسط سه پسر جوان ربوده شده بود پس از دستگيري از ماجراي 15 روز اسارتش در يك دامداري پرده برداشت.
سرهنگ احمد قاسم خواني- رئيس پليس ورامين- با اعلام اين خبر گفت: مدتي پيش ماموران انتظامي ترمينال جنوب تهران در اطراف ترمينال به دختر 16 ساله اي كه ظاهري آشفته داشت مظنون شدند.
آنها وقتي در بازجويي هاي اوليه از اين دختر نوجوان كه محبوبه نام دارد متوجه اظهارات ضد و نقيض وي شدند او را به مقر پليس انتقال و مورد بازجويي قرار دادند. محبوبه كه در ابتدا ادعا مي كرد براي انجام كاري از خانه خارج شده است در ادامه بازجويي ها از ماجراي 15 روز اسارت خود در يك دامداري پرده برداشت. او به ماموران گفت: دو هفته پيش،پس از آن كه با پدرم درگير شدم، تصميم به فرار از خانه گرفتم و شبانه از ورامين به قصد رفتن به خانه خواهرم در افسريه تهران، به راه افتادم. وي ادامه داد: در بزرگراه آزادگان منتظر تاكسي بودم كه ناگهان يك دستگاه خودرو سواري پژو آردي مقابلم توقف كرد و دو تن از سرنشينان آن از خودرو پياده و مرا به زور سوار خودرو كردند.
محبوبه كه به شدت گريه مي كرد، افزود: با گريه و التماس از مردان ناشناس خواستم تا رهايم كنند اما آنها بدون توجه به التماس هايم مرا به يك دامداري بردند و پس از آزار و اذيت در آنجا زنداني ام كردند. بعد از گذشت 15 روز از اين ماجرا در حالي كه اين سه جوان هر روز تهديد مي كردند كه اگر از اين ماجرا با كسي حرفي بزنم مرا خواهند كشت سرانجام در داخل ترمينال رهايم كرده و متواري شدند. اما من كه ديگر روي برگشت به خانه نداشتم در حال پرسه زدن داخل ترمينال بودم كه توسط ماموران دستگير شدم.
پس از اظهارات محبوبه تحقيقات ماموران براي شناسايي محل دامداري آغاز شد اما از آنجا كه دختر نوجوان شبانه به آنجا انتقال يافته بود قادر نبود محل دقيق دامداري را براي پليس بازگو كند. اما اظهارات او كه مي گفت هر روز صداي قطار را حين عبور مي شنيدم باعث شد تا تنها سرنخ پرونده در اختيار پليس قرار بگيرد. به اين ترتيب اكيپي از ماموران، تمامي دامداري هايي كه در مسير ريل راه آهن قرار داشت شناسايي و دختر ربوده شده را براي شناسايي به آنجا بردند تا اين كه پس از دو روز دختر نوجوان دامداري فردي به نام شهرام در روستاي حسين آباد ورامين را شناسايي كرد. پليس در تحقيقات انجام شده از صاحب دامداري دريافت كه او پدر پسري 18 ساله به نام اميرعباس است كه پس از مواجهه حضوري با دختر نوجوان وي مورد شناسايي قرار گرفت. اميرعباس كه تصور نمي كرد از سوي پليس شناسايي شود زماني كه هيچ راه فراري پيدا نكرد لب به اعتراف گشود و به ربودن دختر نوجوان با همدستي دو تن از دوستانش به نام رسول و رضا  اعتراف كرد.
وي در خصوص شب حادثه به پليس گفت: آن شب هر سه نفر ما به دليل مصرف مشروبات الكلي در حالت غيرعادي بوديم و زماني كه سوار بر خودروي رضا در اتوبان آزادگان در حركت بوديم دختر جوان را كه در انتظار ماشين بود مشاهده كرديم.
وي ادامه داد: در يك لحظه تصميم گرفتيم او را برباييم و به همين خاطر دو نفر از ما از ماشين پياده شدند و در يك چشم به هم زدن دختر نوجوان را به زور سوار ماشين كردند. فرداي روز حادثه كه به حالت عادي بازگشته بوديم از كارمان پشيمان شديم و نمي دانستيم با او چه كنيم. اما به دليل اين كه مي ترسيديم شناسايي شويم وي را در همان دامداري زنداني كرديم. سرانجام پس از دو هفته تصميم گرفتيم اين دختر را آزاد كنيم و او را سوار بر خودرو كرده و داخل ترمينال جنوب رها كرديم.
پس از اظهارات اميرعباس ماموران موفق شدند دو متهم ديگر پرونده را نيز دستگير و محبوبه را به خانواده اش تحويل دهند. متهمان پس از اعتراف به ربودن دختر نوجوان با صدور قرار بازداشت روانه زندان شدند.

گروگان گيري خونين 24 ساعته در شيكاگو
خواهر مرد مسلح پس از گفت و گو با برادرش نتوانست او را مجبور به تسليم كند
003090.jpg
003093.jpg
003096.jpg
گروه حوادث- ماجراي 24 ساعت گروگان گيري بي سابقه در محله ساوت سايد شيكاگو با كشته شدن مرد گروگان گير و زني كه گروگان او بود پايان يافت.
به گزارش خبرگزاري رويترز مونيكا باند، سخنگوي پليس شيكاگو، مي گويد: ظاهرا در اين پرونده با يك خودكشي و يك قتل سر و كار داريم.
او ادامه مي دهد: طبق شواهد موجود مرد گروگان گير تحت فشار عصبي تصميم به خودكشي گرفته است و پيش از خودكشي يكي از گروگان هايش را نيز كشته است. هر چند پليس در حال حاضر در حال جمع آوري اطلاعات درباره چگونگي پايان اين ماجرا است، اما به گفته باند، حدود ساعت 1 صبح جمعه به وقت محلي در حالي كه 24 ساعت از آغاز گروگانگيري مرد مسلح كه دو زن را در گروگان خود داشت مي گذشت، صداي تير از داخل آپارتمان محل گروگان گيري شنيده شد و در واكنش به اين صدا تيم ويژه پليس كه آپارتمان را در محاصره خود گرفته بود، وارد عمل شد. ماموران از 24 ساعت قبل اين آپارتمان را محاصره كرده بودند اما وقتي با شنيدن صداي گلوله وارد آپارتمان شدند با جسد مرد گروگان گير و يكي از زناني كه گروگان او بود روبرو شدند. اظهارات سخنگوي پليس شيكاگو در حالي صورت مي گيرد كه پيش از اين پليس شيكاگو نسبت به پايان مسالمت آميز اين گروگان گيري اظهار خوش بيني كرده بود.
فيل كلين، سربازرس پليس شيكاگو، تنها يك ساعت پيش از پايان خونين اين ماجرا، گفته بود: هيچ دليلي وجود ندارد كه اين ماجرا به خوبي تمام نشود. اين گروگان گيري اوايل بامداد روز پنج شنبه و هنگامي آغاز شد كه يك مرد مسلح دو زن را درون آپارتمان  شان به گروگان گرفت.
اين مرد مسلح پيش از اين نيز به سوي پليس هايي كه ساختمان را به محاصره در آورده بودند شليك كرده بود، ولي كسي در اين تيراندازي مجروح نشده بود. ماموران پليس حاضر در محل گروگان هاي اين مرد مسلح را دو زن جوان توصيف مي كنند و هنوز به خوبي نمي دانند كه رابطه اي ميان اين دو زن با مرد گروگان گير وجود داشته است يا خير. اين در حالي است كه هنوز مشخص نيست بر سر گروگان دوم چه آمده است.
پيش از پايان تراژيك اين گروگان گيري، حدود 20 تا 30 نفر از اعضاي خانواده مرد متهم به گروگان گيري و گروگان هاي او در محل حادثه جمع شده بودند و از پليس خواسته بودند تا براي پايان مسالمت آميز اين گروگان گيري تلاش كند.
پليس مرد گروگان گير را جواني 20 تا 30 ساله معرفي كرده و اعتقاد دارد كه او در تمام طول مدت گروگان گيري از طريق تلويزيون تحركات پليس در خارج از آپارتمان را پيگيري مي كرده است. به همين خاطر مسئولان پليس به خواهر اين گروگان گير كه لانس نام دارد، اجازه داده بودند تا از برادرش بخواهد خود را تسليم كند.
خواهر گروگان گير در برابر دوربين هاي تلويزيون گفته بود: همه چيز درست مي شود.خواهش مي كنم از آن جا بيرون بيا.قول مي دهم كه همه خواسته هايت عملي شود.
پليس هم اكنون در حال تحقيق درباره انگيزه مرد مسلح از اين گروگان گيري است و زن جواني كه از اين ماجرا جان سالم به در برده است تنها سرنخ موجود در دست ماموران است.

جدال نافرجام
با گاوصندوق بانك
سارق ناشناس كه با خراب كردن حفاظ و در ورودي وارد بانك شده بود وقتي ديد قادر به باز كردن در گاوصندوق نيست پا به فرار گذاشت.
ساعت 2:45 بامداد ديروز ماموران كلانتري 134 شهرك قدس با وضعيت مشكوك حفاظ بانك ملت شعبه سعادت آباد مواجه شدند. آنها پس از بررسي هاي اوليه متوجه شدند كه حفاظ فلزي درب ورودي بانك كج شده و شيشه هاي محل مورد نظر ترك برداشته است. بدين ترتيب ماموران از به هم خوردگي اوراق و اسناد موجود در بانك پي بردند كه سارق وارد بانك شده است، اما به دليل عدم موفقيت در باز كردن در گاوصندوق از محل متواري شده است. ماموران كه احتمال مي دادند ردي از سارق ناشناس را در اطراف بانك پيدا كنند جست وجوي پليسي را آغاز كردند اما هيچ سرنخي از سارق ناشناس به دست نيامد. به اين ترتيب ماموران به مسئولان اين بانك هشدارهاي لازم را داده و از آنها خواستند درباره امكانات حفاظتي بانك تجديدنظر كنند.

ادعاي عجيب دو شرور در كلانتري
براي تفريح خودروها را آتش مي زديم
003087.jpg
گروه حوادث- دو مرد شرور كه براي تفريح اقدام به آتش زدن خودرويي در يافت آباد كرده بودند از سوي ماموران كلانتري 151 يافت آباد دستگير شدند.
ساعت 30/15 عصر پنج شنبه ماموران پليس از طريق تماس  هاي مردمي متوجه آتش  سوزي عمدي يك خودرو پرايد سفيد رنگ در محدوده خيابان 17 شهريور شدند. آنان پس از حضور در محل وقوع حادثه به تحقيق از صاحب خودرو پرداختند و وي مدعي شد: دقايقي قبل زماني كه براي خريد از خودروام پياده شدم ناگهان دو مرد به طرف خودرو حمله  ور شدند و با به آتش كشيدن آن از محل دور شدند.
ماموران كه در ابتدا تصور مي  كردند عاملان اين آتش  سوزي در پي اختلاف با صاحب خودرو دست به اين كار زده اند به چهر ه  نگاري از متهمان پرداختند و متوجه شدند كه عاملان آتش  سوزي از افراد شرور و سابقه  دار در زمينه سرقت، زورگيري، شرارت و تجاوز به عنف و ضرب و جرح هستند كه پس از آزادي از زندان فعاليت مجرمانه خود را از سر گرفته اند. با شناسايي متهمان كه احمد و مهدي نام دارند تمامي مخفي  گاه هايي كه احتمال مي رفت اين دو شرور در آنجا حضور داشته باشند تحت مراقبت نامحسوس قرار گرفت تا اينكه ماموران محل زندگي آنها را در جنوب تهران شناسايي و آنها را در يك عمليات غافلگيرانه در حالي كه خواب بودند، دستگير كردند.
سرهنگ علي آزادي- رئيس كلانتري 151 يافت  آباد با اعلام اين خبر گفت: با دستور رئيس دادسراي ناحيه 18 متهمان تحت بازجويي فني قرار گرفتند كه در بازجويي ها مدعي شدند براي تفريح دست به اين كار زده اند. اما پليس كه احتمال مي  دهد اين دو شرور از سوي افرادي براي انجام اين كار اجير شده اند تحقيق از آنها را ادامه مي دهد.

فروش خودروهاي مسروقه
با پلاك هاي از رده خارج
گروه حوادث- يك سارق حرفه اي كه پس از سرقت خودروي هاي مدل بالا و عوض كردن سند و پلاك آنها با خودروهاي از رده خارج، آنها را به فروش مي رساند از سوي كارآگاهان اداره مبارزه با سرقت خودرو تهران دستگير شد.
اوايل سال جاري و در پي ارسال گزارش هاي مشابهي به اداره آگاهي پايتخت مبني بر سرقت خودروهاي مدل بالا در نيمه هاي شب تحقيقات پليسي براي شناسايي سارقان آغاز شد و ماموران با بررسي سوابق سارقان سابقه دار به يكي از آنان به نام مجتبي كه 40سال سن دارد مشكوك شدند. با زيرنظر گرفتن اين سارق حرفه اي از سوي پليس مشخص شد كه وي بارديگر به اعمال مجرمانه خود روآورده و اقدام به سرقت خودرو مي كند . سرهنگ داوود سلطاني معاونت اداره آگاهي تهران در توضيح اين خبر گفت:دستور دستگيري مجتبي صادر شد و كارآگاهان وي را يكم آبان ، درحالي كه سوار بر خودرو پژو۴۰۵ مسروقه اي در غرب تهران در حال تردد بود دستگير كردند. در بازجويي هاي پليسي از مجتبي مشخص شد كه وي پس از سرقت خودروها اقدام به خريد خودروهاي از رده خارج كرده و با جابه جايي اسناد و پلاك خودروها ، آنها را در تهران و دزفول به فروش مي رساند.
سرهنگ سلطاني در ادامه افزود: مجتبي در جريان بازجويي هاي پليسي به سرقت خودروهاي پژو، پرايد، مزدا، دوو و نيسان در غرب تهران از ابتداي سال 85 اعتراف كرد. برپايه اين گزارش ،متهم در بازجويي ها به سرقت 15 دستگاه خودرو از ابتداي سال جاري و فروش چند دستگاه از آنها به خريدار اموال مسروقه به نام عبدالعلي در دزفول اعتراف كرد. با دستگيري عبدالعلي در اواسط آبان ماه، 8 دستگاه خودروي مسروقه كه در دزفول به فروش رسيده بود كشف و به دنبال آن چهار دستگاه خودرو ديگر نيز كه در تهران فروخته شده بود، شناسايي شد.
به گفته معاون مبارزه با سرقت آگاهي تهران، اموال مسروقه به مالباختگان تحويل داده شد و تلاش جهت كشف ديگر اموال مسروقه همچنان ادامه دارد.

حوادث
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
بين الملل
فرهنگ و آموزش
سياسي
شهر تماشا
سلامت
شهري
ورزش
يادداشت
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  فرهنگ و آموزش   |   سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   شهري   |   ورزش   |   يادداشت   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |