شنبه ۴ آذر ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۴۱۴۱ - Nov 25, 2006
روزنامه همشهري رسانه برتر در حوزه كتاب معرفي شد
معرفي برگزيدگان جشنواره مطبوعات و خبرگزاري ها
عكس:جواد گلزار
003069.jpg
گروه اجتماعي برگزيدگان سيزدهمين جشنواره مطبوعات و اولين جشنواره خبرگزاريها عصر پنجشنبه در تالار وحدت تهران با حضور وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي معرفي شدند.
بنابراين گزارش از بين 5 هزار و 322 اثر رسيده به جشنواره 67 اثر از سوي داوران به عنوان آثار برتر معرفي شدند. در بين آثار برگزيده نام 6 تن از خبرنگاران، نويسندگان و عكاسان نشريات همشهري به چشم مي خورد.
يادآور مي شود روز چهارشنبه نيز از سوي جشنواره كتاب و رسانه روزنامه همشهري به عنوان رسانه برتر در اطلاع رساني در حوزه كتاب معرفي شد. مشروح اين خبر را در صفحات 6، 23 و 26 بخوانيد.
گروه اجتماعي - برگزيدگان سيزدهمين جشنواره مطبوعات و اولين جشنواره خبرگزاري ها در تالار وحدت تهران معرفي و تقدير شدند. شش تن از نويسندگان و خبر نگاران همشهري نيز جز برگزيدگان بودند.
به گزارش خبرنگار ما در رشته سرمقاله و يادداشت محمد كاظم انبارلويي از روزنامه رسالت حائز رتبه اول، قدرت الله رحماني از روزنامه كيهان حائز رتبه دوم، وحيد جليلي از نشريه سوره و رئوف پيشدار از روزنامه اعتماد شايسته تقدير شناخته شدند. در رشته خبر ايران واشقاني فراهاني از روزنامه ايران و هادي ذاكري از روزنامه 19 دي شايسته تقدير شناخته شدند.
در مصاحبه فيروزه اكبريان از روزنامه شرق حائز رتبه اول، صادق مهدي غفراني از روزنامه كيهان حائز رتبه دوم، در نشريات محلي سميه ميناخاني از روزنامه مردم نو زنجان حائز رتبه اول و عليرضا صلواتي از نشريه اصفهان حائز رتبه دوم و فاطمه صابري از نشريه گيلان امروز شايسته تقدير شناخته شد.
در رشته گزارش توصيفي مريم يوشي زاده از روزنامه جام جم حائز رتبه اول، شيده لالمي از روزنامه ايران حائز رتبه دوم و سمانه ملازينلي از نشريه خاتم يزد برگزيده نشريات محلي شناخته شد. در رشته گزارش تحقيقي بنفشه سام گيس از روزنامه شرق حائز رتبه اول، احسان ناظم بكايي از نشريه همشهري جوان حائز رتبه دوم و زهرا سعادتي از نشريه مردم نو برگزيده نشريات محلي شناخته شد.
اين گزارش مي افزايد: در رشته گزارش خبري محمد غمخوار از روزنامه شرق حائز رتبه اول، مسعود ابراهيمي از روزنامه ايران حائز رتبه دوم و عبدالرحمن برزگر از نشريه نصير بوشهر برگزيده نشريات محلي شناخته شد. در رشته مقاله ادبي و هنري حسين آرياني از روزنامه باني فيلم حائز رتبه اول، سجاد صاحبان زند از روزنامه شرق حائز رتبه دوم، افشين ابراهيمي از روزنامه ايران و حميدرضا شكار سري سليمي از روزنامه قدس شايسته تقدير شناخته شدند.
طبق اين گزارش در رشته مقاله اجتماعي، سيد علي اصغر هدايتي از روزنامه اطلاعات حائز رتبه دوم و فاطمه نظري از نشريه ابوذر برگزيده نشريات محلي بود، در رشته مقاله علمي تخصصي پوريا ناظمي از روزنامه جام جم و كامبيز گيلاني از روزنامه همشهري به طور مشترك حائز رتبه دوم شدند. در رشته مقاله سياسي داخلي، حسين يكتا از نشريه زمانه حائز رتبه دوم و محمود شاهيني از نشريه روزان برگزيده در نشريات محلي شناخته شد.
بر اساس اين گزارش، در رشته مقاله فرهنگي رضا زاده محمدي از نشريه سوره، نبات الله سعيدي از نشريه سوره، فرشيد اميني از نشريه ابرچاي و عبداله باقري از نشريه گويه همگي شايسته تقدير شناخته شدند. در رشته مقاله سياسي خارجي سيد رسول موسوي از روزنامه همشهري ديپلماتيك حائز رتبه دوم و فريبرز درجزي از روزنامه جمهوري اسلامي شايسته تقدير شناخته شد. در رشته تيتر روح الله رمضان پور كريمي از روزنامه 19 دي برگزيده نشريات محلي بود.
در رشته مقاله ورزشي زهره حاج حيدري از نشريه فوتبال حائز رتبه دوم شد. در رشته طنز تصويري سلمان طاهر خرم آبادي از هفته نامه بچه هاي گل آقا حائز رتبه اول و ابوالفضل محترمي از روزنامه جوان حائز رتبه دوم شدند. در رشته انقلاب اسلامي و ارزشهاي اصيل آن شبنم رضيئي از نشريه سروش بانوان شايسته تقدير شد و در رشته طنز مكتوب نيز امير مهدي ژوله از روزنامه اقبال شايسته تقدير شد.
در رشته عكس محمد بابايي از نشريه تصوير سال حائز رتبه اول، عليرضا صوت اكبر از خبرگزاري ايسنا حائز رتبه دوم و غلامرضا مسعودي از نشريه روزان نيز برگزيده نشريات محلي بود. در رشته گزارش تصويري، جواد مقيمي از خبرگزاري فارس حائز رتبه اول، يلدا معيري از نشريه تصوير و مسعود خامسي پور از روزنامه همشهري به طور مشترك حائز رتبه دوم شدند. در رشته صفحه آرايي،زهرا داوودي از نشريه اميد انقلاب حائز رتبه دوم، هاجر طيبي از نشريه اصفهان امروز برگزيده نشريات محلي و فرشته نجفي از نشريه رشد مدرسه فردا شايسته تقدير شناخته شد.
اين گزارش مي افزايد: در رشته طراحي روي جلد پژمان رحيمي زاده از نشريه شهرزاد،حائز رتبه اول و كوروش پارسانژاد از نشريه زنان حائز رتبه دوم شدند. در رشته جدول و سرگرمي نيز فاطمه قنبري از نشريه ياران حائز رتبه دوم شد. در رشته كودك و نوجوان (ادبيات، شعر و داستان) وجيهه علي اكبري ساماني از نشريه سروش نوجوان حائز رتبه اول، حسين تولايي از روزنامه همشهري (دوچرخه)، حائز رتبه دوم و نرگس سياح نژاد از نشريه كودك مسلمان بلوچ برگزيده نشريات محلي بود.
در رشته كودك و نوجوان (تصويرگري) شيوا ضيائي از روزنامه همشهري (سه چرخه) حائز رتبه اول و علي عامه كن از نشريه شاهد كودكان حائز رتبه دوم شدند. در رشته شخصيت و سيره پيامبر اعظم (ص) بهمن ويسي از نشريه نسل فردا شايسته تقدير شد. همچنين در رشته حمايت از مردم مظلوم لبنان و فلسطين، مهدي جدي نيا از روزنامه جام جم برگزيده نشريات سراسري و مرتضي داستاني از روزنامه 19 دي برگزيده نشريات محلي بودند.
طبق اين گزارش، در رشته ادبيات دفاع مقدس، رقيه شاهيوند از نشريه فكه برگزيده نشريات سراسري و اكبر صحرايي از نشريه عصر مردم برگزيده نشريات محلي بودند. در رشته استفاده صلح آميز از انرژي هسته اي، ضرورت ها و راهكارها ارسلان محمدي از روزنامه اطلاعات برگزيده نشريات سراسري بود. در رشته مقاله معارف اسلامي نيز محمد محمد رضايي از نشريه قبسات حائز رتبه اول و ابراهيم شفيعي از نشريه موعود حائز رتبه دوم شناخته شدند.
در اين مراسم از خانم عطيابي مدير مسئول ماهنامه نابينايان بشري كه به خط بريل منتشر مي شود، تجليل شد.
بر اساس اين گزارش، به رتبه هاي اول لوح تقدير، تنديس جشنواره و حج عمره، به نفرات دوم لوح تقدير، تنديس جشنواره و 4 سكه بهار آزادي و به افراد شايسته تقدير، تنديس جشنواره، لوح تقدير و يك سكه بهار آزادي اهدا شد همچنين به چند تن از برگزيدگان نفر اول نيز به جاي حج عمره، سفر تحقيقي به يك كشور اهدا خواهد شد.
گروه اجتماعي - مراسم اختتاميه سيزدهمين جشنواره مطبوعات و خبرگزاري ها همزمان با ولادت حضرت معصومه (س) با حضور اصحاب رسانه، استادان، مسئولين فرهنگي كشور، خانواده شهدا سانحه هواپيماي سي۱۳۰ و برگزيدگان جشنواره برگزار شد.
به گزارش همشهري، در اين مراسم ابتدا رضا مقدسي دبير سيزدهمين جشنواره گزارشي از نحوه برگزاري اين جشنواره قرائت كرد.
در اين گزارش آمده است: جشنواره سيزدهم گرچه چند ماهي ديرتر از زمان هميشگي و پس از نمايشگاه مطبوعات اصحاب رسانه را به رقابت حرفه اي فرا خواند، اما با استقبالي دوچندان رو به رو بود و تا پايان مهلت فراخوان تعداد 5 هزار و 322 اثر به دبيرخانه واصل شد.
مقدسي اظهار داشت: از اين مرحله به بعد دبيرخانه جشنواره ضمن ثبت و اعلام وصول آثار به تفكيك آنها در گروه هاي تخصصي و استخراج موارد نقض آثار اقدام كرد، كه در نهايت تعداد 2 هزار و 868 اثر از يكهزار و 10 پديد آورنده به كميته هاي تخصصي معرفي شد.
وي با بيان اينكه اين روند افزايشي معادل دو برابر را
نسبت به جشنواره دوازدهم نشان مي دهد، گفت: از مجموع آثار رسيده به بخش هاي داوري براساس تفكيك موضوعي مقالات 24 درصد، انواع گزارش 18 درصد، آثار بخش ويژه 10 درصد، آثار كودك و نوجوان 9 درصد، سرمقاله، يادداشت، مصاحبه و طنز هر كدام 8 درصد، طرح و گرافيك 5 درصد، عكس 4 درصد، جدول و سرگرمي ۳ درصد، خبر 2 درصد و تيتر يك درصد آثار را تشكيل مي دهند.
دبير سيزدهمين جشنواره مطبوعات و اولين جشنواره خبرگزاري ها اضافه كرد: در مرحله داوري اوليه با تشكيل 35 كميته براساس 35 گرايش، 90 كارشناس متشكل از استادان، روزنامه نگاران حوزه هاي تخصصي به بررسي اوليه آثار پرداختند و سرانجام در هر گرايش نفرات برگزيده را در دو گستره سراسري و محلي به هيات داوران نهايي پيشنهاد كردند.
هيات داوران نهايي جشنواره نيز با برگزاري بيش از 50 ساعت جلسه داوري 67 اثر برتر را معرفي كردند.
در ادامه مراسم بيانيه هيأت داوران توسط محمد مهدي فرقاني قرائت شد، در اين بيانيه آمده است : هيات داوران ضمن سپاسگزاري از كميته هاي تخصصي اعلام مي كند كه داوري 202 اثر ارسالي از كميته هاي مذكور را عهده دار بوده و از ميان اين آثار، براساس اصول و قواعد حرفه اي و تخصصي برترين ها را انتخاب و معرفي كرده است.
معرفي آثار برتر به معناي ناديده گرفتن اعتبار و ارزش ساير آثار نيست و اصولا از نگاه هيات داوران هر گامي، هرچند كوچك و به ظاهر ناچيز كه در راه اعتلاي فرهنگ اين مرز و بوم برداشته شود، ارزشمند و شايسته تقدير است.
هيات داوران فرصت را مغتنم مي شمارد تا خاطرنشان سازد كه توان و بضاعت روزنامه نگاري ايران به مراتب برتر از نمونه هايي است كه به دبيرخانه جشنواره ارسال شده است.
هيات داوران نهايي سيزدهمين جشنواره مطبوعات شامل حسام الدين آشنا، محسن اسماعيلي، عباس سليمي نمين، اسماعيل شفيعي سروستاني، يونس شكرخواه و محمد مهدي فرقاني بود. سپس حسين صفارهرندي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در اين مراسم خطاب به اهالي مطبوعات، اظهار داشت: به عنوان يك فرد رسانه اي و كسي كه اميدوار است آنچه مي گويد از جاده انصاف خارج نباشد، حداقل انتظار اين است كه رسانه ها درمورد دولت نهم كه كاروان رسانه اي نياورده است، برخورد عادلانه داشته باشند.
اين عدالت يعني اينكه اگر در كارنامه دولت نهم ده ها خلأ و يك حسن وجود دارد، در كنار بيان خلأ ها به آن يك حسن نيز اشاره كنند. صفار هرندي افزود: كار رسانه سخت است و بايد سرعت و دقت تو أم با هم باشند و گاهي ممكن است كه غفلتاً خطايي از رسانه سر زند كه آنچه روال قانوني است، طي مي شود و كسي نبايد اعتراض كند و بايد قدر فعالان اين عرصه را دانست و بي مهري نسبت به آنان نكرد.
همچنين در مراسم اختتاميه سيزدهمين جشنواره مطبوعات و اولين جشنواره خبرگزاري ها از خانواده هاي شهداي اصحاب رسانه نيز تجليل شد.
در اين مراسم كه جمع كثيري از دست اندركاران عرصه اطلاع رساني حضور داشتند همچنين از خبرگزاري ها و روزنامه هايي كه در جريان حادثه سقوط هواپيماي حامل خبرنگاران، اين سانحه را پوشش خبري مطلوب داده بودند، تقدير شد.

ورزشكاران مشمول
با تضمين، حق خروج از كشور را دارند
گروه اجتماعي - مدير مشمولان ستاد كل نيروهاي مسلح تأكيد كرد: كليه ورزشكاراني كه به سن مشموليت رسيده  و داراي معافيت تحصيلي باشند، مي توانند با سپردن تضمين
به صورت شخصي يا ضمانت سازمان تربيت بدني به طور موقت و كوتاه مدت از كشور خارج شوند و در اين خصوص مشكلي وجود ندارد.
سردار كمالي يادآور شد: به موجب قانون خدمت وظيفه عمومي، كليه افراد ذكور با ورود به سن 19 سالگي، مشمول قانون وظيفه بوده و بايد تكليف نظام وظيفه خود را روشن كنند. همچنين كساني كه به سن مشموليت رسيده اند، با رعايت شرايط مذكور در مقررات معافيت تحصيلي قانون وظيفه عمومي مي توانند در مدارس، دانشگاه ها و موسسات آموزش عالي كشور تا مقطع دكتري ادامه تحصيل دهند. به گفته مدير مشمولان ستاد كل نيروهاي مسلح، استخدام و بكارگيري كساني كه تكليف نظام وظيفه خود را روشن نكرده اند در موسسات دولتي و خصوصي ممنوع بوده و با متخلفين برابر مقررات رفتار خواهد شد. مدير مشمولان ستاد كل نيروهاي مسلح خاطرنشان كرد: كساني كه در چارچوب قانون، اشتغال به تحصيل دارند، در مدت معافيت تحصيلي و در مواقع ضروري مي توانند با سپردن تضمين لازم به طور موقت از كشور خارج شوند يا در موسسات دولتي يا خصوصي فعاليت كنند.

روز جهاني معلولان با شعار
معلول، دسترسي و ارتباطات برگزار مي شود
گروه اجتماعي- معاون توانبخشي سازمان بهزيستي كشور شعار معلول، دسترسي و ارتباط را شعار روز جهاني معلولان در سال جاري عنوان كرد. كاظم نظم ده گفت: در پي آن هستيم كه جامعه حق معلولان را براي دسترسي به تمام امكانات و فرصت هايي كه ديگر افراد جامعه از آن بهره مند هستند، به رسميت بشمارد.
وي افزود: با تمهيدات فراهم شده برنامه هاي امسال متفاوت از گذشته، منحصر به برگزاري جشن و يا مسابقه خاص معلولان نخواهد بود و سعي شده است فرهنگ سازي و اطلاع رساني از حقوق معلولان به جامعه اولويت برنامه ها قرار گيرد.
وي ديگر برنامه هاي در نظر گرفته شده براي معلولان را در روزهاي هفته معلولان (9تا۱۵ آذر) به شرح زير اعلام كرد: پنج شنبه 9 آذر: معلول، خدمت گزاري و ميثاق با آرمان هاي انقلاب اسلامي،جمعه 10 آذر: معلول، معنويت ديني و خانواده،شنبه 11 آذر: معلول، مهرورزي و حقوق شهروندي ، يكشنبه 12 آذر: معلول، دسترسي و ارتباطات، دوشنبه 13 آذر: معلول، توانمندي و عزم ملي،سه شنبه 14 آذر: معلول، توسعه و سازمان هاي مردم نهاد،چهارشنبه 15 آذر: معلولان، فرهنگسازي و رسانه ها. به گفته نظم ده برنامه ها و آيين هاي اين روز مهم، بايد به گونه اي باشد كه همه جامعه با موضوع درگيري ذهني پيدا كنند و نبايد صرفاً برگزاري جشن هاي خاص معلولين بسنده كرد.

پيام دبيركل سازمان ملل در روز محو خشونت عليه زنان
گروه اجتماعي- هنگامي كه خشونت عليه زنان مطرح است هيچ جامعه اي متمدن نيست.
دبيركل سازمان ملل متحد در پيامي به مناسبت روز بين المللي محو خشونت عليه زنان 25 نوامبر 2006 برابر با 4 آذرماه ، با بيان اين مطلب خواستار توجه بيشتر به زنان شد. به گزارش مركز اطلاعات سازمان ملل متحد، كوفي عنان در پيام خود آورده است: خشونت عليه زنان موجب رنجي ناگفته، آسيب به خانواده ها طي نسل ها و تحليل بردن جوامع مي شود. زنان را از تحقق توان بالقوه ايشان باز مي دارد، رشد اقتصادي را محدود و روند توسعه را كند مي كند. هنگامي كه خشونت عليه زنان مطرح است، هيچ جامعه اي متمدن نيست.
عنان در بخشي از اين پيام خاطرنشان كرده است: ماه گذشته پژوهشي، ژرف نگر منتشر كردم كه نشان مي داد نيمي از جامعه بشري تحت اين تهديد بسر مي برد يعني در هر قاره، كشور و فرهنگ بدون در نظر گرفتن درآمد، طبقه اجتماعي، نژاد يا قوميت خشونت عليه زنان وجود دارد اگرچه ما در نظم جهاني بسر مي بريم كه حقوق بشر به وسيله قانون به رسميت شناخته شده و از طريق ابزار بين المللي ضمانت گرديده، اگرچه ما آموخته ايم كه بهره مندي از حقوق بشر براي بهبودي افراد جوامع و جهان اساسي است و اگرچه در اجلاس سران در سال 2005 رهبران تعهد نمودند تلاش هاي خود را براي حذف تمامي گونه هاي خشونت عليه زنان دو چندان نمايند. دبيركل سازمان ملل متحد در اين پيام اشاره كرده است: مبارزه عليه اين بلا نيازمند اين است كه طرز فكري كه هنوز خيلي عادي و ريشه دار است تغيير كند. يك بار و براي هميشه وقتي كه نوبت خشونت عليه زنان مي رسد زمينه براي هيچ تحمل و بهانه قابل قبولي وجود ندارد.

فرمانده نيروي انتظامي:
جرايم را امسال۱۰ درصد كاهش مي دهيم
گروه اجتماعي - فرمانده نيروي انتظامي كاهش جرايم و افزايش احساس امنيت را از اهداف نيروي انتظامي در سال 85 عنوان كرد و افزود: بنا داريم امسال جرايم را تا 10 درصد كاهش و احساس امنيت را به 67 درصد برسانيم.
سردار اسماعيل احمدي مقدم فرمانده نيروي انتظامي كه در گردهمايي سراسري رؤساي ستاد پيشگيري و حفاظت اجتماعي در محل حوزه رياست قوه قضائيه سخن مي گفت، اظهار داشت: طي برنامه ريزي هاي انجام شده در نيروي انتظامي تلاش مي كنيم ميزان كشف جرم را در كشور به 68 درصد برسانيم و تا آخر سال نيز به طور حتم اين رقم به 70 درصد افزايش پيدا مي كند.احمدي مقدم اضافه كرد: در كشورهاي پيشرفته نرخ جرم هر ساله افزايش مي يابد و اين وضعيت در كشورهاي در حال توسعه وخيم تر است. وي گفت: در نظر داريم در استان هايي كه جرم بسيار است متناسب با جرايم نيروها و تجهيزات لازم را تامين كنيم. فرمانده نيروي انتظامي ادامه داد: معتقديم پيشگيري از جرم بيش از كشف جرم مهم است و بايد مورد توجه ويژه قرار گيرد لذا در استان هايي كه پيشگيري را مورد توجه قرار داده ايم توانسته ايم به موفقيت هايي بسياري دست يابيم.

اعلام واحدهاي رسيدگي به اعتراضات تخلفات رانندگي
گروه اجتماعي - واحدهاي اجرائيات مستقر در مناطق 3 - 4 - 7 و 8 - 10 - 11 -
12 - 15 - 16 - 18 - 21 و 22 راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ آماده ارايه خدمت و رسيدگي به اعتراضات احتمالي رانندگان در زمينه ثبت تخلفات رانندگي هستند.
به گزارش مركز اطلاع رساني ناجا، رانندگان معترض مي توانند همه روزه از ساعت 8 تا 16 با در دست داشتن اصل و تصوير سند مالكيت خودرو، صورت وضعيت تخلفات به تاريخ حداكثر يك هفته قبل از زمان مراجعه، اصل و تصوير كارت شناسايي مالك يا وكيل قانوني به مناطق مذكور مراجعه كنند.

توضيح و تصحيح
در خصوص مطلب مندرج در مورخ 29/8/85 با تيتر جزييات كمك هزينه هاي مستمري بگيران تامين اجتماعي اعلام شد ، بابت سنوات بيمه پردازي مازاد 20 سال سابقه رقم درست 150 و 200 تومان مي باشد.

با مردم
خيابان فرجام و مشكلات ساختاري
@ خيابان فرجام محدوده ابتداي خيابان سراج 5 تقاطع به فواصل نزديك قرار دارد كه باعث سنگيني ترافيك در اين خيابان مي شود. ظاهراً تقاطع ها و ورودي خروجي هاي متعدد در اين بخش از خيابان فرجام غيركارشناسي است و اصولاً  خيابان فرجام به علت وجود انواع تعميرگاه هاي خودرو، پارك غيرمجاز خودرو و پياده رو هاي باريك كه به علت عدم عقب نشيني بناهاي جديد، باريك تر شده، با مشكلات گوناگوني مواجه است كه اصلاح اساسي اين خيابان را ضروري مي سازد.
زماني- تهران
آلودگي سطح پل عابر
@ پل عابر پياده در نزديكي ساختمان بورس، هميشه توسط كارتن خواب ها، آلوده مي گردد. توجه به نظافت اين پل را يادآور مي شوم.
هومن رحيم  زاده- تهران
كمبود روشنايي در شب
فاصله بين ايستگاه متروي خزانه تا پل عابر پياده جهت دسترسي به خيابان شهيد جاني فاقد روشنايي است و اين كمبود براي عابران در شب مشكلاتي به وجود آورده است.شايسته است، نسبت به ايجاد و ترميم روشنايي اين محل اقدام شود.
خوشنويسان تهران
چراغ آويزان!
در بلوار مرزداران، ابتداي خيابان ناهيد- كوچه گلهاي 2، يك چراغ برق كنده شده و در آستانه سقوط قرار دارد، كه لازم است پيش از وقوع حادثه ناگوار، اين نقص برطرف شود.
فرهمند- تهران
كمبودهاي خدماتي
در بزرگراه ستاري واقع در منطقه 5 شهرداري برخي خدمات مورد نياز مردم مثل خط اتوبوسراني، دكه روزنامه فروشي و شعبه بانك وجود ندارد از مسئولان ذيربط تقاضا مي شود نسبت به رفع اين كمبودها اقدام كنند.
خيزان- تهران
باز هم مسأله تخم مرغ
@ اگر افزايش بهاي جهاني هر كالاي ضروري مثل تخم مرغ موجب شود كه عده اي درصدد صدور آن به خارج برآيند و مردم با گراني و كمبود آن كالا روبه رو شوند، پس وظيفه دستگاههاي ذيربط از جمله وزارت بازرگاني در اين ميان چيست؟
مظفرپور- تهران
طرح ضربتي آسفالت را كامل كنيد
در منطقه 4 تهرانپارس در فصل تابستان يك طرح ضربتي اجرا شد. در فلكه چهارم، مقابل پارك پليس- خيابان توحيد از كوچه اول تا بيستم در بخش شرقي آن اين طرح اجرا شد. اما در كوچه هاي بخش غربي طرح اجرا نشده است.
محمدي- تهرانپارس
تنها نوعي آبزي است
آنچه كه پس از صيد در جنوب كشور به پري درياي موسوم شده، نوعي آبزي است كه پيش از اين نيز بارها توسط صيادان، صيد شده بود كه البته جزو آبزيان خوراكي نمي باشد. اما درست نيست،  آن را با پري دريايي افسانه اي همسان بپنداريم و افكار عمومي را مشغول كنيم!
صداقت خواه- بهبهان
براي انجام طرح
از شوراي منطقه 12 درخواست مي شود براي اتمام طرح انتهاي خيابان عبدالله رضوي (آب منگل) كوچه سجادي، كه تنها با خريد سه پلاك از املاك واقع در وسط كوچه به اتمام مي رسد اقدام نمايند، تا اين محل از وضع نابسامان فعلي رهايي يابد.
اهالي محل و كسبه

اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
حوادث
بين الملل
فرهنگ و آموزش
سياسي
شهر تماشا
سلامت
شهري
ورزش
يادداشت
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  فرهنگ و آموزش   |   سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   شهري   |   ورزش   |   يادداشت   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |