شنبه ۱۱ آذر ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۴۱۴۷ - Dec 2, 2006
پيامبر اكرم صلي الله عليه و آله وسلم مي فرمايد:
با كسي كه تو را امين مي داند با امانت رفتار كن و با كسي كه به تو خيانت كرده است خيانت مكن.

نهج الفصاحه، ح 117
امروز با حافظ
راحت جان طلبم وز پي جانان بروم
خرم آن روز كزين منزل ويران بروم
به هواداري آن سرو خرامان بروم
چون صبا با تن بيمار و دل بي طاقت
آب و هوا
004182.jpg

عكس روز
004188.jpg
عكس:همشهري / مهدي بيات
ديروز بعد از ظهر ، مراسم پرده برداري از تنديس رزمنده بسيجي به مناسبت گراميداشت هفته بسيج با حضور شهر دار تهران بر گزار شد.

در شهر چه خبر
انعام كارگران كارواش
با آغاز بارندگي هاي پائيزي كارواش ها جان تازه اي گرفته اند، با اين حال نرخ شست و شوي خودرو آنچنان تفاوتي با ماه هاي پيش نداشته است. كارواش هاي موجود در سطح شهر هر چند با اندكي تفاوت قيمت خودروها را در خود جاي مي دهند اما به طور متوسط براي روشويي بين 1500 تا 2 هزار تومان، نظافت داخل اتاق 1500، زيرشويي 1300 و براي شستشوي موتور بسته به كميت جرم ها و توقع مشتري بين 1 تا 2 هزار و پانصد تومان از صاحب خودرو دريافت مي كنند. از وروديه كارواش ها كه بگذريم حكايت انعام كارگران اين اماكن چيز ديگري است. پيش از ورود به محوطه شستشوي خودكار چند ضربه به شيشه به معني انعام بچه ها يادت نره است و پس از خروج از آن هم انواع و اقسام خدمات ويژه پس از شستشو هر يك نرخ هاي بي ضابطه اي دارد كه با حساب و كتاب اوليه جور در نمي آيد. بنابراين چنانچه روي خودروي شما نيز عبارت لطفاً مرا بشوييد نقش بست دست كم 3، 4 هزار توماني كنار بگذاريد.

كابل برگردان
عمليات كابل برگردان با هدف توسعه شبكه كابل در مراكز مخابراتي شهيد كرمي، شهيد خوشقدم، شهيد توكلي، شهيد صالح طبري و شهيد سعادتمند از امروز آغاز مي شود. با اجراي اين عمليات ارتباط تلفني 694 مشترك در مركز مخابرات شهيد كرمي با پيش شماره ژهاي 6620 تا 6624، 6629، 6630 در محدوده خيابان ژهاي ياران (شهيد بهرامي)، سپيده جنوبي و كوچه ژهاي بيژني، ميرزايي و دهقاني به مدت 48 ساعت با اختلال همراه است. ارتباط تلفني مشتركين در مركز مخابرات شهيد خوشقدم با پيش شماره ژهاي 5582 تا 5586 در محدوه خيابان ژهاي مهران و ماهان و در مركز مخابرات شهيد توكلي با پيش شماره ژهاي 4450 تا 4453 و 4456 در محدوده ضلع شمال بزرگراه فتح، بلوار گلها، شهرك دريا، سازمان هواپيمايي كشوري و در مركز مخابرات شهيد صالح طبري با پيش شماره ژهاي 4463 تا 4467 در محدوده خيابان اكباتان، بلوك  B3، B1، B4 و در مركز مخابرات شهيد سعادتمند تعداد 350 شماره با پيش شماره ژهاي 4420 تا 4428 در محدوده خيابان ژهاي ستارخان، شهيد فياض و شهيد كاشاني پور به مدت 72 ساعت با اختلال همراه است.

نرخ ماسك
روند هر ساله وارونگي و آلودگي هوا در نيمه آذرماه بازار خريد و فروش انواع ماسك را رونق بخشيده است. اگر چه استفاده از ماسك ها هنوز هم عموميت نيافته اما در اين مقطع از سال اندك اندك تشديد آلودگي هوا حفظ ظاهر را در اولويت دوم قرار مي دهد. در حال حاضر قيمت انواع ماسك ها از 50 تومان تا 2 هزار و پانصد تومان براي مصارف ضد آلودگي هوا موجود است. نوعي از اين ماسك ها كه طرفدار چنداني هم ندارد داراي فيلتري براي تسهيل بازدم است. اين فيلتر هنگام بازدم باز مي شود تا هواي تنفس شده به راحتي از ماسك خارج شود. برجستگي يك سانتي متري روي اين ماسك ها موجب كم توجهي خريداران است. قيمت ماسك هاي داراي فيلتر در اندازه كوچك بين يك هزار تا يك هزار و پانصد در داروخانه  ها متغير است.

آموزش كلام وحي
واحد آموزش خانه فرهنگ و كتابخانه فرزانگان با هدف ترويج و اشاعه فرهنگ قرآن، يادگيري آموزه هاي قرآني، آشنايي با علوم قرآني و تاثير آن در زندگي اقدام به برگزاري آموزش رايگان قرآن مجيد كرده است. اين كلاس ها روزهاي چهارشنبه هر هفته ساعت 10 تا 12 ويژه بزرگسالان برگزار مي شود و علاقمندان و تشنگان چشمه زلال كلام وحي مي توانند براي ثبت نام به واحد آموزش خانه فرهنگ مراجعه كنند و يا براي كسب اطلاعات بيشتر با شماره  تلفن 77820544 تماس بگيرند.

بازار
004215.jpg
نرخنامه با اتيكت هماهنگي نداشت

نرخ اين هفته انواع ميوه در سطح ميادين ميوه و تره بار در حالي منتشر شد كه اختلاف قيمت روي اتيكت برخي غرفه ها با مندرجات نرخنامه سازمان ميادين، خريداران را در هفته گذشته ناراضي و متعجب كرده بود. در حال حاضر سنديت اعلام نرخ ميوه در سطح غرفه هاي عادي و نمونه ميادين با وجود مسئوليت مديريت هر يك از ميادين در برابر رعايت نرخ ها زير سئوال رفته است. به هر حال خريداران نيز با مشاهده هر گونه تخطي از قيمت ها مي توانند با روابط عمومي اين سازمان تماس بگيرند.
جدا از اين موضوع گويا مشكل كمبود سيب زميني با قطع صادرات آن حل شده است و در حال حاضر با فرارسيدن نوبت صادرات ميوه هاي زمستاني مانند سيب، بيم كمبود آنها در هفته هاي آينده وجود دارد.

سكه، طلا و ارز
004218.jpg

فرهنگسرا
كانون روانشناسي و مشاوره
كانون روانشناسي و مشاوره فرهنگسراي بانو با هدف كمك به افزايش سطح دانايي بانوان از طريق آشنايي ساده با ناراحتي هاي روحي و كمك به مادران در حل مشكلات تعليم و تربيتي، برنامه هايي چون مشاوره قبل از ازدواج، مشاوره زناشويي، مشاوره كودك و بازي درماني برگزار كرده است.
اين كانون در راه رسيدن به اين اهداف اقدام به برگزاري سمينارهاي متفاوت روانشناسي و مشاوره و آزمونهاي هوش براي تعيين بهره هوشي كودكان كرده است. علاقمندان براي عضويت در اين كانون مي توانند روزهاي زوج از ساعت 10 تا 14 به نشاني خيابان وليعصر، ضلع شمالي پارك ساعي، كوي ساعي، فرهنگسراي بانو مراجعه كنند و يا براي كسب اطلاعات بيشتر با تلفن هاي 8-88786276 تماس بگيرند.

نمايش هاي شاد
نمايش شاد و موزيكال سيرك كچل ها به كارگرداني علي رحيمي ويژه سنين دبستان و پيش دبستان تا 30 آذرماه در مجتمع فرهنگي حكيميه اجرا مي شود.
اين نمايش هاي شاد و كودكانه حاوي پيام هاي تربيتي و اخلاقي براي كودكان است كه همه روزه در سانس هاي 9 و 10 و 11 و 14 ويژه مدارس و مهدكودكها و 6 بعدازظهر ويژه خانواده ها اجرا مي شود. علاقمندان مي توانند براي تماشا و رزرو بليت به نشاني شهرك حكيميه، فاز يك، ضلع جنوبي خانه گستر، بوستان نور مراجعه كنند و يا با شماره تلفن تماس: 12-77007710 تماس بگيرند.

مسابقه بهترين پيام كوتاه
خانه فرهنگ نصر به مناسبت هفته كتاب و در پي برگزاري مسابقات ويژه اين ايام مسابقه بهترين پيام كوتاه  را با موضوع كتاب برگزار مي كند.
اين مسابقه با هدف ترغيب و تشويق مردم به هنر نگارش و ايجاد خلاقيت و نوآوري در چگونگي بكارگيري از الفاظ و لغات عاميانه و روزمره برپا مي شود. علاقه مندان مي توانند پيامهاي كوتاه خود را حداكثر در دو سطر و تا تاريخ 22آذر به خانه فرهنگ نصر ارسال كنند. به نفرات برگزيده جوايز نفيسي به رسم يادبود اهدا مي شود. شركت كنندگان براي كسب اطلاعات بيشتر مي توانند با شماره هاي 88271820 و 88278361 تماس بگيرند.

معرفي و اهداي كتا ب هاي مذهبي
مديريت مراكز فرهنگي هنري منطقه 17 به مناسبت هفته كتاب و كتابخواني ويژه برنامه هاي معرفي و اهداي كتابهاي مذهبي در سطح مساجد اصلي منطقه را اجرا مي كند.
در اين برنامه ها كه پس از نماز مغرب و در تاريخ هاي 16 و 23 آذرماه اجرا مي شود پس از معرفي كتاب ها به نمازگزاران و مدعوين ، كتاب هاي معرفي شده اهدا مي شوند. علاقمندان براي كسب اطلاعات بيشتر و شركت در اين برنامه مي توانند با شماره تلفنهاي 66306090 و 66237470 (فرهنگسراي اقوام) تماس بگيرند.

سينما
چه كسي امير را كشت
كارگردان: مهدي كرم پور
بازيگران: نيكي كريمي، محمدرضا شريفي نيا، خسرو شكيبايي، امين حيايي و مهناز افشار
سينماهاي نمايش دهنده: ايران 1، مركزي 2
خلاصه داستان: فيلم درباره امير و زندگي آرام او به همراه همسر و دخترش است. در اين ميان سايه تهديدي براي كشتن امير وجود دارد.

تلويزيون
004221.jpg

آلودگي هواي تهران
004185.jpg

شناسنامه
روزنامه صبح ايران: اجتماعي ـ فرهنگي ـ اقتصادي
صاحب امتياز: موسسه همشهري
مدير مسئول : حسين انتظامي
چاپخانه هاي: افست و ايرانچاپ
نشاني و تلفن هاي همشهري
دفتر مركزي: تهران ـ خيابان آفريقا ـ كوچه تنديس ـ شماره ۱۰
كد پستي: ۱۹۱۵۶۵۶۳۵۳ ـ صندوق پستي: ۵۴۴۶/۱۹۳۹۵

نشاني اينترنت: http://www.Hamshahri.org
نشاني پست الكترونيكي: Editorial@Hamshahri.org


سازمان آگهي ها: خيابان مطهري ـ چهارراه سهروردي ـ شماره ۹۱
تلفن: ۸۸۶۰۶۶۰۴ ـ ۸۸۶۰۶۶۲۲ ـ ۸۸۶۰۶۵۹۸ ـ ۸۸۶۰۶۵۹۱ ـ ۸۸۴۲۳۳۶۲ ـ ۸۸۶۰۶۶۰۴
نمابر: ۸۸۶۰۶۶۵۴ ـ ۸۸۴۰۸۳۱۶ ـ ۸۸۴۰۶۱۳۲


دفتر مركزي راهنماي همشهري (نيازمنديهاي صبح تهران):
خيابان كريمخان زند ـ خيابان حافظ ـ كوچه امير رضايي ـ شماره ۲۱۴
تلفن: ۶۶۴۹۸۳۸۱

داستانك
داستاني ديگر
دوره چهارساله دانشكده ادبيات را كه تمام كرد، ويراستار بخش قصه و داستان يك رسانه شد. در آن رسانه همه جور قصه و داستان ويرايش مي كرد. در آن ساعت هم ويرايش داستان كوتاهي از نويسنده بزرگي را به عهده داشت. قصه هيچ ايرادي نداشت. به زباني بسيار زيبا نوشته شده بود. اما او جمله به جمله قصه را خط مي زد و جاي آن جمله هاي تازه اي مي نوشت. در پايان جمله هاي او داستان كوتاه ديگري بود،متفاوت با داستان نويسنده. او تا آن ساعت نمي دانست در داستان نويسي استعداد دارد!
پوران حجت انصاري

گشتي در دنياي خبرها
جلوگيري از توقيف خودرو
مسكو: يك راننده متخلف در روسيه به جرم گاز گرفتن يك مأمور پليس دستگير شد. با توجه به اين كه وي بسيار مشكوك در خيابان رانندگي مي كرد پليس خودرواش را متوقف كرد كه پس از انجام آزمايش تنفسي مشخص شد كه وي بيش از نيم ليتر نوشيدني الكلي مصرف كرده بود به همين دليل پليس تصميم گرفت خودرو وي را توقيف كند. اما مرد براي اينكه خودرواش توقيف نشود سوئيچ خودرو را داخل دهانش قرار داد و تلاش كرد آن را ببلعد. به هر حال يكي از مأموران پليس دستش را داخل دهان مرد كرد تا از بلعيده شدن سوئيچ جلوگيري كند اما وي دست مأمور را با شدت هر چه تمام تر گاز گرفت. سرانجام با كمك ساير مأموران سوئيچ از دهان راننده متخلف خارج و وي به زندان منتقل شد.
سس به جاي دوربين
نيويورك: يك زوج با خريد يك دستگاه دوربين فيلمبرداري شوكه شدند. داستان از اين قرار بود كه آنها با پرداخت 1600 دلار يك دوربين فيلمبرداري با يك مارك معتبر خريداري كردند اما هنگامي كه به خانه رسيدند و در جعبه را گشودند متوجه شدند به جاي دوربين فيلمبرداري، يك ظرف سس، يك دستگاه تلفن و سيم آن داخل جعبه قرار دارد و خبري از دوربين فيلمبرداري نيست. به همين دليل بلافاصله به فروشگاهي كه از آن خريد كرده بودند مراجعه كردند اما صاحب فروشگاه حاضر نشد پولشان را پس بدهد و يا دوربين ديگري در اختيارشان بگذارند. به همين دليل اين زوج به شركت سازنده دوربين شكايت كردند كه پس از چند روز كشمكش سرانجام شركت معتبر اعلام كرد يك دوربين فيلمبرداري به آدرس اين زوج پست كرده است.
۷۷ سال زندگي مشترك
اكلاهاما: يك زوج در آمريكا هفته گذشته هفتاد و هفتمين سالگرد ازدواجشان را جشن گرفتند. با آنكه مرد 96 سال و همسر وي 94 سال سن دارند اما هر دو در سلامتي كامل بسر مي برند و مانند تازه عروس و دامادها با نشاط هستند. آنها هر روز چند ساعت مقابل يكديگر مي نشينند و به هم خيره مي شوند و خدا را شكر مي كنند كه هنوز زنده هستند. لازم به ذكر است كه در سال 1992 پسر اين زوج كه 50 ساله بود براثر حمله قلبي درگذشت.
انتقام رنگي
واشنگتن: يك مرد 37 ساله پس از ورود به مزرعه يك كشاورز با اسپري رنگ، سه بز داخل مزرعه را كاملا رنگ كرد سپس اين حيوانات را مجبور كرد تا ورق هاي چند مجله را بخورند. گفته مي شود كه اين مرد با صاحب مزرعه اختلاف ديرينه داشت به همين دليل اين كار را براي انتقام گرفتن از وي انجام داد. وي هر سه بز را به رنگ نارنجي درآورده است. احتمالا اين مرد به تحمل يك سال حبس محكوم خواهد شد.
پيام تشكر سارقان
پاريس: سارقان پس از دستبرد زدن به يك خانه براي اهالي خانه پيام تشكر ارسال كردند. اين سارقان پس از به سرقت بردن اموال قيمتي خانه و همچنين تلفن همراه و خودرو صاحبخانه وارد بخش دفترچه گوشي تلفن همراه وي شدند و روي تلفن همراه فرزند و همسر صاحبخانه پيام كوتاه و يا همان اس ام اس ارسال كردند. در اين پيام آمده بود: از اينكه تمام اين لوازم را براي سرقت ما مهيا كرديد از شما متشكريم.
سارق مشاور
لندن: همه ساله در زمان تعطيلات سال نو ميلادي ميزان سرقت منازل در انگليس افزايش مي يابد به همين دليل يكي از بزرگترين شركتهاي بيمه اين كشور با استخدام يك مشاور كه قبلاً سارق حرفه اي بوده است به مشتريان خود مشاوره مي دهد. اين مرد كه متخصص در سرقت از منازل بود اين روزها پس از سپري كردن دوران محكوميت خود در اين شركت بيمه مشغول كار است. وي با مراجعه به خانه هاي بيمه گذاران به آنها آموزش مي دهد كه چگونه با رعايت مسايل پيش پا افتاده از سرقت جلوگيري كنند. به گفته رئيس اين شركت بيمه در صورتي كه بيمه گذاران به توصيه هاي اين مرد عمل كنند احتمال سرقت از منازل آنان دست كم 20 درصد كاهش خواهد يافت.
فضاي صندلي هواپيماها
ژنو: نتيجه يك تحقيق بين المللي نشان مي دهد فضاي صندلي هاي هواپيماها براي دو سوم مسافران مرد كوچك است. همچنين از هر 7 مسافر زن دست كم يك نفر از فضاي صندلي ها گله مند است. بر اساس اين گزارش شركت هاي هواپيمايي براي كسب درآمد بيشتر فضاي مقابل پاهاي مسافران را كوچك تر كرده اند تا تعداد بيشتري صندلي در هواپيما قابل نصب باشد. اين گزارش در پايان از شركت هاي هواپيمايي خواسته تا فضاي صندلي ها را براي راحتي مسافران افزايش بدهند.

صفحه آخر
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
حوادث
بين الملل
فرهنگ و آموزش
سياسي
شهر تماشا
سلامت
شهري
ورزش
همشهري ضميمه
شناسنامه
داستانك
دنياي خبرها
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  فرهنگ و آموزش   |   سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |